יומן מונדיאל (5)/אהרון שדה

יומן מונדיאל (5): על הדבר האמיתי, איך יראה ההמשך, על ההפתעות במונדיאל, השחקן המצטיין עד כה ומאזן היבשות.

1. הגענו לדבר האמיתי .

עד כה דיברנו על משחקים גדולים הרבה שערים מהפכים וכו׳.

הכל טוב ויפה אבל וזאת צריך לזכור בשביל שמונדיאל יהיה אגדי יש עוד כמה תנאים והם

:

1. משחקי נוקאאוט מרתקים
2. גמר טוב .
3. אלופה ראויה מבחינת כדורגל .
4. כוכב על .

אם נראה את ההיסטוריה נגלה שב ,70 82 ו 86  למשל היו טורנירים גדולים .

ב-1970 הייתה נבחרת גדולה, ומשחקי הכרעה גדולים ( כגון 3-4 איטליה -גרמניה בחצי)
גמר גדול וכוכב על כמו פלה .

ב 1982 אמנם איטליה לא הייתה כמו ברזיל ורוסי לא היה פלה אך הוא נתן חתיכת טורניר והיו כמה משחקים לפנתאון ( איטליה -ברזיל 2-3 וחצי גמר גרמניה -צרפת 3-3 ופנדלים).
וגם הגמר היה סביר פלוס.

ב 1986 נהנינו ממארדונה בשיאו.הגמר היה מדהים וגם לפני כן היו כמה משחקי ענק ( ספרד -דנמרק 1-5 בלגיה -ברה״מ 3-4 והגולים של מארדונה מול אנגליה).

ב1994 היו כמה משחקים גדולים אך הגמר הרס כנ״ל ב2006 ( אז גם לא היה כוכב ).

2. איך יראה ההמשך ?
גולשי האתר זוכרים את הדיונים השנה בין מזרח למערב  בליגת הכדורסל של הנ.ב.א .

נטען בצדק שכל הטובות בצד אחד ומיאמי מטיילת בצד השני.זה בערך הצפי שלי למה שצפוי כאן .

בצד אחד של ההגרלה נותרו 4/5 אלופות עולם בעבר פלוס קבוצות נפלאות כמו קולומביה וצ'ילה .

בצד השני לארגנטינה נראה שיש דרך די סלולה … למעט הולנד שגם היא למעט רובן ופרסי חסרת שמות גדולים כיום ( שניידר היה בעבר). יש בצד הזה נבחרות איכותיות כמו מקסיקו או הפתעות כמו קוריאה או נבחרת מדוברת כמו בלגיה …אך זה לא אותו דבר .

זה מבטיח לי כאוהד ארגנטינה אחד מ-2 הדברים הבאים:
1 שארגנטינה המעודפת תגיע לגמר.
2. שתהיה הפתעת ענק מצד נבחרת אחרת ( הולנד או כל דבר אחר).

לצערי אני מניח שהתסריט מהנבא יחזור גם כאן וזו שתעבור דרך קשה יותר עד הגמר גם תיקח אותו .

בהערת אגב אומר שמאז 1986 עת התקיימו משחקי נוקאאוט כבר בשמינית הגמר לא היה מצב שלנבחרת כלשהיא הייתה דרך סלולה בצורה כזו שכבר בשמינית הגמר היא ידעה שהיא לא יכולה לפגוש אף אלופת עולם בדרך.(לפחות עד הגמר).

לא תמיד בפועל היה מפגש מול לשעברית אך בפוטנציה כל קבוצה ידעה לפני השמינית כי עד  הגמר  …היא עשויה לקבל אלופת עולם.

הפעם ארגנטינה יודעת שאף אלופת עולם בעבר לא צפויה לפגוש בה עד הגמר ובטורניר שהמסורת כ"כ משמעותית בו זה בהחלט נתון חשוב.

הבה נראה זאת.

1986 : בגמר שיחקו ארגנטינה וגרמניה.
ארגנטינה עברה בדרך שני אלופות עולם (אורוגוואי בשמינית ואנגליה ברבע).
גרמניה אמנם לא פגשה באלופת עולם,אך בצד שלה בהגרלה היו ברזיל ואיטליה (שני אלופות עולם שהודחו ברבע ובשמינית בהתאמה ע"י צרפת …אלופת אירופה דאז).

1990. בגמר שיחקו גרמניה וארגנטינה.
גרמניה עברה בחצי הגמר את אנגליה. ארגנטינה פגשה בשמינית את ברזיל ובחצי את איטליה.

1994. בגמר נפגשו ברזיל ואיטליה.
ברזיל לא פגשה אלופת עולם אך בצד שלה הייתה ארגנטינה, שהודחה לפני שפגשה בברזיל. איטליה גם לא פגשה אלופת עולם, אך בצד שלה הייתה גרמניה שהודחה לפני שפגשה בה.

1998. בגמר נפגשו צרפת וברזיל.
צרפת פגשה באיטליה ברבע ובצד שלה הייתה גם גרמניה שהודחה לבסוף ע"י קרואטיה, ברזיל בצד שלה היו אנגליה וארגנטינה (ארגנטינה הדיחה את אנגליה והודחה ע"י הולנד).

2002 : בגמר נפגשו ברזיל וגרמניה (אגב למפגש ראשון ויחיד במונדיאל עד כה…למרות שלשניהם הכי הרבה משחקי מונדיאלים …זה נתון לא פחות ממדהים !).
למרות שהמונדיאל כונה מונדיאל ההפתעות עדיין הדרך הייתה לפחות בצפי פחות סלולה.
ברזיל פגשה ברבע הגמר את אנגליה. גרמניה לא פגשה אף אלופה אך בצד שלה שיחקה איטליה.(הודחה ע"י דרום קוריאה).

2006 : בגמר נפגשו איטליה וצרפת.
איטליה הדיחה את גרמניה בחצי הגמר. צרפת הדיחה את ברזיל ברבע הגמר (וגם אנגליה הייתה בצד שלה בהגרלה).

2010 : בגמר כזכור הולנד וספרד.
הולנד פגשה בברזיל ברבע ובאורוגוואי בחצי . ספרד פגשה בגרמניה בחצי (שבעצמה הדיחה את אנגליה וארגנטינה שני אלופות עולם ).

3. האם ההפתעות ימשיכו ?
בתחילת הטורניר טענתי שיהיו הרבה הפתעות ויהיה מונדיאל שוויוני, בבתים זה אכן היה נכון במיוחד עניין ההפתעות .
השאלה האם זה יימשך גם בשלבי הנוקאאוט, וזאת שאלה מרתקת בעיני .
אני מסופק. קשה לי להאמין שלחצי הגמר לא יגיעו ברזיל , ארגנטינה , וגרמניה / צרפת . היחידה שעשוייה להיות מופתעת היא הולנד .

4. המועמדים לשחקן הטורניר .

באנגליה מספר מחזורים לסוף העונה בוחרים בששת המועמדים לשחקן העונה.
הנה ששת המועמדים שלי.

מלכי השערים הזמניים הם מהשלישייה הגדולה נאיימר מברזיל מסי מארגנטינה ומולר מגרמניה בנוסף פרסי ורובן מצעידים יפה מאד את הולנד הגלגל הרביעי הצפוי בחצי הגמר . אם צרפת תפתיע את הגרמנים נצטרך לקחת בחשבון את בנזמה, וקשה לי להאמין שאחד מאלו לא יהיה הכוכב הגדול של המונדיאל . (ויסלחו לי כוכבי הנבחרות היותר קטנות של קולומביה ,צ'ילה קוסטה ריקה וכל היתר).

5. דירוג היבשות.

מקום 5 אסיה :
מאזן : 0 ניצחונות 3 תיקו 9 הפסדים הפרש שערים 25-9 .(8 אחוזי הצלחה ע"פ 3 נקודות לניצחון).

במשפט אחד : אכזבת ענק האסייתים חזרו 30 שנה אחורה.

מקום 4. אפריקה.
מאזן : 3 ניצחונות 3 תיקו ו9 הפסדים הפרש שערים 28-18. (27 אחוזי הצלחה ).
במשפט אחד : המאזן היבש לא משהו …אך צריך לזכור לאפריקה שני נציגות בשמינית הגמר וזאת למיטב זכרוני בפעם הראשונה. לצערם קשה להאמין שתהיה אפריקאית ברבע הגמר עקב ההגרלה האכזרית (אלג'יריה תפגוש את בלגיה, ניגריה את צרפת).

מקום 3 צפון ומרכז אמריקה.
מאזן : 5 ניצחונות 3 תיקו ו 4 הפסדים. הפרש שערים 14-13 (50 אחוזי הצלחה ).
במשפט אחד : הצלחת ענק וחסרת תקדים כאשר לראשונה שלושה נציגות מהקונפדרציה מעפילות לשמינית הגמר (ארה"ב, מקסיקו, קוסטה ריקה). מרתק לראות האם וכמה ימשיכו הלאה .

מקום שני אירופה :
מאזן 13 ניצחונות 7 תיקו ו 9 הפסדים הפרש שערים 34-37 (53 אחוזי הצלחה ). כמובן לא כולל משחקים פנימיים ביניהם .
במשפט אחד : לאירופה קשה להתרגל לאקלים הברזילאי, רק 6 מ-13 הנציגות ממשיכות איתנו לשלב הבא (השוואת השיא השלילי מהמונדיאל הקודם …לפחות מאז תום מלחמת העולם השנייה).

מקום ראשון דרום אמריקה.
מאזן 13 ניצחונות 2 תיקו ו 3 הפסדים הפרש שערים 17-34 (76 אחוזי הצלחה ).
במשפט אחד 5/6 עולות …אחת לא עלתה גם היא לא במאזן שלילי ועם ניצחון .
3 מהם אלופות בתים מוקדמים. כרגע מונדיאל מעולה בשבילם ו…יש נציגות אחת מובטחת בחצי הגמר ב"מיני קופה אמריקה", בין ברזיל,צ'ילה ,קולומביה ואורוגוואי.
עדיין חלום הגמר כל דרום אמריקני עשוי לקרות (מנצחת "המיני קופה" מול ארגנטינה בגמר).

6. אנקדוטות
* לראשונה מאז שלב שמינית הגמר ב 1986 נציגות אמריקה הם לפחות 50 אחוז.
* הופעת שמינית גמר ראשונה ליוון ואלג'יריה
* קוסטה ריקה או יוון יעשו היסטוריה בהופעתן ברבע הגמר.
* 42 שערים נכבשו במחזור השלישי בתים מדובר ב 2.625 שזה עדיין ממוצע מכובד.
*סה"כ הובקעו בשלב הבתים 136 שערים ב 48 משחקים ממוצע של 2.8333 גבוה מאד וגבוה מכל מונדיאל מאז לפחות 1982 (כולל).
כן ירבו .

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. נכון להיום הולנד לדעתי טובה מארגנטינה.
    יש לה יותר שחקנים מוכשרים בהתקפה, יש לשחקנים שלה יותר נסיון במעמדים כאלה. ההגנה של שתיהן לא טובה במיוחד וגם מרכז השדה הדפנסיבי.
    מסי טוב מכל שחקן אחר בהולנד כמובן, אבל השילוב RVP+רובן טוב לדעתי ממסי פלוס לבאצי או היגואין (אם כי לא ראינו מספיק מהם יחד כדי לדעת איך הם יחד). יחד עם זאת לא אתפלא אם הולנד תיפול מול מכסיקו. נבחרת מאוזנת ועקשנית שמתישהו צריכה לעלות לרבע הגמר סוף סוף!

    הסכנה הכי גדולה לברזיל היא לדעתי צרפת, נאחס קבועה של ברזיל (86, 98, 2006…). מרכז השדה שלהם חזק מאוד כשהם משחקים עם 5 במרכז המגרש. דווקא מול גרמניה אני חושב שלברזיל יהיה נוח יותר.
    יש לברזיל רק דרום אמריקאיות עד לחצי הגמר ולדעתי הם יצברו הרבה מומנטום וביטחון עד לחצי הגמר.

    1. ניסיון הולנד מול ארגנטינה .
      הולנד רובן , שניידר , פרסי , דה יונג
      ומהספסל הונטלר וקאוט וכמובן ואן חל.
      אך חוץ מזה הנבחרת הצעירה בטורניר .
      לארגנטינה יש חוץ ממסי , מריה , מאסצארנו והיגוואין שחקנים ששיחקו בקבוצות הצמרת ובמעמדים גדולים כמו זאפלטה , דאמיקליס, גאגו , לאבצי ועוד .
      אשר למקסיקו אני בהחלט מסכים .
      בנוסף שוויץ לדעתי תהווה יריבה קשה מאד לארגנטינה וגם מול ארה״ב ברבע ארגנטינה לא תלקק דבש

      1. אני חושב שלשחק בחצי גמר גביע עולמי כשאתה מייצג מדינה, זה משהו אחר מלשחק עבור מועדון.
        אבל אלה פלפולים פסיכולוגיים, אפשר לסובב אותם בכל צורה שרוצים.

        1. כן אכן ארה"ב לדעתי תעבור אותם.
          בפעם שעברה שכתבתי טור ארזתי מזוודות לפורטוגל עוד לפני תחילת הטורניר …עכשיו תור בלגיה.
          האמת התאכזבתי מבלגיה נבחרת טקטית ולא מרשימה בעליל.

          1. זה שכתבת עדיין לא אומר שבלגיה תעוף. בסך הכל את העבודה היא עשתה עד כה, ובטורניר של נוק אאוט דווקא נבחרות טקטיות יכולות להגיע רחוק. . גם ארגנטינה לא הרשימה ולא שלחת אותה הביתה בגלל זה. לא ראיתי את ארה"ב בשני המשחקים הראשונים, אבל נגד גרמניה הם נראו רע מאד. בקושי הצליחו להחזיק בכדור. דווקא גאנה שיחקה טוב בהרבה מול גרמניה וחבל שהיא לא עלתה. דווקא אלג'יריה הרשימה אותי. נבחרת מלאת תשוקה ואנרגיות ומחפשת לתקוף כל הזמן. הגיע לה לעלות על חשבון הרוסים האנמיים.

    2. להולנד יהיה קשה, אבל היא נבחרת שבנויה על מתפרצות קטלניות. סביר שמכסיקו תחזיק יותר בכדור, אבל הולנד מסוכנת מאד ביציאה קדימה. צפוי משחק מעניין ביניהן

      1. בוודאי שזה שכתבי לא אומר שזה יקרה…
        אך זו הערכתי.
        אגב ארה"ב חזיתי לה מקום בשמינית וזה …קרה.
        בנוסף ראיתי את ארה"ב בדיוק הפוך ממך פחות מול גרמניה ובעיקר מול גאנה ופורטוגל.
        אותי ארה"ב הרשימה מאד בעיקר מול פורטוגל.
        דווקא מול גרמניה לא הייתי מייחס יותר מדי חשיבות מכיוון שזה היה משחק די לא שיגרתי מבחינה טקטית.
        (למשל קבוצה שבפיגור בדרך כלל תוקפת כן ארה"ב עשתה חשבונות של הפרשי שערים).
        בנוסף הגרמנים הם בעיני הטובים בטורניר .
        הרבה יותר מבלגיה.
        אגב גאנה בהחלט הרשימה מול גרמניה (למעט הנאיביות ).
        אך שיחקה פחות טוב באופן ניכר מול ארה"ב ובעיקר פורטוגל.
        לכן הטבלה בסופו של יום מוצדקת (למעט הקדמת פורטוגל את גאנה).
        ומכאן לומדים עוד לקח .אתה טוב בדיוק כמו המשחק האחרון שלך.
        קולומביה מדהימה היום ומחר היא יכולה ללכת הביתה למשל.

        1. מול פורטוגל של הטורניר הנוכחי זו לא חכמה להרשים, ואתה הערכת נכון שהיא תעוף בסיבוב ראשון כך שהייתי לוקח בערבון מוגבל את היכולת של ארה"ב מולם. ארה"ב הייתה חלשה מאד מול גרמניה ואני לא בטוח שהם יעברו את הבלגים.

    1. +1 ו -1
      +1 על אנגליה
      -1 על רובן (כי אז מסי לא יניף )….
      יחד עם זאת אם לא ארגנטינה אני בעד הולנדכי …הכי מגיע לה היסטורית .
      3 פעמים בגמר 0 הנפות גביע.

    1. לא אני !
      כשראיתי שנבחרת ברמתה של מקסיקו נאלצה לשחק פליאוף מאזור זה הבנתי שהכדורגל השתפר שם פלאים.
      בכל זאת קוסטה ריקה הפתיעה גם אותי ובגדול לשמחתי.
      ובכל זאת היא קיבלה את הנבחרת הכי צינית ,מעצבנת ומנוסה במצבים הללו הלא היא נבחרת יוון המרגיזה הלוואי ותנצח .

  2. קוסטה ריקה היא הפתעה נהדרת עלתה כמו גדולה מבית קשה מאד כשאף אחד לא נתן לה סיכוי חוץ מלהיות בשר תותחים. גם מכסיקו הרשימה, וארה"ב גם עלתה מבית קשה. בהחלט התקדמות מרשימה באזור הצפון אמריקאי.

  3. אהרון, איך אתה כותב שב-2006 לא היה כוכב על? אמנם הוא לא זכה בגביע, אבל הוא נתן טורניר מהגדולים שראיתי (לדעתי, היה יותר טוב מאשר ב-1998, אז היתה לו נבחרת חזקה וב-2006 נבחרת בינונית מאד עם מאמן בינוני מאד). אני חושב שזידאן ב-2006 הוא מכוכבי העל הכי גדולים שידע הטורניר.

    1. הכוכב ב 2006 היה קנבארו. לכל אורך הטורניר. המנהיג של חוליית ההגנה אולי החזקה ביותר שהופיעה אי פעם בגביע העולמי.
      זידאן הופיע רק משמינית הגמר.

      1. מי בדיוק יזכור את קנבארו עוד 20 שנה ? עם כל הכבוד אף אחד לא יזכור את הביצועים שלו כי לא היו כאלה. הוא עשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר אבל זה לא מסוג השחקנים שהופכים לאגדות

        1. מי יזכור את ההופעות של זידאן ב 2006? כל מה שיזכרו זו את הנוגרה שהוא נתן.
          את קנבארו יזכור מי שיודע להעריך משחק הגנה טוב. תצוגת הגנה כמו של איטליה ב 2006 לא נראה. מהבחינה הזו, את קנבארו ואיטליה 2006 יזכרו גם בעוד 50 שנה.

  4. למעשה ב98 זידאן לא היה כל כך גדול למעט בגמר ואת זה לא הרבה זוכרים. אני מסכים עם מתן שב2006 זידאן סחב את צרפת הבינונית על הכתפיים לגמר, ואלמלא הנגיחה הטיפשית אולי גם היה לוקח אותם לזכיה. בכל מקרה זידאן בעיני לפחות הוא ממש לא כוכב ברמה של מראדונה ופלה, הוא כמה רמות מתחת. .

    1. אלעד מסכים בהכל חוץ מדבר אחד.
      הנגיחה זו אגדה היא לא השפיעה על הגמר.
      הנגיחה התרחשה ממש בסיום הארכה גם בלעדיה כמעט בוודאות היינו הולכים לפנדלים.

  5. צרפת חזקים בצורה בלתי רגילה!!!
    קבאי ולבואנה ופוגבה מהספסל. בנזמה נראה טוב. לא יודע למה אתה מזלזל בהם, הם נראו הכי טוב עד כה. המרכז שדה שלהם יעשה את המוות לגרמנים. והם די מהירים. לדעתי הם ברמה הכי גבוהה עד עכשיו!

  6. אני גם חושב כמו etayle צרפת נבחרת שמסוגלת לעשות צרות גדולות לגרמנים, אבל היא יחסית נבחרת צעירה וחסרת ניסיון ואולי זה יהיה בעוכריה. בכל מקרה היא אחת היקיבות שהכי קשה לשחק מולן עם קישור פיזי מאד.

    1. זב מזכיר לי כי בעניין מכבי ביורוליג טענו שצריך כוכב על ואני טענתי שצריך מאמן.
      בכדורגל בטורנירים כאלו זה בדרך כלל הפוך נבחרת צריכה כוכב גדול.
      כשזידאן היה ב 2006 היה לצרפת כוכב כזה (פחות ב 1998 ).
      לאיטליה 82 ,ארגנטינה 86 גרמניה 75 ברזיל 2002 היה אחד כזה.
      בספרד 2010 היו כמה כאלו .
      בצרפת יש שחקנים מרשימים אך הכוכב הגדול ביותר שלהם הוא בנזמה .
      בהחלט שחקן ראוי אך איפה הייתם מדרגים אותו בריאל ביחס לכריסטיאנו ,בייל ,די מריה וראמוס ?

  7. אהרון, פוסט מצויין (כתמיד).
    צרפת קיבלה בית קליל בצורה לא פרופורציונאלית ולדעתיצריך לחכות למפגש עם נבחרת אמיתית לפני שבונים עליה.

      1. מסכים שצריך לחכות מסכים שהבית קל …אך בשוויץ לא הייתי מזלזל כלל וכלל מי ששמה לשוויץ חמישייה היא נבחרת מרשימה ביותר .
        לדעתי ארגנטינה תקיז הרבה מאד דם עד שתנצח את שוויץ (ומשום מה יש לי תחושה לא טובה ממוקש זה).

  8. אי אפשר לדעת מה היה קורה אם זידאן היה נשאר, אולי הוא היה מבקיע פנדל במקום טרזגה. בכל מקרה זה באמת היה לקראת סוף ההארכה ליתר דיוק 11 דקות לסוף ויתכן והוא יכול היה להכריע את המשחק.

  9. מונדיאל ללקק ת'אצבעות, וגם הסטטיסטיקה אומרת את זה.

    לא חושב שהעניין של 'אלופת עולם' אומר הרבה.

    עם כל הכבוד לגביעים הפרה-היסטוריים של אורגוואי, הולנד נבחרת חזקה יותר, כרגע ובאופן כללי, וניצחון כתום על ארגנטינה לא יחשב להפתעה.

    עדיין, הגרלה נוחה מאוד לארגנטינה כמו שאהרון כתב, מתפלל ומייחל לגמר ארגנטינה – בראזיל.

    אגב – גמר כזה טעון יכול להתפתח בדרכים שישפיעו על שיתוף הפעולה העתידי ניימאר – מסי.

  10. Yamani1000 העלית נקודה מעניינת. אם ניימאר יקח את המונדיאל ובמיוחד אם זה יהיה על חשבון מסי, זה ישנה את יחסי הכוחות בבארסה ואולי יוביל לפרידה הכרחית

    1. גם עלכך חשבתי.
      כחובב קבוצת הכדורגל של בארסה אשמח כי נאיימר לא עושה לי את זה.
      כחובב ארגנטינה התבאס.

  11. כולי תקווה שנבחרת ארגנטינה, בעלת מסורת מפוארת של רמאויות ותרגילים מסריחים (0:6 מכור מול פרו, שער ביד, מים מסוממים) תעוף במהרה. עם כל הסימפטיה למסי, אין זכות שרשעים יעלוזו על אדמת ברזיל.

  12. להלן דירוג הסיכויים שלי להניף את הגביע
    (לא דירוג איכות נבחרות אלא דירוג סיכוי שלוקח בחשבון נתונים שונים כגון ההגרלה ).

    1. ברזיל
    2. גרמניה
    3. ארגנטינה
    4. הולנד
    5. צרפת
    6. בלגיה
    7. ארה "ב (לא התבלבלתי)
    8. אורוגוואי
    9. מקסיקו
    10. קולומביה (איכותית מהרבה לפניה אך ההגרלה והמסורת בעורכיה ).
    11. שוויץ
    12. יוון
    13. צ'ילה (חשבתי זאת לפני הדחתה ).
    14. קוסטה ריקה
    15. נגריה
    16. אלג'יריה .

    בקיצור גם אני חושש משוויץ אך היא יריבה רגילה גם אם היא יכולה להפתיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט