אחד על אחד (6): קיירי אירווינג vs סטפן קארי / יונתן שגב

אני לא יודע אם אתם זוכרים, אבל הסדרה עמה פתחתי את הכתיבה שלי ב-hoops הייתה "אחד על אחד".בערך בזמן הזה בשנה שעברה שלחתי למנחם את הפרק הראשון בסדרה והשאר היסטוריה. אז החמישייה שעלייה כתבתי בשנה שעברה, או בעצם, העשירייה (ועוד אחד) שעלייה כתבתי הם: דריק רוז נגד ראסל ווסטברוק, דיון וויטרס נגד בראדלי ביל, פול ג'ורג' נגד קוואי לאונרד נגד ג'ימי באטלר, למרכוס אולדריג' נגד בלייק גריפין ואנדרה דראמונד נגד יונאס ולנצ'יונאס.

הרבה דברים השתנו מאז: הווריורס זכו באליפות אחרי 40 שנה, ירושלים זכתה אף היא באליפות – הראשונה בתולדותיה, אני גדלתי בשנה.

הרבה דברים נשארו אותו דבר: ביבי עדיין בשלטון, לברון עדיין מחזיק באופן קבוע בביצים של קבוצתו ואני עדיין רחוק מהמילה "אובייקטיביות" כרחוק הלוחמים מהזאבים.

השנה, החלטתי לכתוב עוד חמש השוואות, פעם נוספת לפי עמדות כמובן. האמת, ששקלתי לגעת בעבר הפעם, אבל אני מעדיף לכתוב על שחקנים שראיתי, עדיף בשיאם. אגב, אם למישהו יש רעיון לשחקנים נוספים בעמדות הבאות (2-5) שראוי להשוותם, רצוי ואף מתבקש לכתוב זאת בתגובות. למען הבנת השיטה מומלץ להעיף מבט בתחילת הפרק הראשון שמופיע בתחילת העמוד.

טוב, חדל קשקשת – בואו ניגש ל"ראש בראש" הזה.

קיירי אירווינג vs סטפן קארי

הקטגוריות של היום לפי הסדר:

1)קליעה מרחוק 2)קליעה מקרוב (+אתלטיות) 3)כדרור 4)הגנה 5)יצירת נקודות 6)מנהיגות וקלאץ' 7)מאזן קבוצתי 8) אסיסטים/איבודים

תכונות דומות:

קליעה מרחוק:

מי קולע יותר טוב?

מדובר בשני שחקנים עם קליעה נהדר מבחוץ. אירווינג, 3 פעמים אולסטאר, נחשב לקלעי שלשות טוב מאוד, שיכול לזרוק גם מכדרור וגם מקאץ' אנד שוט. קארי, ה-MVP המכהן ופעמיים אולסטאר, יכול לעשות את שני הדברים האלו, הרוב יאמרו בדרגה גבוהה מאירווינג, והוא אף קטלני ביציאה מחסימות.

בואו נסתכל רגע על המספרים:

אירווינג קלע עד עתה בקריירה 1.8 שלשות בממוצע למשחק, מתוך חמישה ניסיונות, דהיינו 39%. אם אנחנו מסתכלים על קליעת המיד ריינג' הרחוקה (בין 16 פיט לשלשה) אז "אנקל דרו" קלע כ-1.6 זריקות מ-3.8 ניסיונות בממוצע למשחק לאורך הקריירה – 42%.

קארי קלע עד עתה 2.9 שלשות מתוך 6.5 ניסיונות בממוצע למשחק לאורך הקריירה ששווים ל-44%. עכשיו, כשמעיפים מבט על האחוזים מהטווח שקודם הצגתי לאירווינג אפשר לראות שקרי עושה עבודה טובה גם מהטווח הזה עם כ-1.8 קליעות מתוך 3.9 ניסיונות בממוצע למשחק לאורך הקריירה שנותנים לו כ-46% מהטווח הבינוני.

סיכום: אנחנו רואים פה יתרון מכובד לקרי, שמציג גם כמות קליעות גבוהה מאירווינג וגם אחוזים עדיפים. בנוסף, מי שרואה את המשחקים של השניים יכול להעיד על דרגת קושי הרבה יותר גבוהה בזריקות של סטפן. למרות זאת, קיירי, שלא נודע בהכרח כקלעי מבחוץ, מציג מספרים מאוד יפים ובפרמטר הזה כולנו ידענו שפשוט אי אפשר לנצח את "הרוצח בעל פני התינוק".

ציונים:

קיירי אירווינג – 9.0

סטפן קרי – 10.0

 

קליעה מקרוב:

כשמסתכלים על שניהם משחקים, אין לי ספק מי עדיף בקטגוריה הזו, מפאת האתלטיות העדיפה, הצעד הראשון המהיר יותר, הסיומת החתולית ואפילו המנטליות שאומרת לו ללכת לצבע יותר – זה כמובן קיירי אירווינג.

עכשיו, בוא נראה האם המספרים מאששים את הטענה הזו.

קיירי אירווינג קולע ב-59% מתוך הצבע (הנתונים מתייחסים לפחות מ-3 פיט) כשבממוצע למשחק הוא זורק משם כמעט 4.5 פעמים (קולע 2.7 מהזריקות). בזריקות מעט יותר רחוקות (3-10 פיט) שבאות בדרך כלל בצורת פלואטר, אירווינג מדייק ב-36% בלבד, כשבקריירה הוא זורק 2.1 כאלה וקולע כמעט 0.8 במשחק. הוא הולך לקו 4.6 פעמים בממוצע למשחק לאורך הקריירה.

וורדל סטפן קארי, ה-MVP המכהן, אם מישהו שכח, קולע לאורך הקריירה בקצת פחות מ-63% סופר מרשימים. לעומת זאת, הוא זורק מהטווח הזה רק 2.4 זריקות וקולע 1.5 מהן. בגזרת הפלוטארים וכו', סטף גם כן מציג אחוזים עדיפים על אלו של קיירי עם 40% עגולים. הוא זורק קצת יותר מזריקה וחצי (1.5 זריקות) למשחק משם וקולע כ-0.6 כאלה. סטף הולך לקו 3.5 פעמים למשחק בממוצע בקריירה.

סיכום: אפשר לראות שאף על פי שקיירי זורק יותר מהטווחים הקרובים ומגיע יותר לקו, קארי בוחר את הזריקות שלו טוב יותר ואחוזיו עדיפים. אגב, אנקדוטה קטנה. לקיירי אירווינג, אף על פי שאין ויכוח על האתלטיות שלו, או כמו שכתב שגיא נאור בתגובות – אין ויכוח על החתוליות שלו, יש 13 דאנקים בלבד לאורך הקריירה. לסטף? 14. 'Just sayin.

ציונים:

קיירי אירווינג – 8.5

סטפן קארי – 8.5

 

כדרור:

ראשית כל נפתח בזה שאין ספק שמדובר על שני המכדררים הטובים ביותר שיש לליגה להציע היום, וכמו כן שניים מהטובים ביותר בהיסטוריה. ביניהם, קשה מאוד לקבוע וזה עניין די סובייקטיבי.

למרות שכאן כל שונאי המספרים ממש יתפוצצו עליי, אבל אגייס גם לכאן כמה מספרים מתוחכמים.

בסך הכל, יליד אוסטרליה (קיירי) רשם 225 איבודים הנובעים מכדרור לאורך הקריירה – ממוצע של כמעט 0.9 למשחק. בסך הכל, הוא יוצר לעצמו 76% (כ-4.4 בממוצע למשחק) מסליו לשתי נקודות (שאר סלי השתיים שלו – 24% הנותרים, באים מאסיסטים). סלי שלוש? 46% (כ-0.8 במשחק) הוא יוצר לבד.

עכשיו נסתכל על קארי, שרשם בסך הכל 303 איבודים הנובעים מכדרור בקריירה ממוצע של קצת יותר מ-0.7 למשחק. הוא יוצר לעצמו כ-73% (3.3 בממוצע למשחק) מסליו לשתי נקודות ו-38% (כ-1.1 במשחק) מהקליעות שלו מדאון טאון.

סיכום: באופן אישי, אני מאמין שקארי מכדרר מעט יותר טוב. שניהם מראים דברים פשוט מדהימים עם הכדור ביד, מה שעוזר להם בפיק אנד רול, במגרש הפתוח ובבידודים. עדיין, לעניות דעתי הכדרור של קארי מעט יותר יעיל, כשאירווינג לעומת זאת לפעמים מעט מגזים עם ה"שואו" ועושה כדרור או שניים מיותרים שלפעמים מונעים סל או גורמים לאיבוד. לא יהיו לי שום טענות לגבי מי שיאמר בדיוק להפך ויגיד שדווקא לאירווינג מגיע היתרון.

ציונים:

קיירי אירווינג – 9.0

סטפן קארי – 9.0

 

הגנה:

אין ספק, ששני השחקנים לא מקבלים "A" (או במקרה שלנו 10) על יכולתם בצד האפור של המגרש. שניהם יחסית חלשים פיזית, מה שמקשה עליהם פעמים רבות מול הגארדים המפלצתיים שמתחילים להיראות יותר ויותר בשטח.

אף על פי כן, שניהם, הרבה בזכות האינסטינקטים והקורדינאציה העליונים שלהם, מצליחים לחטוף כדורים רבים.

אירווינג, שחוסם 0.3 כדורים בממוצע בקריירה, חוטף 1.4 בממוצע למשחק. בסך הכל ה- Defensive Win Shares – הניצחונות שההגנה שלו השיגה לקבוצה עומדים על 5.9 ב-4 עונות (קצת פחות מ-1.5 לעונה).

קארי לעומתו, חוסם 0.2 כדורים בממוצע למשחק בקריירה, מסויף 1.7 גניבות וה-"DWS" שלו עומד על 14.3 בקריירה של 6 עונות.

סיכום: המספרים כאן קצת משקרים, כי בכל זאת מדובר על שני מגנים בינוניים ואף פחות מכך. לאירווינג יש פוטנציאל להיות מגן טוב בהרבה ממה שהוא עכשיו, אך הוא סובל קצת מ"תסמין הארדן". נראה האם כמו המזוקן הוא יכול להעלות את רמת ההגנה שלו בעונה הבאה.

ציונים:

קיירי אירווינג –  6.0

סטפן קארי – 6.5

 

יצירת נקודות:

גם אירווינג וגם קארי, אף על פי שיש להם יכולת מסירה די טובה (נגיע לזה), הם קודם כל סקוררים. שניהם יודעים ליצר את הנקודות שלהם במיני דרכים שונות (ומשונות לפעמים), אבל השאלה היא – מי יותר יעיל.

קיירי קולע 21 נק' בדיוק בממוצע למשחק בקריירה. אם מתרגמים זאת ל-36 דק' מאזנו עומד על 21.9 נק', ובתרגום ל-100 פוזשנים הוא כבר קולע 31.6 נק'.

האחוזים שלו הם 45% מהשדה, 39% מהשלוש ו-86% מהעונשין. ה-EFG שלו (מתייחס לשלשה כ-3 נק' במקום 2) הוא 51% וה-TS% (מדד דומה, שמוסיף גם עונשין) של אירווינג הוא 56. המדד הנוסף, שעליו כתבתי כאן (אני אשתמש במדדים הללו בכל ההשוואות), הוא כמובן הנקודה פר זריקה מהשדה, ושם קיירי מציג 1.25 נק' על כל זריקה מהשדה.

קארי, לעומתו, קולע 0.1 נק' פחות – 20.9 בממוצע למשחק. כשמתרגמים ל-36 דקות הוא קובר 21.5 וב-100 פוזשנים יש לו 29.7 נק'.

האחוזים של סטף הם 47% מהשדה, 44% מהשלוש ו-90% מהעונשין. ה-EFG שלו עומד על 56% וה-TS שלו הוא 60%. קארי נותן 1.31 נק' על כל זריקה מהשדה.

סיכום: מדובר בשני סקוררים טובים מאוד. שניהם קולעים ביעילות יחסית גבוהה, במיוחד סטף. עם זאת, אין ספק שקיירי מביא יותר נקודות לשולחן, אף על פי שאין ספק שהשנים המוקדמות היחסית חלשות של קארי פגעו בו.

ציונים:

קיירי אירווינג – 8.0

סטפן קארי – 8.5

 

תכונות שונות:

מנהיגות וקלאץ':

מי מנהיג יותר טוב? מי טוב יותר בקלאץ'?

טוב, עכשיו אני עוזב (כמעט) לחלוטין את הנתונים. הקטגוריה הזו מחולקת לשניים, ואני מרגיש שזה בדיוק ההבדל בין שני השחקנים האלה.

במנהיגות, המצטיין מביניהם הוא קארי, ששימש השנה (בעצם בכל השלוש השנים האחרונות) כמנהיג הבלתי מעורער של הווריורס. הוא, ביחד עם סטיב קאר, היה זה שאיחד את הקבוצה הזו למה שהיא, והפך את חברי הקבוצה שלו לטובים יותר. בנוסף, משהו שלדעתי מראה על מנהיגות הוא שיפור בפלייאוף. בזה קארי מצטיין כשהוא מעלה את ממוצעיו מ-20.9 נק', 4.1 ריב' ו-6.9 אס' ל-25.9 נק', 4.4 ריב' ו-7.3 אס'.

אירווינג לעומת זאת, לא מצליח להיות מנהיג מספיק טוב. לפני שנה, הוא היה חייב לקחת את הקאבס לפלייאוף וזו הייתה אכזבה רצינית שהוא לא עשה את זה. גם השנה, אף על פי שהוא שיחק פצוע רוב הפלייאוף (וכל הכבוד לו על קח), הוא לא הצליח להתעלות במאני טיים של העונה. כמובן, שעכשיו כשכל מילה שנייה שלברון פולט מפיו היא: "leader" (המילה האחרת היא "I" – עכשיו תחברו…) אז אירווינג פחות יוכל להראות את זה.

עכשיו הגענו למאני טיים. לא המאני טיים של העונה (פלייאוף) אלא המאני טיים של המשחק. קיירי, זאת לפחות התחושה, פורח בזמן הזה. הוא יעיל מאוד בקלאץ' (יש גם נתונים שמגבים, אבל לא הצלחתי למצוא של קריירה אז עזבתי את זה) והוא יכול לקבור את הזריקות מכל עבר – גם מבחוץ וגם מבפנים. היכולת הפנומנאלית שלו בבידודים (אולי הרכז הטוב ביותר עם כולם היו משחקים בשכונה אחד על אחד) בהחלט עוזרת לזה.

קארי לעומתו, יכול להגיע לקלאץ' ויכול גם לא. יש ימים שאתה משפשף את העיניים כלא מאמין ויש ימים שהוא מפסיד את המשחק. אפשר היה לראות את זה במיוחד בגמר האחרון, שלצד סלים אדירים היו איבודים שערורייתיים. זה מתקשר לסעיף הקודם – הוא המנהיג. הוא ינצח את המשחק, או שהוא יפסיד אותו, אבל בכל מקרה – הוא המנהיג.

סיכום: כל אחד מצטיין בצד אחד של הקטגוריה ובשני הוא מוטל בספק. אף על פי שזו הקטגוריה הכי סובייקטיבית לכן את רשאים "לחלוק" עלי.

ציונים:

קיירי אירווינג – 7.5

סטפן קארי – 8.0

 

מאזן קבוצתי:

למי יש מאזן טוב יותר עם קבוצתו?

כאן אין הרבה חוכמות, ופשוט אציג בפניכם את המאזן ניצ'-הפסדים של השחקנים.

בארבע שנותיו של אירווינג בקאבס הקבוצה ניצחה ב-116 משחקים והפסידה ב-140 (45% הצלחה). הם העפילו פעם אחת לפלייאוף, שם מאזנה של הקבוצה כשאירווינג שיחק עומד על 3-10 (77% הצלחה) והם הודחו בגמר הליגה.

בשש שנותיו של קארי בווריורס, הווריורס ניצחה 233 מש' והפסידה 50 פחות – 183, מה שמעמיד את אחוז הצלחתה על 56%. לפלייאוף הווריורס העפילו שלוש פעמים בשנותיו של קארי, שם מאזנו עומד על 15-25 (62.5% הצלחה). בסך הכל הם עפו פעם אחת בסיבוב הראשון, פעם אחת בסיבוב השני ופעם נוספת הם לקחו את האליפות.

סיכום: אין ספק שנתוניו של קארי טובים יותר, עם זאת הוא היה ברוב השנים עם קבוצה יותר איכותית, למרות שלדעתי לא איכותית בהרבה. בנוסף, יש לזכור שהוא נתן קרב במערב בעוד אירווינג שיחק במזרח הפח.

ציונים:

קיירי אירווינג – 6.0

סטפן קארי – 8.0

 

אסיסטים/איבודים:

דיברתי על מסירה קודם, נכון? אז הנה אנחנו פה. שני הרכזים יודעים את העבודה מבחינת מסירות, אבל זה עדיין לא האופציה האולטימטיבית מבחינתם. כפי שמיד נראה, קיירי לא מצליח כל כך מבחינת האסיסטים ואילו לקארי יש בעיית איבודים קלה.

אירווינג מוסר עד עתה 5.7 אס' בממוצע למשחק, ומאבד 2.8 כדורים – יחס של כשני אסיסטים על כל איבוד. בסך הכל הוא "גרם" ל-3,270 נק' (2.26 נק' לאסיסט). בנתון הנוסף שיכול לעזור לנו פה, הוא השגת פוזשנים (שגם עליו תוכלו לקרוא בקישור שהכנסתי קודם – ב-"יצירת נקודות" שבו נמדדים סך כל הפוזשנים ששחקן השיג לעומת האלה שהוא איבד. אירווינג, אם שאלתם את עצמכם, משיג 0.76 פוזשנים על כל אחד שהוא מאבד.

קארי מוסר בממוצע 6.9 אס' ומאבד 3.2 כדורים – יחס של 2.16 אס' על כל איבוד. בסך הכל הוא נתן אסיסט ל-6,411 נק' (2.24 נק' לכל אסיסט). בקטגורית השגת הפוזשנים, קארי עומד על 0.75 פוזשנים שהוא משיג על כל אחד שהוא מאבד.

סיכום: קארי מוסר טוב יותר ללא ספק. עם זאת, יש לזכור שקצב המשחק של גולדן סטייט עוזר לא, אבל גם גורם לו לעשות יותר איבודים. אירווינג מוסר קצת יותר לשלשות מאשר לשתי נקודות ביחס לקארי וגם משיג מעט (ממש מעט) יותר פוזשנים ממנו.

ציונים:

קיירי אירווינג – 7.5

סטפן קארי – 8.0

 

ציונים סופיים: 

סטפן קארי: 8.3

קיירי אירווינג: 7.7

 

 

מבט אל העבר:

שני השחקנים נפגשו לראשונה במפגש שהוא יותר ממשחק עונה רק בפלייאוף האחרון, וגם זה כמובן רק למשחק אחד לפני שקיירי שבר את פיקת הברך. במכללות הם לא נפגשו כמובן, כי הם לא שיחקו בזמנים חופפים. יש לציין, שבמפגש עצמו, קיירי נשמר לרוב על ידי קליי ת'ומפסון. בנוסף, הם נפגשו פעמיים באולסטאר ולא רק באולסטאר, אלא גם בתחרות שלשות אותה ניצח סטף קארי.

נפגשו גם באולסטאר…

מבט אל העתיד:

זאת יכולה להיות יריבות עתידית ללא ספק. שני השחקנים צעירים מאוד ושתי הקבוצות שלהן בהחלט יכולות להגיע לגמר נוסף. גם באולסטאר יהיה אפשר לראות אותם בדרך קבע.

למרות זאת, אני לא מאמין שתהיה תוצאה אחרת להשוואה אם נעשה אותה בעוד 5-10 שנים, אולי דווקא היא תהיה מוטה אפילו יותר לטובתו של ה-MVP. למה? ובכן, זה לא בהכרח יהיה בגלל אירווינג עצמו, אלא בגלל שקשה מאוד להשוות "אלפא דוג" לשחקן מס' 2 או 3. ואירווינג כנראה עומד לשמש ככזה לפחות בשנתיים או שלוש הקרובות, אלא אם כן הוא ישתפר בצורה קיצונית בקיץ, מה שלא ראינו בקיצים הקודמים.

אבל מי יודע? אולי בפעם הבאה שהשוואה תיערך כשמשפט יתחיל ב:"ה-MVP המכהן…" זה יהיה מכוון דווקא לאירווינג.

 

 

 

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. מדהים אחד המאמרים הטובים והאיכותיים שהיו פה למרות שזאת השוואה די קלה תעשה על שחקני הווה ועבר זה יכול להיות מעניין פלוס למשל דוגמה לארי בירד ראש בראש עם לברון מצד אחד שחקן שמשתמש בכוח שלו ביחד עם הגנה וחוכמה מצד שני שחקן שמשחק קודם עם הראש ביחד עם קליעה מטורפת ומנהיגות

  2. שמע, אתה ממשיך להפציץ, כל הכבוד!

    אני מחבב את איירוינג, אבל לדעתי פירגנת לו כאן קצת יותר מדי כדי לשמור על זה צמוד, קארי כרגע כמה רמות מעליו.
    יש לקיירי את הפוטנציאל, אבל לפעמים נראה כאילו הוא מנסה יותר מדי (כמו שציינת לגבי הכדרור).

    רעיונות להשוואות עתידיות:
    ג'ורדן-הווארד
    גאסול-קאזינס
    גאסול-דייויס
    נוביצקי-לאב
    כרמלו-גיי
    קליי ת'ומפסון-הארדן

  3. מבחן הלוזר/ווינר

    קיירי 6 – קארי 9

    מבחן הרגעים הגדולים

    קיירי – 6 – קארי 10

    מבחן השיפוט ההיסטורי

    קיירי 0 – קארי 9

  4. שאפו ענק יונתן. אחד המאמרים המושקעים והיסודיים שקראתי פה.
    הייתי שמח חקרוא על השוואה בין האחים גאסול.

  5. ישנה תכונה חשובה אחת בה קיירי עולה על קארי: חוצפה (הכוללת חוסר פחד והתחשבות).
    מאמן על הכיפאק יונתן.
    אני יודע שקארי עולה על קיירי כשחקן קבוצתי ב-NBA. אבל אגיד משהו שיפתיע רבים: אם עלי להתחיל קבוצה מאפס, הייתי בוחר בקיירי לפני קארי!

  6. יופי של פוסט
    למרות שאני הולך עם סטפן קארי בכל פרמטר אירווינג הרוויח הרבה נקודות זכות אצלי בעונה האחרונה
    הוא עדין מתפתח ויש לו פוטנציאל ענק להיות PG טופ 3 בליגה
    דרך אגב בנבחרת האולמפית בקיץ שעבר איורוונג היה על הסוס

  7. לא נעים להגיד אבל אני בוחר בכריס פול לפני שניהם. הוא ה"רכז האמיתי" שעושה את השחקנים לידו יותר טובים. שניהם שחקנים עצומים אבל הם שחקן החושב קליעה scorer קודם ולא שחקן החושב מסירה pass first player. ואם ברכזים סקוררים עסקינן לא חושב שווסטברוק בריא פחות טוב משניהם. זו העמדה האיכותית ביותר בNBA בשנים האחרונות.

    1. צריך להגיד לזכותו של קיירי שלא היתה לו קבוצה נורמלית סביבו בשביל להיות יותר רכז מסקורר ובעונה הקודמת לברון תיפקד כרכז לא פחות ממנו. קארי הגיע לליגה כסקורר טהור ועם השנים הוא מפתח תכונות ויכולות של רכז. אני חושב שהוא נהנה מהמסירה לא פחות מהקליעה וררינו בגמר שהוא מוכן לוותר על הקליעה לטובת הקבוצה. בגלל זה איגי לקח mvp (וגם כי קארי לא היה מספיק טוב…)

    2. כריס פול טוב מקרי כמו שרונאלדו טוב ממסי – רק על הנייר.
      בפועל הוא לא מצליח להגיע להישגים וזה המבחן האולטימטיבי עבור שחקן.
      ווסטברוק מבחינת יכולת אישית הוא שני רק ללברון, ויש הרבה מאוד ימים שזה נראה שהוא עבר אותו, אבל כדורסל הוא משחק קבוצתי ושם החולשות שלו מתגלות לעיני כל.

      1. +1

        יום אחד יחזירו את כריס פול לפרופורציות המתאימות לו. שחקן מצוין. וזהו

        הוא פיצח את האנליטקס ויודע איך להשיג מספרים יפים.

        את מי הוא הפך לטוב יותר ללא יכולת ויכוח?
        את בלייק? שהיה שפיץ מעונת הרוקי ושיפר אלמנטים נוספים בעצמו? אותו בלייק שנראה פתאום כ-MVP כשפול היה פצוע?
        את דיאנדרה? אולי. אבל דיאנדרה לפניו עוד היה כה צעיר ולא מלוטש אז לעולם לא נדע (אלא עם היה עובר לדאלאס)

        בניו אורלינס אמרו שהוא המציא את טייסון צ'נדלר ודיוויד ווסט. שניהם ידעו להיות פרודוקטיביים בלעדיו. סטוייקוביץ' כבר היה ב80% יכולת.

        לא משנה מי בקבוצתו זה תמיד לא מספיק. הוא משפר מאזנים טוב כי הוא פשוט שחקן טוב. אבל הוא לא המנהיג והסופרסטאר שמנסים להלביש עליו (ESPN כבר כמה פעמים דירגו אותו טופ 5)

        מי שזוכר את פציעתו בניו אורלינס כשג'נרו פארגו לקח את המושכות לקבוצה בהצלחה, ואת גריפין עונה קודמת ללא פול ואפילו את תחילת הסדרה השנה מול הרוקטס כשהקליפרס נראים טוב ללא פול ומביסים את הרוקטס, יודע שהמיתוס של כריס פול הוא סופרסטאר שקבוצתו אבודה בלעדיו רחוק מהמציאות.

        1. את מי הוא שיפר ללא ויכוח? את הקליפרס. מקבוצה מקום 13, לקבוצה מקום 5 וסיבוב שני בעונה הראשונה. ומאז 3/4 שנים סיבוב שני ולא ירדו ממקום חמישי במערב כשפחות או יותר מכפילים את כמות הנצוחונות בעונה מהתקופה לפני שהגיע.
          מבחינת שחקנים, ניקח את רדיק כדוגמה.
          תיקח את הסטטיסטיקה שלו ל36 דקות (כדי שלא תהיה השפעה לממוצע הדקות כל עונה).
          בקליפרס הוא קולע הכי הרבה נקודות ל36 דקות בקריירה (19.4, 19.1 בשנתיים בקליפרס). הוא עושה את זה תוך כדי קליעה באחוז הגבוה ביותר בקריירה שלו (מעל 50% מהשדה ובעונה החולפת 43.7% מהשלוש – קארי קלע העונה 44.3% לצורך השוואה).
          נדמה לי שאפשר להסכים שהשיתוף פעולה עם פול והקליפרס שיפר אותו.
          להזכירך, פול נראה MVP כשבלייק היה פצוע וגם כשלא.
          הוא נתן עונת MVP שנופל רק במעט מהארדן,קארי,לברון אם בכלל.

        2. ישנה עוד נקודה – זה לא הוגן לומר שהמחליף של פול היה מעולה במשך 20 משחקים כשפול היה פצוע. זה בסה"כ "אפקט יואינג" שבו המחליף וכל הקבוצה מתעלים כשהכוכב פצוע. אף אחד (חוץ מהסטארים הגדולים) לא יכול להחליף את פול על בסיס קבוע למשך עונה או יותר.

      2. כריס פול יותר טוב משתיהם ! הוא שחקן הגנה אדיר
        יודע לרכז הרבה יותר טוב והוא גם יכול להיות סקורר מצוין וגם מכדרר מצוין ואני בטוח שאם היית עושה השוואה של פול מול קארי וקיירי הוא היה לוקח

  8. כמה שקארי ענק עדיין הייתי לוקח את קיירי, עם הכוונה נכונה הוא יכול להיות מספר 1 בליגה , לא ךשכוח שהוא צעיר ב4 שנים מקארי

  9. אין ספק שקארי יותר טוב. הוא סקורר אדיר אולי הטוב אי פעם מרחוק ובעל יכולת מסירה. אחוזי הקליעה שלו הם פנומנלים והוא עושה זאת נגד רכזים מאוד מאוד אתלטים וקבוצות שמתרכזות עליו בהגנה.קיירי יצטרך לעבוד קשה מאוד על מנת להצמד אליו בדרוג

  10. יופי של מאמר יונתן !
    שניהם פנומנים. לקרי יש את היתרון שהוא נמצא בקבוצה סולדית ובנויה היטב בעוד שקיירי היה בקבוצת נגרים בה נדרש לעשות הכל ועכשיו בקבוצה בבניה ועוד עם לברון מה שמצריך ממנו שינוי תפקוד. כמו שאמרו לפני קיירי צעיר יותר ועוד לומד כך שהוא עוד ילמד להפיק מעצמו יותר ולעשות פחות שטויות. העתיד ורוד.

  11. יונתן, אני אוהב את העובדה שאתה מנסה להשוות על בסיס נתונים בשטח. אבל כדי שסופו של דבר יהיה גם קשר לציונים שאתה מעניק בכל קטגוריה אתה צריך לשים את המספרים בקונטקסט. כלומר להשוות לממוצעים בליגה בעמדה המדוברת ולמידת ההתפלגות של הביצועים בפרמטר הנמדד.
    מעבר לכך כמה הערות המבוססות על דעתי האישית:
    * הכדרור של קארי טוב בהרבה משל קיירי ולדעתי גם כריס פול עולה עליו ביכולת השליטה בכדור.
    * לגבי ההגנה -קרי שחקן צנום ואנשים אוטומטית נוטים לסווג אותו כמגן בינוני. זוהי לדעתי טעות מכיוון שהוא שחקן הגנה טוב ובטח שטוב בהרבה מאירווינג. קרי מוריד את אחוזי הקליעה של השחקנים עליהם הוא שומר (כ-2% בעונה האחרונה) בעוד שאירווינג מאפשר לאטלו שהוא שומר לקלוע באחוזים קבוהים יותר מהרגיל.
    * ה-8 במנהיגות לקרי הוא פספוס גדול של ההבדל המהותי בין השניים (גם ה-7.5 לקיירי קצת מפחית מערכו). סטף הוא מנהיג בכל רמ"ח עצמותיו ולדעתי זה היה בולט בפלייאוף הנוכחי. 9 לפחות
    *גם בקטגוריה של ניהול משחק (אסיסטים / איבודים זו דרך קצת גסה להסתכל על זה בעיני) אתה לדעתי מפחית קצת מערכו של קרי. הוא מייצר הרבה יותר הזדמנויות אסיסטים למשחק מאירוווינג (וזה נכון גם לפני שלברון הגיע לקליבלנד).

    בסך הכל ההשוואות הנ"ל מעניינות,
    אבל כמו שאמרתי קודם כדי לתת תוקף לציונים צריך לשים אותם בהקשר של מה עושים שאר השחקנים בליגה.
    נחכה להמשך.

  12. דווקא קיירי מאוד הרשים אותי השנה. התקרה שלו תהיה הרבה יותר גבוהה ממה שחשבתי.

    הצעה לדו קרב- ניקולה ווצ'ביץ' נגד אנס קאנטר (דו קרב סנטרים אירופיים מתחת לרדאר).

  13. אני חושב שקרב בין קוואי לאונרד לג'ימי באטלר תהיה מעניינת ביותר
    לאחר השיפור שהם עברו בשנה
    קרב בין סרג' איבקה לדריימונד גרין יעניין גם כן

  14. מאמר מעולה!

    רעיונות נוספים על מה שהזכירו פה:

    פול-וול

    דוראנט-לברון

    לילארד-ווסטברוק

    רודי גובר-חסן וויטסייד

    מילסאפ-דריימונד גרין

    דראמונד-צ'נדלר

    מונרו-ראנדולף

  15. והמלצה שלי – תנסה פעם להשוות שני שחקנים שהם לא בטופ של הליגה. נניח השוואה בין ברנדון גנינגס לברנדון נייט, שהחליפו קבוצות לפני שתי עונות, יכולה להיות מעניינת לא פחות

  16. יופי של פוסט.
    ובהמשך לרעיון של עומר –
    ברנדון ג'נינגס נגד רג'י ג'קסון יהיה מעניין.
    (2 השחקנים היחידים להשיג 20+ אס' בעונה שעברה. שניהם עשו זאת במדי הפיסטונס)

  17. אחלה כתבה.
    לדעתי ארויינג חודר הרבה יותר טוב .יש לו קרוסאובר מטורף .
    דו קרב מעניין זה דוראנט מול דייויס בתור המועמדים ל2-3 ….

  18. קיירי בכלל לא ברמה של קארי
    פוטנציאל תמיד היה שם אבל בעולם האמיתי קארי לוקח בקלות לדעתי בכל הפרמטרים.

  19. נהדר יונתן.
    מומי ביקש ממני לציין שגם בקטגורית ׳אמא שלי שווה׳ קארי לוקח בגדול.

    מציע שתעשה השוואה בין האחים גאסול, בין כרמלו לקובי, בין קייל קורבר לדגן יבזורי, בין דווין ווייד של היום לדוויין ווייד של עונת הרוקי, בין בראדלי ביל לביל בראדלי, בין טיי לאוסון מתודלק לטיי לאוסון פיקח, בין לברון ג׳יימס לגורילה של פיניקס ובין קנדריק פרקינס לדחליל בגינה שלי.

  20. היתרון של קארי- הוא קלע ברמה היסטורית, יש לו יכולת נדירה שהוא מבצע בצורה קונסיסטנטית, זה אומר שגם אם בסך יכולות אירווינג קרוב אליו, יש לקרי ייחודיות וזה יתרון לו ולקבוצה שלו.

  21. המאמר יפה מאוד ומושקע אבל אתה נותן עדיפות ברורה בכל הפרמטרים כאן לקרי, דבר שלדעתי ממש לא נכון. פרמטרים שלא האמנתי שקרי לקח אותם ולא קיירי (קלאץ', הגנה (סטף לא שומר, לעומת זאת קיירי נעל את סטף במשחק האחרון),כדרור (קיירי הוא ללא ספק המכדרר הכי טוב בליגה, הרבה מההטעיות של סטף נובעות מהסכנה הגדולה שיזרוק שלשה.) לדעתי קיירי יותר טוב מסטף בקצת ולכן הציונים שלך מעט משקרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט