התחזיות שלי עבור עונת 2019/20 ב-NBA/ רותם אלרן

העונה החולפת הייתה עונה שהציגה מספר רב באופן יחסי של שחקנים ברמה גבוהה מאוד. דבר שיכול להוכיח את טענתי זו, הוא שפורוורד דאלאס, לוקה דונצ'יץ', לא נבחר למשחק האולסטאר אף שהעמיד ממוצעים של 21 נקודות, 8.5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק. שחקן מרשים נוסף הוא הגארד לו וויליאמס שנתן עונה מדהימה וסיים אותה עם 20 נקודות ו-5.4 אסיסטים למשחק. שני השחקנים האלו נתנו עונות מרשימות מאוד ושיפרו את קבוצותיהם, אך בסופו של דבר לא זכו לבחירה אף שהיו נהדרים. דבר זה מעיד על העומק בליגה ביחס לשנים קודמות ונראה כי הדברים האלו מאוד מועילים לליגה באופן כללי.

בשל כך, רציתי לעשות דירוגים לעונה הקרובה, שיגיעו במספר פוסטים שיפורסמו באתר שבכל אחד ואחד מהם תפורסם תחזית שונה שלי לעונה הקרובה. בתחזיות אדרג את 5 הראשונים בכל קטגוריה, בין אם רשמית ובין אם אבחר לפי רצוני האישי (לדוגמא, 5 הקבוצות הצעירות הכי מוכשרות בליגה).

פרס ה-MVP – מי יזכה בתואר המיוחל?

בפוסט המסוים הזה אדבר על השחקנים שאני מאמין שיתחרו לתואר ה-MVP בעונה הקרובה. השחקנים ידורגו מהאחרון לראשון על פי דעתי האישית.

5. ניקולה יוקיץ' (דנבר נאגטס)

הסנטר הסרבי המגושם הוא אחד מהשחקנים הכי מהנים לצפייה ומיוחדים שנראו בשנים האחרונות – הוא יודע לקלוע, לקחת ריבאונד ולמסור בצורה פנומנלית. בנוסף ליכולות ההתקפיות האדירות של הסרבי, בעונה החולפת הוא הראה שיפור בצד ההגנתי וגם אם לא יהיה אף פעם סטופר הגנתי, הוא יכול להיות שחקן מועיל (או לפחות לא מזיק) בצד השחור של המגרש. לי יש הרגשה שהוא יהיה אחד מהמתמודדים הראשיים לתואר בעונה הקרובה, לאחר שגם בעונה שעברה היה אחד השחקנים הטובים בליגה כולה ומועמד (משני) לאורך העונה.

תוצאת תמונה עבור ‪nikola jokic funny‬‏

יוקיץ' הוא אחד הסנטרים המגוונים בהיסטוריה והסנטר הראשון לשחק את תפקיד ה'פוינט סנטר' ולהיות למעשה מנהל המשחק העיקרי של קבוצתו עם יכולות ניהול משחק נהדרות במשחק הקבוצתי והשוטף של דנבר. המועמדות שלו לתואר כל כך ראשית מכיוון שהוא משחק בקונטנדרית שבנויה בדיוק ליכולות, היתרונות והחסרונות שלו עם מספר שחקני הגנה מצוינים (טוריי קרייג, פול מילסאפ, גארי האריס, ג'רמי גראנט) ושחקנים שקולעים טוב מאוד מרחוק דוגמת ג'אמל מארי, גארי האריס ואפילו מילסאפ ששיפר את הקליעה בזמן האחרון. בקבוצה שבנויה בדיוק עבורו כמו דנבר, אני מאמין שיעמיד ממוצעים של 20 נקודות, 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ויתחרה על התואר לאורך כל העונה כשהוא מוביל את דנבר למקום מכובד בפלייאוף.

4. קוואי לנארד (לוס אנג'לס קליפרס)

הכפפה 2.0 הוא אחד משחקני ההגנה הטובים ב-NBA כיום, ואי פעם, והוא שחקן התקפה מאוד מוכשר עם סט יכולות נרחב הכולל חדירה עד לטבעת, קליעה לשלוש ויכולת מסירה טובה למדי. קוואי הוא מתמודד של ממש לתואר הנכסף אך ישנם סיכויים גבוהים שלא יזכה בו מכיוון שככל הנראה יהיה הרבה ניהול לחצים עבורו בקליפרס העונה, בדומה לעונה שעברה בטורונטו בה שיחק ב-60 משחקים בלבד ולא היה מתמודד מוביל בשל כך, אף ששיחק מצוין.

תוצאת תמונה עבור ‪kawhi leonard‬‏

קוואי הוא בחור מוזר אך מתקבל רושם בשנתיים האחרונות שהוא אדם מאוד חכם וממזר שיודע איך ללחוץ על נקודות רגישות בקבוצות בהן הוא משחק ולהוביל אותן, אך לעזוב כשהוא מרגיש שמיצה את החוויה בעיר ובקבוצה ורוצה לנסות דברים חדשים (עד כה לנארד שיחק בשני מועדונים שנוהלו נהדר וזכה בשני המועדונים באליפות, אך שניהם לא היו בערים אטרקטיביות מאוד עבורו ולכן עבר ללוס אנג'לס, שגם קרובה יותר לעיר הולדתו סן דייגו). אני מאמין שאם ישחק 65-70 משחקים בעונה זו, יוכל להיות מועמד ראשי לתואר החשוב בקבוצה שמאוד תתאים לו וככל הנראה תגיע רחוק.

3. ג'יימס הארדן (יוסטון רוקטס) / לברון ג'יימס (לוס אנג'לס לייקרס)

שני הג'יימסים הכי טובים בליגה נפגשים במקום זה בשוויון – שניהם השחקנים הכי חשובים בקבוצתם לצד אולסטאר קבוע (ווסטברוק ודיוויס), שניהם כבר זכו בתואר ושניהם רוצים להוכיח שהם יכולים לסחוב את קבוצתם הנוכחית להישגים.

תוצאת תמונה עבור ‪lebron and harden‬‏

לברון הוא אחד השחקנים הכי מגוונים ומוכשרים בליגה עם משחק מאוד שלם התקפית אך אי רצון (לא אי יכולת חלילה) להגן על שחקנים אחרים בשל כך שהוא מעדיף לשמור את כוחותיו (וזה הדבר היחיד שהוא שומר עליו) ומעדיף פשוט לעמוד ולנוח, גם אם יחטוף הרבה נקודות. אני מאוד מעריך את ג'יימס על כך שהוא שחקן מגוון עם ניהול משחק, קליעה, אתלטיות וחדירה נהדרת גם בגיל 34, וכשהוא אוטוטו בן 35. אני מאמין שהעונה ירצה להוכיח שהמלך עוד לא נפל וייתן עונה מצוינת, אפילו בסטנדרטים הגבוהים שלו.

מהצד השני, הארדן גם הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה וזה עתה הוא רשם את אחת מעונות הסקורינג המרשימות ביותר מאז מייקל כשקלע 36.1 (וצירף 7.5 אסיסטים ו-6.6 ריבאונדים) נקודות למשחק והוביל כמעט לבדו את יוסטון לפלייאוף, שם הודחה בסיבוב השני ע"י גולדן סטייט. הארדן הוא שחקן התקפה מאוד מרשים ואחד מהטובים בהיסטוריה בתחום יחד עם הטובים שבטובים, דוגמת מייקל וקובי. יש לו קליעה נהדרת מכל הטווחים ויכולת סחיטת עבירות בקצב מסחרר, אם כי יש טוענים שהוא עושה צעדים פעמים רבות במהלכים אלו או "מזייף" עבירות עליו. יש לו יכולת סיום נהדרת עם מגע, ועל כך יעידו כל השלשות שקבר תחת עבירה מצד שומרו.

לדעתי לשני הג'יימסים סיכוי דומה לזכות בתואר בעונה הקרובה והם יחסית שקולים בסיכוייהם.

2. יאניס אנטטקומפו (מילווקי באקס)

הסמול/פאוור פורוורד היווני היה ה-MVP של העונה הקודמת ואני לא רואה סיבה כלשהי שלא יזכה שוב – הוא צעיר (בן 24), הוא מוכשר, הוא חייתי וחשוב מכל – הוא רוצה את זה. יאניס הוא אחד מהשחקנים היותר פיזיים שיש כרגע בכל רחבי הליגה, הוא מחזיק בנתונים מרשימים ביותר – הוא 2.11 במשקל 110 ק"ג (אני מאמין שאפילו יותר) עם מוטת ידיים של 2.21.

תוצאת תמונה עבור ‪giannis antetokounmpo‬‏

הוא אחד השחקנים שמועמדים לזכות בתואר מכיוון שהראה שיפור משמעותי בקליעה בפלייאוף לעומת העונה הסדירה (בעונה הסדירה קלע 0.7 שלשות למשחק ב-25.6%, בפלייאוף 1.2 ב-32.7%). אם יצליח לעשות את השיפור, הוא ייהפך לאחד השחקנים הטובים אי פעם ככל הנראה ויהיה שחקן ראשי בליגה ומתמודד ראשי ל-MVP למשך שנים רבות עם שילוב קטלני של קליעה טובה, הגנה נהדרת ופיזיות מפחידה.

1. סטף קרי (גולדן סטייט ווריורס)

בייבי פייס קרי או הרוצח בעל פני התינוק, איך שלא תקראו לו, הוא אחד מהשחקנים הכי טובים אי פעם בליגה המפוארת הזו. שחקן מגוון עם קליעה, ניהול משחק, שליטה מופלאת בכדור וחשוב מכל אלה – הוא השחקן הכי נחמד ב-NBA, כזה שהיית רוצה לשבת איתו על כוס קפה (אל תצחקו על כך שזה יהיה שוקו עבורי) וסתם לשוחח. הוא שחקן נהדר והוא השחקן האהוב עליי בכל הזמנים ואחד השחקנים הראשונים שהכרתי.

תוצאת תמונה עבור ‪steph curry‬‏

קרי יתמודד על ה-MVP בעונה הבאה דווקא בשל פציעת קליי תומפסון ועזיבת דוראנט, שני דברים שישאירו לו מקום להיות השחקן הכי חשוב והכי טוב בגולדן סטייט ולדעתי, בעולם כולו. גם בגיל 31, הוא עדיין בשיאו עם יכולת נהדרת שתתבטא לצד דריימונד גרין כבעבר וכשתומפסון יחזור הווריורס ישתפרו עוד יותר ויוכלו להגיע לפלייאוף ממקום גבוה במערב הקשוח. אני מאמין שקרי יזכה בתואר מכיוון שהוא עדיין בשיאו, הוא הסקורר הכי חשוב בקבוצתו והוא הקלעי הכי טוב ב-NBA. אני מאמין שיוכל להעמיד ממוצעים של 33 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים (מספרים דומים לעונות ה-MVP שלו) ולזכות ב-MVP.

אז זהו להיום, אם אתם רוצים לשתף את הבחירות שלכם בתגובות אתם יותר ממוזמנים, ונתראה בפוסט הבא!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. הארדן יהיה גם העונה פנומן ומועמד חזק. אני איתו. לברון יפעיל חזק את כתבי החצר ואם הלייקרס יהיו עם מאזן טוב קמפיין הmvp שלו יקבל תנופה מאד חזקה מכתבי החצר. קאווי אם לא ינוח יש לו גם סיכוי טוב. יאניס המתחרה העיקרי של הארדן על התואר גם העונה. לסטפן אני לא רואה סיכוי בקושי עושה פלייאוף מקום כזה לא יספיק לmvp גם עם מספרים של 30 נק.
    אמביד יהיה מתחרה רציני על התואר אם פילי תהיה במאזן ממש טוב.

  2. תודה רותם
    מסכים בגדול
    קרי משחק בקבוצה שיש לה 5 וחצי שחקני רוטציה ויהיה מאד מרכזי, יש מצב לשיאים סטטיסטיים. לברון דייויס ואולי שוב יאניס והארדן יתחרו בו

    1. מצד שני, הם יכולים לפתוח את העונה מאוד חלש, אפילו עם מאזן שלילי. בלי תומפסון אני לא רואה אותם מנצחים את הקליפרס, יוטה, יוסטון, דנבר, בוסטון, פילדלפיה או בקיצור כל קבוצה עם רוטציה רחבה ורגליים צעירות. מה יהיה האפקט על הקבוצה? קשה לנבא.

  3. סטף מתפוצץ. דריימונד כרגע נכנס לשיא הקריירה חכם יותר מאי פעם ויעזור לו מאוד. נקווה שראסל לא יפריע. במערב אחרי סן אנטוניו גולדן סטייט היא הקבוצה האהובה עלי

  4. הערכות יפות
    ==
    חושב שלהברון יבחר לא להתאמץ לאורך העונה
    ==
    וישמור כוחות לזמן פלייאוף
    ==
    התהילה שלו נמצאת שם
    ==
    וגם השנה לא ימצא אותה
    ==
    הלוואי שסטף באמת יתן עונה לפנטיאון

  5. תודה.

    הייתי מוסיף את דונובן מיצ'ל ואמביד, במקום קוואי והארדן\יוקיץ'.

    יוטה לדעתי יכולים לסיים אפילו במקומות 1-2 במערב, ובמובן הזה הם דומים לדנבר ויוקיץ' – אמנם יוטה השתנו יותר מדנבר אבל אני תחת הרושם שלפחות אחת מהן תהיה יותר יציבה מהקליפרס לדוגמא. אם דנבר ירדו קצת ומיצ'ל יוביל את יוטה כמו שאני חושב, הוא יכנס לרשימה. שורה תחתונה לדעתי או יוקיץ' או מיצ'ל יהיו שם, מי שיוביל את הקבוצה למקומות 1-2.

    אמביד יוביל את פילי לאחד משני המקומות הראשונים במזרח עם מספרים אדירים ויהיה בדיון.

    קוואי אני מניח שלא ישחק יותר מ65 משחקים בערך, ואני בתחושה שהקליפרס יסיימו מקום 3-4 במערב. הארדן קשה מאוד לצפות מה יהיה איתו ליד ווסטברוק מבחינת מספרים והצלחה קבוצתית אבל הוא תמיד יכול להיות בדיון.

    יאניס הפייבוריט בעיני, בעיקר בגלל הקבוצה חסרת הכוכבים שמסביבו מצד אחד והסיכוי הגבוה למאזן בטופ של הליגה מצד שני.

    לברון יבוא לטרוף ובתקווה יהיה MVP 🙂

    1. לדעתי גם יוטה הולכת להחליף את דנבר ולהיות הסוס השחור העונה, אבל כנראה לא מספיק בשביל שמיצ'ל יהיה הMVP.
      קשה לי להאמין שיתנו ליאניס שנהנה מהמזרח החלש להיות MVP פעמיים ברצף, לכן יותר סביר שיוקיץ או הארדן יזכו (תלוי לאיזו קבוצה תהיה מאזן טוב יותר)
      קוואי לדעתי לא ישחק מספיק
      קרי יהיה בעונת שיא אבל הקבוצה אולי תסיים 6 במערב החזק
      ותחושת בטן שפרוייקט הלייקרס יקרוס

  6. אחלה טור למרות שאני לא מסכים בקשר למקום הראשון.
    בכל מקרה אותי דווקא מעניין בנושא הזה האם הכוכבים יסתדרו יפה בבוסטון וגם קמבה ווקר ייכנס לדיון….
    🙂

  7. תודה רותם. כמו שמנחם אמר, הכל יכול לקרות. אבל עם זאת, זה כן כיף לעשות הימורים כאלו אז הנה הטופ פייב שלי ל-MVP:
    5. דיימיאן ״דיים דולה״ לילארד
    4. ג׳ואל ״ג׳ו ג׳ו״ אמביד
    3. ניקולה ״הג׳וקר״ יוקיץ׳
    2. סטף ״השף״ קרי
    1. יאניס ״הגריק פריק״ אנטטקומפו
    .
    איך שאני רואה את זה, הפרס בעיקר מתמקד על סטטיסטיקה אישית בשילוב של הצלחה קבוצתית, ואני לא רואה את קאוואי, הארדן או לברון מצליחים סטטיסטית עם פול ג׳ורג׳, ווסטברוק ודייוויס לצדיהם. לילארד, אמביד, יוקיץ׳, קרי ויאניס הם כולם הסופרסטארים הבודדים בקבוצה שלהם המשחקים בקבוצות עם פוטנציאל גבוה לעונה רגילה טובה מהרגיל.

  8. סטף קארי? המשחק שלהם בנוי על התנועה שלו ושל תומפסון, בלי מישהו שימתח את ההגנה ביחד איתו וינוע הרבה כמוהו ההגנות יסגרו אותו הרבה יותר חזק. לא בטוח שראסל יכול להחליף את תומפסון בתפקיד הזה וגם אם כן יקח לו זמן. אני חושב שאחד מהארבעה מלוס אנג׳לס יתעלה ויהיה אמ וי פי.

  9. תודה רבה על הכתיבה, תוספת מעולה לאתר!

    דווקא בלייקרס נראה לי AD יותר סביר לתת ריצת MVP מאשר לברון, ובכלל, למעט יוקיץ' שסוגר את הרשימה, כולה מורכבת שחקנים שכבר השיגו MVP/FMVP/אליפות. דווקא נראה לי שטיפוסים כמו דייוויס, ג'ורג', אמביד, לילארד, קמבה ווקר כאלה יתנו יותר פייט על התואר העונה.
    אגב, נדמה לי שהווריירס פחות או יותר הודיעו שיהיה LOAD MANAGEMENT עם סטף העונה, אז למה זה לא פוגע בסיכויים שלו ל-MVP כמו במקרה של קוואיי?

  10. כתבה יפה ואני אתך לגבי קרי, לדעתי הוא הולך לתת עונה לפנתאון (בתקווה שלא תהיינה פציעות).
    חסר לי שחקן מפילי (כנראה אמביד) הם הולכים לקרוע את המזרח ולדעתי יהיו בטופ 3 בליגה.
    והערה אחת לגבי הארדן "הוביל כמעט לבדו את יוסטון לפלייאוף" – ליוסטון היתה את החמישיה השנייה הכי טובה בליגה, הוא ממש לא הוביל אותם לבד לפליאוף

  11. AD, AD, AD.
    מה פתאום לברון? אם לברון יאפיל על AD העונה, זה יהיה סימן למשהו לא-טוב בלייקרס.
    זו העונה של העברת הלפיד, לפרנצ'ייז החדש של הלייקרס, לפני החתימה על החוזה ארוך הטווח.
    AD לראשונה בקבוצה עם יומרות, מועדון ענק ומיליוני אוהדים במקום החור של ניו אורלינס, עם שני מנהלי משחק מהטובים בהיסטוריה, ומטרופולין שלם שיעשה עבורו הכל. מקבל את כל התנאים להצלחה.
    נתוני הפתיחה של AD הם *כבר* של MVP, ושחקן היסטורי.
    AD הוא כבר מס' 3 בכל בזמנים (!), ב-Player Efficiency Rating, אחרי מס' 23 ההוא והזה.
    מישהו מסתכל על המספרים שלו, אגב? הלייקרס צירפו העונה את יאניס, בערך, להבין במי מדובר.
    עונה אחרונה, 4-12-26, עם 2.5 בלוק, 1.5 חטיפות, על 33 דק'… PER 30, טרו-שוטינג 0.60… וזה בקבוצה הכי דלוחה בערך בליגה, אנדר פרוטסט, שצצביה אותו ב-5 דווקא, ועם רגל וחצי בחוץ. עם זה AD מגיע.
    .
    גם סטף, סיכוי טוב לתואר. אם ייתנו לו גרין-לייט, וד'אנג'לו לא יגנוב הצגה יותר מדי (ממילא תיכף מחליפים אותו) –
    סטף יכול לעשות עונה של 40 פלוס נק', מה שלא קרה מאז ווילט. אני בעד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט