מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1. הפציעה בעקב שהוציאה את פי.ג'יי. טאקר מהנבחרת כואבת הרבה יותר מהנקע עצמו!

כל פציעה כואבת. כל נטישה מהנבחרת היא עוד פצע. פניו של גרג פופוביץ' נראו הרבה יותר מקומטים אחרי הפציעה של פי.ג'יי טאקר והידע שהוא יוצא לסין בלעדיו, מאשר היתה לפני פציעתו.

דומה היה שבשבוע האחרון הידע שהוא יוצא ללא טאקר השפיעה על פופ לרעה יותר מכל עזיבה אחרת בשבועיים האחרונים, כותב קן לי ב'אתלטיק'.

הפציעה קרתה באימון האחרון לפני המשחק האמיתי האחרון, נגד ספרד, ואלה היו דונובן מיצ'ל, ג'יילן בראון, כריס מידלטון, וברוק לופז נגד 5 שחקנים שאחד מהם היה טאקר. תרגיל הנקרא "5 OUT; 4 OUT".

אולי זאת היתה עייפות, או חוסר כימייה בין השחקנים, אבל משהו לא דפק. SOMETHING WAS NOT CLICKING.

ואז זה קרה.

לא חשוב ביותר איך, אבל הצורה בה החזיק טאקר את עקבו הספיקה לפרצופו של פופ להאדים. הוא ראה מספיק כדורסל בחייו לדעת מה קרה.

טאקר היה אחד משלושה רוקטס שהוזמנו לנבחרת. ג'יימס הארדן פרש ראשון. אחריו אריק גורדון.

אבל כשלטאקר נודע שהוא הוזמן לנבחרת הוא קפץ משמחה.

"זה דבר שתמיד אזכור", אומר פופ. "את הצורה בה הוא קפץ משמחה כשקראתי בשמו. הוא ניתר באוויר כמו ילד שזכה במתנה שציפה לה חודשים על גבי חודשים".

כשכולם התפזרו טאקר הגיע בשקט לפופ ואמר, "תודה קוץ'. אני מעריך זאת מאד. כל ימי חיי חלמתי על לייצג את ארה"ב בכדורסל".

אמר ונעלם לחדר ההלבשה.

.משך כל השבועיים של האימונים טאקר היה ראשון לעלות על הפארקט ואחרון לרדת ממנו. כאילו חייב היה להצדיק את מקומו בנבחרת. כאילו הוא הניבחר האחרון בכדורגל בשכונה החייב להצדיק את בחירתו.

הוא אמר למראיינו:

“Honestly every day has been a highlight, man,” he said. “It’s just been a lot of good work. A lot of young pros here — guys who came out working to get better, and working to get better together. So honestly every day has been great, man, we’ve just been working hard to getting better, getting better together.”

כאחד המבוגרים בקבוצה הוא היה זה שמיהר ללחוץ את ידי השחקן שקלע סל או שביצע חסימה. פופ אמר: "בד"כ אלה הם הפוינט גארדים המשמשים כ-EXTENSION של המאמנים. בנבחרת הזאת זה היה טאקר. הוא הפך לעוזר שלישי אחרי ואחרי סטיב קר, וכל השחקנים קיבלו את מנהיגותו ברצון וכמובן מאליו

“. “But he’s kind of a natural leader. He’s always talking to guys. He’ll have his foot in their rear ends if they’re slacking off. He sees the whole deal.”

Tucker had it easy fitting in with the team and finding his niche, because that’s all he’s ever known how to do — adapt.

בגלל ששיחקתי באירופה (ובישראל) אני יודע למה לצפות וניסיתי להסביר זאת לשחקנים הצעירים כל הזמן. הסברתי להם במה המשחק שונה ולמה לצפות"

ומה יש לו לאמר על הכבוד להיות חבר בנבחרת?

“It’s everything, man,” he said. “This is an honor, this is something that all my life I dreamed about doing.”

“I always believe in myself, nobody else believed in me. Nobody else thought I could be where I’m at right now, nobody counted me in, you know, they count me out. So for me it’s more, it’s bigger than proving people wrong, it was proving myself right. And that’s as big as anything to prove myself right, that I know I was right. So every day when I play, I think about all those times, so that’s why I play as hard as I do.”

המגן האופטימילי

ופתאום הפציעה. יום לפני משחק האימון נהגד ספרד.

"זה כואב, מן. הפציעה המאכזבת ביותר בכל הקריירה. אני מקווה רק שהספקתי לתרום מעט מנסיוני לנבחרת. כואב לי, מן. כואב לי לתת לצעירים לצאת למלחמה בלעדי, אבל אני מאמין שהם יצליחו במשימה".

מידלטון:

“Yeah, we were very surprised,” Middleton said after Team USA’s close 90-81 victory over Spain. “I mean he told us, I think, probably about an hour or two right before we took off for this game. But, you know, P.J. is a great player. A tough guy, a vet, that’s been around this league, been around this world, and is experienced. He’s a tough player

2. האם בן סימונס הוא הכוכב הבא לדרוש טרייד?

לפי בליצ'ר רפורט יצאה היום ידיעה שהכוכב הבא לדרוש טרייד הוא בן סימונס (https://bleacherreport.com/articles/2848311-nba-stars-who-could-unexpectedly-request-a-trade#slide0

3. רויס ווייט מאשים את לברון באי-החתמת כרמלו אנטוני

  • אחת העובדות המפתיעות של הקיץ היא אי-החתמתו של כרמלו אנטוני.

הוא מוכן לשחק ללא כל תנאים מוקדמים ואיש לא מחתים אותו. לפי שחקן לשעבר, רויס ווייט, זוהי אשמתו של לברון ג'יימס.

לפי רויס, לברון – שהחל לכנות את עצמו "THE VOICE OF THE PLAYERS" – היה המתנגד להחתמתו ללייקרס, והדורש את החתמת ג'רד דדלי במקומו, למרות שכביכול, 'כרמלו הוא אחד מחברי הקרובים ביותר', לפי דברי לברון.

ווייט אומר:

"LeBron is walking around here like he's the face and voice of the players. How is he letting his Banana Boat brother hang out there in the wings and they go sign Jared Dudley and not Carmelo." – @Highway_30 (https://twitter.com/Highway_30
.
אם מה שווייט אומר הוא נכון, אז מבלי לומר זאת מילה במילה אלא רק לתת למבין להבין, לברון חשש מתחרות של כרמלו בקשר לנקודות. זוהי, לפחות, דעתי!

4. הפרישה של ד'ארון פוקס הדהימה את כולם!

2019 USA Basketball Men’s National Team Training Camp - Los Angeles

לפי כריס היינס מיאהו, הפרישה של ד'ארון פוקס – ממש על סף הטיסה לאוסטרליה – הדהימה את כולם, ואולי יותר מכל אחד אחר את גרג פופוביץ'.

בינתיים פופ לא אמר מילה אחת על הפרישה מלבד "כמובן שהוא יחסר אבל יש לנו בק-קורט מוכן למלא את המשימה".

איש גם לא אמר מילה אחת על ה-6 דקות שפוקס קיבל מגרג נגד ספרד, בעוד שדריק ווייט – שחקנו של פופ בספארס – משמש כמחליף הראשון של קמבה וולקר, ומקבל את הדקות השמורות למחליף ראשון. הצורה שהאמריקאים שיחקו היתה שקמבה וווייט היו הפיור פוינט גארדס, ואילו דונובן מיצ'ל ומרכוס סמארט היו הגארדים במשבצת השנייה.

ייתכן שהגארד של הקינגס פשוט עייף מדי ובאמת החליט שמוטב לו לנוח.  לעולם לא נדע, ואולי זה נושא שלא יעלה יותר אלא אם-כן ארה"ב תפסיד, ואז השאלות יתחילו לצוף מחדש.

בינתיים הקינגס יכולה להיות גאה בארבעת שחקניה בטורניר: הריסון בארנס מייצג ארה"ב (אלא אם-כן יהיה השחקן המנופה האחרון), קורי ג'וזף, מייצג  קנדה, ובוגדן בוגדנוביץ' ונמנג'ה בליקה, הצמד הסרבי.

5. רגע. האסימון נפל! הדוק יודע למה פוקס פרש!

ולאדה דיבאץ' הוא מנכ"ל הקינגס. הוא היום חבר כבוד בהתאחדות הכדורסל הסרבית. הוא היה פעם נשיאה.

הוא סרבי גאה. שניים משחקניו משחקים עבור סרביה.

מרווין באגלי (שאף הוא שחקן הקינגס) היה יכול להיות שחקן פרונט-קורט חשוב ביותר לאמריקאים. פוקס – אני מבטיח לכם שכך יסתבר – היה יכול להיות חשוב מאד לאמריקאים בבק-קורט.

אז למה לא למנוע מהאמריקאים המכוערים את שניהם מהנבחרת?

אז דיבאץ' ציווה עליהם – בסתר כמובן – לפרוש!!!

SIMPLE!

6. דווייט האוארד בא להראות ללייקרס שנשאר לו BOUNCE ברגליים!

7. ד'ארון פוקס 'מאושר' להישאר בסקרמנטו; 'לא מעוניין לשחק' בשוק גדול!

DeAaron Fox

כחלק מהראיון בו הסביר את הסיבה הראשית להחלטתו לעזוב את הנבחרת, הוא אמר דברים שישמחו את אוזנו של זיו או כל אוהד קינגס אחר (https://www.one37pm.com/strength) sports/the-next-nba-superstar-deaaron-fox

הוא הביע את סיפוקו כשחקן הקינגס, והודיע קבל עם ועידה שאין לו "כל שאיפות לעזוב את הקבוצה עבור 'שוק גדול'. טוב לי היכן שאני נמצא".

“I don’t crave to be in a big market,” “After last season, there was a buzz in Sacramento. Everyone in Sacramento is a Kings fan. If we start making the playoffs, or if we become a championship contender, the entire city is going to go nuts. That’s the difference between a big market and a small one.”

הוא מעדיף להיות דג גדול בשוק קטן מאשר להיות דג קטן בשוק גדול "כמו לוס אנג'לס או ניו יורק בו רוב האנשים לא יודעים על כדורסל, על הקבוצה, או עליך. כאן בסקרמנטו כולנו משפחה אחת וכולם מכירים את כולם. לכן נוטים יותר לעקוב אחרי הקבוצה ולתמןך בה".

הקינגס הנוכחית היא קבוצה צעירה עם עתיד מבטיח. כשיש לך צעירים כמרווין בגלי ובאדי היילד כגרעין הקבוצה, העתיד וורוד. היתה להם את העונה הטובה ביותר מאז 2006, ופוקס אמר שהוא מרגיש דחף גדול מאד להצליח דווקא שם (https://larrybrownsports.com/basketball/deaaron-fox-ucla-to-shut-lavar-ball-up/376058

8.המאמן פופ מוכן למלא מקום כל אחד נוסף שיפרוש. רוצים הוכחה?

**********************************

***********************************

דווייט האוארד ויואקים נואה ב'ראונדבול קלאסיק' כשהיו צעירים ויפים (ומסוגלים לזוז)

************************************

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. מזל שבסעיף 7 תיקנו את ה"דיאנדרה פוקס" ל"דיארון"
    ובכל מקרה- מלו לצערי כבר לא אותו קלעי מחונן שהיה לפני 3 עונות אולי אפילו 4 ולכן החשש שיקח ללברון נקודות- לא ריאלי.
    ומישהו צריך לתת לנבחרת ארה"ב מכה חזקה במונדובאסקט השנה כמו שהם קיבלו לפני 15 שנה פחות או יותר כדי שיראו לעולם שבאמת אכפת להם מהתחרות הזאת… זלזול מסריח.

  2. זה לא כאילו חסרו סיבות לאהוד את טאקר…
    אבל שחקן שכמותו, נתן לנו עוד אחת. יש שחקנים כאלו, מעט מהם. שחקנים שיש להם חדווה אמיתית כאשר הם עולים לשחק, לא משנה היכן זה.
    כאלו שהאישיות שלהם באה לידי ביטוי ברגע שהם עולים לשחק, וזה לא משנה בכלל שהם אולי קצת פחות גבוהים, פחות אתלטיים, פחות מוכשרים (שזה בדיוק נכון לגבי טאקר בהשוואה לחלק לא קטן משחקני הכנף ב-NBA).
    לא סתם הוא צבר כל כך הרבה אוהדים בכל מקום בו שיחק (כולל ישראל. כולל פיניקס).
    .
    חדשה שלא באמת מפתיעה:
    דווייט האוורד ויואקים נואה יגיעו ללוס אנג'לס בשביל אימוני מבחן עבור הלייקרס.
    חדשה לא מפתיעה, אלא אם מדובר באבחון מוטעה – או של קלינאי תקשורת שבטעות אבחן ספין,
    או של פתולוג שבטעות אבחן גופה…
    .
    תודה, מנחם.

    1. הפתולוג והקלינאי יטעה אחרי שהם יוחתמו. אימוני מבחן עושים גם שחקני די ליג ומקבלים חוזים ל10 ימים. שיקבלו קודם חוזה אחכ נראה מי טעה.
      גם בחוזה הם יחתכו שם בדד ליין הבא. הם כולה נייר טריידים שזה גופות.
      גם גופות כמו כרמלו וגורטאט הוחתמו זה רק סותר את אמבחנת הקלינאי לא הפתולוג גופה היא גופה.
      דוויט לא יוחתם בלייקרס

      1. אני מת על הנחרצות שלך.
        .
        כמובן שבינה לבין המציאות האובייקטיבית (לפחות במקרה זה) אין שום קשר.
        אין לי מושג, מי זה יהיה שיוחתם לתפקיד הסנטר המחליף במדי הלייקרס.
        מה שאני כן יודע, שזה יהיה שחקן שיחתום על מינימום. שזה יהיה אחד מהשחקנים שאתה והפתולוג הכרזתם כ-"גופה מסתובבת".
        מה לעשות, זה ה-NBA. יש שחקנים שחותמים על חוזי מינימום. הם לא בהכרח "גופות". הלייקרס זקוקים לסנטר מחליף,
        והם לא יכולים להרשות לעצמם לפתוח את העונה כאשר בתכנון זה יהיה דייויס שימלא חלק נכבד באותו התפקיד.
        זה אומר שהם יחתימו שחקן מינימום. זה אומר שיהיה שחקן מינימום בעמדת הסנטר המחליף עד לסיומה של העונה.
        .
        אלו העובדות. אני יודע שזה לא מסתדר עם הנרטיב, אבל לא נורא. בפעם הבאה…

        1. גיא יש שחקנים שחותמים על מינימום שהם בהחלט לא גופות קאולי סטיין כסנטר הוא דוגמה טובה ,במקרה הזה יש לך אבחנה של שני פתולוגים מובחרים, גם פרקינס קיבל מינימום בקליבלנד של לברון, עדיין היה גופה. הווארד בהחלט יכול לתרום אם ישנה את הגישה שלו, נואה כבר קבור 3 אמות מתחת לאדמה.
          .
          מאיפה צצה השמועה על זימונס איזה טרייד מי ייגע בו ?

        2. גיא, מה דעתך על מופע משולש: צ'יטה-סטפבק, למר מנחם היקר, והרשע-בדימוס? הקרקס הנודד, מופע קברט, הגשש העיוור, שלושת הטנוראים, שלושת הטוראים – לא יודע, נמצא כבר שם. אני יכול למשוך בכמה חוטים, נעשה מזה כמה לירות. אנשים יחטפו את זה, תאמין לי. אנשים קונים כרטיס לניקס! אז לזה? חודש ואתם גורמים ליובל-נח-הררי להזיע. מה אומר?

          1. מופע בסגנון הטוב, הרע, והמכוער? נשמע משעשע, בעיקר בגלל ש-"הרשע" (בדימוס) מגלם את המכוער…
            (אם כל הכבוד ללי ואן קליף ולקלינט איסטווד, השחקן האמיתי בטריו הנ"ל היה אלי וולך האגדי)
            .
            אבל מצטער. הפסיכיאטר שלי הוציא אותי לפנסיה מוקדמת. אני מוגבל להתנצחות בינונית אחת ליום…

        3. ידוע שבnba יש גופות שמקבלות אפילו הרבה מעל מינימום לא הבנתי מה באת להגיד שגופות תמיד ימצאו קבוצות? מסכים איתך. אבל הגופה של דוויט לא תגיע לאל איינשזו השורה התחתונה שלי. היא תגיע לתחנות רבות אחרות כמו נואה כחלק מנייר דיו בטריידים ושנינו יודעים שככה יהיה. נכון או לא גיא?
          גם אם אטעה ולברון יחתים את דוויט בפברואר דוויט כבר יהיה בקבוצה אחרת אבל כמו שלברון לא החתים את חברו כרמלון הוא לא יביא את דוויט ואת זה מחליט רק לברון.
          למען השם גורטאט שנתיים גופה בלי בראש כמה בדיחות הרצתי עליו שנתיים והוא עדיין בליגה הבן אדם לא קשור לענף גם לא בסין כבר ועדיין מסתובב בליגה כן יש כאלו. זה לא פוטר אותם מהתואר גופות.

      2. דווקא נואה נתן חצי עונה שנייה מפתיעה בסימני החיים שלה בממפיס, בעיניי בשביל 15-20 דק' שצריך שימלא את החלל הסנטר הוא פתרון הגיוני לגמרי

        1. איזה חצי עונה מפתיעה? איך אפשר להעביר ביקורת על שחקן בלי לצפות בו לא מובן לי, אין לו משום בNBA במקרה הטוב יקבל חוזה מינימום ויבעט בתחת עוד כמה משחקים כמו כרמלו ביוסטון . גיא איגודלה הוא עוד דוגמה לשחקן מינימום מצויין ( אחרי הבייאוט שיקבל)

          1. בדיוק גורטאט גופה ושנתיים בליגה, תמיד הם מוצאים קבוצות, כספי גם היה גופה בשנים האחרונות ורק העונה לא מצא מקום…

  3. Viva la Quince Brigada, rumba la rumba la rumba la.
    Viva la Quince Brigada, rumba la rumba la rumba la
    Que nos cubrirá de gloria, ¡Ay Carmela! ¡Ay Carmela!
    Que nos cubrirá de gloria, Ay Carmela! ¡Ay Carmela!
    Luchamos contra los moros, rumba la rumba la rumba la.
    Luchamos contra los moros, rumba la rumba la rumba la
    Mercenarios y fascistas, ¡Ay Carmela! ¡Ay Carmela!
    Mercenarios y fascistas, ¡Ay Carmela! ¡Ay Carmela!

    https://www.youtube.com/watch?v=Fko5fYIBJFU

  4. "איש גם לא אמר מילה אחת על ה-6 דקות שפוקס קיבל מגרג נגד ספרד, בעוד שדריק ווייט – שחקנו של פופ בספארס – משמש כמחליף הראשון של קמבה וולקר, ומקבל את הדקות השמורות למחליף ראשון"
    .
    https://www.usab.com/news-events/live-stats/2019/mnt/box-score-mnt-vs-esp.aspx
    זה פשוט לא נכון
    פוקס עלה כמחליף ראשון בחצי הראשון – קיבל 6:11 דקות.
    וויט על ה במחליף בחצי השני – קיבל 7:59.
    לומר שוויט קיבל דקות של מחליף ראשון – זה פשוט לא נכון – יש לינק לסטטיסטיקה.
    ראיתי את המשחק הזה – פוקס עלה כמחליף ראשון, וויט קיבל את הדקות בחצי השני – ווקר קיבל את מרבית הדקות 22:29 (שני ל-23 דקות של מיטשל).
    לדעתי פופוביץ בחן כל אחד מהם – פוקס בחצי הראשון (והוא היה טוב מאוד), וויט בחצי השני (היה לא רע).
    פוקס, שפה ךדעתי הוא טעה, ראה בזה כאילו פופ מתכוון לקחת את וויט על פניו והעדיף להתרכז בעונה של הקינגס (חשב שינפו אותו).
    לעניות דעתי, וויט היה מגיע ע"ח סמארט שסובל מפציעה, ופוקס היה מקבל את עמדת הרכז השני בכל מקרה.
    בסופו של יום – כנראה שיקול דעת מוטעה של פוקס.
    .
    העניין עם דיבאץ' עם באגלי ופוקס – קונספירציה מבית היוצר שלך, מנחם. אולי נשיך עם זה כי פופ הוא חובב הבלקן ויתן לסרבים לנצח בגמר…
    .
    טאקר העריך את הקריאה הזו מהנבחרת כי פשוט שום דבר לא הגיע לו בקלות בכל מה שקשור ל-NBA, ולראייה הנדודים שלו באירופה בשנים הראשונות) והעניין שחתכו אותו בשנותיו הראשונות ב-NBA כשחקן "טווינר".

    1. כך או כך כשאתה צריך להתחרות כמחליף בשחקן מהקבוצה של המאמן זה מצב בעייתי, כאשר גל העזיבות שקדם לכך בוודאי לא תרם

  5. למה הלייקרס בחרו בדאדלי במקום בכרמלו?
    .
    בוא נראה –
    .
    שחקן א' הוא שחקן שמבין את הנדרש משחקן ספסל. הוא יודע שכמות הדקות שיקבל היא "אם וכאשר", ואם וכאשר הוא מקבל את אותן דקות, הוא נותן את המקסימום שלו בפרק הזמן המוגבל.
    שחקן ב' הוא שחקן שסירב פומבית לעבור לתפקיד שחקן ספסל. שסירב לשנות משהו ממשחקו כך שיוכל לעזור לקבוצתו מהמקום שם היא צריכה אותו.
    .
    שחקן א' הוא שחקן שלא לוקח זריקות שהוא לא צריך לקחת. הוא כמעט ולא קולע, אבל זה כי הוא מבין שהקבוצה טובה יותר כאשר מישהו אחר לוקח את הזריקה. זו הסיבה שיש לו ממוצע קריירה של 57.7% TS, זו הסיבה שב-10 השנים האחרונות הוא לא נופל מ-50% אפקטיבי (למעשה, ב-9 מ-10 השנים האחרונות יש לו אחוז אפקטיבי גבוה מהממוצע בליגה).
    שחקן ב' הוא שחקן שלא פגש זריקה שהוא לא רוצה לקחת. זו הסיבה שה-TS% שלו נמוך שמל שחקן א' ב-4%, זו הסיבה שלשחקן ב' אין אפילו עונה אחת בקריירה עם אחוז אפקטיבי גבוה מהממוצע בליגה (גם כשחקן ה-3 או ה-4 בחשיבותו בקבוצה, הוא לא הצליח להגיע ל-50% אפקטיבי).
    .
    שחקן א', למרות שהוא לא מתקרב להיות ספסימן אתלטי, מצליח במשך כל הקריירה להיות שחקן הגנה סביר עד טוב, ובעיקר, שחקן הגנה יציב וממושמע. ברוב מוחלט של העונות שלו יש לו DBPM חיובי (הנתון השלילי היה מינימלי, וזה היה כאשר שיחק בקבוצת ההגנה הגרועה ב-NBA)
    שחקן ב' מעולם לא שם את יהבו על החלק הזה של המשחק. לא משנה היכן שיחק, מעולם לא היה לו DBPM חיובי (אפילו כאשר שיחק באחת מההגנות הטובות בליגה).
    .
    הכי חשוב –
    שחקן א' צבר מוניטין של מוביל חיובי על הספסל. של שחקן שתומך, מעודד, ומוביל, למרות ריבוי דקות על הספסל. נכס.
    שחקן ב' צבר מוניטין של רעל על הספסל. של שחקן שעבורו המילה "ספסל" היא מילת גנאי.
    .
    אני אשאיר לקורא המזדמן את הניחוש מי זה שחקן א', ומי זה שחקן ב'.
    אני אשאיר לקורא המזדמן את הניחוש למה הלייקרס בחרו בשחקן א', ולא שקלו לרגע את שחקן ב'.

    1. משכנע כרגיל (אם בכלל היה ספק). כרמלו זה באמת שיעור מבוא, על הכוח של דימוי, אריזה, יחסי ציבור, הייפ ואחיזת עיניים.

    2. מה זה DBPM?
      .
      בגדול לכולם ברור שכמעט כל חשקן בליגה היה מוחתם על פני כרמלו, אבל בסגל הנוכחי אחרי שראינו שגם קאזינס נפצע, זה נראה שחסרים שחקנים שיכולים ליצור נק' לעצמם חוץ מלברון וAD…מן הסתם כרמלו רחוק מלהיות יעיל לרמה של הליגה אבל עדיין….חמישייה שנייה יכולה להיות אנמית והקבוצה תהיה פגיעה(בעיקר בעונה הסדירה שלברון וAD לא ישחקו 47 וחצי דק')

        1. גיא אם אתה כבר שם. איך שחקן הגנה שיש עליו כזה קונצנזוס מדורג שם כל כך נמוך? ( והוא אחד מיני רבים לשעתי) איך בכלל הם בנו את המדד הזה?

          1. סליחה לא רשמתי טוב – דיברתי על קליי שיש לו במדד הזה 1.82- אפילו לסטף יש מדד גבוה יותר עם 0.85 – יותר משתי נקודות. יוקיץ' גם הוא על פי המדד הזה מגן מעולה – לא ברור לי איך ולמה

            1. נתחיל בדבר אחד שחייב להיות ברור לגבי המדד הזה. הוא מציג את מה שהתרחש על הפרקט בצד ההגנתי בדקות בהן שחקן X נמצא על הפרקט.
              מספיק שאותו שחקן X משחק חלק גדול מדקותיו עם עוד 4 שחקני הגנה חלשים (נגיד, שחקן החמישייה שנשאר לשחק לצד 4 מחליפים), והתוצאה תראה לא טוב בגלל הגנה קבוצתית לא טובה.
              .
              שחקן הגנה בינוני, שהוא חלק מכריע מהתקפת קבוצתו,
              שחקן שכזה לא פעם יציג נתון DBPM גבוה, היות והקבוצה "מכסה עליו".
              דוגמה נהדרת לשחקן שכזה הוא ראסל ווסטברוק. אצלו אפשר לראות בברור את המזמן בו נתון ה-DBPM נתן זינוק –
              עזיבתו של דוראנט.
              גרף הקריירה שלו מרתק מבחינה זו – השנים הראשונות, בהן היה כינור שני, אז הממוצע שלו עמד על משהו כמו 0 .
              השנתיים בהן הפך לשחקן מוביל (אחרי הפציעה של דוראנט), אז המספר התחיל לטפס, והשנים ללא דוראנט, אז המספר נתן זינוק רציני.
              .
              אם נחזור לקליי, הוא "סובל" מהעובדה שהוא משחק לצדו של קרי. בדיקה מעט יותר מעמיקה של הנתונים מלמדת למשל, שבפלייאוף, התמונה משתנה מהותית –
              מממוצע קריירה של 1.6- , יש עלייה לממוצע קריירה בפלייאוף של 0.2-
              הסיבה ברורה – בפלייאוף השחקנים הפותחים משחקים יותר דקות.
              .
              מתי זה הופך להגיוני להשתמש ב-DBPM?
              כאשר בוחנים שחקנים על פני כמה שנים, על פני כמה קבוצות.
              במקרה של דאדלי, אפשר לראות איך הנתון שלו יציב על פני קריירה שלימה, כאשר הוא משחק בסיטואציות שונות.
              כך גם במקרה של כרמלו.
              .
              חשוב לציין –
              אם הייתי כותב פוסט, ולא תגובה פרטנית אודות דאדלי וכרמלו, בחיים לא הייתי מציג נתון בודד שכזה בשביל לתאר שחקן בצד ההגנתי.
              סטטיסטיקה הגנתית היא סטטיסטיקה בעייתית. צריך להיזהר בשימוש איתה.
              אישית, אני "מחלק ציון" הגנתי רק עבור שחקן שאני מסוגל בלב מלא לכתוב שראיתי אותו (ואת קבוצתו) משחק הגנה,
              ואז אני בוחן את מה שאני יודע דרך הפריזמה של מכלול הנתונים הסטטיסטיים.
              .
              כאשר אני מחפש מדד בודד שייתן לי תמונה של כמה עונות לגבי ההגנה של שחקן כזה או אחר
              (זה עוזר לנער פרדיגמות),
              אני בודק בכלי הזה שהוציאו 538:
              https://fivethirtyeight.com/features/a-better-way-to-evaluate-nba-defense/
              .
              המדד הרב שנתי שלהם הוא מעניין מאוד. בטוח שיותר מה-DBPM –
              במדד הזה, על פני כמה עונות, דריימונד גרין וג'ואל אמביד הם שחקני ההגנה הטובים בליגה.
              קליי תומפסון מקבל ציון שהוא בהחלט סביר (1.05+),
              לג'ארד דאדלי יש ציון לא רע בכלל (0.44+),
              לסטפן קרי ציון חיובי, אבל כזה שנמוך משמעותית משל כל חבריו המובילים בקבוצה (0.27+),
              לניקולה יוקיץ' ציון שלילי, אבל לא נוראי שלילי (0.29-),
              ולכרמלו אנתוני, גם לו ציון שלילי, נמוך אבל לא נמוך ברמה היסטורית או היסטרית (0.59-).
              מי שסוגרים את הרשימה, ומציגים נתון נמוך ברמה מחרידה,
              האחד מפתיע (רונדו. ציון שלילי של 1.55-), והשני כלל לא (חוזה קלדרון. ציון שלילי של 1.54-)
              .

            2. קודם כל תודה על התשובה המפורטת.
              יצאתי דביל 2.0 כי חשבתי שזה דיון על drpm.

            3. אין הבדלים כאלו גדולים בין 2 המדדים.

            4. ״צריכים שישמור על הצבע, יכסה שחקני כנף אחרי פיק אנד רול, שיעזור בריבאונד.
              את כל אלו, בשנה שעברה הוא עשה. והוא עשה זאת לא רע בכלל״

              .
              לא צפיתי הרבה בממפיס בעונה
              שעברה. בפעם היחידה שהם שיחקו נגד הסאנס אחרי שהוא הצטרף לקבוצה, הוא לא שיחק.

              גיא רוזן מלפני יום על נואה.
              .
              אישית, אני "מחלק ציון" הגנתי רק עבור שחקן שאני מסוגל בלב מלא לכתוב שראיתי אותו (ואת קבוצתו) משחק הגנה,
              ואז אני בוחן את מה שאני יודע דרך הפריזמה של מכלול הנתונים הסטטיסטיים.
              לצערי שוב אתה מחזיק את המקל בשני צדדיו, אני לגמרי בדעה שלך על כרמלו ודאדלי, אבל מצחיק שפתאום אתה מחלק נתונים הגנתיים רק לשחקנים שאתה צופה בהם

            5. גיא זה כל כך לא נכון מה שכתבת…
              ל-DBPM אין מושג עם מי קליי היה על המגרש ובכללי זה מדד שלא מסמפט גארדים ובפרט שוטינג גארדס.

            6. עידו יש מצב שתרחיב קצת?

            7. תלוי בכמה סבלנות יש לך (ולי) ובאיזה אספקט. היה לי דיון עם מתן אתמול בנושא אז אללה שוט – על מה להרחיב?

            8. זה מדד שלא מסמפט גארדים בגלל שכמעט ואין להם השפעה על ההגנה הפנימית ביחס לסנטר, אנדרה דרמונד לפי המדד הזה עילוי הגנתי

            9. גם לא נכון, ברוך.

            10. עידו,
              יצאתי טמבל. כמובן שאתה צודק. אני בלבלתי בין מושגים מהותית שונים (BPM ו-RPM).

            11. קודם כל אם הדיון שלך עם מתן הוא ציבורי אשמח אם תפנה אותי אליו.
              בגדול – איך הם בכלל קובעים את מה שהם קובעים – כי זה הרי אפילו לא מדרג אלא מספרים מדוייקים (האם יש להם איזושהי נוסחה וכו' וכו')
              יותר ספציפי איך זה ששחקנים שהם קונצנזוס לכאן או לכאן מפוספסים פה ושם במדד הזה (כמו שציינתי סטף מול קליי, יוקיץ' גם הוא מקבל שם ציונים יחסית גבוהים ואני מניח שאם אחפש אמצא עוד לא מעט שחקנים)
              אז או שהמדד מפספס או שהקונצנזוס לא נכון – במידה והקונצנזוס הוא הנכון מנין קוראת ההטיה הזו של המדד?

            12. גיא, אחד השמות החדשים שמתבלט ברשימה הזו, הוא שוב, איביצה זובאץ.
              תעלומה שאין לה שום הסבר – איך הלייקרס נתנו אותו, צעיר עולה ואהוב הקהל, יושב על חוזה כלום, רסטריקטד, על מייק מוסקלה (?). ועוד ישר לידיים של הקליפרס. הנה התשובה לשאלה, מי היה עכשיו הבאק-אפ בעקבות הפציעה של קאזינס.

            13. BPM הוא למעשה נסיון לחזות את ה-RPM (שזה פחות או יותר מה שגיא הסביר) על ידי הבוקס סקור. אז בגדול מה שהם עשו זה רגרסיה של כל הפרמטרים האישיים בבוקס סקור (אם הגיון מנחה מאחורי איך לקחת כל אחד) וניסו לשחזר את -RPM (אוקיי לא ממש את ה-RPM אלא אב קצת יותר קדום שלו). זה נותן להם נוסחא שמאפשרת לך עכשיו לחשב גם קדימה וגם אחורה BPM לכל שחקן בהתאם להישגים הסטטיסטים שלו (בלי קשר בכלל למה היו התוצאות בזמן שהוא על המגרש).
              להגיד שזה עובד טוב? אהה. זה נותן מושג כללי לרוב. בגלל זה תראה לא מעט "פספוסים". עכשיו ה-DBPM הוא בכלל תוצר של ההפרש בין ה-BPM ל-OBPM או במילים אחרות הוא לא ממש גורם בלתי תלוי. בגלל ששוטינג גארד מקבלים לרוב את החלק העיקרי שלה-BPM שלהם מאיך לומר זאת בעדינות… מהשוטינג אז לרוב החלק ההתקפי שלהם גבוה באופן יחסי מה שמביא ל-DBPM נמוך. כלומר כדי להיו שוטינג גארד עם DBPM גבוה אתה בדרך כלל צריך להיות חלש יחסית בהתקפה.

            14. אוקי נראה לי שהבנתי בגדול. אבל מה לגבי הrpm ובמיוחד הdrpm? והאם הנוסחה היא גלויה כך שאפשר להבין את המבנה שלה?

            15. זה לא נוסחא קבועה כי כל שנה המודל מתבסס על מה שהיו תוצאות השנה שעברה.
              העיקרון ידוע אבל המודל עצמו לא גלוי באופן מלא (לא שיש כל כך הרבה מה לחשוף, הם פשוט מעדיפים לשמור את הקלפים לעצמם). אבל אני מניח שגם פה ה-DRPM מחושב באופן דומה – על יד ההפרש

            16. העיקר שזה real.
              .
              תודה על ההסבר. בלי קשר מקווה כבר שבוע הבא להמשיך עם הש.ב.

      1. (יש גם קוזמה כספק נקודות)
        הלייקרס הימרו על המון גארדים, יותר מדי גארדים, אינפלציה של גארדים. מן הסתם, במחשבה שאחד מהם, רצוי יותר, יתחיל לתת תפוקה סדירה של נקודות. במיוחד כשיש 2 מנהלי משחק כמו לברון ורונדו, פלוס פרונט-קורט כזה אימתני, שיפנה את השוטרים לזריקות נוחות יותר.
        תמצא שם את דני גרין (שלפחות היה פעם ידית עם קבלות), אייברי בארדלי (כנ"ל, באפיזודות קצרות), kcp (לא היה ולטעמי גם לא יהיה, אבל הם מתעקשים), אלכס קארוסו (שעשה התקדמות יפה בעונה שעברה), קווין קוק (עם אחוזים ל-3 ברבע רביעי לפינאלס, הרבה יותר טובים מסטף קארי…), טרוי דניאלס (40% קריירה מהפרימטר), ועוד 2 רוקיז, טיילן הורטון-טאקר מהדראפט, וזאק נורוול מגונזגה, אנדראפטד, שאוהדי לייקרס מבטיחים שהוא גניבה… סה"כ 8 גארדים קולעים. זה צבא שלם של היט-אור-מיס, תרתי משמע.
        מניח שאם הכל יתחרבש, יצטרכו לקפל חצי מהם, ולהביא במקומם שוטינג-גארד סולידי.

  6. תודה רבה מנחם, אחלה מעורב.
    .
    להפיל את כרמלו על לברון זה לא נכון ולא מקצועי. כרמלו, כמו שגיא הציג יפה למעלה, הוא סוג של חתול בשק (ואולי נמציא מושג חדש – חתול בסל?). לברון חבר של כרמלו אבל בכדורסל הוא קצת מבין אז בוודאי שהוא לא יביא חתול בסל לשחק איתו.
    .
    התמונה של הווארד ונואה אדירה.

      1. אני יכול לשלוח אותך בדיוק: דינו'ז, סביב 34 והשלישית, ויל-פרמז'ן-עגבניות ברבע כיכר לחם. במקרה שלו, תעמיס כבר חצי.

  7. משפט נכון מאוד "אחת העובדות המפתיעות של הקיץ היא אי-החתמתו של כרמלו אנטוני".
    אם היה מדובר בשנת 2010.
    .
    מתי מתחילה אליפות העולם? האמריקאים הצליחו להמאיס את עצמם כבר בשלב האימונים עם הפרישות/פציעות/הרהורים/ערגונות. אמן שיחטפו בראש מנבחרת אקראית של ונילים.

  8. כואב כואב הלב על טאקר (צדקת רזי). הבחור אליל. תמיד כיף לראות שגם למי שאני אוהד אהדה עיוורת יש עומק ומשמעות ואשכרה סיבות אובייקטיביות לאהוב אותו.
    הסיפור עם כרמלו נשמע קצת כמו יח"צ ממומנים.
    והתמונה האחרונה מעולה. רק מזכיר שכולם מתחילים בתור ילדים חמודים וזה קצת מתקלקל לאורך הדרך
    🙂

  9. ד'ארון פוקס לא בחור טיפש. הוא סופר אינטליגנטי. ברגע שהבין שאצל פופ יש שחקנים שהוא אוהב וכאלה שפחות ללא קשר לתפוקה הוא ברח כל עוד נפשו בו. גם אם הנבחרת הזאת תיקח זהב (כבר כמעט שאין נבחרות מלאות) וד'ארון מקבל 5 דקות למשחק הוא ימצב את עצמו כשחקן סוג ד'.
    .
    ד'ארון השנה הולך לתת קפיצה. סביר מאוד שנראה משהו כמו 23 נק' ו-8 אסיסטים עם 36/7% משלוש. להגיע לאולסטאר מעמדת ה-pg במערב כאשר יש לך את סטף, דיים, ראסל וקונלי, זה קשה מאוד. אבל ב5 שנים הבאות כשחלק גדול מנבחרי 2008-2012 יתחילו לזלוג אל תוך החלק האחורי של הקריירה נראה את פוקס, ג'ה מוראנט, לונזו ומיצ'ל (לדעתי יעבור לעמדת הpg בהמשך הקריירה) משתלטים על העמדה

    1. מעניין. פוקס נשמע הגיוני מאוד, מוראנט הבטחה גדולה אבל עוד נראה. דונובן PG? לונזו בשורה הראשונה?? אתה תתקן את הקליעה השבורה שלו?

    2. לא יודע איך הכנסת את לונזו לסיפור הוא יראה את האולסטאר רק בתור צופה, הוא לא יהיה אחד מ5 הגארדים הטובים בעולם בשום תקופה. הילד נגר בין נגר ממשפחת נגרים

    3. מה שהבנתי מאתר האוהדים די דומה למה שאתה אומר.
      פוקס מתכונן לשנה ארוכה, יש לו עוד מסע עם הקינגס להודו, פופ החליט להוציא 14 לאוסטרליה שרק 12 יעשו תסגל הסופי,
      הוא הבין את מקומו ברטוציה ועשה1+1, כמו שאמרת הוא מאד חכם.
      הלוואי 23, 8. לגבי האחוזים מה3 השנה הוא כבר עשה 37 אחוז, סיכוי טוב שהוא יעלה, קמבה דבר עליו ועל הקליעה שלו דברים ממש טובים.

  10. ברוך, השארתי את השרשור הקודם לעידו ולחגי. לגבי הציטוטים שהבאת –
    יצאת טרול. לא סתם טרול (עם טרולים אין לי בעיה. אני מטריל לא פעם, ומשתדל שזה יהיה ברוח טובה),
    אלא כזה שמפיץ פייק ניוז.
    הבאת ציטוט שלי, אבל במודע התעלמת מחלק קריטי שהיה בתוך אותה תגובה ממנה שלפת את הציטוט.
    וואו. אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שעיסוקך בחיים זה מנהל קמפיין פוליטי. יישר כוח!
    .
    עכשיו, זה הציטוט המלא:
    "אם הייתי כותב פוסט, ולא תגובה פרטנית אודות דאדלי וכרמלו, בחיים לא הייתי מציג נתון בודד שכזה בשביל לתאר שחקן בצד ההגנתי.
    סטטיסטיקה הגנתית היא סטטיסטיקה בעייתית. צריך להיזהר בשימוש איתה.
    אישית, אני "מחלק ציון" הגנתי רק עבור שחקן שאני מסוגל בלב מלא לכתוב שראיתי אותו (ואת קבוצתו) משחק הגנה,
    ואז אני בוחן את מה שאני יודע דרך הפריזמה של מכלול הנתונים הסטטיסטיים."
    .
    ברור לך ההבדל?
    בין "אם הייתי כותב פוסט", ל-"תגובה פרטנית"?
    .
    לא כתבתי עד היום, ולא אכתוב, פוסט שמחלק ציונים על שחקנים שלא ראיתי משחקים. כאשר יש מקרה כזה, אני מציין במפורש –
    לא צפיתי מספיק באותו שחקן.
    אם אתה כל כך מצטיין בציטוטים, איך זה שהתעלמת מתגובת ההמשך שלי, מהפוסט אתמול, ממנו שלפת את הציטוט שלי –
    .
    "היות ואף אחד מאיתנו לא צפה בכל שחקני הליגה, כאשר מנסים לשפוט את ערכם של שחקני קצה, אין ברירה אלא להשתמש בנתונים השוואתיים.
    אלו מלמדים בדיוק את מה שכתבתי –
    לא רע בכלל.
    29.6% ריבאונד הגנה. זה נתון לא רע בכלל.
    5.1 נק' הפרש, על/מחוץ לפרקט. זה נתון לא רע בכלל.
    אני יכול להמשיך עם שלל הנתונים הנוספים –
    כולם מצביעים על אותו הדבר. נואה בשנה שעברה היה לא רע בכלל בכל הנוגע להגנה (ובכלל)."
    .
    זה אמור לענות לך. אתה בחרת להתעלם, וליצור קצת פייק ניוז בשביל לייפות את הנרטיב שלך. שאפו, עידן הטראמפיזם כאילו נתפר למידותיך!

    1. גיא אתה אומר שלא צפית בו , בשנים האחרונות שנתוני הגנה הם בעייתיים מאוד, לצערי אני צפיתי בו בניקס וגם שם לא היה לו מקום בליגה, ראסל ווסטברוק קוטף אותם אחוזים של ריבאונד הגנה אתה חושב שזה נתון טוב, הפלוס מינוס מושפע הרבה על ידי הקבוצה ונגד מי ומה אתה משחק, יש לו משהו כמו 600 דקות בליגה העונה זה לא רציני להסיק נתונים מזה.
      .
      למה בפוסט צריך לדייק ובתגובה פרטנית אפשר לציין שהוא לא רע? מה הייתה חושב על ראסל ווסטברוק כמגן אם לא הייתה צופה בו?

  11. תודה על המעורב מנחם!
    מקווה שהפציעה של טאקר לא חמורה ושלפחות יהיה בריא בפתיחת העונה. חבל, היה מעניין לראות אותו לוקח חלק בנבחרת.

  12. תודה דוקטור. הפציעה של טאקר מבאסת ואני לא סגור שלאמריקאים יש תחליף טוב, במיוחד כשגם ת'ד יאנג בחוץ. צריכים Glue Guy. אם סימונס יבקש טרייד? לא נראה לי סביר, אבל יכול להבין אותו. אמביד והוא באותה קבוצה זה בזבוז של שניהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט