המערב הפרוע – סקירת בית הAFC WEST / עידו יצחקי

המערב הפרוע – סקירת בית הAFC WEST / עידו יצחקי

בעוד חודש בדיוק (ב-5.9) תיפתח עונת הפוטבול בארה"ב. צוות הפוטבול של הופס גאה להשיק גם השנה את סקירות הבתים בליגת ה- NFL לקראת פתיחת העונה. והפעם – סקירת אחד הבתים החזקים ביותר בליגה, בית הAFC WEST שכלל בתוכו בעונה שעברה את שתי הקבוצות בעלות המאזן הטוב ביותר בAFC.

לקריאת סקירה על בית ה AFC NORTH

קנזס סיטי צ'יפס

בעונה שעברה: מאזן 4:12, מקום ראשון בAFC, הפסד בגמר החטיבה

קנזס סיטי, שהייתה לאחת ההפתעות הנעימות בשנה שעברה ואולי הקבוצה המהנה ביותר לצפייה בליגה עברה קיץ מטלטל ששינה את פניה. בהחלטה מתבקשת, יומיים לאחר ההפסד בגמר החטיבה נפרדה הקבוצה ממתאם ההגנה הוותיק בוב סאטון ומינה על חשבונו את המתאם סטיב ספאנגולו. מיד עם מינויו הודיע הארגון כי יעבור לשחק במערך הגנתי 4-3, ששונה מאוד מזה ששיחה הקבוצה תחת שרביטו של סאטון (3-4). הקבוצה, שלא הצטיינה בלשון המעטה במשחק ההגנה וסיימה בתחתית הליגה כמעט בכל פרמטר הגנתי אפשרי, בנתה עצמה מחדש בקיץ סוער למדי שבסיומו היא נותרה הקונטנדרית הבולטת להעפיל לספורבול מהAFC.

עם פתיחת האוף-סיזן החלה הקבוצה בניקוי אורוות והעזיבה את שלושת עמודי התווך של הגנת הקבוצה בשנים האחרונות – די פורד (טרייד לניינרס), ג'סטין יוסטון ( נחתך וחתם באינדיאנפוליס) והסייפטי הוותיק אריק ברי (טרם מצא קבוצה חדשה). אל שוק השחקנים החופשיים הגיעה קנזס עם מטרות ברורות והחתימה על חוזה יקר את טיירן מת'יו מהטקסאנס כמחליפו של ברי. על מנת למלא את החלל שהותירו יוסטון ופורד הנחיתו הצ'יפס את אלכס אוקאפור (מהסיינטס) ועמונאל אוגבה בטרייד עם הבראונס. שבוע בדיוק לפני הדראפט הגיע המהלך שטרף את הקלפים – פרנק קלארק, הדיפנסיב אנד המצטיין של הסיהוקס הועבר בטרייד שכלל בתוכו בחירות דראפט בסיבוב ראשון ב2019, סיבוב שני ב2020 והחלפת מיקומים בסיבוב השלישי של 2019. קלארק, שבתחילת הקיץ סיאטל שמה עליו פרנצ'ייז טאג, חתם מיד על חוזה עצום בשווי 105.5 מיליון דולר ל5 שנים בקבוצתו החדשה. השתוללות מופרעת של קנזס בכדי להחתים את אחד משחקני ההגנה הבכירים בליגה. חשוב לציין כי מלבד מת'יו, לא נעשו כמעט שום מאמצים לחיזוק הסקנדרי החלש, מה שעשוי לעלות להם ביוקר.

תוצאת תמונה עבור ‪frank clark chiefs‬‏
פרנק קלארק מציג את מדיו החדשים. אמור להוביל את הצ'יפס העונה

סביב הצד ההתקפי, שנחשב לנוצץ ולאופטימי בהרבה מזה ההגנתי, לא שרר שקט כפי שבקבוצה ציפו. לאחר שלקראת סיום העונה שעברה חתכה הקבוצה את הרץ הבכיר שלה – קארים האנט בשל קלטת בה הוא מכה אישה בבית מלון (ומאז הספיק האנט לחתום בבראונס ולהיות מושעה לחצי עונה הקרובה), יממה לפני הדראפט פורסם כי התופס הבכיר של הקבוצה, טייריק היל מואשם בהכאת אשתו ובנו בפעם השנייה בקריירה של השחקן הצעיר. בזמן שערפל כבד עטה סביב עתידו של השחקן המוכשר, בקבוצה החליטו לבחור בבחירה הראשונה שלהם בדראפט (56) את מקול הארדמן – רסיבר קטן ומהיר בטייפ של היל. לפני כשבועיים נודע כי היל לא יועמד לדין ע"י הליגה והוא חזר להתאמן עם הקבוצה. הקלה גדולה עבור האוהדים. מלבד סאגת היל, ההתקפה לא עברה כמעט שום שינוי ביחס לעונה שעברה (בה הייתה להתקפה הטובה הליגה) כשהחתמתו של הרץ קרלוס הייד הייתה במוקד.

אחרי עונת רוקי שכללה 5,000 יארדים באוויר לצד 50 ט"ד (השלישי בהיסטוריה לעשות זאת) ותואר MVP של הליגה, הקווטרבק של הצ'יפס – פטריק מהמוס מעמיד עצמו כמועמד להיות הפנים של הליגה בעשור הקרוב. בגיל 23, ואחרי עונת שיא נשאלת השאלה עד כמה רחוק הוא עוד יכול להגיע. המספרים שמהומס הציג בעונה החולפת היו הרבה יותר מ'סתם' קווטרבק עם התקפה טובה או מערך התקפי טוב. מהמוס הראה יכולת נדירה למסור לטווחים ארוכים באמצעות אחת הזרועות החזקות שנראו בליגה בשנים האחרונות, תוך שהוא זז מצויין גם מחוץ לפוקט ומצליח להימנע ממפגשים עם קו ההגנה של היריבה. מהלכי ההיילייט שלו שברו את הרשת כשהוא מצליח למסור ב'עין עקומה' ואפילו ביד שמאל. גרף השיפור המתבקש משחקן בעונתו השנייה כקווטרבק פותח, מציתים את הדמיון שאולי מדובר באחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. מבחינת הכישרון – מהומס בהחלט הוכיח שיש לו את זה בידיים. כל שניתן לקוות עבורו הוא שיישאר בריא.

תחת שרביט האימון של אנדי ריד הפכה קנזס סיטי למועמדת בכירה להגיע לסופרבול בעונה הבאה. קשה לנבא כיצד היא תיראה בהגנה בשל השינויים הרבים שבוצעו בה, והקושי להתחבר בזמן כל כך קצר, אך גם עם הגנה מחפירה שנה שעברה, הצליחה הקבוצה להיות מרחק דרייב אחד מההעפלה היסטורית לסופרבול לראשונה מזה 49 שנים. עם זאת, לבית הAFC WEST מצפה להיות הלו"ז הקשה ביותר השנה כשהבית מצטלב עם בית הAFC SOUTH והNFC NORTH החזקים. הקרב על ראשות הבית עם הצ'ארג'רס צפוי להיות צמוד, אך ממילא סביר להניח שמבית זה תצא הקבוצה עם הכרטיס לווילד קארד. עם משולש התקפי שכולל את מהומס, היל והטייטאנד טרוויס קלסי, קנזס תהיה גם העונה אחת הקבוצות האטרקטיביות ביותר לצפייה, ואילו ההגנה תצליח להציג שיפור, אליפות היא לא מילה גסה עבור המועדון ממדינת מיזורי.

תוצאת תמונה עבור ‪patrick mahomes‬‏
פטריק מהומס. יצליח להוביל את קבוצתו לסופרבול?

לוס אנג'לס צ'ארג'רס

בעונה שעברה: מאזן 4:12, סיד 5 בAFC, הפסד בחצי גמר החטיבה

במשך 55 שנים שיחקו הצ'ארג'רס בסן דייגו, עד שלפני כשנתיים עשה הארגון רילוקיישן אל העיר הגדולה בקליפורניה – לוס אנג'לס. הקהל הנאמן לקבוצה מסן דייגו המרוחקת קיבל זאת בזעם, ובינתיים הקבוצה טרם מצאה לעצמה בסיס אוהדים בLA ומשחקת באיצטדיון הקטן בליגה (כ30,000 מקומות) אשר במרבית המשחקים ניתן לראות לא מעט קהל של הקבוצה היריבה. אולם, למרות היעדר תמיכת הקהל המקומי, הקבוצה נתנה את עונתה הטובה ביותר מאז תחילת העשור, וכשהקווטרבק פיליפ ריברס בגיל 37 עדיין נראה טוב מאוד – בעונה הקרובה הקבוצה בהחלט יכולה להגיע להישגים רגע לפני המעבר לאיצטדיון הענק שנבנה בהוליווד פארק שבאינגוולד.

העונה שעברה הייתה חלומית עבור הצ'ארג'רס שהצליחה לשלוח שבעה שחקנים לפרו בול ולהעפיל לפלייאוף רק דרך הווילד קארד בגלל טייברייקר שהיה לטובת קנזס. וכשבעמדות ה'סקיל פוזשן' מאיישים שלושה שחקנים שכל אחד מהם יכול להתברג לרשימה של טופ 5 בעמדתו (פיליפ ריברס, קינן אלן, מלווין גורדון) גם העונה ה'מטענים' צפויים לדבר חזק ולהילחם ראש בראש עם קנזס על ראשות בית המערב בAFC החזק ממילא. סוד הקסם בקבוצה היה האיזון בסגל. נדמה לי שאין עוד קבוצה עם סגל כ"כ מאוזן, שבכל חלק במגרש ישנם מספר שחקנים בכירים וכמעט בכל פרמטר העונה הייתה הקבוצה בחציו העליון של הליגה. דארווין ג'יימס, שנבחר בבחירה ה17 בדראפט 2018 נתן עונה פנטסטית ולחלוטין עושה רושם שמדובר בגניבת הדראפט ובאחד הסייפטים הטובים בליגה.

'הרכב מנצח לא מחליפים' אומרת הקלישאה הידועה, ועל כן בחר הGM טום טלסקו לא לבצע כמעט שום שינוי בסגל הנהדר שנבנה בעונה שעברה. מלבד תומאס דייוויס (ליינבאקר מקרוליינה) וטיירוד טיילור, שמגיע מקליבלנד להיות הקווטרבק המחליף של ריברס, לא נראתה שום פעילות בשוק השחקנים החופשיים של הקבוצה. התופס טיירל וויליאמס היה לעזיבה המרכזית באוף סיזן. בדראפט, בחרה הקבוצה בג'רי טילרי (דיפנסיב תאקל) בבחירה ה28, זאת על אף שניבאו שייבחר גבוה יותר אך פציעה במכללות הורידה אותו עד סוף הסיבוב. להערכתי, מדובר בגניבת דראפט נוספת של המועדון, אחרי ההצלחות המסחררות בשנים האחרונות. הסיפור המרכזי בקיץ של הצ'ארג'רס מגיע מכיוון מלווין גורדון – השחקן נמצא בשנת חוזה ולא מוכן לסכן עצמו בלי חוזה מובטח. נכון לעכשיו, גורדון מחרים את מחנה האימונים ומחכה להצעה גבוהה וארוכת טווח מהמועדון. קשה לי להאמין שגורדון יעשה מעשה לביון בל ויחרים את העונה כולה, אך הסאגה המעניינת בין כוכבים בשנת חוזה לקבוצותיהם ממשיכה לעורר הדים בליגה, ופתרון הולם חייב להגיע בהקדם. לצדו של גורדון ניצבים שחקנים נוספים שמחרימים את מחנות האימון של קבוצותיהם בשל סיבות זהות כמו זיק אליוט, מייקל תומאס (שכבר קיבל חוזה חדש) ויאניק אנגאווקה.

תוצאת תמונה עבור ‪melvin gordon‬‏
מלווין גורדון. אם לא יקבל חוזה חדש, עשוי לעזוב

אם צריך להמר על העונה של הצ'ארג'רס, ככל הנראה הם יעפילו לפלייאוף דרך הווילד קארד. כפי שכבר כתבתי קודם, לדיוויז'ן יש לו"ז קשה מאוד מצד אחד, אך שאר הקבוצות בAFC חלשות משמעותית מלוס אנג'לס, ובהנחה שיכולת מהעונה שעברה תישמר תחת פיקודו של אנתוני לין המצוין, עונה של למעלה מ10 ניצחונות היא מתבקשת. פיליפ ריברס, שייפתח את עונתו ה16 בקריירה יקווה לשחזר את היכולת מהעונה שעברה ולהוכיח שהוא עדיין בשיאו.

דנבר ברונקוס

בעונה שעברה: מאזן 10:6, מקום שלישי בAFC WEST

מאז הזכייה ההיסטורית בסופרבול 50 עם פייטון מאנינג האגדי, דנבר טרם הצליחה להתאושש מפרישתו של הקווטרבק, ובשנים האחרונות לא מצליחה להעפיל לפלייאוף. גם בעונה שעברה הקבוצה הציגה פוטבול קשה לצפייה וסיימה עם מאזן חלש 10:6. יממה לאחר סיום העונה הסדירה החליט ג'ון אלווי לפטר את מאמן הברונקוס בשנתיים האחרונות, ואנס ג'וזף, ובמקומו מונה ויק פאנג'יו שיוליך את הקבוצה בעונה הקרובה. פאנג'יו מגיע אחרי עונה מדהימה בתור המתאם ההגנתי של הברס, וכעת מקבל לראשונה בקריירה משרת אימון ראשית בNFL. שבוע מאוחר יותר הצטרף לצוות האימון מייק מונצ'אק, מאמן קו ההתקפה של הסטילרס בשנים האחרונות ועשוי להיות חיזוק משמעותי לצוות האימון של הקבוצה.

פאקסטון לינץ', טרבור סימיאן, ברוק אוסווילר וקייס קינום. כולם ניסו למלא את החלל העצום שהותיר פייטון מאז פרש בעמדת הקווטרבק, אך אף אחד מהם לא נחל הצלחה גדולה. רכבת ההרים של הקווטרבקים תימשך גם העונה כשג'ו פלאקו, שזכה עם הרייבנס בסופרבול אי שם ב2012 וקיבל את אחד החוזים המגוחכים בתולדות הליגה, הונחת בטרייד אצל דנבר ועשוי לשמש כקיו.בי הפותח של הקבוצה בעונה הקרובה. אל הדראפט האחרון ניגשה הקבוצה שבידיה הבחירה העשירית, וכמעט כל הפרשנים חוזים שהקבוצה עשויה לבחור את הקווטרבקים דרו לוק או דווין האסקינס בבחירה זו. עם זאת, בקבוצה בחרו לעשות טרייד דאון ולקחו בבחירה ה20 את הטייטאנד המצוין נואה פאנט, שימלא חור רציני בסגל, ולמלזם הרב דרו לוק נותר על הלוח גם בסיבוב השני. אלווי לא התבלבל, וגייס את לוק בבחירה ה42, במהלך שהפך את הברונקוס לאחת המנצחות הגדולות של הדראפט האחרון.

תוצאת תמונה עבור ‪drew lock‬‏
דרו לוק. התקווה החדשה של אוהדי הברונקוס

בשוק השחקנים החופשיים הקבוצה לא התמודדה עם עזיבות גדולות מדי שבמוקד היו עזיבותיהם של שחקני ההרכב שאקיל בארט (ליינבאקר), מאט פאראדייס (סנטר) ובראדלי רובי (קורנר) שכולם היו שותפים לזכייה לפני ארבע שנים. החיזוק המשמעותי בשוק העברות היה הגעתו של קארים ג'קסון, הקורנר הוותיר מהטקסאנס שחתם על חוזה ל3 שנים על סך 33 מיליון דולר. ג'אוואן ג'יימס, תאקל שנבחר בסיבוב הראשון ב2014 הוחתם גם כן, ויחזק את ההגנה על ג'ו פלאקו.

צמד הליינבאקרים החיצוניים – וון מילר ובראדלי צ'אב הצעיר אמורים להמשיך להטיל אימה על כל קבוצה שתבוא נגדם, אך בהיעדר כישרון בשאר העמדות על המגרש, קשה לראות את הברונקוס מסיימים את העונה במאזן חיובי. פיליפ לינדסי, רץ אנדראפטד בשנה שעברה, שהיה לרוקי הראשון שעושה פרובול לאחר שלא נבחר בדראפט, ימשיך גם העונה ועושי להיות נקודת האור בהתקפה בעלת חוליית התופסים מהחלשות בליגה. אם להתסכל על מדד ה strength of schedule, לדנבר יש את הלו"ז השני הכי קשה בליגה. וודאי נתון לא מעודד במיוחד עבור אוהדי הקבוצה, שמתגעגעים לשחק בחודש ינואר וצפויים להמתין לפחות עוד שנה עד שייראו את קבוצתם בפלייאוף.

אוקלנד ריידרס

מאזן בעונה שעברה: מאזן 12:4, מקום אחרון בAFC WEST

בקיץ שעבר כל הליגה הרימה גבות כששמעה על מינויו של ג'ון גרודן, שהיה פרשן בESPN ב10 שנים האחרונות למאמן הראשי באוקלנד על חוזה ארוך טווח של 100 מיליון דולר ל10 עונות. גרודן ביצע בעונה שעברה תהליך של בנייה מחדש כשהעביר את השחקנים הבכירים של המועדון בתמורה לבחירות דראפט. חאליל מאק, אמארי קופר וקורדל פטרסון עזבו והקבוצה סיימה עם מאזן מחריד 12:4 את 2018, כשכל העיניים נישאות אל עבר דראפט 2019 בו הקבוצה החזיקה ב3 בחירות סיבוב ראשון.

המגמה של החתמת אנשי טלוויזיה נמשכה, כשלמשרת הג'נרל מנג'ר של המועדון מונה בסיום העונה שעברה מייק מאיוק, מומחה הדראפט של רשת NFL Network. מאיוק החליט לפעול בשוק השחקנים החופשיים עם החתמות מרשימות: התופס טיירל וויליאמס מהצ'ארג'רס, התאקל טרנט בראון שזכה בסופרבול עם הפטריוטס, הסייפי של הראמס- למרכוס ג'ויינר, ריצ'י איגונקיטו, פעמיים פרו-בול בעבר בן ה35 שלא שיחק ב2018 ואפילו וונטאזה בורפיקט, הליינבייקר של הבנגאלס שנחשב לאחד הקשוחים בליגה. אבל למהלך הגדול של קדם-העונה אף אחד לא ציפה: אנטוניו בראון, אולי התופס הכי טוב בליגה שהסתכסך עם הנהלת פיטסבורג הועבר בטרייד לריידרס בתמורה לבחירת סיבוב שלישי וחמישי. התופס בעל האופי הבעייתי ייאלץ להתרגל לתפוס מסירות מדרק קאר, משימה קשה בהרבה לאחר שכל הקריירה שיחק יחד עם בן רות'ילסברגר, אך אין ספק שהגעתו של בראון משדרגת משמעותית את התקפת הקבוצה.

תוצאת תמונה עבור ‪antonio brown raider‬‏
מייק מאיוק, אנטוניו בראון וג'ון גרודן. הטרייד הגדול של הקיץ

דראפט 2019 אמור היה להיות נקודת המפנה של הקבוצה, שכן עם 3 בחירות בסיבוב הראשון ומי שנחשב ל'מומחה דראפט' בכיסא הGM הציפיות סביב הריידרס היו רבות. מאיוק בחר להחתכם ובבחירה הרביעית לקח את קללין פרל, דיפנסיב אנד שדורג הרבה יותר נמוך בכל התחזיות. את הבחירה ה24 בזבזו אוקלנד על הרץ ג'וש ג'ייקובס בהחלטה נוספת שמעוררת מחלוקת על בחירת רץ בסיבוב ראשון. הבחירה השלישית של השודדים בסיבוב הראשון (27) הייתה הסייפטי ג'ונתן אברהם, ונחשבת לבחירה מצויינת. גם בהמשך הדראפט מאיוק המשיך להפתיע כשבחר את הקורנר טראייבון מולן בבחירה ה40 זאת על אף שקורנרים עדיפים ממנו נותרו על הלוח. כמובן שעד שלא תיפתח העונה לא נוכל לדעת כלום, אך בכל האתרים הבכירים הריידרס נחשבו לאחת הקבוצות המפסידות של הדראפט.

אמש שודר הפרק הראשון של Hard Knocks, סדרת המופת של HBO העוסקת בכל עונה בקבוצה אחת ועוקבת אחר מחנה האימון שלה. העונה האוקלנד ריידרס נבחרו להיות הקבוצה של הארד נוקס, והציפייה מהעונה החדשה שתשודר בשבועות הקרובים גדולה, זאת בשל חדר ההלבשה המורכב והמגוון שנבנה בקבוצה. כזכור, בעונה הבאה תעבור הקבוצה לשחק בלאס ווגאס והעונה הקרובה תהיה האחרונה של הארגון באוקלנד. על אף שבסיום העונה שעברה הצהירו כי לא ישחקו העונה באיצטדיון הקוליסאום המיתולוגי, הניינרס לא אפשרו להם לשחק באיצטדיונם הביתי ועד שהאיצטדיון המפואר החדש בווגאס ייבנה, נאלצו הריידרס לחזור בהם וישובו לקוליסאום לסיבוב פרידה אחרון בהחלט.

תוצאת תמונה עבור ‪las vegas raiders‬‏
הדמיה של האיצטדיון המדהים שנבנה בווגאס

כתבתי על הstrength of schedule של דנבר, שיש להם את הלו"ז השני הכי קשה בליגה. למה שני? כיוון שאת הפסגה תופסים הריידרס. גם כאן, לא נתון מעודד עבור גרודן שרוצה לנפק קבלות. דרק קאר נתן עונה חלומית ב2016 ואף היה מועמד לMVP, אולם מאז נפצע ולא מצליח לשחזר את היכולת של אותה עונה יחד עם קבוצתו. באחד מהדיווז'נים הכי קשים בליגה, עם סגל וחדר הלבשה שכולל פרימדונות דוגמת בורפיקט ואנתוניו בראון בלתי אפשרי להיות אפוטימי בנוגע להעפלה לפלייאוף העונה. כל שניתן לקוות הוא ליכולת גבוהה של הרוקיז החדשים, ולדראפט טוב ב2020 שגם בו מחזיקה הקבוצה בבחירות רבות זכר לטרייד על חליל מאק. רגע לפני המעבר לווגאס, אוהדי אוקלנד מקווים לטיפת נחת לפני שהם ננטשים. אני רק יכול להמליץ לצפות בהארד נוקס. אמורה להיות עונה מרתקת.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה עידו, סקירה נהדרת.
    .
    שני הסנט שלי:
    * קנזס סיטי – אני אחד האוהדים הגדולים של אנדי ריד והיכולת שלו לקחת שחקנים סוררים ולשקם אותם היא אגדית. אבל בשנה האחרונה נראה שהוא התאהב יותר מידי בדימוי שלו והוא לוקח עוד ועוד שחקנים שיכולים לערער את חדר ההלבשה (הצירוף של האני באדג'ר והארדמן לא עוזר). ההצלחה של הצ'יפס תגיע אם יצליח לשמור על חדר ההלבשה תקין.
    * צ'ארג'רס – לאט לאט הניסוי בהגנה שלהם הופך ליעיל יותר ואולי יתחיל לשנות את הליגה, כאשר הדראפט הנוכחי הוכיח שהוא הולך להימשך. הסיפור עם גורדון בהחלט הולך להשפיע, אך לא במידה שאנחנו חושבים. בהחלט יהיה מעניין איך הם ייגשו לעניין.
    * דנבר – הסיפור השנה יהיה בצוות האימון ולאו דווקא בעמדת הקווטרבק. אלוואי הבין שהוא כנראה לא מצליח לבחור ק"ב והלך לכיוון השני, כאשר בחר את מתאם ההגנה הטוב בנמצא ומינה אותו למאמן ראשי. ההתקפה שלהם כנראה תהיה סולידית מאוד ומי שיהיה מאחורי הסנטר פשוט לא צריך לעשות טעויות.
    * אוקלנד – מה כבר נותר להגיד? או שזה יצליח בטירוף או שזה יתפוצץ להם בפרצוף. בכל מקרה יהיה להם מאוד קשה לצאת מהמקום האחרון בבית הזה…

  2. עידו, כל מה שאני יכול לומר הוא שהיה זה דו"ח פרה-עונתי מהטובים שקראתי. איזו בית עם שתי קבוצות של 4-12 ושתי קבוצות של 12-4!
    וואללה ג'ון גרודן. באיזה פרשר הוא נמצא, אלא אם כן ה-100 מיליון ל-10 שנים הוא DONE DEAL ומובטח.
    אנדי ריד קצת ביאס אותי בעונה שעברה. אני מאד מחבב אותו אבל כמה מהחלטותיו היו כה מוזרות.
    מחכה לנו סופר עונה, ואני כל כך גאה שכל פריוויו של אנשי הפוטבול באתר שלנו יכול להופיע בכל אתר אמריקאי גאה. זה עושה אותי גאה.

    קלרק זו החתמה עילאית.לצ'יפס, ודרו לוק הציל את התחת של אלוואי.

    1. הסטטיסטיקה אומרת שק"ב שנבחרו בסיבוב השני, מאז חוקי השכר החדשים, הם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להצליח בליגה. הסיבה מאוד פשוטה – אם אתה מאמין שיהפוך לק"ב פותח אתה תיקח אותו בסיבוב הראשון (עם חוזה ל-5 שנים במקום 4), ואם לא אתה תהמר על שחקן עם פוטנציאל בסיבובים מאוחרים יותר.
      הבעיה הגדולה היותר, היא שבגלל שלא בחרת אותו בסיבוב הראשון לא תעשה את הכל כדי שיצליח, אבל הלחץ מצד התקשורת ימשיך להיות גדול (בכל זאת הוא נבחר בבחירה גבוהה). דשון קייזר הוא דומה מעולה למצב הזה…

  3. הרבה מאד זמן לא הייתה לי אמונה כל כך גדולה בשחקן אחרי עונה אחת כמו שיש לי במהומס. אני מאד מקווה לא להתבדות מכיוון שצריך אגדה חדשה וגם בגלל שאנדי ריד שווה טבעת.

    1. זו תהיה בסך הכל העונה השישית שלי (קרי, ראיתי את הפטס רק פעם אחת לא עולים לסופרבול!!!??!), אבל אני מסכים ביותר – פנומן תחת מאמן ענק..
      במובן מסויים, אנדי ריד הוא הפייטון של האימון.. שיעשה עוד ליפ קטן – עכשיו שיש לו את הqb המתאים לכך, ועם השיפור בהגנה, אולי…

  4. סקירה מדהימה עידו, איזה ידע וצורת הגשה – כל הכבוד! תיקון אחד קטן – הראמס והצ׳ארג׳רס יעבר בשנה הבאה לאיצטדיון באינגלווד, לא בהוליווד. דומה אבל מה זה שונה. גו ברונקוס (גיא!)

  5. סקירה מצויינת עידו.
    לא מכחיש לרגע את הכישרון הענק של מהומס, אבל מעניין אם יסבול מסופמור סלאמפ מסויים. שההגנות כבר מכירות אותו ויש עליו טייפ.
    דנבר צריכים לקוות שנשאר מספיק משהו בקנה של ג'ו פלאקו כי ויק פאנג'יו טוען שדרו לוק ממש לא מוכן עדיין להיות ק"ב בליגה.
    עד שנה שעברה סבלתי בשקט את השטויות של אוקלנד עם המהלכים התמוהים של מרק דיוויס, הייתי דיי אדיש אליהם.
    אבל מאז ההחתמה של גרודן, הצורה שבו הוא נכנס כרוח סערה והפך את המועדון לבדיחה ועכשיו עם עוד החתמה של פאנדיט טלוויזיוני, זה נהפך לאחד המועדונים שאני לא סובל. מאחל להם רק חוסר הצלחה.

  6. תודה רבה

    1-צ’יפס(הולך איתם עד לזכייה בסופרבול.הגנה משופרת טייריק היל טראביס קלסי ומעל כולם פט מהומס שהתאהבתי בו קשות ברמה של סטף קרי שנה שעברה(התאהבות ספורטיבית).
    2-צארגרס
    3-ברונקוס
    4-ריידרס-לבלאגן בריידרס הוסיפו את אנטוניו בראון.אמנם טופ 3 בליגה בתפקידו אבל מחולל בלאגן לא קטן בעצמו.צופה בלאגן בריבוע השנה

  7. קשה להאמין שמהומס יחזור על המספרים האדירים של שנה שעברה, לכן ההגנה של הצ'יפס חייבת להשתפר בכדי להגיע שוב לעונה של 10 ניצחונות ומעלה.
    לא מבין מדוע הצ'רג'רס עברו ללוס אנג'לס, ומדוע הריידרס עוברים ללאס ווגאס, שתי הקבוצות לוקחות הימור לא קטן בנידון.

  8. יופי של סקירה, עידו!
    לדעתי גם קנזס סיטי וגם הצ׳רג׳רס יחוו נסיגה מסוימת העונה. שתיהן עדיין יגיעו לפלייאוף אך לא עם שני המאזנים הטובים בליגה כמו בשנה שעברה. הקרב ביניהן פתוח לגמרי.
    דנבר ואוקלנד בונים עצמן לתקופה שאחרי פרישתו של ריברס אבל המהלכים שהן עושות לא יביאו אותן לעמדה תחרותית גם עד הפרישה של מהומס….

  9. האם ריברס יהיה האלוואי של דורנו, עם זכיות מאוחרות? אני מאמין שלא. 10-6 ועפים בווילד-קארד.
    דנבר יפתיעו ב8-8 מהסרטים, הגנת טופ-5 והתקפה וורסט-8.
    אוקלנד עם בראון ובראון החדשים, יתחילו את העונה 5-2, קאר יהיה פרינג׳ mvp, ויסיימו 7-9 עם קאר פצוע.
    קנזס יהיו 4 ריל..12-4 בבית קל מהצפוי.

    מי שלא צופה בפוטבול אך במקרה קורא זאת –
    אתם לא מבינים מה אתם מפסידים.
    בקשה למנהלים –
    אולי, בכדי למשוך קהל, פרסמו לפני תחילת העונה גם את פוסט החוקים שכתב גיא בשעתו? מאמין שיעזור לחדשים.. תודה!!

  10. תודה. באמת בית מעניין.
    אני לא חושב שההגנה של הצ'יפס תהפוך לנמרה. מה עוד שכל כך הרבה שחקנים במצטרפים ביחד, לא יודע. גם שחקן כמו ריאן קלארק צריך לזכור ששנה שעברה שיחק תחת קארול, ליד בובי ואגנר. אז אמנם תחת חוזה רוקי של מהומס יש עוד כסף לתת אבל אני לא סגור שהם יקבלו ממנו מה שהם חושבים. מה שכן, לא הזכרת את סמי ווטקינס שהיה פצוע בחלקים רבים בעונה שעברה, ואם הוא יישאר בריא, אז הוא הנהנה העיקרי מהשאריות של קלסי והיל, וזה משמעותי מאוד.
    גם אם לא ישחזר את נתוני העונה הקודמת, בלי ספק מהומס פה כדי להישאר (בשנה שנתיים הקרובות דווקא יש סיכוי שישחזר לדעתי או קרוב לכך. כשייצא מחוזה הרוקי זה עולם אחר), אבל אם ההגנה תישאר גרועה כמו שאני חוזה אז גם ירידה קלה זה משמעותי.
    בקיצור, מה שאני מנסה לומר זה שאני לא יודע מה יהיה עם גורדון אבל אני מריח "הפתעה" (לא באמת על רקע של שנה שעברה) בכך שהצ'רג'רס דווקא ייקחו את המקום הראשון. רק מזכיר שבוסה היה פצוע הרבה בשנה שעברה אם אני זוכר נכון…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט