ראש בראש (5): יונאס ולנצ'יונאס VS. אנדרה דרמונד / יונתן שגב

ההכנה לפוסט הזה פקחה את עיני. אני מניח שחלקכם תחלקו עלי, אבל הדבר שהבנתי מההכנות לפוסט זה, הוא ששחקני הציר, הלא הם הסנטרים, במיוחד הללו שנחשבים לסופרסטארים, הם ברמה מאוד נמוכה ביחס לשאר העמדות.

אפשר להתווכח על העומק של העמדה ועל כך שרוב הסנטרים הפותחים של קבוצות הליגה הם ראויים למעמדם ולדקותיהם, אבל על זה שהסנטרים שבטופ של הליגה הם חלשים ביחס לשאר העמדות, אין (כמעט) ויכוח: בעמדת הרכז אפשר למצוא (בסדר אקראי) את כריס פול, ראסל ווסטברוק, סטף קארי ודריק רוז (תנו לי ליהנות מהספק), כשגם ג'ון וול קיירי אירווינג ודימאן לילארד מתקרבים לשם. הטופ של עמדה מספר שתיים מונה את ג'יימס הארדן, קובי ברייאנט, דווין וויד. הגם שדאמר דרוזן, קלי ת'ומפסון ומונטה אליס יכולים לראות עצמם מעומדים.

הסמול פורוודים, שנמצאים בטופ, הם כמובן קווין דוראנט ולברון ג'יימס; פול ג'ורג וצ'אנדלר פארסונס הם הבאים בתור. בעמדה מס' 4 אנחנו רואים את בלייק גריפין, כרמלו אנטוני (לאוהדי הניקס שרצו להרוג אותי הוא שיחק 4 השנה לא 3), למרקוס אולדריג' וקווין לאב שכמובן אנטוני דיוויס ודירק נוביצקי נושפים בעורפיהם. בעמדה חמש לעומת זאת הכוכבים הראשיים הם יואקים נואה ודוויט הווארד  שמאחוריהם ברשימה נמצאים אל ג'פרסון ודמרכוס קאזינס.

ללא ספק עמדה 5 פחות איכותית מעמדות שתיים וארבע ובטח שפחות מאחת ושלוש. מכיוון שהסנטרים במצב מחפיר החלטתי לבחור (אחרי הרבה התלבטויות וכמה פוסטים שנזרקו לפח) בקרב של הסנטרים של הדור הבא. או שמא אומר מכונות הדאבל דאבלים של הדור הבא.

יונאס ולנצ'יונאס VS אנדרה דראמונד

 

התכונות של היום לפי הסדר: 1) ייצור נקודות 2) אתלטיות 3) מנהיגות וקלאץ' 4) ריבאונד 5) הגנה 6) מאזן קבוצתי 7) במפגשים אחד נגד השני (ביחס לעצמם) 8) נגד הסנטרים ההגנתיים המצטיינים וקבוצות ההגנה הטובות

 

תכונות דומות:

1)     ייצור נקודות:

ממוצעיו של ולנצ'יונאס עומדים על 10.3 נקודות למשחק ו – 14.1 ל – 36 דקות. לעומתו לדראמונד לעומתו  יש 11.1 למשחק ו – 14.6 ל – 36 דק'. ולנצ'יונאס קולע ב 54% מהשדה 0% מהשלוש (זריקה אחת בקריירה) ו – 77% מקו העונשין. דראמונד קולע את נקודותיו ב 62% (!) מהשדה, 25% מקו השלוש (1 ל – 4 בקריירה) ו – 40% (!!) מקו העונשין ובכך מצטרף למועדון לא מחמיא (או מחמיא, תלוי איך מסתכלים על זה) של שחקנים, שאחוזי הקליעה שלהם מהשדה גבוהים מאחוזיהם מהעונשין. לשניהם יש משחק פוסט בינוני ורוב הנקודות שלהם באות מאופנסיב ריבאונד, מפיק אנד רול, מחיתוכים, או פשוט מלהיות במקום הנכון בזמן הנכון.

 

ציונים:

אנדרה דראמונד – 7.5

יונאס ולנצ'יונאס – 7.0

2)     אתלטיות

גם ולנצ'יונאס וגם דראמונד הם אתלטים ברמה גבוהה עם ניתור טוב וווינגספאן מפלצתי. שניהם מסיימים חזק מאוד בטבעת. בנוסף הם מנצלים את האתלטיות שלהם לחסימות ולריבאונדים. שניהם סנטרים בעלי התמצאות ליד הטבעת כפי שניתן לראות מהנתונים הבאים: לא פחות מ – 81% מהזריקות של אנדרה דראמונד יוצאות מתוך הצבע והוא קולע אותן ב- 68% ,בנוסף כמעט 60% מסלי השדה שלו באים מאסיסטים. המרחק הממוצע שממנו זורק דראמונד הוא 2 פיט (שקול ל-60 ס"מ) ויש לו לא פחות מ – 293 דאנקים בקריירה (שניים למשחק בערך), שמהווים כ – 30% מההתקפה שלו. יונאס ולנצ'יונאס לעומת דראמונד זורק רק 42% מזריקותיו בתוך הצבע ואחוזיו בצבע הם 67%. בדומה לדראמונד כמעט 60% מסלי השדה שלו באים מאסיסטים. המרחק הממוצע של זריקותיו של ולנצ'יונאס הוא 5.9 פיט (שקול לגארד קטנצ'יק או ל-175 ס"מ) ויש לו 132 דאנקים בקריירה (כמעט דאנק למשחק) והם מהווים כ  – 13% מזריקותיו בסך הכל.

ציונים-

אנדרה דראמונד– 9.0

יונאס ולנצ'יונאס– 8.0

 

3)מנהיגות וקלאץ'

יש לציין שהקלאץ' הוא לא כוס התה של גבוהים בכלל וסנטרים בפרט. כתוצאה מכך דראמונד וולנצ'יונאס עושים עבודה לא משהו ביחס לגארדים, אבל עבודה סולידית ביחס לעמדתם. בכל זאת התאכזבתי קצת, שבמהלך האחרון של ברוקלין נגד טורונטו בסדרת הסיבוב הראשון של הפלייאוף ולנצ'יונאס אפילו לא היה על המגרש. בכל זאת ייאמר לזכותו שהוא ניצל את מצבת הגבוהים הדלילה של ברוקלין והציג הופעה מאוד יעילה בסדרה זו. דראמונד אומנם לא השתתף בפלייאוף, אך במהלכים האחרונים של קבוצתו הוא תמיד נמצא שם עם איזה פוט באק, שיחזיר את הברק לעיניים של סטן ואן גאנדי. במשחק היחיד, שהיה בלתי רגיל בלוח השנה של דראמונד, הוא נתן הופעה מפלצתית של 27 נקודות ו – 26 ריבאונדים ב.Rising Stars Challenge למרות שזה לא מראה על הקלאץ' שלו לדעתי זה מראה על הרצון של דראמונד להגיע למאני טיים של העונה. שניהם כמובן לא מנהיגים והם גם לא מתיימרים להיות.

ציונים:

אנדרה דראמונד– 7.0

יונאס ולנצ'יונאס– 8.0

 

  4)ריבאונד

 כאן אנחנו מגיעים לקטגוריה החזקה של שניהם. יונאס ולנצ'יונאס קוטף 7.6 ריבאונדים למשחק ולעומתו דראמונד קוטף 10.8 ריבאונדים למשחק, כולל 13.2 בעונה החולפת שמקנים לו את "מדליית הכסף" בריבאונדים השנה. אם אנחנו מסתכלים על הממוצעים לשלושים ושש דקות (שזו השאיפה של שניהם לשנים הבאות) אפשר לראות ממוצעים מרשימים הרבה יותר. ולנצ'יונאס יושב על ממוצע של 10.4 ל – 36 דקות ודראמונד על לא פחות מ – 14.2 ריבאונדים למשחק! בעוד שממוצעיו של ולנצ'יונאס מרשימים מאוד, ממוצעיו של דראמונד מפלצתיים ואם הוא אכן ישחק כשלושים ושש דקות בממוצע למשחק הוא יתקבל בברכה בשער של הריבאונדרים הגדולים בהיסטוריה. נתון נוסף שאפשר להסתכל עליו הוא ה –  Rebound Percentageנתון זה מראה כמה ריבאונדים השחקן לקח כשהוא היה על המגרש מסך הריבאונדים האפשריים בזמן הזה- זאת אומרת שהממוצע של כל הליגה עומד על עשרה אחוז. הממוצע של דראמונד עומד על יותר מכפול מזה- 22.3% מסך הריבאונדים האפשריים כשהוא על המגרש הוא לוקח. נתון אף יותר פסיכי הוא שהוא לוקח 16.8ריבאונדים בהתקפה מהריבאונדים האפשריים. כדי להכניס אתכם לפרופורציות זה אומר שהוא בלבד לוקח שישית מהריבאונדים, שנזרקים לסל של הקבוצה היריבה כשהוא על המגרש. אחוז הריבאונדים של וולנצ'יונאס עומד על 16.9 ואחוז הריבאונד התקפה הוא קצת מאכזב ביחס לדראמונד- 10.7.

ציונים:

אנדרה דראמונד- 10.0

יונאס ולנצ'יונאס- 9.0

 

 

תכונות שונות:

 

5)הגנה

אין ספק שבקטגוריה זו ישנה אכזבה מולנצ'יונאס. ממוצע של חסימה ו- 0.3 חטיפות הן לא מה שציפו מולנצ'יונאס. הוא יכול מאוד לעזור לטורונטו אם ישפר את ההגנה שלו. הייתי מצפה משחקן עם הנתונים הללו שההגנה תהיה הלחם והחמאה שלו. הוא מגן אחד על אחד יותר טוב מהסטטיסטיקה של ההגנה הקבוצתית. דראמונד לעומתו הוא שחקן הגנה מצוין, למרות שגם ממנו ציפו ליותר חסימות כשהוא בא מהקולג' (היו שהשוו אותו לסרג' איבקה). ממוצעים של 1.6 חסימות ו -1.1 חטיפות מראות על יכולת הגנתית טובה וקריאת מסירות טובה ביחס לסנטר. הוא מגן אחד על אחד טוב למרות שבדרך כלל מי ששומר על הסנטרים הטובים של הליגה (אין הרבה כאלה….) זה ג'וש סמית'.

ציונים:

אנדרה דראמונד– 8.5

יונאס ולנצ'יונאס– 6.5

6) מאזן קבוצתי

לדטרויט יש מאזן מחפיר של 52-89 (36% הצלחה בלבד) ב- 141 משחקים שבהם שותף דראמונד. יש לציין שתפוקתו של דראמונד גדלה במשחקים שדטרויט ניצחה, מה שמראה על תרומתו של השחקן לקבוצה.                                                                                  הם כלל לא הגיעו לפלייאוף במזרח החלש בשנתיים של דראמונד בליגה.

מאזנה של טורונטו עומד על 72-71 (50% הצלחה) במשחקים שבהם שיחק ולנצ'יונאס בקריירה. כמו דראמונד גם ממוצעיו של יונאס עולים בצורה משמעותית בניצחונות. הראפטורס העפילו פעם אחת לפלייאוף, שם הפסידו בסיבוב הראשון לברוקלין 4-2 (33% הצלחה למתקשים בחשבון).

ציונים:

אנדרה דראמונד 6.0

יונאס ולנצ'יונאס– 8.0

7)במפגשים אחד נגד השני (ביחד לעצמם)

במפגשים נגד דראמונד ודטרויט ממוצעיו של ולנצ'יונאס עומדים על 13.4 נקודות ו – 8.9 ריבאונדים ב- 56% מהשדה, לעומת 10.3 נקודות ו- 7.6 ריבאונדים ב – 54% מהשדה בכל הקריירה שלו. ממוצעי הקריירה של דראמונד עומדים על 11.1 נקודות ו – 10.8 ריבאונדים ב – 61% מהשדה. נגד טורונטו ממוצעיו עומדים על 10.9 נקודות ו – 10.1 ריבאונדים ב – 57% מהשדה. בסך הכל במפגשים הללו ניצחה טורונטו בחמישה מהמשחקים ואת השניים הנותרים ניצחה דטרויט.

ציונים:

אנדרה דראמונד- 7.5

יונאס ולנצ'יונאס- 9.5

 

8) נגד הסנטרים ההגנתיים המצטיינים וקבוצות ההגנה הטובות

החלטתי לבחון על שלושה סנטרים.

מרק גאסול שמשחק בממפיס

יואקים נואה משיקאגו

ורוי היברט שלובש את הגופייה של אינדיאנה

ממוצעיו של ולנצ'יונאס: 10.3 נקודות ב – 54% מהשדה ו – 7.6 ריבאונדים

ממוצעיו של ולנצ'יונאס נגד ממפיס כשהוא וגאסול שיחקו: 8.8 נק' ב – 50% מהשדה ו –  6 ריב'.

ממוצעיו של ולנצ'יונאס כשהוא ונואה (שיקאגו) שיחקו: 9 נק' ב – 48% מהשדה ו – 7.7 ריב'.

ממוצעיו של ולנצ'יונאס נגד הפייסרס והיברט עומדים על :  10.3 ב – 48% מהשדה ו – 8.9 ריב'.

ממוצעי הקריירה של דראמונד: 11.8 נקודות ב – 61% מהשדה ו – 10.8 ריבאונדים.

ממוצעי הקריירה של דראמונד נגד הגריזליז וגאסול: 8 נק' ב – 50% מהשדה ו  12 ריב'

ממוצעיו של דראמונד נגד שיקאגו ונואה עומדים על:  12.1 נק' ב- 61% מהשדה ו – 11.2 ריב' (כולל המשחק הטוב בקריירה שלו עם 26 נקודות ו – 26 ריבאונד).

ממוצעיו של דראמונד נגד היברט והפייסרס עומדים על: 7.8 נק' ב – 60% ו – 9.7 ריב'.

ממוצעי הקריירה של ולנצ'יונאס נגד כולם ביחד:9.6 (10.3) נק' ב-  48 (54) אחוז מהשדה ו – 7.8 ריב' (7.6).

ממוצעי הקריירה של דראמונד נגד כולם ביחד:9.8 (11.1) נק' ב – 61.1 (61.8) אחוז מהשדה ו – 10.7 ריב' (10.8)

 

ציונים:

אנדרה דראמונד– 7.5

יונאס ולנצ'יונאס – 7.5

מבט אל העבר: אין להם שום מפגשים משותפים ואין להם גם שום עבר בדראפט. למעשה אין להם עבר משותף.

מבט אל העתיד: מדובר בשני ביג מנים סופר מוכשרים, שיש להם תקרת זכוכית גבוהה. שניהם צריכים לשפר את משחק הפוסט שלהם (בייחוד דראמונד). דראמונד חייב לשפר את העונשין (למרות שכל שנה מהקולג' עד היום הוא מוסיף כמעט בין כ 10-5 אחוז שזה לא דבר של מה בכך) וולנצ'יונאס צריך לשפר את ההגנה שלו. שניהם יגיעו רחוק ולדעתי התחרות לא תהיה צמודה שדראמונד יעקוף את ולנצ'יונאס בסיבוב.

ציונים סופיים:

אנדרה דראמונד- 7.8

יונאס ולנצ'יונאס- 7.9

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. השקעה אדירה והתוצרת? דו-קרב בין שני שחקנים שאין כמוהו ברמתו לא רק באתרי ישראל האחרים, אלא גם בכל האתרים האמריקאים. עבודה למופת.
    אבל אני לקבוצתי לוקח את דרמונד לפני דפיקת לב אחת.

    1. מנחם מסכים איתך לגמרי בשני הדברים.
      פוסט נהדר ופרויקט יוצא דופן שיש מסוגו רק כאן.
      ועדיין, על התלבטות כזאת עונים מהבטן, אחרי הרבה צפייה בשניהם. ככה עושים החלטות נכונות, נותנים לאינסטינקט ולאינטואיציה להצביע על התשובה הנכונה, מתוך הניסיון.
      במקרה הזה האצבע הולכת על דרמונד, בלי היסוס ובלי טעות.

    2. גם אני לוקח את דראמונד בטווח הארוך אבל אם הייתי יכול להחליט מי יהיה הסנטר שלי בשתי העונות שעברו זה היה כנראה ולנצ׳יונאס.

  2. פוסט למופת.
    אני לוקח את ולנציונאס. לדעתי הפוטנציאל שלו גדול יותר.
    מה עם מרק גאסול מול דוויט הווארד ?? את מי הייתם לוקחים? או ברוק לופז מול ניקולה פקוביץ?

    1. גאסול לפני הווארד בכל יום בשבוע. ולו רק בגלל שחברים אוהבים לשחק איתו, והוא מתמיד בקבוצה אחת.
      ברור שהמספרים ודמות השחקן של הווארד יותר טובים. זה לא רק יכולת אישית, אלא גם ובעיקר הפוקוס של השחקן.

    2. הפוטנציאל של ולנציונאס יותר גדול?
      אני לא חושב שיש פה עוד מישהו שחולק על זה שאנדרה הוא אחד מהשחקנים המוכשרים בליגה.. גם אלה שחושבים שאפשר להשוות ביניהם(כמו כותב הפוסט המשובח) מדברים על עכשיו ורק על עכשיו.
      ויעידו על זה המשחקים המפלצתיים שהיו לדראמונד במהלך העונה. שרק משאירים טעם לעוד.
      ועכשיו, אם מאמן נורמלי וחבורת קלעים מסביבו.השמיים הם הגבול

    3. אני גם חושב שהפוטנציאל של דראמונד גדול יותר כפי שכתבתי ב״ מבט אל העתיד״. לגבי שתי השאלות האחרות: הווארד וגאסול בשיוויון מבחינתי ולופז ביתרון על פקוביץ׳.

    1. לדעתי אחוזים מהשדה הם פקטור יותר משמעותי מהעונשין ובנוסף היתרון הקל של דראמונד בנקודות עצמן הביאו אותי לתת לו יתרון קל, אבל עם מישהו יאמר לי שלדעתו זה שיוויון לא אתווכח איתו.

  3. צודק יבור. אחוז מהעונשין זה נתון מאוד חשוב לאיסוף נקודות של ביג-מן. זה יכול לשנות דרמטית את כל הסטטיסטיקה שלו לכל הקריירה. יונאס נמצא כבר במקום הנכון בנושא הזה ועוד יכול להשתפר, ודרמונד נמצא במקום הזיפתי הזה של 40% שלמיטב ידיעתי משהו טוב כבר לא יצא ממנו בנקודה הזאת. הנתון הזה לטווח ארוך יכול להשפיע על ממוצעי הקריירה של שניהם בצורה משמעותית.

    1. חוץ ממה שכתבתי ליבור אני רוצה להוסיף שדראמונד משפר ולדעתי יישפר את העונשין שלו ובעוד כשלוש שנים העונשין שלו יעמוד על כ55-60% שזה נתון סביר.

  4. עוד משהו (תכלס זה די סובייקטיבי, אבל המסגרת שאתה נותן בפוסטים הנהדרים הללו מאפשרים דיון בכל קטגוריה וחשיבה משותפת על הציונים):
    במנהיגות וקלאץ' – אין באמת הצדקה ליתרון נקודה שנתת ליונאס, באמת בטקסט שכתבת לא נימקת. להיפך, אם כבר הבאת נקודות לזכותו של דרמונד. הייתי נותן להם ציון שווה.
    גם במפגשים זה מול זה, הסטטיסטיקה שהבאת לא מצדיקה לטעמי פער של 2 בציונים בפועל. אולי פער של 1 היה מוצדק.

    1. בקלאץ׳ דבר ראשון נתתי לדראמונד 7 בגלל שלא הייתה לו הזדמנות להופיע בקלאץ׳ כלל (הרופציה השנייה הייתה לא לתת לו ציון כלל). ולנצ׳יונאס הציג יכולת טובה בפלייאוף וכפי שכתבתי ייעל את עצמו יותר מהעונה הסדירה ובאמת הייתי צריך להדגיש זאת.

      1. אם דרמונד לא יעלה משמעותית את אחוזי העונשין שלו גם לא תהיה לו שום הזדמנות להיות פקטור ברגעי הקלאץ' כי יורידו אותו לספסל ברגעים האלו. מה שאמור להוריד לו משמעותית מהציון.
        בכל מקרה- סדרת פוסטים שפשוט תענוג לקרוא!
        תודה על ההשקעה.

  5. אני די מופתע שאתה בכלל עורך השוואה בין השניים. הם בכלל לא באותה ליגה. ולנציונאס לכל היותר יהיה סנטר טוב. דראמונד הוא סנטר בקליבר של הווארד, עם לא יותר.
    וגם עכשיו, דראמונד עדיף בהרבה. כמה שגיאות (לדעתי, לפחות)
    ייצור נקודות, הבאת ממוצעי קריירה במקום ממוצעים עכשויים, עכשיו ההפרש בייצור הנקודות ביניהם גדול יותר. וכמובן שאנרדה קולע באחוזים גבוהים יותר.
    אתלטיות, אנדרה הוא אחד מהסנטרים הכי אתלטים בליגה. או אולי הטוב שבהם. הוא עושה דברים שסנטרים אחרים רק יכולים לדמיין. ולנציונאס הוא אתלט סביר פלוס, לא מעבר.
    מנהיגות וקלאץ: על אנדרה בונים שיהיה פרנצ'ייז. כבר בעונה הבאה סטן הולך לבנות את משחק ההתקפה עליו. המידע הזה אמור להספיק.
    ריבאונד: אנדרה הוא ריבואנדר בקנה מידה היסטורי. ולנציונאס הוא לא רע. הוא עומד במקום ה21 בליגה (P36 הוא משתפר ל18. אבל אנדרה עולה למקום הראשון). ממש לא הפרש של 1.
    רוב השאר די סובייקטיבי (וגם אין לי יותר מידי מה להעיר), אבל לעניות דעתי חסר פה סעיף של פוטנציאל.
    לאנדרה היו השנה משחקים מפחידים שיכולים לראות מה העתיד עלול לצפון לנו (31 נקודות 19 ריב 6 חס נגד פילי. 26 26 נגד שיקגו ועוד). לולנציונאס לא מצאתי משחקים מרשימים במיוחד. בוודאי לא באותה תדירות.
    חשוב לציין שסיטואציה של ולנציונאס הייתה אולי נוחה יותר. כאשר הוא משחק בקבוצה עם אחוז לשלוש מהטופ 10 בליגה. מול אנדרה שמשחק בקבוצה עם אחוז השלוש כמעט הגרוע ביותר . כך שהצבע של ולנציונאס היה מרווח יותר

    אני חייב לציין שהפינה הזו (של הראש בראש) מצוינת ומעניינת תמיד. כל הכבוד לD-ROSE.

    1. אני מבין את למה אתה חולק אלי. מכיוון שאנחנו לא בוחנים אותם פרמטרים. אני מסתכל על הקריירה כולה. לא עונה אחת ולא על העתיד (חוץ מבסיכום שנקרא ״מבט אל העתיד״) אני מסתכל על הקריירה שלהם עד עכשיו. כאילו לא אדע מה קורה איתם בעתיד וכאילו אני לא יכול להפריד את העונות ( חוץ ממקרים מיוחדים שאני כן מפריד).

      1. אתה לא יכול להתייחס לשתי עונות כאל "קריירה". בעיקר כשהזינוק של דראמונד בין העונה השניה גדול יותר מהזינוק של ולאנצ'ונס

  6. מסכים עם הפתיחה שלך לחלוטין, ואפשר להוסיף שגם הפאוורים של היום עם משחק פנים לוקה בחסר, או שמשחקים יותר כסמול פ., כלומר הרמה שלהם גם ירדה. אפילו כישרונות כמו דיוויס מעדיפים משחק ריצה וזריקות מבחוץ. אגב, 10 לדראמונד בריבאונד זה לא נדיב מידי?

    1. קצת מזכיר דירוג של NBA2K.
      בכל מקרה מסכים עם מי שכתב שדראמונד עשוי להתפתח למשאבה בקנה מידה היסטורי.
      ואני לפני פחות משנה לגלגתי עליו קשות.
      כמה סתום בנאדם יכול להיות?

    2. לדעתי לא. מבחינתי כל שחקן שעובר את ה 10-12 ריבאונדים מקבל 9 לפחות וכשראיתי את הממוצע ל 36 דקות ( שהוא מפלצתי) ואת % הריבאונד (שהוא גם אדיר) אז החלטתי על 10.

  7. אני הולך עם דראמונד. ולנצ'יונאס הוא יופי אבל דראמונד רק מגרד את הפוטנציאל. עם הפקק של דטרויט מתחת לסל, עם רכזים בינוניים מינוס בכל הקשור ללדחוף את הכדור פנימה ובלי קלעים שיפתחו את המשחק הוא עשה את הנקודות שלו בעיקר מריבאונד התקפה, מתפרצות ותנועה טובה שהשתלבה בבלגאן.
    עם קצת יותר סדר ומהלכים בשבילו הוא יראה בהתקפה הרבה יותר לדעתי.
    https://www.youtube.com/watch?v=bAEc5cT8r_0

  8. הדירוג לפי ניקוד והשוואות ספציפיות מזכיר לי את המבדק הסטטיסטי לכלל אוכלוסיית הגלקסיה שכתב עליו דוגלאס אדאמס במדריך הטרמפיסט לגלקסיה.
    למי שלא קרא, המדגם העלה שלכל אחד מתושבי הגלקסיה יש בממוצע 2.4 רגליים וצבוע
    ככה זה כשבוחנים אנשים רק בעזרת מספרים.

    1. יש לי חריג אחד, המשפט היחיד של ברקוביץ' שאני לוקח – "חלוץ זה סטטיסטיקה".
      דווקא התחושה שלי היא שבהשוואה הזו הסטטיסטיקה באמת באה ככלי תומך ולא כמהות (גם אם בסוף יש ציון במספר).
      לא ציינתי בתגובה קודם – אחלה טור ואחלה פרויקט.
      דובי, מה דעתך על סטטיסטיקה של כמה ממהלכי ההיי לייטס של גבוהי הליגה כוללים את סטודמאייר כתמונת רקע? משקפת מציאות? בסרטון של דראמונד יש שניים כאלו.

      1. מהתקופה של אמארה עם נאש אפשר להפיק סרטון שיכניס אותו גם לחמישיית המילניום.
        אז הוא שיחק כמו ריינג' רובר ספורט. לניקס הוא הגיע והפך לג'יפ סיקס ממלחה"ע

      1. המעבר מאורסון ס. קארד לדאגלס אדמס מבורך!
        בכול נוגע לדרומונד הסטטיסטיקה שמשקרת היא אחוזי הקליעה מהשדה שלו, שנובעים בעיקר מיכולתו בריבאונד התקפה – 5.4! שנה שעברה.

        אני מאמין שתחת ניהולו של סטן ואן גנדי, דרומונד הולך לפרוח.

        1. זו גם דרך להעלות אחוזי קליעה. אני גם מאמין שברגע שממוצע הנקודות יעלה אז אחוזי הקליעה ירדו בגלל שהוא יתחיל לזרוק פחות מהריבאונד התקפה.

    2. אני מבין את הביקורת ואני באמת מנסה להשתמש פחות ופחות במספרים, אבל זו באמת אחד הדרכים היעילות לבחון קריירות של שחקנים.

    3. רוצה להוסיף לזה: מבלי לגרוע מהעבודה הקשה שלך ומההשקעה הרבה שאני מעריך, אלה שני שחקנים שבעיני הם לא פקטור מספיק חזק ברמת הליגה. כן הם טובים ועוזרים לקבוצותיהם, אבל ראינו הרבה כאלה. אני מקווה מאד שישתפרו, בעיקר דראמונד, אבל בעיני הם לא 10 בכלום, ולא מגיעים להם ציונים גבוהים בגלל חוסר דומיננטיות מוחלט. יש בעיה קשה עם הסנטרים בליגה, אם הווארד ונואה הם הטובים ביותר. שני ביגמנים שלא ניתן לסמוך על היכולת ההתקפית שלהם, כאשר מדובר בטובים ביותר בליגה הטובה ביותר. לא קונה את התירוץ של מחסור בתרגילים בשבילם, אם כבר, ההיפך, החולשות שלהם מוסתרות ע"י המשחק הקבוצתי. כמו שאמר דובי, ההתלהבות ןההשוואה טובים למשחק מחשב, בפועל לא רואים מהשניים הרבה. שוב, אני בהחלט רואה ערך גדול בפוסט המושקע, לא מתלהב מהשחקנים

  9. יופי של פוסט, אני עדיין מעדיף את דארמונד.
    אבל איך תמיד ברשימות של רכזים גדולים שוכחים את טוני פארקר??

  10. אני לא כל כך בטוח שעמדה 2 היא בהכרח חזקה יותר מעמדה 5. מארק גאסול, הווארד ונואה טובים יותר לדעתי מהארדן ווייד וקובי או מי שלא תבחר בתור שלישיית מספרי 2 הטובים בNBA. כיום עמדה 2 היא העמדה החלשה ביותר בNBA לדעתי. אחרי שני עשורים שהיא הייתה אחת החזקות אם לא החזקה שבהם.

  11. אני חושב שכמעט כל מי שתשאל יקח את דראמונד לפני ולנציונאס, אבל זה לא אומר שולנציונאס לא שחקן. הנתון שאותי הכי הפתיע זה 77% מהעונשין שהוא קולע. זה כמו שגארד יקלע ב-95%. אבל התקרה של דראמונד הרבה יותר גבוהה, ובקצב ההתקדמות שלו הוא ישבור אותה עוד שנתיים שלוש.

    1. מסכים איתך לגמרי. אני חושב שחלק מכך שהוא קולע באחוזים כאלה הוא שבאירופה שמים יותר דגש על הקליעה מהקו וסו מגמה שאפשר לראות אצל רוב הסנטרים האירופאים.

  12. אחלה טור, מאוד מעניין. אני מחכה כבר לטור הבא.
    גם אני לוקח את דראמונד משום שיותר קל יהיה לו להשתפר מהעונשין מאשר לולנציונאס להשתפר בהגנה.
    הערה קטנה – לא ניתן להגיד שעמדה 5 חלשה יותר מעמדה 1, או להיפך. זה כמו להשוות תפוזים לעגבניות. אפשר רק להשוות בין שחקנים באותה עמדה.

    1. אני נוטה לא להסכים איתך. אילו היתה נעשית השוואה בין נואה לכריס פול אז הטענה בדבר אי הרלוונטיות בהשוואת שחקנים מעמדות שונות היתה נכונה בעיניי. d-rose בעצם מתבסס על מי הם השחקנים הדומיננטיים בקבוצות שלהם, המספרים שלהם וכמה אותן קבוצות מצליחות. להוציא את נואה, גאסול והווארד אין עוד סנטרים שמובילים את הקבוצה שלהם גבוה. זאת בניגוד לפול, ווסטברוק, פארקר, קרי, ליליארד, רונדו (עד לפני שנתיים), רוז. כולם שחקנים גדולים ומובילים בליגה. אין לי ספק שלא מדובר רק בשנים רעות של הסנטרים במובן של מחזור כזה או אחר, אלא בשינוי שעובר על הכדורסל העולמי (כמה שחקני פוסט-אפ טובים יש היום באירופה?). אבל בשורה התחתונה כשתנסה לחשוב על שחקנים שתרצה בקבוצה שלך, כמה מה יהיו סנטרי וכמה רכזים?? תתשוב על חאכים, האדמירל, יואינג ואוניל שהיו הסנטרים הטובים בליגה בשנות ה90' ותחילת ה2000. אתה רואה מישהו מהסנטרים היום מתקרב למידת ההשפעה שהיתה להם על המשחק? אתה רואה מישהו מהסנטרים יכול לעשות משהו דומה לדרים-שייק של חאכים? משהו דומה לתנועה של אוניל קרוב לסל? אם ננסה לרגע לצאת מהתפיסה שאין מה להשוות בין עמדות, נוכל לראות שהרכזים היום דומיננטיים יותר בליגה. איך שלא נהפוך את זה. זה לא אומר שווסטברוק טוב יותר מנואה, כי זה באמת לא ניתן להשוואה, אך במקרו נראה לי ברור שיש יותר שחקנים טובים ומובילים כיום בעמדת הרכז.

  13. טור אדיר, כל ההשוואות היו טובות, וככה גם הפעם.
    אני חושב שאין ספק שהתקרה של דראמונד גבוהה בהרבה וככה גם אתה אומר, אני חושב שהוא יכול עוד להיות פרנצ'ייז פלייר. מצד שני מפתיע שולנצ'יונאס נותן כאלו מספרים יפים, במהלך העונה הוא היה נראה לי ממש אנמי (ציפו ממנו לעונת פריצה). מה שכן בפליאוף הוא שיחק הרבה יותר טוב מבעונה עצמה, שזה תמיד מבשר טובות.

    אני גם מרגיש שעמדה 5 נחלשה בטירוף בשנים האחרונות. הווארד לא היה מדגדג את חיות הצבע של שנות ה90 ותחילת ה 2000, והוא נחשב לסנטר הטוב ביותר.
    זה נראה לי קשור לסגנון המשחק שהשתנה (יותר מהירות, יותר אתלטיות, זריקה מרחוק, הגנות איזוריות) אבל פשוט גם ברנדומליות של הדור. אם מפלצת כמו שאקיל הייתה מגיעה לליגה, אז קבוצות היו מתאימות את המשחק שלהן בשביל להוציא ממנו את המקסימום, הסנטרים כיום פשוט לא טובים מספיק בשביל להשפיע על המשחק בצורה הזאת.

  14. תודה על עוד פוסט מעניין.
    מסכים עם המגיבים לגבני עניין עמדה מס' 5, שהשתקמה בשנתיים האחרונות, לעומת עמדה 2 שכרגע היא החלשה בליגה, ולא משנה מה בכיר שחקניה (הארדן) מספר (שהוא הכי טוב בעולם).

  15. huh? איך בדיוק עמדה 2 יותר חזקה מ-5? האם התבלבלת והתכוונת להיפך?
    נואה, דראמונד, קאזינס, אל ג'ף, לופז מברוקלין, האוורד, מארק גאסול והרשימה נמשכת… איזה שחקנים יש היום בעמדה 2 שמשתווים להם?

  16. לכל המצקצקים למיניהם, כן אני חושב שעמדה שתיים, לפחות הטופ 5 שלה חזק יותר מהטופ 5 של הסנטרים. לדעתי הארדן, וויד, קובי (למרות שהיה פצוע) דרוזן ומונטה אליס טובים מנואה, קאזינס, הווארד, אל ג׳פרסון ומארק גרסול.

  17. עמדה 2 כנראה העמדה הכי חלשה בליגה מבחינת הכשרונות שיש בעמדה , קובי וויד כנראה אחרי השיא שלהם לצערנו , מה שאומר שהשחקן הבכיר בעמדה זה הארדן , ואם כל הכבוד להארדן הוא ממש לא בליגה של וייד וקובי ובטח לא כמו שהוא אמר שהוא האולארונד הטוב בליגה , נראה לי הזקן נתפס לו בדלת , הארדן טוב בתור השחקן השני בקבוצה ולא הכוכב הראשון , בקשר להשוואה בכתבה נראה לי קצת לא שווים השתיים בכלל , דרמונד עם טונה כשרון וולציוס חביב אין שום דבר במשחק שלו שממש טוב , דרומנד צריך רכז טוב שיפעיל אותו זה הכול

  18. טור מצויין ואחלה השוואה.
    סחטיין על ההשקעה…
    דראמונד חייב לשפר את העונשין אחרת נראה הרבה האק דה דראמונד ברגעי ההכרעה.
    כדאי אולי לבדוק גם את הנתון של קצב צבירת עבירות ?
    בכל מקרה, אם כבר הוזכרו אורסון סקוט קארד ודגלאס אדמס
    אני מרגיש מחוייב לציין את
    טרי פראצ'ט.
    פשוט ענק, ואני מקווה שמי מהגולשים פה מכיר אותו….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט