אירועי דיומא – 19.06.2017

כדורגל / רועי ויינברג:

גביע הקונפדרציות – שלב הבתים (מחזור ראשון):

18:00-אוסטרליה-גרמניה. אוסטרליה, אלופת אסיה, באה עם סגל לא רע שכולל את ארון מוי ממנצ'סטר סיטי, מת'יו ראיין שעבר השבוע מולנסיה לברייטון ועוד כמה שחקנים מדרג נמוך יותר. הם אנדרדוג בהשוואה לגרמניה, אלופת העולם שבאה בסגל משני שעדיין מציג שחקנים מליברפול (אמרה צ'אן), ברצלונה (מארק אנדרה טר שטגן), פ.ס.ז' (יוליאן דרקסלר) ועוד כוכבי בונדסליגה. החבורה הצעירה, שלא כוללת שחקן אחד מעל גיל 30, לא צפויה להתקל ביותר מדי קשיים מול האוסיז.

 

טניס / מתן גילור:

היום יפתחו שני טורנירי הדשא הגדולים ביותר זולת ווימבלדון, עם משתתפים רבים מהטופ העולמי.

טורניר האלה (500) – סיבוב ראשון

היום יתקיימו חמשת המשחקים הראשונים ומחר תשלום תמונת שמינית הגמר.

שידורים בערוץ ספורט 5+ וערוץ הספורט בהפרדה גבוהה החל משעה 13:00.

אנדריי רובלב-אלברט ראמוס וינולאס(8).

דסטין בראון-ואשק פוספיסיל.

ג'ו סוזה-פיליפ קולשרייבר.

גאל מונפיס(5)-רישאר גאסקה.

מקסימיליאן מארטרר-דומיניק ט'ים(2).

 

טורניר קווינס (500) – סיבוב ראשון

היום יתקיימו חמשת המשחקים הראשונים ומחר תשלום תמונת שמינית הגמר.

שידורים בערות ספורט 5 לייב החל משעה 14:00.

אדריאן מאנארינו-ג'ו ווילפריד טסונגה(5).

דונלד יאנג-ניקוס קיריוס (9).

גריגור דימיטרוב(6)-ראיין הריסון.

תומאס בדריך(7)-סטיב דרסיס.

קייל אדמונד-דניס שפובאלוב.

 

גולף / עידו גילרי

US OPEN – תוצאות סופיות

זה היה אמור להיות קרב צמוד מרובה משתתפים אבל הפך למופע של איש אחד. ברוקס קאפקה לקח את ההובלה כבר בשתי הגומות הראשונות כשהוא משיג בירדי בשתיהן. מכאן הוא כבר השאיר אבק לכולם כשהוא שומר על היתרון עד הסיום . קאפקה סיים עם 5- לסיבוב ו-16- בסה"כ (שווה לשיא תחרות) כשהוא מקדים את הידקי מטסיומה ובריאן הרמן ב-4 חבטות. המדורג 22 בעולם גילה יציבות בשנתיים האחרונות אבל זהו רק ניצחונו השני בסך הכל בסבב ה-PGA אבל זהו ניצחון במייג'ור שיזניק את הקריירה שלו קדימה ועל הדרך גם יכניס מעל ל-2 מיליון דולר לחשבון הבנק שלו.

אמריקאס קאפ / ניב שכטר

20:00 גמר האמריקאס קאפ – יום 3

תוצאה נוכחית: ניוזילנד (3) – ארה"ב (0)

המירוצים אמש המחישו לנו עד כמה פערי הרמות גדולים בין הניוזילנדים לאמריקאים. הקיווים נראים בשליטה מוחלטת על התחרות והאמריקאים צריכים לחשוב טוב מאיפה הם מייצרים את הנס.

מקובל לחשוב באמריקאס קאפ שהסירה המהירה יותר תמיד תנצח. לכן זהו קרב טכנולוגי בראש ובראשונה. איזו קבוצה תביא את השינוי הטכנולוגי שיתן לה את היתרון היחסי על פני שאר המתחרות. להזכירכם, לפני 4 שנים הניוזילנדים הובילו 1-8 כשחסר להם ניצחון אחד בלבד כדי לנצח את התחרות ולהביא את הגביע הביתה לניוזילנד. האמריקאים ביקשו יום חופש שאותו ניצלו על מנת לעשות שינוי במבנה החרטום שנתן להם עדיפות בהפלגה אל מול הרוח. מכאן ואילך הם לא הפסידו ועשו את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הספורט כדי לנצח 9-8.

לתחרות הנוכחית הניוזילנדים בחרו להגיע אחרונים. בעוד כל הצוותים האחרים שוהים בברמודה כבר למעלה משנתיים על מנת להכיר את תנאי הים והרוח המקומית כאילו היו בני המקום, הניוזילנדים נשארו באוקלנד תחת מעטה חשאיות כמעט עד הרגע האחרון. הם ידעו, שכקבוצה היחידה בלי גב כלכלי בלתי נגמר, הם חייבים לחפות ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

היאכטה שלהם שונה בכמה מובנים- הידוע הוא שכדי לייצר את הכוח החשמלי וההידראולי שהיאכטה מקבלת הם התקינו מערכות דמויות אופניים, שיחליפו את הגלגלות הידניות המסורתיות. אך בנוסף מבנה החרבות שלהם, הפוילים שמרימים את היאכטות מחוץ למים כדי להקטין את חיכוך המים, בנויות בצורה שונה ונראות שמקנות יציבות מיוחדת. בגלל שהשייטים פחות מתאמצים והידיים שלהם פנויות, כל אחד בצוות קיבל תפקיד שאותו הוא בודק ומשנה בעזרת מחשב שמותקן להם על האמה. אחד אחראי לוודא שהמפרשים בזווית אופטימלית, שני אחראי לשנות את זוויות הפוילים בצורה אופטימלית, אחר אחראי לתאם שינויי כיוון והטקטיקן פנוי כמעט לגמרי להסתכלות על תנאי הרוח וקביעת המסלול.

ההגאי בן ה-24, פטר ברלינג, הוא סיפור מיוחד. עילוי שיט שבניוזילנד מטפחים מגיל צעיר וכדי לתת לו את הבמה המרכזית בתחרות הגדולה מכולם, פיטרו את ההגאי המנוסה ביותר ואלוף אמריקאס קאפ בעבר דין בארקר (שהקים כתוצאה מכך את הקבוצה היפנית). הילד הזה נראה כל כך קר רוח על ההגה, יושב כאילו נוהג במכונית פתוחה בכבישים הרחבים של המערב התיכון. כאילו הוא לא נוהג במהירות של 40 קשרים על סירה שעומדת על קצות האצבעות כמו בלרינה. תנועה אחת לא נכונה, סיבוב אחד לא מושלם, והחללית הזו שעל המים הופכת למפלצת מסוכנת שיכולה להטביע את כל הצוות.

לאמריקאיים מחכים כמה לילות ללא שינה, כאשר עליהם לחשוב, איך הם מחזירים לעצמם את היתרון הטכנולוגי. מיטב המהנדסים שבעולם עומדים לרשותם, כאשר הם מגובים מאחורי הטייקון לארי אליסון, האדם ה-7 העשיר בעולם. והוא לא אוהב להפסיד. לאחר האליפות האחרונה, לא הייתי סוגר את הווילון על החבורה הלוחמת של ג'ימי ספיתהיל, ונותר לנו רק לצפות לבלתי צפוי.

מירוצים 5 ו-6 ימשכו בשבת הבאה ה-24 ליוני, החל מ-20:00, שידורים ישירים ביס ערוץ 63, הוט ערוץ 61

https://www.facebook.com/americascup/videos/1783668261659599/

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. בגולף היפאני התקרב לקופקה עד כדי שתי חבטות כשסיים ולקופקה נשארו 4 או 5 חורים, ואז כמה בירדים בחורים האחרונים הבריחו אותו קדימה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט