תחזיות לעונת 2019/20 באן בי איי #2 – רוקי העונה/ רותם אלרן

תוצאת תמונה עבור ‪rookie of the year nba trophy‬‏

החלק הראשון בסדרה- http://www.hoops.co.il/?p=166953#comments.

בשנים האחרונות מגיעים לליגה שחקנים טובים יותר ויותר מהמקומות הגבוהים בדראפט, בנוסף לכמה פועלים שחורים בבחירות נמוכות יותר וגניבות שכבר רואים שיהיו כוכבים בעתיד, אם הם לא כוכבים כבר עכשיו (שחקנים דוגמת דונובן מיצ'ל, לוקה דונצ'יץ' ובן סימונס). גם בדראפט הזה, צפויים לנו מספר שחקנים מצוינים, אך לפי רוב הסברות, השחקנים מחוץ לטופ 3 לא יהיו כוכבים בעתיד (אני אומר שהשחקנים מחוץ לטופ 7 לא יהיו כוכבים אך יש גם כמה שחקנים אחרים שאני מאמין בהם מאוד).

בפוסט זה, אציג 5 שחקנים שלדעתי ראויים לסיים עם התואר, מה לדעתי יהיו המספרים שלהם בעונה הקרובה וכמה ישתלבו בקבוצותיהם. השחקנים ידורגו מהאחרון לראשון (לדוגמא, 5 יופיע ראשון).

5. קובי וויט (שיקגו בולס)

גארד שיקגו בולס, המגיע ממכללת צפון קרוליינה, הוא רכז גבוה עם שליטה טובה בכדור, זריזות, קליעה טובה ויכולת ניהול משחק טובה למדי, לצד הגנה טובה לעמדתו. לפי תיאור זה, נשמע כי וויט הוא הריל דיל עבור שיקגו, אך יש לי חששות מההתאמה שלו לשיקגו בשנה הקרובה.

תוצאת תמונה עבור ‪coby white‬‏

ראשית, ג'ים בוילן לא ידוע כמאמן של שחקנים ואני לא מאמין בו וחושב שהם צריכים לפטר אותו ולשכור מאמן עם ניסיון שידע לדבר עם השחקנים הצעירים ולהניע את התקפת הקבוצה, ולא שכל ההתקפה תסתמך על זאק לאבין.

אם מדברים על לאבין, זה מביא אותי לבעיה השנייה שאותה יוצר זאק לאבין. לאבין הוא סקורר טוב מאוד, אך לעתים רבות מדי הוא צריך את הכדור ביד ודבר זה כנראה לא יעבוד טוב עבורם שכן וויט מיועד לרכז ברמה גבוהה עם הכדור ביד, ולדעתי הפתרון הנכון עבורם הוא להעביר את לאבין עבור מספר שחקנים צעירים ומבטיחים (עסקה אפשרית היא להעביר את לאבין לקליפרס עבור לאנדרי שאמט, מו הארקלס ומפיונדו קבנגלה. במצב כזה הבולס יקבלו קלעי צעיר ומוכח, שחקן צעיר עם פוטנציאל עצום ושחקן עם חוזה נגמר על מנת להשלים את העסקה) ולתת לוויט את המושכות בקבוצה. דבר זה יוכל לעבוד מכיוון שהיצירתיות של וויט תעבוד טוב עם מספר קלעי חוץ טובים (שאמט ואוטו פורטר לדוגמא). אם טרייד כזה יתבצע, הם יוכלו להיות מאוד מרוצים מוויט.

אני מאמין שוויט יתמודד על התואר מכיוון שאם יריצו בשיקגו ראן אנד בלגאן הוא ישתלב טוב מאוד ויוכל להניע את התקפת הקבוצה עם 10 נקודות למשחק ו-7 אסיסטים, אך ישנם סיכויים שמספריו יהיו נמוכים יותר בהתחלה בשל כך שלוקח לרכזים צעירים יותר זמן להסתגל ל-NBA.

4. רוי האצ'ימורה (וושינגטון וויזארדס)

הפאוור פורוורד היפני הוא שחקן מרשים מאוד עם יכולות הגנתיות מצוינות, גובה שמתאים לשתי עמדות הפורוורד (2.03 מ') והוא מאוד ארוך ופיזי (2.18 מ' מוטת ידיים ומשקל 106 ק"ג). מבחינה פיזית הוא מאוד מתאים לליגה כבר היום והוא בנוי לתלפיות והוא האולטימטום לפאוור פורוורד המודרני.

תוצאת תמונה עבור ‪rui hachimura‬‏
האצ'ימורה במדי וושינגטון

כבר בעונה הקרובה, הוא אמור להראות ניצוצות לאחר שנבחר במקום התשיעי בדראפט ע"י הוושינגטון וויזארדס. הסיטואציה בוויזארדס מושלמת עבור האצ'ימורה: אין אף שחקן כרגע שמשחק בעמדתו ויגזול ממנו דקות משחק הראויות לו, הקבוצה בבנייה מחדש והוא יוכל להשתלב נהדר בקו הקדמי עם הסנטר תומאס ברייאנט. קו קדמי של האצ'ימורה וברייאנט הוא קו קדמי מושלם לימינו ב-NBA: שניהם קולעים טוב מרחוק (האצ'ימורה קלע בעונתו האחרונה במכללות ב-41.7% לשלוש וברייאנט קלע בעונה החולפת ב- 33.3% ב-1.4 זריקות למשחק משלוש) ושניהם יכולים להגן על שחקני חוץ ושחקני פנים, כך שציוות שלהם יכול להבטיח רבות לעתידה של וושינגטון.

אני חוזה שהאצ'ימורה יהיה מתמודד ראשי לתואר ויעמיד 14 נקודות למשחק יחד עם 9 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק, ויהיה בשל מבחינה גופנית ומנטלית לליגה, בדומה לדיאנדרה אייטון בשנה שעברה.

האצ'ימורה נראה מאוד מוכן מול שחקנים בוגרים במדי נבחרת יפן

3. אר ג'יי בארט (ניו יורק ניקס)

עוד לפני תחילת השנה שעברה במכללות ולאורך תקופת התיכון, בארט היה פרוספקט הרבה יותר בכיר מזאיון והיה צפוי להיבחר בבחירה הראשונה. בסופו של דבר, ולרוע מזלו של בארט, זאיון הציג שנה מפלצתית בכל קנה מידה אפשרי, בנוסף לפריצתו הלא צפויה של ג'ה מוראנט, ובארט נפל למקום השלישי "בלבד".

תוצאת תמונה עבור ‪r j barrett‬‏
בארט – מייצג את התקווה הגדולה של ניו יורק לעתיד טוב יותר

בארט הוא שחקן מאוד מגוון שאישית אני מעדיף אותו על זאיון, שכן פוטנציאל הפציעות שלו יותר נמוך ויש לו זריקה טובה יותר מזאיון מבחוץ (לאו דווקא מבחינת אחוזים, אלא מבחינת צורת שחרור הזריקה שלו שנראית הרבה יותר טוב מזריקתו של זאיון). יש לו סט יכולות נרחב מאוד שיתורגם טוב מאוד לעמדתו ב-NBA, בנוסף לנתונים פיזיים מתאימים מאוד לכישוריו: יש לו קליעה סבירה, הוא מגן מצוין והוא יכול להתפתח למוסר מצוין ברמות הגבוהות. אחד הדברים שמפריעים לי לגבי משחקו הוא האנוכיות, אך לפעמים זה דבר טוב, שכן הוא ייקח את המשחק על עצמו בקלאץ' וזהו דבר חשוב מאוד לשחקן. בניו יורק הוא מאוד יתאים, שכן אין להם שחקן כזה ובארט ייקח על עצמו הרבה ויככב בניו יורק ואולי אפילו יפתיע את כולם (משהו בסגנון טריי יאנג).

אני מאמין שבארט יהיה מתמודד ראשי מכיוון שיקבל את משבצת הכוכב הבלתי מעורער בניו יורק בשנה הקרובה ויוכל להעמיד 16 נקודות למשחק יחד עם 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים עם תצוגת אול אראונד, אך בסופו של דבר ניו יורק קבוצה מזעזעת וזה ישפיע מאוד על סיכוייו לזכות בתואר.

2. ג'ה מוראנט (ממפיס גריזליס)

הרכז המוכשר שהגיע הקיץ לגריזליס בבחירה השנייה, הוא כשרון מאוד ייחודי שמאוד קשה לנחש כיצד יסתגל ל-NBA מבחינה גופנית (מבחינת משחק אין כלל שאלה שהוא מאוד מתאים): הוא רזה מאוד ונראה שברירי, אך צורת המשחק שלו מאוד מבוססת אתלטיות טהורה וזה דבר שיכול להפריע לו עד שיפתח אספקטים נרחבים יותר במשחקו.

תוצאת תמונה עבור ‪ja morant‬‏

מוראנט הוא אחד השחקנים המועדפים עליי ממחזור הדראפט הזה, אך אני חושש מהסתגלותו ל-NBA מבחינת פציעות, כפי שהזכרתי בפסקה הקודמת. יש הרבה שחקנים שמאוד מתבססים על אתלטיות בדומה לו, אך השאלה היא האם הוא יסיים בצורה דומה לווסטברוק ככוכב ושחקן מהטופ של הליגה, או כמו ג'ון וול של השנה האחרונה – פציע ולא מסוגל לשחק כמעט בכלל.

למוראנט יתרונות רבים שישתלבו מצוין עם הסגל הנוכחי של הגריזליס – הוא מהיר מאוד, הוא מנהל משחק בחסד והוא בהחלט עילוי התקפי. גם בהגנה הוא ישתלב, מאחר שאם ישקיע בצד הזה של הפרקט הרבה מאמץ, יש לו פוטנציאל להיות שחקן הגנה טוב מאוד ואפילו מצוין. גם אם יהיה שחקן הגנה סביר מינוס, יש שחקני הגנה מצוינים מסביבו שיחפו עליו (JJJ, ג'וש ג'קסון, ד'אנתוני מלטון, קייל אנדרסון וג'יי קראודר). הוא יהיה מצוין ואני חוזה לו עתיד מזהיר (גם אם פציע), ובעונה הקרובה יעמיד מספרים של 18 נקודות, 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים.

1. זאיון 'ציון' וויליאמסון (ניו אורלינס פליקנס)

הפרוספקט הכי מבטיח והקונצנזוס הכי גדול מאז אנתוני דיוויס הוא חיית אדם בגובה של 2.01 במשקל של לא פחות מ-130 ק"ג. זאיון הוא שחקן שלא ראינו כמותו מעולם. כל כמה שמנסים להשוות בינו ובין לברון, בארקלי ואחרים, הוא פשוט שחקן ממין חדש שלא נראה עדיין כמותו ב-NBA.

תוצאת תמונה עבור ‪zion williamson‬‏

הדאגה העיקרית לגביו היא משקלו – 130 ק"ג הם לא מעט, במיוחד בגוף "קטן" יחסית (בגובה, כן?) כמו של זאיון. הוא שחקן מאוד מיוחד שמתבסס על אתלטיות בדומה ללברון ויכול להטביע בכל הזדמנות שתקרה בדרכו. במשחק היחיד ששיחק בליגת הקיץ ראינו מעט מזה, כשקלע 11 נקודות ב-9 דקות, וביצע מהלך שמראה כמה הוא פיזי – לאחר שקווין נוקס קיבל כדור, זאיון בא מאחוריו וחטף לו אותו ישר מהידיים תוך כדי שהוא מוריד את נוקס לקרקע (ונוקס לא בדיוק קטנצ'יק – הוא 2.06 במשקל של 98 ק"ג). זה הראה על הפיזיות והחכמה של זאיון.

זאיון הוא שחקן מאוד אתלטי עם יכולת ריבאונד, הגנה מצוינת, ראיית משחק וסיום בטבעת. כל אלה יוצרים שחקן יחיד במינו שכבר הרבה (כולל אני) מחכים לראותו בפעולה ב-NBA. בפליקנס הוא יהיה שחקן מאוד מרכזי, אם לא הכוכב הראשי, ויעמיד מספרים של כ-22 נקודות, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 1.5 חסימות וחטיפה למשחק כשהוא משתלב מצוין במערכת שמנוהלת על ידי דיוויד גריפין.

אז זהו להיום, אם יש לכם הצעות נוספות למי ראוי לזכות בתואר כתבו בתגובות, ואם ברצונכם לכתוב כתבה על אחד מהשחקנים הנ"ל (או השחקנים האחרים מהדראפט) מוזמנים לשלוח לי למייל (כתובת המייל שלי היא roroelran23@gmail.com).

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. ציון כבחירה ראשונה. זה קל. פנצ'ייז שכזה, יקבל כל הזדמנות שיש (בדיוק כמו טריי יאנג בעונה שעברה. ההתחלה לא הייתה קלה, אבל בחצי השני של העונה האו הראה למה ההייפ סביבו היה מוצדק. זו פריבילגיה שבדרך כלל אין לשחקנים שנבחרו מחוץ ללוטרי).
    .
    אם אני צריך לבחור במי שיפתיעו, ויש סיכוי שיצליחו להתברג לחמישיית הרוקים הראשונה בסיומה של העונה,
    יש 2 שמות שקופצים לי לראש –
    .
    1. ברנדון קלארק. הוא בליגת הקיץ נראה בשל. יש לו אתלטיות ברמה הגבוהה ביותר. יש לו "מנוע" מטורף. והוא נמצא בסיטואציה שהוא יכול לפרוח ולהפוך לחלק מקו קדמי מטורף. סימן השאלה הוא היקף ההזדמנות שהוא יקבל. לממפיס יש את JV. אם ימשיך התהליך בו JV משחק מספר דקות מוגבל (27.7 דקות בממפיס בעונה שעברה), אני בהחלט יכול לדמיין סיטואציה בה ג'קסון, קלארק, ו-JV, מתחלקים בלק הארי של 96 הדקות של עמדות הפנים.
    .
    2. קמרון ג'ונסון. כן, אני משוחד. אז מה…
    קמרון ג'ונסון הוא לא האתלט הטוב בנמצא. רחוק מכך. הוא גם לא הכי גבוה, או הכי חזק. מה שהוא כן, זה הקלע מס' 1 בדראפט הנוכחי.
    אנחנו מדברים על שחקן 2.06 שיכול לשחק ב-2 עמדות הפורוורד, כזה שיש לו את המרכיב שהפך לאולי הכי חשוב ב-NBA כיום –
    קליעה.
    בקבוצה ששוועה לקליעה בעונה שעברה (מקום אחרון בליגה באחוזים מ-3), פורוורד כמוהו, שקולע, יקבל המון הזדמנויות. כאשר מוסיפים את העובדה שלקבוצה הצטרף רוביו (רכז בחסד עליון), ושלקבוצה יש שוטינג גארד וסנטר שמצטיינים בהנעת כדור –
    מקבלים משוואה שפתרונה בהחלט יכול להיות (טפו, טפו, טפו) מקום לקמרון בחמישיית הרוקים של העונה.
    .
    תודה, רותם.

    1. ראיתי את כל הדעות של הרוקייז וכאלה טיילור הירו הוא הקלעי מספר 1 בדראפט הזה.
      הולך להיות שחקן שיגיע מבחינת קליעה לרמת קליי תומפסון hands down

      1. בהחלט יכול להיות. אני לא מכיר את הירו מספיק בשביל לחוות דעה אמינה.
        לפחות הנתונים שלו, מצביעים על פוטנציאל אדיר. 35.5% משלוש זה בסדר, אבל 93.5% מהעונשין זה אדיר (יש קורלציה בין הצלחה מהעונשין להצלחה עתידית מטווח השלוש).
        .
        קמרון ג'ונסון?
        הוא קלע בשנה שעברה 45.7 מהשלשות שלו (לקח 210 כאלו העונה). בקריירת המכללות שלו, הוא קלע 40 וקצת אחוזים מהשלשות שלו. אלו אחוזי עילית. הדיווחים (והתקצירים) מלמדים שהוא לקח לא מעט מאותן שלשות מטווח ה-NBA. זה בכלל הופך את הנתון למרשים.
        .
        יכול להיות שהירו הוא הקליי הבא.
        אבל רוקי השנה, נמדד לפי היכולת בעונת הרוקי. הניסיון המצטבר של גו'נסון, הגובה החריג שלו ביחס לעמדה, אלו (לדעתי) נותנים לו יתרון ראשוני ביכולת להפתיע, ולסיים את העונה הקרובה כקלע המצטיין בקרב הרוקים.
        (כאמור – טפו, טפו, טפו…)

  2. הטרייד על לאבין לא כל כך משתלם לתת את השחקן היחידי שלך שמתקרב לאולסטאר ובן 24 בשביל קלעי נחמד כישרון נחמד וחוזה נגמר לא כל כך שווה במיוחד אם זה בשביל לפנות מקום לשחקן שלא באמת יודעים מה יתן

  3. לוקה סמניץ'! בדומה ללוקה 1.0 – שחקן כישרוני ששיחק באירופה ומגיע עם ניסיון שיכול לאפשר לו לפרוץ כששחקני הקולג' עוד מתאקלמים. הרוקי הראשון במילניום הנוכחי שזוכה באליפות בשנה הראשונה שלו עם שורה של 28-8-8 במשחק שביעי בפיינלז. תזכרו איפה קראתם את זה לראשונה.
    .
    האמת, לא יודע. לדעתי קשה מאד להעריך דברים כאלה, אבל מניח שאם לא יפצע אז ציון הוא הדיפולט.

    1. אני מאוד אוהב את סמניץ', ואני מבין שזה נאמר בהומור, אבל סמניץ' לא שיחק באותה רמה כמו דונצ'יץ' (דונצ'יץ' בריאל מדריד וזכה ב-MVP של ביורוליג, וסמניץ' שיחק בליגה בקרואטיה או משהו בסגנון).

  4. כבר הוכח בשנים האחרונות שהמיקום בדראפט לא כל כך משקף. רק אחרי 6 או 7 שנים אפשר לדעת באמת אם שחקן מסויים הצדיק את הבחירה בו או לא. יש שחקנים שלוקח להם 4 או 5 שנים לפרוץ ולהפוך לסופרסטארים. תחשבו שקרי הארדן יאניס קוואי ועוד היו צריכים 5 6 שנים כדי להפוך לסופרסטארים בעוד שחקנים כמו גריפין שגם ב2014 כולם חשבו שהבחירה בו לפני קרי והארדן מוצדקת ( מדובר על דראפט 2009) היום ברור לכולם ארחי שנים שזו טעות( למרות שאי אפשר להאשים את המנגרים באותה תקופה כי אף אחד לא ידע שקרי והארדן יהפכו לכל כך טובים) .

  5. כתבת על האצ'ימורה "והוא האולטימטום לפאוור פורוורד המודרני." אני מניח שהתכוונתי לומר שהוא הPF האולטימטיבי. בכל אופן אולטימטום זה משהו אחר לגמרי..

    תודה, רותם

  6. טרייד על לבין נראה לי קצת מגוחך. לקחת את סטאר צעיר ברמתו, עוד לא בן 25, רק כדי לתת את הקבוצה לרוקי? No sense. חוץ מזה, אחלה כתבה. אני מאמין באמת שקובי וויט או קאם רדיש יקחו. גם טיילר הירו יהיה טוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט