אולם: טויוטה סנטר (18,000 מקומות). בעונה שעברה תפוסה רשמית של 94% בפועל זה נראה הרבה פחות. הרוקטס חייבים לעשות משהו לגבי הקרחות ביציעים כתוצאה מכרטיסים שנקנים ולא מנוצלים.
מאמן: מייק ד'אנתוני (מאזן קריירה 453-510). ד'אנתוני מתחיל את עונתו השנייה בקבוצה וזוהי התחנה החמישית בקריירה שלו כמאמן ראשי.
מאזן בעונה הקודמת: 27-55 (מקום 3 במערב), והדחה בחצי גמר המערב 4-2 על יד הספרס.
שחקנים משמעותיים שעזבו:
פטריק בברלי – פויינט גארד, בטרייד לקליפרס.
לו וויליאמס – שוטינג גארד, בטרייד לקליפרס.
סאם דקר – סמול פורוורד, בטרייד לקליפרס.
מונטרז הארל – סנטר, בטרייד לקליפרס.
שחקנים משמעותיים שהגיעו:
כריס פול – פויינט גארד, בטרייד מהקליפרס.
פי ג'יי טאקר – סמול פורוורד, כשחקן חופשי מהראפטורס.
לוק באהא-מוטיי – פורוורד, כשחקן חופשי מהקליפרס.
טאריק בלאק – פורוורד/סנטר, כשחקן חופשי מהלייקרס.
שחקנים משמעותיים שלא הגיעו:
כרמלו אנתוני – פורוורד, התנהלו מגעים ארוכים להבאתו מהניקס. הלך בסוף לת'אנדר.
חמישיה צפויה + רוטציה:
חמישיה: כריס פול, ג'יימס הארדן, טרוור אריזה, רייאן אנדרסון, קלינט קאפלה.
ספסל: אריק גורדון, פי ג'יי טאקר, לוק באהא-מוטיי, ננה הילאריו, טאריק בלאק.
צוות נקיון: אייזאה טיילור, בובי בראון, צ'יאנו אונאקו, זו צ'י, קמרון אוליבר, טים קווטרמן.
בעונה שעברה
לאחר שניסוי דווייט הווארד נכשל הרוקטס החליטו ללכת "full Morey mode" והביאו את מייק דאנתוני לעמדת המאמן יחד עם מפציצי חוץ כריאן אנדרסון ואריק גורדון. מרבית הפרשנים פקפקו בסיכויי ההצלחה של הבאת מאמן ושחקנים בעלי אוריאנטציה התקפית לקבוצה שגם ככה לא הייתה מודל להגנת ברזל. לא מעט גם הטילו ספק ביכולתו של ג'יימס הארדן לתפקד כשחקן פרנצ'ייז ולהוביל קבוצה להצלחה. מי שהיה נטול ספקות הוא ד'אנתוני שהזיז את הארדן לעמדת הפוינט-גארד ואפשר לו לנצל את הכישורים ההתקפיים שלו עד תום. השילוב בין השניים הוביל לסערת שלשות שהליגה לא ראתה כדוגמתה.
הרוקטס היכו את כל התחזיות כשהם מסיימים כקבוצה השלישית בליגה עם מאזן 27-55. הארדן הפך למועמד מוביל לMVP בעוד שגורדון ואנדרסון הנוטים להיפצע לא החמיצו כמעט משחקים. יחד עם פטריק בברלי, טרוור אריזה ולו וויליאמס שהובא באמצע העונה הקבוצה לקחה 40.3 שלשות למשחק בממוצע שהיוו 46.2% מכלל הזריקות של הקבוצה. למרות שהדיוק של הקבוצה מחוץ לקשת היה בינוני למדי המורי-בול נגלה במלוא הדרו כשהרוקטס דייקו ב-55.2% ל-2 נקודות בזמן שהם מעלימים כמעט לחלוטין את זריקות המידריינג'. לא מעט הודות לתיאום של קלינט קאפלה ומונטרז הארל עם הארדן כמו גם לניסיון של ננה שהגיע גם הוא לקבוצה בתחילת העונה.
בצד ההגנתי הרוקטס המשיכו לא להבריק כצפוי כשהם מסיימים במקום ה-18 ברייטינג הגנתי עם 106.7 אבל כשאתה קולע 111.8 נקודות לכל 100 פוזשנים זה משהו שאפשר לסבול. בפלייאוף הרוקטס דילגו די בקלות 1-4 על הת'אנדר של ווסטברוק יריבו של הארדן על תואר ה-MVP. אך בהמשך הם לא הצליחו להתמודד עם הספרס שהחליטו לא לתת להארדן לנצח אותם כשהם מצמצמים אותו לכמעט 9 נקודות פחות מבסדרה מול אוקלהומה סיטי. חבריו של הארדן לקבוצה לא הצליחו לפצות וסן אנטוניו גברה על יוסטון 2-4.
https://www.youtube.com/watch?v=gudVbhp3JpA
[גם זו דרך לעצור את הארדן]
מה צפוי לנו העונה?
לאחר הסערה בה סחפה יוסטון את כל הליגה בעונה שעברה הגיע קיץ לא פחות סוער. העוצמה של גולדן סטייט יחד עם ההפסד לסן אנטוניו הביאו את דרל מורי לתובנה שעם סופרסטאר יחיד הקבוצה לא תוכל לעלות למדרגה הבאה. למרות שהבעלים לס אלכסנדר החליט למכור את הקבוצה הרוקטס היו אגרסיביים הקיץ והצליחו למשוך את כריס פול מהקליפרס. הם נאלצו לוותר על פטריק בברלי הבלתי נלאה יחד עם לו וויליאמס, כמו גם מונטרז הארל וסם דאקר הצעירים המבטיחים (יחד עם עוד כמה חלקי חילוף).
למרות הויתור על מספר שחקנים מהרוטציה של השנה הקודמת. הרוקטס הצליחו למלא את החסר עם פי ג'יי טאקר ולוק רישארד באהא-מוטיי. שניהם שחקנים שרגילים לזרוק מחוץ לקשת ויוכלו להשתלב בקלות בשיטה של ד'אנתוני. הם גם מגיעים עם ערך הגנתי מוסף כשטאקר גם ידוע כדבק קבוצתי וגם יכול לשחק בשלוש עמדות. בנוסף כדי לפצות על האובדן של הארל בצבע הביאו את טאריק בלאק כשחקן חופשי.
אבל הקיץ של הרוקטס לא נגמר שם. מורי לא חשב לעצור בכריס פול וניהל מגעים מתמשכים עם הניו-יורק ניקס על העברתו של כרמלו אנתוני לשורות הרוקטס. הגליץ' העיקרי בתוכנית הזו היה שהניקס לא היו מוכנים לקלוט את חוזהו הגדול של ריאן אנדרסון והיה צורך למצוא קבוצה שלישית למשחק. עם התארכות הסאגה בסוף גם כרמלו הביו שהעניינים לא זזים לשום מקום והסכים לעבור לת'אנדר. כך שהרוקטס הפסידו פעמיים – גם לא הצליחו להביא את החיזוק שרצו וגם ראו אותו עובר ליריבה לחטיבה.
כאילו שהסערות בשוק השחקנים החופשיים לא הספיקו באוגוסט נאלצו להתמודד ביוסטון גם עם סופה אמיתית בדמות הוריקאן הארווי. הסופה שהציפה את העיר וגרמה לנזקים עצומים גם ברכוש וגם בנפש, השאירה עיר פצועה שמשוועת להצלחה ספורטיבית להעלאת המורל.
השאלה המרכזית בנוגע לרוקטס העונה היא ללא ספק השתלבותו של כריס פול בקבוצה. על פניו הרוקטס הביאו עוד רכז שאוהב את הכדור בידיים שלו לעמדה בה נמצא הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה -ג'יימס הארדן. בנוסף פול הוביל לאורך הקריירה שלו קבוצות ששיחקו בקצב איטי יחסית ורבים תהו איך הוא יתאים לשיטת המשחק המהירה של דאנתוני. יותר מכך כריס פול הוא אחד משחקני המיד ריינג' האפקטיביים ביותר בליגה איך הוא אמור לשרוד בעולמו של מורי?
כשבאים לבחון את הסוגיה מקרוב, דווקא נראה שיש הרבה סיבות לאופטימיות. ראשית צריך לזכור שהארדן כבר שיחק לא מעט כשוטינג גארד ורגיל להסתדר גם כשיש לידו מוביל כדור נוסף. חוץ מזה נקודת התורפה העיקרית של הרוקטס התגלתה במלואה מול הספרס. כשסוגרים את הארדן אין לקבוצה מישהו שייקח על עצמו את נטל יצירת הנקודות. כאן הרוקטס מקבלים עוד כוכב שיכול גם לעשות נקודות בעצמו וגם ליצור מצבי קליעה נהדרים לחבריו.
מה לגבי סגנון המשחק? אנשים נוטים לשכוח שגם כריס פול יודע לקלוע שלשות בעצמו. בסך הכל לאורך הקריירה הוא קולע ב-37% מחוץ לקשת כשבשלוש השנים האחרונות הוא מדייק במעל ל-39% וקולע 1.8 שלשות למשחק. לגבי הטענות על כך שפול לא יוכל לשחק בקצב המהיר שדאנתוני אוהב זה מזכיר טענות דומות על מישהו שכמעט זכה ב-MVP בעונה שעברה. בקיצור כפי שניתן כבר לראות במשחקי ההכנה לא נראה שזו תהיה בעיה.
רוב שיטת המשחק של יוסטון מבוססת על פיק-אנד-רול. כאן צירופו של פול אמור להיות תוספת נהדרת כי כמו הארדן גם הוא מצטיין ביצירת מצבים לחבריו כמו גם יצירת נקודות בעצמו מתוך מהלכי החסימה. בעונה שעברה 44% מהזריקות של פול הגיעו לאחר פיק-אנד-רול. הוא סיים אותם ביעילות מרשימה של 0.96 נקודות לפוזשן (כמו לברון ג'יימס).יותר מכך כאן בדיוק מגיע המקום בו פול מכניס אספקט חדש לרוקטס מכיוון שהוא מסוגל גם להתרומם לקליעה מחצי מרחק לאחר החסימה ולקלוע אותה באחוזים מצוינים. הנהנה העיקרי אמור להיות קלינט קאפלה שהיה אחד המסיימים הטובים בליגה בפיק-אנד-רול בעונה שעברה.
סביר להניח שייקח להארדן ופול קצת זמן להגיע לתיאום ביניהם אבל בינתיים צריך לזכור שהנוכחות של פול בעצם אומרת שכמעט בכל רגע נתון או הוא או הארדן יהיו על המגרש ויוכלו לייצר מצבי קליעה לסוללת הקלעים מסביב. כמו כן ניתן לצפות שנראה השנה רוקטס קצת יותר סבירה בהגנה עם ההצטרפות של פול עצמו, טאקר ובאהא-מוטיי. השניים מכניסים הרבה גמישות מבחינת ההרכבים שדאנתוני יכול להעלות שגם ישחקו הגנה וגם יוכלו לשמור על היעילות ההתקפית.
דאנתוני גם ככה לא אוהב להאריך רוטציות וסביר שרוב הדקות יתחלקו בין החמישיה של הארדן, פול, אריזה הותיק, אנדרסון וקאפלה. כשמהספסל יראו מגרש בעיקר גורדון, טאקר, באהא-מוטיי, ננה וגם טאריק בלאק. השאר בעיקר יריבו על שאריות או יקוו להרבה גארבג'-טיים. השאלה הנותרת היא עד כמה ניתן לסמוך על כשירות לאורך זמן של הצמד גורדון את אנדרסון. פציעה משמעותית של אחד מהם או כל אחד אחר בחמישיה תכריח את דאנתוני לצאת מאיזור הנוחות שלו ותפגע משמעותית בסיכויי ההצלחה של הרוקטס.
תחזית אופטימית. if you like you should put a ring on it:
הארדן ופול מקליקים ויוסטון הופכת לקבוצת ההתקפה היעילה בליגה כשגם ההגנה הופכת ללגיטימית. הרוקטס סוגרים עונה סדירה עם מאזן 20-62. בפלייאוף גוברים בחצי גמר המערב על הסופרטים של OKC בדרך לניצחון בלתי יאומן על הווריורס ב-7 משחקים. משם הדרך סלולה גם לניצחון על קליבלנד של לברון, אליפות ראשונה אחרי למעלה מ-20 שנה, ושיטפונות של אנשים צוהלים ברחובות יוסטון.
תחזית פסימית. I'm a losr baby, so why don’t you kill me?:
השילוב בין פול להארדן חורק והקבוצה מתקשה לשחזר את ההצלחה מהעונה שעברה. אנדרסון מסיים את העונה עוד לפני האולסטאר ואריק גורדון מטייל בין המגרש למרפאה גם הוא. יוסטון מג'עג'עת ל-47 ניצחונות שמספיקים רק למקום 6 במערב התחרותי והדחה בסיבוב הראשון שוב מול הספרס.
תחזית ריאלית. Moving on up:
כשמסתכלים על התמונה הכללית הרוקטס בהחלט התחזקו העונה. הם גם הביאו שחקנים בעלי אוריאנטציה קבוצתית והגנתית כאחד שגם מתאימים לסגנון ההתקפי של הקבוצה. לכן אין סיבה לא להאמין שהם ימשיכו לשגשג גם העונה. הבעיה היחידה היא שהאלופה מהמפרץ התחזקה גם היא. כשמדובר בקבוצה היסטורית זה בהחלט נראה כמו משוכה בלתי עבירה. 58 ניצחונות ומקום שני במערב הם בהחלט סבירים עבור הרוקטס. מכאן הדרך לגמר המערב נראית פתוחה כשהארדן הפעם לא יצטרך לסחוב את כל הקבוצה על גבו. שם קשה לראות את יוסטון מדיחים את הווריורס אבל לפחות יתנו פייט ויפסידו 2-4.
Smiley
8 אוק 2017 12:32:35דאנטוני קיבל שחקנים נוספים להרחבת הרוטציות שלו והוא יהיה חייב להשתמש בהם על מנת לא להגיע לפלייאוף עם הכוכבים שחוקים.
הארדן ופול נותנים אפשרות שתמיד יהיה פליימקר על המגרש ברגע שהשני נח ולכן השיטה יכולה להיות אותו השבר.
בנוסף, הצוות הרפואי חייב להמשיך ביכולת שלו להשאיר את השחקנים בריאים, כפי שעשה בהצחלה שנה שעברה עם גורדון ואנדרסון המועדים לפציעות.
טאקר תוספת פנטסטית שקצת עברה מתחת לרדאר.
Smiley
8 אוק 2017 12:33:23עדיין, נותן להם גג חצי גמר אזורי כי ג"ס, ספרס ואפילו okc עם סגל טוב מהם לפלייאוף.
ד"ר רזי הופמן
8 אוק 2017 14:42:14כמוני כמוך. אני לא רואה את פול מצליח להגיע לגמר המערב ובטח שלא לסחוב את יוסטון לשם.
פינקי
8 אוק 2017 17:06:01גם מסכים לגבי החצי גמר.
רק הייתי מחליף במשפט האחרון בין הספרס ו okc
Benny
8 אוק 2017 17:26:52אם יפגשו את הספרס ינצחו. Okc בספק. את הלוחמים…נו טוב .. ראיתי היום את המשחק מול הזאבים. סטף קרי המציא את הכדורסל מחדש. הוא לימד את כולם שקליעה חופשית מ 3 יכולה להיכנס באותם אחוזים של ליי אפ ממטר וחצי. זה שחקן הסטורי בקבוצה הסטורית.. יהיה קצת עניין לא יותר.
עידו גילרי
8 אוק 2017 17:33:08זה אפילו לא קרוב ללהיות נכון עובדתית. חוץ מזה סטף קרי יש רק אחד.
`נזיר הנשמה
8 אוק 2017 19:27:41כרגיל! עוד כתבה מצויינת של עידו.
Benny
8 אוק 2017 23:43:53האמת שלא בדקתי סטטיסטית אבל כשהוא בזון (והיום הוא היה) הוא קולע 66 אחוז מהשלוש היום ולא כל הזריקות היו חופשיות עם open look מהשלוש. ואם בממוצע הוא מעל 40 אחוז וזה גם עם זריקות קשות אני מניח שזה כן קרוב להיות עובדתי. מישהו פעם דיבר על אימון שבו הוא קלע 77 קליעות ברציפות מהשלוש וזה הרבה הרבה יותר טוב מליימאפ. הוא ודריל מורי המציאו את הכדורסל מחדש. דריל מורי המוח הוא המיישם. עד לפני כמה שנים זריקה מהשלוש נחשבה לנחותה ורק במצב של אין ברירה. היום כל הליגה (חוץ מ good old fashion ניו אורלינס) זורקת שלשות. ואני אומר לך שכמה שאני מעריץ את מייקת שהוא השחקן הכי גדול בהיסטוריה גם שיקגו היתה נכנעת לקלעים המטורפים האלה
עידו גילרי
8 אוק 2017 23:51:28אז תבדוק.
אתה טועה ובגדול, סטף מעולם לא קלע אפילו ב-50% בשלשות פנויות.
Benny
9 אוק 2017 01:13:14בבקשה:
http://stats.nba.com/player/201939/scoring/
עידו הרמת להנחתה אז אני מנחית. מה שנקרא בדקתי. 3pt%ast שבוא נסכם ביננו שזה די קרוב ל open 3 הוא מגיע באופן די קבוע לבין 55 אחוז ואפילו 60. צרפתי בלינק. זה השינוי שסטף קרי עשה במשחק. זאת התופעה. שלשה פנויה הסתברות גבוהה ביותר לסל . כמו ליי אפ או קרוב לזה. (שים לב שאני עדין לא בודק שלשות פנויות . אני רק בודק שלשות מאסיסטים שמן הסתם הם לא בהכרח תמיד open look ). זה המשעות של הקלעי הטוב בהיסטוריה ואיש שמשנה את חוקי המשחק (על זה לפחות אנחנו מסכימים לא?)
Benny
9 אוק 2017 01:14:40דרך אגב הלינק המצורף הוא לעונת 2015/6 שזה העונה שהוא שבר את שיא השלשות ולפני דוראנט.
עידו גילרי
9 אוק 2017 01:22:48לא מבין איך אתה קושר בין אחוז השלשות שמגיעות מאסיסט לעד כמה הן פנויות. באופן כללי אחוז גבוה מהשלשות מגיע מאסיסט.
אתה רוצה לבדוק כמה השלשות פנויות תסתכל על מרחק המגן בזמן הזריקה:
http://stats.nba.com/player/201939/shots-dash/?Season=2015-16&SeasonType=Regular%20Season&PerMode=Totals
תגלה בדיוק את מה שאמרתי
עידו גילרי
9 אוק 2017 01:23:41השינוי היחיד שאתה באמת יכול ליחס לסטף זה שהוא הפך את הזריקה לשלוש מכדרור ללגיטימית.
אפלטון
9 אוק 2017 01:24:06בני מה שהסתכלת עליו זה אחוז השלשות מאסיסטים מתוך אלו שנכנסו.
קרי קולע 45% משלשות חופשיות, אחוז דומה מקאצ' אנד שוט. לא רע בכלל אבל לא ממש קרוב ל60% או אפילו 50%.
Benny
9 אוק 2017 01:30:22צודקים תודה על התיקון. באיזה שהוא מקום ראיתי סטטיסטיקה על השלשות הפנויות שלו אני אמצא את זה ואשלח לינק נכון
עידו גילרי
9 אוק 2017 01:36:11הוא קולע שלשות מהפינה באחוזים גבוהים מ-50% לאורך הקריירה אבל זה עדיין לא מתקרב לליי-אפ.
Benny
9 אוק 2017 01:46:32http://www.foxsports.com/nba/story/stephen-curry-golden-state-warriors-most-mindblowing-stats-3s-dunks-changing-basketball-022616
מצאתי את מה שחיפשתי… שימו להערה מתחת למספר 3 בכתבה . מדובר ב 67% אחוז בקליעות בין 28 ל 50 feet. !!! אני זוכר שקראתי אז חישבתי ולא האמנתי אבל זה המספר. משם נכנס לי לראש ה 67 אחוז. זה היה די מזמן שקראתי את זה אבל הינה זה כאן
עידו גילרי
9 אוק 2017 01:55:14אתה מדבר כאן על חלק מעונה אחת שהייתה חריגה מאד באופן סטטיסטי.
אז קצת עובדות:
בסך הכללי של אותה עונה הוא קלע 51.6% מהזריקות מהטווח (מדהים לכל הדעות)
בסך הכל לאורך הקריירה קרי קולע מהטווחים הנ"ל ב- 38.5% (שוב מדהים בכל קנה מידה)
איך שלא תהפוך את זה עובדתית זה לא קרוב לליי-אפ.
Benny
9 אוק 2017 01:59:27ועוד משהו.. הטענה שחוזרת על עצמה בכתבה הזאת היא שלמעשה השלשות שלו , מבחינת האפקטיביות טובות יותר לא מליי אפ אלא מדאנק!! אלא דברים שלא יאומנו. דאנדרה ג'ורדן השחקן עם אחוז הקליעה הגבוה בהיסטוריה של הליגה שכמובן אצלו הרוב זה דאנקים או קליעות מטווח מטר מהטבעת פחות או יותר (כמדומני כ 69% קריירה הבא אחריו בהיסטוריה של הליגה הוא מתחת ל 60 אם אני זוכר נכון). וזה המשמעות המטורפת של ה 67 אחוז הזה של סטף. זה משהו שמעבר לטווח הדמיון ולכן אף אחד לא האמין שאפשר להתבסס על קליעה כזאת כאסטרטגיית ניהול משחק. הוא פשוט הרחיב את טווח החשיבה של המאמנים בליגה. זה אפשרי. זאת כל הטענה שלי ללא קשר לדקויות הסטטיסטיות
עידו גילרי
9 אוק 2017 02:09:23שוב, צריך להיזהר מליחס משמעות לחלק מעונה.
עונת 2015/16 של קרי הייתה יוצאת דופן והטובה אי פעם מבחינת אחוז קליעה אפקטיבי לשחקן שקלע מעל 25 נקודות למשחק.
עדיין אין בזה חידוש. כבר מתחילת שנות ה-2000 הבינו ששלשה היא קליעה משתלמת יותר מכל זריקה שאינה ליי-אפ. פשוט לקח זמן ליישם. קרי והווריורס לא היו החלוצים במקרה הנ"ל אלא השיא של התגלמות התופעה.
Benny
9 אוק 2017 02:37:57אין על זה ויכוח ומי ש"המציא" את הרעיון לוותר על החצי מרחק ולבסס את המשחק על קליעות מדאון טאון או מהפוסט בלבד זה מורי נדמה לי שאתה גם כתבת על זה. העניין הוא שמורי לקח בחישובים שלו נתונים של שחקנים עם אחוזים רגילים/סבירים ואמר שעדין זה יותר משתלם. סטף קולע באחוזים שנראו דמיוניים בעבר ולכן שיטת מורי הופכת להיות עוד יותר יעילה… טוב זהו מיצינו I rest my case 🙂 בכל מקרה אחלה פרייויו ואני זורם איתך על התרחיש הריאלי.. :)_
עידו גילרי
9 אוק 2017 02:41:54טוב, לא הצלחת להסביר לי איזה שינוי בדיוק סטף הביא אבל שיהיה.
רק דבר אחד לסיום. סטף לא קולע באחוזים דמיוניים. הוא קולע באחוזים דמיוניים לכמות הזריקות שהוא לוקח.
סוסמעץ
8 אוק 2017 12:50:35תודה על הפוסט, ניתוח טוב של הקבוצה
נוטה יותר לכיוון התחזית הפסימית
דאנטוני וCP3 צריכים להראות משהו חדש ע"מ להראות שיפור משנה שעברה.
רוטציה קצרה. תמיד קצרה ושוחקת מדי
עגל
8 אוק 2017 12:53:48פריוויו מצוין ועוד מאוהד של הסאנס.
חבל לי על העוזבים ובעיקר על בברלי. טאקר הוא חיזוק מצוין, חבל שלא היה בשנה שעברה. כמו שסמיילי אמר, חייבים להשאיר את אנדרסון וגורדון בריאים אחרת אין רוטציה בכלל.
לא איכפת לי כל כך שכרמלו לא הגיע ואני עדיין שואל את עצמי מה ד'אנתוני מתכנן ליוסטון כשגם פול וגם הארדן על המגרש. אם יוסטון תיפגש גם השנה מול ס"א התוספת של פול תשנה הכל. בסה"כ צריכים להיות אופטימיים למרות שהסיכוי להדיח את ג"ס הוא רק אם מישהו שם יפצע.
עידן
8 אוק 2017 13:01:16יעשו עונה סדירה טובה לדעתי.לפני החיזוק של אוקלהומה חשבתי שיעשו גמר מערב מול הוורירס עכשיו אני יותר בכיוון של חצי גמר מערב.מצד אחד בברלי הוא חתיכת אבידה בעיקר בצד ההגנתי אבל טאקר הוא פוורד מצויין מהספסל שלא היה להם כמותו שנה שעברה.
הקרייתי
8 אוק 2017 13:15:30אני עדיין חושב שהספסל חלש מדי, אי אפשר להתסמך על הבריאות של גטרדון ואנדרסון ולשחוק 9-10 כל העונה הרגילה כי אז תגיע קריסה בפלייאוף כמו המשחק האחרון שלהם מול הספרס
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:24:20לך ספר לדאנתוני
הקרייתי
8 אוק 2017 18:58:01אז למה לא להחתים את מונטה אליס ודרון וויליאמס על המינימום?
The king russel
8 אוק 2017 13:23:01לדעתי יוסטון אפילו בתרחיש הכי אופטימי לא עוברת יותר מ5 משחקים מול גס ו4גב היא גם לא עוברת את אוק.
The king russel
8 אוק 2017 13:24:35ואגב תחזית ל62 ניצחונות היא מופרכת. כיי כריס פול יפצע כמו תמיד ולי6בטון לא נראה שיש רכז מחליף ראוי.
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:23:31אהה…. קוראים למחליף ג'יימס הארדן.
The king russel
8 אוק 2017 16:43:22כן. אבל מה אם הדקות שהוא לא ישחק. ואיפה נעלם כל הצוות המשלים.
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:48:50כמה משחקים בדיוק אתה חושב פול יחסר?
רוב הצוות המשלים עדיין שם. אתה שם יותר מדי משקל על דקר והארל. הם הביאו שחקנים משלימים שמאד מתאימים לשיטה.
The king russel
8 אוק 2017 16:50:18*עם
The king russel
8 אוק 2017 19:21:20אני דווקא מייחס הרבה יותר משקל לבברלי.
ההגנה עם היכולת האינטנסיבית בהתקפה. ידע לעשות את מה שהוא טוב בו. אבל אולי זה כבר שיקולי פלייאוף. על כל פנים תודה על הפריווי6 המושקע.
אפלטון
8 אוק 2017 20:41:24אתה שוכח שגם גורדון רכז מצוין.
בסופו של דבר אתה אומר שהחיסרון של בברלי יותר יפגע ברוקטס ממה שההגעה של פול תיתן לה.
תחשוב על זה שניה שוב ותגיד את זה בקול. עדיין חושב ככה?
Smiley
9 אוק 2017 02:19:04גורדון לא רכז. הוא יכול ליצור מהלכים בעצמו אבל אינו רכז. גרסה שפויה ומתקדמת של JR סמית (פחות אתלטית)
אפלטון
9 אוק 2017 02:23:08אתה טועה חביבי. גורדון רכז לגמרי. אחת התכונות הכי חזקות שלו זה שהוא טוב כרכז מוביל כדור לא פחות ממה שהוא טוב כשוטינג גארד.
Smiley
9 אוק 2017 18:27:34מצטער, אבל תראה לי איפה הוא שיחק רכז-PG? במכללות באינדיאנה? בקליפרס? בניו אורלינס? ביוסטון? בנבחרת האמריקאית ב-2010?
גורדון הוא SG מוכשר ביותר (וחבל על הפציעות שלו) שיכול לייצר לעצמו מצבי קליעה, אבל הוא מעולם לא היה PG.
גיא הרשע
9 אוק 2017 18:35:54כשגורדון הגיע לניו אורלינס,
התכנון היה שהוא יהיה הפוינט גארד של הקבוצה.
פחות מחודש לתוך העונה, גורדון נפצע,
והתכניות הלכו לפח…
אז נכון שברוב מוחץ של הקריירה שלו,
גורדון שיחק SG,
אבל אין בכלל שאלה –
גורדון הוא קומבו גארד שיכול בקלות לשחק בפוינט.
Ljos
9 אוק 2017 18:42:38באמת צריך להוסיף אחרי "הגיע לניו אורלינס"? לא מובן מאליו שהוא נפצע ותכניות הלכו לפח?
ולדי קוגן
8 אוק 2017 13:50:03לא רואה אותם עושים גמר מערב, לדעתי זה אובר אציבינג אדיר בשבילם. פול והארדן נראה לי שילוב כזה מוזר, בפלייאוף זה לא יעבוד. מסכן פול עד שהוא עוזב את הקליפרס בא פרסטי ויתפור אותו עם המהלכים שלו. עוד שנה בלי גמר מערב בשביל פול.
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:23:53למה מוזר?למה לא יעבוד.
צביקה
8 אוק 2017 13:52:56שני פרוייקטים סופר מעניינים, OKC ויוסטון. בכל אחד מהם הכל תלוי האיכות החיבור המנטלי בין הכוככבים, ואיכות עבודת המאמן. ד'אנטוני הוכיח לא מעט בשנה שעברה, וגם הצוות הרפואי עשה משהו טוב עם גורדון ואנדרסון. ואני לא מבין למה מדברים פה על רוטציה קצרה. יש כאן ספסל מעולה וחמישיה חלומית.
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:21:35דאנתוני באופן מסורתי לא משחק עם יותר מ-10 בעונה הסדירה ויותר מ8-9 בפלייאוף.
ד"ר רזי הופמן
8 אוק 2017 14:46:24זה טפשי וזה לא יביא אותו לגמר
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:47:30טפשי כן, אבל כבר היו דברים מעולם.
פינקי
8 אוק 2017 17:08:52בפיניקס זה עבד יפה עד שפופוביץ' שיסה בהם את ברוס בואן
ד"ר הופמן
8 אוק 2017 21:39:12בוקס אנד וואן? 🙂
anon
8 אוק 2017 14:20:16ההגעה של כריס פול חייבה לרוקן חצי קבוצה? הוא לא היה יכול לעשות מעשה דורנט ולברוח בלי תמורה? כי הקבוצה נפגעה מאוד. לענ"ד חלשה יותר מהעונה שעברה.
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:20:50בוא תסביר איפה הם נפגעו ולמה.
anon
8 אוק 2017 14:30:12כמו שכתבת: לאבד את בברלי, לו וויליאמס, דקר, הראל. לא שאני מנסה להתחכם, רק רוצה לדעת, האם היה מחוייב הטרייד הזה. או שכריס פול היה יכול להגיע כפרי אייג'נט על נקי.ף
עידו גילרי
8 אוק 2017 14:41:11כדי לחתום כשחקן חופשי פול היה צריך לוותר על כסף כדי להיכנס מתחת לתקרה. השחקנים שעברו היו הכרחיים כדי להתאים את הערך מבחינה חוזית.
וויליאמס זה לא כזה הפסד אדיר בעיני. דקר והארל זה בהחלט הפסד של פוטנציאל אבל הם הביאו את טאקר ובאהא-מוטיי במקום. עכשיו את ה נשאר עם בברלי לעומת פול ואין פה בכלל שאלה.
anon
8 אוק 2017 14:56:58כן, אבל זה לא רק להשוות ראש תמורת ראש. אלא, אילו cp3 היה מצטמצם בשכר, ועובר בלי שיוסטון תוותר על השחקנים האלה – איזה הרכב היה לה עכשיו, ומה היית יכול לקבל עבורם. עבור כל הרביעיה הזו – לפחות כרמלו וחצי, כמו כלום.
anon
8 אוק 2017 15:02:47וזו קבוצה שוויתרה על הפורוורדים הצעירים שלה שאמורים לזנק, עבור מצבת שחקנים בגילאי מעל 30, כל הפוורורדים, אריזה, טאקר, מבאה מוטה, והבריאות של ריאן אנדרסון ואריק גורדון, וננה בן ה-35 כסנטר מחליף. זו קבוצה שהעומק שלה הוא מבוגר ופציע בשלב שהירידה יכולה לקרות מייד.
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:09:25אם פול היה יוצא לשוק כשחקן חופשי לרוקטס היה הרבה פחות להציע לו. אתה תמיד מתלונן על איך הליגה מקולקלת ולא תחרותית. זה בדיוק המטרה של תקרת השכר.
כן הם הזדקנו אבל בהחלט זה נותן להם צ'אנס להיאבק על האליפות.
anon
8 אוק 2017 15:58:58יודע מה זה תקרה ולא מתלונן, לי נראה שהויתור גדול מדי
אפלטון
8 אוק 2017 16:48:23ארנון היו כמה דברים עם הטרייד הזה שעשו אותו הכרחי.
בלעדיו יוסטון היו צריכים להיפטר מחוזים גדולים מתחת לתקרה בלחץ זמן ותחת זכוכית מגדלת של הליגה ובפוטנציאל להפסיד חלקים משמעותיים הרבה יותר. (או שפול היה מוותר על הרבה מאוד כסף מה שלא תכנן לעשות, ובצדק). חוץ מזה לא היו נשמרות הזכויות להארכת חוזה.
חבל לי בעיקר על בחירת הדראפט של 2018 שלדעתי היתה מיותרת וסוגרת את העסקה עם הניקס, וכשרואים מה הלך הקיץ, נראה שוויתרו על הרבה ביחס לאחרים.
אבל התוספות המשמעותיות של טאקר, פרש פרינס ובלאק חיפו על הפסד השחקנים בטרייד כך שאין מה להתלונן.
פומה
8 אוק 2017 14:28:46כריס פול ויוסטון תענוג ,משחק במגע קטיפה קליל ,רכז טבכי שחוטף ומוסר. נראה משמעותי בהרבה ביוסטון מאשר בקליפרס וברור שקיבל מהארדן בשמחה את המפתחות,שיתוף הפעולה ביניהם ,כשפול שחקן מפרגן ,נראה מוצלח כבר עכשיו ,יוסטון והקליפרס שתי קבוצות שכחף לראות.
מהם סיכויי ההצלחה קטונתי ולא חשוב לי ,נראה ספורט נהדר ,זה החשוב תודה עידו .
bobby
8 אוק 2017 14:50:07תודה על הסיקור המעולה עידו.
רוב המגיבים כאן היה בטוח בתחילת העונה שעברה שיוסטון בקושי יגרדו פלייאוף, כי הארדן לבד ועוד כרכז לא יצליח לסלוב את הקבוצה, ולא תהיה כימיה עם דאנטוני על הקווים.
ברפרוף קצר על התגובות, עושה רושם כעת כי אנשים נותנים ליוסטון גג חצי גמר מערב.
ככה שכבר אני מעודד – אם הקבוצה תצליח שוב לגרום למפקפקים לאכול את הכובע, הרי שהפעם הפקפוק הוא יותר טוב מ״בקושי פלייאוף״ 😉
מבחינת הסגל –
אין ספק שיש 2 חורים שצריך למלא, לפחותמעד הטרייד דד-ליין, כדיי שסגל הקבוצה יהיה כזה שיוכל לתת פייט אמיתי בצמרת המערב –
1. להיפטר מאנדרסון ולהביא 4 שיודע לעשות יותר מלעמוד על קשת השלוש ולחכות. לחילופין, אפשר לקוות שבקיץ הזה אנדרסון עבר טיפול פסיכולוגי על מנת להוציא ממנו את הפחדים להתלכלך בצבע, לפחות בהתקפה.
אני אישית פיללתי שינסו להחתים איכשהו את מילסאפ, אבל זה לא קרה.
2. כמו שנפטרו מברואר והביאו את לו ויליאמס באמצע העונה שעברה, גם בעונה הזאת מורי יצטרך לדאוג להביא גארד נוסף. בהתחשב בכך שפול וגורדן מועדים לפציעות, חייבים להביא עוד גארד סביר שייתן עומק במנלך העונה הסדירה. בפלייאוף, בתקווה שכולם בריאים, סביר להניח שדאנטוני ישתמש רק בשלישייה הארדן-פול-גורדון, כך שלא חייבים להביא עוד גארד עם שם מפוצץ, העיקר שיוכל לרכז ולתת פה ושם דקות כשאחד הגארדים הבכירים פצוע.
חוץ מ-2 נקודות אלה, חשוב כמובן החיבור של כריס פול עם הארדן ודאנטוני. אבל אני מאמין שהחיבור יצליח, כפי שבעונה שעברה העברת הארדן לעמדת הרכז הצליחה.
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:22:12אנדרסון יודע לשחק גם מתחת לסל אבל זה די מנוגד לסגנון המשחק של הרוקטס, לכן רואים את זה פחות. מה שכן הוא נטל הגנתי.
bobby
8 אוק 2017 16:46:47זה שהסגנון של הרוקטס מעודד משחק מרווח בו יש לפחות 4 שחקנים עם קליעה מה-3 זה בסדר גמור. אבל כמו שהסנטרים והגארדים בקבוצה, לפי שיטה זו, צריכים לדעת לבצע חיתוכים לצבע כדיי לקלוע ליי-אפס, כך גם הפורוורדים צריכים.
אנדרסון בהחלט יודע לקלוע נקודות בצבע, אבל הבעיה איתו שהוא ממש ״התמכר״ לנוחות של לעמוד על קו ה-3 ולחכות לשלשה.
אפילו בברלי וסוויט לו, שניהם צנומים ונמוכים, היו מנסים לחדור יותר ממנו.
סם דקר אגב, היה יכול להמשיך לפרוח יפה מאוד ביוסטון ולהשתלט על עמדת ה-4 אם לא היה נשלח בטרייד. עוד אין לו את הקליעה של אנדרסון מ-3, אבל בזכות האתלטיות שלו ורוח לחימה, הוא חודר הרבה יותר טוב לסל. מאמין שתוך כמה שנים היה גם משפר את הקליעה.
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 15:06:53על סמך מה ביססת את זה שמורי החליט לשלב מיד ריינג' ?
לפי מה שהבנתי, הליגה החליטה להילחם בעבירות "יצירת המגע ע"י התוקף על שם ג'יימס הארדן". מישהו יכול לאשר או לשלול ?
כי אם כן, זו פגיעה רצינית בהתקפה.
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:18:16איפה אמרתי שיש החלטה כזו?
http://www.nba.com/article/2017/09/21/nba-refs-can-rule-reckless-closeouts-flagrants-or-techs#/
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 15:25:27בסערה המושלמת
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:27:42באמא שלך קאפקייק, תהיה יותר ספציפי. מי כמוך יודע להביא ציטוטים?
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 15:41:16"הסערה המושלמת שהתרחשה ביוסטון השנה שככה לה בפלייאוף מול הספרס. עכשיו צריכים בטקסס ובשאר הליגה לראות מה השאירה אחריה. על ההשפעה על שאר הקבוצות כבר הרחבתי, אבל מה יקרה בעין הסערה? הרוקטס הביאו את כריס פול במה שנראה דווקא כהתרחקות מהמורי-בול. פול הוא אחד מקלעי המיד-ריינג' האפקטיבים והיציבים בליגה. בעונה שעברה הוא קבר 49.8% מהזריקות שלו מהטווח ולאורך הקריירה 46.3% במה שמהווה 42.3% מכלל הזריקות שלו.
אחרי כל זאת אל תצפו לראות פתאום שינוי בסגנון המשחק של הרוקטס. פול קלעי שלשות לא פחות טוב מרוב שחקני יוסטון וניתן לצפות שהוא ידע להתאים את עצמו לשיטה. מהצד השני כשיש לך שחקן עם מיד-ריינג' כמו של פול הוא די בודאות יקבל רשות להמשיך לירות חופשי גם מתוך הקשת. זה רק יציב שאלות מורכבות יותר מול ההגנות מנגד בטח כשעל המגרש נמצא איתו עוד איום חדירה בלתי עציר כמו הארדן. כל זה יתחדד עוד יותר אם יוסטון יצליחו לבצע את המהלך שינחית את כרמלו אנת'וני בקבוצה."
"אפלטון : שאלו את דאנתוני אם הוא יתן לכריס פול, אחד הקלעים הטובים בליגה מהמיד ריינג' אור ירוק לקליעה מחצי מרחק.
הוא ענה "כל עוד הוא קולע ב 50% מהטווח הזה, שיזרוק כמה שהוא רוצה". הדגש הוא על אחוז אפקטיבי, על זה דאנתוני והרוקטס (וכל הליגה) מסתכלים.
זה אגב, אחת הסיבות העיקריות למה הארדן נחשב שנתן את העונה ההתקפית הטובה בהיסטוריה. הוא עשה את כל זה באחוז אפקטיבי מדהים לווליום כזה.
אתה : תודה על העדכון"
(אני מחוץ לציטוט : טוב עכשיו אני יודע לפחות על מה ביססת את זה..)
"ראינו כמה שחקן כמו דוראנט שפיתח מיד-ריינג' קטלני (בנוסף לאי אילו כלים התקפים אחרים) עושה את ההבדל.
אני מאמין שלכריס פול תהיה השפעה דומה ברוקטס. (ציטוט חלקי)"
"אני : 1. האם אתה לא חושב שההבאה של פול היא סוג מסוים של מודעות בבאג של השיטה ? ז"א – "חבר'ה אין לכם מה לקחת מאיתנו דוגמא, ניסינו, הצלחנו עד גבול מסוים, אנחנו מוסיפים עוד אלמנט".
אתה : 1. השיטה לא אומרת שאסור לזרוק מידריינג' בכל מחיר. היא אומרת שמי שלא מסוגל לקלוע אותו באחוזים טובים שלא יזרוק. הבעיה היא שזה בערך 95% מהשחקנים בליגה. כריס םול נותן לך עוד ממד התקפי כי הוא מסוגל לקבור אותם ב-50%."
1. זה פוסט אולטרה-פרו מורי. כפי שהסברתי להביא את פול זה לא צעד לאחור. המטרה היא לקחת זריקות טובות – יעני יעילות – שזה אומר נכנסות באחוזים גבוהים. אם כריס פול יכול לדפוק לך מיד ריינג' באחוזים גבוהים אז וולקאם."
ומראש אני אומר שהשאלה לגבי השילוב הייתה תמיד – מיד ריינג' = כריס פול
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 15:46:18כי לפחות על פי המשחק הכנה הראשון זה נראה שהם לא בכיוון בכלל של לשלב עוד מימד גם עם כריס פול. להיפך
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:48:05מת עליך.
אם בלשלב אתה מתכוון שכריס פול יזרוק גם מידריינג' אז כן.
זו לא בדיוק החלטה לשלב מיד ריינג' אלא החלטה להביא שחקן מוביל שיודע גם לזרוק מידריינג.
כמו שהראית בציטוט המטרה במורי-בול היא לקחת זריקות טובות מבחינת יעילות סטטיסטית.
על תיקח את משחקי ההכנה כתבנית.
אנחנו נראה את פול זורק יותר שלשות מכרגיל אבל הוא בהחלט יעלה לזריקות מידריינג בפיק-אנד-רול.
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 15:56:38אז אני אחדד את השאלה :
על פי מה אתה מניח שהביאו את כריס פול בגלל המיד ריינג' שלו ?
אתה באמת חושב ש הוא "די בודאות יקבל רשות להמשיך לירות חופשי גם מתוך הקשת." ?
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:58:37אני לא חושב שהביאו את כריס פול בגלל המיד-ריינג' שלו. אם זה השתמע מהדברים שלי אז ממש לא. הביאו אותו בגלל שהוא כריס פול.
כן אני חושב שהוא יקבל רשות לירות חופשי גם מתוך הקשת.
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 16:05:44אוקיי.
לגביי העניין השני (תודה על הקישור) אתה לא חושב שלהחלטה השיפוטית הזו תהיה השפעה גדולה על היכולת ההתקפית של הרדן, וגם הרוקסט ? (סטט', עונשין, וגם על היכולת של הקבוצה השניה להגן, הרבה יותר קל להגן כשלא צריך להראות לשופטים כל הזמן הגנה נקייה)
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:06:37לא.
הממזר של סטוקטון
8 אוק 2017 16:10:27אני מבין… גם אני לא מאמין שיאכפו אותה…
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:12:06יאכפו לייט
Berch
8 אוק 2017 15:34:04יוסטון, אולהומה ובוסטון החדשות יהיו מעניינות לצפיה.
את טאקר הביאו לדעתי כי יש לו אליפות ברזומה. הוא יודע לא להפסיק להאמין שאפשר לקחת אליפות מהמפלצת בצהוב עם כל השחקנים הטובים.
נכון, גם הקבוצה בצהוב התחזקה בישראלי הכי טוב ב NBA אבת האמונה והניסיון של טאקר שווים יותר 🙂
עגל
8 אוק 2017 22:06:23אנחנו שמחים שהצטרף אלינו אוהד חדש
אשך טמיר המקורי
8 אוק 2017 15:40:18תודה רבה
דאנטוני לא הולך להשתנות – מה שאומר שנראה שוב רוטציה קצרה, מיליון שלשות וכמעט אפס מיד-ריינג'.
מה שאומר ש-CP3 ישחק כבברלי משודרג, שגם יודע למסור, ולפעמים משחק עם הכדור ביד, בעיקר כשהארדן לא על המגרש.
מה שהכי צריך להדאיג את אוהדי הרוקטס, מעבר "לשמיכה הקצרה" שאחרי הטרייד, הוא הציטוט של דאנטוני על ג"ס, ש"הם לא יוכלו לעצור אותנו בהתקפה, ואנחנו לא אותם, אז יהיה מעניין".
אם הוא הולך לנסות לנצח את ג"ס בהתקפה, וחושב שהם לא יאטו את קבוצתו בהגנה, מדובר בהוזה יותר גדול ממה שחשבתי.
גור גולן
8 אוק 2017 15:53:48הכוונה של השיטה החדשה של האולסטאר אומרת שג״ס ישחקו נגד יוסטון כשלקרי והארדן מותר לבחור תוספות מאוקלהומה, קליבלנד ובוסטון.
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:46:29****תגובה לא הולמת!!
דדי
8 אוק 2017 15:57:19אי אפשר לעבור עונת נבא כשבכל הסגל יש לך 3 גארדים שיכולים לקבל דקות משמעותיות.
אם שואלים אותי – גם עם 4 אי אפשר.
יוסטון צריכים להחתים מייד מישהו, ואני מקווה בשבילם שהם לא החליטו שזה יגמר בבובי בראון.
היתה טעות ענקית לתת לפרסטי לחטוף את קנאן.
הם גם צריכים איזה טרייד קטן של טיילור, קווטרמן, ואולי עוד שחקן זול כמו אונואקו כדי לשפר את העמדה שלהם לקראת טרייד משמעותי שהם מקווים לעשות לקראת סוף דצמבר, אבל זה כבר קשור לדקויות תקרת שכר.
עידו גילרי
8 אוק 2017 15:59:56אני מניח שגם טאקר יקבל דקות בשוטינג גארד אבל בגדול אני מסכים. הם צריכים עוד גארד נורמלי.
דדי
8 אוק 2017 16:01:40לדעתי יותר סיכוי שתראה את טאקר ב 5 מאשר ב 2…
למרות שברור שרוב הדקות שלו יהיו ב 4/3
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:02:36אני חושב שתראה את שני המקרים.
אפלטון
8 אוק 2017 16:54:43מסכים וגם דאנתוני מסכים. בובי בראון אגדה.
וחוץ מזה יש את קורי ברואר 2.0 איזאה טיילור. אבל כן, יוסטון חייבים גארד נוסף וסנטר נוסף. גארד יגיע עד דצמבר, סנטר לא בטוח. בונים שם על טאקר בתחום הזה יחד עם בלאק.
דדי
8 אוק 2017 16:59:05יוסטון ממש לא צריכים עוד סנטר.
והם לא יכולים לחכות עד סוף דצמבר עם גארד נוסף, אבל אין לי בעיה לתת להם לגלות את זה בדרך הקשה.
אפלטון
8 אוק 2017 17:19:20מבחינת מצבת סנטרים יוסטון עם קפלה וננה שישחק כמות משחקים מוגבלת. חוץ מזה במשחקים שבהם ננה לא ישחק (ויש הרבה מאלו) טאקר ישחק קצת סנטר ויש את טאריק בלאק שהוא אחלה החתמה אבל עדיין ירידה די חדה מבחינת היכולת להגן על הטבעת ועול התקפי.
יוסטון שנה שעברה היתה הקבוצה שהגנה הכי פחות טוב על הטבעת והפגיעה של ננה בפלייאוף פשוט חיסלה אותם.
אני עדיין בונה על טייסון צ'נדלר, ונראה לי שגם דאנתוני.
לגבי גארדים, חס וחלילה טפו טפו שלא יהיו פציעות אבל לא חושב שלחכות עד דצמבר זה כזה נורא. והטרייד דד ליין של הרוקטס בדרך כלל מוקדם יותר מזה של שאר הליגה.
Ljos
8 אוק 2017 17:29:50אם השילוב פול-צ'נדלר יהיה רבע ממה שהיה פעם קודמת (https://www.youtube.com/watch?v=LiwZ1AJxsiY)…
דדי
8 אוק 2017 17:30:37קאפלה, ננה, בלאק זו רוטציה לגיטימית בליגה של היום. בטח לא הבעיה הבוערת של הרוקטס.
וטרייד על מישהו עם משכורת כמו של צ'אנדלר הוא כמעט בלתי אפשרי ליוסטון. אולי אם יעשו את הטרייד שהזכרתי קודם אז יהיה להם לפחות אפשרות ריאלית לחלום על טרייד כזה, אבל עדיין מאד לא סביר.
bobby
8 אוק 2017 17:30:42תקן אותי אם אני טועה, אבל בלאק בתור סנטר יכול לעשות עבודת הגנה טובה יותר מהארל, לא ככה?
ואם זה המצב, בהחלט יש שיפור בעמדת הסנטר לפחות ברמה ההגנתית, שכן הארל שיחק סנטר אבל בגוף הוא בקושי פאוור פורוורד, ואני זוכר שהתקשה לשמור על גבוהי היריבות כששיחק.
אפלטון
8 אוק 2017 17:53:38התוספת של בלאק בהחלט משמעותית. הרבה יותר מהראל שלא ממש היה סנטר. זו החתמה חשובה מאוד אבל העמדה עדיין בחסר.
בשיטה הזו של דאנתוני המשמעות של רים פרוטקטור וסנטר מומחה פיק נ רול היא חשובה מעין כמוה. ננה נראה כמו אולסטאר בשיטה הזו.
עוד לא ראיתי מספיק מבלאק כדי לראות אם הוא יכול להיות יותר מממלא חורים לכמה דקות במשחק בגלל המוגבלות ההתקפית שלו, אבל היכולת שלו לתת גוף בהגנה בהחלט חשובה.
לדעתי יש עדיין כמה חוזים בלתי מובטחים וכמה שחקנים שדדי הזכיר שיאפשרו להביא את צ'נדלר מבלי לוותר על הרבה מדי. בכל מקרה יוסטון יביאו ווטרנים גם לעמדות הגארד וגם לעמדות הסנטר.
דדי
8 אוק 2017 18:10:10השחקנים האלה לא מרוויחים מספיק בשביל לעשות טרייד על צ'אנדלר.
יוסטון יצטרכו לתת לפחות 6 שחקנים, אולי אפילו 7 עבור צ'אנדלר, וצריך להיעזר בכמה וכמה קבוצות בשביל לבצע טרייד כזה כי לסאנס לא יהיו מספיק מקומות בסגל.
אפילו אם ירצו להשתמש בבלאק בטרייד כזה בדצמבר, זה ידרוש עוד 4 שחקנים לפחות…
בגלל זה יוסטון צריכים כבר עכשיו להפוך כמה חוזים קטנים כאלה לחוזה אחד מסתיים גדול יותר כדי לנסות לפתור את הבעיה שתתעורר בהמשך הדרך.
אבל בנושא צ'אנדלר הבעיה עוד הרבה יותר גדולה כי לא רק שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לפתור את בעיית המקום בסגל של הסאנס כדי לגייס את ה 8 מיליון המינימליים בשכר יוצא שצריך כדי להביא את צ'אנדלר – זה לא יעבוד ליוסטון כי זה לוקח אותם מעבר לתקרה הקשיחה, אז בעצם הם יצטרכו להיפטר בערך מ 10 מיליון כדי שטרייד עבור צ'אנדלר יעבוד.
לא יודע מי החליט לזרוק בכלל את השם שלו בתור מועמד, כי אלא אם כן מדובר בחלק ממהלך הרבה יותר גדול, חוקי השכר הופכים את האופציה של צ'אנדלר לקלושה במקרה הטוב, ובלתי אפשרית במקרה הריאלי.
דדי
8 אוק 2017 18:35:54בעצם יש דרך תיאורטית לעקוף את עניין התקרה הקשיחה, אבל עדיין בעייתי מאד מבחינת roster space.
גור גולן
8 אוק 2017 15:58:07תודה על הפריוויו !
יוסטון יסיימו לפי דעתי מקום שני או שלישי מאוד צמוד יחד עם אוקלהומה. סיבוב ראשון יעברו בוודאות אבל השאלה זה מה יהיה במצ׳אפ עם אוקלהומה. לפי דעתי אוקלהומה יותר טובה בשביל פלייאוף, לעומת עונה סדירה שיוסטון יותר חזקים.
הקבוצה תרוץ והרבה… וקבוצות ירוצו מולה. אני לא סובל קבוצות שמסכנות את ההגנה בשביל התקפה כי הם מסתמכים על שבממוצע נגד רוב הקבוצות ורוב המשחקים הם יקלעו יותר טוב. אבל בשיטה כזאת הם מסוגלים להפסיד גם ללייקרס לדוגמא… כלומר יציבות לא תהיה.
מאזן של 57-58 ניצחונות נשמע סביר וחצי גמר מערב…
גור גולן
8 אוק 2017 15:59:18והם צריכים סנטר נוסף שמתאים לפול כמו שהיו גריפין ודאנדרה
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:00:23יש להם.
Ljos
8 אוק 2017 16:21:28אני לא בטוח עד כמה בדיוק גריפין התאים לפול. חצי ממנו כן, החצי השני פחות.
bobby
8 אוק 2017 17:57:06חביבי, קאפלה וננה יוכלו להשתלב יפה מאוד עם פול, לא פחות מאיך שדיאנדרה השתלב.
עגל
8 אוק 2017 22:16:50קאפלה וננה, כן.
השאלה כמה ננה יצליח לשחק בלי להיפצע
Ljos
8 אוק 2017 16:18:34עוד עונה שבה הכל תלוי בדבר הזה שהרובוט שעומד בראש צריך עוד ללמוד.
פול והארדן חייבים להתחבר וללמוד לשחק ביחד. ד'אנתוני חייב ללמד את T-800 אנושיות מהי. אנדרסון חייב לבטל את הקללה על האולם הביתי. יוסטון צריכים לא רק לקחת מסאן אנטוניו את הקונספט הבינלאומי, אלא גם את השילוב ביניהם. אם יצליחו, השמיים הם הגבול עבור הטילים.
etayle
8 אוק 2017 16:39:08אני חושב שהם יהיו יותר טובים מ אוקלהומה ויסיימו שניים כדי להפסיד לגולדן סטייט בגמר.
נתנאל
8 אוק 2017 16:55:55תודה על אחלה פוסט!
למרות שלא מתאים לפדנט כמוך לכתוב על טאקר ומבה-א-מוטה שהם "רגילים לזרוק שלשות"… הם באו כי הם לגיטימיים על המגרש ומעולים בהגנה, כל התקפה שתגיע מהם היא בונוס בלבד (למרות שהרגשתי שיפור בבטחון אצל מבה-א-מוטה לקראת סוף העונה, נראה אם זה ממשיך)
עידו גילרי
8 אוק 2017 16:58:59צודק. התכוונתי בעיקר לטאקר
דדי
8 אוק 2017 17:03:53לא יודע על מה שניכם מדברים.
מוטה הפך בשנים האחרונות לקלעי שלשות טוב מאד. קטלני מהפינות, וזו הסיבה שאותו הביאו ומישהו כמו טוני אלן – לא.
עידו גילרי
8 אוק 2017 17:05:13קולע כן. רגיל לזרוק -לא.
דדי
8 אוק 2017 17:06:40רגיל לזרוק כשהוא פנוי – כן.
רק שהוא יהיה פנוי הרבה יותר פעמים בשיטה של יוסטון.
עידו גילרי
8 אוק 2017 17:07:05מסכים.
נתנאל
8 אוק 2017 18:22:31קלעי שלשות טוב מאוד?
יש לך בעיה במילות דירוג… אם הוא טוב מאוד אז מישהו כמו נגיד טוני סנל הוא עילוי?
יכול לקלוע כשהוא פנוי, לא הראה יציבות ו/או בטחון (חוץ מלקראת סוף העונה כמו שאמרתי והוא שחקן שיכול לאבד בטחון בקלות) בשום שלב בקריירה, ובכל זאת ציינתי שיש מה לראות אם זה ממשיך אצלו. גם עונה שעברה מדובר על 0.6 שלשות מ1.4 ניסיונות… אין לדעת אם זו אנומליה ה39.1 שהוא הצליח לגרד.
לטאקר תכלס אין את זה. הוא כן זורק, אבל התהליך בראש שלו מורכב מאוד, הוא over thinker שתמיד מנסה לבצע את ההחלטה הנכונה ובהתקפה זה המון פעמים בעוכריו.
עומר שליבה
8 אוק 2017 17:07:17גם אני חוזה העונה מקום שני לזקן.
יוסטון נראתה פשוט נהדר בעונה שעברה. אני לא רואה אותם נעצרים עד לגמר המערב.
תודה.
אפלטון
8 אוק 2017 17:08:33תודה עידו פריוויו נהדר.
הפכתי ליותר אופטימי ככל שהקיץ עבר. אני עדיין סקפטי איך הארדן ופול יעבדו ביחד אבל היכולת של הרוקטס לשים שני רכזי עילית בכל זמן נתון במגרש שווה הרבה מאוד ניצחונות. לא רק הארדן ופול אלא גורדון שנראה חד מתמיד ולפעמים נראה כמו השחקן שחשבו שיהיה.
השילוב שלו עם פול מבחינה הגנתית והתקפית ישמיד ספסלי יריבות, ותוסיף לזה את אריזה, טאקר וקפלה יש לך הרכב הגנתי מהטובים בליגה.
אני עדיין לא בטוח שיוסטון טובים יותר מאוקלהומה, ויש הרבה סימני שאלה, אבל אני הופך יותר אופטימי עם כל יום.
כרגע התחזית שלי 57 ניצחונות ומקום 2 במערב.
מועמד לפריצה: עוד לא שם אבל אני סקרן לאללה מג'ו צ'י. 2.18 עם מוטת זרועות של 2.30. שחקן ההגנה בליגה הסינית שנה שעברה ועם טאצ' מעולה לחסימות. יש לו זריזות לטרלית ויש לו קליעה יפה, רק חסר לו הרבה משקל, מה שאני מאמין ששנה בטקסס תמלא. יכול להיות הרים פרוטקטור החסר. בספק אם עוד השנה אבל אולי יקבל קצת הזדמנויות.
ברוך רובין
8 אוק 2017 17:46:35אין ספק שמי שיפרוץ השנה יהיה קפלה שיהנה מפול, העומס מהארדן ירד משמעותית. דרון וויליאמס יוכל להוריד להם את העומס בעונה הרגילה איזה עוד נכסים יש ליוסטון לטרייד?
עדיין כל הקבוצות מדרגה מתחת לגולדן סטייט (שהתחזקה אפילו יותר מרגיש לא הוגן). גמר מערב תחזית מצויינת.
אפלטון
8 אוק 2017 18:01:13נכסים לטרייד? אתה מדבר כאן על דריל מורי. כולם חוץ מהארדן ופול (ובובי בראון) הם נכסים לטרייד.
אבל מבחינת שחקנים בסוף הרוטציה אז מדובר על חוזים בלתי מובטחים, או מובטחים למחצה, אונואקו, הרטנשטיין, ואפילו ג'ו צ'י אם יהיה אפשרות להבאת תוספת משמעותית.
בגדול יוסטון יכולים לפנות בסביבות ה 10 מיליון בטרייד, אולי טיפה יותר, וזה החוזים שמורי מחפש.
דדי
8 אוק 2017 18:13:40ממש ממש לא כזה פשוט כשמדובר בחוזים כל כך קטנים.
bobby
8 אוק 2017 19:09:51אם כבר בענייני טרייד עסקינן –
תקנו אותי אם אני טועה, אבל החוזה של אריזה אמור להיגמר השנה, לא?
אם אני זוכר נכון בקיץ 2014 הוא חתם ל-4 שנים תמורת 32 מיליון.
אם זה אכן המצב, הוא בהחלט יכול להיות נכס סחיר לטרייד עבור קבוצה שמחפשת בקיץ לפנות מקום בסגל.
לא שאני לא אוהב את אריזה, אבל אם תצוץ הזדמנות מספיק טובה להביא שחקן שהקבוצה תרצה, אני בהחלט רואה את מורי משתמש בו בטרייד.
Benny
8 אוק 2017 17:28:38סקירה תענוג.
תודה . מסכים עם התרחיש הראלי.
דביר
8 אוק 2017 18:14:13לא רואה את יוסטון מגיעה לגמר איזורי. כריס פול שחקן טוב אבל כבר לא בטופ שבליגה ( אף פעם לא היה כזה טוב כמו שעושים ממנו) את הספרס הם יכולים לנצח וגם את אוקלהומה אבל מול הלוחמים אין להם סיכוי. אני לא רואה אף אחד שם מצליח בכלל להקשות על דוראנט ומבחינת מצאפ המצב שלהם המצב שלהם לא טוב. הארדן שומר רע פול עם כל הכבוד יכול לשמור אולי על קרי אבל שהלוחמים יניעו כדור ויתבצעו חילופים והוא יצטרך לשמור על דוראנט תומפסון איגודלה או גרין אין לו שום סיכוי. בקיצור זה יגמר לדעתי בחצי גמר מערב
bobby
8 אוק 2017 19:14:06לא שאני מאמין גדול בסיכויים של יוסטון בסדרה מול הווריורס, אבל דווקא ההחתמות של א-מוטה וטאקר, בשילוב פול ואריזה, יכולים להקשות על הווריורס –
כמו שרשמת, פול יכול לשמור את קרי. א-מוטה ואריזה יכולים להקשות קצת יל דוראמט ותומפסון. טאקר בכיף יכול להתלכלך עם גרין.
נשאר רק איגי – שעליו הארדן ישמור. בהתחשב בכך שאיגודלה כבר לא צעיר וזריז כבעבר, הארדן בכיף יכול להסתדר איתו.
מיקי
8 אוק 2017 19:47:13אם באמת הרביעיה הזו תיסגר הגנתית איגי יתעלה בסדרה ויסתדר מצוין עם הארדן התשוש. בדיוק בשביל זה הסכימו לשלם לו 16 מיליון דולר.
עגל
8 אוק 2017 22:25:23איגי הוא הבעיה הקטנה ביותר.
איתו כבר נתמודד, הבעיה היא הרביעיה הגדולה ובראשה דוראנט
גיא הרשע
8 אוק 2017 18:44:35יוסטון ללא ספק אחת מהקבוצות המרתקות השנה ב-NBA.
האפ סייד שלהם גבוה משל העונה שעברה, ובהפרש.
2 מנהלי משחק ברמה של פול והארדן על הפרקט בו זמנית?
אני מנסה להיזכר מתי עלו 2 שחקנים ברמה כל כך גבוהה,
2 שחקנים שמסוגלים כל אחד לסיים עונה כמלך האסיסטים,
לשחק במדי אותה קבוצה,
ופשוט מתקשה לחשוב על מקרה דומה.
הכי קרוב –
אייזאה תומאס וג'ו דומאס?
לברון וקיירי?
עדיין לא ברמה הפוטנציאלית של פול + הארדן.
מרתק.
אני מבין שיש סימפתיה לבברלי,
אבל הקבוצה ללא ספק התחזקה –
השחקנים שהגיעו מסוגלים לתת הרבה יותר מהשחקנים שעזבו.
שיפור משמעותי ביכולת ניהול המשחק, ובהגנה.
ויש מצב שאפילו הקליעה מבחוץ לא תיפגע.
סימן השאלה הגדול,
הוא לא סתם גדול –
הוא ענק.
כל כך הרבה שחקנים עם היסטוריה של פציעות,
בקבוצה עם רוטציה ד'אנטונית קצרה (מתוך בחירה).
אם הם מצליחים לשמור על קו הבריאות,
ואם גדול יותר –
ד'אנטוני מפיק לקחים ומרחיב את הרוטציה –
אז השמיים הם הגבול.
50/50 במפגש אפשרי מול הת'אנדר,
וסיכוי ממשי להפתעת ענק במפגש אפשרי מול גולדן סטייט.
יהיה מעניין.
תודה, עידו. אחלה פריוויו.
Benny
8 אוק 2017 23:47:56++
מנחם לס
8 אוק 2017 19:11:38הגעתי מאוחר וכבר אמרו את כל מה דשאני הייתי אומר, גם לחיוב וגם לשלילה. פריוויו למופת!
מיקי
8 אוק 2017 19:44:50אחלה פוסט, תודה רבה. יוסטון הייתה הקבוצה המעניינת ביותר בעונה החולפת, ולדעתי נשארה כזו גם העונה. כל תוצאה פחות מגמר המערב תהיה אכזבה. לדעתי הם עוברים את הרעמים וכנראה גם את הספרס.
שי אבן צור
8 אוק 2017 20:49:18אני איתך עידו. תוספת של כריס פול שיכול להוביל כדור ברמה הגבוהה ביותר וקובר מיד ריינג'ים באחוזים נהדרים + ההגנה שהשתפרה מעלים את הרוקטס קומה אחת למעלה ויהיה מאד מעניין לראות אותם העונה.
נראה לי שהם יצליחו יותר מ OKC ולאף אחד לא יהיה פשוט מולם.
אריאל
8 אוק 2017 21:52:01פוסט נהדר ואנליטי משהו 😉
עגל
8 אוק 2017 22:27:51לכל מי שמנסה להשוות את יוסטון עם אוקלהומה, אז חברה – לאף אחד אין מושג איזו אוקלהומה נראה. הגיעו שני כוכבי על כאלה שהניסוי שם יכול להצליח או להיכשל ביג טיים. אפשר להשוות את יוסטון לס"א אבל לא לאוק'
אשך טמיר המקורי
8 אוק 2017 23:03:15וואי לכל מי שבמקרה רואה… אוק' מצחינה תשועלים נגד קבוצה אוסטרלית עם סגל חסר… עושים להם בי"ס באינטנסיביות, הגנה ויסודות.
חושפים שאין לאוק' שיטת משחק בשיט, מביך ממש.
חכם קאטו
8 אוק 2017 23:45:30ווואא, אנדרסון החוזה הכי לא סחיר בליגה – וזה אחריי עונה סבבה לגמריי, כמה הוא קיבל בפרוייקט של ״free no more״ שנה שעברה?
וולטר
8 אוק 2017 23:59:21פריוויו מצוין. כאוהד יוסטון, אתה רוצה להאמין שהתסריט האופטימי יהיה גם הריאלי. זה יכול להיחת נאוו אור נבר כמו שאומרים בלועזית בשביל כריס פול . אבל מצד שני, אם כריס ישחק טוב ויראה שיש לו עתיד טוב בקבוצה, הוא יכול למשוך פרי אייג׳נטס. לברון פנוי בקיץ הבא, רק אומר…..
המשגיח
9 אוק 2017 07:36:39איזה פריוויו מצוין!
אני חושב שיוסטון צריכה לאמר תודה שהיא לא הצליחה להביא את מלו.
פול והארדן בתור השחקנים שצריכים את הכדור זה מספיק.
אני ממש מחכה לראות אותה, ונראה לי שלפחות בעונה הרגילה, זו תהיה קבוצה אדירה.
פינגבק: התרבות הארגונית של הלוחמים | Hoops
פינגבק: יוסטון רוקטס – פריוויו לעונת 2018-19: RunItBack/ ניב שכטר | Hoops