מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1.עם 'דתיים של שבת' בחב"ד באטלנטה

הרבי הישראלי ואשתו

היום בא ישראלי צעיר (נראה לי 45+) מרמלה, וסחב אותי לשבת בחב"ד.

אני שמח שחברתי להם. חב"ד של ישראלים כאן ב-SANDY SPRING – שכונת מגורים החדשה שלי שהיא אחד הפרברים היקרתיים של אטלנטה – והבית של אטלנטה פלקונס. החב"דניקים כאן קנו לאחרונה כנסייה שניסגרה, ושני הרבנים הם ישראלים לשעבר. הערכתי היא שיש להם בערך 100 חברים, רובם ככולם ישראלים, כמה מהם כנראה עשירים, אבל הרוב כנראה ישראלים רגילים בגולה. אנשי היי-טק, בעלי עסקים קטנים, וכל מיני ג'ובניקים אחרים שהם דתיים אבל מסוג חדש שאף פעם לא פגשתי: 'דתיים של שבת'.

החב"דניקים לא עולים כסף לאף אחד. חיים ומתקיימים מתרומות. כמעט כולם מגיעים לבית הכנסת במכוניות ורק אולי רבע מהבאים 'נראים דתיים' כמו בירושלים, בבני ברק, וצפת. ב'עזרת הגברים' היו היום אולי 40 ובעזרת הנשים אולי עשר. כמה ילדים בני שנתיים עד ארבע התרוצצו לנו בין הרגליים.

בסיום התפילות ארוחת צהריים – בעיקר סלטים וטחינה – שהכינו כמה נשים, כולל חמין על-הכיפאק כפי שאכלתי לפני כשנתיים בשוק של שכונת התקווה.

אני יודע שבארץ לחב"ד אין הרבה מה לעשות. בארץ חב"ד זה כמו לפתוח דלת פתוחה. אם אתה רוצה או לא, אתה יהודי. כאן זה אחרת. אני בטוח שלכל אחד שבא הבוקר לתפילה, לשיחה שאחריה, ואז הארוחה, היתה מטרת אחרת. המטרה שלי היתה לבלות כמה שעות עם ישראלים, לשמוע ולדבר עברית, להקשיב לתפילות של דתיים, ולהרגיש 'יהודי'. הייתי ממש בשוק לפגוש פעם ראשונה מה שלי נראה כ-"דתיים של שבת". התפלאתי גם לשמוע שקיים היום פילוג די רציני בתוך החב"דניקים עצמם בקשר לחזרתו לחיים של 'המשיח' – הרבי מלובביץ'.

אני מניח שרוב הישראלים שהגיעו היום הם מין דתיים PART TIME. זה שהביא אותי הוא צבר מרמלה , בחור על הכיפאק ממוצא טוניסאי. הרוב הגדול (מאד) של החב"דניקים היום נראו לי ממוצא מזרחי. אחרי זמן מה הבנתי שחלק מהמתפללים הם אשכרה דתיים אבל הרוב הם 'דתיים של שבת' שפעם בשבוע מרגישים, מתנהגים, ונראים דתיים. בשאר השבוע אני בטוח שהם לא לבושים כדתיים ומלבד ברכה קצרה פה ושם גם כנראה לא מתפללים. אוכלים כשר, אבל לא בהכרח 'כשר למהדרין'. בבשר חזיר בוודאי לא יגעו, אבל לובסטר? זה כבר תלוי באדם.

בדרך החוצה ישנה תיבה ואם בא לך, אתה מכניס שטר או שניים.

מה עשה לי הבוקר הזה (עד בערך 13:15)?

שמעתי עברית, קראתי עברית, הסתכלתי סביבי וראיתי צעירים עטופים בטלית ומתנדנדים ונעים בדיוק כמו חסידים ליד הכותל (אבל בדרך אל מכוניותיהם הם לא חובשים אפילו כיפה). אני לא יודע מה היא הרגשתם. אולי הם מאמינים שמספיק להיות 'דתיים חלקיים' ובזה הם ממלאים, לפחות בחלקי, את דרישת הקדוש ברוך הוא. או, לך תדע, אולי זה הרגל מילדות, או הרגל של שנים עברו בישראל שכיף להם לחזור אליו פעם בשבוע ובחגים.

WHATEVER MAKES YOU HAPPY!

אני נהניתי מהנסיון, מהאווירה, מהארוחה, ומקריאה בתורה. אני, למשל, לא זכרתי כמעט מאומה מכל הסיפור של יוסף. מעניין איזה אחוז מהגולשים הקוראים מילים אלה יודעים לספר את סיפורו של יוסף. לי הכל היה כאילו חדש, ונדהמתי מאוצר המילים של הכתוב. אני אפילו לא יודע מה המדענים יודעים על הזמן שהכל ניכתב.

כל מה שאני יודע זה שחזרתי לדירתנו על בטן מלאה, עם הרגשה טובה, עם ידע חדש, ואני מוכן עתה לפתוח את הטיווי ולחזות בכדורסל – אוהיו סטייט בקנטקי.

(לסיום אני סתם שואל כדי שיהיה לי מושג – אבל עם יד על הלב: האם אתה מכיר טוב מספיק את הסיפור על יוסף מלבד הדבר שאפילו אני ידעתי, שהוא פתר את פשר חלומותיו של פרעה? האם אתה יודע מי הוא, מה עשה, ומה מקומו המיוחד בתורה? היום אני יודע פחות או יותר!)

2. הצעת הטורניר של ה-NBA היא חלק מהצעה כוללת לעונת 78 משחקים

אתמול לא ידעתי – אני מודה – שהצעת 'טורניר אמצע העונה' של ה-NBA כוללת הרבה יותר.

ההצעה, הכוללת עונה של 78 משחקים, וטורניר 'IN-SEASON TOURNAMENT' שיכלול את כל 30 הקבוצות, הם חלק של הצעת RE-SEEDING של הפלייאוף עד שנשארות ארבע קבוצות. העתק של ההצעה הגיע לידי רק היום. הניוזלטר כולל גם את השם "IN-PLAY TOURNAMENT".

הטורניר המוצע – שבסופו כל שחקן של הקבוצה המנצחת יקבל מיליון דולארים, יקבע גם את מס' 7 ומס' 8 במזרח, ובמערב. לפי המתוכנן בהצעה גם לקבוצה 9 ו-10 בסיום העונה הרגילה יהיה סכוי לעשות את הפלייאוף. ההצעה לא מסבירה (לפחות לי) כיצד הטורניר בו ישתתפו כל 30 הקבוצות במין שיטת נוק-אאוט, יבטיח שלקבוצות 9 ו-10 במזרח ובמערב יהיה סכוי להיבחר ל-8 הראשונות במזרח ובמערב לפלייאוף.

מאד מוזר לי שהליגה שולחת NEWSLETTER למדיה, שאני אחד ממקבליו, ומסבירה את יתרונות ההצעה החדשה שלפחות אני – ואני לא האדם הטיפש ביקום – מבולבל לחלוטין ולא מבין במה מדובר.

הליגה תנסה את ההצעה כבר בעונת 2021-22, ובמידה שההצעה תעמוד בהבטחותיה, זוהי תהיה הדרך לקביעת הפלייאוף לעתיד. הרעיון של 'טורניר אמצע עונה' נילקח מהכדורגל האירופאי. כמובן שכל תכנית תצטרך להיות מאושרת גם ע"י אגוד השחקנים.

אדם סילבר הודיע שכמה סקרים של ה-NBA בעת משחקים גילה ש-60% מהאוהדים הם בעד עונה קצרה יותר, 68% מעוניינים בטורניר אמצע עונה, ו-75% הם בעד 'PLAY-IN TOURNAMENT' שיקבע את משתתפי הפלייאוף, טורניר שייאפשר שבגמר ה-NBA תשחקנה שתי מזרחיות או שתי מערביות אחת נגד השנייה.

ייתכן ואני כן האידיוט מס' 1 ביקום כי המכתב שקבלתי מה-NBA בילבל אותי יותר מאשר הסביר. כיצד 'טורניר אמצע עונה' יכול להשפיע על הקבוצות העושות את הפלייאוף, ועל מה בדיוק הוא מדבר כשהוא מצביע על 'PLAY-IN TOURNAMENT' כטורניר שייקבע את המשתתפות בפלייאוף (וכפי שהוסבר, זה ייתן סכוי לקבוצות 9 ו-10 לעשות את הפלייאוף), וכיצד תיבחרנה הקבוצות המשתתפות ב-'PLAY-IN TOURNAMENT'.

אני מצטער אם בלבלתי אתכם יותר מאשר הסברתי. אולי הגיל עושה את שלו, או, אולי, סילבר מעדיף לבלבל לכולנו את הראש. אם ישנו מישהו כאן המסוגל להסביר את הצעות ה-NBA החדשות ו'ליישר' דברים בלתי ברוכים, כולנו נהנה. אני מבולבל עתה יותר מאשר הייתי לפני קבלת ה-NEWSLETTER מהליגה.

3. קובי וויט עם אחד מחמשת השלשות (מ-7) נגד דטרויט אמש

4. כשטריי יאנג קולע 47, אבל הגנה חלשה גורמת לדינווידי לקלוע חלק מה-39, זה כאילו שהוא קלע 8

קובי היה שם והוא העד שלי: 'האיש של שימון' טריי יאנג הוא כוכב שאין הרבה כמוהו בליגה בהתקפה, אבל הבעייה שלו היא הגנה שהוא חייב לשפר!

והחלק בצהוב-כתום הוא במיוחד לשימון, אוהד יאנג מספר אחד בין יהודי העולם:

שימון, אני גר עכשיו באטלנטה וקורא כל 'פיס אוף ג'אנק' ועכשיו מדברים על בעייה חדשה שמטרידה אותו: הוא מאבד שיער ברמות, ועד סוף העונה הוא יהיה כמעט קרח! (בעייה רצינית, כמו שאומרים החברים שלי מקרית-מלאכי).

5. לברון ג'יימס לא ישחק היום נגד הנאגטס, "אבל זה לא חלק מ-'LOAD MANAGEMENT'. זוהי אשכרה פציעה ל-THORACIC MUSCLE

"זה לא חלק מ-LOAD MANAGEMENT. לברון פצע את שריר ה-THORACIC וכנראה לא יישחק נגד הנאגטס" אמר אתמול מאמנו פרנק ווגל.

במילים אחרות, שריר הדיאפרגמה של הריאות. לא נורא. רק קשה קצת לנשום.

הוא אמר רק לפני שבועיים שהוא "לא מתכונן להחסיר שום משחק העונה". הוא לא צריך להתכונן; זה בא לבד.

הוא סוחב גם GROIN INJURY, לפי אתר החובבים של הלייקרס.

הוא משחק 'קריירי-לו' (LOW) של 34.8 דק' למשחק. בגילו פציעות לא באות תמיד במכה אחת. במקרים רבים זה סך הכל של בעיות קטנות שמצטברות לבום אחד וגמרנו.

אשך, אם אני במקומך, אני מציע לו להתחיל לנוח קצת. אבל זה רק בינינו.

6. לוקה דונצ'יץ עומד לחתום כבר היום חוזה ענק עם JORDAN BRAND

הבעייה היחידה של ג'ורדן בראנד היא שהכל שם נישלט ע"י שחורים. פשוט לא היה כוכב-על לבן כבר שנים שיכול לשאת את הלפיד. עכשיו יש – לוקה. ב-7 המשחקים האחרונים הוא נעל רק סניקרס של ג'ורדן. היום נודע למה.

7. האם מישהו מכם ראה את נצחון יוסטון על הקליפרס במלואו? חסר להם רק דבר אחד: הימני או השמאלי!

אני ראיתי. מה זה נהניתי מהמשחק. עם כל השכונתיות שהיתה בו, היה זה אחד המשחקים המהנים ביותר לציפייה, ולראות את 'האיש שלי ראסל ווסטברוק' רק העצים את החווייה.

אני אוהב אותו מספיק כדי להפוך את יוסטון להיות הקבוצה שלי לנצח את הלייקרס ואת המערב, אבל הם לא יכולים לעשות זאת לבד. הם צריכים את עזרתי. לפני איזה 66 שנה אולי יכולתי לעזור להם כי פעם, כשהייתי בן 16 ופוינט גארד של הפועל קרית טבעון, סיימתי עונה שלמה עם 78% מהקו (סטטיסטיקה ששמרתי בעצמי!).

עכשיו אני יכול לעזור רק בהצעות, ומהמשחק שראיתי נגד הקליפרס, אני יודע שהם חייבים טרייד שיביא את קווין לאב או בלייק גריפין. הם חייבים פאור-פורוורד. קלינט קפלה הוא שחקן טוב מאד. גם פיג'יי טאקר. אבל הם חייבים את קווין לאב או בלייק גריפין כדי לנצח את הלייקרס.

הנה עוד הוכחה ממשחק אמש: הארדן: 47 נקודות. ראסל ווסטברוק: 30 נק'. כל מה שהם צריכים זה את קווין לאב או בלייק גריפין, והם יכולים להביא בטרייד את זה או את זה!!!

8. כמה מסקנות מאוחרות מנצחון הבאקס על הלייקרס

1.כולם מדברים על 'ההגנה הטובה בליגה' של הלוס אנג'לס לייקרס. המשחק הנצחון של הבאקס נגד הלייקרס, היתה זאת דווקא ההגנה של הבאקס שניצחה את המשחק 104-111. היא לא ניצחה את המשחק. היא הכניעה את הלייקרס ברבע הראשון, ואחריו זה היה עניין של 'להעביר עוד שלושה רבעים'. ברבע הראשון הבאקס החזיקה את הלייקרס על 24% קליעה כשהגנת הבאקס מקפיאה את לברון ואנטוני דייויס, וכששניהם קפואים, הלייקרס היא קבוצה פחות מבינונית. חשבתי אז שיהיה זה BLOWOUT לדורות שממנו הלייקרס לא תצא כה מהר. אבל דווקא אז מילווקי התירה מעט את המושכות, והלייקרס פיגרה רק 45-65 בחצי.

2. כשבמחצית השנייה ההגנה של הבאקס שיחררה מעט את המושכות, הבאקס היתה זקוקה להתקפה כדי לנצח את הלייקרס. אז ההתקפה ניכנסה להילוך גבוה יותר, וברבע הרביעי היה ברור שמי שניצח לבאקס את המשחק היתה ההתקפה בחצי השני, ובעיקר ברבע הרביעי.

3. מה שהיה ברור משך כל המשחק שעל-אף שלשתי הקבוצות ישנם רק 4 הפסדים, הבאקס היתה – בברור – הקבוצה הטובה יותר. כשהיא היתה צריכה הגנה בחצי הראשון, ההגנה נתנה לה את היתרון הגבוה. כשהלייקרס חזרה למשחק ואז הבאקס היתה צריכה התקפה, ההתקפה ניצחה לה את המשחק.

4. היה זה משחק של חתול ועכבר: הבאקס שלטה, קבעה, התעלתה, והובילה מהרגע הראשון ועד האחרון. היה ברור מי ינצח מההתחלה. שאר המשחק היה נסיון אמיץ של הלייקרס לחזור למשחק, אבל אז כשהבאקס נוכחה שעליה לשפר את משחק ההתקפה שלה, היא הוכיחה שניא יכולה לעשות מה שצריך כדי לנצח.

5. שלושת שחקני ה-NBA הטובים ביותר היו על הפארקט באותו הזמן: יאניס, AD, ולברון. כזאת היתה המחשבה כשהתחיל המשחק, וכזאת נשארה המחשבה בסיום המשחק: הגריק פריק הוא היום השחקן הטוב בעולם.

6. כל המסקנות 1 עד 5 היו ידועות לי פחות או יותר כשהמשחק החל, והן נשארו כשהמשחק ניגמר. נוספה רק נקודה אחרונה, וחשובה ביותר: יאניס משפר את קליעת ה-3 שלו בהתמדה, וכשהקליעה תהיה נשק של 35% בידיו, הוא יהפוך לשחקן שאין דרך לעוצרו אלא בדאבל-טים קבוע, ואולי גם זה לא יעזור. הוא היה 5 מ-8 מה-3, והדבר שהפליא אותי ביותר היתה העובדה שהוא לא חשש להשליך אותן מאחורי הקשת גם אחרי שהלייקרס חתכה את ההפרש עד 8 נקודות. הוא קולע היום שלשות באחוז של 32.1 דיוק, הגבוה בקריירה, וזאת תוך כדי זריקת יותר מפי 2.5 משבעבר (הוא זורק העונה 5.1 פעמים לטריי לעומת ממוצע קריירה של 1.9).

7. אוי ואבוי לנו אם המילווקי באקס היא היום הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA. הוצא את Antetokounmpo מהמשחק, ואתה נשאר עם קבוצה בינונית ביותר. למעשה, אולי פחות מבינונית. בלעדיו היא לא היתה היום בין 15 הראשונות. זה מה יש, FOLKS.

9. הדאנק של מוראנט נגד קווין לאב ייכנס לספרי ההיילייטס

אולי ההערה שלי אתמול במעורב על הדאנק (המוחמץ) הלא יאומן ממש של ג'ה מוראנט הלכה לאיבוד בין כל החומר הרב שכללתי ב'מעורב'. ובכן, היום כולם מדברים על הדאנק (המוחמץ) של מוראנט מ-ע-ל קווין לאב כאחד מהדאנקים המוחמצים הפנטסטיים ביותר שנראו:

10. ומה אומר הקרבן של 'הדאנק המהמם ביותר ב-NBA שפיספס את הטבעת'?

Ja almost ended my professional career with this dunk…that kid is something special 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 https://t.co/5SxCItAMba

— Kevin Love (@kevinlove) December 21, 2019

11. אחת החמישיות הקלאסיות ביותר שהתחברו יחדיו אי-פעם

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 107 תגובות

  1. גה ניסה לעשות וינס אבל לאב נמוך מוויס וגה לא הצליח לעבור מעליו ממש אלא הוריד לו את הראש וגם החטיא את הדאנק. אם הוא היה מצליח כן להטביע זה כנראה היה הופך לדאנק הכי גדול בהיסטוריה של הnba.
    גה צריך להשתתף בתחרות ההטבעות ולהביא את לאב לשם ולנסות זאת שוב זה יביא לו את הזכייה.

    מנחם בלייק ולאב זה גופות בלי הגנה עם חוזי עתק לא הייתי נוגע בהם בטח לא בתור יוסטון שאין לה מה לתת עליהם לאיזון השכר בלי קשר. יוסטון צריכה את קראודר איגי קובינגטון מישהו מהחברה האלה.

    חחח לברון מההתחלה הכין את התירוץ של אני לא עושה לוד מנגמנט אלא רק שאני נוט הלטי חחח. גם קאווי הוט הלטי מן.
    לברון מכין עצמו לדרבי ביום ד ללחץ על כל המגרש של האנקונדה וינסה לא לשפוך שם לאגר במחצית. אז דנבר זה לא בראש מעייניו. אני במקומו הייתי עושה פופ מנגב א דנבר ומבריז מול הקליפרס תוך שתן על הראש של סילבר היה קורע לראות את זה במשחק המרכזי של חג המולד הוא עוש לוד מנגמנט. חבל שיהיו סתם 2 הפסדים במקום 1. אבל הם יפסידו גם לדנבר וגם לקליפרס

    מנחם יאנג זה חור הגנתי בדיוק כמו קרי או הארדן אז מקיפים אותם בכאלו שיודעים לשמור הבעיה שבהוקס כולם שומרים ברמה שלו ולכן הם חוטפים 130 כל משחק.
    אגב דינווידי קלע על יאנג 4 נק בדיוק. למעט זה לא היה קשר ביניהם הוא חגג על רדיש ובמברי

    1. יוסטון כבר הראתה שהיא יכולה להחזיר גופות בזמן ולהשתמש בהם כמו שצריך. ע"ע בן מקלמור, ע"ע אריזה ואמוטה שכבר עזבו ולא עשו כלום, אוסטין ריברס ועוד.
      לאב יותר יתאים ליוסטון מאשר בלייק ואני מקווה שיביאו אותו אפילו שיעלה מהספסל להוסיף כוח אש נוסף.

  2. מנחם טור נהדר .
    אשר לחב"ד
    א.אני חושב שרובם ככולם מחבבים אותם למרות שהם קצת אאוטסיידר בכל הקשור לחסידיות השונות עד שפעם שאלו את הרב שך מי הדת הכי קרובה ליהדות והוא שלף חבד…
    ב. אשר למה שאתה מכנה דתי של שבת ….בעקרון דבר דומה קורה גם בארץ עם תופעת הדלשי"ם (דתי לשעבר).
    בכדי להתחכות לתופעה הזו אזי לענ"ד יש צורך בקצת מבוא ליהדות.
    ובקצרה ממש .בניגוד למקובל לחשוב (גם אצלנו) ובוודאי שבניגוד לאיסלם ולנצרות הרי שהיהדות היא לא דת או לפחות לא קודם כל דת יהדות היא לאום .
    איסלם זה לא לאום שכן יש ערבים נוצרים לא מעטים .
    בוודאי שנצרות היא לא לאום .
    ולכן אנו למשל מברכים בקריאת התורה אשר בחר בנו מכל העמים (דגש על הלאומיות ) ורק אז ונתן לנו את תורתו (דתיות ).

    אלא שברבות השנים הלאומיות דעכה עקב הגלויות השונות ….ואז מכיוון שהלאומיות דעכה הביטוי היחידי בישראליות קיבל ביטוי דרך הדתיות (כמאמר חז"ל בתלמוד "אין לנו בגלות אלא ד אמות של הלכה" שוב בגלות כשאין לנו ביטוי לאומי אנו מתרכזים רק בדת אבל כשיוצאים מהגלות יש לנו גם לאומיות שכוללת את הקמת המדינה כולל צבא כלכלה וכיוצ"ב).

    ולכן בשורה התחתונה פעם בעבר הרחוק לפני 100 שנה ויותר לא היה שייכת כמעט מציאות של יהודי לא דתי שכן עצם הדתיות הייתה היא היא היהדות (באין ליהדות דרכי ביטוי אחרים).
    אך כשקמה התחייה הלאומית ניתן ביטוי ללאומיות ואז ממילא קמה החילוניות ואפילו יתרה מכך אותם הדתיים חשבו כי בכך שהם נותנים דרור ללאומותם הם למעשה בוגדים בתורה ולכן חלקם הלכו ועזבו את הדת .

    הרב קוק (הרב אברהם הכהן קוק) היה זה שחזה וקלט מראש את התופעה ועודד את הדתיים לעסוק בדברים שהם מחוץ לבית המדרש שכן לשיטתו אנו באתחלא דגאולה וממילא לא שייך מה שהתלמוד אמר ד אמות של הלכה.

    אבל רבים לא הכירוהו אפילו שהיו קרובים לו פיזית (באין אינטרנט וכלי תקשורת אחרים ).

    אנקדוטה לכך שמעתי לפני כ 20 שנה מד"ר חגי בן ארצי (במקרה אח של שרה נתניהו ).
    חגי היה אחד משלושה אחים שהיו חתני תנ"ך עולמיים וארציים בארץ.
    הסיבה אביהם שהיה מורה לתנ"ך ולמד בארץ בשלוחה של ישיבת סלובדקה (שהייתה בבני ברק מרחק קצר מיפו).
    הוא נתפס פעם עם ספר של ביאליק וכאשר חש שהוא רוצה לתת דרור לרצון הלאומי שבו חזר בשאלה ועבר למחניים שם לימד תנ"ך …שנים רבות חי כחילוני עד שבערוב ימיו נתקל לראשונה בכתבי הרב קוק (ד"ר חגי עשה את הדוקטרט שלו על הרב קוק).
    ואז חזר שוב בתשובה.

    מכאן למעשה החילוניות היא דבר מצוי ובדור האחרון גם הדתלשיות ( כאמור דתי לשעבר) אותם הדתלשים בגדול הם אלו שמשתלבים בחברה הכללית אך ברובם לא הזניחו לגמרי את הדתיות בכל הקשור לשבתות וחגים .

    3. אשר לסיפור יוסף יש הרבה להאריך אך בשורשה היא קשורה מאד לסעיף 2 שכאן .
    יושב חשב על מלוכה והנהגת האדם במילים אחרות לאומיות .( לפחות במובן מסוים).
    יהודה ראש האחים החולקים עליו חושב שהתפקיד של עם ישראל הוא רק תורה .
    זה מתבטא בחלומות יוסף ואפילו באמירת יהודה כלפיו לאחר שמכרו ….ונראה מה יהיו חלמותיו .

      1. דבר בשם עצמך…. מר אהרון שדה.

        יוסף הוא אחת הדמויות המורכבות ביותר בתורה ובתנך על -2 חלקיו. שלנו ושל הנוצרים.
        אנחנו פוגשים אותו כילד מפונק וחסר טאקט (מודעות חברתית). חווים איתו את יסורי ההתגברות ונהנים לראות אותו כגבר בשל, חכם וסלחן בסוף הסיפור.
        מלבדו קיבלו יחס דומה מהסיפור התנכי דוד המלך, ומשה הנביא ושלושת האבות. אבל מהם הוא היחידי שגדל ומתפתח לנגד עיננו.

        ידידי הכומר המקומי רואה בוא סיפור השראה גדול יותר אפילו מישו, כיוון שהוא ממש לא התחיל כצדיק.
        אני אוהב את הסיפור כי הוא נבואה ליהודי המודרני שחיי בניכר ונשען על יכולת הניתוח השכלית המופלאה שלו. מילא לנצח חלומות אבל להקים מחסני ענק…. זה יזם פר אקסלנס!!!

          1. הו, לא.
            פתחת קופסא קטנה ויצאו ממנה המון דברים לעולם. בפנים, אחרי שכולם יצאו, נשארה משתופפת לה בפינה קופסת פנדורה קטנה ומסכנה.
            (אני מאמין שהכל בסדר, סתם הרגשתי חובה לכתוב את זה)

      1. מה שאתה עושה זה בדיוק גניבת דעת וחוסר צדק כלפי אלה שנרדפו בשל יהדותם.
        זה לא משנה אם היית יהודי-רוסי, יהודי-רומני ,יהודי-פולני או יהודי-גרמני. היית יהודי.
        ככה היהודים הגדירו את עצמו וככה העולם הגדיר אותנו.
        באף נקודת זמן בעולם לא שמעתי על העם הנוצרי או המוסלמי. אבל כן שמענו על העם היהודי..
        וזה מבלי אפילו להיכנס לקצה של הקצה של הדיון הזה.
        .
        אתה משליך את הכעסים שלך על העולם הדתי כפי שהוא משתקף היום בישראל על עניין הרבה יותר עמוק ומורכב.
        ותכלס אני אפילו לא מנסה לשכנע אותך כי יש בך משהו קיצוני שלא ניתן לריפוי, אלא זה עבור אותם אנשים שבטעות יכולים לקרוא אותך ולהתחיל לדבר כמוך במקום לחקור בעצמם את הנושא.

        1. דקסטר אין לי כעס על אף אחד .
          מי שיבדוק לעומק מה היא יהדות יבין שהיא קודם כל לאום ואח"כ דת עיינו למשל בספר הכוזרי (ריה"ל).

            1. כן ראיתי בדיעבד סליחה

        2. הסלידה שלי מהעולם הדתי כבודה במקומה מונך. מה שאתה עושה יחד עם עוד כמה פה הוא לתקוף אותי אישית פשוט כי האמת קשה לכם.
          אתם לא באמת מנסים לעמוד על טיבם של דברים אלא למסמס אותם כדי שחס וחלילה לא תצטרכו לגלות שאתם טועים ומטעים.
          בשביל לקבוע משהו צריך לקבוע קודם מה מגדיר אותו ככזה ואתם לא ממש מגדרים כלום. אתם משתמשים באירועים היסטורים ושיטת השלילה במקום ללכת ישר ולהגדיר מה בדיוק עושה יהודי ללאום. שום ממצא עכשיו או היסטורי לא הופך את היהדות ללאום. זה שלא שמעת משהו לא אומר שזה הופך את מה שאתה חושב לנכון, ההיסטוריה מלאה במיתוסים ותפיסות לא נכונות שהשתרשו ברוח הזמן ומחלקם קשה מאוד להיפתר, הרי יש אנשים שישכנעו אותך שיש איזה סבא בשמיים שעושה כל מני קסמים, אז?
          לפי הגישה שלכם עוד מעט האיסלם יהפוך ללאום כי שונאים (או שהוא משניא) אותו וירצו להשמיד את המוסלמים באשר הם.
          התדמית של היהודי בהיסטוריה היא של היהודי הדתי ומשם נגזר כל השאר. גם אם היתה (והיתה) בורות זה לא משנה את העובדות.
          שאלת את עצמך פעם מה עושה אותך יהודי? מה ההגדרה ליהודי? איך מצטרפים ללאום היהודי? התשובות האלה יתנו לך חלק גדול מהתמונה ללמה יהודות היא לא לאום בשום צורה.
          אני יודע בדיוק ממה אתה מפחד וזה הפחד של כל מי שיודע בתוך תוכו שהקרקע האידאולוגית והרוחנית שעליה הוא עומד היא לא קרקע מוצקה. הסיבה שאני כותב את הדברים האלה היא בדיוק בשביל שאנשים אחרים יחשפו למידע הזה, יטילו ספק במוסכמות ובשטיפת המוח שהם עברו וילכו לחקור ולחפש תשובות בעצמם.
          דרך אגב בניגוד למה שניתן לחשוב האמת תביא לעתיד יותר טוב ולא פחות טוב. העולם היום הוא טוב בעשרות מונים עבור רוב בני האדם וככל שהדת תלך ותתפוס בו פחות מקום כך יטב יותר.
          באופן אישי איני חפץ בהעלמות המוסד הדתי רק כדי שאוכל להרגיש טוב עם עצמי או כדי ליצר כאוס או מה שלא עובר לך בראש כשהחרדות צפות ומתחילות להתרוצץ בראשך. אני חפץ בהשארת הדת בעבר ששם מקומה והיתה כבר צריכה להישאר שם מזמן ובבנית ערך ומשמעות חדשים על בסיס רציונאליות, הגיון ובעיקר ידע וצניעות אמיתייים ולא מזוייפים כמו שמוכרת לך הדת. ידע וצניעות שמאפשרים לך קודם כל לחקור ואחר כך להגיע למסקנות וגם מאפשרים את שיפור הידע הקיים ושידרגו בהינתן ממצאים ומידע חדש.
          חשוב לי להוסיף שהמסר שלי הוא לא רק כלפי דת אלא כלפי כל המוסדות והתפיסות הפסאודו מדעיות ה SO CALLED "רוחניות" או יותר נכון רוחניות בשקל שאפשר למצוא בכל פינה כמו אסטרולוגיה נומרולגיה ועוד ועוד מחרבי מוח והשכלה.
          חשוב לי להוסיף 2 שאיני מתיימר להיות איזה גאון או יודע כל וזה שאני יודע לזהות או להכיר בגאונות ובהשפעה של דמויות כגון איינשטיין, פאראדיי, בוהר (ועוד רבים וטובים) לא אומר שאני מסוגל לפתור כל משוואה שהם יצרו או להבין כל קונספט שהם תיארו אבל בהחלט יכול להבין את התהליך שהביא לאמיתות התיאוריות שלהם.

            1. להיפתר > להיפטר

          1. אם היית מכיר מקרוב את העולם הדתי באמת אז לא הייתה לך סיבה לסלוד ממנו. תשאר למשל את אורי זוהר וד"ר ענת רוט שסלדו מהעולם הדתי כחילונים וחזרו בתשובה וכן מדענים שחזרו בתשובה.

            1. אתה ממשיך עם ההנחות חסרות הבסיס שלך. אני מכיר את העולם הדתי מקרוב מאוד. הסלידה שלי ממנו היא בעקבות ההיכרות, דווקא בעבר, ובטח כשהייתי ילד, לא היתה לי ממש סיבה כי לא ממש הבנתי את המשמעות של שטיפת המוח הזו.
              אתה ממשיך עם לשלוח אותי לדבר עם כל מני אנשים מתים ומדענים עלומים שבין הבחירה הפרטית שלהם למציאות האובייקטיבית אין דבר וחצי דבר. זו לא הפעם הראשונה שאתה עושה את זה, למעשה מההכרות הקצרה שלי עם התגובות שלך בעבר, עושה רושם שזה בערך כל מה שאתה מסוגל לעשות כשאתה דוחף את עצמך לדיונים האלה. נשמע שאין לך באמת ידע כל שהוא שאתה באמת מתבסס עליו והמניע היחידי שלך הוא להגן על עצמך מלשמוע ולהבין שיכול להיות שבזבזת חיים שלמים על אמונה במיתוסים ודברים לא קיימים ואתה פוחד פחד מוות מהאמת.
              בעיני זה פתטי ואם טוב לך שיהיה לך לבריאות אבל אם אתה מנסה להדיין איתי תדע לך שכל ההפניות האלה לדרכים ללא מוצא לא באמת משכנעות אותי שיש לך מושג במשהו אלא בדיוק להיפך.

          2. היהדות היא לאום בעל צורה בדיוק כפי שהיא דת וזה מנותה המיזוג הזה וכך עולה מהמקורות היהודיים שישנה התייחסות לעם יהודי בדיוק באותה מידה לדת היהודית.
            וגם הנאצים התייחסו ליהודים כלאום ומרהית שונאינו. אך לא צריך אותם בשביל זה.

            1. אתה ממשיך ללכת סחור סחור ומפנה אותי למקורות. אם היית קורא בעיון היית רואה שכבר התייחסתי בדיוק לזה וכתבתי למה זה לא רלוונטי.
              אז תקרא שוב מה כתבתי אם אתה רוצה.
              קודם תגדיר מה זה לאום ואחרי זה תגדיר איך יהודות זה לאום. במקורות גם כתוב שיש אלוהים ושהעולם "נברא" לפני 6000 שנה ועוד מלא המצאות לא מציאותיות אז מה?

      2. אם אין לך מושג, אז אל תביע דעה.
        היהדות היא גם דת וגם לאום באותה מידה. כל שונאי היהודים ורודפיהם במהלך הדורות יוכיחו זאת. יש עם יהודי כפי שיש דת יהודית. מוסלמים ונוצרים בכל מקום שהם רואים עצמם כולם כבני הלאום האמריקני, האנגלי, הצרפתי, וכדומה. יהודים בכל מקום שהם הם בני הלאום היהודי וכך התייחסו אליהם הגויים בכל מדינה שבה היו. וכן במקורות היהודיים ישנה התייחסות ליהדות גם כלאום. היהדות היה דת ולאום גם יחד!!!

        1. הופה הנה קפץ לך הדיקטטור הדתי הקטן והמשתיק. אסור לכולם לסוע בשבת כי זה פוגע בריגשותי!!! מרפק של ילדה? טפו! זה כואב לי בעין ואולי גם ב*ין.
          תראה את מה שעניתי לדקסטר זה כולל גם אותך.
          אז רגע המוסלמים שנירדפים עכשיו בסין הם גם לאום? יש עליה היום בשינאה כלפי מוסלמים בעולם (ולא משנה כרגע הסיבות), כבר כיום עושים לרובם פרופיילינג אז מה אם יעשו את זה מספיק זמן האיסלאם יהפוך ללאום?
          עצוב מאוד שגם אתה וגם דקסטר מגדירים את היהדות על פי הקריטריונים של הצוררים והשונאים. כבר קראתי אנשים שמגדרים יהודי את מי שהנאצים הגדירו כיהודי. בעצם בלי לשים לב אתה בעצם אומר, במילים אחרות, שאם לא היו שונאים את היהודים אז הם היו נשארים דת ולא הופכים ללאום.
          זה נכון שככה היהודים התייחסו לעצמם זה לא עושה את זה נכון וחוץ מזה אם ממש תסתכל בין השורות תראה שכל אותן קהילות יהודיות שהתקבצו בארץ קשורה, כל אחת במינהגיה בצורה מאוד מאוד הדוקה, למדינת הלאום המקורית שלה.

    1. אתה מנסה לדון במושגים חדשים(יחסית) תופעה מלפני 3000 שנה. היהדות היא לא דת או לאום וגם שניהם, המושגים פשוט לא רלוונטים.
      בנוגע לדתלש"ים זו תופעה מעניינת(בתור אחד שחי שם תקופה מסויימת והחליט לחזור), לדעתי אין לזה זכות קיום, כי אין דבר כזה קשר למסורת בלי הדת. הציונים הראשונים היו כאלה(ביאליק, אחד העם וכו'), וראינו שזה לא עובר לדור הבא..

    2. אהרון היקר הכנסת ראשך בדבר עמוק ונרחב ושכחת לציין שזאת נקודת מבטך. דהיינו במקום לשלוח את הקוראים לכוזרי , עליך להזכיר שזוהי נקודת מבטך – נקודת מבט של כל דתי לייט \ שרוג \ פוסח על שני סעיפים מצוי. לא נתת הקשר אף לא פעם אחת לבורא , לתורת הבורא וכו'. להגיד דת על התורה זה כמו לקרוא לאוכל תחביב במקום צורך קיומי. אז אנא ממך תתמקד בהופס או לכל הפחות תסייג את דבריך.
      נ.ב. כדאי לכל מי שרמתו בתנ"ך מסתכמת ב5 יחידות בשעת ריכוז בגן של צופיה, להכיר את מקומו ואז לפחות יראה כחכם

  3. תודה מנחם, מעורב מעולה לפתוח איתו את היום!
    לגבי השינויים בליגה:
    למיטב הבנתי מדובר בשלושה שינויים מרכזיים שהליגה מעוניינת להכניס:
    1. הטורניר אמצע עונה – בהתחלה יהיה מדובר במשחקי בית-חוץ בין קבוצות הבתים של הליגה (אטלנטי, פסיפי וכו') כחלק מלוח המשחקים הרגיל של העונה הסדירה. שש הקבוצות שיסיימו בראש כל בית (אחת מכל בית) + שתי הסגניות המובילות ביותר ייכנסו לטורניר נוק-אאוט כאשר המנצחת תזכה במיל' דולר פר שחקן כמו שאמרת.
    2. כניסה לפלייאוף ממקומות 7-10: גם פה יהיה מדובר במשחקי נוק-אאוט, כאשר המדורגות 7-8 ו9-10 ייפגשו בנפרד, המנצחת בין ה7-8 תעלה לפלייאוף ישירות והמפסידה תשחק משחק נוסף נגד המנצחת במשחק המקביל שיתקיים בין המדורגות 9-10 כאשר המנצחת בניהן תהיה זו שעולה לפלייאוף.
    3. ביטול הגמרים האזוריים – פה מה שיעשו זה שבמקום לערוך גמר של מזרח וגמר של מערב, כאשר יישארו 4 קבוצות אחרונות בפלייאוף (שתיים מכל קונפרנס) ידרגו אותן לפי המאזן שלהן בעונה הסדירה לשני חצאי גמר נפרדים (מה שיוכל לגרום למצב של מערבית מול מזרחית בחצי הגמר, או מערבית נגד מערבית בגמר).
    מקווה שעשיתי לך סדר ושלא בלבלתי יותר – ובכלל שהבנתי נכון בעצמי (אשמח לתיקון אם טעיתי).

    1. m-AIr-
      לא יודע מי אתה ומה אתה רוצה .
      אבל איבדת אותי בירידות האישיות שלך .
      לא מבין מה הרווחת מכך .
      ומה אתה מנסה להגיד על כך.
      ואגב רק נאמר שרבים וגדולים ממני תלמדי חכמים גדולים אומרים כפי שאמרתי אלא שאנשים כמוך יגידו גם עליהם שהם דתיים לייט .
      איך אמר שמיר נו טוב.

      1. אהרון יקר ממש אבל ממש לא הייתה כוונתי בירידות ועל אחת כמה וכמה לא אישיות ואם כך הובן מדברי אני מתנצל התנצלות כנה. מה שאני מנסה לומר הוא שהצגת עמדה סובייקטיבית לחלוטין ואני טוען שזוהי עמדה של סקטור מסוים. כשאני אומר דתי לייט זה לצורך הבנת הסקטור ולא חלילה אחרת. ושוב קבל התנצלותי. בכך אופן אודה לך אם תתייחס לגופם של דברים

          1. רווח לי.
            נ.ב. אני לא מכיר את הרב אורי שרקי ומניין לי שדיברת בשמו? על כל פנים כנראה שהתנסחתי לא נכון \ ראוי {קורה לי לאחרונה לא מעט} ובשלב זה אסיים את הנושא.

            1. הכתב הפוך יותר מדי לאחרונה …
              בכל אופן קח כמה דוגמאות בסיסיות
              1. אשר בחר בנו מכל העמים (לאום ) ואח"כ ונתן לנו את תורתו (דת)

              2. רות אומרת לנעמי עמך עמי (לאום) ורק אח"כ אלוקיך אלוקי (דת).

              3. נפסק בשולחן ערוך לגבי גר שרוצה להתגייר כך אומרים לו אומה שפלה ובזויה (לאום) ואם עדיין רוצה להתגייר מספרים לו כמה קשים המצוות (דת).

            2. כל פעם שהכתב יוצא הפוך פשוט תעשה ריפרש לדפדפן וזה אמור להסתדר.
              .
              1. כשאתה אומר אשר "בחר" בנו מכל העמים, מי הוא אותו עם? איפה היה העם הזה לפני שאותה ישות מומצאת "בחרה" בו? הם הישות המומצאת הזו קיימת מחוץ לגבולות הדת?
              2. העובדה שהיא אומרת את זה או שזה מה שהסיפור מספר לא אומר שזו האמת (ע"ע גניבת דעת). הרי אין עם כזה ללא אלוהים ואין אלוהים ללא דת, לפחות לא במובן הממסדי ולכן העם הוא פועל יוצא של הדת ולא להיפך. קח בחשבון גם שעם ישראל לפני הגלות ולאחריה הוא לא באמת אותו העם והנרטיב שמחבר אותו הוא הנרטיב הדתי. הרמז נמצא אפילו בשם שנבחר לדת הזו.
              3. פה כבר ממש ירית לעצמך ברגל. הגיור הוא בדיוק מה שמוכיח שזו בסך הכל דת ולא יותר. התנאים לגיור, הפנימיים והחיצוניים הם כולם מעולם הדת ולא הלאום ומעבר עליהם הוא עילה לפסילת הגיור במהלכו או לאחריו. גולת הכותרת היא שגיור חייב להיות מאושר ע"י האורתודוקסיה היהודית שזהו מוסד דתי. הרי אין שום אדם שיוכל להצטרף ל"עם" היהודי רק ע"י הצהרותו שהוא רוצה להיות חלק מ"העם" הזה, הוא חייב לקבל על עצמו את הדת היהודית.
              האבסורד הוא שאפילו אנשים שרואים את עצמם כיהודים ושומרים חלק מהמצוות אבל לא מבצעים את ההלכה כפי שדורש הממסד האורתודקסי לא נחשבים כיהודים (כלומר חלק מ"העם"), דוגמא מובהקת היא הרפורמים. הרצון להוציא את הרפורמים "מהעם" הוא לא כי ביולוגית או רוחנית הם לא חלק מ"העם"/לאום, אלא כי דתית הם לא חלק מ"העם" בעיני אלא שלקחו לעצמם בעלות על הדת "הרוחניות" ו"העם".
              לסיום איך שלא תהפוך את זה, כל מה שמגדיר את היהדות "הלאומית" היא הדת שלה וכל השאר הוא במקרה הטוב נגזרת ועבודה עצמית על התודעה שלא תחזיק במבחן הזמן ללא הדת עצמה. באופן אבסורדי או שלו הדרך היחידה באמת להפוך את הדבר הזה ללאום אמיתי הוא לנתק את מדינת ישראל כמוסד, ממוסד הדת וליצוק בו תוכן לאומי שמושתת על המיתולוגיה היהודית אך לא כובל אותה בכבלי הדת, אבל זה כבר לדיון אחר.

            3. עם ישראל נוצר לפני קבלת התורה מכאן שהלאום קדם לתורה .
              נכון בשביל להתגייר צריך לקבל את מצוות הדת אך יש גם מושג של גר תושב שמקבל על עצמו להיות שותף לאומי לעם ישראל .ועם ישראל מחויב לנהוג בו בכבוד .

            4. לפי הסיפור ברור שעם ישראל נוצר לפני התורה אבל האם באמת הוא נוצר לפני התורה? הרי הסיפור של התורה הוא סיפור דתי על אמונה בהמצאות מטאפיזיות. זה סיפור דתי עם מבוא שמתאר איך נוצר "העם" לפני שקיבל על עצמו את הדת אבל אלוהים נוכח שם מההתחלה. אין לסיפור הזה שום קונטקטס מחוץ להקשר הדתי שלו ואין שום עם אם הוא לא עובד את האלוהים הזה ומעל כל זה מרחפת ההכרה שזה סיפור שנכתב בדיעבד ולא תוך כדי התרחשות, אז הסופר של המיתולוגיה הזו כתב אותה איך שהתחשק לו ועיצב אותה כך שתתאים לנרטיב של ההווה בו היה חי ושל העתיד אותו רצה ליצור.
              אתה אומר את הדברים לגבי הגיור בדרך אגב כאילו זה נותן תוקף לטענות הקודמות שלך וזה לא אלא בדיוק להיפך, אתה למעשה מוכיח את הטענות שלי אחת אחת.

  4. שם מס 45 ברשימת 50 גדולי העשור.
    לברון ג'יימס.
    לברון שיחק כל העשור בליגה
    קבוצות בעשור : קליבלנד ,מיאמי והלייקרס.
    10 פעמים אולסטאר : (אם וי פי 2018 )
    9 פעמים בחמישיית העונה הראשונה +עוד פעם בשלישית
    (4 פעמים בחמישיית ההגנה הראשונה +1 בשנייה).
    3 פעמים אם וי פי העונה (2010+2012+2013 )
    3 פעמים אם וי פי הגמר ( 2012+2013+2016)
    8 פעמים הופיעה בסדרת הגמר
    3 טבעות אליפות 2 עם מיאמי (2012+2013 ) ועוד אחת עם קליבלנד (2016 ).
    (חבר נבחרת ארה"ב עמה זכה בזהב האולימפי מלונדון 2012 ).

    בקיצור בכל פרמטר הישגי נמצא בראש הפירמידה (במשותף או לבד) .
    בנוסף לכישרון היה לו גוף לא פציע
    למעט אשתקד לא נעדר יותר מ 13 פעם בעונה גם זה בעונה בודדת כל היתר לא החסיר דו ספרתי של משחקים
    בשורה התחתונה בעשור הקודם היו 804 משחקי עונה סדירה (הייתה עונה של 66 משחקים בלבד)
    לברון שיחק מתוכם 726 (מעל 90 אחוז) מן הסתם הכי הרבה דק' עונה סדירה לעשור.
    קלע לפחות 25.3 לעונה (בין 25.3 ל 29.7 )
    לא ירד מ 6 ר' לעונה ולמעט עונה בודדת קטף לפחות 6.9 לעונה)
    ולא ירד מ 6.2 אס.
    בקיצור כל העשור עשה לפחות 25 6 6 .
    כל העשור מעל 35 דק.
    למעט עונה בודדת של 48.8 אחוז כל יתר העונות מעל 50 אחוז שדה.
    למרות ביקורת על אחוז השלשות מחוץ לקשת קלע כל עונה מעל 30 אחוז.

    בפליאוף שיחק 179 מש' (שזה יותר מ 2 עונות מלאות נוספות )
    ספק אם היה מישהו מאז חיבור הליגות ששיחק כ"כ הרבה בעשור בודד (905 מש לא כולל נבחרת).
    ובטח כ"כ הרבה דק.
    אולי מיותר לציין שפתח בכל המשחקים ליגה ופליאוף.
    בפליאוף לא ירד מ 38.2 דק והגיע גם 43.9 דק ממוצעות .
    (ממוצע עשור 41.4 דק) .

    לא ירד מ 7.1 ר' כל העשור ולפחות 23.4 נק.

    שוב המספרים עושים אותו הגדול מכולם את הביקורת היחידה אמרתי לא פעם וזה החיבור שלו עם גדולי השחקנים בכדי לקחת אליפויות .

    1. הביקורת לגבי גדולי השחקנים אינה מוצדקת כי גם מייקל לקח אליפויות עם פיפן שהיה כוכב על ומגגולי השחקנים ועוד כמה שחקנים איכותיים עד מעולים כמו רודמן וגארנט ופיפן והארפר ועוד. מג'יק שיחק עם כארים, מגדולי השחקנים בכל הזמנים ועם וורת'י, מגדולי הס"פ בכל הזמנים. בירד שיחק עם מקהייל, מגדולי הפאוורים, ופאריש, ציר נהדר. הלוחמים זכו בשתי אליפויות משלוש נגד לברון עם דוראנט, קארי וקליי. השלישיות המובילות של הקבוצות הנ"ל לא פחות טובות מהשלישיות שלהן היה שותף לברון במיאמי ובקאבס, אם לא יותר טובות, וזה נכון גם לסגל בכלל.

  5. טור יפה מנחם
    יוסף אחיו ופרעה זה סיפור קלאסי שמודגש בכל בית ספר בלימודי תורה. סיפור על מוסר ולקח.
    מקווה שהרמת לעידו שאולי יסכים לפשט לנו את המהפיכות שסילבר מתכנן.
    כמו שהארדן הביא את הזקן והמוהוק, וויט יחזיר את האפרו. תחשבו על טאקו עם אפרו. אף אחד לא רואה את הסל…..
    לוקה יהיה אחלה ביזנס מן כשיפרוש עם כמה מאות מליונים אולי אפילו חצי מליארד.

  6. מנחם יש בארה"ב מושג או יותר נכון זרם דתי שנקרא MODERN ORTHODOX שזה בעצם אורתודוקסים שהחליטו להמשיך לקיים את ההלכה רק לוותר על חלק מהפרשנויות ומההמצאות חסרות הקשר, בעיקר אלה שמנותקות לחלוטין מהחיים המודרנים ומכאן השם. לדוגמא הלבוש או המניעה משימוש ברכב בשבת, כל עוד זה לא לצורכי עבודה ועוד כהנה וכהנה. אני לא מתיימר להיות מומחה בנושא.
    ג'ארד קושנר בעלה של איוונקה טראמפ הוא אורתודוקס מודרני. בעיני זה אוקסימורן ומאוד משעשע אבל כך היא כל הדת מלאה בסתירות וניתוק מהמציאות.

    1. הדברים שלך מנותקים מהמציאות. אין לך כל בסיס לטענה על המצאות חסרות הקשר וסתירות וניתוק מהמציאות.
      גם אורתודוקסים מודרניים לא נוסעים בשבת. מי שנוסע בשבת הוא לא אורתודוקס כלל את דתל"ש. האיסור על נסיעה ברכב הוא בגלל המנוע, ופעולת הצתת המנוע היא מקבילה מודרנית להדלקת אש,
      ראה את כתב העת "תחומין" של מכון צומת ותראה שהדת היהודית לא מונותקת כלל מהמציאות והמדע.
      אנשי מדע ומשכילים מאוד שחשבו כמוך כשלא הכירו את הדת היהודית, לאחר שהכירו מקרוב את השקפת הדת היהודית חזרו בתשובה וראו בדת היהודית את האמת ולא בחילוניות שגדלו עליה. והמדד הוא לא מכלל המדענים אלא מאלו שמכירים היטב גם את ההשקפה החילונית וגם את זו הדתית.

      1. *מי שנוסע בשבת הוא לא אורתודוקס כלל אלא דתל"ש.

        המושג "אורתודוקס"=שמרן.
        הגדרת איסור מלאכה בשבת הוא "מלאכת מחשבת" כלומר פעולה היוצרת דבר חדש שלא היה קודם, מציאות חדשה.
        הדלקת אש, כולל זיקי אש היוצאים מפעולה כמו הצתת מנוע, יוצרת דבר שלא היה לפני כן, האש הזו לא הייתה קיימת לפני הדלקתה. לכן פעולה זו אסורה בשבת, ללא קשר לקושי של הצתת אש בדרך זו או אחרת. וכך לקטוף פרח גם אסור בשבת כי לפני הקטיפה העולם היה עם הפרח הזה צומח ולאחר הקטיפה מציאות העולם היא ללא הפרח בצמיחתו.

      2. ציפור (קרמר), כיצד היינו מגיעים אתמול בבוקר לבית הכנסת של חב"ד ללא מכונית? אולי היינו שוכרים UBER – 'גוי של שבת'? – שיביא אותנו איזה 10 ק"מ מנהבית (ויש בוודאי שמגיעים מ-50 ק"מ מהבית)

      3. זה שתמשיך לצעוק שאין לי בסיס לא אומר שבאמת אין בדיוק כמו שזה שאתה טוען שיש אלוהים לא אומר שבאמת יש.
        אני מכיר כמה אורתודקסים מודרנים שנוסעים בשבת כל עוד זה לפנאי ולא לעבודה. יותר מזה חלקה נוסעים בשבת לבית הכנסת.
        אתה יכול לבוא ולהגיד עכשיו שהם לא אורתודקסים מודרנים (בעצם אמרת) אבל אז זה יסבך לך את כל הטענות שטענת קודם על הלאום כי אני יענה לך שככה הם רואים את עצמם. ברוכים הבאים לעולם הסתירות של הדת. קשה להגדיר משהו כשהכללים הם פחות או יותר – איך שבא לך.
        הטענות המוזרות שלך לגבי מדענים שחזרו בתשובה או כל מני דברים שאתה מנסה להאחז בהם כאילו זה מוכיח משהו מהטענות שלך הוא במקרה הטוב תמוהה ובמקרה הפחות טוב אותה בורות שעליה אתה מדבר. זה שמישהו חזר בתשובה לא מחזק או מחליש שום טענה. פעם כל המדענים היו דתיים כי…. סקופ…. כולם היו דתיים, אז מה זה אומר שדת ומדע הולך ביחד? ברור שלא! אלא הפכים ברורים. אלה שתי שיטות/דרכים שונות לתאר את המציאות.
        "והמדד הוא לא מכלל המדענים אלא מאלו שמכירים היטב גם את ההשקפה החילונית וגם את זו הדתית." עכשיו אתה גם קובע מה הוא המדד הפרטי שלך? שוב זה לא רלוונטי ובעייני מאוד פתטי. אתה תקוע בלופ עם עצמך, למעשה אתה די מזכיר לי את הדרך שבה שימון מתערב פה עם מגיבים אחרים תמיד יש איזשהו תנאי בשביל גידור הסיכון 😂😂

  7. חב"ד ארגון מיסיונרי – לא משתף עימם פעולה לעולם ומשתדל להתנגד לכל פעילות שלהם, גם זו הנעשית במתק שפתיים ובחביבות

    1. חב"ד לא מכריחים אף לא אחד להשתתף בפעילותם, להניח תפילין וכדומה. והם מתייחסים באהבה לכל יהודי, גם כמוך!!!

      בכל מקרה הפעילות האנטי דתית הקיצונית של ויצו והשומר הצעיר בקרב ילדי תימן (בעיקר אך לא רק והיו גם מעדות אחרות ביהדות המזרח והספרדים ואף) שכללה חטיפת ילדים מהוריהם, הייתה לא פחות מיסיונרית מממיסיונרית ואף יותר גרוע, ממש פשע נגד העם היהודי כל התנהלות האנטי דתית הקיצונית המחליאה והאנטי מוסרית הזו!!!
      וכן היה לגבי ילדים ניצולי שואה ממשפחות שומרי מצוות.

      1. רגע זה אתה שאחראי על המוסר? בעיני דת היא אחד הדברים הכי לא מוסריים שהמציאו בני אדם בשביל לשלוט בבני אדם אחרים, העובדה שיש מדינות בעולם כולל פה שהיא חלק מספר החוקים היא לדעתי פשע חמור ביותר.

  8. מכל כיוון כל כך מתאמצים להגיד שלברון לא נח! הוא פצוע, הכל בסדר, אין מה לדאוג, הוא לא שובר את המילה שלו. ככה שאני חייב לחשוב שזה לואד מנג'מנט ולא פציעה אמיתית.

    1. לא ממש משנה איך הוא יגדיר את זה – הוא עושה בשכל. הוא ממש שיחק באש לטעמי בזמן האחרון. הוא חייב לתת לגוף שלו לנוח.

      1. מעולה, שינוח, שיעשה מה שצריך כדי להימנע מפציעה רצינית.
        בעיקרון אני לא אוהב לדכא מישהו שעשה צעד חיובי, בסגנון "זה היה כל כך קשה?". אבל –
        אתה יודע מה? אין באמת אבל. יש קצת את היותו דובר נגד הלואד ממרום פריווילייגותו. אבל לא הרבה מעבר.

  9. תודה מנחם!
    אני חושב שיש ב"דתיים של שבת" עניין אחר, המטרה הגדולה של השליחים הללו של חב"ד ושאר תנועות היהדות בארה"ב היא שהיהודים לא יתבוללו (מה שקורה כרגע בארה"ב ובשאר העולם), ולכן גם הרב פינשטיין שהיה פוסק של ארה"ב העדיף שאנשים ישארו קרובים ליהדות גם במחיר של לעבור על ההלכה כדי שלא יתבוללו ויצאו מעם ישראל ומהיהדות.
    יש לי קורס אקדמי על יוסף ואחיו וזה מרתק מאוד! השגיאות שעושים כל הנוכחים בסיפור, והשינוי שחל בכולם.
    .
    קובי וויט היה יכול להיות דרק רוז הבא, אבל לא נותנים לו לשלוט במשחק אלא להיות תוספת כוח מהספסל וגאנר שלשות ולא מוביל ולא נכנס לסל ומוציא החוצה כמו רוז. חבל.
    .

    1. בדיוק!! שורפים את הילד בשיקאגו בוילן הביתה יא כסיל
      קובי וויט צריך להיות האיש של הבולס, מקבל ההחלטות וזה שהכל עובר דרכו הוא יכול למקסם שם המון שחקנים. בוילן הכסיל הפך אותו לקאץ אן שוט קורבר, מאמן שבושה לענף. אני לוקח עכשיו את קובי וויט על בן סימונס, יתאים לפילי אש

      ציקו יש טרייד? סימונס על וויט ?

      הנה טרייד שעובר ציקו לוקח?

      סימונס זהיר סמית ובולדן על קובי וויט וסאטורנסקי

      https://tradenba.com/trades/FGQEXc5qN

            1. לא לא החלפנו הוא קיבל את בראון ופיטר את בוילן בפילי אני גם הgm וגם המאמן וגם הנשיא מאמינים בריכוזיות

  10. תודה דוק. עזוב את לאב או גריפין לרוקטס, זה לא יקרה וההגנה הגרועה שלהם תסגור שם את הסיפור. תחשוב שאילולא הטרייד על CP3 היה להם את מונטרז הארל (ובברלי וסוויט-לו..)

  11. מנחם שמח לקרוא שחבד עשו לך תחושב טובה.
    ללא ספק הם חסידות מורכבת.מצד אחד האירוח של כל יהודי והמאור פנים שלהם בנוסף להרבה חסד שהם עושים (בירושלים יש להם פרויקט שבו הם דואגים לסנוויצים לילדים שאין להם בבית הספר מכל המגזרים)
    אבל מצד שני יש הרבה ביקורת עליהם על ההחזרה בתשובה.
    תודה על הכתיבה ורק בריאות

    1. יש לי גם ביקורת וכמובן הערכה על חב"ד אבל להגיד שהם מחזירים בתשובה ?
      אשמח לדעת מה זו החזרה בתשובה בכדי להבין האם אנו מדברים על אותו דבר.

      1. זאת הביקורת עליהם על מין מסיונריות יהודית
        האם זה מדויק לא האם יש לזה במה להאחז לדעתי כן.
        בנוסף לדעתי הכוונה בדתיים של שבת היא לא בדתלשים דווקא אלא במסורתיים בארץ זה מאוד נפוץ לא להיות אדם מקפיד ביום יום ולהתפלל בשבת
        כנראה שבשביל מנחם זה חידוש.

        1. לי ה"מיסיונריות" הזו לא מפריעה, נהפוך הוא אני מניח תפילים בשבילהם ומקיים את החוק שבין האדם למקום ואהבת לרעך כמוך.
          עם עשיתי לאברך שמחה בלב ע"י זה שהנחתי תפילין ואמרתי שמע ישראל אז דיינו.

  12. תודה מנחם.
    לגבי יוסטון – הטרייד על פול הביא כוכב שני ונגיעה מהדחת קבוצה היסטורית. הארל, בברלי ו-וויליאמס הם כוכבי הופס (לו משודרג). ראינו לאן הגיעו ללא שני כוכבי-על לצדם. עם ג'ורג'י בוי ונוטהלטימן גם אני יכול להגיע לגמר המערב.
    פול פתח אפשרות לראס – זה ערך מוסף שמגביה את התקרה של יוסטון. עם בב, מונטרז ולו – השנה, התקרה הייתה סבוב שני.

    1. לו וויל היה תמיד תותח, מה הוא עשה לבד? הוביל את הקליפרס לפלייאוף במערב ולקח 2 משחקים מקרי קליי ודוראנט…
      הארל מה עשה? מגבת מדריימונד. הארל פורץ עכשיו וכבר עכשיו מהסנטרים הטובים בליגה. הם ממש לא כוכבי הופס..

          1. מנחם – לא יודע אם צחקת או לא – זה דה שוט (עם שם ארוך חדש), השותף שלך לאהדה העיוורת לראסל ווסטברוק

      1. ביוסטון הם נרמסו על ידי ס"א וג"ס.
        פתאום הם צוות לאליפות. את הקליבר קובעים הכוכבים. פול גדול משלושתם, כמו שדייויס גדול מכל החבילה שניתנה כנגדו.
        .
        טמיר – כוכב או לא – יש לי NTC 😀

    1. ב – NBA כבר בטלו משמן 2 חוקים:
      – צעדים
      – עבירת תוקף
      כך שזה לא רלוונטי. זה פשוט כבר פתטי לראות את כמות הצעדים

    1. שמעון מי יסכים לטרייד כזה, מה אתה חושב בפיניקס יש בילי קינג או מקונדו? לא לוקח את החוזה של הורפורד השודד , אנחנו רואים איך ההרכב נראה שהוא ליד סנטר דומיננטי יש אצל הסאנס את אייטון, איך אתה חושב. זה יעבוד? אני מוכן לקחת את סימונס על מה שהצעת

        1. שמעון חיובי לא חיובי הוא בין 33 עם 109 מליון, ברור שהוא עדיף על הגופה גרין אבל זה טרייד רע מאוד לפיניקס , אתה רוצה תביא את סימונס

  13. תודה מנחם על המעורב. רק הערה קטנה על התמונה של חמישיית הספרס ,לפחות מבחינת כדורסל בואן הוא הכל חוץ מקלאסה, וככל הנראה לפי הסיפורים עליו גם פארקר מחוץ למגרש (לפרטים ניתן לפנות לבראנט ברי)

  14. אהרון היקר הכנסת ראשך בדבר עמוק ונרחב ושכחת לציין שזאת נקודת מבטך. דהיינו במקום לשלוח את הקוראים לכוזרי , עליך להזכיר שזוהי נקודת מבטך – נקודת מבט של כל דתי לייט \ שרוג \ פוסח על שני סעיפים מצוי. לא נתת הקשר אף לא פעם אחת לבורא , לתורת הבורא וכו'. להגיד דת על התורה זה כמו לקרוא לאוכל תחביב במקום צורך קיומי. אז אנא ממך תתמקד בהופס או לכל הפחות תסייג את דבריך.
    נ.ב. כדאי לכל מי שרמתו בתנ"ך מסתכמת ב5 יחידות בשעת ריכוז בגן של צופיה, להכיר את מקומו ואז לפחות יראה כחכם

  15. מעורב נהדר, מנחם!
    כציוני-דתי שמנהל אורח חיים דתי גם בימות השבוע וגם בשבת, אני יכול להעיד שהתחושות שלי לגבי חב"ד הן מעורבות: מצד אחד לא מדובר על תנועה ציונית כלל וכלל. היחס שלהם למדינת ישראל במתכונתה הנוכחית הוא בעייתי בלשון המעטה. מאידך, היחס שלהם לכל יהודי באשר הוא יכול להוות דוגמא ומופת לאהבת חינם וקבלת השונה, גם אם הקשר בינו לבין הדת רופף עד לא קיים.
    לפני שנתיים בדיוק חגגתי עם אשתי יום נישואין מספר 10 בתאילנד. בערב שבת הלכנו לבית חב"ד באי קוסמוי שאהוב מאוד על הישראלים שמטיילים בתאילנד. מעל 1,000 איש פקדו את ארוחת ערב שבת! צעירים, מבוגרים, דתיים, חילונים, ספרדים ואשכנזים. מפגן אחדות שקשה למצוא ביום יום וקשה להישאר אדיש אליו. לא היה מקום לסיכה אבל אף אחד לא צעק ואף אחד לא דחף וכמובן שהכל חינם אין כסף.
    אז אם אתם שואלים אותי: חב"ד רצויה וראויה ליחס חיובי מכל יהודי באשר הוא.

    לגבי יוסף ואחיו – רצה הגורל ופשרת "וישב" זו הפרשה שקראתי בבר-מצווה שלי. אתמול, בדיוק 25 שנה לאחר מכן, העברתי שיעור ל-20 ילדים בכיתות ד' עד ו' על הסיפור של יוסף ואחיו ועל השינוי שחל בשני המנהיגים הללו. שניהם התחילו גרוע את הפרשה (יוסף המוכשר עם
    הגאווה, הוצאת הדיבה והחלומות, יהודה הגיבור שהיה אמור לקחת אחריות ולהציל את יוסף אבל בסוף הציע למכור אותו למדיינים/ישמעלים וגם היה את הסיפור עם כלתו תמר) אבל למדו לקח והשתנו לטובה, בעיקר בתחום הענווה, ההודאה בטעות וראיית האחר, ורק אז הוכשרו להקים את שושלת ההנהגה של עם ישראל. באופן טבעי עניין ההנהגה קשור מאוד לחנוכה ולחשמונאים שהנהיגו את המרד ביוונים.

    טריי יאנג כישרון התקפי נדיר. תפקידו של ה- GM של ההוקס להקיף אותו בשומרים טובים משום שכנראה יאנג הנמוך לכל היותר יגיע לרמת מגן בינוני.

    יוסטון – אמרו את זה לפני. קובינגטון מתאים להם כמו כפפה ליד. לא בקיא בפרטי החוזים, אבל אולי הייתי מביא אותו ממינסוטה ביחד עם גיורגי ז'נג שמתייבש על הספסל של הוולבס ולא רואה דקות בגלל שקאט שותה 35-40 דקות לערב. ז'נג הוכיח שהוא יודע לתת עבודה כשהוא מקבל את הדקות (ר' 3 משחקים אחרונים ללא קאט) והוא גם יודע לקלוע שלשות ועונשין ויכול לשחק גם בעמדה 4.

    מוראנט חייב להירגע עם ניסיונות ההטבעות הגרדיוזיים. יש לו יותר מדי מה להפסיד אם ייפצע בצורה רצינית. לא לעניין..

    1. מסכים איתך לגמרי על פסקה 4. אגב אם הוא יפצע תוך כדי נסיון דאנק מהדהד אף אחד לא יזיל דמעה וודאי שלא המגן. אגב פשוט מגוחך לראות את קווין לאב מועף לרצפה ועומד יציב ו…..כלום. הזברות לאט לאט נהפכים לזובור…..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט