חגיגה גדולה – סיקור המשחק של מכבי נגד אלבה ברלין בהיכל / עמיחי קטן
ההיכל המתמלא... באדיבות שי בוקר...

חגיגה גדולה – סיקור המשחק של מכבי נגד אלבה ברלין בהיכל / עמיחי קטן

מכבי הגיעה בכושר נהדר למשחק ביתי מול היכל מלא נגד אלבה ברלין הגרמנית, עם רצף של 8 ניצחונות רצופים, 4 מתוכם ביורוליג, כולם בהפרש דו ספרתי, לעומת אלבה שהפסידה ב-5 משחקי היורוליג שקדמו להגעה להיכל, אבל הם כולם היו צמודים ונגד יריבות מהצמרת העליונה של המפעל, אליה מכבי רוצה להוכיח שייכות.

מכבי עלתה בחמישייה הרגילה של וולטרס, ווילבקין, זוסמן, כספי ובלאק, וגם עם הגנה אגרסיבית, כפי שהתרגלנו לראות לאחרונה, אבל משחק מבולגן בהתקפה מנע מהביתיים לפתוח פער בדקות הראשונות עד ששלשה של ווילבקין ושני סלים של בלאק העלו ל-4-13 אחרי 5 דקות של משחק. בהמשך אלבה נכנסו לעניינים ו-2 שריקות גבוליות של למוניקה נגד מכבי אפשרו לגרמנים לצמצמם ל-11-15. שריקות מוזרות לשני הצדדים של השופטים אפשרו לאלבה להשוות את התוצאה על 19 וסל של ברייאנט קבע את תוצאת הרבע הראשון על 19-21 לזכות מכבי.

שלשה של דורסי ואסיסטים נהדרים של ג'ייק כהן וברייאנט להאנטר פתחו את הרבע השני ושלשה של ברייאנט השלימה ריצת 0-10 תוך 2 דקות מפתיחת הרבע וגררה פסק זמן בהול של אלבה. שלשה של גיידראיטיס נענתה בסל ועבירה של דורסי, אבל השטף של מכבי נעצר ואחרי סל נוסף היה זה תורו של ספרופולוס לקחת פסק זמן, עדיין ביתרון 24-33. פעולות טובות של האנטר מתחת לשני הסלים שמרו על יתרון בטוח של מכבי ושלשה נוספת של דורסי הגדילה את היתרון ל-14, אבל אז האנטר סימן על הקרסול וירד לחדר ההלבשה בזמן שאייסי עשה שטויות בשני צידי המגרש. אחרי כמה דקות תקועות ווילבקין ירה שלשה ואז סל במתפרצת עם 2 שחקנים עליו והקפיץ את הקהל ואת ההפרש ל-16 ובמהלך הבא עוד שלשה בערך מטר מאחורי הקשת ו-2 נקודות של בלאק מהקו העלו את ההפרש ל-19. מכבי הסתבכו בהוצאת כדור וסקוטי מצא דווקא את גיפי היריב לסל קל וספרופולוס מיד לקח פסק זמן. ריצת 0-6 של אלבה נעצרה בקליעות מהקו של ג'ייק כהן שקבעו את תוצאת המחצית על 37-52 לזכות מכבי והאנטר חזר לפרקט והתאושש מהמכה שחטף. זו הייתה גם תוצאת המחצית ו-18-31 ברבע הזה לבדו.

מכבי הלכו לבלאק בפתיחת הרבע השלישי ושלשה של ווילבקין העלתה את ההפרש למעלה מ-20 לכמה שניות, ואחרי זה וולטרס ובעיקר כספי החזירו שוב את ההפרש לשם. ההתקפה של אלבה לא ממש הצליחה להיכנס לעניינים, וההפרש סירב לרדת מתחום ה-18 ונקודות של בלאק העלו את מכבי ליתרון 48-70 אחרי קצת יותר מחצי רבע שלישי. זוסמן המשיך להיות שקט בהתקפה ויעיל בהגנה, והפך בגופו מתפרצת של אלבה לאיבוד, בזמן ששתי ההתקפות נתקעו, עד שאייסי השתלט על ריבאונד התקפה ומצא את ג'ונדי שתפר את השלשה וסידר לעצמו שלשה נוספת במהלך הבא, מה שהעלה את יתרון מכבי ל-50-78. שלשה נוספת של ג'ונדי קבעה את תוצאת סיום הרבע על 55-83 לזכות מכבי ו-18-31 ברבע הזה לבדו.

ג'ונדי פתח את הרבע עם ליי-אפ שהעלה את ההפרש כבר ל-30, ואז הרים את האנטר לאלי-הופ ונתן ליי-אפ נוסף כדי להעלות את מכבי ל-91 כשנותרו עוד 7:30 דקות לסיום ואת דני אבדיה לפרקט, אחרי ששיחק עד כה רק 12 שניות בסוף המחצית, ואבדיה הגיב מיד בסל. מאחר והניצחון של מכבי כבר הובטח האווירה על הפרקט נרגעה, ובזמן שריבוא אוהדים חוגגים מכבי התמקדו בעיקר בצבירת עבירות של אייסי ואיבודים של דני אבדיה. מתוך השעמום גם כשאלבה הגיעו ל-60 אף אחד לא טרח לעדכן על המסך מי הקלעי, ואני צפיתי בשידור בקרואטית, אז אין לי מושג מי זה היה, אבל ג'ייק כהן החזיר ב-2 מהקו, אבל שלשה של שניידר הורידה את ההפרש מתחת ל-30. בדקות האחרונות המכביסט היחיד שהתעניין במשחק היה דני אבדיה שמתעניין בסיכויים של גולדן סטייט לבחור אותו בדראפט, ואלבה ניצלו את זה כדי לצמצם את ההפרש, בזמן שמכבי חגגו הגעה ל-100 נקודות לראשונה מאז נס מילאנו והמשחק הסתיים בניצחון קליל 78-104.

יאניס ספרופולוס אמר לאחר המשחק: "אני רוצה לברך את השחקנים שלנו, לא בגלל הניצחון, לא בגלל המשחק, לא בגלל ההופעה, אלא בגלל שהם היו מאוד מחוייבים במשחק לא פשוט, כי המשחק הזה נראה כמו משחק קל, אבל לשחק את המשחק ככה עם כל המחויבות, אחרי כל רצף הניצחונות שלנו, זה לא פשוט בכלל, וזאת הסיבה לכך שאני רוצה להחמיא לשחקנים. אני חושב שהיינו מוכנים לאלבה, השחקנים ידעו שזאת קבוצה מסוכנת שאין לה מה להפסיד, יש להם קלעים מצוינים, כמעט ניצחו את ברצלונה ואת ריאל בחוץ, ולכן ידענו שאנחנו חייבים להישאר מפוקסים במשחק.

אני רוצה להודות גם לאוהדים שתומכים בנו כל כך הרבה. הם אוהבים את הקבוצה, ואנחנו מאוד שמחים שהיום שיחקנו טוב מאוד ונתנו לאוהדים משחק נפלא לצפות בו.

אני לא רוצה להשתמש במילים גבוהות, אבל אנחנו קבוצה קשוחה שנלחמת בכל משחק. מוקדם מדי לעסוק בשאלה עד כמה אנחנו טובים. אנחנו קבוצה שנלחמת, קבוצה שרוצה להשתפר גם בהגנה וגם בהתקפה, אנחנו רוצים לשפר את המשחק שלנו, כל השחקנים באים מוכנים למשחקים, ואני רוצה להמשיך את כל זה ולא לדבר במילים גבוהות.

קודם כל, הגנתית שמרנו טוב ולחצנו עליהם מקרוב והקשינו עליהם את המשחק וההגנה הטובה שלנו יצרה גם הזדמנויות בהתקפה והפכה גם את ההתקפה שלנו לטובה היום, זה בגלל שכל אחד מ-12 שחקני הסגל הגיע מוכן ונתן משחק טוב בהגנה ובהתקפה".

על העובדה שלראשונה מכבי ניצחה 5 משחקי יורוליג רצופים בהפרש דו ספרתי: "זה מראה שאנחנו נלחמים בכל משחק, זה מראה שאנחנו בכושר טוב ובמומנטום חיובי. אנחנו צריכים לשמור על הפוקוס שלנו, בהתקפה ובהגנה ואנחנו צריכים שכולם יהיו מוכנים לכולם. אנחנו צריכים להיות קבוצה שממשיכה לעבוד קשה בכל אימון ובכל משחק, להתכונן הכי טוב שאנחנו יכולים לכל משחק, ואז בסוף נוכל להתמקד בחישובים. יש לנו עכשיו חודשיים וחצי עם לו"ז קשה של 11 משחקים בכל חודש, שזה אומר משחק כל 3 ימים, ואנחנו צריכים להתכונן לכך היטב, אבל עכשיו אנחנו צריכים להתכונן למשחק בליגה.

אני עוד לא חושב על המשחקים הבאים ביורוליג, אלא רק על המשחק בליגה. אחרי שהוא יסתיים נחשוב על המשחק הבא, וכן הלאה.

טיילר דורסי עכשיו מתרגל לקבוצה. היה לו מאוד קשה לשחק רק ביורוליג והוא היה צריך זמן משחק כדי להתרגל לכדורסל של היורוליג, השונה ממה שהוא מכיר זה לא טוב לדחוף שחקן בכוח ולהגיד לו להסתדר. נקודת המפנה הייתה ברגע שהוחלט לשתף את דורסי בליגה הישראלית והוא הרוויח שם דקות שסייעו לו בהמשך.

אנחנו מתאמנים על הזריקות מהעונשין כל הזמן, אבל לפעמים שחקנים בכושר קליעה פחות טוב, או שיש לחץ, וזה גורם לאחוזים נמוכים יותר מהקו. במשחק הזה הדברים הלכו טוב וגם זריקות העונשין נכנסו באחוזים טובים מאוד. טאריק בלאק הוא שחקן שעובד קשה ויש לו המון מוטיבציה והוא מאוד קשוח בהגנה, בהגנה על הטבעת ובכל מה שקשור להגנה על הצבע, ואני מאוד מרוצה מהדרך בה הוא שיחק היום".

טאריק בלאק אמר: "הניצחון הזה מאוד חשוב לנו, ואני מקווה שהרכבת תמשיך לדהור וזה אומר שאנחנו צריכים להמשיך להשתפר. אני חושב שאנחנו משחקים טוב מאוד ביחד, אבל אני רואה כל כך הרבה דרכים שאנחנו יכולים להשתפר בהם, ולכן אני מאוד אופטימי, כי כשאתה משחק כדורסל טוב אתה מרוויח ניצחונות, אבל עדיין יכול להשתפר ולהיות טוב יותר, וזה מתי שאנחנו נהיים מסוכנים כקבוצה. להשיג ניצחונות חוץ זה אתגר מאוד קשה וזה איפה שקבוצות הצמרת מבדילות את עצמן מהיתר, ואנחנו כמובן מאוד נשמח לנצח את משחקי החוץ. אני מרגיש שהקהל מאוד תומך ועוזר, ואני רוצה להודות לו, ומקווה שזה ימשיך כך גם בהמשך העונה".

נייט וולטרס אמר: "שיחקנו טוב. התחלנו טוב את המשחק, ואז יחידת הספסל נכנסה, שלטה לחלוטין במשחק ונתנה לנו יתרון גדול, אז כן, זה היה ניצחון קבוצתי טוב, וכולם תרמו לניצחון, וזה מאוד חיובי עבורנו. מצפה לנו רצף משחקי יורוליג קשה מאוד ואנחנו נצטרך לקחת משחק אחד בכל פעם. כל שלושת המשחקים מאוד קשים, אבל ניקח אותם אחד אחד ונראה מה יקרה. ידענו שאלבה היא קבוצת התקפה מאוד טובה ואני חושב שמפתיחת המשחק עשינו עבודה טובה כדי לגרום להם להרגיש לא נוח, ובהתקפה קלענו באחוזים טובים, והשלישייה ג'ונדי, ווילבקין ודורסי היו חמים, אז זה כיף לשחק ככה. הקהל היה נפלא וזה כיף להצליח לשחק טוב מולם ואני מקווה שנמשיך לנצח בבית, כדי לשמח אותם, כי זה מגיע להם על כל התמיכה שלהם בנו מאז תחילת העונה".

צל"ש:

ג'ון דיברתולומיאו – המצטיין של המשחק. תפר את אלבה במחצית השנייה, בעיקר מחוץ לקשת אבל לא רק, והפך את זה מסתם ניצחון נוח לאחד הניצחונות הגדולים של מכבי בשנים האחרונות. 19 נקודות ב-3/4 מחוץ לקשת ו-6/8 מהשדה וגם 3 חטיפות.

טאריק בלאק – היה נפלא בשני צידי המגרש עם 13 נקודות ביעילות מאוד מרשימה – 4/4 מהשדה ו-5/6 מהעונשין, והוסיף גם 4 חטיפות, כולן במחצית הראשונה.

ווילבקין ודורסי – שני הסקוררים של מכבי נכללים היום ביחד. שניהם לקחו אחריות ברגעים המעטים שהיה צריך והנהיגו, כל אחד בתורו, ריצה משמעותית של מכבי. שניהם השתדלו גם לא לקחת יותר מדי זריקות רעות.

עומרי כספי – הדקות הכי טובות של מכבי בכל משחק הן אלו בהן כספי משתלט על העסק. כמה דקות מצוינות הספיקו לו ובשאר הוא נח.

במקום טר"ש:

אם מתעקשים אז קווינסי אייסי היה חלש יחסית, למרות הגנה סבירה ומהלך מומנטום אחד שהפך את ג'ונדי למצטיין, אבל היום ננסה למצוא נקודה חיובית אצל כל מי שלא ציינתי קודם, לא מפני שהוא לא ראוי, אלא בגלל קוצר היריעה.

אות'לו האנטר – היה מצוין במחצית הראשונה והתאושש מהר מפציעה שהלחיצה לרגע את האוהדים שהספיקו כבר להתאהב בו, ובצדק. גם הפעם – 8 נקודות ו-5 ריבאונדים בעוד הופעה שקטה וטובה.

אלייז'ה ברייאנט – חזר לעניינים אחרי כמה משחקים פחות טובים. שבר את השוויון לקראת סוף הרבע הראשון, וניצל הזדמנויות בשני צידי המגרש כדי להגיע ל-7 נקודות ו-5 כדורים חוזרים.

ג'ייק כהן – משחק שספרופולוס הרגיש בנוח לתת לו דקות, והוא החזיר עם תצוגה הגנתית לא רעה בכלל ודיוק מהעונשין.

יובל זוסמן – שר ההגנה של מכבי קיבל חמשוש הפעם לקראת רצף המשחקים הקשה שמחכה למכבי, את שלו בהגנה הוא עשה נפלא כרגיל.

נייט וולטרס – פתח טוב את 2 המחציות, אבל הבין מהר שלא צריך את הניהול המסודר שלו, והיום אפשר להסתדר גם עם הבלאגן של הגאנרים ווילבקין, דורסי ודיברתולומיאו.

דני אבדיה – לא עשה פרצופים על הספסל וניצל יפה את ההזדמנות שהוא קיבל בדקות הסיום.

קווינסי אייסי – היה מצוין בשבוע שעבר כשהיה צריך. היום היה די מיותר, למעט מהלך אחד טוב שלו של ריבאונד התקפה ואסיסט לשלשה הראשונה של ג'ונדי.

גריק לא פריק:

ההגנה של ספרופולוס ממשיכה להוכיח את עצמה, והסקור הגבוה הוא רק תוצאה של עליית הקצב, עוד דבר ממנו במכבי מרוצים. גם הרוטציה וחלוקת הדקות הייתה די טובה, למרות שהייתי שמח לראות את אבדיה על הפרקט מוקדם יותר.

הנתון של המשחק:

מכבי הגיעו ל-104 נקודות, הכי הרבה במשחק יורוליג מאז ה-3/2/2011, אז היה ניצחון ביתי 67-104 על אולימפיה לובליאנה. הפעם האחרונה שהצהובים עברו את המספר 104 – 30/11/2006, אז היה ניצחון ביתי 87-110 גם כן על לובליאנה, עם טריפל דאבל של ניקולה וויצ'יץ' (27, 10 ו-10).

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. הסיכום הוא פשוט .
    מכבי בהחלט מרשימה עד כה .
    אבל עכשיו המבחנים האמיתיית
    מכבי נוסעת לבאסקוניה מילאנו וברצלונה .
    בואו ונראה את יכולת ההתמודדות שלה באולמות אלה .
    לדעתי ניצחון אחד אבל פייט בכל המשחקים יהוו סימן טוב לקבוצה .

  2. תודה חיים
    מקווה שקיבלת אקרדיטציה.
    חסרים קצת סרטונים.
    רוצה לראות שנותנים לאבדיה יותר זמן משחק באירופה…

    1. לא יצא לי להתעסק עם הנושא של אקרדיטציה. אני צופה במשחקים מהבית ומסקר. בדרך כלל אני מסקר מיד אחרי המשחק, או אפילו תוך כדי, ואז אין סרטונים זמינים, אבל אני יכול לשקול לדחות את זה קצת.

      1. בקשר לאקרדיטציה, דבר עם שי בוקר, ורון טחן הוא שמגיש את הבקשה. אני מאמין שכל בקשה תאושר.
        אבל תלוי היכן אתה גר. יכול להיות שעם בעיות החנייה והכל זה סיפור מסובך מדי.

  3. אני שואל את חיים (או כל אחד אחר שרוצה לענות): מה בדיוק קרה למכבי מהשנה שעברה שהיתה כה חלשה? האם לעמרי כספי ישנה השפעה כזאת גדולה? מה קרה בדיוק שמכבי פתאום פורחת?

    1. מכבי התחזקה בכמה נקודות משמעותיות ביחס לעונה שעברה:
      1. כספי.
      2. האנטר שביחד עם השיפור של בלאק סוגרים את עמדת הסנטר הטובה באירופה.
      3. וולטרס שפתר, לפחות בינתיים, את בעיית הרכז.
      4. שיטה הגנתית – ספרופולוס הפסיק לנסות חילופים אוטומטיים ועבר לשמירה אישית הדוקה יותר.

  4. קודם כל רכז טבעי (וולטרס).
    ווילביקין הוא 2.
    קלעי יוצר ברמה הגבוהה ביותר.
    רכז הוא לא וזה מתיש אותו.
    הוא לא כופה עצמו.

    עומרי כספי – צעבר לחיבור לקהל ועל פי פרסומים דבק בחדר ההלבשה הבחור נלחם.
    ממש נלחם.
    וזה לאחר 8 שנים או יותר בnba.

    ה-ג-נ-ה מגינים חוסמים אתלטים וחזקים.
    כאילו וויצ'יץ' אמר – אין לי את הגארדים המובחרים באירופה (תאודוסיץ' יול דה קולו ושות') בוא נבנה על קו קדמי הטוב באירופה.

    מאמן שהתרגל ללחץ ולקבוצה ויש לו בבניית הסגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט