נובאק ג'קוביץ' אלוף וימבלדון בשובר שוויון ראשון בגמר גראנד-סלאם.
7-6 (7-5), 1-6, 7-6 (7-4), 4-6, 13-12 (7-3),
ג'קוביץ', באנגלית מצויינת (כמו האנגלית של פדרר; שניהם מדברים כמו נייטיבס מגרינוויל!) אמר בסוף את הדבר היחיד הנכון להגיד:
‘‘Unfortunately in these kinds of matches, one of the players has to lose,’’ Djokovic said. ‘‘It’s quite unreal.’’
פדרר יכול היה לנצח כשהיה מץ'-פוינט ב-8-7, אך ג'קוביץ' ניצל.
.
*
ייתכן – אולי בטוח – שפדרר היה טיפונת יותר טוב מנובאק. בעיקר בגלל חבטת הפתיחה שלו עם זוויות חדות ביותר שרק אלוהים שבשמיים יודע נכיצד ג'קוביץ' הגיע אליהן. לג'קוביץ' אין את החדות והזווית בפתיחה, וזאת היתה אחת הסיבות שבנקודות פדרר הוביל היום עם 218-204.
הוא ידע זאת, והוא אמר בסוף לא כתרוץ אלא כאמת:
‘‘I just feel like it’s such an incredible opportunity missed,’’
פדרר הרגיש בוודאי בדיוק הפוך משהרגיש ב-2009 כשבמערכה החמישית הוא ניצח את אנדי רודיק 14-16. תוצאה כזאת היא בלתי אפשרית יותר בוימבלדון (או בכל גראנד סלאם אחר) כי במערכה החמישית ב-12-12 הולכים לשובר שוויון.
אם זה לא מצחיק אז תגידו לי מה זה מצחיק. ב-10-10 ג'קוביץ' הלךף לשופט לשאול
"Does the tiebreak start now?"
וואללה מצחיק ועצוב באותו זמן. מה מצחיק? השופט דמיאן סטיינר התבלבל בעצמו והחל לקרוא OUT THE SCORE ב-9-11 לפני שתפס את עצמו.
פדרר נשאל במסיבת העתונאים מה דעתו על החוק החדש של 12-12 והגיב:
‘‘I respect whatever the rule is,’’ Federer said when asked what he thinks of the altered setup. ‘‘So really, it is what it is, you know?’’
שניהם דחפו אחד את השני עד ה-LIMIT. אותי הדהימה היכולת של פדרר להחזיר בקהנד בכוח ועוצמה בזרוע אחת ב"חבטת השוט" שלו של הבקהנד בשתי זרועות של ג'קוביץ' משך 5:30 שעות. איך הוא לא חטף אף פעם TENNIS ELBOW זה מג'יק עבורי. ביומכנית זה לא מובן לי. הבנאדם סופרמן!
פדרר הוסיף (הקלטתי הכל) כשנשאל על גילו (עוד פחות מחודש בן 38)
‘‘I'll try to forget,’’ joked Federer, and would have been the oldest man to win a Grand Slam title in the professional era.
‘‘It was a great match. It was long. It had everything. I had my chances. So did he. I thought we played some great tennis. In a way, I'm very happy with my performance, as well,’’ ‘‘But Novak, it’s great. Congratulations, man. That was crazy. Well done.’’
קייט ונובאק:
בשובר השוויון נובאק קפץ מיד קדימה, ופדרר – איזה לוחם אדיר הוא!!! – חזר וחזר ולא הסכי\ם לוותר.
דבר אחד חייבים לזכור: פדרר הוכיח ביום ששי שהוא עליון על נדאל בראש-נגד-ראש.
אבל אני מאמין שעם מהנצחון היום נובאק ג'קוביץ' קבע סופית שבראש-נגד-ראש נגד פדרר הוא עליון במקצת. הוא ניצח את 5 נהמפגשים האחרונים ביניהם..
הוא מחזיק 22-26 נגד פדרר, ובמייג'ורס הוא 6-10 נגד פדרר. בוימבלדון ג'קוביץ' הוא 1-3 נגד פדרר.
רפיקי
15 יול 2019 06:50:57הקרב של פדרר ונדאל ב2008
א.ב
15 יול 2019 13:50:33אני איתך.
אתמול הייתה מלחמה, פסיכולוגיה וכמה ראלים טובים, אבל דג'וקוביץ זה כמו כריסטיאנו רונאלדו של הטניס, עושה הכל טףמדהים אבל שום דבר מרגש. ב-2008 היה טניס ברמה מעל.
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 06:52:08גדול מכולם זה פדרר בלי תחרות. נובאק מתחרה על מס 2 עם סמפרס. היתר לא קרובים אפילו
חיים
15 יול 2019 12:26:06נדאל מתחרה ראוי על המקום השני
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 06:53:25אגב מנחם הנצחונות שלו זה על פדרר אחרי השיא. פדרר כמה דהוא תותח הוא מעבר לשיא כבר כמה שנים
אבי טרכטמן
15 יול 2019 07:17:41וארבעת הנצחונות הראשונים של פדרר על נולה היו על נולה המאד צעיר שטרם זכה בגרנד סלאם. אז מה?
אם תוציא את 2007 וגם את השנים 2016-2019, ג'וקוביץ' עדיין מוביל על פדרר ב-4 משחקים הפרש.
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 07:47:03פדרר עם יותר תארים. שנולה יעבור אותו תוכל לטעון לקייס. כרגע פדרר הgoat
AI3
15 יול 2019 10:53:28פדרר לקח חלק גדול מתארי הגראנד סלאם שלו בשנים שלא הייתה תחרות אמיתית בטניס, ברגע שנדאל ודג'וקוביץ' עלו לגדולה שלהם פדרר ירד בכמות תארי הגראנד סלאם שלו בצורה משמעותית, עד 2007 היו לו 13 תארי גראנד סלאם, מ-2008 עד 2019 הוא הוסיף עוד 7 תארים, וזה לא שאני בא לזלזל בפדרר אבל (מה שהוא עושה בגיל 38 זה מדהים), אבל עזר לו מאוד שעד 2007 לא הייתה לו תחרות אמיתית, כי שחקנים כמו רודיק, סאפין, יואיט ונלבנדיאן היו שחקנים טובים, אבל לא מתקרבים לנדאל ודג'וקוביץ'.
חיים
15 יול 2019 12:28:07רוב התארים של דג'וקוביץ' ונדאל היו נגד שחקנים כמו ברדיץ', פרר, דל פוטרו, ומארי, שלא לדבר על קווין אנדרסון.
לעומתם סאפין, רודיק ויואיט הם ענקי עולם, ובוודאי אנדרה אגאסי
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 12:40:57חבל על הניסיונות לשכנע אותי פדרר עדיין רחוק מכולם. אם נולה יעבור אותו במס התארים יש קייס ונדון שוב עד אז נכון להיות רוז'ה הוא העז. אחריו אני מתלבט בין נולה לסמפרס.
AI3
15 יול 2019 13:06:46חיים, מארי, דל פוטרו, ווארניקה ופדרר בשנות ה-20 שלו בשנים 2008-2011 מול יואיט, סאפין ורודיק זה כמה רמות מול מה שנדאל ודג'וקוביץ' היו צריכים להתמודד.
AI3
15 יול 2019 13:21:58אגב, לשחקנים כמו יואיט, רודיק, סאפין ונלבנדיאן ביחד יש 5 תארי גראנד סלאם, למארי, ווארניקה, דל פוטרו ופדרר מ-2008 יש 14 תארי גראנד סלאם, השחקנים שנדאל ודג'וקוביץ' היו צריכים להתמודד מולם היו בכמה רמות מעל, אפילו פדרר התקשה מולם בשנות ה-20 ותחילת ה-30 ממה שהוא התקשה מול שחקנים כמו יואיט, סאפין, רודיק ונלבנדיאן, מה שגרם לירידה דרסטית בכמות הזכיות שלו בתארי גראנד סלאם.
אגב שמעון, סמפארס אפילו לא באזור חיוג של נדאל, דג'וקוביץ' ופדרר, כל אחד מהשחקנים הללו גם במשטח "החלש" שלהם מדובר בשחקנים טובים מאוד שזכו לפחות פעם אחת בגראנד סלאם שם ועוד כמה גמרים, במקרה של סמפארס, לא רק שהוא לא זכה, הוא אפילו לא הגיע לגמר אחד, הוא הגיע פעם אחת לחצי גמר, אבל מגיל 26 לא הצליח אפילו לא לעבור את הסיבוב השלישי, הוא היה שחקן חימר בינוני מאוד, וזה משהו שאי אפשר להגיד על נדאל, פדרר ודג'וקוביץ' במשטחים החלשים שלהם.
חיים
15 יול 2019 17:13:08הדבר היחיד שזה מוכיח הוא כמה פדרר שלט בצורה הרמטית בסבב כשהוא היה בשיאו (2-3 הפסדים מחוץ לחימר בשנה, ועוד 3 הפסדים בשנה עם שני ניצחונות נגד נדאל)
פדרר של 2004-2007 הוא כמה רמות מעל השיא של נדאל, דג'וקוביץ' וכל טניסאי אחר אי פעם
AI3
15 יול 2019 18:06:14אז מה גרם לו לרדת בכמות הזכויות החל מ-2008 כשהוא רק בן 27 ואמור להיות בשיאו כשהוא מתמודד מול נדאל בן 22 ודג'וקוביץ' בן 21 שעדיין לא נמצאים בשיאם? לדעתי זה שהוא צריך להתמודד עם שחקנים אדירים כמו נדאל ודג'וקוביץ', במקום עם שחקנים בינוניים כמו רודיק, יואיט וסאפין.
אסף
15 יול 2019 07:01:51פדרר הוא תופעה חד פעמית, בגיל 38 להמשיך להיות באופן ברמה כזו אין מילים. דיוקוביץ' הוכיח בפעם המי יודע כמה שהחלק הכי חזק במשחק שלו זה הראש והחלק המנטאלי.
איזה אופי מברזל.
רותם אלרן
15 יול 2019 07:25:20משחק מדהים ומעניין לצפייה, ומדבר מי שלא מאוד מתעניין בטניס
ד"ר רזי הופמן
15 יול 2019 07:30:04מזלי שהצלחתי לראות את המשחק הזה מההתחלה ועד הסוף, לא וויתרתי על דקה ונשארתי עם עוד זיכרון שאי אפשר לשכוח עד שיגיע השבץ או האלצהיימר. מה שיגיע ראשון 🙂
בתכלס שניהם יצאו מנצחים מבחינתי. אני עם פדרר אבל מלא הערכה לנולה על המשחק החכם בדרך כלל ועל היכולת להתיש את פדרר.
4 מייגורס (אולי 5?) היו השנה לדיוקוביץ ואם יעשה זאת גם בשנה הבאה הוא עשוי להשתוות לו. אני עם הפרופסור, אם לא ייפצע הוא עשוי לעבור את פדרר. ולנו מזל שאנחנו חיים בתקופה של 3 הגדולים בטניס, מסי ורונאלדו, מייקל גורדן בירד מגיק וקארים, בולט, בובקה ועוד רבים וטובים….
אהרון שדה
15 יול 2019 07:37:17תודה רבה מנחם .
משחק קורע לב מבחינתי .
כמה זה היה קרוב וספק אם יהיה אפשרי שזה יהיה קרוב יותר בגילו המתקדם של פדרר .
ייתכן מאד וזה משחק העשור לא רק בטניס אלא בכל הספורט.
מה שאותי מתסכל הוא שבעוד כמה שנים שהסרבי או הספרדי יעברו בכמות התארים את פדרר יבוא מישהו ויחשוב בטעות שהם הגדולים מכולם ולא הוא וישכחו שהם קיבלו פור עליו בדמות זו שהוא מבוגר מהם ביותר מחצי עשור ולהם אין ממש מתחרים ( למעט אותו פדרר שכן דל פוטרו ועכשיו גם מארי פצועים כרוניים ) בעוד לו גם לפניהם היו מספיק מתחרים כמו סמפארס אגאסי סאפין רודיק ועוד .
ומכאן שלא רק כמות התארים חשובה אלא איכותם .
סתם
15 יול 2019 08:48:17אהרון, גם עבורך, בעיקר עבורך, הערה 14.
אל תתבאס ממספרים. פשוט תצא מהם. מספרים לא יכולים לספר את כל הסיפור. ספורט הוא סיפור, ספורט הוא דרמה, ספורט הוא המיטב של המין האנושי, הוא הדבר הכי יפה ומשמח – מספרים לא מגיעים למקום הזה. ספורט הוא לא סתם קרב בין תוכנות מחשב, עם אאוטפוט של שורה תחתונה, וזהו. תצא מהמספרים ותיהנה…
סולי
15 יול 2019 10:31:34אהרון, אני לגמרי בעד פדרר ומבחינתי הוא שחקן הטניס שאני הכי נהנה לראות – פשוט אומן. תכלס, התחלתי לראות טניס בזכותו וגדלתי עליו.
אני יכול להתחבר לטענות שהוא הטוב מכולם בגלל כל מיני סיבות ושפרמטר הגראנד סלמים הוא לא היחיד שקובע..
עם זאת, אם אתה כבר הולך לעניין של ה"ספירת הגראנד סלאמים" לא נראה לי "פייר" להתייחס לפרמטרים סובייקטיביים כמו אלה שנתת, שכאילו נדאל וג'וקוביץ' קיבלו פור על פדרר כי התחילו שחק מאוחר יותר.
אחרים יטענו בדיוק הפוך ממך (שוב, לא שאני מסכים עם הקביעות האלה גם) – שדווקא פדרר הוא שקיבל את הפור שלקח את רוב התארים שלו בשנות "התפר" בין סמפראס ואגסי לעליית נדאל וג'וקוביץ…בכמו שכעת הם משחקים מול "פדרר המבוגר" כך הוא שיחק בהתחלה נגד נדאל ונובאק "הצעירים וחסרי הניסיון"…אני לא צריך לספר לך, אתה יודע טוב כמוני שאפשר לשחק עם זה איך שרוצים.
אהרון שדה
15 יול 2019 13:55:43סולי אני פעם בדקתי מי היו יריבי פדרר קח רשימה לשנות ה 20 שלו
סמפארס ,אגאסי ,ראפטר ,סאפין ,יואיט ,רודיק ,נאדל ,(ולא דיברתי על אלופי גרנד סלאמים בודדים כמו פררו ,מויה ,קפלניקוב ,גאודיו או אלופים בשלב יותר מאוחר כמו ווראוניקה ומארי או שחקן כמו נלבדיאן )
עכשיו תבדוק מי יש לנובאק ונאדל
יש להם פדרר מבוגר ביותר מחצי עשור מהם היה קצת מארי ודל פטרו שיותר פצועים מאשר משחקים זה לחלוטין לא אותו הלבל (ואגב לסמפארס היו את היריבים הקשים ביותר בסה"כ הכולל והטענה שלי בהחלט מופנית גם כלפיו שכאילו כבר נשכח).
סולי
16 יול 2019 00:58:14סמפראס ואגאסי היו בסוף הקריירה שלהם (מעבר לשיא) שפדרר היה בשיאו (אם כי בגיל צעיר יש לציין..), נדאל היה יריב של פדרר כמו שפדרר היה יריב של נדאל, אתה יודע זה עובד לשני הצדדים…
השאר, עם כל הכבוד, הם לא ענקי טניס – אפשר להשוות אותם לואורינקה, מארי, דל פוטרו וכו'…
לפדרר , נדאל וג'קוביץ' יש אחד את השני והשלישי – 3 מהגדולים בכל הזמנים..
שוב, לא בא לערער על יכולתיו של פדרר, אני פשוט חושב שלא אלו הסיבות שבגינן הוא הטוב בכל הזמנים, או שהוא זכה ליריבים קשים ממה שהיו/יש לאחרים..
IDO
15 יול 2019 07:43:44אני הפסקתי עם המרוץ לטוב ביותר בטניס גברים.
לכל אחד מהם יש משהו קצת טוב יותר מהאחרים
נאדאל זה חיימר ומשחק הגנה
פדרר זה יידי הטניס והיצירתיות
נובאק זה הכח המנטלי.
שלושתם על פסגת ההר ביחד
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 07:47:25נאדל ככ לא באזור שלהם
AI3
15 יול 2019 10:56:47נדאל של לפני הפציעות היה פנומן שניצח את דג'וקוביץ' ופדרר על כל משטח, וגם היום אף אחד לא מתקרב אליו על חימר, ודג'וקוביץ' שחקן מצוין על חימר, כשגם פדרר טוב על חימר בניגוד לסמפארס לצורך העניין שלא היה טוב בכלל על חימר.
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 07:50:52המשחק הכי גדול שאני ראיתי היה פדרר סמפרס שפדרר עוד היה צעיר וסמפרס היה מס 1 ופדרר ניגב אותו ומשם התחיל לנגב עד היום.
שלהבת
15 יול 2019 08:08:14החוק החדש של ווימבלדון הוא בדיחה גרועה. כל העניין הוא שתואר גרנד סלאם לא צריך להיות מוכרע בשובר שוויון. נובאק ניצח משחק בו לו הצליח לשמור על שבירה באף מערכה! לא הגיע לו ואני בטוח שבכלל הישן פדרר היה אלוף.
אני צפיתי בהרבה משחקים גדולים ומשום מה המשחק ריגש מאוד אך לא ברמות של המשחק של אנדי מוריי כאשר לקח את ווימבלדון נגד נובאק ב-2013, או במשחקים של אגאסי נגד סמפראס. נובאק מחושב מאוד, כמעט לא עולה לרשת, הוא זריז כמו צ'יטה וזאת הגדולה שלו – להגיע לכדורים שאחרים לא מגיעים אליהם. וכמובן הבק-הנד שלו מאוד מדוייקת ועוצמתית. פדרר נהדר, פשוט נהדר, כאב הלב לראות אותו מגיע לשובר שיוויון ולדעת שהוא הולך להפסיד את המשחק בגלל זה.
הציפור הנדירה
15 יול 2019 11:16:26שחקן גדול כפדרר ושטוב באייסים מנובאק, צריך להצטיין גם בשובר שיוויון.
הייט אשברי
15 יול 2019 08:31:38פדרר גדול מדג'וקוביץ , ולו מהסיבה שהוא מצליח לשחק ברמות האלה בגיל 38 , להשתוות למדורג ראשון בעולם שצעיר ממנו ב-6 שנים , ולשחק בוודאי יותר אטרקטיבי ממנו . כשדג'וקוביץ ו/או נדאל ישחקו ברמה שלו באותו גיל , אם בכלל עדיין ישחקו, אולי אחשוב אחרת .
סתם
15 יול 2019 08:36:28GOD DAMN איזה משחק.
ואיזה באסה שפדרר הפסיד. אפשר להודות בזה. הוא גם היה יותר טוב, אבל ג'וקו, של אחותו, פשוט לא נשבר, וכשזה מגיע לטיי-ברייק זה היה ברור. אכזרי.
אוףףףףףף. ראיתי נהניתי והתבאסתי פחד.
העז לברון
15 יול 2019 08:42:04אין כזה דבר יותר טוב או מגיע בספורט, יש לנצח ויש להיחנק מול הקהל הביתי שלך.
רוג'ר היה מעדיף לקבל 3-0 על הראש.
סתם
15 יול 2019 08:42:46עוד הערה קטנה.
כל הספירה הזו של רואי חשבון, כמה תארים יש לכל אחד, לא רק בטניס, מספרים מספרים מספרים, זו תמונה מאוד חלקית. וגם מאוד כפופה לנטיה אישית – לשיטתי, זכיה במונדיאל, בטורניר גביע, אפילו בצ'מפיונס, זה בוודאי פיסגה – אבל כל כך מזליקי. עם פנדלים, הגרלה, "הצד הנכון של הבראקט", וזה צ'אנס של פעם ב-4 שנים, או טורניר נוק-אאוט אכזרי. קשה מאוד לספור כאלה ולתת להם משקל מכריע.
ועוד דבר אחד הכי חשוב – עם כל המספרים, איפה ההנאה מהמשחק עצמו? זה בעניין מסי, למשל. אתם לא ראיתם, והלוואי שתראו בעתיד, משהו שמתקרב לקרסוליים של השרוכים של החייזר. הוא האסתטיקה הכי דמיונית, דברים שאפילו ילדים בגן לא מפנטזים שאפשר לעשות, ורשימת ה-50 השערים הגדולים שלו, חמישים!!, באחריות – על אחד מהם, שחקנים עושים קריירה עם קלטות וסוכנים.
אז לבוא ולספור לו, או לפדרר, רק מספרים? זה כל כך חלקי ועלוב. המספרים שלהם מדהימים בפני עצמם – פדרר ומסי עצומים גם ב"ספירה של רואי חשבון". אבל מבחינת ההנאה מהמשחק? פי מיליון יותר מכל אחד אחר!
תחשבו כמה הנאה הביא פדרר, או מסי, לכמה אנשים בעולם, על פני כמה זמן. תעשו את החשבון. לא היה דבר כזה. האנשים האלה אחראים להכי הרבה הנאה מספורט, בערך, בעולם כולו. וזה הדבר שעומד לפני כל דבר אחר.
הייט אשברי
15 יול 2019 08:48:121000 +
IDO
15 יול 2019 08:49:14+1
אני משחק טניס בגלל פדרר
רפיקי
15 יול 2019 12:05:35בול
העז לברון
15 יול 2019 09:04:12יש יופי ויש לנצח. בסוף זוכרים את המנצח.
הלוזריות של מסי בנבחרת היא בלתי נגמרת לעומת פדרר.
לפי מה קבעת שמסי הוא השחקן הכדורגל שהכי מהנה לראות? לפי כמות הגולים?
אני בטוח שיש הרבה אוהדי כדורגל שנהנו הרבה יותר לצפות ברונלדיניו או כוכבים אחרים.
רק אני
15 יול 2019 09:49:52תגובה מושלמת – ביטאת במילים את מה שהרגשתי מבלי להצליח לכתוב את זה בהיר כל כך.
רותם אלרן
15 יול 2019 10:00:39+1000
ג'ון בראון
15 יול 2019 12:14:27לא מסכים בכלל. זה ספורט, לא אמנות. והמטרה בסוף היא לנצח. רונאלדיניו לדעתי היה שחקן מרגש בהרבה ממסי, אבל אין שום סרט שהוא מעליו. גם ג'ייסון ויליאמס היה יותר מרגש משאק, ואז מה?
תוכנת סקיינט שהשתלטה על הסייבורג וכבשה את הליגה
15 יול 2019 12:39:01בדיוק. ריגוש הוא חלק קטן מהתרכובת.
אצלי פרמטרים זה אליפויות שחקן מס 1 תארים אישיים סטט שהם הכי חשובים ואז כל היתר הנאה מהמשחק ריגוש נרטיב וכו
סתם
15 יול 2019 13:29:51יש הרבה טיעונים לסתור את מה שאתה אומר, אסתפק באחד קטן, במילה אחת: מראדונה.
סתם
15 יול 2019 13:31:44ועוד אחת? סטף.
עוד אחת? אייברסון.
עוד אחת? גאזה.
ועוד אחת? שתיים בעצם: ג'ורג'י בסט.
יש עוד המווווון.
חיים
15 יול 2019 12:30:29ברור שצריך גם לנצח, אבל זה לא שווה הרבה עם זה לא מרגש.
בתחום הזה פדרר קורע את כולם.
פייר ז'אן
15 יול 2019 15:33:15פדרר יוצא דופן בענף שלו יותר מכל הכוכבים שמוזכרים ובנוסף לזה הוא וינר בזכות עצמובספורט יחידני מול קארי שחקן בינוני בלי דוראנטוהסופרטים או מסי שהיה הרבה יותר קטן בלי התקופהעם צ'אבי ואיניסטה
סכין בגב האומה
15 יול 2019 08:53:59פדרר אולי גואט ואולי לא אבל אתמול הוא היה לוזר. 25 אייסים, 94 ווינרים וניצחון ב 91% ממשחקוני ההגשה שלו לעומת 10, 54 ו 79% לדיוקו זה פער מטורף, ולא נשכח את ה 40-15 במערכה החמישית עם 2 נקודות משחק…
אולי זה לא בדיוק לוזריות אלא שלצערו הוא מוציא מדיוקו המיטב (אולי בגלל שדיוקו משחק טוב יותר כשהקהל תומך בשני), אבל בכל מקרה זה הפסד שישב לו חזק בראש גם אחרי הפרישה – לרוע מזלו הוא כבר זרק 2 נקודות משחק ב 2011 מול דיוקו בגמר בארצות הברית, אז הייתי צופה לפלאשבקים כואבים בימים הקרובים.
ונקודה על הגואט – לדעתי זה דיון מיותר. אם חייבים לקחת חלק אז זה רק לפי ג"ס, ובזה פדרר מוביל, לפחות בינתיים
אור
15 יול 2019 09:07:49יפה מנחם, ביכולת הם לא היו בשיאם וביצעו המון טעויות כך שזה לא היה המשחק הגדול בהיסטוריה אבל הוא איפשהו בין הגדולים, במערכה החמישית שניהם העלו את הרמה והיה טניס מדהים ומתח שיא. חבל על פדרר, היה קצת יותר טוב אבל הפסיד בנקודות שהכריעו את המשחק
איש קטן
15 יול 2019 09:40:55המשחק הזה סחט אותי רגשית יותר מכל אירוע ספורט שצפיתי בו.
Gl
15 יול 2019 10:13:15זה היה עצוב פדרר נתן משחק לפנתיאון שירה בתנועה , נובאק הבן אדם קרחון פשוט לא נשבר אף פעם , הבעיה שלי בטניס שאפשר לשחק פחות טוב ולטעות פחות ועדיין לנצח. כמעט בכיתי
סולי
15 יול 2019 10:19:51תודה מנחם.
אני חושב שבהתאם למצב היום יהיה קשה יותר להמר שג'וקוביץ' לא יגיע ל 20 גראנד סלאמים של פדרר מאשר שהוא כן יגיע.
עם הרפואה המתקדמת של היום והיכולת המנטלית שלו באמת קשה לי לראות איך הוא לא משיג עוד 4 תארי גראנד סלאם….
אלא אם תגיע איזה פציעה חמורה (טפו טפו טפו…).
פדרר ענק ושחקן אגדי, והדברים שאמר בסוף הם כל כך נכונים – ספורטאים גדולים (ולא רק כאלה) יכולים ל"משוך" את הקריירה שלה לשנים מאוחרות בלי שפרשנים יקראו להם לפרוש, וזאת בזכות הרפואה המתקדמת ועבודה נכונה. אנחנו רואים את זה בכל סוגי ענפי הספורט, שהשחקנים הגדולים ממשיכים להיות בטופ עם ההתאמות שהם עושים.
ג'ון בראון
15 יול 2019 10:41:10פדרר ענק, אין ספק. הטניס שלו הוא שירה בתנועה, בוודאי כשאנחנו רואים את הטניס המשעמם למות של היריב שלו. אבל ספורט זה לנצח, ובזה לצערי ג'וקוביץ' עדיף עליו
הציפור הנדירה
15 יול 2019 11:22:48מעניין שחמשת המבילים בזכיות בטורנירי גראנד סלרן הם עם מספר זוגי ובפערנשל שניםנביניהם בטוחח 20-12.
קובי
15 יול 2019 11:39:52פדרר לא הוכיח שהוא עליון על נדאל בראש נגד ראש כפי שהניצחון של נדאל לפני חודש על החימר לא הוכיח זאת.
כל אחד טוב מהשני על המשטח שלו, מבין שניהם רק רפא ניצח את השני על המגרש שלו.
כל הויכוחים של הגדול בהיסטוריה מתחילים לעייף והם רק בתחילתם, כנראה לשלושת הגדולים יש עוד כמה שנים בקנה אז בוא נחכה קצת.
חוץ מזה הויכוח לעולם לא יסתיים רק במספר התארים בגראנד סלאם, אני לא רואה את אוהדי פדרר משנים את דעתם שנולה יעקוף אותו (וזה יקרה).
הציפור הנדירה
15 יול 2019 11:57:39פדרר בן 38 אז יש לו פחות שנים בקנה…
חיים
15 יול 2019 12:32:08פדרר ניצח את נדאל על חימר פעמיים, ואילו נדאל ניצח את פדרר על דשא רק פעם אחת.
AI3
15 יול 2019 13:33:32כן, רק שנדאל עשה את זה בווימבלדון ב-2008 כשפדרר בן 27 בשיאו, וכשהוא זכה עוד פעם ב-2010, אז הו4 ניצח את ברדיץ' שהדיח את פדרר ברבע ואת דג'וקוביץ' בחצי, פדרר לעומתו בחיים לא ניצח את נדאל ברולאן גארוס.
חיים
15 יול 2019 16:10:05הניצחון של נדאל היה כשפדרר היה בתהליך התאוששות ממחלת הנשיקה.
פדרר ניצח את נדאל על חימר בהמבורג 2007, כלומר כשנדאל היה מספיק טוב כדי להגיע למערכה חמישית בווימבלדון, ובמדריד 2009, כלומר כשנדאל היה אלוף אוסטרליה, רולאן גארוס וכמובן גם ווימבלדון.
קובי
15 יול 2019 14:31:32עזוב אותך טורנירי חימר למיניהם, כולנו יודעים שהאחד החשוב הוא בפריז שם נדאל ניצח את רוג'ר מספיק פעמים עד שהפסיק להגיע. בכל מקרה כאמור זה לא המדד, רפא גדול שחקני החימר, רוג'ר בדשא, הויכוח לא שם. כולם מסתכלים על האסתטיקה ועל הקלות במשחק של רוג'ר ואומרים שהוא הגדול מכולם, לא יודע לא החליטו שזה השיקול היחיד, כל אחד מהשלושה ענק במשהו אחר.
הציפור הנדירה
15 יול 2019 11:59:16לגבי הטניסאי הגדול בכל הזמנים, יש להביאנבחשבון שסמםראס שווה יותר מהשיגיו ותאריומכי סבל ממחלת דם תורשתית שמן הסתם לא אפשרה לו קריירה ארוכה כמו שפדרר יכול לאפשר לעצמו.
הציפור הנדירה
15 יול 2019 12:08:27*"…לביא בחשבון שסמפראס…"
חיים
15 יול 2019 12:32:44פדרר שומר על עצמו הכי טוב מכל ספורטאי בכל ענף
הציפור הנדירה
15 יול 2019 14:29:04*"…מהישגיו ותאריו כי…"
בנתייחס לסמפראס יכולת הדיוק שלו הייתה מדהימה. לא שלא היו לא פספוסים אך בשיאו הוא כמעט ולא פספס ובקר אמר פעם לאחר משחק נגד פיסטול פיט הטניסאי: "זה לא יאומן! 44 פעמים הוא יכה אל הקו ו-44 פעמים זה יהיה בדיוק על הקו!"
הציפור הנדירה
15 יול 2019 14:33:46קישור מעניין של מאמר מקסים על סמפראס:
https://bc-running.com/bcrunning/?p=1265
חיים
15 יול 2019 12:33:27דג'וקוביץ' כנראה עבר את נדאל במשחק הזה, אבל הוא מאוד רחוק מפדרר
האווי לאסוף
15 יול 2019 12:35:46משחק מדהים, והלב כל כך רצה עוד תואר לפדרר…
תודה רבה מנחם
קוין ג'ונסון
15 יול 2019 13:03:16תכ'לס זה מטקות על דשא
אור
15 יול 2019 13:22:30טניס שולחן בלי שולחן
דינגו
15 יול 2019 15:01:40כדורעף עם מטקות 🤦♂️
אלכס דוקורסקי
15 יול 2019 13:20:37מנחם, תודה רבה. כתבת מצוין.
לא אשקר. שנתי נדדה בלילה ויצאתי לשתות קצת בירה כדי להירגע ולחשוב.
קשה היה שלא להיזכר בחצי גמר אליפות ארה"ב לפני שמונה שנים. גם אז פדרר איבד שתי נקודות משחק במערכה החמישית. בניגוד, אגב, לאז, פדרר לא איבד מיד את המשחק אלא החזיק עד שובר השוויון.
מאמין שאם ימשיך לשחק ככה, הוא עוד יזכה במייג'ורס.
כל הכבוד לנובאק על הנצחון.
אור
15 יול 2019 13:22:58אם ככה הגבת מעניין מה עבר על פדרר..
סתם
15 יול 2019 13:34:55לשחקנים הכי גדולים יש יכולת מובנית, להתאושש מהתבוסות הכי קשות, הכי כואבות, ולהמשיך הלאה.
זה מה שהם עושה אותם להכי גדולים.
אמר פעם שחקן NBA, כבר לא זוכר מי, זה היה תיאור נהדר מהפרקט:
"אתה חייב להתחיל מהר את הפוזשן הבא ולשכוח מכל מה שהיה קודם, כאילו כלום. הרגע תפרו לך שלשת קלאצ' על הפרצוף, הרגע רמסו אותך מתחת הסל בפוסטר על הפנים, ואתה חייב מהר למחוק הכל, כאילו לא קרה כלום, כאילו לא הושפלת, ולחזור פול-און לפוזשן הבא".
אלכס דוקורסקי
15 יול 2019 13:55:17נכון
אלכס דוקורסקי
15 יול 2019 13:55:39(-:
אלכס דוקורסקי
15 יול 2019 13:56:44קצת בירה זה פשוטו כמשמעו במקרה שלי. לא מסוגל לשתות יותר משליש.
הציפור הנדירה
15 יול 2019 15:42:06אם הוא ימשיך לא לנצל נקודות משחק לטובתו ולהינגף בשוברי שיוויון, הוא לא ישיג יותר מייג'ורס…
ינון יבור
15 יול 2019 14:28:06איזה משחק אדיר!! לא נגמר.
אני מרגיש קצת מרומה כי המנצח זכה בכל המערכות רק בשובר שיוויון. מרגיש שהשחקן הטוב יותר הפסיד. זה מביא אותי למסקנה שלדעתי שווה פוסט אבל אין לי זמן להכניס סיכה בלו"ז שלי כרגע:
רוג'ר פדרר הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים, ובעת ובעונה אחת גם לוזר לא קטן. תיכף נסביר, אבל מה שחשוב להבין זה האמביוולנטיות של ההצהרה הזו, ועד כמה היא מוזרה, שונה, וייחודית לתחום הזה של הטניס. היא מייצרת אצלנו תחושה לא נוחה, כי הרי לא ייתכן שמי שאנו קוראים לו הכדורסלן הגדול בכל הזמנים, או המתאגרף, או הכדורגלן, יהיו כל כך חלשים מנטלית. אצל פדרר זה המצב. הוא עליון מבחינת ביצועי טניס, אבל תמיד ניתן לצפות לאיזה מלט-דאון שלו ברגעים ונקודות קריטיות. גם מול נדאל הרי הופתענו שניצח, ולשני הגדולים האחרים "יש את המספר שלו". לכן כל כך קשה ליישב את הסתירה הזו. הגיבורים שלנו צריכים להיות (לפי התפיסה שלנו) בלתי מנוצחים כמעט; כאלו ששולטים ביריביהם לא רק מקצועית אלא גם *מנטלית*; כאלו שאתה תמיד מצפה שיבצעו קאמבק וינצחו, לא כאלה שאתה מצפה שיעשו את הקאמבק מולם (!!). ולכן לכל כך הרבה אנשים ההפסד הזה של רוג'ר הוא עצוב ומבאס. כי הוא שוב הראה שהוא הטניסאי הגדול ביותר, אבל הוא גם שוב הראה שהוא לא חסון מנטלית, שהוא למעשה אנטי גיבור. וזה לא שנובאק היה כל כך מדהים אתמול במשחק. עד המערכה החמישית לא היתה לו שבירה משמעותית. גם שתי נקודות המשחק שהציל היו יותר החמצות של פדרר. כל זה הופך את תפיסתנו את רוג'ר לכל כך מורכבת ורחבה, כל כך ההיפך מהפשטות והישירות שעולם הספורט בנוי עליהן – של ניצחון מול הפסד, אפס או אחד, ענק או גמד.
אבל כזהו פדרר, ואנחנו נצטרך לחיות עם זה: הטניסאי הטוב בהיסטוריה, אבל גם ה GOAT היחיד מכל ענפי הספורט החלש (או לפחות ממוצע) מנטלית.
אלכס דוקורסקי
15 יול 2019 14:32:48כתבת יפה מאוד. ייתכן שהאמביוולנטיות הזאת רק מעצימה את הישגיו.
פייר ז'אן
15 יול 2019 15:40:04שטויות תבדוק כמה פעמים פדרר עשה את מה שגוקוביץ עשה אתמול לשחקנים אחרים.
מבחינה פיזית אף אחד לא היה מהמר עליו בגיל 37 וגם מנטאלית הוא לא נופל בשוברי שוויון עד למשחק הזה
חיים
15 יול 2019 15:46:19אני לא מסכים עם הטענה שפדרר לוזר- פדרר חזר פעמיים מפיגור מערכה די בקלילות וגם חזר מפיגור בשירה במערכה החמישית -כמו ב-2017.
מה שכן – בתחום המנטלי נדלק ודג'וקוביץ' עדיפים. זה לא אומר שפדרר חלש בתחום, זה רק אומר שיש חזקים ממנו.
אני מאמין שההפסד הזה ידרבן את פדרר להמשיך, כי לפחות לעבור את נדאל בדירוג יהיה לו די קל עכשיו, ואז לחכות להזדמנות שעוד תבוא
פייר ז'אן
15 יול 2019 15:56:50בדיחה לקרוא לפדרר לוזר
תספור למייקל ג'ורדן את העונות בוושינגטון
דינגו
15 יול 2019 15:04:04יופי של כתיבה, איזה כיף של משחק. הלב יוצא אל פדרר, אבל ג'וקוביץ' ניצח בזכות.
מנחם לס
15 יול 2019 16:40:56תודה לכולם. כל תגובה נקראה בעיון.
לא מסכים כלל שיש ברוג'ר מין לוזריות. בשובר שוויון זה הרבה מזל, והמזל שיחק עם נוביץ'
הציפור הנדירה
15 יול 2019 17:06:55לגבי פדרר וסמפראס:
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7791&docID=238852&lang=HE
מאמר זה לא מתייחס לבעיה הרפואית של סמפראס, מחלת דם תורשתית
אביא שוב כאן את המאמר המיוחד על פיסטול פיט: https://bc-running.com/bcrunning/?p=1265
המומחה
15 יול 2019 17:51:24הסטטיסטיקה של פדרר בטיברייקים. איפה גיא המקורי כשבאמת צריך אותו.
https://www.atptour.com/en/news/federer-fedex-atp-performance-zone-september-2018-tie-breaks
:
הציפור הנדירה
16 יול 2019 16:17:04זה לא עזר לא בגצר וימבלדון האחרון…
no funny shtuff
15 יול 2019 18:23:53שתי נקודות לאליפות.. יא-אללה..
דני האדום
15 יול 2019 21:27:31סליחה אבל המשחק הכי גדול שאני ראיתי היה המלחמה המטורפת ב92 באוסטרליה בין קורייר לסמפראס. שגעון על כל נקודה