נובאק ג'קוביץ' מנצח בוימבלדון, במשחק בו גם פדרר ניצח במשחק לדורות !!! / מנחם לס

נובאק ג'קוביץ' אלוף וימבלדון בשובר שוויון ראשון בגמר גראנד-סלאם.

 7-6 (7-5), 1-6, 7-6 (7-4), 4-6, 13-12 (7-3), 

ג'קוביץ', באנגלית מצויינת (כמו האנגלית של פדרר; שניהם מדברים כמו נייטיבס מגרינוויל!) אמר בסוף את הדבר היחיד הנכון להגיד:

‘‘Unfortunately in these kinds of matches, one of the players has to lose,’’ Djokovic said. ‘‘It’s quite unreal.’’

פדרר יכול היה לנצח כשהיה מץ'-פוינט ב-8-7, אך ג'קוביץ' ניצל.

.

Embedded video

 

Wimbledon

@Wimbledon

Magical. Breathless. Iconic.@DjokerNole | @rogerfederer

היה זה נצחונו השני הרצוף של נובאק, שאני טוען כבר 8 שנים שהוא שחקן הטניס הגדול מכולם. פדרר ורפאל נדאל הם בוודאי בשכונה שלו, אבל אני תמיד נתתי לו את ה-EDGE.
היה זה גם המייג'ור ה-16 של ג'קוביץ', המקריב אותו ל-18 של נדאל (פרנץ' אופן, זוכרים???) ול-20 של פדרר.

*

ייתכן – אולי בטוח – שפדרר היה טיפונת יותר טוב מנובאק. בעיקר בגלל חבטת הפתיחה שלו עם זוויות חדות ביותר שרק אלוהים שבשמיים יודע נכיצד ג'קוביץ' הגיע אליהן. לג'קוביץ' אין את החדות והזווית בפתיחה, וזאת היתה אחת הסיבות שבנקודות פדרר הוביל היום עם 218-204.

הוא ידע זאת, והוא אמר בסוף לא כתרוץ אלא כאמת:

‘‘I just feel like it’s such an incredible opportunity missed,’’

פדרר הרגיש בוודאי בדיוק הפוך משהרגיש ב-2009 כשבמערכה החמישית הוא ניצח את אנדי רודיק 14-16. תוצאה כזאת היא בלתי אפשרית יותר בוימבלדון (או בכל גראנד סלאם אחר) כי במערכה החמישית ב-12-12 הולכים לשובר שוויון.

אם זה לא מצחיק אז תגידו לי מה זה מצחיק. ב-10-10 ג'קוביץ' הלךף לשופט לשאול

"Does the tiebreak start now?"

וואללה מצחיק ועצוב באותו זמן. מה מצחיק? השופט דמיאן סטיינר התבלבל בעצמו והחל לקרוא OUT THE SCORE ב-9-11 לפני שתפס את עצמו.

פדרר נשאל במסיבת העתונאים מה דעתו על החוק החדש של 12-12 והגיב:

‘‘I respect whatever the rule is,’’ Federer said when asked what he thinks of the altered setup. ‘‘So really, it is what it is, you know?’’

שניהם דחפו אחד את השני עד ה-LIMIT. אותי הדהימה היכולת של פדרר להחזיר בקהנד בכוח ועוצמה בזרוע אחת ב"חבטת השוט" שלו של הבקהנד בשתי זרועות של ג'קוביץ' משך 5:30 שעות. איך הוא לא חטף אף פעם TENNIS ELBOW זה מג'יק עבורי. ביומכנית זה לא מובן לי. הבנאדם סופרמן!

פדרר הוסיף (הקלטתי הכל) כשנשאל על גילו (עוד פחות מחודש בן 38)

‘‘I'll try to forget,’’ joked Federer,  and would have been the oldest man to win a Grand Slam title in the professional era.

‘‘It was a great match. It was long. It had everything. I had my chances. So did he. I thought we played some great tennis. In a way, I'm very happy with my performance, as well,’’  ‘‘But Novak, it’s great. Congratulations, man. That was crazy. Well done.’’

קייט ונובאק:

בשובר השוויון נובאק קפץ מיד קדימה, ופדרר – איזה לוחם אדיר הוא!!! – חזר וחזר ולא הסכי\ם לוותר.

דבר אחד חייבים לזכור: פדרר הוכיח ביום ששי שהוא עליון על נדאל בראש-נגד-ראש.

אבל אני מאמין שעם מהנצחון היום נובאק ג'קוביץ' קבע סופית שבראש-נגד-ראש נגד פדרר הוא עליון במקצת. הוא ניצח את 5 נהמפגשים האחרונים ביניהם..

הוא מחזיק 22-26 נגד פדרר, ובמייג'ורס הוא 6-10 נגד פדרר. בוימבלדון ג'קוביץ' הוא 1-3 נגד פדרר.

אז כאן הויכוח צריך להסתיים.
*
כרגע שפדרר החמיץ את הכדור האחרון מישהו בקהל צרח:

*

"WE LOVE YOU BOTH!!!"

זה היה הדבר הנכון ביותר לומר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איזה ספורטאי עליון ואדיר הוא הרוג'ר פדרר הזה!!!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 86 תגובות

    1. אני איתך.
      אתמול הייתה מלחמה, פסיכולוגיה וכמה ראלים טובים, אבל דג'וקוביץ זה כמו כריסטיאנו רונאלדו של הטניס, עושה הכל טףמדהים אבל שום דבר מרגש. ב-2008 היה טניס ברמה מעל.

  1. גדול מכולם זה פדרר בלי תחרות. נובאק מתחרה על מס 2 עם סמפרס. היתר לא קרובים אפילו

  2. אגב מנחם הנצחונות שלו זה על פדרר אחרי השיא. פדרר כמה דהוא תותח הוא מעבר לשיא כבר כמה שנים

    1. וארבעת הנצחונות הראשונים של פדרר על נולה היו על נולה המאד צעיר שטרם זכה בגרנד סלאם. אז מה?
      אם תוציא את 2007 וגם את השנים 2016-2019, ג'וקוביץ' עדיין מוביל על פדרר ב-4 משחקים הפרש.

      1. פדרר עם יותר תארים. שנולה יעבור אותו תוכל לטעון לקייס. כרגע פדרר הgoat

        1. פדרר לקח חלק גדול מתארי הגראנד סלאם שלו בשנים שלא הייתה תחרות אמיתית בטניס, ברגע שנדאל ודג'וקוביץ' עלו לגדולה שלהם פדרר ירד בכמות תארי הגראנד סלאם שלו בצורה משמעותית, עד 2007 היו לו 13 תארי גראנד סלאם, מ-2008 עד 2019 הוא הוסיף עוד 7 תארים, וזה לא שאני בא לזלזל בפדרר אבל (מה שהוא עושה בגיל 38 זה מדהים), אבל עזר לו מאוד שעד 2007 לא הייתה לו תחרות אמיתית, כי שחקנים כמו רודיק, סאפין, יואיט ונלבנדיאן היו שחקנים טובים, אבל לא מתקרבים לנדאל ודג'וקוביץ'.

          1. רוב התארים של דג'וקוביץ' ונדאל היו נגד שחקנים כמו ברדיץ', פרר, דל פוטרו, ומארי, שלא לדבר על קווין אנדרסון.
            לעומתם סאפין, רודיק ויואיט הם ענקי עולם, ובוודאי אנדרה אגאסי

            1. חבל על הניסיונות לשכנע אותי פדרר עדיין רחוק מכולם. אם נולה יעבור אותו במס התארים יש קייס ונדון שוב עד אז נכון להיות רוז'ה הוא העז. אחריו אני מתלבט בין נולה לסמפרס.

            2. חיים, מארי, דל פוטרו, ווארניקה ופדרר בשנות ה-20 שלו בשנים 2008-2011 מול יואיט, סאפין ורודיק זה כמה רמות מול מה שנדאל ודג'וקוביץ' היו צריכים להתמודד.

            3. אגב, לשחקנים כמו יואיט, רודיק, סאפין ונלבנדיאן ביחד יש 5 תארי גראנד סלאם, למארי, ווארניקה, דל פוטרו ופדרר מ-2008 יש 14 תארי גראנד סלאם, השחקנים שנדאל ודג'וקוביץ' היו צריכים להתמודד מולם היו בכמה רמות מעל, אפילו פדרר התקשה מולם בשנות ה-20 ותחילת ה-30 ממה שהוא התקשה מול שחקנים כמו יואיט, סאפין, רודיק ונלבנדיאן, מה שגרם לירידה דרסטית בכמות הזכיות שלו בתארי גראנד סלאם.
              אגב שמעון, סמפארס אפילו לא באזור חיוג של נדאל, דג'וקוביץ' ופדרר, כל אחד מהשחקנים הללו גם במשטח "החלש" שלהם מדובר בשחקנים טובים מאוד שזכו לפחות פעם אחת בגראנד סלאם שם ועוד כמה גמרים, במקרה של סמפארס, לא רק שהוא לא זכה, הוא אפילו לא הגיע לגמר אחד, הוא הגיע פעם אחת לחצי גמר, אבל מגיל 26 לא הצליח אפילו לא לעבור את הסיבוב השלישי, הוא היה שחקן חימר בינוני מאוד, וזה משהו שאי אפשר להגיד על נדאל, פדרר ודג'וקוביץ' במשטחים החלשים שלהם.

            4. הדבר היחיד שזה מוכיח הוא כמה פדרר שלט בצורה הרמטית בסבב כשהוא היה בשיאו (2-3 הפסדים מחוץ לחימר בשנה, ועוד 3 הפסדים בשנה עם שני ניצחונות נגד נדאל)
              פדרר של 2004-2007 הוא כמה רמות מעל השיא של נדאל, דג'וקוביץ' וכל טניסאי אחר אי פעם

            5. אז מה גרם לו לרדת בכמות הזכויות החל מ-2008 כשהוא רק בן 27 ואמור להיות בשיאו כשהוא מתמודד מול נדאל בן 22 ודג'וקוביץ' בן 21 שעדיין לא נמצאים בשיאם? לדעתי זה שהוא צריך להתמודד עם שחקנים אדירים כמו נדאל ודג'וקוביץ', במקום עם שחקנים בינוניים כמו רודיק, יואיט וסאפין.

  3. פדרר הוא תופעה חד פעמית, בגיל 38 להמשיך להיות באופן ברמה כזו אין מילים. דיוקוביץ' הוכיח בפעם המי יודע כמה שהחלק הכי חזק במשחק שלו זה הראש והחלק המנטאלי.
    איזה אופי מברזל.

  4. מזלי שהצלחתי לראות את המשחק הזה מההתחלה ועד הסוף, לא וויתרתי על דקה ונשארתי עם עוד זיכרון שאי אפשר לשכוח עד שיגיע השבץ או האלצהיימר. מה שיגיע ראשון 🙂
    בתכלס שניהם יצאו מנצחים מבחינתי. אני עם פדרר אבל מלא הערכה לנולה על המשחק החכם בדרך כלל ועל היכולת להתיש את פדרר.
    4 מייגורס (אולי 5?) היו השנה לדיוקוביץ ואם יעשה זאת גם בשנה הבאה הוא עשוי להשתוות לו. אני עם הפרופסור, אם לא ייפצע הוא עשוי לעבור את פדרר. ולנו מזל שאנחנו חיים בתקופה של 3 הגדולים בטניס, מסי ורונאלדו, מייקל גורדן בירד מגיק וקארים, בולט, בובקה ועוד רבים וטובים….

  5. תודה רבה מנחם .
    משחק קורע לב מבחינתי .
    כמה זה היה קרוב וספק אם יהיה אפשרי שזה יהיה קרוב יותר בגילו המתקדם של פדרר .
    ייתכן מאד וזה משחק העשור לא רק בטניס אלא בכל הספורט.
    מה שאותי מתסכל הוא שבעוד כמה שנים שהסרבי או הספרדי יעברו בכמות התארים את פדרר יבוא מישהו ויחשוב בטעות שהם הגדולים מכולם ולא הוא וישכחו שהם קיבלו פור עליו בדמות זו שהוא מבוגר מהם ביותר מחצי עשור ולהם אין ממש מתחרים ( למעט אותו פדרר שכן דל פוטרו ועכשיו גם מארי פצועים כרוניים ) בעוד לו גם לפניהם היו מספיק מתחרים כמו סמפארס אגאסי סאפין רודיק ועוד .
    ומכאן שלא רק כמות התארים חשובה אלא איכותם .

    1. אהרון, גם עבורך, בעיקר עבורך, הערה 14.
      אל תתבאס ממספרים. פשוט תצא מהם. מספרים לא יכולים לספר את כל הסיפור. ספורט הוא סיפור, ספורט הוא דרמה, ספורט הוא המיטב של המין האנושי, הוא הדבר הכי יפה ומשמח – מספרים לא מגיעים למקום הזה. ספורט הוא לא סתם קרב בין תוכנות מחשב, עם אאוטפוט של שורה תחתונה, וזהו. תצא מהמספרים ותיהנה…

    2. אהרון, אני לגמרי בעד פדרר ומבחינתי הוא שחקן הטניס שאני הכי נהנה לראות – פשוט אומן. תכלס, התחלתי לראות טניס בזכותו וגדלתי עליו.
      אני יכול להתחבר לטענות שהוא הטוב מכולם בגלל כל מיני סיבות ושפרמטר הגראנד סלמים הוא לא היחיד שקובע..
      עם זאת, אם אתה כבר הולך לעניין של ה"ספירת הגראנד סלאמים" לא נראה לי "פייר" להתייחס לפרמטרים סובייקטיביים כמו אלה שנתת, שכאילו נדאל וג'וקוביץ' קיבלו פור על פדרר כי התחילו שחק מאוחר יותר.
      אחרים יטענו בדיוק הפוך ממך (שוב, לא שאני מסכים עם הקביעות האלה גם) – שדווקא פדרר הוא שקיבל את הפור שלקח את רוב התארים שלו בשנות "התפר" בין סמפראס ואגסי לעליית נדאל וג'וקוביץ…בכמו שכעת הם משחקים מול "פדרר המבוגר" כך הוא שיחק בהתחלה נגד נדאל ונובאק "הצעירים וחסרי הניסיון"…אני לא צריך לספר לך, אתה יודע טוב כמוני שאפשר לשחק עם זה איך שרוצים.

      1. סולי אני פעם בדקתי מי היו יריבי פדרר קח רשימה לשנות ה 20 שלו
        סמפארס ,אגאסי ,ראפטר ,סאפין ,יואיט ,רודיק ,נאדל ,(ולא דיברתי על אלופי גרנד סלאמים בודדים כמו פררו ,מויה ,קפלניקוב ,גאודיו או אלופים בשלב יותר מאוחר כמו ווראוניקה ומארי או שחקן כמו נלבדיאן )
        עכשיו תבדוק מי יש לנובאק ונאדל
        יש להם פדרר מבוגר ביותר מחצי עשור מהם היה קצת מארי ודל פטרו שיותר פצועים מאשר משחקים זה לחלוטין לא אותו הלבל (ואגב לסמפארס היו את היריבים הקשים ביותר בסה"כ הכולל והטענה שלי בהחלט מופנית גם כלפיו שכאילו כבר נשכח).

        1. סמפראס ואגאסי היו בסוף הקריירה שלהם (מעבר לשיא) שפדרר היה בשיאו (אם כי בגיל צעיר יש לציין..), נדאל היה יריב של פדרר כמו שפדרר היה יריב של נדאל, אתה יודע זה עובד לשני הצדדים…
          השאר, עם כל הכבוד, הם לא ענקי טניס – אפשר להשוות אותם לואורינקה, מארי, דל פוטרו וכו'…
          לפדרר , נדאל וג'קוביץ' יש אחד את השני והשלישי – 3 מהגדולים בכל הזמנים..

          שוב, לא בא לערער על יכולתיו של פדרר, אני פשוט חושב שלא אלו הסיבות שבגינן הוא הטוב בכל הזמנים, או שהוא זכה ליריבים קשים ממה שהיו/יש לאחרים..

  6. אני הפסקתי עם המרוץ לטוב ביותר בטניס גברים.
    לכל אחד מהם יש משהו קצת טוב יותר מהאחרים
    נאדאל זה חיימר ומשחק הגנה
    פדרר זה יידי הטניס והיצירתיות
    נובאק זה הכח המנטלי.
    שלושתם על פסגת ההר ביחד

      1. נדאל של לפני הפציעות היה פנומן שניצח את דג'וקוביץ' ופדרר על כל משטח, וגם היום אף אחד לא מתקרב אליו על חימר, ודג'וקוביץ' שחקן מצוין על חימר, כשגם פדרר טוב על חימר בניגוד לסמפארס לצורך העניין שלא היה טוב בכלל על חימר.

  7. המשחק הכי גדול שאני ראיתי היה פדרר סמפרס שפדרר עוד היה צעיר וסמפרס היה מס 1 ופדרר ניגב אותו ומשם התחיל לנגב עד היום.

  8. החוק החדש של ווימבלדון הוא בדיחה גרועה. כל העניין הוא שתואר גרנד סלאם לא צריך להיות מוכרע בשובר שוויון. נובאק ניצח משחק בו לו הצליח לשמור על שבירה באף מערכה! לא הגיע לו ואני בטוח שבכלל הישן פדרר היה אלוף.

    אני צפיתי בהרבה משחקים גדולים ומשום מה המשחק ריגש מאוד אך לא ברמות של המשחק של אנדי מוריי כאשר לקח את ווימבלדון נגד נובאק ב-2013, או במשחקים של אגאסי נגד סמפראס. נובאק מחושב מאוד, כמעט לא עולה לרשת, הוא זריז כמו צ'יטה וזאת הגדולה שלו – להגיע לכדורים שאחרים לא מגיעים אליהם. וכמובן הבק-הנד שלו מאוד מדוייקת ועוצמתית. פדרר נהדר, פשוט נהדר, כאב הלב לראות אותו מגיע לשובר שיוויון ולדעת שהוא הולך להפסיד את המשחק בגלל זה.

  9. פדרר גדול מדג'וקוביץ , ולו מהסיבה שהוא מצליח לשחק ברמות האלה בגיל 38 , להשתוות למדורג ראשון בעולם שצעיר ממנו ב-6 שנים , ולשחק בוודאי יותר אטרקטיבי ממנו . כשדג'וקוביץ ו/או נדאל ישחקו ברמה שלו באותו גיל , אם בכלל עדיין ישחקו, אולי אחשוב אחרת .

  10. GOD DAMN איזה משחק.
    ואיזה באסה שפדרר הפסיד. אפשר להודות בזה. הוא גם היה יותר טוב, אבל ג'וקו, של אחותו, פשוט לא נשבר, וכשזה מגיע לטיי-ברייק זה היה ברור. אכזרי.
    אוףףףףףף. ראיתי נהניתי והתבאסתי פחד.

  11. אין כזה דבר יותר טוב או מגיע בספורט, יש לנצח ויש להיחנק מול הקהל הביתי שלך.
    רוג'ר היה מעדיף לקבל 3-0 על הראש.

  12. עוד הערה קטנה.
    כל הספירה הזו של רואי חשבון, כמה תארים יש לכל אחד, לא רק בטניס, מספרים מספרים מספרים, זו תמונה מאוד חלקית. וגם מאוד כפופה לנטיה אישית – לשיטתי, זכיה במונדיאל, בטורניר גביע, אפילו בצ'מפיונס, זה בוודאי פיסגה – אבל כל כך מזליקי. עם פנדלים, הגרלה, "הצד הנכון של הבראקט", וזה צ'אנס של פעם ב-4 שנים, או טורניר נוק-אאוט אכזרי. קשה מאוד לספור כאלה ולתת להם משקל מכריע.
    ועוד דבר אחד הכי חשוב – עם כל המספרים, איפה ההנאה מהמשחק עצמו? זה בעניין מסי, למשל. אתם לא ראיתם, והלוואי שתראו בעתיד, משהו שמתקרב לקרסוליים של השרוכים של החייזר. הוא האסתטיקה הכי דמיונית, דברים שאפילו ילדים בגן לא מפנטזים שאפשר לעשות, ורשימת ה-50 השערים הגדולים שלו, חמישים!!, באחריות – על אחד מהם, שחקנים עושים קריירה עם קלטות וסוכנים.
    אז לבוא ולספור לו, או לפדרר, רק מספרים? זה כל כך חלקי ועלוב. המספרים שלהם מדהימים בפני עצמם – פדרר ומסי עצומים גם ב"ספירה של רואי חשבון". אבל מבחינת ההנאה מהמשחק? פי מיליון יותר מכל אחד אחר!
    תחשבו כמה הנאה הביא פדרר, או מסי, לכמה אנשים בעולם, על פני כמה זמן. תעשו את החשבון. לא היה דבר כזה. האנשים האלה אחראים להכי הרבה הנאה מספורט, בערך, בעולם כולו. וזה הדבר שעומד לפני כל דבר אחר.

    1. יש יופי ויש לנצח. בסוף זוכרים את המנצח.
      הלוזריות של מסי בנבחרת היא בלתי נגמרת לעומת פדרר.

      לפי מה קבעת שמסי הוא השחקן הכדורגל שהכי מהנה לראות? לפי כמות הגולים?
      אני בטוח שיש הרבה אוהדי כדורגל שנהנו הרבה יותר לצפות ברונלדיניו או כוכבים אחרים.

    2. לא מסכים בכלל. זה ספורט, לא אמנות. והמטרה בסוף היא לנצח. רונאלדיניו לדעתי היה שחקן מרגש בהרבה ממסי, אבל אין שום סרט שהוא מעליו. גם ג'ייסון ויליאמס היה יותר מרגש משאק, ואז מה?

      1. בדיוק. ריגוש הוא חלק קטן מהתרכובת.

        אצלי פרמטרים זה אליפויות שחקן מס 1 תארים אישיים סטט שהם הכי חשובים ואז כל היתר הנאה מהמשחק ריגוש נרטיב וכו

      1. פדרר יוצא דופן בענף שלו יותר מכל הכוכבים שמוזכרים ובנוסף לזה הוא וינר בזכות עצמובספורט יחידני מול קארי שחקן בינוני בלי דוראנטוהסופרטים או מסי שהיה הרבה יותר קטן בלי התקופהעם צ'אבי ואיניסטה

  13. פדרר אולי גואט ואולי לא אבל אתמול הוא היה לוזר. 25 אייסים, 94 ווינרים וניצחון ב 91% ממשחקוני ההגשה שלו לעומת 10, 54 ו 79% לדיוקו זה פער מטורף, ולא נשכח את ה 40-15 במערכה החמישית עם 2 נקודות משחק…

    אולי זה לא בדיוק לוזריות אלא שלצערו הוא מוציא מדיוקו המיטב (אולי בגלל שדיוקו משחק טוב יותר כשהקהל תומך בשני), אבל בכל מקרה זה הפסד שישב לו חזק בראש גם אחרי הפרישה – לרוע מזלו הוא כבר זרק 2 נקודות משחק ב 2011 מול דיוקו בגמר בארצות הברית, אז הייתי צופה לפלאשבקים כואבים בימים הקרובים.

    ונקודה על הגואט – לדעתי זה דיון מיותר. אם חייבים לקחת חלק אז זה רק לפי ג"ס, ובזה פדרר מוביל, לפחות בינתיים

  14. יפה מנחם, ביכולת הם לא היו בשיאם וביצעו המון טעויות כך שזה לא היה המשחק הגדול בהיסטוריה אבל הוא איפשהו בין הגדולים, במערכה החמישית שניהם העלו את הרמה והיה טניס מדהים ומתח שיא. חבל על פדרר, היה קצת יותר טוב אבל הפסיד בנקודות שהכריעו את המשחק

  15. זה היה עצוב פדרר נתן משחק לפנתיאון שירה בתנועה , נובאק הבן אדם קרחון פשוט לא נשבר אף פעם , הבעיה שלי בטניס שאפשר לשחק פחות טוב ולטעות פחות ועדיין לנצח. כמעט בכיתי

  16. תודה מנחם.
    אני חושב שבהתאם למצב היום יהיה קשה יותר להמר שג'וקוביץ' לא יגיע ל 20 גראנד סלאמים של פדרר מאשר שהוא כן יגיע.
    עם הרפואה המתקדמת של היום והיכולת המנטלית שלו באמת קשה לי לראות איך הוא לא משיג עוד 4 תארי גראנד סלאם….
    אלא אם תגיע איזה פציעה חמורה (טפו טפו טפו…).

    פדרר ענק ושחקן אגדי, והדברים שאמר בסוף הם כל כך נכונים – ספורטאים גדולים (ולא רק כאלה) יכולים ל"משוך" את הקריירה שלה לשנים מאוחרות בלי שפרשנים יקראו להם לפרוש, וזאת בזכות הרפואה המתקדמת ועבודה נכונה. אנחנו רואים את זה בכל סוגי ענפי הספורט, שהשחקנים הגדולים ממשיכים להיות בטופ עם ההתאמות שהם עושים.

  17. פדרר ענק, אין ספק. הטניס שלו הוא שירה בתנועה, בוודאי כשאנחנו רואים את הטניס המשעמם למות של היריב שלו. אבל ספורט זה לנצח, ובזה לצערי ג'וקוביץ' עדיף עליו

  18. מעניין שחמשת המבילים בזכיות בטורנירי גראנד סלרן הם עם מספר זוגי ובפערנשל שניםנביניהם בטוחח 20-12.

  19. פדרר לא הוכיח שהוא עליון על נדאל בראש נגד ראש כפי שהניצחון של נדאל לפני חודש על החימר לא הוכיח זאת.
    כל אחד טוב מהשני על המשטח שלו, מבין שניהם רק רפא ניצח את השני על המגרש שלו.
    כל הויכוחים של הגדול בהיסטוריה מתחילים לעייף והם רק בתחילתם, כנראה לשלושת הגדולים יש עוד כמה שנים בקנה אז בוא נחכה קצת.
    חוץ מזה הויכוח לעולם לא יסתיים רק במספר התארים בגראנד סלאם, אני לא רואה את אוהדי פדרר משנים את דעתם שנולה יעקוף אותו (וזה יקרה).

      1. כן, רק שנדאל עשה את זה בווימבלדון ב-2008 כשפדרר בן 27 בשיאו, וכשהוא זכה עוד פעם ב-2010, אז הו4 ניצח את ברדיץ' שהדיח את פדרר ברבע ואת דג'וקוביץ' בחצי, פדרר לעומתו בחיים לא ניצח את נדאל ברולאן גארוס.

        1. הניצחון של נדאל היה כשפדרר היה בתהליך התאוששות ממחלת הנשיקה.
          פדרר ניצח את נדאל על חימר בהמבורג 2007, כלומר כשנדאל היה מספיק טוב כדי להגיע למערכה חמישית בווימבלדון, ובמדריד 2009, כלומר כשנדאל היה אלוף אוסטרליה, רולאן גארוס וכמובן גם ווימבלדון.

      2. עזוב אותך טורנירי חימר למיניהם, כולנו יודעים שהאחד החשוב הוא בפריז שם נדאל ניצח את רוג'ר מספיק פעמים עד שהפסיק להגיע. בכל מקרה כאמור זה לא המדד, רפא גדול שחקני החימר, רוג'ר בדשא, הויכוח לא שם. כולם מסתכלים על האסתטיקה ועל הקלות במשחק של רוג'ר ואומרים שהוא הגדול מכולם, לא יודע לא החליטו שזה השיקול היחיד, כל אחד מהשלושה ענק במשהו אחר.

  20. לגבי הטניסאי הגדול בכל הזמנים, יש להביאנבחשבון שסמםראס שווה יותר מהשיגיו ותאריומכי סבל ממחלת דם תורשתית שמן הסתם לא אפשרה לו קריירה ארוכה כמו שפדרר יכול לאפשר לעצמו.

    1. *"…מהישגיו ותאריו כי…"

      בנתייחס לסמפראס יכולת הדיוק שלו הייתה מדהימה. לא שלא היו לא פספוסים אך בשיאו הוא כמעט ולא פספס ובקר אמר פעם לאחר משחק נגד פיסטול פיט הטניסאי: "זה לא יאומן! 44 פעמים הוא יכה אל הקו ו-44 פעמים זה יהיה בדיוק על הקו!"

  21. מנחם, תודה רבה. כתבת מצוין.
    לא אשקר. שנתי נדדה בלילה ויצאתי לשתות קצת בירה כדי להירגע ולחשוב.
    קשה היה שלא להיזכר בחצי גמר אליפות ארה"ב לפני שמונה שנים. גם אז פדרר איבד שתי נקודות משחק במערכה החמישית. בניגוד, אגב, לאז, פדרר לא איבד מיד את המשחק אלא החזיק עד שובר השוויון.
    מאמין שאם ימשיך לשחק ככה, הוא עוד יזכה במייג'ורס.
    כל הכבוד לנובאק על הנצחון.

      1. לשחקנים הכי גדולים יש יכולת מובנית, להתאושש מהתבוסות הכי קשות, הכי כואבות, ולהמשיך הלאה.
        זה מה שהם עושה אותם להכי גדולים.
        אמר פעם שחקן NBA, כבר לא זוכר מי, זה היה תיאור נהדר מהפרקט:
        "אתה חייב להתחיל מהר את הפוזשן הבא ולשכוח מכל מה שהיה קודם, כאילו כלום. הרגע תפרו לך שלשת קלאצ' על הפרצוף, הרגע רמסו אותך מתחת הסל בפוסטר על הפנים, ואתה חייב מהר למחוק הכל, כאילו לא קרה כלום, כאילו לא הושפלת, ולחזור פול-און לפוזשן הבא".

    1. אם הוא ימשיך לא לנצל נקודות משחק לטובתו ולהינגף בשוברי שיוויון, הוא לא ישיג יותר מייג'ורס…

  22. איזה משחק אדיר!! לא נגמר.
    אני מרגיש קצת מרומה כי המנצח זכה בכל המערכות רק בשובר שיוויון. מרגיש שהשחקן הטוב יותר הפסיד. זה מביא אותי למסקנה שלדעתי שווה פוסט אבל אין לי זמן להכניס סיכה בלו"ז שלי כרגע:
    רוג'ר פדרר הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים, ובעת ובעונה אחת גם לוזר לא קטן. תיכף נסביר, אבל מה שחשוב להבין זה האמביוולנטיות של ההצהרה הזו, ועד כמה היא מוזרה, שונה, וייחודית לתחום הזה של הטניס. היא מייצרת אצלנו תחושה לא נוחה, כי הרי לא ייתכן שמי שאנו קוראים לו הכדורסלן הגדול בכל הזמנים, או המתאגרף, או הכדורגלן, יהיו כל כך חלשים מנטלית. אצל פדרר זה המצב. הוא עליון מבחינת ביצועי טניס, אבל תמיד ניתן לצפות לאיזה מלט-דאון שלו ברגעים ונקודות קריטיות. גם מול נדאל הרי הופתענו שניצח, ולשני הגדולים האחרים "יש את המספר שלו". לכן כל כך קשה ליישב את הסתירה הזו. הגיבורים שלנו צריכים להיות (לפי התפיסה שלנו) בלתי מנוצחים כמעט; כאלו ששולטים ביריביהם לא רק מקצועית אלא גם *מנטלית*; כאלו שאתה תמיד מצפה שיבצעו קאמבק וינצחו, לא כאלה שאתה מצפה שיעשו את הקאמבק מולם (!!). ולכן לכל כך הרבה אנשים ההפסד הזה של רוג'ר הוא עצוב ומבאס. כי הוא שוב הראה שהוא הטניסאי הגדול ביותר, אבל הוא גם שוב הראה שהוא לא חסון מנטלית, שהוא למעשה אנטי גיבור. וזה לא שנובאק היה כל כך מדהים אתמול במשחק. עד המערכה החמישית לא היתה לו שבירה משמעותית. גם שתי נקודות המשחק שהציל היו יותר החמצות של פדרר. כל זה הופך את תפיסתנו את רוג'ר לכל כך מורכבת ורחבה, כל כך ההיפך מהפשטות והישירות שעולם הספורט בנוי עליהן – של ניצחון מול הפסד, אפס או אחד, ענק או גמד.
    אבל כזהו פדרר, ואנחנו נצטרך לחיות עם זה: הטניסאי הטוב בהיסטוריה, אבל גם ה GOAT היחיד מכל ענפי הספורט החלש (או לפחות ממוצע) מנטלית.

    1. שטויות תבדוק כמה פעמים פדרר עשה את מה שגוקוביץ עשה אתמול לשחקנים אחרים.

      מבחינה פיזית אף אחד לא היה מהמר עליו בגיל 37 וגם מנטאלית הוא לא נופל בשוברי שוויון עד למשחק הזה

    2. אני לא מסכים עם הטענה שפדרר לוזר- פדרר חזר פעמיים מפיגור מערכה די בקלילות וגם חזר מפיגור בשירה במערכה החמישית -כמו ב-2017.
      מה שכן – בתחום המנטלי נדלק ודג'וקוביץ' עדיפים. זה לא אומר שפדרר חלש בתחום, זה רק אומר שיש חזקים ממנו.
      אני מאמין שההפסד הזה ידרבן את פדרר להמשיך, כי לפחות לעבור את נדאל בדירוג יהיה לו די קל עכשיו, ואז לחכות להזדמנות שעוד תבוא

  23. סליחה אבל המשחק הכי גדול שאני ראיתי היה המלחמה המטורפת ב92 באוסטרליה בין קורייר לסמפראס. שגעון על כל נקודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט