אוקלהומה סיטי ת'אנדר – פריוויו 2019/20: שובו של הרעם? / תומר שנאן

לאחר שאיבדה את פול ג'ורג', שלחה בטרייד את ראסל ווסטברוק והשיגה כמות בחירות דראפט עתידיות שלא הייתה מביישת את דני איינג', מגיעה אוקלהומה לשנה הקרובה כאשר מספר סימני השאלה גובר על מספר התשובות שהקבוצה יכולה לספק.

מאזן: 33-49, מקום שישי במערב.

מאמן: בילי דונובן, עונה חמישית בקבוצה.

מה שהיה

אוקלהומה של 2018/19 התאפיינה לאורך רובה במשחק הגנה מרשים אל מול משחק התקפי צולע, בלשון המעטה.

הקבוצה הצליחה במטרתה העיקרית, שהייתה לשמור על פול ג'ורג', ויחד עם ווסטברוק, אדאמס ו-PG, נראה היה שסוף סוף הקבוצה מוכנה לטרוף את הליגה. כך אכן קרה עד נקודת זמן מסוימת. ההתקפה של אוקלהומה אמנם לא זרמה במיוחד, אך ההגנה הקשוחה שהציגה, הריצות שהגיעו כתוצאה מאיבודי היריבה שכפתה הקבוצה ויכולת עילאית של ג'ורג' שמרו את אוקלהומה בטופ של המערב עד שהפלייאוף נראה באופק, ואז הכל השתנה.

עד לסוף פברואר, פול ג'ורג' התחרה עם יאניס והארדן על תואר ה-MVP, היה שם לגיטימי ביותר לתואר ה-DPOY ונראה היה שאוקלהומה על הגל בדרך להופעת פלייאוף מכובדת לראשונה מאז עונת 2015/16, שם דוראסל הפסידו לווריורס 4:3 בגמר המערב, ואז הכל קרס. ההגנה של אוקלהומה נראתה רע יותר ויותר, הקשיחות נעלמה, הניצוץ בעיני השחקנים כבה לגמרי.

וכשההגנה לא תפקדה, ההתקפה קיבלה את מרב תשומת הלב, וזו לא הייתה תשומת לב חיובית. אוקלהומה סיימה את העונה במקום ה-23 מבחינת כמות אס' למשחק, במקום ה-22 מבחינת אחוזים לשלוש, במקום ה-19 מבחינת אחוזים ל-2 נקודות ובמקום ה-28(!) מבחינת אחוזי עונשין. פול ג'ורג' חזר להיראות כמו הגרסה של שנים עברו, ווסטברוק נראה כמו צל של עצמו וכל הקבוצה הושפעה מכך.

בסופו של דבר, הקבוצה סיימה במקום השישי במערב, פגשה את פורטלנד ואחרי סדרה צמודה אבל לא צמודה הודחה על ידי סל ניצחון עצום של לילארד, סל שהדיח את הת'אנדר, הוליד את הכתבה הזו ובדיעבד היה הטריגר לפירוק הקבוצה.

הקש ששבר את גב הגמל, לילארד

קיץ 2019

עזבו: ג'רמי גרנט (פורוורד, בטרייד לדנבר נאגטס), פול ג'ורג' (פורוורד, בטרייד ללוס אנג'לס קליפרס), ראסל ווסטברוק (גארד, בטרייד ליוסטון רוקטס), פטריק פטרסון (חופשי), מרקיף מוריס (דטרויט), ריימונד פלטון (חופשי).

הגיעו: דריוס ביזלי (פאוור פורוורד, דראפט, טרייד עם הגריזליס), מייק מוסקאלה (פאוור פורוורד/סנטר, חופשי מהלייקרס), דנילו גלינארי+שיי גילגאוס אלכסנדר (פורוורד+גארד, בטרייד מהלוס אנג'לס קליפרס), כריס פול (בטרייד מהיוסטון רוקטס).

לאחר שהבינו שעם ווסטברוק וג'ורג' אוקלהומה אמנם יצליחו להגיע לפלייאוף אך לא יהוו תחרות לסופרטימס שנבנו במערב, החליטו מקבלי ההחלטות בקבוצה לצאת לבנייה מחדש. מאחר ואוקלהומה ידועה בבחירות דראפט מעולות מאז שפרסטי הגיע (ווסטברוק, דוראנט, הארדן, איבקה, רוברסון, טרנס פרגוסון), הקבוצה לא חששה להתפרק מנכסיה ולקבל בחירות. והיא קיבלה המון בחירות. לקבוצה יהיו בין 8 ל-13 בחירות סיבוב ראשון עד 2026. במידה והפוטנציאל ימומש במלואו, מדובר על קרוב לשתי בחירות סיבוב ראשון בשנה!

אך למרות הכל, לאוקלהומה יש עוד מספר מהלכים לבצע. קבוצה שיש בשורותיה שחקנים כמו כריס פול, סטיבן אדאמס, דנילו גלינארי ודניס שרודר היא לא קבוצה קלאסית לבנייה מחדש. פול הוא שחקן שמעט קשה יותר למצוא קבוצה שתוכל לספוג את החוזה שלו ולתת תמורה ראויה, אך אדאמס, גלינארי ושרודר הם שחקנים שלאוקלהומה כדאי להעביר בטרייד מהר ככל הניתן לטעמי תוך חיפוש טרייד לרכז הנהדר שכרגע עתידו בקבוצה לא ידוע.

בגזרת השחקנים האחרים שהגיעו אוקלהומה עשתה מהלכים נהדרים לדעתי. דריוס ביזלי יתפתח לאיטו בקבוצה ללא לחץ, מייק מוסקאלה שחקן לא רע בכלל ושג"א בעל פוטנציאל גבוה מאוד וצפוי לקבל את המושכות כבר החל מהעונה.

ימשיך להתפתח במדי הת'אנדר? שג"א

מה שיהיה

חמישייה: בהנחה שלא מתבצעים טריידים עד פתיחת העונה, אנו נראה חמישייה המורכבת מכריס פול, שג"א, דנילו גלינארי, דריוס ביזלי/מוסקאלה וסטיבן אדאמס. אך הסיכויים שטרייד לא יקרה נמוכים עד לא קיימים.

אוקלהומה הולכת לעבר תהליך ארוך של בנייה מחדש, תהליך שידרוש סבלנות והמון שינויים במבנה הקבוצה. בהנחה שכל הכוכבים עוזבים תמורת צעירים ובחירות נוספות, אוקלהומה תסיים בתחתית המערב, מקום 13-15, ותמשיך להתפתח בשאיפה לעתיד טוב יותר.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. פרסטי גאון, ממה סופרמן סוף סוף נפטר מוסט רוק האדיוט ואוברייטד הזה השיג 1000 בחירות דראפט כישרונות צעירים, ואחלה סגר הקבוצה סוף סוף עשתה את הניתוח שהייתה צריכה ונפרדה מרודף הסטטיסטיקות.

      1. איזה התקף נוסטלגיה עשית לי עם התמונה הזו. זה ההוא עם הסקייטבורד, לא? 🙂
        טוב, אני חייב לזוז למקדיוויד למשה בתיבה וכרטיס גירוד. אח"כ לראות ביומית אהבה בשחקים – אומרים שזה סרט משהו משהו.
        ושמעתם על הלהקה החדשה Fine Young Cannibals? ממליץ מאוד על אלבום הבכורה שלהם.

      1. דר למה לא הגיע לשום דבר הצליח לשדוד בגיל 33 160 מליון!! חייב להודות שזה מרשים, וצריך לזכור גם את התקופה בפליקאנס

        1. הוא גאון ויש לו בטן שטוחה
          חה חה חה
          כריס פול עשה פה יופי של קופה
          חה חה חה
          מתחילה שנה חדשה
          חה חה חה
          ומי לא ישתה מהבאר לרווייה?

  2. אוי כמה רציתי שאוקלהומה יצליחו…..
    לא קרה
    ליבי ליבי על אדאמס שנשאר בודד.
    ובתור אוהד פילדלפיה לא נשאר לי אלא לומר "וולקאם טו דה פרוסס"
    🙂

  3. פריוויו חד ומדויק, תודה רבה תומר.
    .
    מעז יצא מתוק, להערכתי, אבל כמו שכתבת זה יקח זמן.
    .
    את כריס פול יהיה קשה להטריד, אבל נראה לי שהקבוצה עם כל כך הרבה בחירות וצעירים השכר המופקע שלו דווקא חשוב כדי להגיע לרצפת השכר, אז אם לא יריב עם הצעירים יתכן שישאר לאורך זמן.
    .
    אדאמס שחקן שאני מחבב אבל בשכר גבוה יחסית לתפקיד המושמץ של סנטר, אז גם אצלו יתכן שזה יקח זמן. יהיה מעניין לראות אותו בלי ווסטברוק ושאר כוכבים מסביבו. בהחלט תיתכן קפיצה סטטיסטית.
    .
    מעניין מי צריך את גלינארי, אולי איזו מיאמי או דטרויט כזו?
    .
    ומי שהכי הרוויח זה גרנט. דנבר תדבר חזק גם השנה.

        1. אם אתה מתייחס לשנים קדימה אז בכלל. אתה רוצה להיפטר מהמקום שהוא תופס כדי שתוכל להחתים שחקנים חופשיים.

          1. הוא תופס משבצת אחת, יש עוד 14. אין לפרסטי מה להילחץ מהשכר של פול כי הוא לא ימנע ממנו לצרף אף שחקן – פשוט כי אף שחקן ששווה משהו לא יגיע. גם ההארכת חוזה של שג"א לא חופפת כמדומני לחוזה של פול, או שרק השנה האחרונה, אבל הוא יהיה היחיד.

            1. אותו דבר אמרו על הקליפרס והנטס רק שנתיים אחורה.
              מבחינת שכר החוזה של פול הוא מן הסתם עצם בגרון.
              מבחינת כדורסל כנראה פחות- יש לו עוד כדורסל ברגליים.

    1. אני רוצה להתעכב על אדאמס, עד היום הוא לא לגמרי הצדיק את השכר שלו.
      השנה, ללא ווסט, זאת ההזדמנות שלו לפרוח לכיוון ה- 20-10. אין לי ספק שהוא מסוגל לזה. אני מסתכל על התפקוד של שחקנים שעזבו את OKC ולאן הם הגיעו (אולדיפו, סאבוניס, אבל גם דוראנט והארדן השתפרו ללא הכר).
      אין סיבה שאדאמס תחת "ההנהלה" החדשה יכול להיות אול-סטאר, השאלה אם יש לו את האופי הזה (מצד אחד ניו-זילנדי, מצד שני, בן למשפחת אדאמס)?
      במידה וכן, הוא דיל ברייקר, לכל קונטנדרית שמחפשת גבוה בצבע שיכול לתת מענה ליאניס/ אמביד/ יוקיץ/ קפלה.
      באופן אישי, הייתי מביא אותו לספרס ובונה סביבו את הקו הקדמי העתידי של הקבוצה לעשור הקרוב (כן, ברור שצריך לוותר על אולדרידג').
      אני צופה שהוא יעבור בטרייד לאחר תהליך השבחה שהוא יעבור.

  4. לא יודע למה אתה כל כך בטוח שעד תחילת העונה עוד יהיו טריידים. יותר סביר שזה יקרה במהלכה. זו בדרך כלל תקופה די שקטה בגזרה.

  5. תודה רבה תומר, אני דווקא חושב שהם יהיו מרעננים קצת העונה ועם המנהיגות של כריס פול ועם דנילו גלינארי לא יפצע הם יכולים לעשות עונה טובה, אומנם זה עדיין לא יספיק לפליאוף אך לדעתי הם יכולים לסיים 10-12 בקונפרנס.

  6. תודה רבה תומר, אני מאמין בכך שיוכלו לעשות את הפלייאוף עם הגנה טובה של שג"א ופול (לא מגן כמו פעם אך עדיין טוב), בנוסף לגלינארי שהוא מאוד ורסטילי ויכול לשמור טוב משחשבו. אני מאוד מרוצה מהקיץ שלהם

    1. בחיים לא יעשו פלייאןף. מוכן לשים 10 על 1 שזה לא יקרה. שג"א מוכשר, אבל הוא וגלינארי היו חלק מקבוצה הרבה יותר טובה שסיימה 8, ואז לא היה ללייקרס את דייויס. כריס פול בעיקר ישמור על הברכיים, וההנהלה יעודדו את זה. אדאמס סנטר טוב אבל גם אייטון הוא סנטר טוב וזה לא עזר יותר מדי לפניקס. אגב פניקס, לדעתי אפילו הם יסיימו מעל אוקלוהומה

  7. אפשר להסתכל על אוקלהומה ולהכריז שהם במוד טנקינג אבל מבט על הסגל שלהם מראה שזה לא המצב. כריס פול עדיין שחקן ענק. גלינרי שנה שעברה היה שחקן סף אול-סטאר. שרודר אולי הרכז המחליף הכי טוב בליגה ואדאמס שחקן של 14 10 60%, וכל זה ליד ווסט וג'ורג' – השנה ליד פול זה יעלה ל16 ו12. ויש גם פוטנציאל שכבר מראה קבלות בדמות שג"א, ושחקנים משלימים כמו מוסקלה רוברסון פרגוסון דיאלו ונואל. זאת קבוצה של פלייאוף. פרסטי גאון – עושה ריבילד עם קבוצה תחרותית לחלוטין.

    1. פול חווה בעונה האחרונה ביוסטון ירידה יחסית ניכרת באיכות המשחק שלו.
      גלינרי בהחלט נתן עונה טובה, אבל הוא תמיד פוטנציאל פציעות.
      אדאמס בהחלט יכול לעלות בכמות הנקודות לצד רכז טהור כמו פול, אבל לצד עלייה בווליום, זה לא שהוא יהפוך פתאום להיות מפלצת רחבות בלתי ניתנת לעצירה.
      שג״א נתן עונת רוקי נהדרת אבל עדיין צריך להמשיך להתפתח – עיין ערך טייטום ומיטשל, שעונת הסופטמור שלהם לא לגמרי ענתה על הציפייה שעונת הרוקי יצרה.
      כמובן שבתרחיש אופטימי, הקבוצה יכולה להתברג בפלייאוף. אבל צריך גם לזכור את התרחיש הפסימי שהעלתי כרגע –
      פול ממשיך להזדקן, גלינרי פה ושם נפצע, אדאמס קולע יותר אבל זה לא בא לידי ביטוי בטור הניחצונות, שג״א מתפתח לאיטו אבל לא פורץ באופן חריג.. קבוצה כזאת לא תעשה פלייאוף.
      כן אסייג ואכתוב שלדעתי הסיטואציה של פול היא מעולה. הקהל של אוקלהומה עודד אותו כשעוד היה רוקי (ההורנטס התארחו את במגרש של אוקלהומה לאור אסון הוריקן קתרינה), כך שלדעתי על אף הגיל, הוא דווקא יכול לתת עונה לא רעה ולהפתיע את כל הפסימיים שבינינו.

      1. תרחישים אופטימיים/פסימיים תמיד אפשריים, וברור שכל העסק יכול גם להתחרבן עם פציעות, נפילות וכיוב. זה נכון לגבי כל קבוצה בליגה. לפי היכולות שהשחקנים הנל הציגו בעונה האחרונה אני חושב שיש שם דווקא סגל לא רע בכלל – יותר טוב מהספרס, דאלאס, סקרמנטו או מינסוטה, שכנראה יתחרו איתם על המקומות האחרונים בפלייאוף. כמוך, גם אני חושב שיש לפול עוד משהו במיכל ונראה את זה השנה.

    2. מדויק. מאמין שפרסטי ימשיך לעבוד וגאלו שרודר ופול לא יהיו שם עד סוף העונה. אם הם הולכים אדאמס להערכתי ישאר. החוזה שלו אמנם מוגזם אבל יזכרו לו יסד נעורים ב OKC וכסף פנוי כנראה שיהיה להם..

  8. לא טובים מספיק כדי לעשות את הפלייאוף במערב, אבל לא גרועים מספיק כדי להגיע עם אחוז גבוה לבחירה גבוהה.
    המון בחירות דראפט ו-SGA אחד (ואולי גם ביזלי) שיקבל המון דקות להתפתח.
    פרסטי מתחיל לבנות מחדש

  9. תודה תומר. אני חושב שמבחינת כישרון, כלומר אם כולם נשארים בריאים ומשחקים עם חשק, הם יכולים לעשות מקום 9-11 במערב ואולי אפילו לאיים על השמיני. אדאמס מקבל סוף סוף רכז, גלינארי מגיע אחרי עונה נפלאה ופול היה לא רע במשחקים בלי הארדן בשנה שעברה.

    בפועל אני לא בטוח שמישהו משלושתם יסיים שם את העונה. גלינארי יכול להיות שווה בחירת סיבוב ראשון ואני מאוד רוצה לראות את פול מגיע למינסוטה וסביר שיהיו טריידים. לכן הם לא יהיו תחרותיים במיוחד בחצי השני של העונה ויראו מה אפשר להוציא מהשחקנים הצעירים שלהם, במיוחד אלכסנדר ופרגוסון.

  10. מאנו ואוהד ס"א שמו דגש נכון –
    אדאמס.
    לטעמי, הוא מועמד ברור לתואר "השחקן המשתפר של העונה". בהרכב הנוכחי כמות הריבאונדים שלו תצמח פלאים, ועם כריס פול כרכז, גם כמות הסלים הקלים.
    בכלל, אני מתבונן על הת'אנדר, ומסתכל על סגל השחקנים, ומגיע למסקנה שזו קבוצה שבהחלט יש מצב שהשנה תגיע רחוק יותר מהקבוצה של השנה שעברה.
    SGA הראה בעונת הרוקי שלו ניצוצות של שחקן מיוחד. הוא מסוגל לשחק ב-2 עמדות הגארד, יש לו יד לא רעה (האחוזים מ-3 דורשים שיפור, אבל מי שהתבונן בו משחק יכול בהחלט לנחש שהוא מסוג השחקנים שיראו שיפור בתחום הקליעה אחרי עונת הרוקי), והוא מגן מצוין. למעשה, הוא מראה ניצוצות של מגן עילית. לצדו של כריס פול (שהוא כבר ממזמן לא מגן טוב), היכולת ההגנתית תבלוט עוד יותר,
    והפוטנציאל שלו כקלעי יקבל דחיפה משמעותית (אם יש משהו שכריס פול יודע לעשות, זה למצוא את השחקן החופשי).
    גאלינרי לצד 2 מנהלי משחק שאוהבים למסור, בכלל יקבל הזדמנות לככב. לו בשנה שעברה היו כמעט 20 נק' למשחק, עם 43.3% מהשלוש, ו-55.4% אפקטיבי.
    .
    סימן השאלה הגדול הוא סביב עמדת ה-PF. הניחוש שלי הוא שנראה את הקבוצה מנסים לעשות את מה שהניקס עשו עם גלינארי לפני שעזב את ניו יורק בטרייד ששלח אותו לדנבר.
    הניקס התחילו את אותה עונה עם מוזגוב בסנטר, אמארה ב-PF, וגאלינרי ב-SF. אחרי רצף הפסדים בתחילתה של העונה, הם עברו להרכב של אמארה בסנטר, גאלינרי כ-PF, וווילסון צ'אנדלר ב-SF. ההרכב הזה עבד היטב, והקבוצה הגיעה לפברואר במצב טוב מאוד, כאשר גלינארי מתפקד היטב בעמדתו החדשה.
    ואז הגיע הטרייד על כרמלו, והשאר, היסטוריה.
    אבל הפואנטה נשארה אותה פואנטה –
    גאלינרי מסוגל לשחק בעמדת הסנטר. ההגנה שלו היא לא משהו, אבל זה נכון גם כאשר הוא משחק בעמדה 3. לפחות במדי הת'אנדר יש את אדאמס שיחפה על חולשתו היחסית בצבע.
    .
    השורה התחתונה?
    קבוצה עם לא מעט סימני שאלה. הגדול מכולם הוא סביב השאלה "מה פרסטי מתכנן?"
    בהינתן ההרכב הנוכחי, אם אכן ימשיך במתכונתו הנוכחית עד לסיומה של העונה,
    אני מנחש שהת'אנדר יפתיעו העונה.
    למעשה, הניחוש המופרך שלי לימי תחילת הסתיו הוא שהת'אנדר יסיימו את העונה כמנצחים הגדולים של הטרייד ששלח את פול ג'ורג' לקליפרס, כאשר הם מסיימים לפני הקליפרס בטבלת המערב.
    .
    תודה, תומר. אחלה פריוויו!

  11. אני פשוט אוהב לקרוא אותך תומר. אני מאמין שכריס פול יהיה שחקן חדש לחלוטין. במגזין ESPN הוא כתב שהוא מרגיש יותר מוטיבציה להצלחה של קבוצה מאשר הוא הרגיש אי פעם. הוא הפך 6-7 ק"ג של שומן לשרירים. כמובן שהוא לא 'הפך'. לא ניתן להפוך שומן לשרירים כפי שלא ניתן להפוך מלפפונים לעגבניות, אבל הוא שרף את השומן בדיאטה ואימונים, והוסיף מסה של שרירים והוא טוען שהוא מרגיש הכי טוש שהרגיש מזה תריסר שנים. חבל לי רק על ג'רמי גראנט. אני מאמין שכריס פ-וך יהיה נההבדר לת'אנדר וראסל ווסטברוק יהיה ננהדר ליוסטון.

  12. פריוויו פגז!
    עצוב לראות מה נשאר מהארדן, דוראנט וראס. התפרקו לחתיכות.
    כמו שאמרו קודמיי, אדאמס עם פוטנציאל לעונת קריירה. לא אופתע אם הוא התעופף ללובים על תקן קאפלה.

  13. פריוויו מצוין, בלי ספק אחד המועדונים לעקוב אחריהם בעונה הקרובה. תודה רבה תומר!
    נקווה שפול ימצא את עצמו מחדש ויסיים קריירה מכובדת כמבוגר אחראי ומלמד בפרויקט הצעירים הזה שעוד לפנינו.

  14. מילה על פרסטי. כולם מהללים אותו ואומרים שהוא אחד הgms הטובים בליגה. אין לי ספק שהוא יודע מה הוא עושה, אבל העבודה שהיה לו בתחילת העשור את ווסטברוק, הארדן, דוראנט ואיבקה והוא לא לקח אליפות זה בושה.
    נכון שהיו פציעות והיה את משחק 6 המטורף של קליי, אבל זה רק תירוצים, בסוף הוא נכשל.

    1. נו נו, עברו כבר אי אילו שנים וכמה אפשר לחפור על זה. אפשר גם להזכיר שהוא גם היה מי שיצר את הקבוצה ההיא, ואפשר גם להזכיר שהבעלים, ולא פרסטי, היה מי שסירב לשלם לארדן מה שהוא רצה. בסך הכל הבנאדם נותן עבודה – לא מקבל ציון 10 (בחירת מאמנים תמוהה) אבל בהחלט עובד טוב כל קיץ.

  15. אדאמס עם כריס פול, יגיע למספרים שהוא לא חלם עליהם. יעילות הפיקנרול תהיה מטורפת. בכללי זאת תהיה קבוצה יותר מעניינת לצפיה מאשר הקבוצה של שנה שעברה. וללא ספק תיתן תמורה לאגרה, תוך כדי שצפויות לה הרבה בחירות סיבוב ראשון בשנים הקרובות. אזרחי אוקלהומה – יש להם למה לצפות. גם השנה.

  16. מישהו מעורכי הופס המהוללים מוכן להסביר לי בשפה ברורה מדוע אין יותר סיקורים על משחקי אליפות העולם?!!!!!!
    יש קדימון יש תגובות ואין סיקור אחד לרפואה.
    קיבינימט!
    הרי הפרופסור המהולל דאג לעדכן שהוא לא מבין איך אין שידור בטיוי וכו' וכו'. זה רק מגביר את הצורך לכתוב סיקור – מהלך משחק – פרשנות וכו'. במקום זה נשפך פה ים של מלל על פופ ועל קר ועל יין ועל טוקיו ועל רוקיז' . לשם השוואה כדי לקבל סיקור נורמלי {ומאוד מהנה} אני נזקק להיכנס לפוסט אפ ולמרבה הפלא { או שלא} גם המגיבים כאן שמדברים על פופ או הספרס – מגיבים שם על מהלך המשחק ועל סיקור המשחק!!!
    אשמח לקבל תגובה מאחד מעורכי אתר זה כי אני פשוט לא מבין את ההזייה הזאת.

    1. כן אני מוכן. זה אתר מתנדבים ובהתאם לרמת העניין הנראה לנו שלספק במה לבלוג החי היה די והותר. בבקשה תספק לנו כתובת כדי שנוכל לשלוח התנצלות רשמית על כך שנאלצת לגלוש באתרים אחרים . באמת
      בינתיים אולי תסביר לנו את ההזיה הזו שאתה שמישהו כאן חייב לך משהו. אתה רוצה שיהיה סיקור שלא מופיע אז קום תכתוב אותו כמו גולשים אחרים בקהילה כאן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט