מעורב הופס לשבת: הסופרסטארים רוצים פתאום לשחק באולימפיאדה/ מנחם לס

1.הסופרסטארים החליטו להראות לעולם מיהו הבוס האמיתי!

דבר מוזר ולא מצופה קרה תוך שבועיים מאז נבחרת ארה"ב הפסידה בצורה די משפילה לצרפת ולסרביה: לאיש ההפסדים האלה לא מדקדקים. לאף אחד לא איכפת, ואף אחד לא מת מבושה.

זה אחרת לחלוטין ממה שקרה ב-2002 כשכל פטריוט הופס אמריקאי בכה על מצב הכדורסל האמריקאי ולאיזה עמק בכא הוא נפל, או ב-2006 כשמוביל הקבוצה ומנהיגה היה אחד בן 21 בשם לברון ג'יימס שעל חשבונו באו כל הבדיחות.

הפעם לאיש לא היה איכפת מלבד לג'רי קולנג'לו שהבטיח שכל אלה שהבטיחו השתתפות ואז השתמטו כמו עריק צבא עוד יחטפו את זה ממנו, "וזאת הבטחה" הוא הוסיף.

או כך, לפחות, חשבנו עד אתמול. חשבנו שלאיש לא איכפת.

מסתבר שלכמה אנשים זה היה מאד איכפת, וההשפלה פגעה בנימי נפשם.

מי הם האנשים האלה?

צדקתם!

הסופר-סטוארים שבגלל אי-השתתפותם הכדורסל האמריקאי הוכה והושפל עד עפר.

זה התחיל אתמול עם סטפן קרי וקליי ת'ומפסון, ואני בטוח שתוך 3-4 ימים תשמעו מרובם, כולל לברון ג'יימס.

הראשון שאמר שכל העניין לא נעים ולא סביר לו, והוא מתכונן להגיע לטוקיו ולהחזיר לארה"ב את הכבוד שניגזל ממנה היה סטפן קרי (https://sbnation.cmail20.com/t/d-l-xyhhkkl-ykztllijr-j/). מיד אחריו שמענו הבוקר מקליי תומפסון, שרק הוסיף, כמובן, "בתנאי שאהיה בריא".

אם אני מכיר את הסופרסטארים הממותקים האלה, עכשיו יתחיל צונאמי של הבטחות לשחק בטוקיו. לא רק זאת, אלא שתתחיל תחרות על 12 המקומות בסגל. לקולאנג'לו יהיה את התענוג לומר לאחד כמו קיירי אירוינג, או דווין בוקר, 'SORRY. YOU AIN'T GOOD ENOUGH!' (ממש לפני כמה דקות דמיאן לילארד אמר 'COUNT ME IN!')

כבר היום החלו לדבר על שני סוגים של אליפויות: אליפות העולם שתהיה 'נבחרת ארה"ב תחת גיל 23', והאולימפיאדה שתהיה ה'סופר-טים. פעם בארבע שנים זה דבר אחר לחלוטין מ-COMMITMENT כל שנתיים למחנות אימונים וטורניר די ארוך.

אם זה יקרה, ההשפלה האמריקאית הזאת לפני שבועיים תביא רק ברכה, ושוב יבואו נצחונות אמריקאים ב-30 הפרש, שהוא ההבדל האמיתי 'בינינו' ל-'בינם', למרות 'סגירת הפער הגדולה' – שאינה אלא שקר אחד גדול.

שום 'סגירת פער' ושום בטיח. לאמריקאים, ככה ניכתב בשמיים, פשוט צומחים שחקנים טובים יותר מכל הבחינות.

2. אדם סילבר מתכונן להכות בכל הכוח על החבלה – TAMPERING – בליגה!

חבלה. לא פחות ולא יותר. זהו בדיוק התרגום של המילה TAMPERING, ואדם סילבר אינו היחיד המאמין ששחקני-על, בעלי קבוצות, וסוכנים מחבלים במוצר היקר ו'המושלם' כל כך הנקרא NBA.

השבוע תיערך בניו יורק פגישת בעלי הקבוצות, ואדם סילבר עומד להגיש בפניהם הצעה חסרת תקדים שמטרתה לחסל את בעיית הטמפרינג או, לפחות, לגרום למנסים לחשוב שבע פעמים.

כמה מהמלצותיו הן לא פחות ממדהימות, ואני מסופק מאד אם יש להן סכויים לעבור, למרות שעם בעלי קבוצות לעולם אין לדעת.

אחת מהצעותיו של אדם סילבר היא לא פחות ולא יותר מאישור להאזנות סתר של שיחות טלפון בין סוכנים, שחקנים, מנכ"לים, בעלי קבוצות, ועוד כל מיני 'מאכרים'. כל עניין הפוגע בזכויות האזרח האמריקאי מיד יוצר השלכות על פגיעה בזכויות האזרח לפי התחוקה, וזה מכשול גדול מדי אפילו לצארים שתלטניים וריבוניים כאדם סילבר.

בין החוקים שהוא עומד להציע כלולים AUDITING של כל מה שקורה בקבוצה, דו"חות על אימיילים ושיחות טלפון,כשהמטרה היא להשתלט על יכולות קבוצות וסוכנים לעשות כרצונם עם שחקנים חופשיים, כולל תכניות התחברות של שחקנים בעתיד ליצירת 'סופר-טימס'.

מה היא המטרה של כל מה שאדם סילבר עומד להציע? TO LEVEL THE PLAYING FIELD:

Whatever apprehensions exist in the rank and file of the league, the league's owners made it clear at a July board of governors meeting in Las Vegas and privately with Silver that they wanted change that would help level the playing field.

ההצעות של אדם סילבר חייבות להתקבל ע"י 23 בעלי קבוצות מה-30, אבל כאזרח אמריקאי אני יודע שאם זה מגיע ל'האזנות סתר', הקונגרס עושה בעיות אפילו ל-CIA בקשר להאזנות למרגלים של פוטין, אז הוא יאפשר לסילבר הקרח האזנות סתר לטלפונים בין שחקנים, או שחקנים וסוכנים?

NEVER!

האמת חייבת להיאמר: זוהי מלחמה בין בעלי קבוצות של שווקים קטנים נגד בעלי קבוצות של השווקים המגה-גדולים, אע"פ שלאחרונה לא שמענו על הצלחות מיוחדות מניו יורק, שיקגו, או לוס-אנג'לס, למרות שלוס אנג'לס מנסה.

סילבר יציע קנסות רציניים בסדר גודל של 10 מיליון ויותר על עבירות המוגדרות כ-TAMPERING, ועשרה מיליון קנס אפילו בעלים סופר-עשירים לא אוהבים לשלם. הוא גם יציע איבוד בחירות דראפט. טוב שהוא לא עומד להציע מאסר עם עבודת פרך!

סילבר אמר היום, כמה ימים לפני הפגישה, שמטרתו אינה ליצור פתאום 'POLICE STATE' בליגה, אלא לעזור לבעלי הקבוצות לפעול ולהתקיים כשותפים, ולא פיראטים.

Silver wants the owners accountable for creating a culture of compliance, yes, but the league recognizes its golden era of popularity has come at the cost of a viciously competitive and sophisticated era of free agency.

סילבר מבקש שכעונש יתירו לו אפילו להעניש קבוצות עד כדי לקיחת בחירות דראפט מהן. הדרישה הזאת באה כי עד עתה עונשים כספיים לא הזיזו לבעלי קבוצות, אם כי 10 מיליון זה כבר כסף גדול.

אם אתם חושבים שההצעות החדשות של אדם סילבר ייפלו על פניהן, אז אולי אתם טועים. נשמעות כבר דיעות שכל בעלי הקבוצות שיצביעו נגד קבלת החוקים החדשים שסילבר עומד להציע יהיו הגנבים שעל ראשיהם בוער הכובע.

כפי שאמר אחד מסוכני השחקנים הגדולים לספורטינג ניוז בבקשה לעילום שם:

"I don't think [Silver] should have any right to get into my phone. I wish my owner would vote no, but I doubt he will. You'll only make yourself a target for investigation if you do."

אין כלל שאלה שאחת הסיבות שישנם רבים החושבים שלהצעות של סילבר יש סכוי סביר להתקבל היא כי מדבר אחד פוחדים כל בעלי הקבוצות, וכל ליגת ה-NBA מלבד השחקנים עצמם:

החשש האמיתי הוא שהשחקנים מקבלים יותר ויותר כוח, עד שקיימת סכנה שיום אחד הם ישתלטו על הליגה, ולמעשה 'ייקחו' את הליגה מהקומיסיונר ובעלי הקבוצות!

3. הרוקיס שיפתיעו העונה יותר מהאחרים (לא לפי הסדר)

זה קורה כל עונה. כמה רוקיס שהם לא מהנוצצים בתחילת העונה מתפתחים להיות שחקנים טובים בהרבה מאשר ציפו. העונה היו אלה לנדרי שאמט, קווין הורטר, ג'אש אוקוגי, או מיצ'ל רובינסון. בעונה לפניהם דונובן מיצ'ל, ג'ון קולינס, ג'רט אלן, או קייל קוזמה היו האנשים.

מי יהיו האנשים העונה?

אכניס אותם אחד-אחד במעורבים הבאים.

4. טיילר הרו, גארד, קנטקי, 1.96 מ' – מיאמי היט

מי שראה אותו קולע 25 נגד אורלנדו במשחק של מיאמי היא נגד אורלנדו מבין את הבחירה:

מיאמי בחרה בו (די בהפתעה) בבחירה מס' 13, אבל מי שניזכר שמדובר בקבוצה ווטרנית עם הגנה מצויינת, יודע שזהו בדיוק הקלעי שמיאמי צריכה בזמן שהיא נותנת לו להתפתח ולרכוש בטחון.

אני רואה בו לנדרי שמאט מס' 2, הקולע מצויין כשהוא בתנועה, משהו דומה לג'יי ג'יי רדיק או קייל קורבר. להרו ישנה זריקה שניתן לעשות ממנה לוגו ל-NBA. יש לו PULL-UP GAME מצויין והוא יכול להיות יעיל מאד בפיק-אנד-רול.

עם שחקנים כג'ימי באטלר, גורן דראג'יק, ודיון ווייטרס, הוא לא יתבקש לנצח משחקים לבדו, אבל כשמיאמי תצטרך קליעה בטוחה משחקן בתנועה – היא מצאה את האדם, במיוחד שבעונה שעברה היא היתה רק מס' 23 בדיוק מה-3.

5. מג'יק מצטרף ל-FIRST TAKE – (מערכה ראשונה: 'האם דוראנט ימצא אושר בנטס'?)

6. מג'יק מצטרף ל-FIRST TAKE – (מערכה שנייה: מג'יק מצדיק את בחירת הדראפט שלו – לונזו בול!)

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. תודה מנחם ושבת שלום לך לגייל ולעיזות/עזים.
    לונזו עוד יהיה רכז לגיטימי פותח באן בי איי, לדעתי.
    קשה לי להאמין שסילבר ילך על האזנות סתר, הוא לא טיפש וברורה לו הבעייה החוקית.מוסרית.
    קנסות ועונש הדראפט הן בהחלט פתרונות לבעלים הפחות עשירים.

    1. ד״ר לונזו בלוף רכז פותח לגיטימי לא מצדיק בחירה 2, בחירה 1-3 צריכה להוציא סופרסטאר, הילד דור שלישי של נגרים האם רכז בליגה של היום בלי קליעה ובלי אתלטיות יכול להיות כוכב, התשובה היא חד משמעית לא, גם משחק ההגנה שלו הוא אוברייטד נורא, הוא מגן אישי חלש, ומגן קבוצתי טוב, הגארדים האיכותיים של הליגה קולעים עליו בשינה.

  2. צריך לעשות קצת סדר בבלגן.
    .
    אסור לליגה לבצע האזנות סתר. לא להנהלות הקבוצות, לא לסוכנים, ולא לשחקנים.
    מה שכן הליגה עכשיו דורשת, זה מהנהלות הקבוצות לשמור את כל התיעוד של התנהלותן מול סוכני השחקנים למשך שנה. הליגה תבצע ביקורות רנדומליות, ובסמכותה לבדוק לעומק מקרים חשודים.
    בנוסף, העונשים על טמפרניג גדלו –
    10 מיליון קנס. השעיית בעלי תפקידים. ביטול זכות לבחירות דראפט עתידיות. ביטול חוזים.
    .
    צעדים כלפי השחקנים (ביקורת, "חיטוט" באמצעים הדיגיטליים, וכדומה), אלו יכולים להתאפשר אך ורק אחרי סיכום עם ארגון השחקנים במסגרת ה-CBA.
    הסיבה פשוטה למדי –
    הנהלת הליגה היא הגוף שמונה על ידי בעלי הקבוצות. כללים של הליגה כלפי הקבוצות, הם לא קשורים כלל לארגון השחקנים, ולכן זקוקים אך ורק לאישור נציגי בעלי הקבוצות (ישיבה כזו הייתה אתמול, אז אושרו הצעדים החדשים ברוב מוחלט, וללא התנגדות).
    כל צעד שקשור לשחקנים, חייב להיות מעוגן ב-CBA. הכל.

    1. גיא למה שהשחקנים יאפשרו פגיעה כה רבה בפרטיות שלהם? השחקנים אלה שסוגרים זה עם זה איפה ישחקו ואז מדברים עם הקבוצות והסוכנים שלהם, איך בדיוק אפשר למנוע את זה?
      .
      איך אפשר לעצור את לברון וקוואי … לדבר עם חצי מהעולם בטלפון, הדבר היחיד שיעצר זה הנסיונות הדביליים של מנגרים כמו מגיק ללקק לשחקנים בפומבי.
      .
      גיא מה הבעיה לנהל דברים מתחת לשולחן? כמו החוזה של קלי תומפסון דוראנט לדוגמא… אני לא חושב שיש מישהו בעולם שלא יודע שהם סיכמו עם הקבוצות כמה חודשים לפני בפועל ההתכתבות הייתה רק אחרי ה1 ביולי תנסה להוכיח שלא?

  3. אם בגארדים בגובה 1.96 עסקינן,
    אני ממליץ להשים לב לאחד טיי ג'רום מפיניקס.
    כן, אני יודע. אני פן בוי, וזה מ-מ-ש מוקדם מדי. אבל מה יש לו לאוהד סאנס לעשות בזמן הזה של העונה, חוץ מלפנטז?
    (בעיצומה של העונה, זה הזמן בו הדיכאון מגיע…)
    .
    טיי ג'רום (שדליתי מרחבי המרשתת כל בדל מידע, כל סרטון רלוונטי, אודותיו) מביא איתו חבילה שאני לא מצליח שלא להתלהב ממנה –
    יכולת ניהול משחק שאני משוכנע שתתורגם היטב ב-NBA, ויכולת קליעה מרשימה באיכותה (אלו לא רק השלשות שהוא לוקח, זה הטווח ממנו הוא זורק. טווח NBA) שבאה לידי ביטוי בקריירה של 39% מהשלוש במכללות.
    הסיבה שהוא לא נבחר ב-20 הראשונים ברורה –
    אין לו יכולת אתלטית מרשימה. מוטת הידיים שלו "רגילה", לא כמו זו של לא מעט מפלצי NBA.
    .
    אבל אני אוהד סאנס. אני זוכר רכז ללא יכול אתלטית מרשימה, או ממדים מפחידים, שמצליח להלהיב ולסיים קריירה כ-HOF.
    כן, עוד חזון למועד. למעשה, עוד לא ראינו רמז של שמץ של בדל של חזון.
    אבל כאמור, מה יש לו לאוהד סאנס לעשות בימים אלו, חוץ מלפנטז.? . . .
    .
    (אני באמת מאמין שהוא יפתיע העונה. לא ברמה של התמודדות על רוקי השנה. ברמה של "וואו, תפסו ברוגדון חדש עם הבחירה ה-23, הסאנס. סחתיין!")
    .
    תודה, מנחם.

      1. כן, אני יודע. אני מאחל לנבחרי הדראפט של השנה לא לתת עונת רוקי כמו זו של נבחרי 16'
        .
        (המשמעות היא ש –
        ציון לא ישחק העונה (ע"ע סימונס),
        מוראנט יוכיח שהוא עלה נידף ברוח (ע"ע אינגראם),
        RJ לא ימצא את הקליעה שלו (ע"ע בראון),
        וגארלנד, שאף אחד לא באמת ראה אותו משחק ברמות של הקולג'ים, יהיה באסט מצלצל (ע"ע בנדר).
        אולי באמת ג'רום יסיים עונה כמו ברוגדון…)

  4. תודה רבה דוק.
    סילבר בדיפ שיט והדרך הזו רק תסבך אותו יותר.
    הוא צריך ללכת בדרך אחרת.
    זה כמו לנסות להילחם בקנאביס לשימוש עצמי.
    הירו שחקן אדיר.
    מג'יק הפך מאייקון ליצור עלוב ומסמורטט.

  5. סילבר הזה חולה נפש חחח. חי בהזייה. גם את זה יעקפו יהיו פגישות יציאות לבילוי בים מי יאזין בים? טלפונים חלופיים. צריך להיות דביל רציני להציא בליגת ספורט מה שהוא הציע.

  6. אחלה מעורב מנחם תודה רבה.
    .
    כמו שכתבת – האזנות סתר לא יהיו. הקפדה על אודיטינג אולי תסייע מעט, למרות שרבים גם יעקפו אותה, אבל שיהיה. בסופו של דבר זה נשאר חוק לא הגיוני ולא סביר, וההתמקדות בו מעידה על כך שלסילבר אין פתרונות של ממש. יתכבד ויחזור ללוח השרטוטים.
    .
    סוגיה מעניינת היא חזרת הכוכבים. האם שווה לנהל שתי קבוצות במקביל? האם הקבוצה של סגל ב, אם תשמור על סגל קבוע פחות או יותר, באמת תצטרך את הכוכבים? לא יודע. קשה לי לראות את פופ עובד שנתיים עם סגל קבוע ואז מוסיף לו את לברון וטורף את כל הקלפים ובעיקר את שיטת המשחק. אני הייתי מכריז, כבר עכשיו, על מוזמנים לסגל, ומי שמעוניין שיבוא להתאמן בשנתיים הקרובות. כוכב שמסכים ועומד בדרישות – סבבה, כוכב שנזכר להגיע בעוד שנה וחצי – לא תודה.

  7. סתם מעניין אותי מה אתם חושבים על תקציבי הקבוצות ל 2020?
    אז שמתי פה לינק ואני בטוח שרבים מכם כבר נכנסו יותר מפעם לבדוק מה השתנה הלילה הזה…
    https://hoopshype.com/salaries/#hh-tab-team-payroll
    חשבתי שהסלטיקס במקום יותר גבוה מבחינת תשלומים ודיי הופתעתי שהם רק במקום ה 23!
    אטלנטה בשנה הבאה עם המון כסף להציע לשחקנים החופשיים, מה הם יכולים לעשות?
    מה לדעתכם תהיה תקרת המס בשנה הבאה?
    סליחה מנחם, לא מצאתי מקום טוב יותר להעלות הצעה לדיון.

    1. סתם קפץ לי הרגע שהסלטיקס ירדו כל כך בדירוג בגלל העזיבה של הורפורד שהורידה מעל 30 מליון. קמבה וקיירי דיי מבטלים זה את זה בהשפעה על התקציב.

      1. דוקטור רזי מה שעולה מזה זה כמה חסרי מושג יושבים בהנהלות של הקבוצות ומקבלים מילוני דולארים. אני דווקא הייתי מתמקד בדאלאס ואיזה קיץ נוראי דאלאס עשו שלא ניצלו את שעון החול ולא הביאו שחקן מקס נוסף ליד פורזינגס ודונציץ .
        .
        גם בוסטון לדעתי אכלו אותה שנה הבאה מגיעה הארכת חוזים לטייטום, והם צריכים להחליט עד עוד שבועיים אם נותנים הארכה לבראון, השאלה אם קבוצה שקמבה וטייטום מובילים אותה יכולה להיות קונטנדרית לדעתי התשובה הברורה היא לא.
        .
        לגבי אטלנטה יש להם עוד שנתיים עד הארכת החוזה של יאנג, שוק השחקנים החופשיים שנה הבאה כלל לא מרשים, וברור ששום כוכב על לא יגיע לגורגיה, הם צריכים להריץ את הצעירים בשנה הקרובה, ולחפש חיזוק בעמדות ספיציפיות בחורים שיתגלו בסגל (לדוגמה בעמדת הsf).
        .
        אני מאמין שתקרת המס תעלה ל112 מליון בערך כל שנה היא קופצת בין 2-4 מליון בערך.

        1. ברוך, אתה בניו יורק?
          אתה ישן לפעמים?
          🙂
          ההתנהלות של דלאס באמת לא מובנת לי. מצד שני, אולי הם פנו לשחקנים בלי שדווח בפרי אייגנסי ואף אחד לא רצה להגיע?
          פרוזינגס עם כובע טקסאני פריסיילס
          לגבי הסלטיקס שכחת להוסיף למשוואה גם את היווארד. לדעתי הם יפתיעו קצת את האנליסטיקאים. איך כולם שוכחים שלסלטיקס יש עוד שחקן טוב שאף אחד לא לוקח ברצינות.
          התקרה קופצת לאט ומעט מדיי.

          1. כן אני בניו יורק לפעמים, אני מתכנן לחזור ולגור בישראל באפריל ומקווה שיצא לפועל, לא כל כך פשוט עם הנכדות והילדה.
            .
            אני עכשיו באחד האחים היפים העולם בסאן אנדרס בקולמביה מומלץ לכל אחד להגיע לפה.
            אני מעדיף לטייל בגילי עם המשפחה מאשר להישאר בניו יורק.
            .
            לגבי דאלאס זה היה השנה האחרונה בחלון הזמן שלהם להביא שחקן מקס נוסף, היו דיבורים על קמבה ווצויבץ הורפורד… גם אם לא רצו להגיע הם היו חייבים למשוך את ברוגדון שהיה התאמה מושלמת ליד דונציץ.
            .
            בסוף הם החתימו את מקסי קולבר ב34 מליון את סת קרי ב32 מליון , את דוויט פאוול ב33 מליון את דלון רייט ב27 מליון. זה חוזים הזויים לשחקני ספסל שאף אחד בליגה לא היה מביא להם חוזים כאלה .
            .
            אני לא מת על פורזינגס הוא היה שחקן מצויין עם אופי של פרימנודה שחושב שהוא סופרסטאר לפני שהוכיח משהו מעניין אותי הכושר שיחזור אם יוכל לעשות את המעבר לסנטר. בהנחה שדונציץ יהיה סופרסטאר (כמה טעיתי לגביו אני עדיין לא חושב שזה יספיק לאליפות.
            .
            לגבי היווארד לצערי אני לא מאמין שמקרה פול גורג יחזור גם לפני הפציעה חשבתי שהוא טיפה אוברייטד (בהחלט הצדיק את המקס), משהו בביטחון שלו ובתנועה ההססנית שלו לא מסתדר לי.
            .
            לגבי תקרת השכר צריך להאשים את לברון ושותפו לפשע כריס פול בעלי הקבוצות רצו לעשות קפיצות הדרגתיות אבל הם סירבו לזה בגלל הארכת החוזה שלהם וביקשו קפיצה אחת ענקית , שאפשרה לווריורס את האפשרות לצרף את דוראנט.

            1. רק בריאות ברוך!
              נשמע שאתה עושה חיים, מבלה בהוואי וקולומביה. כל הכבוד והלוואי עליי בגילך 🍺

            2. ברוך
              מכל העולם היית צריך להיות בקולומביה ועוד בסאן אנדריאס?
              זה לא יאמן איזה עולם קטן ואיזה צירוף מקרים.
              קולגה שלי בקולומביה בשם בריג'יטה גביו (חביו בפורטוגזי-ספרדית) פרסמה כמה מאמרים על אצות שגיתה באי בשנים האחרונות.
              אנחנו עובדים על איזה פרוייקט משותף שאולי יצמיח לנו פרסום עולמי, תחזיק אצבעות.
              מסכים לגמרי לגבי ההתאמה של ברוגדון. היה מתאים כמו כפפה.
              האימונים מראים שהביטחון כן חזר להיווארד ושהחשש שהיה אצלו לכל אורך העונה שעברה נעלם. אני מקווה שהדיווחים שאני מקבל נכונים.

            3. מחזיק לכם אצבעות ומצפה בכיליון עיניים להצלחה שלכם, אין לי ספק שתזכו בפרסום העולמי!!

    2. ההערכה האחרונה של הליגה דיברה על תקרה של 116 מיליון.
      כרגע בקיץ הבא יהיו משהו כמו 7 קבוצות עם מקום משמעותי מתחת לתקרה (סביב חוזה מקס). כמובן שזה עוד יכול להשתנות משמעותית במהלך העונה מצד שני יהיו הרבה פחות שחקנים אטרקטיביים בשוק החופשי

      1. אז מה אטלנטה יכולה לעשות, עם חוזים ב כ 35 מליון ל 7 הנותרים בעשירייה הראשונה?
        את מי הם יכולים לפתות בחוזי מקס כאשר יש להם קאדר עם שלישייה מצויינת כמו יאנג האנטר ורדיש?

        1. קודם כל התעלמת מקולינס…
          מעבר לכך אין הרבה שמות נוצצים בשוק. אני חשבתי שדריימונד גרין הוא אפשרות מעניינת עבורם אבל הוא יצא מהמשחק.
          בנקשר הזה מעניין מאד מה יהיה עם גורדון הייורד והסלטיקס השנה כי הוא יכול לצאת מהשנה האחרונה שלו (עדיין בוסטון יוכלו להציע לו את החוזה הטוב ביותר).
          אוטו פורטר זו אפשרות נוספת.

            1. כרגע אין לו…
              אם הוא חוזר למשהו דומה למה שהיה לפני הפציעה יש לו הרבה סיבות.

        2. ד״ר לאטלנטה יש להם חלון זמן של שנתיים אין להם שום סיבה, להתחיל לפזר חוזים הקיץ בטח ששוק השחקנים החופשיים כזה עלוב אין שום שם ששווה מקס, או משהו שקרוב לז, הם צריכים לתת לבסיס הצעיר והנפלא של הקבוצה להמשיך לרוץ.
          .
          נוסיף לכך את העובדה ששום סופרסטאר לא יגיע לאטלנטה בשוק השחקנים החופשיים, קבוצות כמו אטלנטה משווקים קטנים צריכים להיבנות על ידי הדראפט, הם יכולים לפתות כוכב מהדרג השני במקסימום, אבל שוב הם צריכים לחכות להתאמה לקבוצה

      2. אין שחקן אחד ששווה מקס בקיץ 2020, בהנחה שדיוויס יאריך חוזה בלייקרס, לעומת זאת קיץ 2021 יהיה הרבה יותר מעניין שגולת הכותרת הם יאניס וקוואי.

  8. מנחם זאת לא חדשה מרעישה.
    הכוכבים מעדיפים לשחק באולימפידה הנחשבת לטורניר הכדורסל הבכיר בעולם.
    המונדובאסקט תקוע להם כמו עצם בגרון.
    ואי אפשר לצפות משחקנים שמשחקים כ 100 משחקים בעונה ואחראים על עסק של מיליארדים לסכן את עצמם כל שנתיים בטורניר גדול.
    בסופו של דבר כולם מעדיפים אותם בריאים ב NBA.
    .
    ובחייאת אם רגע נחזור שוב אחורה זה לא אשמתם שפופוביץ פישל בענק עם הנבחרת.
    אתם רוצים להגיד לי שריקי רוביו וסרחיו יול יותר טובים מדונובן מיצל, קמבה ווקר, מידלטון ?
    שמרק גאסול אחד יותר טוב מטרנר, לופז, בארנס וטאטום?
    מקום 7 זה לחלוטין כשלון חרוץ

  9. אחלה טור, תודה
    לא בטוח שצעדים של סילבר כל כך רעים (על פי התיקון של גיא). אין שום דבר רע בכך שקבוצות ישמרו את ההתכתבויות שלהן, ושלליגה תהיה אפשרות לדגום את זה. ברור שעדיין יהיה אפשר לעקוף את ההגבלות, אבל אולי זה יקטין את המקרים בהם 'משתינים מהמקפצה'

  10. ברור לגמרי ש"אישור להאזנות סתר של שיחות טלפון בין סוכנים, שחקנים, מנכ"לים, בעלי קבוצות, ועוד כל מיני 'מאכרים' " הוא רעיון מטופש להפליא ובלתי חוקי בעליל, שאין לו סיכוי לעבור.
    הוא גם לא הוצע מעולם, אגב.

  11. לידיעת הקורא שמעון – מקורות המילה מגב.
    .
    המילה דְלִי גזורה מהשורש דל"ה, ומגיעה גם היא מהמקרא, שבו היא מופיעה פעמיים, פעם בספר במדבר "יִזַּל מַיִם מִדָּלְיָו" (כ"ד, ז') ופעם בישעיהו "כְּמַר מִדְּלִי" (מ', ט"ו). ומה טובלים בדלי? מתברר שבעברית אין מילה למה שמכונה באנגלית Mop — כלי העשוי מקל, ובסופו רצועות בד או גדילים לשטיפת הרצפה. אנחנו משתמשים במילים סְחָבָה או סְמַרְטוּט, המתארות בד בלוי אך משמשות לעתים, באין ברירה, לתיאור הכלי כולו. "סחבה" מקורה במקרא, שם היא מופיעה רק בספר ירמיהו ורק בצורת הרבים: "שִׂים נָא בְּלוֹאֵי הַסְּחָבוֹת וְהַמְּלָחִים תַּחַת אַצִּלוֹת יָדֶיךָ מִתַּחַת לַחֲבָלִים" (ל"ח, י"ב). "סמרטוט" מקורה בלשון חז"ל, בין היתר במשנה: "ניקבה מלמטן ופקקה בסמרטוט" (פרה ה', ז').

    בניגוד למילים האחרות שבהן עסקנו בטור זה, המילה מַגָּב אינה מופיעה במקורות. מילה זו חודשה במהלך המנדט הבריטי, כחלופה עברית למה שעדיין מכונה בפי רבים וִישֵׁר (מגרמנית Scheibenwischer — "שוטף שמשות").

    כמו מַגֶּבֶת שחידש אליעזר בן־יהודה עוד בסוף המאה ה–19, גם "מגב" גזורה מהשורש נג"ב, המורה על יובש (מכאן נובע גם שמו של המדבר). גם במילה זו, הנ' של השורש אינה נשמעת. מחדשי המילה בחרו לחדש אותה במשקל מַקְטֵל, משקל הטיפוסי לכלים (מברג, מסמר, מסנן וכו'). אך במקום ליצור את המילה מַנְגֵּב — צורה קבילה בהחלט בעברית — הם בחרו לעשות תרגיל מחשבתי, ולשער מה היה קורה לו מילה כזו היתה קיימת בעת העתיקה.

    במילים כמו מַנְגֵּב התרחשה בעת העתיקה תופעה לשונית המכונה הידמות — הנ' השורשית נהגתה לא כנ', אלא כאות שהגיעה אחריה. במקרה זה, זה נשמע כמו מַגְגֵב. אבל הכפלה מעין זו לא התבטאה בכתבה כאות כפולה, אלא באמצעות דגש חזק באות שייצגה ההגייה הכפולה: מַגֵּב (וברבים: מַגְּבִים). בעברית המודרנית ממילא לא הוגים הכפלות כאלה, כך שתוצאת התהליך הזה, במקומות שבהם הוא התרחש באמת, היתה פשוט היעלמות הנ'. במקרה של מגב, כך נוצרה המילה מלכתחילה.

    בציבור הרחב לא הוגים את המילה מַגֵּב, אלא מַגָּב. האקדמיה ללשון העברית ממשיכה להתעקש על ההגייה מַגֵּב, מתוך רצון לשמור את המילה במשקל הכלים הראוי לה. אבל ההתעקשות הזאת מיותרת. כבר במקרא קיים כלי אחר שאות השורש הראשונה שלו היא נ', ויש לו הגייה זהה: מַגָּל.

  12. שלום ושבוע טוב
    אני מתנצל מראש על פרסום הודעה הזאת בפוסט כאן, אבל משום מה לא ענו לי בהודעה פרטית ששלחתי להנהלת האתר
    השאלה היא, האם לקראת העונה הקרובה מתוכננת להפתח ליגת פנטזי של האתר (ביאהו, ESPN וכו")?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט