ווסטברוק:"הוא נראה כמו רוז הישן והטוב!"/ יונתן שגב (מבוסס על כתבה מאתר הבולס)

כהרגלי לאורך תקופתי ככתב בהופס, גם היום אביא לכם קצת חדשות ו"עצות" לשחקן האהוב עלי דריק רוז.

רוז, בן 27 באוקטובר (ה-4, אם אתם מתעקשים – בלי וויקיפדיה), בילה את רוב הקיץ ב-LA, עם "המאמן הגורו שהשחקנים נשבעים עליו" – רוב מקלאנגהאן (Rob McClanaghan). מי שהתאמן גם הוא עם 'רוב' היה הקומבו גארד האקספלוסיבי של הת'אנדר, ראסל ווסטברוק.

רוז, בניגוד לווסטברוק, החליט לפסוח על המיני-קאמפ של נבחרת ארצות הברית. "לא, זאת החלטה שלו" ווסטברוק אמר, כתשובה לשאלה האם הוא מופתע שרוז החליט לא להגיע למיני-קאמפ. "כמובן, הוא כבר עשה את זה לפני כן, זכה במדלית זהב (באליפות העולם של 2014). זה הקיץ הראשון שלו להיות בריא, להשיג הזדמנות להיות בריא ולנוח קצת." הוסיף ראס.

ההחלטה הזאת מאוד מובנת, כי גם אם הוא יגיע, רוב הסיכויים שהוא לא יעשה את ה-12, כי שני מקומות כבר משוריינים לקרי ולפול, ווסטברוק גם הוא כמעט בטוח בפנים ולקיירי אירווינג יש יתרון על פני רוז וג'ון וול בזכות הקליעה שלו משלוש.

החדשות הטובות לאוהדי הבולס הם שראסל ווסטברוק שיבח את שותפו לדראפט 2008. "הוא נראה טוב. ממש טוב." ווסטברוק אמר. "שוב עצמו. שוב d-rose."

עם זאת, מקלאנגהאן מבין את הרצון של רוז לקחת קצת הפסקה אחרי ניתוח-המיניסקוס שעבר בסוף פברואר – מה שהביא להופעה שלו בפלייאוף.

"כרגע, הוא רק רוצה להישאר בריא" אמר המאמן. "אני לחלוטין חושב שהקצב שלו חוזר. פשוט חוזר כל יום. הטיימינג והקצב שלו הם הדבר הכי גדול שלו."

"סיום בטבעת. זה ללא ספק השתפר מעט. הכי חשוב זה שהוא בא להתאמן חמש פעמים בשבוע, כל יום באותה השעה. הוא נמצא ב-LA כל הזמן." מקלאנגהאן מפרט קצת ואומר שפרט לטיול לסין בשביל קידום חברת אדידס, הוא בילה את רוב הפגרה בלוס אנג'לס – הפגרה הראשונה מאז 2011 אליה הוא מגיע כשהוא בריא.

כשנשאל מקלאנגהאן על רמת האקספלוסיביות של רוז לעומת עונת ה-MVP התלוצץ המאמן:"זה היה לפני הרבה זמן."

"שוב, הוא נראה לי כמו דריק רוז הישן." הוא אמר "אבל כמו כן, גם בקיץ הקודם זה היה כך. עם זאת, הפעם יש לו שנה מלאה (נניח – י.ש) וריצת פלייאוף טובה וכל זה, הכל עם הצד המנטאלי שחזר גם. אני חושב שהכול התחבר הקיץ. יש לו מומנטום שאיתו הוא מגיע לתוך הקיץ בניגוד לשנה שעברה. מנטאלית, פיזית, הוא נראה מוכן."

מקלאגנן מאמין שהציוות לווסטברוק יכול לעזור לרוז, לראות מישהו כל כך תחרותי מתאמן חזק בכל יום. השניים נקשרו מאז פיינל פור (המכללות – י.ש) 2008, כשממפיס בהובלת רוז ניצחה את UCLA של ווסטברוק (ולאב – י.ש) בחצי הגמר הלאומי.

"העבודה שהוא משקיע היא פשוט נהדרת." המשיך מקלאנגהאן. "אז אין סיבה שלא תהיה לו שנה נהדרת. אני עובד עם דריק ועם ראסל ביחד. זה מדהים עד כמה הם תחרותיים באימון. בניגוד לכמה שחקנים אחרים בליגה, החבר'ה האלה דוחפים אחד את השני לקצה. להיות חברים זה דבר טוב אבל בזמן האימון אתה יכול לראות את התחרותיות, זה כיף אמיתי. לחזור להכנה לדראפט 2008, לחזור לזמנים הישנים." אמר רוב.

 

 

הכתבה הזאת שהופיע באתר הבולס ותרגמתי אותה כאן כמעט במלואה, נותנת כמה דברים להסתכל עליהם:

– קודם כל, צריך לקחת את הדברים החיובים שנאמרו על רוז בעירבון מוגבל. כמו ש'רוב' אמר, הוא חשב כך דומה גם בקיץ הקודם, לכן לא צריך לקפוץ מהגג ולצפות לרוז גרסת 2011.

– עם זאת, אני מאמין שרוז יכול להציג גרסה מעט טובה יותר משהוא הציג בשנה הקודמת. מה גם, שהמספרים שלו 17 נק' ו-5 אס', מעט משקרים עקב המשחקים שהוא שיחק רק בחצי או רבע מהם (פציעות קטנות שגרמו לו לעזוב באמצע) וכמו כן חזרה איטית לכושר אחרי הניתוח.

-נורה אדומה שהטקסט הזה הדליק אצלי – והיא נורה רצינית ביותר – היא שצמד המילים "ג'אמפ שוט" לא הועלה אפילו פעם אחת. רוז כבר לא יחזור להיות האיום המטורף שהיה על הטבעת, אף על פי שהוא תמיד יראה ניצוצות, ולכן הוא חייב לפתח קליעה יציבה יותר. אני מוסיף את הווידאו הזה, אף על פי שכבר הבאתי אותו. ברור לחלוטין מהווידאו והאמת שגם ראיתי זאת בעצמי, שרוז (דווקא ווסטברוק נראה פחות לוקה בזה לדעתי) כל פעם מביא את פלג גופו העליון קדימה בזמן הזריקה. זו טעות רצינית הפוגעת בקשת של הזריקה וגורמת לכל הזריקות להיות קצרות. 'רוב' חייב לעבוד על זה עם רוז. סופר קריטי!

https://www.youtube.com/watch?v=4GDYTm2uBE4

– חשוב לזכור שיש שיטה חדשה ומאמן חדש – מה שיכול להיות רע לרוז (ולבולס כמובן, אבל זה נושא לפוסט אחר), אבל רוב הסיכויים שזה יהיה דווקא טוב יותר בעבורו. השיטה של פרד הויברג – המאמן החדש, מתבססת על ריווח של המגרש ועל סטרץ' 4 – שיטה שיותר מתאימה לרוז.

 

ולתחזית:

בגדול, אני מאמין שזאת תהיה עונה לא רעה, כולל בחירה לספסל של האולסטאר בשביל רוז. הוא יהיה מעט טוב יותר מהעונה שעברה, אך לא בפער משמעותי. כמובן, שהדבר החשוב ביותר הוא להישאר בריא – קיץ של מנוחה ואימונים יכול מאוד לעזור בכך. הדבר החשוב הוא להגיע בריא ובכושר טוב בפלייאוף, ושם כבר ראינו שהוא יכול להעלות את הרמה.

המספרים יעמדו פחות או יותר על 20 נק' ו-6 אס' לדעתי, 60 משחקים ו-32 דק', על קצה המזלג.

הדבר הקריטי ביותר הוא האחוזים. אם d-rose מצליח להגיע ל-45-43% מהשדה ול-33-35% מהשלוש, זה יהיה סופר משמעותי, אם כי אני לא מאמין שזה אכן יקרה.

ברור לי שכל הטור הזה אופטימי מאוד והחלטתי להרכיב מעט ורודות ולא שחורות, וגם לא להסתכל על המציאות ללא משקפיים, אבל זה כמובן בגלל האהדה שלי לשחקן ואני מקווה שזה מובן.

 

נסיים ונאמר שהידידות של רוז וראסל היא מאוד לא מובנת מאליה מבחינתי, עקב התחרויות ביניהם לאורך השנים, בנוסף לאופי (לפחות לפי איך שזה משתקף מהתקשורת) המנוגד של שניהם. אין לדעת מה קורה שם באמת מאחורי הקלעים, אבל זה קיץ שלישי לפחות שהם מתאמנים ביחד ונראה שיש כאן ידידות מחוץ למגרש ויריבות על המגרש מסקרנת. אני בטוח לא אפספס את המפגשים שלהם אחד נגד השני השנה.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. פוסטר וזה בסדר
      להזכריך יונתן הוא בן 16
      בגילנו לפוסטרים יש מקום במחסן לצד חוברות לימוד ועגלות שלא בשימוש

  1. יונתן, טור נהדר. אף פעם על תוריד את המשקפיים!
    זה חלק מסוד החן של כתיבתך.
    (וזה ממש יפה האיזון שלך בכתיבה בין פרספקטיבה של אוהד לבין ניתוח אובייקטיבי)

    ולגופו של רוז (תרתי משמע) – אני ממש מקווה שהוא יחזור לעצמו,
    ושיעזור לשיקאגו להעיף (או לפחות לתת פייט ראוי) את הקאבס.

  2. טור אוהד מצוין. אתה בהחלט יודע להפריד בין מבט של אוהד לבין האובייקטיביות.
    ישנם הרבה כוכבים בליגה שמתאמנים ביחד ל רות שהם "אמורים להיות" אויבים

    1. אז אני אומר שזה יותר מזה. לאורך השנים הם נפגשו גם בגמר המכללות כשרוז ניצח את ווסטברוק ובנוסף נראה (אתה רואה – אפילו באימון) שיש ביניהם מעין תחרותיות בגלל שהם כל כך דומים.

  3. יהיה מעניין לראות איך הוא יחזור. אני לא מאמין שיהיה הבדל וזה למה אני חושב ששיקגו תגרד מקום רביעי מלמטה ותפסיד סיבוב ראשון. אם רוז חוזר ל80% מהMVP שהוא היה, שיקגו מסיימים שניים לפני מיאמי ואחרי קליבלנד

  4. רוז איבד אצלי המון נקודות כשעיקב את חזרתו למגרש
    הוא רך מידיי
    יש סיכוי שהוא יחד עם נאש עלול להיות שחקן שזכה ה MVP ולא השיג גמר ליגה ( כל ה MVP להוציא נאש עשו זאת )

    רוז חיייב לשפר את הקליעה מבחוץ בלעדייה אין לו מה למכור

  5. יש לרוז בעיות אחרות מלבד בעיות הברכיים.

    1. הוא קולע באחוזים נמוכים ובלי קשר לזרימת ההתקפה
    2. לוקח על עצמו הרבה זריקות כאלה בסיומי משחקים ולרוב מחטיא
    3. לא מוסר מספיק
    4. אין לו שום קליעת 3 אמינה.

    בסה"כ מדובר בשחקן שמביא יכולות די בינוניות בשלב זה של הקריירה וכופה אותן על הקבוצה בגלל שהוא מרוכז בעצמו יותר מדי.
    לא משהו שייפתר אצל איזה מאמן לקקן מ-L.A

    1. אתה מסתכל רק על העונה האחרונה כשהוא עוד לא חזר לכושר הרגיל שלו זה לא מדד לכלום…
      1. הוא קולע ב45% בקריירה שלו זה ממש לא נמוך..
      2. דרק רוז נחשב לווינר מטורף, אגב לגבי חדירות יש לו את אחד הפינישים הטובים בליגה ככה שהכדור האחרון תמיד בידיים שלו..
      3. הוא מוסר טוב, לא כריס פול אבל טוב, לאורך הקריירה שלו הוא מוסר 6.5 בממוצע כשהיה לו עונות עם 7.5 וגם 8…
      4. אני מסכים איתך לגבי השלשות אבל הוא פחות משחק על השלשות ככה שזה חיסרון פחות משמעותי אצלו..

      1. היה לו מספיק זמן לחזור לכושר ה"רגיל" שלו.
        הרגיל של פעם זה לא הרגיל של עכשיו – החדירה נפגעה וכתוצאה מזה האחוזים יורדים, האסיסטים יורדים.

        את הזריקות האחרונות שהוא לוקח הוא לוקח כעת לרוב מאילוץ זריקה מרחוק / חצי מרחק תחת שמירה ואלה זריקות עם אחוזים נמוכים מאוד עבורו ורעות לקבוצה.

        אתה לא יכול לתת מספרי קריירה, זה שחקן אחר משהיה. הבעיה שלא ידע להתאים את עצמו ליכולותיו החדשות וכרגע זה נראה רע – כי האחוזים מבחוץ / חצי מרחק לא טובים (התקרה שלו כרגע נראית בסביבות ה-40% מהשדה, 30% מה-3), ולא מספיק מוסר כפיצוי, וכאמור מאלץ את עצמו על המשחק כי זה המשחק היחיד שהוא מכיר, רק שהיכולות כבר לא מתאימות לכך.

  6. באמת מפתיע ששחקן ברמה שלו שעבר פציעות משמעותיות לא מצליח לפתח זריקה אמינה מרחוק.
    איתי לדעתי ללא הפציעות הוא יכל להיות טוב לפחות אם לא יותר מראסל

  7. אחלה פוסט יונתן, תודה.
    הסרטון מעניין, האם זה מתיישב גם עם שחקנים אחרים שעולים גבוה לגאמפ? לאו דווקא רכזים. קארי והארדן באמת קופצים נמוך לזריקה אבל מה עם קלעים אחרים בליגה? אגב, כתבת שזה גורם שזה גורם לזריקות שלו להיות קצרות – האם יש נתונים שמגבים זאת או נובע מצפייה סובייקטיבית?

    1. אם יש נתונים, אני לא יודע איך להגיע אליהם. אבל לעומת זאת, זה ברור גם מבחינה הגיונית. רוז לא מיישם את מה שנקרא ה-Sweep&sway. הסוויפ אני סוואי, הוא בעצם לקפוץ מעט קדימה עם הרגליים ולקחת את החזה אחורה. זה נותן קשת לזריקה (בוודאות) מה שמונע החטאות קצרות. אין לי נתונים, אהל אני אומר לך בוודאות של 95% שרוב ההחטאות של רוז (וראסל) קצרות.

  8. טור מצויין.

    רוז באמת שחקן חביב אבל אלת המזל של הפציעות לא רואה אותו ממטר… וחבל.
    אני מקווה בשבילו שהוא ישמור על עצמו העונה ולא ינסה לקחת על עצמו יותר מדי (מישהו אמר ווסטברוק ?).
    ואז
    אולי
    אולי
    בעונה הבאה הוא יהיה בסדר.
    סדרת פציעות כזו לשחקן שהתבסס על אקפלוסיביות בדרך לטבעת זה בעייתי.
    הוא ללא ספק חייב לשפר איומים אחרים על הסל במשחקו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט