מעורב NBA ליום שני 30/11/2015/מתן גילור

1. מספר נתונים מעניינים מהלילה:

  • ניו יורק קוטפת 4 כדורים חוזרים יותר מיוסטון ובכל זאת יוסטון זורקת 17 פעמים יותר מהשדה ו-19 פעמים יותר מקו העונשין. איך? באמצעות ההגנה שהובילה ל-16 חטיפות, שהיוו חלק מ-21 איבודי כדור של הניקס. כמו כן, מספר הכ"ח מעט מרמה, כיוון שבעוד שהניקס לקחו 5 כ"ח בהתקפה, הרוקטס עשו זאת 17 פעמים.
  • 2 שחקני הקו האחורי של בוסטון, אייברי ברדלי ואייזה תומאס, ששיחקו מעל 30 דקות כל אחד, לקחו כמות היסטרית של כדור חוזר אחד. ביחד! הנתון הזה מהווה את רוב הנחיתות הברורה בריבואנד מול אורלנדו שלקחו 20 כדורים חוזרים יותר.
  • לואיס סקולה, פאוור פוורוד בגובה 2.06 מטרים, קלע הלילה פעמיים מחוץ לקשת השלוש ואף לא פעם אחת בתוכה (מהשדה).
  • לאחר שהודיע על פרישה בסיום העונה, קובי בראיינט זרק הלילה 20 פעמים מהשדה וקלע אותן ב-20%. תמות נפשי עם אינדיאנים?

2. אף על פי שכל נושא פתיחת העונה של גולדן סטייט נטחן לעייפה, בכל זאת עוד מספר נקודות קצרות:

  • אני חייב להודות שטעיתי. הייתי בטוח שהמרדף שלהם אחר השיאים והמספרים יגרום להם לשחק באינטנסיביות גבוהה מדי, במשך פרקי זמן ארוכים מדי ולתת דקות רבות מדי לשחקנים המרכזיים, בדגש על סטפן קרי. אז לא ממש – המרדף אחר השיאים גורם להם להיות עד כדי כך מפוקסים, שהם גומרים את המשחק מוקדם ודווקא יכולים לשמור כוחות. כלומר, המרדף אחר השיאים רק גורם להם לשמור אנרגיה להמשך העונה ומשפר את חלוקת הדקות. וכמו שהגדיר את זה יפה רונן דורפן: "קבוצות ה-NBA מתחלקות לשתיים – כאלה שמצדיקות שקרי ישחק מולן ברבע הרביעי וכאלה שלא."
  • המנוחה של קרי ברבעים האחרונים, יש לציין, נובעת, לעניות דעתי, מהיותו שחקן שפרח מאוחר. למה אני מתכוון? לדעתי, אין קשר יותר מדי לאופי. אתה לא מגיע להיות השחקן הטוב בעולם בלי להאמין בעצמך ברמה שמרבית בני האנוש יכנו "נרקסיזם". העניין הוא שלקרי אין מרדף אחרי סטטיסטיקות קריירה לעניין המורשת, זולת השלשות, וכאלה הוא משיג מספיק כדי לסיים את הקריירה בראש הרשימה בפער ניכר. שימו לב ששחקנים אחרים שהגיעו לליגה מוקדם והחלו לייצר מספרים די מהר בהחלט חושבים על כך. אז נכון שמדי פעם גם הם נחים ברבע הרביעי בתבוסות, אבל זה הרבה יותר נדיר. שחקנים כמו קובי בראיינט, לברון ג'יימס וקווין דוראנט משחקים לפעמים עוד כמה דקות כדי לשפץ דף סטטיסטיקה, הואיל וברמת הקריירה כל המשחקים האלה מצטברים לכדי רכיב שאינו בטל בשישים. קרי וד' אמותיו יודעים שהוא לא שם. הוא לא יכנס לרשימת 5 השחקנים שצברו הכי הרבה נקודות או למוסרים הגדולים ביותר וכיו"ב. לפיכך אין שוב שלב, אפילו בזמן זבל, בו המערכת צריכה לראות את טובתו של השחקן לפני טובת הקבוצה (קרי, מנוחה של הכוכב), רק כדי שנפשו תהיה מעט שקטה יותר עם עוד 5 נקודות.

3. שמעתי שדיוויד בלאט אמר, בפסק הזמן לפני המהלך המנצח של קליבלנד נגד ברוקלין: "תנו את הכדור למספר 23 וזוזו הצידה." האם פיל ג'קסון מודע לזה שדיוויד בלאט גונב ממנו תרגילים?

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. גם אני חשבתי על קרי ועל איך לא אכפת לו לסיים משחק עם 19 נקודות ולהוריד את הממוצע לפחות מ-30.
    מה שהוא יודע זה שמה שחשוב זה הבריאות שלו והאליפות. הוא לא רק שחקן גדול, הוא גם אישיות נדירה.

  2. מעולה מתן!
    דיוויד לא להעתיק! חוץ מזה שאם אתייחס לזה בתור ״צוות ללל״ הייתי אומר לו שזה גם לא כדאי. כולם יראו איך בפליאוף ג״ס יבואו רעננים מכולם מבלי לפגוע בשיאים.

  3. נוטה לא להסכים לגבי סטף ושיפוץ הסטטיסטיקות. אמנם באמת לא נראה שהוא מאיים על השיאים הגדולים (נק' קריירה, אסיסטים וכד'), אבל בכושר הנוכחי שלו הוא ממש נותן הרגשה של "אם הייתי רוצה הייתי יכול" להעמיד ממוצעים מטורפים לגמרי בתחומים כמו נק' למשחק או שלשות (אולי אפילו איזה שיא נק' לרבע, אבל בטח סתם לא נע לו מקליי). חוץ מזה לך תמנע MVP נוסף משחקן של 35+ נק' למשחק. לא חושב שאפשר לומר שהשיאים האלה עד כדי כך משניים.
    אני חושב שאנחנו רואים פה שחקן דיי יחודי כי עושה רושם שפשוט לא אכפת לו מהסטטיסטיקות האישיות כל עוד הקבוצה מנצחת. לפי דעתי בגרות כזו לא מובנת מאליה בסופרסטאר כמוהו.

  4. קרי באמת שחקן על וגולדן סטייט קבוצה נפלאה באמת, אבל מרגיש שהרמה בליגה אפעס בירידה.
    הקבוצות שחשבנו שיתמודדו על רשות המערב מג'עג'עות במקרה הטוב. ספרס עדיין בשלבי התנעה, קליפרס חרבנא, יוסטון באבו אבוע חרבנא, ממפיס גמורים (אמרתי לכם) ובמזרח זה קליבלנד על שניים וחצי צילינדרים ושיקגו עם חצי רוז.
    יש קייס למי שטוען שמעבר לעוצמה של גולדן סטייט, הלוחמים מנצלים את הוואקום.

  5. דובי, לדעתי זה טיפה מוקדם לקבוע, ולו בשל העובדה שהדורבנות בקצב של 67-68 ניצחונות בעונה (כמו ג"ס בעונה החולפת) והפרשים (הפצועים) בקצב של 62-63 ניצחונות בעונה (טוב מהנצים בעונה החולפת).
    כמובן שזה תוצאה גם של לוח משחקים מסוים, אבל כך גם ג"ס.
    בכל מקרה, אני חושב שהחלק העליון של אמיר הליגה דווקא השתפר. ייתכן ודרג ב' טיפה נחלש.

  6. מצוין!
    מסכים עם הכל.
    אגב שאלה מעניינת אם אתה במשחק שסל אחד מנצח לך את המשחק ויש לך 10 שניות.
    לאיזה שחקן בליגה היית נותן את הכדור ראשון?

    1. לא בהכרח בסדר הזה:

      ראס

      לילארד

      ג'ורג' (יש לו אחלה אחוזים השנה)

      סטפ

      יש עוד כמה אבל אלו הראשונים שעלו לי לראש

  7. מתן טור נחמד מאוד. העלית נקודה מעניינת על סטף קרי.
    לגבי "התרגיל" של דיוויד, אם זה יעבוד כל פעם זה יפתור לקליבלנד את בעית האגו/צומי של לברון ובא לציון גואל

  8. מסכים עם מה שנכתב לגבי גולדן סטייט בפרט וקרי בכלל.
    קרי מעדיף 3-4 אליפויות מאשר לפרוש כמו דוראנט-אייברון-טימאק עם 0 אליפויות.
    וכן, דוראנט יסיים עם 0 אליפויות.

  9. סדרה בין סן אנטוניו לגולדן סטייט תהיה מרתקת.
    לספארס יש את גרין וקוואי שיכולים לשמור היטב על תומפסון\בארנס. ואת אולדריג' ודאנקן שיכולים לשמור היטב על פסטוס\גרין\בוגוט ללא בעיה.
    אבל אין לי מושג מי ישמור על קרי..(לדעתי מק'קלום/מילס יתחלפו ללא הפסקה בשמירה עליו). פארקר יקבל דקות אך ורק בדקות שקארי נח.
    אני זוכר שבסדרה של ספארס מול הקליפרס דני גרין קיבל את כריס פול ופארקר קיבל את רדיק. אבל פארקר בשום אופן לא יכול לשמור על תומפסון באותה יעילות.

  10. בקשר לנרקסיזם הדבר הנכון ברוחניות
    הוא לאהוב את עצמך מאד אך שימו לב האחר הוא בדיוק
    כמוך ואתה לא יותר טוב מאף אחד אחר
    כך מונעים את עליתו של האיגו והתרסקות האדם
    כי אתה מופלא
    קרי חושב שהוא מופלא ואולי טוב בכדורסל מאחרים אך
    בתחום אחרים קרי אולי יודע שכל אחד מוצלח
    והוא לא מעל אף אחד אחר.

  11. מתן למשל מופלא מאד בשל כתיבתו ונימוסיו ועוד,
    תודה על הכתבה המשבוחת והמצחיקה
    ועל שהרמת לי להנחתה שהזכרת נרקסיזם,
    אתם מופלאים כולכם רק צריך למצוא זאת בפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט