הפסד נוסף – וההיט מחוסלת לשאר העשור / מנחם לס

 

אני אף פעם לפני כן לא ראיתי מיאמי היט מבולבלת, מיואשת, אובדת עצות, וחסרת שלווה כמו אמש.

מלבד כמה דקות כשמייק מילר ניכנס וההפרש ירד באופן זמני ביותר ל-4, ההיט נראתה כל שאר המשחק מהוססת, מעורפלת, נבוכה, והעיקר משתוממת. משתוממת על מה? על מה שקרה לה פתאום. מקבוצה הפועלת כשעון שוויצרי משך 27 משחקים בסוף העונה כשהיא מרתשת כל יריב העומד מולה, היא לפתע הפכה קבוצה משונה, מעורפלת, חסרת צורה, ופגומה לחלוטין.

מה שקרה לשחקני-על כדוויין ווייד, כריס בוש, ריי אלן, ושון בטייה הוא דבר לא מובן לחלוטין: שכל הארבעה ייכנסו לאחד ממשבריהם הגדולים ביותר מאז הפכו שחקני NBA  ב-י-ח-ד? זה דבר לא מובן. ברור שלהגנת הפייסרס יש חלק בדבר, אך כששחקנים עומדים לבד ומחטיאים זריקות מ-4-5 מטרים כשידיהם רועדות? זה לא הפייסרס. אז מה זה? מין עונש מאלוהים על ש-'השלישייה הגדולה' חברה  לה יחד? אני לא מאמין בשטויות כאלה. לאלוהים ישנם דברים חשובים יותר להתעסק בהם. מה שקרה הוא שהגובה, הצעירות, המשחק הפשוט והחזק של הפייסרס הוציא למיאמי היט את כל הבטחון והאמונה שהם הקבוצה הטובה בליגה. הם התחילו את המשחק בהרגשה אישית – בלי שאיש יוציא כמובן מילה – שהם אנדרדוג.

כאוהד ההיט ממש נגעלתי מהפחד שהשתורר במאמן, ואז בשחקנים. או אולי קודם בשחקנים ואחרי זה במאמן. אפילו לא אכנס לעניינים ספציפיים כיצד כל הדברים הנכונים שההיט עשתה במשחק החמישי נעלמו במשחק הששי. אני מתרכז בעניין העיקרי: איבוד בטחון מחלט של כל השחקנים, כולל לברון בחלקי המשחק האחרונים.

האשם העיקרי – ואני מצטער שאני חייב להודות בזאת – הוא מאמנם אריק ספואלסטרה. הוא מאמן טוב לארגון הקבוצה. זאת אני יודע כעובדה. הבעייה שהתגלתה אמש היתה שהשחקנים לא בוטחים בו כמנהיג. מאמן כגרג פופוביץ' (או פט ריילי) היה לוקח טיים-אאוט וקורע אותם. משפיל אותם עד עפר. היה מדבר על חוסר אופי, פחדנות, ויתור בשעת הקרב, אזלת לב, וגברים בני 30 המרוויחים מיליונים שתקפה אותם חרדה, צמרמורת, תדהמה, ושוק קרב. ואז, אחרי שהיה עושה מהם עפר ואפר הוא היה נותן להם צ'אנס אחרון להראות מי הם: להראות אומץ אבירות למיליוני אוהדיהם. לעלות מהשנייה הבאה על הפארקט, כל אחד, עם עוז-נפש, עצמה, ורוע. אני הייתי אומר להם שהם עומדים לזרוק שלוש שנים של בנייה לפח עם משחק פחדני אחד. הייתי מטרף אותם. איך אני יודע? עשיתי זאת כמאמן: השפלתי את שחקני, ואז נתתי להם צ'אנס אחרון להראות לי שאני שקרן כשאני קורא להם ומכנה אותם 'נפולת של נמושות'.

ספואלסטרה עומד על הקו עם פרצוף נפול, מבוייש, כילד שתפסו אותו גונב ממתקים. הוא לוקח טיים-אאוט ובמקום לקרוע את גבריותם הוא מדבר על "X" ועל "O". ממש צעיר לא מוכן שנתנו לו תפקיד גדול עליו. עד עתה לא ראיתי זאת אף פעם, כולל ההפסד לדאלאס. אמש היתה הפעם הראשונה שהוא נתגלה במערומיו. בערוותו. צעיר מבובלב שלא יודע מה נפל עליו ואיך לצאת מזה. כנראה שאין לו את האופי והכריזמה להתנפל על שחקניו כעריץ, ולאיים לקרוע להם את הצורה אלא אם כן.

אם מיאמי לא משתנה לחלוטין ועוברת מטמורפוזה מחלטת ביום שני, ואז מגיעה כלביאה במשחק הבית הראשון נגד הספארס ומכבסת לפלח המכוער ולקבוצתו החוגגת היום בביתה את הצורה, זה הסוף של מיאמי להרבה-הרבה שנים. נניח שהיא מפסידה מחר. מה יהיה בעונה הבאה? בכל הקבוצה ישנם רק שני שחקנים עם מקום להשתפר: נוריס קול ומריו צ'אלמרס. לברון מסוגל להישאר כפי שהוא. כל השאר – ללא יוצר מין הכלל – ייפלו עוד שלב ברמתם כי מיאמי היט היא קבוצה ללא 'צעירות' וקבוצה שמלבד השלושה שציינתי, כל ה-9 האחרים נמצאים מהעבר השני של הגבעה עם החלקה מטה ללא מעצורים. אין לה ג'ורג' היל ופול ג'ורג'. אני לה קאווי ליאונרד ודני גרין. אין לה.

מה שיש לה הוא דוויין ווייד – פגוע, פצוע, ורצוץ מעשר שנים קשות ב-NBA שפגעו בו ובגופו הרבה יותר מאשר, למשל, קובי. דוויין נראה לי כקרבן קרבות רבים שחיסלו אותו. כריס בוש משחק כנערה תחת הסל, איבד את קליעתו, בטחונו, ולהשתפר הוא לא מסוגל כי הוא מהעבר השני של הגבעה יותר מכולם. אדוניס האסלם הגיע לגיל שגם הוא בירידה, וטוב במיוחד (מלבד לחימה ללא חת) הוא אף פעם לא היה. אלן ריי, שיין בטייה, מייק מילר, ורשאד לואיס כולם מבוגרים ששנה נוספת בתעודות הליגה תהיה עוד סטירה למשחקם. התאמינו שחואן האווארד התלבש לשחק אמש? זקן בן 40 שלא מסוגל לנתר מעל לבנה. ג'ואל אנטוני וג'יימס ג'ונס הם שחקנים ליורוליג.

ואז, בתום השנה הבאה לברון עוזב את מיאמי וה-"שלישייה הגדולה" שהפכה ל-"אחד גדול". הקבוצה תתפרק בתום העונה הבאה כשריי אלן, לברון, שיין בטייה, מייק מילר – ואולי עוד 3-4 – לא יוחתמו או לא יירצו לחתום.

לכן המשחק מחר הוא חשוב יותר אפילו ממשחק שביעי נגד הספארס אם יגיע לזה. לא להגיע לגמר המזרח יהווה פצע אנוש שמיאמי לא תהיה מסוגלת להירפא ממנו. הפסד בגמר לספארס יפגע כמובן, אבל גם לארי בירד הגיע לגמר נגד הלייקרס והפסיד. להפסיד בגמר זוהי אופרת אחרת לחלוטין מאשר להפסיד בגמר הקונפרנס. לכן המשחק מחר ייעניין אותי יותר מכל משחק אחר הזכור לי מזה שנים.

אבל לא הכל אבוד: כפי שמיאמי עברה מטמורפוזה שלילית שקשה לתארה, היא מסוגלת להופיע כחייה רעה מחר. ראשית כריס אנדרסן חוזר כחייה. פתאום השלשות של אלן ובטייה יתחילו אולי להיכנס. מייק מילר יוכנס בזמן ל-3,4 שלשות משלו. דוויין ווייד ייקח את ג'ורג' היל לבית הספר, וכריס בוש יקלע 20 נק' מחצאי מרחק ומרחק, ומיאמי תנצח על 18.

ואז לברון נשאר, דוויין נשאר, כריס בוש נשאר. ריי אלן ושיין בטייה יילכו הביתה עם רשאד לואיס, ג'יימס ג'ונס, וג'ואל אנטוני, ויביאו במקומם שני צעירים טובים בטרייד או מהפרי אג'נסי. מיאמי תמשיך להיות הקבוצה לנצח עד שאר העשור לפחות.

לך תדע. איש לא מסוגל לנבא איזו מיאמי תופיע. מחרתיים ב-6 בבוקר בנהריה, כולנו נהיה חכמים יותר; כולנו נהיה נבונים יותר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. מנחם,קודם כל סחטין על חצי הודאה שלך לגבי ספולטורה,ולגבי הטור יש לי דז'ה וו היסטרי משנה שעברה מול אותה קבוצה רק בחצי,אני זוכר את אותו הטור(פחות או יותר) על הכישלון של מיאמי ושנראה מיאמי אחרת לגמרי,ובדיוק כמו שנה שעברה גם השנה לא יקרה כלום,מה שכן אני במקומך הייתי מתחיל לחשוש מה יקרה אחרי שנה הבאה,כי לברון ונאמנות למקום זה לא משהו שהולך ביחד,וויד בירידה גדולה כמו שכתבת אז אני בהחלט רואה אותו ממשיך לתחנה הבאה שלו והיא לא מיאמי(מעניין מה אני יעשה אם הוא יגיע ללייקרס אני אהיה בדיסוננס מטורף)

  2. אז בוא נבהיר רגע את הנקודה:

    בהתחשב בכל היכולות והכישורים הנדרשים ממאמן בליגה הזו, האמנם אריק ספולסטרה הוא המאמן הטוב בליגה ובפער ניכר בכל אחד אחר?
    האמנם הוא העילוי שהצהרת שהוא – גאון, מנהיג, מוביל, חדשני, מושלם ומשפיע על משחק של הקבוצה בכל עת?
    או שמא- התהפכת משל היית חביתה, ראית את האור והחלטת שבעצם הוא לא כל זה, ושקית של צ'יפס?
    מהיכרותי אותך אני יכול רק להניח שתירצה לחכות לפחות עד אחרי משחק 7 כדי לקבל החלטה בעניין.

  3. אם לברון באמת שחקן גדול בקנה מידה היסטורי כמו מייקל בירד מג'יק קובי
    הוא ייקח את המשחק על עצמו ולא ייתן לקבוצה שלו לעוף זה המבחן שלו

    חוץ מזה וויד כבר די גמור והוא נמצא בירידה שאני לא רואה אותה מפסיקה
    ובוש שכח שלפני שהוא היה במיאמי הוא הוביל קבוצה בעצמו ועכשיו הוא משחק בפחדנות ועדינות שלא מתאימה ופוגעת במיאמי בוש חייב לחזור לשחק כמו שצריך לברון צריך לא לאכזב אחד מהקלעים תופס יום והאנרגיות של כריס אנדרסן ונוריס קול יספיקו כדי לעבור את אינדיאנה

      1. מה הפרס?????? כי ממש הייתי רוצה מכונית על שלט עם פסים ירוקים שנוסעת מהר מהר !! ולא החרא הזה שאשכרה מחובר עם חוט לשלט)

  4. סןף כל סוף מנחם ציין את המעלה מס'1 של פופוביץ', צעקה על שחקנים /סופרסטארים על המגרש . ספולסטרה נראה לי נחמד מידי מכדי לעשות כמצוות מנחם ולצעוק עליהם, לברון חייב להבין שהוא צריך להיות הצועק. הוא הגיע למיאמי עם שני חבריו הטובים ביותר והגיע הזמן שהוא יגיד – חאלס! ולא רק לוויד ולבוש,לכול הקבוצה!!(חוץ מקומץ קטן מאוד שאשכרה מכבד את המעמד שלהם.)
    ספולבטרה לא יצעק עליהם . הוא יסביר והוא ידבר , אבל בחדר הלבשה המנהיג הבלתי מעורער הוא לברון, ולפעמים מנהיגים צריך לעשות דברים פחות זוהרים ונעימים.

  5. חבר'ה נא להירגע. מיאמי הורידו הילוך כי באיזה מקום במוח הם יודעים שהם חוזרים הביתה למשחק 7. ווייד העדיף לא לתת 100% ברבע הרביעי וכך גם בוש. לא נעים להגיד אבל גם הם לא מסוגלים לתת שני משחקי טירוף במהירות 100 קמ"ש. לברון לא ייתן לפייסרס לנצח. אבל טעיתי כל הפלייאוף עם הקליפרס, הגריזליס ואני אהיה יותר משמח לטעות גם פה.

    1. קשה לי להאמין שמיאמי הורידו הילוך, הם פשוט לא שחקו כמו שצריץ,(זה לא אמור לקרות ) אבל זה קורה. עכשיו מיאמי צריכה לעשות את ההתאמות המתאימות ולהיכנס לקצב הנכון שלהם כדי להגיע לגמר ושם להפסיד לספרס( בעזרת השם!)

  6. היית צריך לראות אותי אחרי שבקושי ניצחנו את NYU באליפות המכללות 0-1, קבוצה שאדלפי היתה לנצח בקלות. שני כדורים שלהם פגעו בקורה שלנו בסוף. אחרי המשחק לקחתי את כל השחקנים בחדר ההלבשה ל15 דקות של שטיפה שכמוה לא קיבלו בחייהם. הם אף פעם לא ראו אותי משתולל ככה. הכל מצידי היה קצת "משחק" אבל בזווית עיני ראיתי תדהמה ופחד בעיני שחקני. מאותו רגע ועד שלקחנו את אליפות ה-NCAA היתה לי קבוצה חדשה.
    אני לא חושב שלספואלסטרה יש את זה, ופט ריילי כבר עשה זאת אחרי המשחק הרביעי, ופעם נוספת זה לא יעבוד. אולי כפי שאתה מציע זה צריך לבוא הפעם מלברון. אבל הוא לא מספיק 'רע' ומפחיד כפי שג'ורדן היה.

  7. אופק,אני לא סגור בכלל שלברון הוא המנהיג שלהם,זכור לי שלפני משחקר שלוש אז האסלם אסף אותם והרביץ בהם ציונות,וגם שריילי נכנס לשיחת מוטיבציה אז לברון הוא השחקן הכי טוב שלהם אבל בטח לא מנהיג בלתי מעורער

  8. לרוב השחקן הכי טוב הוא המנהיג , כן האסלם נכנס לתפקיד הזה למשחק וגם ריילי. אבל המנהיגים הם בדרך כלל הטובים ביותר. ולברון הוא השחקן היחיד שעוד מספק את העונה . אבל מנהיגים הם לא רגעיים הם למשך תקופה , ובמהלך העונה הזאת לברון קיבל פיקוד בצורה לא פורמלית על הקבוצה.

  9. לא מסכים אתכם.
    יש מאמנים / מנהיגים עם מנהיגות שקטה, עניינית ונכונה.
    לא לכולם מתאים הסגנון של ריילי.
    אני בטוח שהיו טעויות מאמן בניהול המשחק אבל צרחות מוטיבציה לא יכולות לצאת מפיו של ספולסטרה לעבר כוכביו.
    זה בניגוד ל די-אן-איי שלו.
    (אולי אני טועה אבל לא זוכר את פיל ג'קסון צועק על כוכביו, אפילו שפיפן לא רצה לעלות אחרי פסק זמן כי התרגיל היה עבור קוקוץ').

  10. כתבתי את זה בתגובה לכתבה של יובל עוז אבל זה יותר מתאים לפה:
    מיאמי זקוקים לשיחה קבוצתית. בלי מאמנים, בלי ריילי, בלי בעלים (אולי רק עם המרגלים של לס כדי שנדע מה הלך שם).
    לברון חייב לישון על זה הלילה ולחשוב על הגישה שלו. לבוא לשחקנים ולהגיד: אני לא הchosen one , אני צריך אתכם, חייב אתכם, בלעדיכם אני לא קיים. לבוא לווייד, לעשות לו מסג׳ בברך, לבוא לבוש, לנשק לו את הקוקיות. להסתכל על באטייה, אלן, מילר ולהגיד אתם הכוכבים האמיתיים של הקבוצה הזאת. להאסלם ואנדרסן: אתם הלב והנשמה של הקבוצה. יום שני יוצאים למלחמה. מלחמה על ההיסטוריה.

      1. הקרדיט לקוקיות מגיע למישהו אחר פה שהכניס את זה חזק.
        אשך איך אתה יודע שזה לא לברון? אתה מכיר אותו אישית? הייתם אחוקים עוד מהשכונה בקריית אקרון?
        לי נראה שהוא יודע להוריד מעצמו כשצריך ולתת לאחרים להתבטא, הוא עשה את זה שנה שעברה וצריך גם השנה. אבל זה חייב לבוא גם מספולטורה שצריך לתת את ההוראה לשחק על אחרים.
        אני אתן לך דוגמא מהארדן, שזו דוגמא רעה מאוד כי הוא הוג בולר רציני, אבל איך יוסטון פותחת משחקים? כל הרבע הראשון הארדן נכנס פנימה במטרה להוציא ולהכניס את קלעי השלשות לקצב. ווייד יכול וצריך לשחק הארדן- כבר הבנו שהוא מפחד להיכנס עד הסוף אבל עדיין הוא השחקן היחידי במיאמי שיכול לחדור בלי עזרה. ולווייד יש את לברון ואנדרסן שיכולים להיכנס כמו בולדוזרים לקבל מבטים קלים במומנטום קדימה מתחת לסל. כמו שאמרתי אחרי משחק 4, רק צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסא והכל יסתדר

  11. זה נכון שלכל מאמן יש את הסגנון שלו. 'בר' בריאנט, מאמנה של אלבאמה בפוטבול, היה אומר בלחישה כמעט שבקושי שמעו אבל מילים בסלע, "ג'ון ברנטוף, אם אתה נותן ל..(נושא הכדור) יותר מ-50 יארדס היום אתה נושא הכדורים שלנו עד סוף העונה" (והוא התכוון לכך, וכולם ידעו שהוא התכוון).
    זה לא משנה אם בצעקה או בקול לחש: מה שקובע הוא שמה שאתה אומר חודר עמוק.

  12. מנחם סוף סוף נפל לך האסימון לגבי יכולות האימון של חלטורה
    מיאמי יקחו את ה – 7
    גם אם יזכו באליפות , אני בספק אם העסק ימשיך לרוץ
    וויד בגיל 31 נראה ומשחק מעבר לשיאו
    ההבטחה של לה ברון ל 5 6 7 אליפיות לא תחזיק

  13. מנחם, מה ההיט יכולים לעשות כאשר ריילי תקוע עם החוזים של וויד ובוש לשנים הקרובות? זאת אומרת יכול להיות שה"החלטה" שלברון לקח הייתה גרועה על אף העובדה שהוא לקח אליפות?
    כל עוד וויד יושב בקבוצה עם חוזה העתק שלו מיאמי לא יכולה להגיע לשום מקום.

  14. אני שמח שמנחם גגם ממרום שנותך ונסיונך אתה מבין סוף סוף שספולסטרה הוא לא גדול כל כך כמו שציירת אותו.

    הוא אדם חכם, משכיל ובעיקר עם אינטילגנציה ריגשית גבוהה שיודע בדיוק להשתלב בקבוצה כזאת אבל הוא לא הדבר הכי חשוב שצריך מאמן בNBA, יותר מדיע בכדורסל, יותר מלדעת לצייר תרגילים וזה כריזמה וזה לדעת בשנייה אחת לגרום לשחקנים לפחד ממנו, להעריך אותו. מאמני הלפט טופ האלה יכולים לזמר מהיום ועד מחר בלי כריזמה שום דבר באמת לא מחלחל ברגעים שצריך את זה.

    אגב אתה דיברת על שטיפה לשחקנים, מי שעשה קריירה על זה ולקח את זה צעד קדימה זה אלכס פרגוסון. מה שמכונה שנים "כמייבש השיער" המפורסם.

    אני אוהד יונייטד מ-96 ותמיד יכולת לזהות את השחקנים שלו עולים לכר הדשא שונה לגמרי במחצית השנייה.
    מי שקצת קרא את הביוגרפיות של פרגוסון, נוויל, סקולס, קין, בקהאם גם מבין יפה מאוד מה המשמעות של מייבש השיער של פרגוסון.

    זו כריזמה במיטבה.
    כאלה היו גם פט ריילי, פיל ג'קסון וכאלה יש בשפע במכללות, לעומת זאת במקצוענים יש מעט מאוד כאלה כיום.

    בסופו של דבר אם אין לך לברון, וויד ובוש בשיאם אז מאמן עם כריזמה זה כנראה ההבדל בין קבוצה לאליפות ובין קבוצה שהתקרבה אבל לא לקחה.

    אגב, מנחם אני סקרן מאוד לראות בשלישי לפנות בוקר מיאמי מנצחת(ולדעתי היא תנצח) האז תתהפך כמו פיתה ותכריז בריש גלי שספולסטרה הוא המאמן הגדול בליגה.
    זה קצת עושה לי פלאשבקים לקינה שלך משנה שעברה מאותה סדרה שהכרזת שההיט מחוסלת….

  15. כשהמצלמה התמקדה אתמול על ריילי אחרי עבירת התוקף המגוכחת של ג'יימס, נראה היה שעובר לו משהו מעניין בראש.

  16. סדרת גמר בין אינדיאנה פייסרס מול סן אנטוניו ספרס היא סיוט של דיוויד שטרן. פרט להוזיירס ותושבי איי הבתולה הסדרה לא תעניין את האמריקאי הממוצע.

    תחשוב שבגמר ליגת האלופות היו דורטמונד ושחטאר דונייצק (לביירן מינכן עוד יש סקס אפיל כלשהו). כמה רייטינג היה?

  17. אני חושב שההחלטה לעשות טרייד על בוש כבר מתגבשת אצל ריילי.

    ומי שיושבים וקוצצים ציפורניים עכשיו ומייחלים להפסד של מיאמי זה הלייקרס.

    אחרי הפסד כזה יתחילו כל הליחשושים והכתבות על עזיבה אפשרית של לברון בסוף העונה הבאה ועל מעבר ללייקרס.

    יש אפילו סיכוי שהדחה של מיאמי תשפיע על ההחלטה של הווארד בגלל זה, כי זה מה שהלייקרס מנסים למכור לו – את מה שהם יהיו מסוגלים לעשות בסוף העונה הבאה עם המקום בתקרת השכר.

    1. דדי,כתבתי את זה בתגובה למעלה,מה יקרה אם לברון באמת יעבור לליקרס? זאת בעיה בשבילי שמצד אחד יש את השחקן שאני הכי רוצה שיפסיד ומצד שני את הקבוצה שאני אוהד מילדות

      1. יש לי את אותה בעיה בדיוק יניב חחחחח

        בגלל זה אני גם לא מצליח להביא את עצמי להתלהב מזה…

        אם יקרה – יקרה.
        לאהב אותו אני אף פעם לא אוהב.

      1. קבוצות שלא יכולות להשיג שחקן כזה כשחקן חופשי.

        כל מיני שווקים לא אטרקטיביים למינהם כמו מילווקי, יוטה, וכו (סתם דוגמאות תיאורטיות).

        טרייד של בוש תמורת ננה יכול לעזור ל 2 הקבוצות.

        ואם כל זה לא עובד – תמיד יש את הנטס שיתנו את האמפריז, סיין אנד טרייד של בלאטש שהוא הנכס המרכזח כאן, ואיזה 2 בחירות דראפט…

        בסך הכל בוש שחקן הרבה יותר טוב ממה שמתאפשר לו להראות במיאמי, ופשוט יהיה להם קשה מאד לשפר את הקבוצה אם לא יפטרו מהחוזה שלו.

    1. אני לא הבנתי למה מיאמי לא תזכה באליפות במהלך העשור, כי החוזים של בוש ו-וויד יסתיימו בוש לאיוחתם לעוד עונה , יביאו שחקנים איכותיים (וויד יסיים את הקריירה שלו בצורה מכובדת כשחקן של ההיט לכל הקריירה). כן הם יהיו מרוסקים לתקופה אבל מה מונע מהם לקום חזרה?

  18. כל השלישייה הגדולה היא בלתי אפשרי מבחינת טריידים עם החוזים המטורפים האלה, בוש לא שווה את החוזה שלו אז מי יקח אותו בטריד??
    וויד כבר מרוסק ולא יכול להביא תועלת ביחס לחוזה שלו., ומיאמי לא תוותר על לברון! ואם כן הקבוצה שלוקחת אותו צריכה להיות בעלת יכולת לעבור את תקרת השכר ולהתמודד עם קנסות כדי לבנות לו קבוצה ראויה לאליפות – כי אחרת הוא לא ירצה להיות שם!

  19. ההרגשה שלי עתה היא שדוויין ווייד יתן מחר משחק גדול למרות הפציעה. הוא אמר הבוקר לספורטסנטר (לבושרד), "אני פצוע. הברך כואבת לי בכל ניתור. אבל אני לא פצוע 'פציעה של 10 נקודות'. אני יכול, וצריך, לעשות הרבה יותר טוב".
    אני מרגיש שזה בדיוק מה שהוא יעשה.

    1. גם לדעתי הוא יתפוצץ וייתן משחק גדול,בכלל המשחק יהיה בשליטת מיאמי לכל האורך ואינדיאנה לא תצליח להתקרב,אנשים שוכחים שגם שנה שעברה מיאמי התקשתה בדרך לגמר ובגמר התפוצצו,אותו דבר יהיה השנה,ברגע שמיאמי יעברו את אינדיאנה הם ינצחו די בקלות את ס"א ייגמר 4-1 למיאמי

  20. הקעקוע והמחלוע (כריס אנדרסן) ישוב למשחק 7. איתו היברט פחות יחגוג תחת הסל.
    יותר מדי מתעסקים בוייד ובבוש ושוכחים שיש להיט ספסל ושחקנים משלימים לא רעים לגמרי שלא תפקדו הפעם. לא ריי אלן, לא צ'למרס, לא באטייה, אפילו האסלם. נכון שמוייד מצפים ליותר (גם מבוש, אבל פחות), אך הוא פצוע. להבדיל מדריק רוז, הוא משחק גם כשכואב לו.

    לא אני ממיאמי, הייתי מודאג יותר מאפס הנקודות של האסלם וממיעוט הדקות של באטייה.

    דרך אגב, גמר 2004 זכור בעיקר בגלל הריב בין שאקיל לקובי בלייקרס, אבל שוכחים שקרל מאלון היה פצוע ולא שיחק בגמר. איתו אני מנחש שהלייקרס היו לוקחים אליפות רביעית רצופה. פציעות זה חלק מהמשחק. קשה לי להאמין שוייד יפרוץ במשחק 7 ויתן +25 נקודות בייחוד כשהמשחק שלו בנוי הרבה על אתלטיות וחדירות. גם עם 10 נקודות שלו האחרים לא היו צריכים להיראות ככה.

    מצד שני אני זוכר את איזיאה במשחק מספר 6 בגמר 88 (הדוקטור בטח יזכור) ומה שהוא עשה על רגל אחת ללייקרס ברבע השלישי היה הירואי מצד אחד, אבל גמר את הפיסטונס בגמר כי הוא לא שיחק במשחק 7 כי הפציעה החמירה. אולי כדאי לשחק בזהירות עם הדקות של וייד כדי לא לגמור אותו אם מיאמי יגיעו לגמר ה-NBA.

    מזל שאני לא מקבל החלטות במיאמי.

  21. מוקדש לאלעד רבין וחבורתו.

    אני מפסיק לראות נ.ב.א .

    אם במשך שני עשורים של צפייה מסיבית בשידורי נ.ב.א לא זכיתי לראות אפילו אליפות אחת של לטרל/נאש/רג'י מילר או צ'ארלס בארקלי משהו מסריח .

    אני חושב שמדובר בליגה שמקדשת את הפיזיות וה'שואו טיים' על פני חשיבתיות וקבוצתיות..

    לכן אהבתי את האליפויות של דאלאס ודטרויט.

    אני חושב שההחלטה של לברון הייתה פחדנית ותבוסתנית.. לחבור לדווין וויד במקום לבנות קבוצה שתבעט לו בתחת זו הלוזריות בהתגלמותה ולא אכפת לי כמה טבעות הוא ישים על הידיים..

    אגב .. גם הבחירות של ריי אלן וראשרד לואיס היו מתבטלות ופחדניות..

    אני בז לכריס בוש וגם דוויט הווארד הוא מבחינתי פלוץ ריחני וטו לא..

    אני חושב שהאליפות של 2007 נלקחה מפיניקס ונאש ע"י החוקים הדרקוניים והמטופשים של הליגה וע"י הוראות פתיחה באש שפופוביץ' הגה ורוברט הורי הוציא לפועל..

    לא יכול להיות שאמארה ודיאו יקבלו עונש על מכות שהלכו ג'אמאל משבורן ולארי ג'ונסון עשרים שנה לפני.

    אגב.. לדעתי גם הפציעה של ווסטברוק הייתה מעשה ידיו של הפופוביץ' ואל תתפלאו אם אותו בברלי שפצע את ראסל כשביקש 'טיים אאוט' והעביר את הגוף שלו למצב 'רפוי'

    יוחתם במרוצת השנתיים הקרובות בסאן אנטוניו…

    טים דאנקן עם האפס כריזמה שלו מזיז לי את הביצה ומאנו ג'ינובילי [שחקן גדול איש קטן] עם ההתחזויות לתוקף לא יזכה לצפייתי בארבע לפנות בוקר..

    אני חושב שדיאנדרה ג'ורדן ובלייק גריפין הם שחקנים מוגבלים ולא חכמים.. וגם דרון וויליאמס הוא כלום בפיתה..

    אהבתי את העיניים הפצועות והרעבות של לטרל, אלן אייברסון ודריק רוז אבל זה כנראה לא מספיק בשביל למלא את האצבעות בטבעות..

    אני חושב שהיה טעם לפגם בעובדה שהסנטר המפלצתי ביותר ששיחק בליגה בעשרים שנה האחרונות [שאק] חבר לגארד הטוב בדורו…

    אני חושב שמשחק שבע בין לייקרס לפורטלנד היה מכור.. מבויים ומזוייף..

    ואני חושב שהטרייד של פאו מממפיס היה ציני בצורה יוצאת דופן ואגב.. הבחירה של סטרן לא לתת לפול ללכת ללייקרס אבל כן ללכת לקליפרס הייתה צינית לא פחות…

    אני חושב שגם בוסטון וגם דטרויט היו צריכים לנצח את משחקי שבע על התואר אבל לא עמד להם הכוח..

    אני חושב שג'ורדן נעזר בשופטים הרבה כדי לזכות באליפות השישית שלו ושהשופטים הלכו עם לברון בכל הכוח שנה שעברה כדי שהוא יקח אליפות ושחס ושלום ערך המותג לא יפגע וימכור פחות מרצ'נדייז..

    אני חושב שהארדן יצא חציל עם המעבר הזה ליוסטון.. [וגם לין .. אבל הוא סתם טייוואני עם עצירות] יכול להיות שאם היו עכשו ארבע/חמש שנים של אוקלאומה–מיאמי ראש בראש הייתי נשאר…

    אבל .. שוב .. אני מצטער.. הליגה הזו פשוט לא שווה את השעות שינה שלי..

    אני חושב שג'יי אר סמית' הוא אימבציל חבצלות עם אינטילגנצייה של אפרוח ושכרמלו לא הרבה יותר טוב מזה..

    אני חושב שדיויד סטרן הוא יהודון טמא/תעב בצע שלא מזיז לו לשחוק את הכוכבים שלו לכדי התפרקות בחודשים אפריל מאי ושהפלייאוף הזה יכל היה להיראות פי שבע יותר מעניין

    אם קובי/ראג'ון/ווסטברוק/רוז היו מופיעים.

    אני חושד בכמה וכמה הגרלות לוטרי שלדעתי היו תפורות..

    אני חושב שלשאראס/ספנוליס/פאפלוקאס [כל אחד בנפרד… כן..] יש יותר אינטילגנציית משחק מכל מיאמי ביחד [לא כולל שיין באטייה]

    אני חושב שצריך לזווג את סרינה ויליאמס ולברון ושהילד שלהם יעסוק ב 3 או 4 ענפי ספורט ויהיה אחד מהשלוש הכי טובים בפוטבול/כדורסל ועוד משהו בו זמנית..

    אל תדאגו ,, אני לא מתחיל לראות קריקט/רוגבי/פורמולה או אופניים.

    אני נשאר עם הליגה האנגלית/קטמון וקצת ישראלית וטיפה נאפולי..[למרות בניטס] . אני לא יתחיל לראות מכבי ת"א בחמישי כי אי אפשר לבנות גן עדן בדם.. והדרך שבה מכבי הפכה להיות 'הקבוצה של המדינה' הייתה כוחנית ,ברוטאלית וזיקוק טהור של כל מה שרע ב'שוק חופשי' ובקפיטליזם החזירי.

    אני לא חוזר לראות "יו אף סי" כי אין שמה מישהו שגורם לבלוטות הרוק שלי לעבוד כמו צ'אק/רנדי או פרנקי אדגר..

    אני אוהב את חבר שלי חן קופר ומתגעגע אליו הרבה ומנצל את הבמה הזו כדי לאחל לקבוצתו , שהיא אגב אירגון הספורט השנוא עלי בחצי הכדור המערבי, לזכות באליפות השנה כי אני סבור שאם לקובי יש חמש טבעות גם לטים דאנקן מגיע..

    אני מבקש מחברי אייל לא לדבר איתי יותר על נ.ב.א ולא לשאול אותי אם בא לי לראות איתו את המחצית השנייה בשש בבוקר או אם ראיתי מה היה בלילה..

    אני לא צריך לעשות ילדים או להתחתן עם איזו פאקאצ'ה בשביל להפסיק עם החרא הזה..

    אני פשוט מפסיק לראות נ.ב.א כי זו ליגה שהיא חמישים אחוז מבויימת וארבעים אחוז טיפשה וחסרת תחכום.

    אני רוצה לזכור אותה עם הארדן דופק שלשה על סאן אנטוניו ושולח אותם לחפש את החברים שלהם..

    דברו איתי על ליגה אנגלית .. על הצ'מפיונס או על בני לוד..

    דברו איתי על כוסיות, סדרות בעברית או סרטים באנגלית ..

    תתלוננו על מחירי הגאנג'ה הבירה או על יאיר לפיד..

    אל דברו איתי על נ.ב.א ..

    כי אני כבר פשוט לא רואה את הליגה הזו..

    ירון נוי.

    סטודנט חופשי שרואה טניס.. עד שיוכח אחרת..

    1. מכורה או לא, מטומטמת או לא – זה עדיין מעניין לראות אותה!
      תמיד יש דרמות, מהפכים ורגעי קלאץ', צד לשנוא וצד לאהוב.
      ויש כאן את הופס, לדבר על זה!
      מה רע?

    2. אני לא כל כך מסכים איתך
      התגובה מאוד מעניינת , דווקא העונה זו הוכחה מובהקת שכלום לא מסודר או מכור
      גם אני נמצא לעיתים תחת הרושם שמשום מה דברים מסתדרים בסוף לכוכבים , אבל תכלס זה עדין ענף הספורט המרגש ביותר שיש

  22. ולגבי הכתבה, בוא נגיד שההחלטה של ספולסטרה ללכת עם אלן או באטייה ולא עם מייק מילר עד שהמשחק בעצם גמור, היא אחת היותר מוזרות שאני זוכר ממאמן.

    כל פעם שהמילר הזה מקבל 3 דקות הוא נותן יותר תרומה ממחצית של באטייה או אלן.

    באמת שמדובר באחת התעלומות הגדולות ביותר שזכורות לי מבחינת רוטציות של מאמן – בלי קשר למה אני חושב על ספולסטרה.

    פשוט מוזר.

  23. הדבר העיקרי שאני רואה שזו היתה צריכה להיות השנה של אוקלהומה אם ווסטברוק לא היה נפצע הכל היה אחרת!! אני לא רואה את מיאמי בכושר הזה עוברים את OKC

  24. יהיה משחק צמוד מאוד לפי דעתי, אינדיאנה יבואו לנצח, והרבה מזה יהיה תלו בכמה השופטים יהיו מוטים.
    כמה עבירות תוקף, שריקה על כל נשימה בהגנה והם מנטרלים להם את היברט או ווסט.
    בגלל שזה הולך להיות צמוד לדעתי, השופטים יהיו צריכים לעשות שריקות שערורייתיות ממש כדי להכריע אותו. מקווה שזה לא יקרה,ושנישאר עם טעם קצת יותר טוב בפה, שהקבוצה הטובה יותר ניצחה.

    בכל מקרה – מיאמי הזאת גמורה כי גם אם תנצח היא תינגף בידי הפלח ותקרוס בכל מקרה!
    חלטורסטרה – האיש שהיה שם (שים כל פרצוף אחד במקומו וגם הוא לוקח שנה שעברה אליפות. כן, גם יהודה שישליק שלא יודע מילה אנגלית).

  25. אמנה מספר טעויות
    הפייסרס הרבה יותר חזקים ממה שנדמה לרבים וטובים.
    מיאמי צריכה להיות בשיאה או קרוב לשיא כדי לנצחם. בניגוד לפסימיות בכתבה זו. מיאמי בהחלט יכולה לנצח את השביעי.
    הפייסרס הם מצ אפ מאוד לא נח להיט. יש להם יתרון משמעותי בקו הקדמי היברט ככח התקפי זה פקטור שאני לא בטוח שההיט לקחו בחשבון. הם כל פעם מופתעים מחדש מהסלים שהוא ממטיר עליהם.
    לברון לא יכול לנצח לבד , גם לא בריינט ואפילו לא גורדן.משחק 6 היה לברון המלך+ ליצני חצר.אבל משחק טוב יותר של בוש או וויד פלוס ביתיות . להערכתי יכריעו את הכף.
    אחרי כל כתבה שבה לס צולב את ההיט הם מנצחים, זה הופך להיות פקטור מתמטי.
    אישית אני מחבב את ההיט , אבל אלך בעקבות האנדרדוג לכן ארצה לראות את הפייסרס מנצחים.

  26. וויד אולי לא יכול להישתפר יותר. אבל מה שכן הוא יכול וחייב לעשות, זה להתאים את עצמו ליכולות שלו היום, אם זה לשפר את הג׳אמפ שוט, או להיכנס יותר לפוסט אפ. הקליעה מרחוק גם תפתח לו יותר את הצבע לחדירות מדי פעם.

  27. לדעתי הלא מבוססת הסיבה שמילר לא משחק יותר היא שמעל שבע דקות יש חשש רציני שהגב שלו יתפס, בחייאת , הבנאדם מחזיק את הגב אחרי כל קפיצה….

  28. דדי אתה חי בחלום רטוב שלברון יעבור ללייקרס כשתתעורר
    תגלה שגם דוויט הווארד עבר ליוסטון,אם לברון לא רוצה להפוך לבדיחה בממדים היסטורים הוא יסיים את הקריירה המיאמי הוא יסגור מעגל עם קליבלנד.

  29. מילה על המשחק,
    גם אני קיללתי את ספולסטרה כל המשחק,המון החלטות שגויות,ההגדרה של לס באמת הכי מדוייקת -הוא פשוט פחדן,
    ברמה שאפילו מפחד לנסות,תקוע עם ג'ואל אנתוני שהוא כאילו שחקן כאילו יכול לקחת ריבאונד וכאילו יכול לשמור על היברט,עד שהעלה את מילר הנשמה יצאה,מפחד לנסות את לואיס-גבוה שקולע שלשות-ושוחק את וויד כשהוא רואה שלא הולך לו.
    אז זהו גיים 7 וכמו שאתם יודעים ניצחון בגיים 7 הרבה יותר מתוק.

  30. אני מסכים עם אפלטון לגבי השיחת מוטציה בלתי פורמלית, וגם לגבי זה שלא חייבים לצעוק כדי להחדיר מוטבציה, לא כל מהיג טוב הוא מנהיג שצועק וצורח על שחקניו.

    מה שחשוב זה לחדור למוח וללב של השחקים ולהעביר להם את המסר שזה להיות או לחדול, אין יותר הזדמניות אם הם לא יעשו את זה במשחק הבא, זהו קפוט הלכה כל ההשקעה של העונה, ומי יודע מה יהיה בשנה הבאה.

    לברון כמה שיהיה טוב, אי אפשר לצפות ממנו כל פעם מחדש שיציל את המצב כל פעם מחדש, הוא חייב לקבל עזרה, אם זה בהגנה , אם זה בחסימות בהתקפה ,אם זה קליעות נקודות מצד כל שחקן אחר כדי שהוא לא ירגיש שהוא חייב לקלוע מעל 60% מהנקודות של הקבוצה…

    אם כל אחד ירתם למען המשימה המשימה של כולם תהיה יותר קלה לביצוע.

    אני יכול להעיד על עצמי שאני מנהיג שקט, אני מנהל מחלקה במפעל ואף פעם לא צעקתי על אף עובד, גם כשהיה צריך להעמיד את העובד על מקומו, פשוט חיכיתי לזמן הנכון וזימנתי אותו לשיחה ופתרתי את הכל דרך שיחה.

    אצלי כל העובדים נותנים 100% מעצמם ואין מצב שמישהו מתבטל ברגע שאין לו מה לעשות, וזה לא בגלל שאני רודן או משהו כזה…

    יש 2 דרכים להיות מנהיג 1)בדרך של הפחדה – מי שמתתך מת מפחד ממך ולכן יעשה מה שתבקש ממנו
    2)בדרך של הערצה וכבוד, יעשו מה שאתה מבקש בגלל זהם מעריכים אותך ויעשו הכל למענך ולמען הקבוצה.

    אני מאמין שמיאמי לוקחת את משחק מס' 7

    אבל יהיה להם קשה מאוד להתמודד עם הספרס

    מה שיהפוך את הסידרה הזאת למרתקת.

  31. אגב מיאמי נקבות לא יאמן איך הם נראו כמו מכבי – ריאל מדריד, אבל זה המחיר של אוהדי הצלחות [כמוני] 70 אחוז מהזמן תלקק ת'אצבעות, אבל את החרא תאכל בכף הגשה של טשולנט

  32. רגע…ומי הגאון ששכר את ספולסטרה?

    מאמן גדול נבחן בעת משבר, בינתיים ספולסטרה נכשל בגדול ומועמד לתורא מייק בראון 2013

    1. יא דפוק בראש: בארבע שנים יש לספואלסטרה אליפות, סגנות אליפות, והעונה כמעט בטוח אליפות שלישית. אין מאמן אחר בליגה שהגיע לקרסוליים של הישגי אריק. אתה יותר דפוק משימי ריגר האורגינלי!

      1. תגיד לי, אתה שם לב לבהמיות שנוטפת ממך?
        אין לך כבוד בסיסי לבני אדם…זה עצוב.
        אתה כל כך חסר בטחון בנימוקים שלך שאתה חייב לנבל את הפה?
        גועל נפש!

        1. ויש לך עוד דבר או שניים ללמוד משימי…במיוחד בכל הנוגע ללהיות בן אדם.
          כותב את זה וברור לי שזה נופל על אזנייםן ערלות…

  33. מנחם. אתה מדבר שטויות. מיאמי לוקחת את אינדיאנה לפחות בעשר פלוס. קרא עיתונים באינדיאנה שם מצוטטים ככאלה שעשו את שלהם. הם לא מסוגלים לנצח את השביעי במיאמי.

  34. מספידי מיאמי שוכחים שהם ניצבים בפני קבוצה מאוד מוגבלת עם לא מעט חסרונות, שהחשוב שבהם נכון לעכשיו הוא היעדר ספסל. החבר'ה האלה כבר מותשים משבועיים של משחקים שוחקים ואינטנסיביים יום כן יום לא. ראינו את זה בגיים 5, ומשחק 6 היה על אדי דלק אחרונים. אופתע מאוד אם מיאמי לא ינצחו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט