הלילות של אירופה – פריוויו למחזור השלישי ביורוליג

ערב יורד על החגים שמאחורינו. החורף בפתח. אחרי סוכת הארעי של תחילת העונה הגיע הזמן להיכנס לבית מוגן יותר לקראת החורף הארוך והקשה. אילו קבוצות יעמדו באתגרים שהחורף יעמיד בפניהם? מי תצליח לשמור על ביתה מוגן מחד ולרוץ ברחובות הגשומים בערים זרות במטרה לאסוף כמה שיותר ניצחונות מאידך? המחזור השלישי here we are.


יוניקס קאזאן (2-0) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (1-1)

לאחר ההפסד בבית והדשדוש הכללי בתחילת העונה יוצאים הבלאטים למשחק חוץ שעלול להתגלות כמוקש רציני. קאזאן אמנם הפסידה את שני משחקיה הראשונים אך נתנה פייט בכל אחד מהם כולל משחק מול קבוצה ששואפת לפיינל פור וכן מול קבוצת בית מהטובות במפעל. בשבוע שעבר קית' לנגפורד הגיע בשיא היכולת ההתקפית ובקאזאן בהחלט ישמחו לראות אותו שוב בזון. לצידו קוטי קלארק וקווינו קולום ינסו לעזור בהתקפה. נושא שכדאי לרוסים לחשוב עליו הוא המשחק הקבוצתי, בשתי המשחקים מסרה קאזאן רק 15.5 אסיסיטים ממוצע למשחק. הירו בול זה נחמד, אבל אם קאזאן רוצה גם לנצח היא תצטרך לחשוב יותר מזה.

אצל דיויד בלאט כדאי לחשוב קודם כל על המחצית הראשונה. דרושפאקה מכניסה את עצמה  לבור מוקדם כמעט בכל משחק ולא תמיד אפשר לתקן. אם הקבוצה תעלה למחצית הראשונה בצורה טובה ולא תתן לקאזאן ליצור פער זה יעניק לקבוצה ראש שקט בהרבה ואולי גם דרך סלולה יותר לניצחון.

כיוון: לא קל אצל קאזאן בבית ומול הגנות חזקות דרשאפקה מתקשה בינתיים, ועדיין הלב האטום אומר דרושאפקה. נלך עליהם.

 

אנדולו אפס איסטנבול (2-0) – צסק"א מוסקבא (0-2)

מסכנה אפס. אחרי שנדדה והפסידה בספרד ויוון היא חוזרת הביתה למשחק הכי קשה שהמפעל יכול לזמן.

אפס פתחה את העונה לא טוב וגם הלו"ז כאמור לא עושה אתה חסד, ועדיין, בשבוע שעבר היא הציגה תצוגת נפל משני צידי המגרש שאסור לה להציג מול צסק"א אם היא רוצה להפסיד בפחות מארבעים הפרש. אף שחקן של אפס לא קלע יותר מ17 נקודות למשחק הזרים לא פוגעים יותר מידי והקבוצה כולה קולעת בפחות מארבעים אחוז לשתיים ושלוש. כדאי לאפס לחשוב על הצד הזה של המשחק, לא רק למפגש מול צסק"א,  גם להמשך הליגה.

צסק"א אמנם נצחה שבוע שעבר אבל לא נראתה טוב מול פאו כששני שחקנים בלבד קולעים מעל אחת עשרה נקודות. ובכך זאת, קשה להאמין שמילוש ייתן עוד תצוגת נפל כמו בשבוע בעבר ושננו דה קולו ייכנס כל כך מאוחר למשחק. כדאי לה לצסק"א שגם הצוות המסייע שהיה חלש מאוד בשבוע שעבר יגביר את הטון בטורקיה.

כיוון: צסק"א. ומה שהגרלה לו"ז יכולה לעשות לקבוצה.

אולימפיאקוס פיראוס  (1-1) -EA7 אמפוריו מילאנו (0-2)

מבחן רציני מאוד לקבוצה המרעננת מעיר האופנה. אחרי שניצחה בלי הרבה קושי את מכבי תל אביב נוסעת מילאנו ליוון למפגש מול קבוצת בית מצוינת. אצל האיטלקים מילאן מצ'באן הוא הסיפור הגדול. הוא פותח הגנות בזכות הקליעה שלו ומצוות היטב לצד סנטר רחבה כמו רדוליצה. לצידו ישנה קבוצה עמוקה ומגוונת שהוכיחה את עצמה בשבוע שעבר בטורקיה ובעלת קו קדמי מעובה שעשוי להקשות מאוד על הקו הקדמי החלש בינתיים של היוונים. מעניין לעקוב אחרי ג'נטילה שעדיים לא הראה דברים מדהימים השנה וכמובן אחרי ריקי היקמן הוותיק והטוב.

אולימפיאקוס מגיעה במומנטום טוב אחרי הניצחון על אפס בשבוע שעבר ותנסה לנצל את הביתיות. אצל היוונים ספאנוליס נתן משחק גדול וכל עוד הזרים לא מככבים אולימפיאקוס חייבת תפוקה ממנו, גם פרינטזיס פתח טוב את העונה והציוות עם ספאנוליס מוכיח את עצמו. שחקן ששווה לעקוב אחריו הוא קוסטאס פפניקולאו שעדיין מקרטע. ווטרנים מוסיפים המון לקבוצות שלהם בינתיים באירופה והוא בהחלט יכול לתת ליוונים ערך מוסף.

כיוון: אולימפיאקוס הוכיחה שהיא קבוצת בית מצוינת אבל מילאנו נראית נפלא בינתיים והיא מאוזנת בהרבה.נהמר באומץ על ניצחון איטלקי שממשיך את פתיחת העונה החלומית.

ריאל מדריד (0-2) – באסקוניה וויטוריה (1-1)

משחק כל ספרדי נפלא במדריד במוקד המחזור השלישי.

אצל הבאסקים אנרדה ברנייני צריך להמשיך ולהוביל. יהיה מעניין לראות אותו מול הקו הקדמי המעובה  של המדרידאים כאשר עד עתה התרומה שלו בשני צידי המגרש היא נהדרת. בניגוד לשבוע שעבר הוא יזדקק לעזרה מהחברים כשחוץ מטורקין שנגלייה כמעט לא ניתן לציין מישהו בולט. משחק טוב של אדם הנגה ושל שיין לארקין לצידם של ברנייני ושנגלייה יהיה מצוין עבור הבאסקים כשבלעדיהם הם עלולים להדרס.

אצל הספרדים הכל כרגע כרגע. כמו בכל שנות דור הזהב השחקנים המקומיים הם המובילים והזרים משלימים את החסרים. ועדיין – הקו הקדמי של ריאל לא נתקל עדיין באיכויות שיש לברנייני להציע (ויסלחו לי אולימפיאקוס ומכבי) כשהאקס פקטור של המשחק עשוי להיות קצב המשחק של הלבנים שלא בטוח שבאסקוניה מסוגלת לעמוד בו. אני ממשיך להפנות לאנתוני ראנדולף שעוד מחפש את מקומו בקבוצה. חבר חמישיית העונה שעברה עוד לא הראה יותר מידי ומפחיד לחשוב מה יהיה במדריד ברגע שישתלב.

כיוון: ברנייני לא מקבל מספיק עזרה כשהתפוצצות של יול\רודי\סי ג'י קרול\השלם את החסר מובילה את המדרידאים לעוד ניצחון.

הכוכב האדום בלגראד (1-1) FC ברצלונה לאסה (1-1)

ברצלונה עדיין מחפשת את עצמה כשהיא יוצאת למשחק חוץ קשה מאוד. ברצוקאס לא הביא בשורה גדולה בינתיים לברצלונה. טייריס רייס קולע כשהוא רוצה והשחקנים מסביב לא תורמים יותר מידי. הסקור הנמוך של בארסה בשני המשחקים האחרונים עשוי לפגוע בה מאוד מול קבוצה שתתנפל על ההזדמנות להכות אותה בבית. מצד שני ההגנה של ברצלונה נראית לא רע לאחר שעצרה את פנר על 73 נקודות ומחקה את קית' לנגפורד שבוע קודם.

הסרבים נראים מצוין בינתיים כשמרקו סימונוביץ ומרקו גודוריץ מובילים אותה ברשימת הקלעים. הקבוצה מציגה הגנה קשוחה וקליעה טובה מכל הטווחים. היא הצליחה להאט את קצב המשחק של דרושאפקה וגלא ומול קבוצה שלא רצה יותר מידי בינתיים זה עשוי להיות עוד יותר קל. הקהל, כהרגלו, יהיה שם כדי לעשות את העבודה עבור הקבוצה.

כיוון: מחד ברצונה מוכשרת התקפית בהרבה ומאידך היא מתקשה מול יריבות קטנות שמשחקות על החולשות שלה. ברצלונה בקושי והרבה חומר למחשבה לברצוקאס.

פנרבחצ'א אולקר (0-2) ז'לגיריס קובנה (1-1)

פנר פתחה את העונה בשתי ניצחונות חסרי כל דומיננטיות ויש לה הזדמנות מצוינת להראות את כוחה מול הליטאים. לעומת זאת, הליטאים הוכיחו שבוע שעבר שהם לא בשר תותחים כשניצחו את באסקוניה בבית וזאת לאחר שהקשו על פאו באואקה.

אצל הטורקים בוגדן בוגדנוביץ' מככב שלצידו בובי דיקסון מראה יכולות ואקיפ אודו מוסיף משלו. כמעט לא ניתן להזכיר אף שחקן אחר שבינתיים יאן ווסלי מאכזב בדול עם 7 נקודות ו26 אחוזים מהשדה בלבד. הקבצה כולה חסרה קצת המשטף שהיו רגילים בו בעונות הקודמות ונראה כי השרירים עד קצת רפויים מהקיץ.

הליטאים פתחו לא רע את העונה כשמוטום ברוק נותן תפוקה מצוינת לצד ארטורס מילאקניס הוותיק ולאו ווסטרמן המתקמבק. בנוגע לאחרון, אם יחזור לכושר הוא יהיה שווה זהב עבור הליטאים. בינתיים, ה26 אחוזים שלו מהשלוש לא מבשרים על שחר קרוב אבל הוא השחקן המבטיח ביותר שיש לליטאים בסגל ולערך המוסף שהוא עשוי להביא אין תחליף.

אייכה?
אייכה?

 

כיוון: ז'לגיריס קבלה ממני לא מעט נקודות אחרי השבועיים הראשונים אבל קשה לי להאמין שהיא תצליח לעשות משהו יותר מלהפסיד רק בחד ספרתי לפנר בבית. וגם זה לא בקלות.

בורוזה במברג (1-1) – פנאתינייקוס אתונה (1-1)

צ'אבי פסקוול חוזר לקווים ביורוליג לאחר ארבעה חודשי הפסקה ויזכה למכשול רציני מאוד במשחק הראשון. במברג היא מקבוצות הבית הטובות במפעל ובשבוע שעבר עמדה מול התפוצצות של קית' לנגפורד והעניקה לעצמה את הניצחון. אמנם, קאזאן היא לא מאריות היבשת, אבל לקבוצה בלי כוכב על כל ניצחון מוכיח את השיטה של טרינקיירי.

אצל פאו אף אחד לא באמת נכנס לעניינים יותר מדיי. השחקנים החדשים לא מראים יותר מידי והכוכבים המוכחים כקי סי ריברס כריס סינגלטון ובעיקר יאניס בורוסיס לא נותנחי את התפוקה לה מצפים מהם. מי שנכנס לאט לעניינים הוא ניק קלאת'יס שבימים בהם אין כמעט זהות יוונית לקבוצה הוא נכס חשוב מאוד. מעניין לראות איך פסקוואל יסדר את השורות בפאו וכיצד בואו ישפיע על הכוכבים שאורם עדיןם מעומעם.

כיוון: במברג בבית זה קייס רציני למשחק ראשון. מאידך הסגל של פאו עדיף בהרבה. משחק צמוד שבסופו פאו מנצחת בשיניים.

 

מכבי פוקס תל אביב (2-0) – גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (2-0)

אחרי הפארסה עם ארז אדלשטיין יעמוד רמי הדר על הקווים במשחק בו מכבי חייבת לנצח. לאחר שתי הפסדים בפתיחת המפעל מכבי צריכה לנצח בבית כדי להתחיל להיכנס לעניינים וכדי שלא להיכנס לבור עמוק יותר שייתכן שמול גלא החלשה בינתיים זה בדיוק הזמן לעשות את זה. מאידך, גם גלא חייב ניצחון לאחר הפסד כפול בבית וייתכן שמול מכבי המעורערת היא בדיוק הזמן לעשות עת זה.

במכבי סוני ויימס צריך להוכיח שהוא לא רק לברון בחדר ההלבשה אלא גם על המגרש. הישראלים יהיו חייבים לתת עוד תפוקה כששאלת הקו הקדמי תמשיך להיות זו שתעסיק את הקבוצה. מול שומר ברמה של אלכס טיוס ושחקן התקפה כמו טיבור פלייס מכבי עלולה לשקוע לצרות בחלק הזה ומייק צירבס יהי חייב להצדיק את עצמו המשחק הזה. בנוסף אנדרו גאודלוק כנראה ימשיך לתת תפוקה כששילוב שלו לצד דווין סמי'ת בכושר משחק עשוי להעניק לקבוצה שילוב התקפי טוב שינצל את ההגנה הנרפית של גלא.

נראה אותך לברון
נראה אותך לברון

אצל גלא צריך לנצח לפני שהעונה תתפרק. אין שחקן יציב בגלא בינתיים ואם ראס סמית' ימשיך להסריח את הפרקט וההתקפה תהיה לא מאורגנת ומבולבלת היא עלולה לצאת מתל אביב עם שלוש אפס מהדהד. גם הקהל לא יהיה הפעם כדי לעזור. אוסטין דיי וסינן גולר צריכים להמשיך ולהיות העוגנים של הקבוצה כשהקו הקדמי בהובלת טיוס דיון תומפסון וטיבור פלייס צריכים לנצל את החולשה של מכבי בצבע לנקודות קלות. בנוסף גלא חייבת ייצוב של הגנה ממול קבוצה בעלת אוריינטציה התקפית כמו מכבי.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

      1. תודה.
        נראה לי גם שאני אראה דרושפקא-קזאן.
        ניצחון חובה לדרושפקא או שיתחילו לחשושים גם מסביב לבלאט.
        לדעתי וויטוריה תנצח היום את ריאל. הפסד ראשון למילאנו

        1. במקרה שהוא יזרק מדרושאפקה מכבי תהיה חייבת להחתים אותו. בכל קבוצת יורוליג שהוא יהיה הוא יאיים על המקומות הראשונים.

  1. לביא כל הכבוד על ההתמדה.
    לדעתי יהיו כמה משחקים מאד צמודים וכמה קלים.
    בשורה התחתונה כל הביתיות ינצחו למעט צסק"א שתנצח בטורקיה את אפס.

  2. ממליץ בחום למי שרוצה לראות קבוצה לוחמנית,עיקשת ולא פחות חשוב כזו שמשחקת כקבוצה לצפות במשחק של באמברג מדי פעם.
    מעבר לזה אני חושב שהמשחק המסקרן של הערב הוא אולימפיקוס- מילאנו
    כאשר ניצחון חוץ של מילאנו יכול לתת לה תנופה רצינית להמשך.
    גם ברצלונה במבחן רציני בחוץ מול הכוכב האדום שאף פעם לא תענוג גדול להתארח אצלה. אני מהמר על הפתעה במשחק הזה ,מה עוד שבשני המחזורים הראשונים ברצלונה לא הרשימה במיוחד.

  3. עוד פריוויו נהדר, תודה!

    אני מהמר שאחת מבין ברצלונה ופנאתינייקוס תיפול היום בחוץ (אם לא שתיהן). משחקי חוץ קשים מאוד לשתיהן, זה ייגרר למשחק צמוד ושם לפחות אחת תיפול, ותרד למאזן 1-2. מעניין איך יגיבו אם זה יקרה לברצוקאס.

    משחק חשוב מאוד וקשה מאוד לבלאט. קזאן לא תרצה לפתוח עם 3 הפסדים (כמו אפס וגלא) ובלאט חייב לקחת את המשחק הזה. עוד צפי למשחק צמוד ונהדר, חבל שהוא נופל על המשחק של הבלאט השני.

  4. מכבי ינצחו, ככה זה אחרי פיטורים- השחקנים ירצו להראות שההפסדים לא היו באשמתם..

    אני מאוד מבסוט מהקונספט של הליגה השנה. ערוץ הספורט גם נותן ביצה ומשדר קצת.

  5. קאזאן יורדת למאזן 3:0 וזאת קבוצה חזקה מאוד… דרושפקה בהתחלת עונה טובה. ליגה מאוד מעניינת תהיה השנה עם המון מהפכים

  6. על הנייר 6 קבוצות עם סגלים חלשים משל מכבי – אפס,גאלא,במברג,ז'לגיריס , ויטוריה והכוכב האדום.

    4 קבוצות עם סגלים טובים משמעותית –
    צסקא/ריאל/דרושפקה/פנר.

    על 4 המקומות הנותרים ילחמו 6 :
    מכבי/פאו/אולימפיאקוס/ברצלונה/קאזאן/מילאנו.
    נראה לכם שלמכבי יש מקום ב 8 ??
    כרגע ממש לא

        1. אני ממש לא מסכים איתך..
          איזה עומק יש להם בקו קדמי? וגם בקו האחורי חוץ מוונמייקר? אנדרסן וקלייבורן עדיין לא טופ יורוליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט