תנו לי תנו לי רוקנרול: סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

ליגת ה-NFL ידועה כליגה הפכפכה, אך מה שאנחנו רואים השנה ייחודי אפילו בנוף שלה. מלבד הראמס אין לנו עדיין מועמדות פלייאוף וודאיות ואם ננסה להכין "דירוג עוצמה" של קבוצות הליגה נקבל תשובות שונות לגמרי. אבל אנחנו לא פה להתלונן, אחרי הכל זאת הסיבה שאנחנו צופים במשחק הזה, והיי אפילו לקליבלנד כבר יש ניצחון. אז בואו נרוץ לסיכום השבוע:

רונקנרול

אחד ההישגים הגדולים של העיר קליבלנד היה הקמפיין המוצלח שהביא לבסוף אל ימת אירי את היכל התהילה של המוסיקה, ומשך אל העיר המנומנמת בצפון ארה"ב תיירות שלעולם לא היתה מגיעה אליה בדרך אחרת.

היכל התהילה של הרוק. הדבר היחידי שיש לעשות בקליבלנד

מאז חזרו לליגה ב-1999 הבראונס היו הכל חוץ מרוקנרול. הקבוצה ששוחזרה לאחר המעבר של המקורית לבולטימור מעולם לא הצליחה להגיע להישגים של "הקבוצה המקורית" ונאחזה בעבר בניסיון נואש לשמור על לגיטימיות בליגה ועל הכיסאות מלאים באיצטדיון – בו עדיין אפשר לראות אוהדים לבושים בחולצות של טים קאוץ', הקווטרבק הכושל שנבחר בבחירה הראשונה בדראפט והיה האחרון להוביל את הקבוצה לפלייאוף.

הבראונס פתחו את העונה בסערה והיו קרובים לסיים את רצף 20 המשחקים שלהם ללא ניצחון, אך כרגיל בשנים האחרונות היה חסר להם את המשהו הנוסף כדי להשיג את המטרה. כל זה הסתיים ברבע השני של משחק יום חמישי מנומנם מול ניו יורק ג'טס.

בייקר מייפילד, הבחירה הראשונה בדראפט, ראה דקות ראשונות על המגרש לאחר שהקווטרבק הפותח, טיירוד טיילור, סבל מזעזוע מוח, ובתוך דקות ספורות הצליח לשנות את הגישה של חבריו לקבוצה ואולי גם את הנרטיב של המועדון.

קאוץ'. האחרון שהוביל את הבראונס לפלייאוף 

בניגוד למוסיקת המעליות ששמענו בשנים האחרונות, מייפילד הגיע בגישה שונה וניפץ כל מה שעמד מולו על הבמה. הוא ידע לבחור את הנקודות הנכונות בהן לתופסים שלו יהיה יתרון על המגנים, הוא קרא את המגרש באופן אינסטקטיבי והתעלם לחלוטין מספר המהלכים המיושן של הקבוצה שלו, ומסר מסירות אמן לאיזורים קשים.

כנראה שהסיבה לתצוגה הנהדרת שראינו היא שהג'טס לא התכוננו למשחק מול מייפילד ולא ידעו להתמודד עם כניסתו תוך כדי המשחק. המסירות שהצליחו במשחק הראשון לא יהיו כאלה קלות בשבועות הבאים לאחר שהקבוצות היריבות יצברו שעות וידאו על סגנון המשחק שלו, אבל את הניצוץ שהודלק יהיה קשה לכבות. סוף סוף יש מישהו שבשבילו שווה להגיע למשחקים.

רכות

אחד הסיפורים הגדולים העונה הוא המספר הגדול של שריקות השופטים בכל פעם בה נפגע הקווטרבק משחקן יריב. הנושא שעלה לדיון במהלך קדם העונה קיבל משנה תוקף בשלושת השבועות הראשונים לאחר שקליי מאת'יוס קיבל שוב שריקה על עבירה (שלישית במספר) לאחר שביצע הפלה (סאק) חוקית.

ההגנה על הקווטרבקים הפכה בשנים האחרונות לעניין מרכזי בליגה. מדובר בשחקנים הרווחיים ביותר ואלה שמביאים את הרייטינג – בטח לאחר שהליגה עברה לליגת מסירה באופן מלא וכמעט וזנחה את משחק הריצה.

עם זאת, הדאגה – שרבים רואים בה מוגזמת – מגיעה על חשבון שחקני ההגנה, שנאלצים להתמודד עם שינויים גוברים והולכים בכל עונה ומשבשים את צורת המשחק אליה היו רגילים. קשה לבוא בטענות לשופטים בשריקות נגד מת'יוס, הרי מדובר באחד השחקנים המלוכלכים בליגה (הפגיעה המאוחרת שלו במיץ' טרוביסקי בשבוע הראשון היא רק דוגמה אחת), אבל היא גם מעלה שאלות על אופי המשחק בשנים הבאות, מכיוון שהיו נכונות לפי החוקים הקיימים.

"אנחנו רכים מידי", אמר השבוע בראיון בעלי הדאלאס קאובויס, ג'רי ג'ונס. "אנחנו רוצים שהאוהדים מגיעים ליציעים יידעו שמדובר במשחק קשוח יותר מזה שהם רואים במכללות או בתיכונים. יש דברים שצריך לעשות". אולי הוא צריך לקחת דוגמה מהאבא של הפוטבול המקצועני:

עוצמה

אולי אחת הסיבות שבגינן הקשיחו את חוקי ההגנה על הקווטרבק היתה הפציעה של אנדרו לאק. הקווטרבק שהיה אמור להיות הפרנצ'ייז פלייר של הליגה לשנים רבות – פרוספקט כל כך טוב שלא ניתן להיכשל איתו, חזר השנה למגרשים לאחר שנתיים של התמודדות עם פציעה בכתף.

הפציעה שינתה לחלוטין את סגנון המשחק של לאק והשנה אנחנו רואים יותר מסירות קצרות שמזכירות את התקפת הווסט-קוסט ופחות את ההתקפות המתקדמות שראינו אותו משחק תחת צ'אק פגאנו או ברוס ארינס ובטח לא את ההתקפה שראינו את אצל פרנק רייך בפילדלפיה של העונה שעברה.

לאק. כבר לא הפנים של הליגה 

ב-179 (וחצי) הדקות הראשונות של העונה נראה שזה מצליח. לאק התאקלם מהר לסגנון החדש ונראה היה שהקולטס מצאו את הנוסחה המנצחת. אך האירוע שקרה בשניות האחרונות מטיל צל כבד על העתיד שלו במועדון.

בפיגור של ארבע נקודות בשניות הסיום כל מה שנותר לאינדיאנפוליס לעשות היה לזרוק הייל מרי. מדובר בזריקת התאבדות לאורך כל המגרש אשר נותנת סיכוי מינמאלי לניצחון, אך צריכה להתבצע בשלמות על מנת שתוכל להצליח. לעוצמת הזריקה יש כמובן חלק מכריע בתוצאה.

פנינגטון. ההיסטוריה חוזרת?

רייך החליט לקחת פסק זמן לפני הניסיון האחרון ובסיומו חזר עם ג'קובי בריסט המחליף, מכיוון שלא סמך על יכולת הזריקה של לאק. האירוע הזה אולי סמלי, אך הוא הראה לכולם כי הכתף הפגועה כנראה לעולם לא תחזור לשהיתה, והזכירה את צ'אד פנינגטון שלאחר התחלת קריירה מבטיחה נמוג אל השקיעה לאור פציעה דומה. לליגה ולנו נותר רק לקוות שהמצב הפעם יהיה שונה.

בריאות

מינסוטה וייקינגס עשתה השבוע משהו שאנחנו רואים מעט מידי ממנו בליגה. ביום חמישי שעבר היא החליטה להודיע לאברסטון גריפין, אחד הכוכבים שלה בהגנה, שהוא לא רשאי להצטרף לקבוצה עד אשר יעבור בדיקה פסיכולוגית. האירע הזה הסתיים, לפחות לבינתיים, עם אישפוזו של גריפין במוסד סגור לאחר שפרץ לביתו של חברו לקבוצה טריי וויינס ואיים לירות בשומר שמנע ממנו כניסה למלון של הקבוצה.

אנחנו רואים בשחקנים של המגרש גלדיאטורים מודרניים שנמצאים שם רק כדי לשעשע אותנו אך לעיתים רבות אנחנו (אך בעיקר הקבוצות) שוכחים שמדובר בבני אדם מורכבים, עם בעיות בדיוק כמו של כל אחד ואחד מאיתנו, כאשר גם לאופי המשחק יש פה תפקיד לא קטן.

למזלו של גריפין לס פיקו, האחראי על התפתחות השחקנים במועדון, הרגיש בימים שלאחר המשחק מול גרין ביי שהטאקל ההגנתי לא מתנהג כשורה והפנה את תשומת ליבם של ראשי המועדון. פיקו כנראה הציל את חייו של גריפין ולימד לקח חשוב מאוד את יתר קבוצות הליגה.

גריפין. רק בריאות

 

למי שמעוניין להרחיב בנושא, כדאי מאוד לקרוא את סדרת הכתבות המתורגומות של סמיילי כאן באתר, על בעיות הנפש של שחקני ה-NBA.

***

משחק יום חמישי: מינסוטה וייקינגס אצל לוס אנג'לס ראמס

לאחר שבשבוע שעבר המשחק של יום חמישי שבר את שיאי הצפייה, גם הפעם אנחנו מקבלים ממתק אמיתי, שבסיטואציה מסוימת יכול להיות גם משחק גמר ה-NFC.

התקפת הראמס נראית בלתי עצירה וג'רארד גוף כמו השחקן שחשבו שהוא כשנבחר ראשון בדראפט, כאשר הכלים ההתקפיים שלו לא נגמרים ויעשו בעיות לכל סקנדרי בליגה. עם זאת, בצד ההגנתי המארחת תגיע ללא אקיב טאליב ומרכוס פיטרס מה שיאפשר לקירק קאזינס לבחון טוב האם המחליפים שלהם עומדים באותו הסטנדרט.

הוייקינגס מגיעים אחרי שבוע נוראי עם ההפסד המפתיע לבאפלו והמקרה של אברסטון גריפין, אך ינסו להיות ממוקדים לפני שהעונה – שהתחילה עם הרבה ציפיות – תברח להם מהידיים.

הימור שלי: הוויקינגס והמתאם ההתקפי ג'ון דה-פיליפו עדיין לא מצאו את השטף ההתקפי שיאפשר להם לגבור על קבוצה כל כך שלמה כמו הראמס, כך שהחבורה של שון מקווי תמשיך עוד שבוע עם אפס בטור ההפסדים.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. החוקים להגנת הק"ב הם נכונים, שחקני הגנה נופלים בכוונה ובכל כובד משקלם על הק"ב, זה פשוט מיותר.
    יש עננה כבדה מעל הליגה, עקב פגיעות הראש של השחקנים, וטוב עושה הנהלת הליגה שמקדימה תרופה למכה, גם אם זה לא נעשה באופן אלגנטי יותר מידי.

    1. אני לא מסכים. להשתמש במשקל שלך צריך להיות דרך לגיטימית לשחק. פוטבול הוא משחק פיזי ולעתים אלים כל מי שבוחר לשחק יודע את זה. אי אפשר להפוך אותו לספורט של מגע עדין. אין שום דבר מלוכלך לטעמי בלהשתמש במשקל שלך כדי לתקל.
      ראינו השבוע שחקן של הדולפינס מסיים את העונה בגלל שניסה להימנע מליפול עם כל למשקל גופו על היריב. ראינו מספר לא מבוטל של הפלות ק"C שלא קורות בגלל שהמגן מפחד לקבל דגל. זה נהיה מגוחך והליגה חייבת לקחת צעד לאחור.

        1. תסתכל על המהלך. הוא היה בעמדה ברורה פשוט ליפול על קאר ונראה שהוא מנסה ליפול הצידה. האם זה מה שגרם לפציעה? לא יודע להגיד. אבל בהחלט נראה שהחוק היה במחשבתו.

  2. וואו מעורב נהדר, עם כל הבלאגן לא שמתי לב למקרה עם לאק. באמת עצוב, הייתי בטוח שהוא בדרך להיות אחד הגדולים.
    לגבי ההגנות על הקווטרבק, הסרטונים שרצים ברשת פשוט קורעים מצחוק ונראה שהפוטבול לא מצליח למצוא את האיזון ומפסיד בכל מצב. לפחות לא מתעסקים שם עם כריעות ברך.

    1. תודה, כיף לקרוא תגובות כאלה!
      ייקח לליגה קצת זמן למצוא את האיזון, אבל אני חושב שהבעיה העיקרית היא שהשחקנים לא מעורבים בהחלטות ואנחנו רואים מקרים כאלו. אולי סהסכם השכר הבא הסעיף הזה יוכנס (קשה לי להאמין, כי יש נושאים דחופים יותר, אבל אולי נזכה לראות את ימות המשיח)

  3. מענין יהיה לראות אם קליבלנד באמת מצאו את הק"ב שלהם סוף סוף. אחת הסיבות המרכזיות לנחשלות של הקבוצה מאז קמה לתחייה היא הקרוסלה בעמדה.
    מייפילד הוא הק"ב ה-32 שזורק עבור הבראונס מאז שבחרו בטים קאוץ' בבחירה הראשונה של 1999. מאז זרקו עבורם 4 זוכי הייזמן, הם השקיעו 9 בחירות דרפאט ב3 הסיבובים הראשונים (כולל 5 סיבוב ראשון) והעלו בחכה באסט אחרי באסט.
    השאלה היא האם מייפילד יצטרף לרשימה הארוכה הזו או שיהיה התשובה לשאלת הק"ב האנסופית של הקבוצה.

  4. היה רגע בטיווי שחשבתי שמייק מקארת'י עומד לחסל את השופט. למזלו עוזריו עצרו בו כי אחרת היה קורה משהו מאד, מאד לא נעים.
    רק כדי להסביר את טרוף הפוטבול, היום אני פותח את העתון שלנו ובכותרת הראשית לא קוואנה (אולי בארץ כותבים קבאנה?) ולא טראמפ, ולא או"ם. הכותרת הראשית, רבע עמוד היא "BRYANT TO TRANSFER"
    שוק. ממש שוק.
    הקוורטרבק של קלמסון (האוניברסיטה המדורגת עתה 3 במכללות, וב3-4 השנים האחרונות שנייה רק לאלבאמה, והאוניברסיטה השוכנת בעיר קלמסון היא צמודה לגרינוויל – סוף גרינוויל הוא אולי 10 ק"מ מתחילת קלמסון, ובגלל שגרינוויל היא 'העיר הגדולה', קלמסון נחשבת למין פרבר) קלי בריאנט הודיע שהוא עוזב את האוניברסיטה ועובר לאוניברסיטה אחרת. הקוורטרבק שהתחיל את 18 המשחקים האחרונים של קלמסון יתחיל את המשחק הבא עבור אוניברסיטה אחרת (בעונה הבאה). זה יאפשר לו להיותREDSHIRT העונה (עונת השבתה) וישאיר לו שנת ELIGIBILITY אחת.
    הוא קוורטרבק מצויין, אבל במשחקים הראשונים העונה התגלה שהקוורטרבק המחליף שלו טרבור לאורנס הוא מין ג'ו מונטנה חדש, ובשבת הוא השלים 4 TD'S נגד ג'ורג'יה טק (9 TD בעונה הקצרה הזאת כמחליף), ועל אף שבריאנט השלים 66% מזריקותיו ל-8.6 יארדס בממוצע למסירה בעוד שלאורנס השלים 'רק' 63.9% (ל-9.8 יארדס למסירה), בריאנט כקוורטרבק ראשון אסף ס"ה 610 יארדס נגד ה-631 יארדס של לאורנס, בדקות משחק מועטות בהרבה.
    אבל השיער הבלונדיני הארוך של לאורנס עושה ממנו מין יישו באוניברסיטה הגדולה הזאת שאמנם היא STATE UNIVERSITY, אבל 90% מהסטודנטים הם בפטיסטים דרומיים מאמיני ג'יזוס, וכל בוקר הולכים לאחת מהכנסיות לתפילת בוקר לפני הלימודים. איך אני יודע? בשש השנים האחרונות לימדתי שם פעמיים.

    בקיצור, זה סיפור שמעפיל כאן על כל דבר אחר. הרדיו, הטיווי, כל מה שאתה שומע זה על בריאנט שהחליט לעזוב.

    1. מה שקורה בשנים האחרונות עם קלנזון הוא נהדר. לקחו לחולטין את המקום של דרום קרוליינה כקבוצה המובילה במדינה והפכו לפאוור האוס רציני בכל הקשור לפוטבול. עכשיו רק צריך לחכות לחזרה של מיאמי ופלורידה סטייט כדי שיהיו לה יריבות ראויות בacc.

      1. בשנתיים-שלוש אחרונות היתה כאן הצלחה גדולה למכללות דרום קרולינה: אליפות פוטבול לקלמזון, הפסד גמר פוטבול (קלמזון הפסידה לאלבאמה) אליפות נשים כדורסל דרום קרולינה, פיינל פור גברים דרום קרולינה, ועלית 8 (או 16 אני כבר לא זוכר) למכללת וופורד הקטנה בגברים כדורסל (DIV I!)

  5. טור מצויין אבל הפריע לי שהאשמת את קליי מתיוס האליל בהאשמות שוא. זה שהוא מפרק קווטרבקים עדיין לא עושה אותו שחקן מלוכלך

    1. גם עליי הוא חביב, הוא גם מפרק קווטרבקים וגם מלוכלך (אבל במידה) ועדיין חביב ולו בגלל הייחוס המשפחתי.
      כשפעמיים שורקים לו על מה שעד לפני כמה חודשים נחשב מהלך לגיטימי ואף מוצלח, כואב הלב.

    2. הוא שחקן מאוד מלוכלך ולא סתם מעטים קפצו להגן עליו אחרי השריקות האלה. היחיד שבאמת יצא להגנתו היה ארון רוג'רס (שגם עליו לא מתים בליגה).
      יש גבול מאוד דק בין להיות שחקן פיסי לבין להיות שחקן מלוכלך, מת'יוס עבר אותו יותר מידי פעמים בשנים האחרות, אך יש לציין שזה הגיע במקביל לירידה ביכולת שלו, ופחות בתקופה בה היה אחד המובילים בליגה

  6. המדור הזה פשוט מצוין. בעצם המקום היחיד שאפשר לקרוא בו על פוטבול בעברית.

    השבוע, בעיקר בגלל החגים, כמעט לא יצא לי לראות משחקים, קצת היילייטס וזהו. שתי נקודות בכל זאת:
    1) כתבתי את זה כבר בפוסט של סיכום המשחקים – קלסי נותן תצוגות מפלצתיות. נראה לי שהוא מתחיל לקנות לעצמו מעמד גרונקובסקיי כזה של ספק היארדים כשנתקעים. יחד עם זאת, צריך להיות זהירים כשמדברים על הקבוצה שהתרגלה לפתוח עוניות במאזנים מעולים וסיימה אותן בסיבוב הראשון או משהו כזה.
    2) ללא ספק כואב הלב על גארופולו, יותר אולי מעל שאר הקווטרבקים שנפצעו בעונה שעברה (בכל זאת, זאת העונה הראשונה שהוא אשכרה משחק). בכל זאת, למרות כמה מהלכים פה ושם הניינרס רחוקים מלהרשים, פה ריצה נחמדה, שם מסירה אבל גם איתו אני לא חושב שהיו מגיעים לפלייאוף או אפילו למקום השני בבית (וזה לא שסיאטל מבריקים או משהו, כן?)

    1. קלסי שחקן נהדר, כנראה טופ 3 בעמדה שלו. הוא גם השתפר מאוד בשנים האחרונות ביכולת החסימה שלו והפך לשחקן שלם מאוד.
      ההתקפה של אנדי ריד (בכל הקבוצות בהן היא מיושמת) נותנת דגש גדול מאוד למשחק של הטייט אנד ואנחנו רואים את הפריחה בעמדה גם בפילדלפיה.
      אין ספק שהוא במקום הנכון ובזמן הנכון לנצל את היכולות הנהדרות שלו, בהחלט כיף לראות אותו משחק

        1. פלורידה סטייט ומיאמי הן היסטורית שתיים מהתכניות הכי גדולות שיש לפוטבול מכללות להציע. מיאמי עשתה קולות בשנה שיברה של חזרה לרלוונטיות, אך השנה נפתחה רע. פלורידה סטייט היתה יותר טובה בעשור האחרון (כולל אליפות) אבל גם היא התחילה לדשדש…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט