השבוע בבייסבול / חנן קרן

השבוע בבייסבול / חנן קרן

 

 

 

מילים ספורות על השבוע שהיה:

AL East

הבית הזה הופך להיות קרב ראש בראש בין היאנקיז לרד סוקס.
אצל הסוקס מוקי בטס כיכב הגנתית והתקפית מול יוסטון המצוינת עם הום ראן והזריקה הזאת.

ביאנקיז חוסר התיאום הנ"ל בין סטרלין קאסטרו לברט גארדנר מייצג את השבוע העגום שלהם. לפחות המגיש ארלודיס צ'פמן חזר ביום ראשון מפציעה.


AL Central

מינסוטה אירחה את קליבלנד בקרב ישיר בין המוליכות וחטפה סוויפ 4-0. אדווין אנקרנסיון כיכב בסדרה הזאת שחבט במשחק הראשון שני הומרס ובמשחק הרביעי הום ראן אחד עם 5 בישולים. 

אדי רזריו ממינסוטה  חבט 3 הומראנס במשחק אחד מוקדם יותר השבוע.

ראוי לציין גם את קנזס סיטי שמנסה לעשות קאמבק.  מייק מוסטאקס וסלבדור פרז חבטו דאבל והום ראן בהתאמה שהכניסו 3 נקודות כל אחד בנצחון על האיינג'לס.

AL West

יוסטון ממשיכה לסבול מחסרונו של האייס שלה דאלס קיוקל עקב פציעה, הוא צפוי לחזור רק בסוף החודש. בינתיים הם ממשיכים לגמגם כל הדרך לפלייאוף כשההפרש שלהם מהמקום השני עומד על 11 משחקים.

NL East

וושינגטון ניצלה את העובדה שדניאל מורפי לא מפספס שום הזדמנות לחבוט באקסית ושייטה ל3-1 בסדרה מול המטס בניו יורק. מורפי כבר 29(!!!) משחקים רצופים מול המטס עם לפחות חבטה אחת. המגיש המצוין מקס שרצר בכושר נהדר וכבר סופר 5 משחקים עם לפחות 10 סטרייקאווטס.

 

NL Central

גיא א. משיקאגו מדווח על התחושות סביב הקאבס המגמגמים:

למה העסק לא מתרומם?? זאת השאלה שכל תושבי Lakeview ולמעשה רוב תושבי שיקגו שואלים את עצמם. מאז השבוע הקודם הקאבס סיימו את הסדרה מול הקולרדו רוקיס עם הפסד 3-1, ומאזן 2:1 לטובת המטס בסדרה עם הכחולים כתומים מניו יורק. הסדרה מול המטס הייתה נדנדה רצינית עם 6-1 ו9-4 בשורת ההפסדים ונצחון 14- 3 בצד החיובי. אחת מנקודות האור היחידות השבוע הגיעו מאנתוני ריזו שקודם לראש הליינאפ ונתן כמה משחקים טובים השבוע והוא הולך ומתבסס כמנהיג הקבוצה.

NL West

נולאן ארנאדו חבט וואקאף הומר שהשלים גם סייקל (cycle) יפה בנצחון על סן פרנסיסקו.

אצל הדוג'רס קלייטון קארשו רשם נצחון תשיעי העונה וממשיך בכושר האדיר שלו.

מילים ספורות על השבוע שיהיה :

AL East

היאנקיז מארחים את האיינג'לס ואז את טקסס. הרד סוקס יוצאים לקנזס סיטי המתקאמבקת ואז מול האיינג'לס בבית.

AL Central

קליבלנד תשחק מול בולטימור הלא פרייארית ומינסוטה תפגוש את הוויט סוקס לפני שיפגשו לסדרה נוספת של ראש בראש הפעם בקליבלנד. קנזס מול הרד סוקס ואז טורנטו.

AL West

יוסטון תנסה לחזור למסלול הנצחונות מול יריבותיה לבית אוקלנד וסיאטל. אוקלנד אחרי סוויפ מרשים מול היאנקיז ותארח את הסדרה מול יוסטון המה שלכאורה מבטיח קרב צמוד. 

NL East

וושינגטון בשבוע קליל מול מיאמי ואז סינסנטי. המטס הולכים להישחט מול הדוג'רס ואז להתאושש בסן פרנסיסקו.

NL Central

מילווקי והקאבס צפויים לשמור על הססטוס קוו בצמרת כאשר יפגשו את פיטסבורג וסן דייגו בהתאמה. 

NL West

קולוראדו בשבוע אינטנסיבי  תפגוש את אריזונה ואת הדוג'רס שדולקות אחריה.  

 

טבלאות

 

המלצות השבוע:

קולוראדו נגד הדוג'רס, בגלל הקרב הישיר על ראשות הבית וקארשאו.

קליבלנד מארחת את מינסוטה, בגלל שהשבוע קליבלנד טיטאה אותם במינסוטה ואני חושב שמינסוטה תעלה עם מוטבציה בשמים.

הרד סוקס מגיעים לקנזס, כי שניהן בכושר טוב וחייבות לשפר עמדות בבתים שלהם.

יוסטון באוקלנד, כי יוסטון מגמגמים ואוקלנד בתנופה.

עוד מרחבי הליגה

הפנים החדשות של הבייסבול

ההוצאה האחרונה של ESPN MAGAZINE מתאריך 26 ליוני (הם תמיד שמים תאריך של ההוצאה הבאה משום מה) מוקדשת רובה ככולה להשפעה הלטינית על הבייסבול ב-MLB, וכמו שכל העולם מושפע מהכדורסל של ה-NBA ככה כל העולם מושפע מהבייסבול של ה-MLB

הכותרת הראשית של המגזין? BE'ISBOL EXPERIENCE, ומתחת הכותרת הראשית כותרת משנה: "חקירת ההשפעה הלטינית על בייסבול ב-MLB". המגזין בחר במני מצ'אדו, השחקן הצעיר המוכשר בן ה-24 של הבולטימור אוריולס (איש הבסיס השלישי של הקבוצה) שהוא דומיניקני-אמריקאי ממיאמי, שחקן מחייך וצוחק, ומאיר חדר שלם כשהוא ניכנס כ-POSTER-BOY החדש של הליגה.

חייבים להתחיל עם מספרים. בליגה 30 קבוצות וברוסטר של כל קבוצה רשומים 40 שחקנים (אבל למשחק בייסבול קבוצה מופיעה עם 25). ז"א שבליגה ישנם 1,200 שחקנים. אחוז הלטינו'ס בליגה הוא 28%.  ז"א ש-336 שחקני ליגה הם 'לטינים' ממכסיקו, פורטו-ריקו, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, ומדינות מרכז ודרום אמריקה. המדינה המספקת את רוב ה-LATINOS היא הרפובליקה הדומיניקנית עם 93 שחקנים.

משך עשרות שנים הלטינים "התבוללו" בין האמריקאים והפכו לרציניים, ברוטאלים, כועסים, זועמים, מתקוממים, קודרים, ורוטנים כמוהם.

המילה האמריקאית הפופולרית ביותר להסביר את טבע המשחק היתה "GRIND". (משחק 'הטוחן' אותך; 162 משחקים שוחקים ורומסים). סרטים, הצגות, ספרים, פואמות, ומה לא עשו מהמשחק דבר שיכול להיות טראגי יותר מהחיים עצמם. פיצ'רים 'המענישים' חובטים בזריקות כוונה לגופם; ויכוחים מכוערים עם שופטים, ספסלים מתרוקנים למכות בין שחקנים.

לאחרונה ישנו שינוי מהותי בכל צורת המשחק, והמגזין בחר במני מצ'אדו – צעיר בן 24, יפה-תואר וחייכן, הלוקח הכל בקלות, ונהנה מכל רגע במשחק כדוגמה לתאר את ההשפעה הלטינית על המשחק שסוף-סוף נראית בכל הליגה. כפי שציינתי, משך שנים האופי הלטיני של "SMILE! BE HAPPY!" נעלם מהמשחק כי ההשפעה האמריקאית של 'בואו נראה מי יכעס וירטן היום' בלעה את ה-FUN הלטיני. לפי המגזין ישנם יותר ויותר סימנים של "TAKE IT EASY" ו-"BE HAPPY" בכל הקבוצות, כשהלטינים מתחילים יותר ויותר לרקוד, לשיר, לחייך, להשתעשע, ולבדר, וההשפעה ניכרת בכל הליגה.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה, חנן.

    איזה ניחוס לקלייטון קארשו…
    במשחק שלו (עדיין מתנהל) מול המטס,
    הוא חטף הום ראן בשלישי, ברביעי, ובחמישי. בשישי הוא כבר יצא (ואז דייטון חטף הום ראן בשביעי…)
    למזלם של בדודג'רס החובטים שלהם פוגעים גם הם הבוקר.
    (8 – 6 לדודג'רס, אינינג 7)

    1. הERA שלו קפץ במשחק הזה לגבהים מסחררים של 2.62, אבל הWHIP נשאר אותו דבר בדיוק. זה מה שקורה כש4 מה6 חבטות שנתת הם הום ראנס

  2. תודה חנן, נראה לי שאליפות העולם השנה הכניסה קצת פלפל באמריקאיים כשראו את הקהל של הנבחרות הלטיניות ואיך המשחק משוחק שם, כמו קרנבל.

  3. מדוע נקבעו 162 משחקים? זו כמו הזויה ומופרכת!!! כמעט פי שניים משחקים מאשר בליגת הנב"א עם מספר קבוצות זהה…
    בשתי הליגות די בלא יותר מהתמודדות כפולה בין כל שתי קבוצות, משחק אחד בבית כל אחת מהקבוצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט