אירועי דיומא – 07.04.2018: הדרבי של מנצ'סטר, קטע הסיום בטור הבאסקים

כדורגל

ליגת העל – מחזור 28 (בית תחתון) / מתן גילור

17:00 מכבי פתח תקוה-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). שתי קבוצות שמעשית סיימו את העונה. לשתיהן 33 נקודות (15 מעל הקו האדום) והן צמודות במקומות 7-8. שתיהן מגיעות אחרי תוצאות בית לא מרשימות נגד קבוצות נחותות. פ"ת הפסידה 3:1 לרעננה וק"ש סיימה בתיקו 1:1 עם אשקלון. בעונה הסדירה ניצחה ק"ש 1:3 בק"ש ופ"ת גמלה לה עם 0:2 במושבה.

19:10 הפועל רעננה-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). רעננה קרובה מאד להבטיח את ההישארות בליגה. אחרי הניצחון על פ"ת היא כבר 9 נקודות מהקו האדום. יש לה 27 נקודות במקום ה-11. עכו הובסה 0:4 נגד מכבי והיא עם 12 נקודות בלבד, בדרך הבטוחה לליגה השניה. בעונה הסדירה ניצחה רעננה בעכו 2:1 ועכו בנתניה 1:0.

20:00 הפועל אשקלון-איחוד בני סכנין (ספורט 3). המצב של אשקלון קריטי וזו ההזדמנות שלה להרוויח נקודות נגד קבוצות שסיימה למעשה את העונה. אשקלון, כאמור, סיימה בתיקו 1:1 עם ק"ש. היא במקום ה-13 עם 18 נקודות, 3 מתחת לאשדוד. סכנין מגיעה אחרי ניצחון 1:2 על אשדוד. היא במקום ה-9 עם 33 נקודות.

20:30 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי חיפה (ספורט 4). אחרי ההפסד שלה לסכנין והתיקו של אשקלון בק"ש, האדמה מתחת לרגלי אשדוד רועדת. הקבוצה פשוט חייבת נקודות. היא תפגוש מכבי שמצד אחד פחות לחוצה ויותר משוחררת, כשהיא מאד קרובה להבטיח הישארות בליגה, אבל גם כזו שהמשחק פחות חשוב עבורה. בעונה הסדירה ניצחה מכבי 0:1 בחיפה. באשדוד הסתיים המשחק בשיוויון 0:0.

פרמיירליג – מחזור 33 / שגיא נאור

14:30 אברטון – ליברפול. הדרבי הגדול מפגיש בגודיסון פארק את אברטון בעונה בינונית אחרי מספר עונות השיפוטי הצמרת מול המייטי רדס הלוהטים אחרי ההצגה באנפילד ביום רביעי מול סיטי ולפני הגומלין באיתיחד. מוחמד סאלח נפצע והוחלף והדאגה בליברפול מוצדקת לאור העונה הפנומנלית שהוא נותן.

17:00 סטוק – טוטנהאם הקבוצה הביתית נמצאת במקום ה-19, 3 נקודות מתחת לקו האדום ותנסה לגרד נקודות בכל מחיר. מולה מגיעים התרנגולים בעוד עונת ליגה נהדרת כשהמקום הרביעי בידם עם פער 8 נקודות מצ'לסי המדורגת חמישית וארבעה ניצחונות רצופים.

19:30 מנצ'סטר סיטי – מנצ'סטר יונייטד. כמה חיכו בסיטי למשחק בו יוכתרו באופן רשמי כאלופה, אחת המרשימות שהיו בשנים האחרונות באירופה. חבל מבחינתם שזה מגיע דווקא אחרי המפלה שחוו באמצע השבוע באנפילד ובמקום להגיע במצב רוח חגיגי הם יצטרכו לאסוף את עצמם ולתת הצהרת כוונות. מנגד הקבוצה של מוריניו לא תרצה להיות השטיח של היריבה העירונית ולראות אותה חוגגת לה על הראש אבל נראה כאילו אין להם מספיק כלים בשביל עם הקבוצה של פפ. בסיבוב הראשון סיטי שלטה בצורה מוחלטת וניצחה 2-1 באולד טראפורד, קשה לי להאמין שהשדים האדומים יצליחו למנוע את הבלתי נמנע ולדחות את החגיגות לשבוע הבא.

לה ליגה – מחזור 31 / שגיא נאור

21:45 ברצלונה – לגאנס. המוליכה שמטה במחזור הקודם 2 נקודות עם תיקו בסביליה אחרי קאמבק מאוחר ואין לה כל כוונה לשמוט נקודות מול הקבוצה הקטנה של מדריד. באמצע השבוע הקבוצה שוב לא הרשימה ועדיין ניצחה 4-1 את רומא ודי סגרה את הסיפור של רבע הגמר. מסי ובוסקטס לא כשירים ונמצאים בספק למשחק.

סרייה A – מחזור 31 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: בנוונטו-יובנטוס (ספורט 5). האם יובה תרצה לזכור את השבוע הזה או לשכוח אותו? נראה שהאפשרות השנייה יותר נכונה מבחינתה. זה התחיל דווקא טוב לאלופה בליגה, כשהניצחון שלה על מילאן, ובמקביל איבוד הנקודות של נאפולי, החזירו את הפער שלה בראשות הטבלה ל-4 נקודות, מה שמאפשר לה לזכות באליפות עוד לפני המפגש מול יריבתה במחזור האחרון. אלא שהמשך השבוע יהפוך לאחד הזכורים בתולדות הכדורגל האירופי, כשיובה תהיה בצד הלא נכון שלו. זאת עם התבוסה הביתית מול ריאל מדריד, כשכריסטיאנו רונאלדו כובש את אחד השערים היפים שנראו באירופה בשנים האחרונות. יובה תיאלץ, כך נראה, להתרכז במסגרות המקומיות של הליגה והגביע, והמפגש היום מול נועלת הטבלה הוא בערך הכי אנתיטזה לזה שהיה לה באמצע השבוע. בנוונטו היא הנמושה של הליגה, והירידה שלה לליגה השנייה די ודאית. למרות הניצחון שלה במחזור הקודם על ורונה, די ברור כיצד מפגש הקצוות הזה יסתיים היום.

19:00: רומא-פיורנטינה (ספורט 5). רומא סיבכה את עצמה כיאות במחזור הקודם. דווקא לאחר תקופה מצויינת, כאשר היא נראתה יציבה במקום השלישי, איבוד הנקודות מול בולוניה נטולת היומרות סיבך אותה בכל הקשור למאבק על מקום בליגת האלופות. זאת, כאשר אינטר ולאציו כבר מתחילות להתקרב אליה בצורה מסוכנת, וכאשר נכונו לה עוד כמה מפגשים קשים מאד עד סוף העונה. אחד מהמפגשים האלה הוא זה של היום. פיורנטינה מחזיקה כעת ברצף הנצחונות הארוך בליגה, העומד על חמישה, רובם דווקא לאחר פטירתו הטרגית של הקפטן שלה, דוידה אסטורי. היא מרוחקת רק 4 נקודות מהמקום השישי, המוליך לליגה האירופית, כך שגם מבחינתה מדובר במשחק בעל משמעות רבה.

בונדסליגה – מחזור 29 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: אאוגסבורג-באיירן מינכן (ספורט 3). וואו ועוד וואו. כבר נגמרו הסופרלטיבים על באיירן מאז שהיינקס לקח את המושכות. בסוף השבוע שעבר רשמו הבווארים עוד שיא בעונה זו שלהם, כשפירקו בדר קלאסיקר את היריבה הגדולה דורטמונד 6:0, כשלבנדובסקי כובש שלושער. ניצחון החוץ הצפוי בסביליה רק הוסיף לחגיגות. באיירן יכלה לחגוג אליפות כבר בתום הדר קלאסיקר, אך שאלקה השנייה לא שיתפה פעולה, כששמרה על מלוא הנקודות. מילא, הבווארים צפויים לחגוג את האליפות היום, כשיפגשו קבוצת מרכז טבלה נטולת שאיפות.

19:30: שאלקה 04-המבורג. שאלקה השנייה קרובה מאד להבטיח את השתתפותה בליגת האלופות בשנה הבאה. הכחולים מחזיקים ברצף של שישה נצחונות מאז ההפסד לבאיירן, ואיבודי הנקודות של היריבות לצמרת רק מסייע להם במטרה. היום רצף הנצחונות של שאלקה צפוי להתארך מול נועלת הטבלה, קבוצת פאר בעבר, אך כזו הצפוייה בוודאות גבוהה לרדת ליגה בסיום העונה.

 

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – בית אזורי 1 (סיבוב שני)

צ'כיה(2)-ישראל(0).

במשחקי אתמול וסלי ריסק את לשם עם 0:6 1:6 תוך 56 דקות. סלע זכה במערכה הראשונה, אבל הפסיד את השניה במערכה שהיתה מאד שוויונית. בשלישית הוא התפרק. המשחק הסתיים 6:3 3:6 1:6.

13:00 רומן ג'באבי(57) ולוקאס רוסול(443)-יונתן ארליך(86) וישי עוליאל(-) (ספורט 5+). אם ישנה הזדמנות טובה לישראל זה במשחק הזה. נכון, ג'באבי שחקן זוגות ברמה גבוה ורוסול שחקן עם המון ניסיון ועצמה מטורפת. אבל גם ארליך שלנו שחקן זוגות נהדר עם ניסיון עצום ועוליאל, הגם שחסר ניסיון בזוגות בכלל, שחקן חימר הרבה יותר טוב מהנהוג במחוזותינו.

אחריו ז'רי וסלי(65)-דודי סלע(98) (ספורט 5+). וסלי שחקן טוב מסלע ולמרות הניסיון העודף של הישראלי, על חימר הסיכוי שלו לניצחון נמוך עד נמוך מאד.

אחריו אדם פבלשק(208)-עידן לשם(276) (ספורט 5+). לנוכח היכולת שהשניים הפגינו אתמול, לנוכח הביתיות ולנוכח המשטח, הצ'כי פיבוריט ברור. כמובן שהסיכוי שלמשחק תהיה השפעה על זהות המנצחת בהתמודדות קלוש.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גרנד פרי בחריין – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בבחריין. שידור בספורט 5 ב-18:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין הפתוחה – חצי הגמר

07:00, 13:30: מארק סלבי-קיירן ווילסון (יורוספורט ואח"כ יורוספורט 2)

07:00, 13:30: ניל רוברטסון-בארי הוקינס (יורוספורט ואח"כ יורוספורט 2)

אתמול ראינו בחצי הגמר שני משחקים צמודים ושניים ממש לא. אלוף העולם, מארק סלבי, הצליח סוף סוף להשיג ניצחון העונה על מארק וויליאמס, ואפילו עשה זאת די בקלות. האוסטרלי ניל רוברטסון בכלל התעלל אתמול בסטיוארט בינגהאם, כשניצח אותו בשישה פריימים חלקים. קיירן ווילסון נתן לכישרון הצעיר ג'ק ליסובסקי להוביל עליו בארבעה פריימים, לפני שהצליח להשוות ואף לזכות בפריים מכריע. גם בארי הוקינס נזקק לפריים מכריע על מנת לגבור על טום פורד, האנדרדוג של השלב.

היום ייערך שלב חצי הגמר של האליפות. המשחק בין סלבי לווילסון יביא לנו מפגש בין אחד שכבר מימש היטב את הפוטנציאל שלו, לבין אחד שעדיין מחכה לעשות זאת. סלבי יקווה להעלות סוף סוף את העונה שלו על הפסים, בעוד שווילסון ינסה לעבור את אלוף העולם בדרך לתואר ראשון. במפגש השני בין רוברטסון להוקינס, נראה לפי מהלך האליפות עד כה (וגם לפי מהלך העונה) שהאוסטרלי פייבוריט ברור.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 6

קטע 5 היה הראשון במירוץ שהביא לנו טיפוסים מהרמה הגבוהה ביותר, וככזה סיפק לנו עניין רב. אל קבוצת הבריחה, שכללה רוכבים כעומאר פראילה, קרלוס ורונה וחוזה הראדה, הצטרפה בטיפוס הלפני אחרון קבוצה איכותית מאד, שכללה את מיקל לאנדה, פרימוז רוגליץ' ויון איזאגיר. השישיה הגיעה אל הקו, כשפראילה חגג את הניצחון, בעוד שרוגליץ' מגיע שני. לספרדי החייכן זהו ניצחון ראשון העונה (אחרי שזכה בעבר כמה פעמים תואר מלך ההרים של הוואלטה). רוגליץ' ממשיך להרשים בטור הזה (ארבעה פודיומים מתוך חמישה קטעים), ונראה שהטור הזה הוא לגמרי שלו להפסיד. לחלק מהרוכבים זה היה יום קשה מאד, בראשם ז'וליאן אלאפיליפ, שאיבד כשתיים וחצי דקות, וגם אחרים כקינטאנה, אורן ובילבאו, איבדו כדקה וחצי. בתום הקטע רוגליץ' הגדיל מאד את הפער בפסגה, כשאחריו לאנדה (1:57+), יון איזאגיר (2:13+), אלאפיליפ (2:55+), מולמה (3:06+), בוכמן (3:21+), בילבאו (3:30+), קינטאנה (3:41+), דה לה קרוז (3:49+) ואורן (3:57+).

*המלצת צפייה*. המירוץ הנהדר הזה שמר את הפנינה האמיתית לסוף. קטע 6, הנועל את המירוץ, הוא קטע קצר (122 ק"מ), אך רצחני לחלוטין. 8 פסגות מדורגות, האחרונה שבהן תלולה במיוחד, יהוו מצע מושלם לתקיפות של יריביו של רוגליץ', בניסיון לעקור ממנו את הובלתו האיתנה במירוץ. רוגליץ' עצמו, כבר ראינו במירוץ הזה, הוא לא מהסוג שיוותר. יהיו זיקוקים. שידור ביורוספורט ב-16:30.

 

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. כל הפסגות בטטר הבסקי נחמדות ,אך מסתימות ב 600 מטרים מעל פני הים. לא משהו שבו היתרונות של מטפסים טהורים כקינטנה ולאנדה מגיעים לידי ביטוי בצורת פירטק הדבוקה וגנבת יתרון של חמש עד עשר דקות , במקרה הטוב מטפס טהור יכול לקחת ארבעים זניות בעליה ,ולהפסיד מתוכן 20 בירירידה שהפעם תהיה קרוב לודאי רטובה.
    לאהרואה איזו דרך מדהימה לקחת את המירוץ במיגוד לתמונת ההובלה הנוכחית , אך כמובן שתהיה מלחמה על המקומות שנותרו בפודיום .

  2. לטעמי לא נשארו מספיק ק"מ כדי לעשות משהו. אם רוגליץ' לא מתרסק (ואנחנו יודעים שזה אם לא קטן) זה נראה סגור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט