משחקי שבת / מנחם לס וראובן בראל

מילווקי באקס (1-1) 126 – מיאמי היט (0-2) 131 (הארכה)

במשפט אחד: מיאמי הפסידו, הפסידו, ואז הושחתו, נהרסו, נאכלו – עד שפיגרו ב-21 הפרש, ואז החלו לחזור, לחזור, להילחם, עד שהישוו כמו גברים, ואז ניצחו, הובילו ב-8, כשהם בדרך להשפיל את הבאקס, הם החלו לפשל, לאבד את ההפרש, וכשחשבתי שהבאקס ינצחו אחרי הכל מיאמי חזרה, ואז מיאמי ניצחו, הפסידו, ניצחו, הפסידו, השוו, ואז שוב הפסידו, שוב כמעט ניצחו אך פישלו ופישלו בפאולים, אבל באקס בלי ג'יאניס זה כמו פתח תקווה ללא תקווה, ומיאמי סוף-סוף ניצחה במשחק שהוציא לי את הנשמה.

אני מרגיש שהעונה הזאת תהיה הסוערת והמפתיעה מזה שנים.

מיאמי עלתה ללא ג'ימי באטלר במשחק שאני כמעט בטוח שאם באטלר היה משתתף בו מיאמי הייתה מפסידה. לא שמיאמי טובה יותר ללא באטלר, אבל במשחק כזה שכדי לנצח אחרי דפיציט של 21 אתה חייב השתתפות קבוצתית ולא הצגת יחיד.

מיאמי, עם צוות שעל הנייר נשמע ונקרא כמו 'קומה תחתית' ואפילו LL, חזרה מדפיציט שבמילווקי נחשב 'משחק אבוד'. אבל מיאמי נראית לי כקבוצה קבוצתית יותר מהרוב בליגה.

אני מת על ספואלסטרה, שלמרות ש-STAM הגדיר את החלפותיו ככושלות, או מילה שלילית אחרת עם פרוש דומה, לדעתי הוא ידע להחליף מצויין, והפך חצי עם יתרון 56-78 לבאקס שגדל ל-21 עם 10 דקות בשלישי לניצחון, שהיה הקמבק הגדול ביותר מדפיציט במשחק חוץ מאז החזרה מ-27 דפיציט נגד הקאבס ב-20 למרץ, 2015.

ההיט יכולים היו לנצח פעמיים, אבל החמצת 4 זריקות פאולים בסוף (העצובים ביותר של וינסלו, ולפניו גורן), עזרו לגריק פריק להשוות עם הבאזר ל-121.

אבל היווני יצא ב-6 עם 2:31 דק' לסיום ההארכה, ואז זה היה מיאמי מובילה והבאקס משווה. מיאמי מחמיצה פאולים והבאקס משווה. אבל בסוף הייתה זאת מיאמי שנראתה טובה ורעננה יותר (במיוחד מול הבאקס מינוס היווני) שהתעלתה בהארכה 10 ל-5.

מיאמי הראתה את 'קבוצתיותה' עם 8 בדאבל פיגרס, כשגורן דראגיץ' מוביל עם 25. היווני קבר 29.

(היווני משווה עם הבאזר)

דטרויט פיסטונס (2-1) 111 – פילדלפיה 76' (0-2) 117

במשפטו אחד: המורה שלי קווינט אמר לנו בכיתה ג' ש-30 אסיסטים נגד 19 יעשו זאת כל יום!

טוביאס האריס קלע 29 נגד קבוצתו לשעבר. אל הורפורד הוסיף 23 ובן סימונס 13 חיצים ו-10 בונבונים.

לדטרויט חסרת בלייק גריפין אנדרה דרמונד עשה דאבל 11 בחיצים וקטיפות. אבל גם ג'ואל אמביד חסר, ואני לא יודע מי חשוב יותר – בלייק לדטרויט או אמביד לפילי. כנראה שהפיסטונים חייבים את בלייק יותר. דטרויט חסרה גם את רג'י ג'קסון.

דרמונד יכול היה להשוות עם פחות מ-5 דק' לסיום אבל קייל או'קווין חסם את הלייאפ שלו כשסימונס קולע בצד השני.

ניו יורק ניקס (3-0) 95 – בוסטון סלטיקס (1-2) 118

טאקו פול, 2.28 מ' מהסלטיקס בהופעת בכורה

במשפט אחד: כל החלק הראשון של המשחק האווירה היה כמו בימים ההם כשמצד אחד משחק פטריק יואינג ובצד השני לארי בירד, אבל אז הכל התהפך, וקמבה וולקר – בן העיר ופעם יקירה – הוביל 'בריחה גדולה'!

לקמבה וולקר היה הערב סיסון-היי ראשון של 32 נקודות, כשהוא כבר יוצא מסלאמפ קצר בקליעה של תחילת העונה עם שבעה טרייז.

האולם היה מלא ב-VIP הרגילים, וספייק לי נראה נלהב כמו בימים הטובים.

ג'יילן בראון הוסיף 19 וג'ייסון טאטום שם 15 עם 9 קטיפות.

ההיילייט של הרבע הרביעי היה השחקן הגבוה ביותר ב-NBA, טאקו פול – 2.28 מ' שקבר 4 בשני דאנקים לצהלת הקהל. כמובן שחסרונם של דניאל ת'איוס ואנס קנטר מהסלטיקס השאיר מסביב הענק כמה גוליבר'ים.

אני נהניתי מהרוקי אר ג'יי ברט שרשם 26 נק'. אבל נהניתי אפילו יותר ממיצ'ל רובינסון, הפאור פורוורד תחת הסל, שאני כבר מבטיח שיהפוך לכוכב בליגה הזאת. הוא קלע 17 נק' והראה לי הרבה כדורסל בשני הצדדים.

מי ששואל מדוע קמבה הוא יקיר העיר אז התשובה היא שכולם זוכרים מה שהוא עשה במדיסון סקוור גארדן כששיחק עבור יוקון.

קליבלנד קאבס (1-1) 110 – אינדיאנה פייסרס (2-0) 99

במשפט אחד: ג'ון ביילין חטף את ה-BUCKET מלא המים כמו כל רוקי, והוא רוקי עם הבדל קטן – ROOKIE COACH (שזכה בניצחונו הראשון בליגה)

תסמכו על ביילין שהוא יהפוך את הקאבס לקבוצה. הוא מאמן גדול עם שורשים ניו יורקיים, וזה מספיק. הוא הוכיח במישיגן מי הוא, ועכשיו הוא יעשה זאת ב-NBA.

תומפסון קלע 25 עם שלשה ראשונה בקריירה, וקווין לאב משתיק הרבה פיות עם משחק נהדר של 21 נק' כשהוא כמעט עושה טריפל דאבל.

השמועות מהקאבס הן שהשחקנים מתים על מאמנם החדש. "מזמן לא היה לי מאמן כזה", אמר קווין לאב לקליבלנד פליין דילר.

בייליין, שניצח בכל רמת דביזיה ב-NCAA אמר:

"I'm very fortunate to have a lot of game balls, but this one is going to be pretty special," the 66-year-old said. "It's an NBA ball No. 1, but anytime you change jobs like this it's a very difficult time on your family, on you and everyone – it's such a transition. It will be special."

שיקגו בולס (2-1) 84 – טורונטו רפטורס (1-2) 108

במשפט אחד: לך תדע, אולי פסקל סיאקם שווה את הכסף אחרי הכל!

הוא ממשיך להוביל את האלופה בקליעות. הפעם 19. OG ANUNOBY הוסיף 1;7. ריצה ברבע השני עשתה 48-40 והאלופה סיימה סיפור נגד שיקגו, ביום נוסף של אחוזי קליעה מביישים של 30.2%.

הפציעה של אוטו פורטר לא עזרה (פציעה בפנים בפאול תוקף שלו).

יוסטון רוקטס (1-1) 126 – ניו אורלינס (3-0) 123

במשפט אחד: ראסל ווסטברוק עבר את מג'יק במספר הטריפל דאבלים כשהוא קולע 28, מחלק 13 סוכריות, וקוטף 10 רימונים!

אתם רואים? לא רק ב-OKC הוא עשה טריפל דאבלים. הוא פשוט שחקן גדול, שאני מכניס לחמישייה שלי של שחקני ה-NBA, ולא משנה לי כלל מה שימון אומר, או כל רפי ההבנה שלא מבינים איזה שחקן גדול הוא ראסל.

הוא עבר את מג'יק ג'ונסון בטריפלים, כשחצי מהקריירה עוד לפניו.

שני החופשיים שקלע בקור רוח עם 6 טיקים סגרו סיפור. ג'אש הארט החמיץ שלשה לשוויון.

כשהוא קולע 28, וג'יימס הארדן 29, יוסטון יהיו קשים מאד לכל קבוצה. היו להם עדיין כמה בעיות כימיות, אבל כל משחק מראה על שיפור במרק.

ברנדון אינגראם גרם ליוסטון FITS עם 35 חיצים כשאיש לא יכול לעוצרו. הוא הוסיף גם 15 קרשים. לונזו בול – הקשיבו! – היה 4 מ-9 מה-3 כשהוא רושם 18.

אתם יכולים לסמוך על דברי כשאני אומר שהפליקנס תהיה קבוצה קשה מאד לפיצוח בזמן הקרוב מאד, ועוד לפני שציון ויליאמסון יחזור.

אטלנטה האוקס (0-2) 103 – אורלנדו מג'יק (1-1) 99

האם טריי יאנג הוא באמת מה ששימון כתב עליו?

במשפט אחד: היי, דוקטור מנחם לס, אולי תזיז את התחת ותתחיל ללכת למשחקי ההאוקס? נראה שטריי יאנג יחולל שם נפלאות באולם, אולי 8 קילומטר ממך (כן, אבל מגרש חנייה של 8 ק"מ כשכל I-285 עובר שיפוץ שבכל ימי חיי לא ראיתי כמוהו, והתוצאה היא שעה נסיעה)

אין כלל ויכוח שטריי יאנג הוא הדבר האמיתי. הוא קבר 39, כולל כל 8 האחרונות של ההאוקס כשאטלנטה גוברת על המג'יק ב-4. תזכרו שהוא שם 38 במשחק הפתיחה נגד דטרויט. אבל זה לא יכול להימשך כך כשאף שחקן אחר מאטלנטה לא שם יותר מ-10.

אז מה? יש לנו כבר את מלך הקלעים של העונה?

אני לא יודע. תשאלו את שימון.

אחרי שאורלנדו הובילה 96-95, הוא לקח את המושכות ולא עזב עד הסוף. הפיידאווי שלו לשלשה שעשה 97-102 שווה להיכנס להיילייט של העונה.

אבן פורנייר הוביל את אורלנדו עם 23 ודיג'יי אוגוסטין שם 14. מרקל פולץ קלע 12.

סאן אנטוניו ספארס (0-2) 124 – וושינגטון ויזרדס (2-1) 122

במשפט אחד: דמאר דרוזן קלע 26, כולל סל ניצחון בתוך פקק תנועה!

הדבר שאהבתי במשחק? דייויס ברטנס, שהפלח העביר באוף-סיסון בטרייד לויזרדס, קבר את כל חמשת הטרייז שלו בדרך ל-23 חיצים נגד קבוצתו לשעבר שם אכל הרבה חצץ.

יוטה ג'אז (1-2) 113 – סקרמנטו קינגס (3-0) 81

במשפט אחד: שתי הקבוצות שיחקו את החצי השני של בק טו בק, על הג'אז שניצחו בקלות העייפות השפיעה פחות.

אחרי רבע ראשון סביר אותו יוטה ניצחה ב-10 נקודות הקינגס הרימו ידיים. שלושת הרבעים האחרונים שוחקו לפרוטוקול. הקינגס פתחו את העונה עם שאיפות פלייאוף ונראה שיחשבו מסלול מחדש אחרי הפציעה של באגלי. באדי הילד ופוקס לא פגעו בכלום, בארנס הפגין אדישות וזרק רק 5 פעמים. במפגש הבוגדנוביצ'ים, בוג'אן עם 26 נקודות באחוזים מצויינים גבר על בוגדן (10) שהתחיל לרנן על כך שהוא רוצה תפקיד משמעותי יותר. סייעו לקרואטי ביוטה מיצ'ל עם 15 נקודות וקונלי עם 12 ו-8 אסיסטים.

פיניקס סאנס (1-2) 130 – לוס אנג'לס קליפרס (1-2) 122

במשפט אחד: באווירת ה-over reaction לתופעות פתיחת עונה – יכול להיות שהסאנס הפכו לקבוצה?

ניצחון על הקליפרס בבק טו בק אחרי הארכה במשחק אתמול, מרשים לכל הדעות. תנו מבט ב-box score של הסאנס, קלי אוברה עם 20 נקודות, סאריץ' עם 15, ביינס עם 14, בוקר 30, קמינסקי הפציע מהספסל עם 18 וטיילר ג'ונסון עם 10. החלוקה המאוזנת הזו הגיעה הודות ל-32 אסיסטים של הסאנס מול 20 בלבד של הקליפרס.

קוואי פתח את המשחק עם שלשה, אוברה הפך את התוצאה ויחד עם סאריץ' ובוקר שמרו על יתרון קטן לסאנס עד שוויליאמס הוריד את הקבוצות למחצית בשוויון.

הקליפרס עלו ליתרון ראשון בפתיחת המחצית השנייה, בוקר עם עזרה של קמינסקי לא אפשרו להם לברוח, נטלו שוב את ההובלה והגדילו את הפער עד ליתרון 15 נקודות שהבטיח את הניצחון.

קוואי עם 27, 8 ו-10 ו-51 נקודות משותפות של צמד המחליפים הארל ו-וויליאמס לא הספיקו לקליפרס שסופרים הפסד ראשון.

הסאנס נותנים לאוהדים סיבות לחייך בפתיחת העונה, אחד מהם יצא עם 77,777 סיבות כאלה הערב.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 159 תגובות

  1. תודה דוק.
    אטלנה מנצחים בפעם השניה גם בריבאונד וההגנה שלהם נראית די טוב. הקוריוז מזכיר את מסי בקוטן בהטעיות הזריזות וחייבים לשים מישהו ברחבה כי באחד על אחד אין שחקן שיכול לעצור אותו כשהוא מתחיל מקשת ה3.
    ראס מחזיק את יוסטון מעל המים. מדי פעם מתפלקת לו זריקת פול-אפס ממידריינג אבל בסך הכל נראה לי שלזה התכוון המשורר.

    1. אטלנטה לא באמת ניצחו בריבאונד. זו תולדה של ההפרש העצום באחוזי הקליעה. בפועל המג'יק לקחו אחוז גבוה יותר של כדורים מתחת לסל של ההוקס מלהיפך.

    1. וראית כמה החמישייה שלו קלעו? החמישייה שלו זה פאקן שחקני קולג נגרים. ברור שפילי וקבוצות הגנה נורמליות יביאו עליו דאבל טים כמו עונה שעברה ואז הנגרים האחרים ינגרו, אתה יודע זה לא קשה זה לא שבהוקס יש קלעי 3 ושחקנים שיכולים להקפיץ כדור? מי יקחע רדיש הנגר? הוארטר? האנטר? אלכס לן? זה קבוצה שלא עושה טופ 8 ביורוקאפ בלי יאנג.

      1. אתה כהרגלך מגזים. לקולינס מגיע קצת יותר מ8 זריקות במשחק. איך תגלה אם יש עוד שחקנים אם הוא זורק פי 3 בערך מכל שחקן אחר?

        1. קודם כל יאנג שיתף ותמיד משתף את קולינס עוד מעונה שעברה. אני לא ראיתי את המשחק אבל אני מניח שקולינס נשמר חזק בצבע וצפוף ולכן זה מה שהוא זרק. ליאנג אין שום בעיית מסירה הוא מחפש תמיד למסור ומהמוסרים הטובים בליגה. האחרים מקבלים את הזריקות שלהם. בכוונה לא ציינתי את קולינס חוץ ממנו ומיאנג היית לוקח מישהו משם ללייקרס? לפילי? לבאקס? תענה לי בכנות.

            1. לא תודה מוכן לתת לך את שניהם לסאנס על ביינס יש? אגב איך האנטר בכלל בהגנה? שווה משהו? לא יצא לי לראות הוקס חוץ מכמה דק נגד דטרויט

      2. שמעון אם בא לך תעשה פעם אחת רשימה של מי שהוא לא נכנס לקטגוריה של נגר/פח/די ליג וכו. אני תוהה אם יכנסו 50 שחקנים לליגה

  2. יאנג זרק זריקה אחת פחות מכל שאר החמישיה ביחד. 25 שלו מול 26 של שאר החמישיה. המבחן שלו יהיה מול קבוצות עם הגנה, בעיקר במערב. עם זאת הוא בהחלט שחקן מרגש

  3. תראו את ההצגה של יאנג בקלאץ. כל הנק כמעט שלו
    https://youtu.be/eVPSjnRxTG0
    ההצגה הכי טובה בעיר

    הארדן עם 8 מ29 מהשדה!! ועם 2 מ18 מהשדה!!! ומשחק קודם סיים עם 2 מ13מהשדה!! האם ראס עשה כישוף והעביר אליו את הנגרות? רוצה לזכות בעץ העונה מול קונלי?

    ראס עם td ועובר את מגיק למקום השני בכל הזמנים.

    הסאנס ביצעו מעשים מגונים בקליפרס כאשר קאווי סופסל במאני טיים וחזר ממש לקראת הסוף, מעניין מה קרה שם. קאווי גם לראשונה בקריירה צרח ונבח על הארל על איזה טעות בחילוף שנגמר בדאנק של קמינסקי. הקליפרס היו עצבניים שראו שהולך להיות קשה וגם סוויט לא לא הפסיק לנבוח על השופטים שדווקא סייעו לקליפרס.

    מיאמי הנגרים עם 131 נק על הבאקס? מה קורה פה

    אינדיאנה וסקרמנטו חושך. להפסיד לקאבס ועוד ככה? טריסטון תומפסון עם 25 נק על סאבוניס וטרנר ולאב עם 21!!! עושה קצת פרופורציה ל32 נק של דראמונד.

  4. בתור אוהד של בוסטון, אני מבסוט. קמבה סוף סוף הופיע כמו שציפינו ממנו, טייטום ממשיך לשפר את בחירת הזריקות שלו, ובראון ממשיך את טרנד האגרסיביןת מהמשחק הקודם. בנוסף, הרבה שחקנים (טאקו, גרין, פוריור) קיבלו את ההזדמנות שלהם היום לאור פציעות של אחרים.
    מעבר לזה:
    אם יאניס לא יטפל בבעייות הפאולים שלו, זה יביא למילווקי הרבה הפסדים קלים, בייחוד מול קבוצות שבאות עם מומנטום לרבע הרביעי או להארכה.
    טריי יאנג מתפוצץ ואולי, קצת, נראה שהוא באמת יכול להוביל קבוצה, למרות שאני לא רוצה לקפוץ למסקנות לפני אפילו השבוע הראשון של העונה. בכל מקרה, כמו שאמרת, אם הוא לא יוביל את חבריו לקבוצה לקליעה של יותר מ10 נקודות, אפשר לצפות להרבה נקודות של טריי יאנג לצד הרבה הפסדים של אטלנטה.
    מאלקולם ברוגדון ודג׳ונתה מארי הפתיעו אותי מאוד, ברוגדון מחלק אסיסטים באדיבות ומארי משנה לגמרי את איך שהספרס נראים. מתלהב לראות איך הם ישחקו בהמשך העונה, ובעיקר אם הם ישמרו על הרמה הגבוהה הזאת לאורך זמן.
    כןכן, אינגרם ולונזו זה הדבר האמיתי! נכון מאוד שגם עם וגם בלי ציון הם קבוצה שיש ממה לחשוש ממנה. לעומת זאת, עליית המדרגה שלהם כשציון יחזור תהיה משמעותית, והם יעברו מקבוצה שיש ממה לחשוש ממנה לקבוצה רצינית שתילחם על הפלייאוף. מקווה בשבילם, ובשביל ציון, ובשביל כל אוהבי ההיילייטים למיניהם (myself included), שציון לא יסתבך בפציעות יותר מדי ונראה הרבה לובים של לונזו וציון.
    אני עדיין לא סגור על ווסטברוק והארדן. לא רואה איך שניהם יקלעו מעל 25 בלי לפגוע בקבוצה באופן ברור במשחקים מול קבוצות בטופ של הליגה, בייחוד בפלייאוף. עם זאת, יש להם עוד עונה שלמה לסדר עיניינים, והכל יכול לקרות במהלך עונה שלמה.
    אה וכמובן שארון ביינס סוחב את הסאנס על גבו, וכל מה שיש לי להגיד על הקליפרס זה ״כל הכבוד על הניסיון״. הרי מי הוא קאוואי לאונרד לעומת אותו ענק בין ענקים, ארון ביינס האימתני?
    תודה רבה על הסיקור!

  5. אני דווקא חושב שהניצחון הדחוק של יוסטון על נ"א מראה כמה הפלקינס חלשים.
    יוסטון ביום די שחור (חוץ מראס) עם הגנת מרגרינה והארדן באחוזים של יוגורט bio לדיאטה.
    מהצד השני אינגראם במשחק חד פעמי מבחינת אחוזים (35 נק ב63% מהשדה ו 57% משלוש) עושה נפלאות שלפי הרשמים מעונות עברו הוא נותן משחק כזה פעם ב.. , בנוסף לונזו קולע 4 שלשות ב44% שאנחנו כבר יודעים שזה לא הולך לשם (ואפילו הארט הסימפטי עם 5 שלשות ב42%).
    .

    1. נכון מאד. החושך של הארדן אבל לא ימשיך יותר מידי. אבל ליוסטון אין בכלל הגנה. זה יהרוג אותם בפלייאוף. בלי חיזוק של 2 פועלים שחורים לא אופתע אם הם אפילו יעופו שוב סיבוב 1.
      אינגראהם הוא man on a mission to max contract ושום דבר לא יעצור אותו. הפליקנס זה הכי טוב שיכל להיות עבורו לא נדרש נצחונות שם אין הגנות קצב מהיר וכל מה שצריך זה לנפח סטט והפציעה של ציון באה לו בול בזמן.
      שחקני הלייקרס לשעבר האלו הם לא שחקנים שיכולים להביא נצחונות ולקחת קבוצות להישגים הם רגילים כאלו משלימים וזהו וגם אם יש ביניהם איזה תותח פרנצייז אמיתי גנטרי זה לא האיש לפתח אותו.
      נראה לי שלניקס חסר פורוורד אז אינגראהם יהיה מושלם שם 😂😂😂

  6. תודה רבה מנחם על הסיקור הזריז.
    .
    ברכות לאלופה שבדרך, הפיניקס סאנס, על הזכייה ההיסטורית בתואר, חוץ מהספרס (עם נצחון בשיניים, בזכות החלטת שיפוט לא ברורה, על וושינגטון, בבית), אני לא רואה מי יעצור אותם.
    .
    דאבוס שחט אותנו הלילה, אבל בכל זאת – חוץ מדרוזן לפעמים, ופורבס ווייט עם איזו שלשה נידחת, הקבוצה מתקשה לייצר נקודות, ולחטוף 122 נקודות (מוושינגטון, כבר אמרתי? בבית, כבר ציינתי?) זה לא לעניין בכלל.

    1. וושינגטון כמעט לקחה
      אבל החוכמה של הספרס היא לקחת משחקים צמודים מול כל יריבה.
      דמאר ואולדריג' נראו שוב כמו עצמם ומארי עם דאבל דאבל הובילו כמו שצריך
      לשאר יהיו ימים טובים יותר

  7. מנחם אני דירגתי את ראס מקום 20 ברשימת הכי גדולים משנת 1980. ואת הארדן 21. הייתי מחליף במיקום שלהם וזהו. ראס אחד הגדולים אבל הוא בירידה האתלטיות דועכת העונשין יורד והקליעה יורדת אז נכון להיום הוא לא השחקן של 2017.
    ראס הוא mvp מלך סלים מלך אס שחקן עם קריירה מטורפת. ללא ספק 1 מ35 הגדולים בכל הזמנים גם עי ההיטרים ביותר שלו.
    הנה ראית גם ביוסטון הוא מנפח הוא סטט 😂😂. ראית איך קאפלה נהנה היום מהאס שלו?
    חובת הנוכחה היא על ראס בתור מס 1 הוא כשל לחלוטין בשנתיים האחרונות בפלייאוף והמבחן זה שם לא בעונה סדירה נגד הפליקנס.
    הוא השחקן הכי אהוב עליי בליגה אבל אני ריאלי תאמין לי הלוואי שהוא והארדן יביאו טבעת העונה וינגבו את המלך ואז את הסייבורג ואז את אכילס.

    1. ראס לא איבד שום אתלטיות ולמען האמת לי הוא נראה יותר אתלטי מאי פעם.
      ראית איך ניסו לעשות עליו עבירה בשניות האחרונות בשביל לעצור שעון הוא טס עם הכדור כאילו היה יוסאין בולט?
      קליעות עונשין זה בעייה פסיכולוגית ולדעתי העונה הוא החלים ממנה ובכל מקרה בדקות האחרונות של המשחק הוא תמיד יתפור אותם .
      ככה שכל הקשקושים של ירידה ביכולת זה חרטא אחת גדולה

        1. ובמה ההתדרדרות הזו באה לידי ביטוי?
          כל מה שקרה הוא שווסטברוק לוקח פחות זריקות. זה רק לטובת הקבוצה שימשיך ככה ושהper יעלב בשקט בפינה.

            1. ומה אומר לך המספר הזה? לקליי תומפסון היה WS/48 של 0.095 בעונה שעברה – הוא ממוצע? רודי גובר היה עם 0.268 (שני רק ליאניס). זה מבטא בעיקר את הירידה בסקורינג של ראסל. כל השאר קשור לאיך המספרים מהבוקס סקור מקווצצ'ים יחד. אין לזה יותר מדי משמעות.
              בוא תגיד לי איפה ראסל חווה ירידה דרסטית בפועל. מה הוא לא עושה כמו שהוא עשה פעם (חוץ מלזרוק, תודה לאל שהוא אולי קולט סוף סוף).

            2. ורק כדי שלא תגיד שסתם בחרתי שני שחקנים רנדומליים: אז ניקולה ווצ'ביץ' 0.226, אנדרה דראמונד 0.181, לברון ג'יימס 0.179, אריק בלדסו 0.173, ג'ימי באטלר 0.173. תסביר לי אתה עכשיו את המשמעות…

            3. כי מאד מעניין אותנו ואחרים מה בעצם מוביל לניצחונות. הבעיה שזה מאד לא פשוט ולכן זה מן הסתם יתעדף בעלי נתונים מסוימים על פני אחרים. אז יש לך מדד שבגדול עושה עבודה לא רעה אבל בקטן הוא לא הכלי הכי טוב לנתח תזוזות ומגמות. כלומר אם תסתכל לאורך קריירה תקבל לרוב תמונה די טובה. לאורך עונה? לא רעה אבל תמיד יהיו חריגות לפה או לשם. לכן אם אתה רואה ירידה אצל מישהו זה לא אומר הרבה להגיד – וואי יש אצלו נפילה ב-WS אז הוא מתדרדר. אתה צריך ללכת ולבדוק מה מהדברים שהוא עושה בפועל הוא הפסיק לעשות. אצל ראסל אנחנו לא רואים את זה לטעמי. כן הוא חווה עונה חלשה בקליעה אבל לא בגבולות החריג עבורו. כן הוא קלע באחוזים נוראים מהקו אבל אפשר להניח שזו לא מגמה (זה לא בדיוק סקיל שמאבדים). כשאני מסתכל על התמונה הגדולה אני רואה שבעיקר הוא לקח פחות זריקות ובאופן לא מפתיע קלע פחות נקודות. לדעתי זה טוב עבור שחקן כמוהו. יש כאן מספיק אחרים שיגידו לך אחרת ואפילו שאני פסול טיעון כתוצאה מכך…

            4. גילרי הבעיה זה במה הוא לא עושה, הגנה תנועה וקבלת החלטות (שמתבטאת בזריקות הזויות לקלעי נורא) . אתה השתמשת בטיעון הטריפל דאבל למאזן הנצחונות מה קורה כשהוא לא עושה טריפל דאבל (9 אסיסטים 15 ריבאונדים . ו20 נקודות) בסוף ראסל הוכיח עד היום שאי אפשר לקחת איתו אליפות שהוא לא הסופרסטאר שיוביל אותך רחוק .
              הדוגמה הכי טובה שיש לי זה משחק הדאבל טריפל דאבל של ראס , כל הסטטיסטיקה המפוצצת והמשחק היה צמוד מול הלייקרס הפצועה קבוצת יורלינג

            5. ברוך הגנה ותנועה לא עושים 90 אחוז משחקי הליגה. אתה מנצל יתרונות של שחקן לא רק חסרונות.

            6. ברוך, אתה מוכן פעם אחת להתייחס לעצם הדיון עצמו. אף אחד לא מתעלם מהבעיות של ראס. השאלה היא האם ראס היום איבד משהו לעומת ראס של לפני שנתיים.

            7. את חדוות הזריקה הסתמית?

            8. אל תדאג LJOS (הרשע) היא עדיין שם.
              ואני בטוח שאתה יודע על מה ולמה זכית לכינוי.

            9. מדובר באותו שחקן בדיוק, עם אותם חסרונות ויתרונות, לא אומר שהשינוי לא יהיה דרסטי בעוד שנה שנתיים אנו יודעים שכאשר שמתבוסס על אקפלוסיביות ומהירות לא מזדקן יפה

            10. הערכה לסרטוני פופאיי ישנים?
              חיבה קלה לעקיצת אוהדי קבוצה מסויימת בפתיחת שיא של הקבוצה שלהם, ברגע שנראה שמשהו עלול להשתבש?
              ניסיון למרוח חומוס על פתי בר ופיתוח אהבה מוזרה לשילוב?

            11. צ'ק, צ'ק, צ'ק

            12. בדיוק ברוך.

            13. פופאיי זה לא פאר היצירה, אבל זה חביב.
              הגנת האנטי-ניחוסון תקפה או שברור מדי שאני מחרטט?
              אהמ, כן, על זה לגמרי מגיע. אני מאשים את מי שהביא חומוס לאירוע אבל שום דבר הגון לנגב אותו איתו (ולא היה לי שמעון שיעזור למצוא משהו הולם יותר לניגוב). וגם את בלוטות הטעם ההזויות שלי שחטפו הרבה לאורך השנים.

  8. ח"ח לראובן הכותב המועדף עליי בהופס אחרי מנחם.

    למרות שהמשחקים הלילה עדיין ברמה נמוכה מאוד כיאה לפתיחת עונה עדיין אפשר להשים לב למגמה שנעלמת מהליגה.
    פרט ללייקרס אין קבוצה עם איכות שפוטנציאלית יכולה להביא יציבות של סופרטים.
    זה אומר שקבוצה צעירה כמו מיאמי גם בלי הכוכב שלה יכולה לנצל את העייפות וחוסר במנהיגות אצל הקליפרס הקבוצה מס' 2\3 בליגה.

    1. פול ג'ורג' עוד לא הגיע… חכה. הקליפרס נראו כ"כ מרשימים ומגובשים מההתחלה (מותר להחליק הערב, זה גם קצת האוויר החם שנכנס להם). הם בפירוש בכיוון להיות כזו. קבוצה שיהיה קשה מאוד-מאוד לנצח, בטח אם מסתכלים רחוק ל-4 מתוך 7. ברררר.

  9. ח"ח לראובן הכותב המועדף עליי בהופס אחרי מנחם.

    למרות שהמשחקים הלילה עדיין ברמה נמוכה מאוד כיאה לפתיחת עונה עדיין אפשר להשים לב למגמה שנעלמת מהליגה.
    פרט ללייקרס אין קבוצה עם איכות שפוטנציאלית יכולה להביא יציבות של סופרטים.
    זה אומר שקבוצה צעירה כמו מיאמי גם בלי הכוכב שלה יכולה לנצל את העייפות וחוסר במנהיגות אצל הקליפרס הקבוצה מס' 2\3 בליגה.

  10. יוסטון במצב דיי מוזר .
    הם עם 2 משחקים צמודים שבסופו חלוקת שלל מול היריבות.
    ההגנה שלהם מרגרינה
    הארדן וגורדון מעיפים מחוץ לקשת סלעים/בקבוקים/קלמנטינות/ספרים וכל מה שלא תרצו .
    נקודת האור היחידה בקבוצה הזו היא ראס .
    ולמרות כל זה הם הפסידו וניצחו במשחקים צמודים ולכן יש לי הרגשה שהעסק כן יעבוד וככל שתתקדם העונה הכימיה תתגבש ,הארדן וגורדון יקלעו נורמלי.
    .
    מה שכן אני חרד על ההגנה שלהם,הם פשוט מסננת ואני לא יודע אם הם מסוגלים לתקן זאת.
    אין להם שחקני הגנה ברמה גבוהה חוץ מטאקר המזדקן .
    הם חייבים לנסות בכל הכח ללכת על איגודלה ועוד שחקן הגנה ברמה כי אם לא אז הם בבעיה רצינית מהבחינה הזו.
    אני תמיד אומר שההתקפה מנצחת משחקים וההגנה אליפות .

      1. איגי זה חצי גופה. האידיאל זה קובינגטון אבל מורי יצטרך הנחת חבר רצינית ולקוות שמיני יהיו ככ גרועים עד פברואר שירצו להטריד את כולם. גם קראודר הנגר ממפיס יעזור להם.

        1. חצי גופה עם ניסיון רב שעולה מהספסל זה לא רע.
          איגי הוא אחד ששומר על כושר ויש לו עוד שנתיים 3 ברמות הגבוהות.
          מיני נראת טוב ונראה שהחתול שתה ממיץ הערסיות וההאסל ונגמל מהטיטול ויש מצב שילחמו על הפלייאוף ולכן מיני לא ישחררו שחקנים

    1. בסופו של דבר המטרה היא לשים את הכדור בסל. כשהסקורר המוביל והסקורר השלישי בקבוצה מחיטיאים כך בצרורות, קשה יהיה לנצח. ובסופו של דבר, הפסד צמוד למילווקי וניצחון דחוק על ניו אורלינס אלה לא תוצאות רעות.
      מאמין שבמשחק הקרוב מול אוקלהומה, הארדן וגורדון יאפסו את הידית.
      ההגנה? בהחלט נראית מעפנה, וכמו ששמעון גם כתב – זה לא ייפתר עד שלא יביאו לפחות עוד איזה פורוורד או שניים בעלי אוריינטציה הגנתית.
      לפחות השילוב של ראס בקבוצה נראה סבבה בינתיים.

      1. מתחיל לדגדג לי לשאול – יוסטון שיחקו בינתיים בקצב רצחני, שהם בשום צורה לא התקרבו אליו בשנים האחרונות. אולי הבעיות של הארדן וגורדון נובעות מבעיית הסתגלות קלה?

        1. לדעתי זה רק יעשה להם טוב, זה יבליט את יתרונות של ווסטברוק ובכלל יאפשר להם להמשיך להפגיז מבחוץ.
          השאלה היא בינתיים יותר בהגנה.

        2. נצטרך יותר מ-2 משחקים כדיי לקבוע את זה. קשה לי להאמין שהם ימשיכו עם קצב ההחטאות הזה. מבחינתי שימשיכו להוציא את זה מהמערכצ כל עוד אנחנו באוקטובר ולא באפריל 😉

      1. אשך הבעייה שלהם זה הגנה , יש להם בהרכב שניים קונוסים קבועיים ראס והארדן וברוטציה יש את גורדון שלא מסוגל להתמודד עם הSF , יש את ספלושאה שפרש ממשחק פעיל לפני 4 שנים ובמצב גופה ולא מסוגל לעצור אותי עם המקל ההליכה, דני האוס אוויר הגנתי, הם חטפו 113 נקודות מנכי הלייקרס לונזו אפס קלע 18 נקודות אליהם , ברנדרון אינגרם 35 ושניהם באחוזי אפקטיביות מצויינים

        1. למה אתה מלכלך השומרים הכי טובים בליגה עם העיניים.

          אפילו בן סימונס ידפוק עליהם שלשות חח. ראס לפחות זז קצת למרות שזה לכיוון הלא נכון.

          הארדן? הוא מנסה לשמור בהיפנוזה את היריב

        2. יוסטון אבל זה הקרקס הכי מצחיק בליגה הציטה רצה והקופים צריכים לתפוס את התפוחים ולזרוק אותם מחוץ לקשת 😂
          הם במצב דהירה וזה כנראה לתהום. יש להם עכשיו 8 נמושות להתחמם עליהם ואז קליפרס למבדק ראשון

  11. פליקנס. לא פלקינס.
    אין חיה כזו פלקינס. לא קיים פלקינס. לא יהיה פלקינס.
    .
    פה-לי-קנס.
    פה —- לי —- קנס
    1 – 2 – 3
    דו – רה – מי
    בים – בם – בום
    תן – לי – צ'אנס
    פה – לי – קנס.
    .
    תודה.

  12. מילה על ההתקפה של הסאנס, 3 משחקים לתוך העונה:
    .
    (נתחיל בלציין את המובן מעליו. 3 משחקים בלבד מאחורינו. גם אחרי 15 משחקים, זה יהיה מוקדם להגיע למסקנות נחרצות)
    הסאנס פגשו עד כה את סקרמנטו, דנבר, והקליפרס. כאשר הקליפרס ודנבר צפויות להיות 2 מההגנות החזקות בליגה.
    ועדיין, ללא אייטון ב-2 משחקים, ללא רוביו במשחק מול הקליפרס,
    הסאנס מציגים התקפה זורמת, ויפה לעין.
    עד כמה ההתקפה עד כה טובה?
    נתבונן במספרים –
    112.1 נקודות ב-100 פוזשנים (מקום 4 בליגה). 53.3% אפקטיבי (מקום 10 בליגה. וזה למרות אחוז נמוך יחסית מהשלוש: 34.6% , מקום 16 בליגה).
    הסיבה לנתונים הנ"ל?
    הנעת כדור. אחוז האסיסטים של הסאנס עד כה הוא 69.8% , מקום ראשון בליגה.
    אנחנו מדברים על קבוצה שבשנים האחרונות הייתה בקביעות בתחתית הליגה בתחום (מקום 17 בעונה שעברה. מקום אחרון לפני 2 עונות. למעשה, הפעם האחרונה שהסאנס היו בטופ 10 בליגה באחוז אסיסטים הייתה העונה המקוצרת של 12', אז הסאנס סיימו את העונה עם מאזן של 50%).
    לטעמי, את הקרדיט צריך לתת בראש ובראשונה למאמן. את אותן עקרונות עליהן דיווחו שהסאנס עובדים בקדם העונה, אפשר לזהות עכשיו בעונה הרגילה. לא להחזיק סתם כדור. לקבל החלטה מהירה – דריבל, זריקה, או מסירה. מבין ה-3, אם אפשר למצוא שחקן במצב טוב יותר, לא להסס למסור.
    הלילה זה בלט בלא מעט שלשות שהגיעו אחרי אותה מסירה נוספת.
    עכשיו כל שנותר זה לקוות שתהיה למגמה זו המשכיות.
    .
    !GO SUNS

    1. בתמצית, הסברים ראשוניים? הכי בקטנה.
      ושאלתי אותך גם בחי, לא ענית: מי הטיפר שנתן לך מראש את תוצאות המחצית והסיום, ואיזו חבילה עשית? (לבריאות).

      1. חבילת "תגובת האנטי-ניחוסון".
        .
        הסברים ראשוניים?
        מאמן שהשחקנים מוכנים לשחק את השיטה שלו.
        (גם מאמן גאון, צריך שהשחקנים ישתפו פעולה. שיטה, ואמון. זה הסוד לקבוצה מאומנת)

  13. תודה על הסיקור.
    אני משתדל לא לצאת בהצהרות לפני שעוברים 15 משחקים לפחות מהעונה (חוץ מבלהט הבלוג החי, שם הכל הולך), כי באמת שאי אפשר לדעת (עונה שעברה היא דוגמא מעולה לכך). אז רק אומר שנראה כי עומדת לעבור עלינו עונה אפילו יותר מעניינת ממה שחשבתי מראש.
    תענוג של לילה, כן ירבו כאלו.
    אהה, ונכון – ושתהיה שנת לימודים מועילה ומהנה לכל הסטודנטים כמוני, שינסו להסתדר בין אוניברסיטה ללילות לבנים 🙂

      1. באוניברסיטה באזור ה11000 אלף בשנה
        מכללות יש ציבורי במכיר הזה הבין תחומי מגיע ל40000 שקל בשנה
        גם אני סטודנט סתם
        לומד מתמטיקה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית
        אני מאבטח בלילות לכן ער לפעמים

        1. גם אני עשיתי פה תואר, אפילו 2, גם אני שילמתי, ולא זכרתי שזה (יחסית) כ"כ הרבה. גם הציבורי, בטח הפרטי. כזו שערוריה. זו מדינה שאוכלת את הטובים בבניה, לא קשור כבר ימין-שמאל. פשוט ככה. למה אתה צריך לעבוד בלילה, עבור פאקינג תואר ראשון (גם שני), שזה כלי בסיסי לחיים, ומה שהמדינה שלך הכי צריכה?? בלי קשר לצבא, מילואים, והכי הרבה שעות עבודה, על סל המסים הכי גבוה במערב… מרתיח אותי.

            1. לתואר

            2. מי רוצה לחיות בשיטה האמריקאית המופרעת? (מכיר, גם עשיתי שם משהו, והכל על חשבון, כי מי יכול בכלל להתקרב ל-40K בשנה). לא צריך ללכת לקצה השני המשוגע. למה לא אירופה הנורמלית? מה זה צריך להביע, תואר ראשון לא בחינם? ועוד אנשים שרגע קודם נתנו 3 שנים הכי יפות בחינם, ועוד יתנו עוד כמה שנים במילואים? אין, התרגלנו גם לזה. גם אני דיברתי כמו יוסי במצבו ובגילו. זה קודם כל אינטרס של המדינה שיהיו לה פה כמה שיותר סטודנטים מעולים.

            3. (כמו יואב…התבלבלתי מיוסי של הפליקנס)

            4. דרך אגב סתם – תדע שהתואר השני ברוב המקרים מסובסד ברובו (במקצועות המדעים לפחות) אם לא בכולו על ידי האוניברסיטה ע"י מלגות לימודים.

            5. בפורמן יוניברסיטי, בגרינוויל, שכר הלימוד כולל מגורים הוא $59,000 לשנה

            6. לפחות זה, ונהניתי כנ"ל. הבעיה שלי זה בפקק בכניסה. אתה רוצה לייצר פה שכבה רחבה ככל האפשר, של אנשים צעירים עם תיבת כלים בסיסית. אתה חייב את זה היום כדי בכלל להתחיל לזוז בעולם. מה פתאום להרוג אנשים על שכ"ל? בעיני זה "התיכון" הראשון בתכלס. התיכון הרגיל זה כלום. זה המשך של היסודי = בייביסיטר לילדי פועלים לשם העברת זמן עד הגיוס.

          1. בכנות? 11 אלף לשנה שכר לימוד זה באמת לא הרבה.
            החלק הקשה הוא להחזיק דירה ולנהל חיים תוך כדי התואר – מדובר באלפי שקלים בחודש על הוצאות בסיסיות של דירה ואוכל.
            אישית אני בחרתי ללמוד באוניברסיטה הפתוחה בגלל זה בשביל שאוכל לעבוד במישרה מליאה תוך כדי הלימודים (מאבטח שר, מה שמאפשר לי ללמוד בעבודה ולעיתים גם לעשות לילות לבנים של צפייה במשחקים).

            1. התרגלנו להגיד "לא הרבה". זה לא בהרבה יחסית לדברים מסוימים. זה הרבה מאוד יחסית ל-0 העגול שבמדינה מתוקנת אתה אמור לשלם. זה דבר הכרחי שהיא צריכה לתת לכולנו. ותתפלא – משוכנע שיש כאלה שגם הסכום הזה יהיה חסם כניסה עבורם.

        1. יש גם כאלה בארץ, אבל בתכלס אין להן ערך מוסף על האוניברסיטאות.
          הכל תלוי במקצוע שאתה לומד, כאשר ברוב המקצועות האוניברסיטה העברית והטכניון הכי נחשבים מבחינה אקדמית.
          (העברית למשל, נחשבת בטופ 10 העולמי בתחום המתמטיקה)

        2. בתארים מתקדמים אנחנו לא בכיוון… למיטב ידיעתי. ויש פה חומר אנושי מעולה, ליגת על. בהכללה, היום האידאל זה תואר/ שניים פה, ואז צא למקום מעולה בחו"ל על מילגה. ואז גם תוכל ליהנות מהשירותים המעולים של המערכת האמריקאית למשל. שמיים וארץ.
          לא חשוב. אותי כל העסק הזה מרגיז מדי פעם מחדש.

          1. תתפלא אבל הרמה בעברית והטכניון (גם בשאר המוסדות אבל פחות) ברוב המקצועות היא מאוד מאוד גבוהה (כל אחת בתחומים שלה), גם ביחס לשאר העולם.
            לגבי השכר לימוד – תשמע, מי שזה חוסם אותו בבעייה קשה, כי עם המלגות שמחלקים פה על ימין ושמאל זה הרבה יותר מאפשרי.
            אבל ברמת העיקרון אני מסכים איתך לגמרי, נקווה שישתנה בעתיד.

  14. קצת כדורסל. המפגש המוקדם של מיאמי וההיט.
    אתם מוזמנים לבלוג החי, לניחושים המדויקים (מותר להחמיא לעצמך כשאתה פוגע בול, כולל המהלך האחרון במדויק), ולשיעור בשיעור שהכותרת שלו:
    מי שחי רק על 3 – לפעמים ימות רק על 3.
    .
    האם השלשות הורגות את המשחק? האם הכל נהיה "חיובים סטרילי", עוד אחד ועוד אחד זורק מהפרימטר, ואיפה כל העושר של המשחק נעלם?
    שאלה של טעם.
    בלי ספק, הן משנות אותו מהיסוד.
    מילווקי היא הדוגמא המובהקת ביותר.
    נתונים:
    נוכח מספר הזריקות החריג משלוש, בדקתי טיפה, וזה מה שקורה בליגה:
    עונת 2015, יוסטון הראשונה לחצות את מחסום 30% הזריקות מהשדה סה"כ, מהשלוש. ראשונה ויחידה. קליבלנד וגולדן סטייט הפינאליסטיות, מקום 2 משותף עם 27%.
    עונת 2016, גולדן 32, יוסטון 31, קליבלנד 30. מילווקי אגב אחרונה – 15 אחוז בלבד…
    עונת 2017, יוסטון דאנטוני שוב הראשונה, לחצות את רף ה-40! מזל טוב. קאבס 34, בוסטון 33.5, ברוקלין וגולדן 31.5.
    עונת 2018, יוסון עולה ל-42. עדיין בפור גדול על היתר, דאלאס וטורונטו מצטרפות לחגיגה בצמרת, 32-33.
    עונה אחרונה שהסתיימה, 2019: יוסטון 45, וראו מי במקום השני – מילווקי, עם 38… שיטת בונהולצר עובדת ביג טיים.
    24 מקבוצות הליגה כבר לוקחות 29% אחוז ומעלה מהזריקות שלהן לשלוש. נתון שרק 5 עונות קודם, היה של יוסטון המשוגעת בלבד.

    העונה הנוכחית, נתונים מהמשחקים הראשונים:
    יוסטון, 48. מילווקי 46. פליקנס, 43. גולדן סטייט, 42.
    .
    משחק פתיחת העונה של הליגה הפגיש את שתי המחותנות הראשיות, יוסטון ומילווקי.
    התוצאה:
    סה"כ זריקות של שתי הקבוצות, 94 מ-189. בדיוק חצי מהזריקות לסל. כל איום לשני לסל (כולל טיפים, האסלים וכו'. כל איום שני!), היה זריקה מהפרימטר. פסיכוטי.
    .
    מילווקי אתמול הלכה והעלתה את הרף.
    מחצית ראשונה:
    43 זריקות לסל. 30 מתוכן לשלוש. היינו: 70% מהזריקות לסל!!
    פי יותר מ-2, ממה שרק יוסטון המשוגעת החלה לעשות, רק מעונת 2017…
    כמעט פי 5 (!), ממה שאותה מילווקי עשתה, בעונת 2016…
    את זה היא קלעה באחוזים מדהימים, 14 מ-30, שזה 46.7%. ופתחה בהתאם פער 17 על מיאמי, 53-70.
    .
    מילווקי, מחצית שניה:
    המספרים מתיישרים. המזל אזל. הבאקס המשיכו לזרוק מהשלוש, ופשוט לא פגעו בציפור.
    רבע שלישי, 1 מ-9 בלבד.
    רבע רביעי, 2 מ-11 בלבד.
    סה"כ: 3 מ-20 בלבד, שזה 15% איומים.
    נפח הקליעות השתנה, אבל לא באופו דרמטי.
    סה"כ זריקות במחצית השניה: 42, מתוכן 20 "בלבד" לשלוש. שזה עדיין כמעט 50% מהסה"כ. מול 38% השיא העונתי של מילווקי בעונה שעברה… עדיין פסיכוטי. לא 70-פסיכוטי, אבל 50-פסיכוטי.
    .
    פלאן בי או סי? לא הגיע. אולי ככה זה עם תכנית משחק. ממשיכים אותו דבר, עד הסוף, ומקווים שהפעם נפגע בציפור. וכשלא פוגעים? פשוט. מפסידים. ההתרסקות היתה מהירה, במפתיע, בבית, מול הרכב נטול באטלר של מיאמי. מחיקת הפרש שכמעט אי אפשר לאבד.
    הבעיה הזו היתה אקוטית במיוחד, ברגעים שלב השיטה, יאניס, יצא החוצה. באותו רגע, השלשנים המתוכנתים פשוט איבדו את הצפון.
    ברגעים האלה התברר גם, שמילווקי חיזקה הקיץ את החוזקות שלה. לקבוצת שלשות פסיכוטית – הובאו גם ווס מתיוס וקייל קורבר, עוד 2 שלשנים מתמחים.
    בדרך, מי הלך לאיבוד? מלקולם ברוגדון. אולי היחיד שיכול לסדר פלאן בי לקבוצה הזו. פלאן שלא היה אתמול, ברגעים הקובעים.

    1. בעונה הסדירה זה פחות מדאיג
      פחות משנה ובדרך כלל הם ינצחו
      השאלה מה יקרה בפליאוף שיתמקדו ביאניס ושלשות מה יהיה איתם.
      מי שלא יוכל להתמודד גם וגם יפסיד
      מי שיצליח לא יודע אם בסגל הזה יש פתרונות לבולדצר
      אולי דווקא ווסלי מתיוס
      הוא משחק כקלעי נטו אבל הוא שחקן יוצר לא רע

    2. ולגבי הכמות והאחוזים
      אנחנו בשלבים שוברי שיאים משתי סיבות לדעתי
      אחת טרנד
      השנייה ההגנות עדיין לא יודעות לאכול את השלשות ולשחקנים שווה להמתקצע בתחום על חשבון דברים אחרים ברגע שההגנות ישתפרו/משהו ישתנה (חוקים או דברים שאני לא יכול לצפות)
      האחוזים יחזרו לנורמה.
      הרי שלשה היא זריקה יעילה
      אבל לא יעילה יותר מזריקה מתחת לסל.
      לכן אני מאמין שהעסק ישאר גבוה גם אחרי שההגנות ישתפרו אבל יתמתן.

      1. השלשות לא באות על חשבון הזריקות מתחת לסל אלא על חשבון זריקות המידריינג' הארוכות. לכן אני לא רואה סיבה שזה יירד בחזרה. מתישהו זה יתייצב – אנחנו עוד לא שם.

    3. כמו שיש ראנקים לדאנק השבוע, אסיסט השבוע וכאלה והבמשך גם ראקנים על כל העונה עצמה, אני מציע שאנחנו פה בהופס נעשה ראנקינג על תגובות.
      .
      וזו תגובת השבוע עד כה מבחינתי, זוית מאוד מעניינת שתוך כדי קריאה הפעילה לי מלא גלגלים במוח ומחשבות.

    4. שכר לימוד אוניברסיטאי עומד על איזור 11 אלף לשנה.
      אישית יש לי מלגה מליאה מהצבא על היותי חייל בודד חריג במהלך השירות.

  15. הערה לכל מוקירי בארנס ומודיאי:
    אם חשבתם שהם שחקני NBA לגיטימים, שלא לדבר על כוכבים… עדיף שתבנו על אליפות של הניקס…
    בארנס לא מחובר למשחק וגם בהיה צריך משהוא שיקלע במקום הילד ופוקס הוא לא היה שם, בקושי ניסה.
    מודיאי, לא שולט בקצב המשחק, מאבד המון וקולע רק בתוך הצבע…

  16. לא ידעתי לפני המשחק שמתיוז במילווקי.
    הוא היה יונגסטר רציני בפורטלנד וחשבתי שיהיה לו עתיד גדול.
    אוהב אותו מאוד. מקווה שיוציא קצת מהפוטנציאל שהיה לו אז- יעזור לבאקס לשנות את הסגנון מ- יאניס יאניס יאניס

  17. מה נסגר עם הארדן? משחק שני כבר שהוא מפרק טבעות …
    מסקנה מהירה מפתיחת העונה: ניו אורלינס קבוצת ליג פאס נפלאה…

    1. וואלה? ראיתי רק בקטנה.
      המלצה של (ממה שראיתי)י: ברוקלין נטס, למרות שזה גובל בשואו קרקסי של קיירי. שני משחקים, שניהם הנאה אדירה.
      עוד במזרח: היט, הוקס, וניקס במידה מסוימת. מאוד מאכזבות: פילי, דטרויט, שרלוט. בגדול, כמעט כל המזרח לא להיט עד עכשיו.
      מערב (ממה שראיתי):
      קליפרס כמובן, סאנז, ובדרכי המזוכיסטית, משום מה גם יוסטון. לייקרס אמורה להיות גם, אבל אלה באמת משחקים מכוערים למדי. אז בינתיים לא. גולדן סטייט בטח תהיה מרתקת בהמשך בגלל הדרמה המתעצמת. ובגלל סטף, נו.

  18. מיאמי אמש נתנה משחק גדול, נלחמו עם כל הלב והנשמה. בסבלנות ובשכל.
    כשאני רואה את מיאמי אני רואה כדורסל קלאסי, הקבוצה משחקת בניגוד גמור לטרנדים הקיימים בשוק – הם משחקים הגנה ולא משחקים רק על שלשות.
    אמש ההגנה הייתה מצויינת (באם כשומר על יאניס – שיחוק!!) אך בהתקפה הם זרקו יותר מחצי מרחק ומהצבע מאשר השלוש, הם ראו שהצבע ניתן לחדירה אך הם חדרו והוציאו לחצי מרחק, כדורסל פשוט ולחימה לא פוסקת.
    תודה מנחם וראובן!

    1. כתבתי גם בבלוג החי אמש – איש המשחק שלי זה באם -19 נק' 13 רב' 8 אס' ב-55 אחוז מהשדה, 9-12 מהעונשין. כל חטאו היה שהוא החטיא 3 עונשין רצוף שהיה חייב לקלוע כדי לסיים את המשחק

      1. במשחק הקודם הם זרקו 17 וקלעו 8, מתוך 85 זריקות.
        הם בניגוד לכולם לא מסתמכים רק על השלוש, מתוך 57 זריקות שאינם משלוש הם קלעו 30 קליעות.

        1. א. החלק הראשון הוא מאד מדויק.
          ב. איך החלטת מה קורה נגד יריבות אחרות? בוא נגיד שלקחת את טיילר הירו בדראפט לא היה מהלך של ללכת נגד הטרנד.

  19. תהיות אחרי המשחק של הקליפרס מול פיניקס ואחרי שראיתי את התגובות של סטף להפסד לקליפרס, אני תוהה גם נייס-גייס באמת נראה עכשיו בליגה. קוואי צורח על על הארל דבר שבחיים לא ראיתי אותו עושה, סוויט לו חוטף פלגנט מטופש על עצבים – לא יודע כמה עושה להם טוב להיות בעמדת הפייבוריט. אני מקווה שסטף לא יזרוק את החברים מתחת לגלגלים פתאום (קראתי משהו בוואלה ספורט שהיה קצת פאסיב אגרסיב כזה) יאניס מכניס מתח ואמר שחוסר הישגים יקשו על חתימה וכו' וכו' מי נשאר כגוד גאי?

    1. כשאתה בחור צעיר, מלך העולם, לרוב אתלטי ויפיוף ואופנתי, יש לך ממון בהיקף לא מוסרי, יותר מרבע מיליון דולר למשחק, ועל מה? – על זה שאתה טוב מאוד במשחק של ילדים קטנים, כשאתה גיבור מדיה, פופ סופרסטאר, כל העולם מכיר את הפרצוף שלך, כל מקום נכנס להלם רק אם אתה במקרה דורך בכניסה וכל הסלפים אחריך, כשאתה פרקטיקלי יכול לעשות מה שאתה רוצה –
      איזה בנאדם נורמלי נשאר מכל זה? וכמה נייס גאי הוא עוד יכול להיות, ברמות המתח והלחץ והעיניים של מיליונים שמסתכלות, שמלווית את כל חיים שלו, על ומחוץ למגרש?
      אין באמת נייס גאיז בביזנס הזה. אני מכיר דברים שהם בוווליום, הרבה, הרבה פחות מזה. וגם שם, זה אותו סיפור. כוח – משחית. אין מה לעשות.

      1. אמרתי פעם. אנחנו חושבים שזה כמה שחקנים שעולים על הפרקט. זו בעצם מסיבת קוקטייל אינטימית של המולטי-מולטי-מיליונרים של העולם, ולנו יש רק הצצה לרגע, בבני האלים שירדו מהאולימפוס.

  20. תודה מנחם וראובן. תובנות:
    .
    1.סקרמנטו משחקת רע. 3 הפסדים ברציפות זאת פתיחת עונה שאף אחד לא רוצה, למרות שפגשו יריבות קשות. אני חושב ששינוי בחמישייה הכרחי כי הם משחקים מהר, אבל ההגנה חלשה ונמניה בייליצה לא הפתרון. טרבור אריזה כפותח שתורם גם בהגנה יכול לעזור ולוק וולטון חייב להגיב מהר, כי שניים משלושת המשחקים הבאים שלהם נגד יוטה ודנבר, כך שסביר שיפלו למאזן של 5-1.
    .
    2.יאניס משחק שני רצוף יוצא ב-6 עבירות, משהו שקרה לו פעמיים בעונת האמ.וי.פי ופעמיים נוספות בעונה שלפניה. הגיע עם מנטליות אגרסיבית לעונה, אבל זה נראה שאגרסיבית מדי. קבוצה כמו מילווקי ששואפת לאליפות לא יכולה לספוג 78 נקודות ב-29 דקות מקבוצה מוגבלת כמו מיאמי נטולת באטלר, למרות שהם משחקים נהדר עד עכשיו.
    .
    3.פניקס טובה. מוקדם לדעת אם זאת סתם התלהבות של תחילת העונה (כמו ממפיס וניו אורלינס בשנה שעברה) אבל ניצחון על הקליפרס זה חתיכת הישג. בוקר נראה טוב ודריו שאריץ' נתן היום אחלה משחק גם כן.
    .
    4.ניו אורלינס כיפית לצפייה, אבל ההגנה שלהם עדיין לא שם. יכול להיות שזה בגלל שזאת קבוצה חדשה לגמרי, או שהם צריכים עוד גבוה במקום רדיק. אינגרם היה טוב בשלושת המשחקים של העונה והארט היה מצויין, במיוחד בהגנה על הארדן היום. הם יכולים להיות אופטימיים, אבל המאזן שלהם לא מראה את זה.

    1. בקשר ליאניס – מישהו יכול לספר לי על ההגנה המרחבית/רדיפה אחרי קלעים שלו? כי נדמה לי שבמשחק הייתה לו קצת בעיה שם, וחלק מהעבירות נבעו מזה.

      1. לא ממש לא קשור.
        א. הוא בכלל לא היה בבעיית עבירות ועשה כמעט את כולן בסוף המשחק.
        ב. חצי מהעבירות בערך היו אופנסיב והשאר ריץ' אין מיותר.

  21. תודה לכם.
    היה לילה מרתק.
    אני בטוח שראס יחזור להעיף סלעים ושהעונה של יוסטון תהיה קשה מאוד.
    לגבי הקוריוז, מאוד מרשים בינתיים אבל בנפח זריקות כזה עם הסתמכות על טווחים אסורים זה יכול להתהפך עליו מהר מאוד.
    פיניקס המרעננת הרשמית והופכת לילד של כולנו.
    כתבתי על מיאמי שהם הולכים להיות הסוס השחור במזרח אחרי שראיתי אותם בקדם ואני שמח לראות שזה ממשיך לתוך העונה.
    קבוצה מחוברת ומחויבת ונראה שכיף להם לשחק ביחד.

    1. אחרי שהשלמתי את המשחק – הקוריוז לא כפה את רוב הזריקות שלו – היו לו 2 זריקות מטווח קרי שאחד הוא פגע – שניהם זריקות בהתקפת מעבר. השאר הוא זרק או כשההתקפה נתקעה או כאשר בפיק&רול השומר בחר לשמור בין החוסם לבין הקוריוז. מה שכן זה נראה שהוא ממש מנסה לחקות את הגלגול אחרי שגם הוא תקע שלשה מכריעה עם הקרש בפוקס

  22. אלכס יש קרב אגו ביוסטון אבל לא על המספרים אלא על מי הפראייר שיעשה הגנה. שניהם לא מוכנים לשמור והארדן יותר גרוע ותכלס הפוטנציאל ההגנתי של הארדן מהותית נמוך מראס, הוא איטי והוא לא יזיז רגליים מהר בהגנה. ראס מצד שני מפומץ בפוטנצאיל כי הוא פשוט אתלטי אבל הוא לא אוהב לשמור וזה מעולם לא נדרש ממנו וקשה לשנות אדם בגיל 30. ראס בעצם צריך להיות להארדן מה שרוביו עבור בוקר בפתיחת העונה אבל לעשות הגנה היום זה בושה ואין לזה הכרה. הרי אם יוסטון יזכו באליפות וראס יעשה 15 נק, 12 אס, 8 ריב וחמישיית הגנה ראשונה והארדן יעשה 30 נק עם 7 אס הוא יקבל את הMVP והאליפות תירשם על שמו, לא שווה להיות מגן שאתה נחשב כוכב, קיירי KD, סטף אף אחד לא שומר (אמביד, דיוויס, קאווי, יאניס הם חריגים בנוף, בטח שחלקם מאד צעירים) וזה המיינד סט. דאנתוני בטח לא מאמן עם סכמות הגנתיות ותכלס אין לו גם ככ שחקנים, טאקר כבר זקן עם הילה ולבד הוא לא יכול להחזיק פרימטר. אדי האוס הארדן וראס זה אוויר. קאפלה מה כבר יכול לעשות בסמול בול? הם בבעייה קשה. תכלס גם אם ראס ישמור מש טוב לא יודע כמה לבד זה יעזור להם. הם חייבים שחקני הגנה בפרימטר. מול הקליפרס עם קאווי וגורג זה יהיה לא נעים לצפייה. לא סתם כל פורוורד חגג עליהם יאניס, אינגראהם בינתיים.
    קראודר/ואיגי אחרי ביי אאוט מטרות ריאליות (ולדעתי בפברואר צריך להביא את שניהם), קובינגטון הכי טוב אבל לא באמת יש להם מה לתת עבורו.

    אגב ליוסטון 8 המשחקים הקרובים מול יריבות זבל וכדאי להם לנצח את כולם: OKC, ןןש, נטס, היט, ממפיס, גולדן, בולס, פליקנס.
    אחרי זה הם יצאו ל-6 משחקים קשים בהם פעמיים קליפרס למשחקי הצהרה, דנבר, פורטלנד, מיני ואינדי

      1. זה יש בכל קבוצה כמעט. מה אתה חושב בגולדן סטייט לא היה? שאק קובי לא היה? בהוסטון לא היה? במיאמי לא היה ? אם המספרים לא היו חשובים להם הם לא היו כאלו שחקנים טובים ברמה הזאת אלא עוד אריזה וכאלו. הדרייב הזה זה מה שעושה אותם ככ טובים. אגו זה לא בעיה הבעיה שם זה הגנה כי היא נוראית. שלונזו בול עושה עליך 18 נק סימן שמשהו לא בסדר

  23. יוסטון שוב התחילה את העונה בצורה זוועתית. אבל בעוד הארדן שקלע 2/18 מזויעים מהשלוש (למה לזרוק כל כך הרבה, זה לא מוסרי גם אם אתה קולע יותר טוב?) יכנס לקצב בקרוב ההגנה לא הולכת להשתפר.

  24. איזה לילה של משחקים.
    התעוררתי במקרה ל-20+ הפרש של מילווקי וחזרתי לישון. בכל זאת, מול יאניס ובלי באטלר..
    סחתיין על מיאמי, למרות שהבנתי שעשו המון שטויות בסיום.
    .
    פיניקס. הכצעקתה? עוד חזון למועד.
    .
    רגע, היום יש לנו משהו ב-21:30 לא? סטף נגד אוקייסי. יופי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט