השני לג'ורדן: סיכום הקריירה של ברייאנט ממבט אוהד בוסטון וגם הטקס בדרבי התל-אביבי/ שי בוקר

קובי ברייאנט נגד פול פירס. שניים מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה של היריבות בין הקבוצות. (ESPN)

טור פרידה ודעה על מה שקרה אתמול בדרבי בהיכל. שחקני בוסטון ומכבי ת"א ספדו לאגדה. תומר גינת גינה את האוהדים האדומים.

פרידה מקובי ברייאנט ז"ל

בגיל 12 ב-30/10/2006 נחתתי בבוסטון אחרי כמעט 12 שנים בארץ. האמת היא שלא רציתי לעבור לארה"ב, אבל ככה יצא. כשעוד גדלתי בארץ מאוד אהבתי לשחק ולצפות בכדורסל וכשהמנהלת של הבית ספר היסודי לקחה לי את הכדור כי שיחקתי שנייה אחרי הפעמון, השתגעתי. כדורסל זו אהבת חיי. יורוליג היא הליגה שהראתה לי עד כמה אני אוהב כדורסל, אבל עד שעברתי לבוסטון לא באמת ידעתי מספיק על ה-NBA. אבל לפני שטסתי לארה"ב הפכתי לאוהד מיאמי כי דווין וויד הביא לה אליפות. באותו זמן אח שלי מאוד אהב את הלייקרס כי הם ידעו לזכות בתארים. קיצר Bandwagon fans עד שעברנו לבוסטון. קצת לאחר הנחיתה בבוסטון, אימי אפילו קנתה לי גופייה של וויד (שחקן שאני תמיד אעריץ). בשנייה שראיתי את המשחק הראשון של הסלטיקס במלון בברלינגטון (עיירה מחוץ לבוסטון), אמרתי לעצמי, "זה הזמן לאהוד את הקבוצה המקומית גם אם היא תהיה במצב גרוע לא אעזוב, אבל כמובן שמותר להעריץ שחקנים מקבוצות אחרות." שחקן שאני עד היום הזה אינני מסוגל להעריץ, למרות שהוא בין השחקנים הגדולים בהיסטוריה של הליגה ורק לפני יומיים עקף את קובי ברייאנט ז"ל ועלה למקום השלישי בטבלת קלעי כל הזמנים של ה-NBA, הוא לברון ג'יימס. הן כמובן מסיבות אהדה לסלטיקס וסיבות אישיות.  

ברייאנט בשבילי למרות שבתחילת הקריירה כביכול נכנס לבעיות מחוץ למגרש, תמיד היה שחקן שהערצתי למרות שהוא שיחק בקבוצה שאוהדי הסלטיקס מושבעים לשנוא, הלוס אנג'לס לייקרס. הבלאק מאמבה היה עבור מיליונים מודל לחיקוי על המגרש.

הגמרים של 2008 ו-2010 הם ללא ספק הרגעים הכי זכורים לי.

בגמר של 2008 הסלטיקס ניצחו את הסדרה 2-4 למרות שברייאנט קלע 25.7 נקודות למשחק בסדרה. פול פירס, קווין גארנט וריי אלן היו כל כך טובים בסדרה והשיגו את המטרה שלהם לאותה עונה והיא הייתה לזכות באליפות. אני והמשפחה קפצנו משמחה. בוסטון גמרה רצף של 22 שנה ללא אליפות.

ב-2010, הקבוצות שוב נפגשו בגמר ושוב ברייאנט היה דומיננטי עם 28.6 נקודות למשחק. הלייקרס ניצחו את הסדרה הזו בגלל האומץ של ברייאנט, משהו שבכלל לא מובן מאליו לשחקן כל כך דומיננטי. המסירה שלו לרון ארטסט חייבת להיות כאחד המהלכים האמיצים אם לא האמיצים ביותר שסופר סטר איי פעם עשה בגמר: הוא ראה דאבל טים מגיע מריי אלן וראשיד וואלאס ומצא את ארטסט חופשי ל-3. האחרון הגדיל את היתרון ל-73:79 עם 1:01 לסיום. הלייקרס חגגו ניצחון 79:83. כואב לי מאוד כי כאוהד בוסטון, ראיתי את הקבוצה כבר זוכה באליפות.

גם במשחקו האחרון בטי די גארדן, קובי היה דומיננטי כשהוביל את הלייקרס לניצחון חוץ גדול 104:112. לאחר המשחק הוא קיבל תשואות מהקהל.

המספרים של קובי ברייאנט בקריירה נגד בוסטון היו ככה (קרדיט BASKETBALL REFRENCE): 25.1 נקודות למשחק, 5.1 ריבאונדים למשחק, ו-4.4 אסיסטים למשחק. בנוסף הוא קלע גם 41.9% למשחק מהזריקות שלקח.

ברייאנט זכור לי כאויב אבל גם כשחקן שלעולם לא אשנא.

לפניכם המהלכים שלו ממשחק מספר 7 נגד בוסטון ב-2010:

תודה לך על כל מה שעשית עבור היריבות בין הקבוצות וכמובן על כל מה שעשית למען הליגה והכדורסל העולמי. נוח על משכבך, סופרסטאר. בנוסף, חבל שגיאנה שהיה לה עתיד כדורסל גדול לפניה גם ניספתה איתו ועד 7 אנשים במסוק. תשע אנשים שחייהם נגמרו מוקדם מידי.

אמש ראיתי הודעה בטלפון שברייאנט נהרג בתאונת מסוק. בהתחלה לא האמנתי ואז ראיתי שבכל מקום כתוב שהוא נהרג. רציתי לבכות, אבל חיכיתי עד שאחזור הביתה. ברייאנט נהרג במקום וכל ה-NBA היה באבל ויהיה לעוד המון זמן.

שלושה מכוכבי בוסטון של היום העריצו אותו מאוד: גורדון הייווארד, ג'יילן בראון (ציטוטים ל-NBC SPORTS BOSTON שקיבלתי אישור לתמלל) וגם פוסט מהאינסטגרם של ג'ייסון טייטום:

הציטוטים מ-NBC SPORTS BOSTON (הערוץ של הסלטיקס):

גורדון הייווארד: "למען האמת לא ידעתי אם זה אמיתי. זה קורע את הלב. במיוחד בשביל משפחתו, להיות אבא. הבטן שלי התהפכה וזה כואב אין הרבה דברים שאתה יוכל לומר שיוכלו להטיב עם המצב. צריך להתפלל בשבילו ובשביל משפחתו, זה כל כך טרגי. היה בהחלט קשה היום , היה לי מערכת יחסים איתו שהייתי בהפסקה מהכדורסל, הוא מצא את הזמן  סימס לי ושלח לי הודעות  ועזר לי וזה מאוד קשה."

גיילן בראון: "אני חסר מילים , התחלתי לשחק כדורסל בזכותו הוא היווה השראה רבה כל כך ולא הספקתי ללחוץ את ידיו אני ציפיתי מאוד ליום הזה. מעולם לא יצא לי לפגוש את קובי ברייאנט או לשחק נגדו אבל בהחלט הושפעתי ואני כולי כבוד על כך שכולם חוגגים את שמו וזה קשה."

ג'ייסון טייטום שהופך את המשחק שלו למאוד דומה לברייאנט ספד לו באינסטגרם האישי שלו:

האירוע המכוער בטקס לזכרו של קובי ברייאנט בהיכל אתמול בדרבי התל-אביבי

כמה כואב ששחקן כל כך אגדי ומדהים נפטר. איזו מחווה נהדרת של מכבי ת"א לתת כבוד (דקת מחיאות כפיים) לברייאנט בין הרבע השלישי לרביעי כשאוהדי מכבי שרים את שמו בגאווה.

קומץ אוהדי הפועל הידוע בשנאה לשמעון מזרחי, השתמש בתגובה מכוערת למחווה הנהדרת של הצהובים לטובתו לרעת עולם הכדורסל בישראל כשהתחילו לשיר "למה שמעון לא טס עם קובי?" די נמאס לכולנו ולא משנה את מי אתם אוהדים, זה עבר כל גבול!

כמה משחקני ה-NBA לשעבר שכעת משחקים בצהוב הגיבו לבשורה הקשה על קובי ברייאנט:

עומרי כספי שכעת מתאושש מניתוח בארה"ב סיפר לאתר מכבי ת"א:

"טרגדיה שאין כדוגמתה. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו. מגדולי ספורטאי העולם, דמות להערכה בלתי רגילה. מבחינתי סימל את כל היופי שבספורט, העבודה הקשה שלו והרצון לנצח דחפה אותו מעבר לכל גבולות ההגיון. לא אשכח את הסל המנצח שקלע נגדנו בסטייפלס סנטר ב-1.1.10 ממש ליד הספסל שלנו. כזה הוא היה. ווינר שאין שני לו. לחשוב על אשתו במצב כזה, בלתי נתפס. בלתי נתפס איזה אסון".

קווינסי אייסי גם ספד לאגדת ה-NBA (מתוך האינסטגרם סטורי של מכבי ת"א): "כולם יכולים לומר שהם למדו משהו מקובי, כולם יודעים מה הוא היה בשביל המשחק."

גם הסנטר החדש של מכבי ת"א, אמארה סטודמאייר, ספד לחברו הטוב מול התקשורת לאחר המשחק:

"קובי היה מודל לחיקוי לכל כך הרבה. הוא היה נקודת אור כשחקן כדורסל בשבילי. מנקודת מבט אנושית, אבא לילדים שלו. בעל, הראה גדולה על מגרש הכדורסל ואצילות כבן אדם. אתה לא רואה אנשים כאלה לעתים קרובות, בטוח שהוריו בצער גדול. המשפחה שלי התקשרה ובכתה מאוד, זה זמן מאוד קשה ורגשי.

לא חשבתי שאמשיך לשחק הערב, קודם כל המשחק הערב הרגיש אני עדיין על המטוס ולא זרם לי, על המגרש ואז שמיעת החדשות לקחה אותי למקום אחר. הרגשתי שאני לא פה, אבל ידעתי כמה המשחק חשוב ורציתי למצוא דרך להישאר מפוקס ולהמשיך לשחק. אבל היה קשה."

חברו לקבוצה לשעבר והסנטר של מכבי ת"א שכעת מתאושש מפציעה, טאריק בלאק ספד לקובי באינסטגרם האישי שלו:

View this post on Instagram

OG, what words can portray the hurt, what photos can keep you here with us, what actions can do your presence justice? Just saw you last week and you were at peace, and the last thing you schooled me about was the importance of family!! You said you were glad to be done and be home and there for your household. And in this unfortunate moment you were doing just that with your daughter with you. A lot of people will speak about your legacy. There’s no denying your greatness as an athlete, but I know you would want everyone to realize who YOU were. When I asked you how you are making successful moves while remaining low key nowadays you responded, “I had the spotlight for so long I don’t need it anymore.” I’m glad I ran into you for one last time. Because I finally got a chance to tell you face to face, thank you! Thank you for seeing something in me and affirming me. Thank you for taking the time and energy to teach me. Thank you for being a role model, a sincere(blunt) figure in my life, and you didn’t have to at all! I held those memories near and dear even before this time, but now they are eternal because I won’t have the chance again to soak up wisdom from your triumphs and trials. I was very fortunate to garner such a relationship with you and I’m grateful for that blessing. I say this from the depths of my heart, soul, body, and mind- you are loved, appreciated, and cherished. My heart mourns. @vanessabryant I can’t even fathom your pain and process right now. For what it’s worth, we grieve with you and our condolences are sincere. We mourn the loss of a great husband, father, and friend and a gorgeous daughter who’s future was so bright! Hopefully we may serve you as resources through this process in whatever way you need us. #kobeforever

A post shared by Tarik Black (@tarikbblack) on

תומר גינת, קפטן האדומים, גינה את השירה נגד מזרחי וקובי בטוויטר האישי שלו:

הנהלת הקבוצה עד לשעה זו לא גינתה הוא הגיבה לשיר המכוער של אוהדיה. מעניין אם המועדון יקבל עונש על המחווה המכוער הזה.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה שי. אם כבר רגעים מגעילים – לא קראתי מילה אחת על האונס שלו (יעני שהוא ביצע). אני לא אומר שזה הופך את כולו לאישיות נוראית, רק אומר שחשוב לזכור, ולא לטאטא את זה בגלל האישיות הגדולה שלו

  2. תודה
    כאוהד לאוהד אמרת מה שאני חושב.
    הוא היה ה"אוייב" שכיבדת וחיבבת והסלטיקס ידעו להעריך אותו.
    לגבי הפועל ואוהדיה, חבל על המילים, הגועל תל אביב….

  3. זה צער גדול לכל אוהב אדם.
    לגבי שני לג'ורדן, זה מבחינתי רק בסגנון המשחק, אך אני מעדיף בעמדה 2 את וסט וגם וייד לפני קובי.
    וסט היה מנהיג ווינר לא פחות גדול וכונה '"מר קלאץ' " ובדומה למייקל לא הייתה לו נקודת חולשה והיה מעולה גם בחט' וגם בחס' כגארד.
    וייד (היה גם הוא טוב משמעותית מקובי בחט' אך פחות ממייקל ווסט ובחס' היה כווסט ומייקל כשנראה לי שווסט היה הגארד הטוב ביותר בזה) הוכיח שהוא יכול להנהיג קבוצה לאליפות ועם קבוצה פחות טובה יחסית למה שהיה לקובי בלייקרס (וזכה בשתיים נוספות ככוכב השני בחשיבותו) והיה גם הוא וינר גדול וטוב מקובי משמעותית במסירה ובחטיפות ובחסימות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט