עובדות וסיפורי נ.ב.א (28) \ רון טחן

השבוע ניזכר בשחקן עצבני שעזב את קבוצתו בזמן הלא נכון, באיש שקלע יותר מכולם, ובשחקן שאלמלא היה מקבל חנינה, היה משאיר אותנו עם סימן שאלה…

1. לאחר שהיה שותף מלא לאליפות הראשונה בהיסטוריה של יוסטון בשנת 1994, ורנון מקסוול, השוטינג גארד הפותח של הקבוצה, לא אהב כל כך את הגעתו של קלייד דרקסלר בטרייד מפורטלנד בשנת 1995.
אחת הסיבות הייתה הפיחות במעמדו ובדקות המשחק של הסטופר ההגנתי הנהדר, שגם קלע לא מעט זריקות גדולות בקריירה.

לאחר הפסדה הראשון של האלופה המכהנת בפתיחת הפלייאוף נגד הג'אז, מקסוול, שקיבל באותו משחק רק 16 דק' מהספסל, לא שיחק יותר בהמשך הפלייאוף.

תחילה, אנשי תקשורת ואוהדים חשבו שהוא פשוט נפצע, אך מאוחר יותר התברר שמקסוול החליט לעזוב את הקבוצה מכיוון שכעס שלא שותף יותר, מה שגרם לו לעלות "קר" לרגעי הסיום של המשחק, בהם החטיא ניסיון לנצח את המשחק הראשון.

אוהדי יוסטון יידעו לספר לכם שקבוצתם הצליחה להסתדר מצוין גם בלעדיו, בדרך לאליפות שנייה ברציפות. כמו כן, אותו משחק היה האחרון של מקסוול במדי הרוקטס, ששיחררה אותו מחוזהו, ולא החזירה אותו לשורותיה. מקסוול אגב, הודה שזו הייתה טעות ענקית (תודה למידן בורוכוב על הסיפור).

*

2. בשנת 1995-96, ג'ורג' מקלאוד הפך לסמול פאוורד הפותח של דאלאס, וקיבל ממאמנו ומחבריו לקבוצה את הגיבוי לזרוק לשלוש פעם, אחר פעם, אחר פעם. התוצאה: מקלאוד זרק מחוץ לקשת 678 פעמים באותה עונה (8.6 ניסיונות למשחק) , וקלע 257 שלשות (37.9%).


במשך כ-20 שנה, אף שחקן לא הרשה לעצמו לזרוק את אותה כמות שלשות, עד שהגיע סטפן קארי, שבעונת 2015-16 זרק מחוץ לקשת לקח לא פחות מ… 886 פעמים! (תודה פעם נוספת למידן על הסיפור)

עוד שיא שלשות לאוסף…

*

3. במהלך קריירה אגדית שנמשכה במשך 20 עונות, קארים עבדול ג'אבר, אולי גדול הסנטרים, קלע לא פחות מ-38,387 נקודות בעונה הרגילה, יותר מכל שחקן אחר בתולדות הליגה.


השני ברשימה הוא קארל מאלון, עם 36,928 נק', כאשר במקום השלישי נמצא קובי בראיינט, עם 33,643 נק' משלו.

*

4. בשנת 1991, אוסטרליה זכתה לצפות בנציגה הראשון בליגה הטובה בעולם – לוק לונגלי.
הסנטר הגבוה (2.18 מ') שנבחר במקום השביעי בדראפט על ידי מינסוטה, לא בלט יתר על המדיה במדי הזאבים, ובשנת 1994 הועבר בטרייד לשיקגו בולס.

במדי הבולס, לונגלי זכה להפוך לסנטר הפותח של אחת הקבוצות הגדולות בכל הזמנים, אם לא הגדולה מכולן, שזכתה בשלוש אליפויות רצופות.

מאז, אוסטרליה שלחה מספר נציגים נוספים לליגה הטובה בעולם, כאשר ארבעה מהם אף הפכו לאלופים בעצמם (בוגוט, פאטי מילס, ארון ביינס, דלאבדובה), ואם אתם מתעקשים, אז חמישה (קיירי אירווינג מחזיק באזרחות אוסטרלית).

*

5. כשהיה בן 17, אלן אייברסון ומספר מחבריו נקלעו לקטטה אלימה, כאשר החשד היה שאייברסון פצע צעירה כשהכה אותה עם כסא בראשה.

אייברסון עצמו הכחיש כל קשר למעורבותו בקטטה, וטען שעזב את המקום ברגע שהבלאגן התחיל, בטח כשהוא מודע לכך שכולם במקום מכירים אותו (נחשב כבר אז לכוכב ספורט מקומי ענק).
בכל מקרה, אייברסון כעס על כך שהאשימו אותו בכך שהכה אישה, וסיפר שהיה מעדיף שאם כבר מאשימים אותו במשהו, שיאשימו אותו בכך שהרביץ לגבר.

שאני ארביץ לאישה עם כסא?


אלא שבית המשפט לא קיבל את הסבריו של אייברסון, וגזר עליו עונש מאסר ל-15 שנים.


למזלו של אייברסון, לאחר ארבעה חודשים של ריצוי העונש הוא קיבל חנינה, והצליח להתמקד בכדורסל בדרכו לקריירה אדירה.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. חשוב לציין שמקלאוד עשה את השיא שלו בשנות הקשת המקוצרת ובאותה שנה גם דניס סקוט וגם מוקי בליילוק זרקו מעל 600 שלשות. בעונה קודם סטארקס זרק גם הוא מעל 600.
    לעומת זאת סטף קרי השנה זרק יותר מ-200 זריקות מעבר לשיא ההוא של מקלאוד (30% יותר) . זו חריגה סטטיסטית חסרת תקדים שקשה להאמין שנראה שוב בקרוב.

  2. כל סיפור בונבון
    אין על הפינה הזו
    אולי פעם יהיה פוסט נפרד על מה שקרה עם אייברסון
    במחשבה שניה, כל סיפור בפינה הזו הוא פוטנציאל לפוסט….
    🙂

  3. את הסיפור של מקוול אני זוכר…
    אבל הסיפור על אייברסון די מדהים (אחפש את הסרט)
    גורם לך לחשוב כמה כשרונות כאלו לא הגיעו לכלום…

    אולי מישהו יעשה סדרת כתבות כזו.
    מנחם העלה פעם אויותר את הסיפור על העז – ארל מניגולט…

    http://www.hoops.co.il/?p=44932

    מעניין היה לקרוא עוד כמה כאלה (בטוח היו)

  4. כיף לקרוא את הסיפורים האלה, מוסיפים את האקסטרה לאתר הנפלא הזה. נדהמתי מהסיפור על אייברסון, מישהו יודע מדוע קיבל את החנינה?

  5. סוכנויות הביון בודות ממוחן הקודח תאוריות מגוחכות על חברות סודיות השולטות בעולם ( הבונים החופשיים, אילומינטי…) כדי שהאחרונים יוכלו לרקום מזימות ולשלוט במשאבים הטבעיים והאנושיים ללא כל חשד אמיתי מהציבור שמממן את פעילותם הנלוזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט