סיכום יום חמישי המוזר/ דור בלוך

אחת הקלישאות של ליגת ה-NBA וספורט בכלל הוא שהקבוצה שצריכה לנצח יותר לרוב תנצח. על בסיס זה מרבית הגולשים באתר הימרו שדאלאס תגבור על סן אנטוניו, על אף היתרון האיכותי של ס"א, ושגולדן סטייט תנצח את דנבר. מה קרה בפועל? בדיוק הפוך.

דאלאס מבריקס 100 – סן אנטוניו ספרס 109

דאלאס באה למשחק ביתי שבו היא הייתה חייבת לנצח, הספרס הגיעו למשחק שניצחון בו יסייע להם בהבטחת המקום הראשון במערב ובליגה, אבל בהחלט לא משחק שהם חייבים לנצח. אבל מהפתיחה היה ברור שסן אנטוניו באה למשחק הזה כדי לנצח. ג'ינובילי ודנקאן קיבלו דקות נרחבות, טוני פרקר היה פצוע ולא שיחק, אבל פה נכנס הסטורי ליין הכי משמעותי של המשחק הזה וקוראים לו פטי מילס.

26 נקודות 6 אסיסטים ולא פחות חשוב 0 איבודים לרכז, שקולות הולכים ורבים בליגה מתחילים לשאול את עצמם האם הוא יהיה האקס פקטור שיהפוך את הכמעט של השנה שעברה לאליפות של השנה. לא רק שהוא קולע נפלא מבחוץ וכך מגוון את המשחק של סן אנטוניו, לא רק שהוא נותן ניהול משחק אחראי והפעלת גבוהים איכותית, מילס הופך את פרקר לשחקן טוב יותר בכך שהוא מוריד ממנו את העומס. הוא הופך את ג'ינובילי לשחקן טוב יותר כשהוא מוריד ממנו את הצורך להוביל כדור לאורך שניות ארוכות כשפרקר נח.

הסיפור של עצמו היה מעניין פחות, סן אנטוניו שלטה בריבאונד (לנארד עם 16, וממשיך להראות איזה שחקן רב גווני ומצויין הוא הופך להיות), ויצאה להתקפות מתפרצות שהניבו לה 35 נקודות לעומת 19 בלבד של דאלאס האיטית. ס"א פתחה חזק והובילה ברבע הראשון בפער שהגיע לכדי דו ספרתי. דאלאס חזרה ברבע השני, אבל סן אנטוניו רצה בשלישי ועלתה לפער של 16 נקודות בשיאו. ברבע הרביעי דאלאס התקרבה עד כדי 6עם שלשה של קלדרון, אבל שלשה של לנארד בצד השני גמרה סיפור.

הספרס משלימים סוויפ על דאלאס והשתיים בהחלט עשויות להיפגש שוב בסיבוב הראשון של הפלייאוף. למבריקס יש בשבת את משחק העונה שלהם מול פיניקס (לא מומלץ להחמיץ) ומשחק עונה נוסף ביום רביעי בממפיס. הספרס ישחקו כבר מחר מול פיניקס, לאחר מכן ייצאו ביום שני ליוסטון וביום רביעי יארחו את הלייקרס.

גולדן סטייט ווריורס 99 – דנבר נאגטס 100

דרמה נהדרת והפתעה גדולה בקליפורניה כשדנבר ממשיכה להראות שאולי העונה הנוכחית שלהם היא כישלון, אבל עם השיפור המתמיד ביכולות ההתקפיות של מוזגוב, פוי ופאריד, (20,23 ו-18 בהתאמה), עם סגל צעיר ובתקווה עם פחות פציעות בעונה הבאה, ובחירות דראפט איכותיות יש בדנבר פוטנציאל.

בצדק השני גולדן סטייט צריכה להיות מודאגת מאוד מאוד מהגנת הפנים שלה ללא דיוויד לי הפצוע, כשבוגט ממשיך להיות רך מדי וג'רמיין אוניל נותן תפוקה התקפית יפה, בעיקר מחצי מרחק, אבל לא מספיק בהגנה. אם זה מה שמוזגוב ופאריד עשו לגולדן סטייט, דמייני מה גריפין וג'ורדן, דנקאן, הווארד או אולדרידג' יעשו להם בפלייאוף.

גולדן סטייט הובילה לאורך רוב שלבי המשחק, אבל ריצה של דנבר ברבע השלישי, בהתבססות על שליטה מדהימה בריבאונד ובעיקר בריבאונד ההתקפה הפכה את המשך המשחק לצמוד כשהיתרון עובר מצד לצד בדקות האחרונות.

ליי אפ נהדר של קארי 4 שניות לסיום העלה את גולדן סטייט ליתרון, אבל הנאגטס הצליחו לייצר לפאריד בידוד באחד על אחד, והוא ניצל זאת לכניסה פנימה וסיום מחצי מרחק 0.5 שנייה לסיום. ניסיון נואש של קארי חצי שנייה לסיום לא צלח, ודנבר יוצאת עם ה-W, וגולדן סטייט יכולה בעיקר להודות לסן אנטוניו שמנעה ממנה להסתבך במאבק על המקום בפלייאוף.

וזה מה שנכתב לפני המשחקים:

יום חמישי הגדול לוהט הפעם בקרבות מערב על המקום והדירוג בפלייאוף, שלא מפסיק להיות צמוד בצורה מטורפת שבוע לסיום הליגה הסדירה.

דאלאס, עם יתרון משחק וחצי על ממפיס ה-9 ופיגור של משחק בלבד מגולדן סטייט השביעית מארחת את סן אנטוניו ש-4 משחקים לסיום העונה רחוקה שני נצחונות מלהבטיח את המקום הראשון במערב ובליגה כולה בתום העונה הסדירה.

גולדן סטייט שמחזיקה עדיין במקום ה-6 שמשמעותו ככל הנראה מפגש עם הקליפרס בסיבוב הראשון, ולא עם אוקלהומה או סן אנטוניו מארחת את דנבר במשחק שהיא חייבת לנצח, כדי לא להסתבך במאבק על עצם ההגעה לפלייאוף.

בואו ניגש לאקשן.

דאלאס מאבריקס (31-48) – סן אנטוניו ספרס (18-60):

סן אנטוניו ניצחה את שלושת המשחקים הראשונים בדרבי הטקסני הזה, והם אפילו לא היו צמודים במיוחד.

דירק נוביצקי שעלה למקום ה-10 בטבלת קלעי כל הזמנים בליגה, נראה מתעניין הרבה יותר בעלייה של קבוצתו לפלייאוף, ובדירוג שלה, כשהמערב הצמוד והפרוע נותן תחושה שכל קבוצה שתעלה לפלייאוף יכולה לנצח כל קבוצה העונה.

הניצחון של ממפיס על מיאמי, משמעותו שדאלאס לא תוכל להבטיח את העלייה לפלייאוף הלילה, אבל היא בהחלט יכולה להתקרב מאוד, ועל הדרך גם להתקרב לגולדן סטייט שתשחק הלילה גם כן. גם סן אנטוניו התאכזבה מהניצחון של אוקלהומה על הקליפרס שמשמעותו שגם ניצחון הלילה לא יבטיח לה סופית את המקום הראשון.

לא רק שניצחון יבטיח לספרס סוויפ על המאבריקס, הוא יבטיח להם סוויפ שני רצוף ומזה המאבריקס בוודאי ישמחו להימנע. מי שבלט באותם שלושה ניצחונות היה טוני פרקע עם מעל 20 נקודות בכל שלושת המפגשים, כשההתקפה של הספרס נצצה עם מעל 110 בכולם.

נראה שהספרס לא מוטרדים מדי משני ההפסדים בשלושת המשחקים האחרונים, ופרקר אפילו רמז שפופ שמח מכך שהם לא מגיעים עם רצף כבד מדי על כתפיהם לקראת הפלייאוף, מה עוד שההפסדים האלה הושגו עם דקות מנוחה כבדות לכוכבים של הקבוצה.

קשה לצפות כמה מהשחקנים המובילים של סן אנטוניו נראה הלילה, ולשאלה הזאת תהיה השפעה גדולה על תוצאת המשחק.

גולדן סטייט ווריורס (29-48) – דנבר נאגטס (44-34):

למרות הבלגאן בחדר ההלבשה, הווריורס ינסו להאריך הלילה את רצף הנצחנות שלהם ל-3 בביתם, אחד מהביתיים ביותר בליגה, לאחר מנוחה של שלושה ימים ומול אחת הקבוצות המאכזבות של העונה, שכבר לא נאבקת על דבר, כך ששום תירוץ להפסד ל איתקבל.

השתיים יפגשו שוב עוד 6 ימים, כאשר שני מפגשים כבר מאחוריהן. גולדן סטייט הייתה זאת שניצחה במפגש הראשון בין השתיים בדנמבר, ואילו הנאגטס גמלו לווריורס בביתם עם ניצחון במשחק צמוד.

מארק ג'קסון עשה לבריאן סקלבריני את ה"ג'ייסון קיד" בתקווה להשיג תוצאות דומות, וכשמאמן נוסף נאלץ לעזוב בגלל "הפרה של מדיניות הפרנצ'ייז", אפשר לתת קרדיט לג'קסון, שזוכה לרוב לביקורת על הבנתו המקצועית הלא מאוד מעמיקה, על כך שהקבוצה שלו נמצאת בעמדה לסיים במקום ה-6 ועם הרבה מזל אולי אפילו החמישי במערב העמוק ולמרות מספר רב של פציעות.ה

הווריורס היו בטירוף מול יוטה, כשתומפסון קולע 33, קארי 31, וכל הקבוצה ב-58% מהשלוש בדרך לניצחון ב-30 הפרש על המורמונים החלשים.

לא רק שהווריורס נהנים מאולם ביתי הם גם יעלו מול אחת מקבוצות החוץ החלשות בליגה, שהפסידה כבר שבעה משחקי חוץ רצופים. עם זאת הנאגטס מגיעים אחרי ניצחון מפתיעה על הרוקטס כשרנדי פוי בטירוף שלו עם 30 וקנת פריד מוסיף 23, והנאגטס ישמחו לפגוע בסיכויי הדירוג של קבוצת מערב נוספת.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. דאלאס חייבת לנצח, הספרס לא חייבת בכלל, ואין לה סיבה לסכן שחקני מפתח. דאלאס תנצח (והאמת לא מגיע לה לעלות אם לא).
    ווריוס תנצח, למרות שדנבר ישחקו בכיף ויתנו פייט.

  2. יום חמישי סולידי.לא כזה לוהט.
    דאלאס חייבים את הנצחון וס"א כבר די נחים לקראת הפלייאוף.דאלאס יקחו.
    לגבי דנבר,הם כבר עשו את שלהם אתמול לא רואה אותם מנצחים שתי קבוצות טובות פעמיים ברצף.

    1. סא גם צריכים. צריכים שני נצחונות מתוך ארבעה משחקים: דאלאס, בק טובק מול פיניקס, בחוץ מול יוסטון ובסוף מול הלייקרס., כדי להבטיח יתרון ביתיות.

      דאלאס יבואו נחושים, אבל לסא תהיה היד העליונה.

      ד"א סא בלי פרקר וגינובילי. במשחק ההפסד האחרון מול מינסוטה זה השפיע.

      1. איל לצערי ס"א הבטיחו כבר את המקום הראשון.גם אם אוקלהומה ינצחו הכל ס"א יסיימו ראשונים.והלוואי שאתבדה..

        1. ולדי,

          לאוק 21 הפסדים, הם יכולים להגיע ל61 נצחונות.
          סא צריכה עוד שני נצחונות כדי להגיע ל62.
          תיקו שווה מקום 1 של אוק.

          אוק שווה גג הפסד אחד בלוז המתקרב.
          זאת הסיבה.

  3. ס"א מתחילים פנטסטי ודאלאס נראית אבודה. אבל זאת רק ההתחלה וראינו כבר את דאלאס יוצאת מקברי עמוק יותר. אבל כרגע 15-5 וס"א עושה מה שהיא רוצה בהתקפה ובהגנה.

  4. סא מתחילה חזק
    דרין עם 3 שלשות ב4 דקות
    יתרון 10.
    מילס פותח ומפעיל את הקבוצה כאילו הוא 70 אחוז פרקר

  5. אחלה משחק עד עכשיו, אבל אני חייב ללכת לישון, יום סידורים עמוס היום (שישי).
    מצטער איל, אבל בקרב בין שני השחקנים האהובים עליי כיום בליגה, דירק ודאנקן, אני בעד הג'רמנייטור כדי לראות אותו בפלייאןף.

    1. לסא נשארו לפני המשחק 4 משחקים כשהיא צריכה לנצח שניים כדי לקחת את המקום צס 1 בליגה.
      דאלאס, בק טו בק בפיניקס, שלושה ימי מנוחה ובחוץ מול יוסטון ויומיים מנוחה ומול הלייקרס. הכי הגיוני היה לשים את הציפים מול דאלאס. להפסיד את שני האמצעיים ואז לנצח את הלייקרס או שאוק יימעדו בינתיים.
      מה שכן יכול להיות שהיו מנצחים את דאלאס גם עם פחות דקות של דאנקן
      1

  6. תודה אחלה סיקור. דווקא עכשיו לקראת הפלייאוף הלך לי הלווין. גולדן סטייט עדיין מסוגלת להיות הסוס השחור בפלייאוף. אני ממש שמח שהם יתמודדו מול הקליפרס ולא מול יוסטון. הם מסוגלים לעשות לקליפרס צרות רציניות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט