אירועי דיומא – 13.05.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 37:

14:30-מנצ'סטר סיטי-לסטר סיטי (ספורט 1). מנצ'סטר סיטי אמנם לא תזכה באף תואר השנה, אך לפחות בכל הנוגע למאבק על הכניסה לרביעייה הראשונה, היא במצב מצויין. היא כרגע במקום הרביעי (כשלליברפול השלישית משחק עודף), כשכל יריבותיה עד לסיום העונה איבדו עניין בליגה. אחת כזו היא האלופה היוצאת לסטר, שאמנם התקדמה יפה במעלה הטבלה מאז החלפת ראניירי על הקווים, אך מזמן איבדה את העניין בליגה.

17:00-סנדרלנד-סוונזי (ספורט 2). משחק חשוב מאד לסוונזי. הברבורים ניצלו את הפסדה של האל על מנת לעלות מעל לקו האדום, וכעת הם תלויים בעצמם על מנת להישאר בליגה. לא תזיק להם העובדה שהם היום משחקים מול נועלת הטבלה, שהבטיחה ירידה לפרמיירשיפ כבר מזמן.

19:30-סטוק סיטי-ארסנל (ספורט 2). הנצחונות האחרונים של ארסנל מעניקים לה תקווה להתברג אל ארבע הראשונות, אך לשם כך היא תלוייה באיבוד נקודות של ליברפול. היום היא מתמודדת מול עוד קבוצה שאיבדה עניין בליגה, והעונה גם מהווה טרף קל לקבוצות הגדולות.

ליגת העל – מחזור 33:

18:00-איחוד בני סכנין-מכבי חיפה (ספורט 5 לייב). משחק לפרוטוקול בין שתי קבוצות מדוכדכות. סכנין ספגה במחזור שעבר את אחת התבוסות הכואבות בתולדותיה, 5:1 בבית מול בית"ר. מכבי חיפה ספגה את הפסדה הקבוע למכבי ת"א. שתי התוצאות סגרו את הדלת על התברגות לאירופה של שתי הקבוצות.

20:30-הפועל אשקלון-הפועל קריית שמונה (ספורט 1). המחזור האחרון בפלייאוף התחתון מפגיש את כל הקבוצות הנאבקות נגד הירידה מול קבוצות שאיבדו עניין. מבין הראשונות, אשקלון נמצאת במצב הטוב ביותר, היות והיא ביתרון נקודה על הפועל ת"א וכפ"ס. אשקלון תלוייה היום בעצמה, וניצחון ישאיר אותה בליגה. כל תוצאה אחרת תסכן מאד את הישארותה. אשר לקריית שמונה – זו הפכה לשק החבטות של הפלייאוף התחתון, למרות שהגיעה במקום הגבוה ביותר. תוצאותיה של ק"ש מדגימות היטב מה קורה בליגה שלנו לקבוצות שאיבדו עניין, וההפסד האחרון שלה (4:1) לכפ"ס הוא דוגמא מצויינת. נותר להתווכח מה יהיה יותר ספורטיבי מבחינתה – להתאמץ דווקא היום במחזור האחרון או לשמור על המוטיבציה הנמוכה שאפיינה אותה בפלייאוף התחתון.

20:30-הפועל רעננה-הפועל ת"א (ספורט 5). להפועל ת"א הייתה הזדמנות לקחת את גורלה בידיה מול אשקלון במחזור הקודם, אך היא לא הצליחה להשיג יותר מאשר תיקו מאופס במשחק עלוב למדי. התמונות שייזכרו בעיקר מהמשחק הן אלה שבהן שחקני הקבוצה אוראל דגני וטוטו תמוז נעצרים ע"י המשטרה. האדומים יצטרכו ניצחון ואיבוד נקודות של אשקלון כדי לשרוד בליגה (או תיקו, הפסד של אשקלון ואיבוד נקודות של כפר סבא). רעננה היא עוד קבוצה נטולת עניין בליגה כבר תקופה ארוכה.

20:30-הפועל כפר סבא-הפועל חיפה (ספורט 1). כפר סבא נמצאת במצב הגרוע מבין הנאבקות על ההישרדות בליגה. היא זקוקה לניצחון ולאיבוד נקודות של האחרות (או לתיקו והפסדים שלהן) כדי לשרוד. לא נראה כמו תרחיש סביר מדי, אך הוא לא בלתי אפשרי. גם לאדומים מחיפה כבר לא נותר על מה לשחק.

20:30-בני יהודה ת"א-עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב). משחק חסר חשיבות לשתי הקבוצות.

לה ליגה – מחזור 37:

17:00-אספניול-ולנסיה (ONE). משחק חסר חשיבות בין שתי קבוצות שגמרו את העונה.

19:30-אוסאסונה-גרנאדה (ONE). "מסיבת סיום" של שתי קבוצות שבעונה הבאה ייפגשו בליגה השנייה.

סרייה A – מחזור 36:

19:00-פיורנטינה-לאציו (ספורט 3). משחק החשוב בעיקר ללאציו. הקבוצה שבמקום הרביעי כבר הבטיחה עלייה לליגה האירופית, אך בעלת סיכוי תיאורטי לתפוס את המקום השלישי המוליך לליגת האלופות. ליריבה כבר לא נותר על מה לשחק.

21:45-אטאלנטה-מילאן (ספורט +5). מאבק ישיר על הכרטיס האחרון לליגה האירופית. אטאלנטה שבמקום החמישי אוחזת ביתרון 6 נקודות על מילאן. שלושה מחזורים לסיום, רק ניצחון של מילאן עשוי לפתוח את המאבק הזה.

בונדסליגה – מחזור 33:

14:30-ר.ב. לייפציג-באיירן מינכן (ספורט 1). היה אפשר לקרוא לזה משחק העונה, אם הליגה לא הייתה גמורה. באיירן כבר הבטיחה אליפות, ולייפציג די סגורה במקום השני המוביל ישירות לליגת האלופות, שזה כשלעצמו הישג אדיר לעולה החדשה.

14:30-פרייבורג-אינגולשטאט (משולב בספורט 4). משחק חשוב לשתי הקבוצות. פרייבורג נמצאת במקום החמישי המוליך לליגה האירופית, אך היא במאבק צמוד עם עוד שלוש קבוצות על המקום הזה. אינגולשטאט נמצאת 4 נקודות מתחת לקו האדום, ורק ניצחון ישאיר לה סיכוי תיאורטי להישאר בליגה. אתגר קשה לאלמוג כהן וחבריו.

14:30-מיינץ-איינטראכט פרנקפורט (משולב בספורט 4). משחק החשוב רק למיינץ הנמצאת בשוויון נקודות עם המבורג במקום המוליך למבחני הירידה. לפרנקפורט כבר לא נותר על מה לשחק .

14:30-אאוגסבורג-בורוסיה דורטמונד (משולב בספורט 4). דורטמונד במקום השלישי, המוליך ישירות לליגת האלופות, אלא שהיא במאבק צמוד עם הופנהיים שבמקום הרביעי על מקום זה. גם לאאוגסבורג המשחק חשוב, כי במקרה של איבוד נקודות, היא עשוייה למצוא עצמה במקום המוליך למבחנים.

טניס:

טורניר מדריד (1000) – חצי הגמר:

*המלצת צפייה* 17:00-רפאל נדאל (4)-נובאק ג'וקוביץ' (2) (ספורט 3). נולה קיבל אתמול מנוחה לא צפוייה לאחר הפרישה של נישיקורי. נדאל קיבל את ה"מנוחה" הצפוייה כשניצח שוב בקלות את דויד גופן. השור ממאיורקה הוא הפייבוריט הברור כאן, גם בזכות הבדלי הכושר בין השניים, וגם כי מדובר בטורניר חימר. עדיין, אם יש משחק בו נולה יכול לתת הצהרה על חזרה לכושר האימתני שלו בעבר, זה המשחק.

22:30-דומיניק ת'ים (8)-פאבלו קוואבס (ספורט 3). לת׳ים יש בינתיים טורניר מצויין, והוא פייבוריט להגיע לגמר לאחר שאתמול גבר על בורנה צ׳וריץ׳. קוואבס האורוגוואי הוותיק הוא בינתיים ההפתעה של הטורניר, לאחר שניצח את אלכסנדר זוורב העדיף על הנייר.

 

פורמולה 1:

גראנד פרי קטלוניה – מקצה הדירוג:

15:00 (ספורט 5 לייב). מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בברצלונה.

אופניים:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 8:

קטע 7 של אתמול הסתיים כצפוי במיאוץ סיום. בקטע זכה המאיץ האוסטרלי, קיילב יואן, בפוטו פיניש לפני פרננדו גביריה וסאם בנט. למרות היותו של יואן אחד המאיצים החזקים ביותר במירוץ, זהו לו נצחונו הראשון בו. בוב יונגלס ממשיך לאחוז בחולצה הוורודה, כשאחריו גראן תומאס (6+) וכל שאר רוכבי ה-GC בפיגור של 10 שניות.

קטע 8 של היום, בן 189 הק"מ, הוא קטע טריקי למדי, עם תוואי גבעי בחציו השני, וסיום משופע קלות בעלייה. תוואי הקטע מזכיר במעט את זה של קטע 6 מלפני יומיים, בו זכה רוכב מקבוצת בריחה, תרחיש סביר בהחלט גם היום. שידור ביורוספורט ב-14:15.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה דוד.
    קטע מעולם הקלסיקות – בהחלט המקום לבריחה.
    אמנם לא אצפה כיוון שאהיה בסכנין, אבל נדאל-נולה זה המשחק של היום.
    גם הפורמולה 1 חזרה להיות מעניינת עם התחרות בין פטל להמילטון.
    שתי אנקדוטות:
    1. אתמול התקוטטו חלק מאוהדי הפועל ת"א ושחקניה. עלול להשפיע היום.
    2. ארגון האולטרס הגדול ביותר של אוהדי מכבי "הקופים הירוקים" יחרים את המשחק. בצירוף היעד הלא ממש אטרקטיבי וחוסר החשיבות של המשחק, מניח שישבר שיא שלילי של כמות אוהדי מכבי במשחק מאז החזרה לליגה הראשונה, בתחילת שנות ה-80' של המאה הקודמת. הפסד היום יחתום את העונה הגרועה ביותר בעידן שחר, שכן מאז עונת 1986/1987, בה סיימה הקבוצה במקום 9, היא לא ירדה מתחת למקום 5.

  2. המשחק של נדאל דג׳וקוביץ יראה באמת איפה עומד הכושר של שני השחקנים לקראת הרולאן גרוס. כמובן שזה לא מבטיח כלום כי הראש בגראנד סלאם שונה לגמרי. אבל נדאל בכושר פנטסטי אבל פגש כל כך את הטופ של הטופ בגלל שהם לאחרונה מפסידים בסיבובים מוקדמים. יאללה רפא!!!

  3. הדרך הכי קלה לקבל תקציר של כל הקטעים עד עכשיו זה ללחוץ על התגית של דיומא בסוף הפוסט. אבל כמו שעידו אמר, לא קרה הרבה. בקטע הטיפוס הרציני היחיד עד עכשיו (האתנה) אף אחד לא עשה כלום (גם בגלל שהיו רוחות פנים חזקות). מחר קטע טיפוס חזק מאד שאסור להחמיץ (הבלוקהאוס).

  4. טוב היום המבחן האמיתי הראשון של רפא,
    פחות מבחינת טניס, זה די ברור שהוא בכושר עדיף על נולה,זה יותר מבחן פסיכולוגי. נולה היה בדומיננטיות מוחלטת במפגשים האחרונים ביניהם, למרות שהשניים נמצאים בסיטואציות שונות לחלוטין עכשיו,אולי זה יתן את אותותיו.
    בכללי רפא פייבוריט,במיוחד על חימר, אבל יהיה מעניין לראות את הקרב סגנונות ואולי נולה ינסה לעשות משהו מיוחד,כי רפא לא ישנה את הצורה שבא הוא משחק על חימר.

  5. הגירו עד כה לא מספק דרמה , קונטאדור ספק הדרמות העיקרי לא בסביבה , נשארו רק אוריקה ,עם ההרכב ההתקפי שלהם תום דומולן וקרויזינגר שעלולים לארגן איזה תרגיל מענין
    בינתיים נמשיך לראות את השעמום ההגנתי של יונגלס וקבוצתו .
    ומאחר ומחר קטע טיפוס חזק הדבוקה לא הולכת להתאבד היום על סגירת בריחה .
    אז למרות השיעמום בגזרת הדירוג הכללי עומד להיות קטע מענין .

  6. 20 ק"מ לסיום, רוב הסיכויים שהחולצה הוורודה תדלג היום לרוכב חדש (ואלריו קונטי). שווה לצפות גם בשביל הנופים המהממים של החוף האדריאטי.

    1. שוה בגדול .
      נהנתי למרןת שראיתי רק תקציר .
      איזה כיף הקטע היום קראתי שכתבו שיהיה מענין
      היה די משעמם עד עכשיו. אבל ככה זה בגראן טור פתאום הר הגעש מתפרץ.
      מיקלה לנדה קונטי סמו סנשז , ויש לנו תחרות .

      1. גורקה מלך הבסקים .
        שנים שנים יצק מיים על הידיים של ולורדה ולא שתה מיים מן הבאר .
        ואז יון האח הקטן הצטרף למוביסטאר ובין לילה ניצח קטע ענק בטור והפך כוכב. רק עליו על גורקה ההצלחה דילגה .
        לא עוד ,אין ראוי ממנו .

  7. טוב רפא מנצח די בקלות את נולה ב2 מערכות.
    נולה במערכה ראשונה נוראית,בשניה השתפר אבל זה לא היה ממש קרוב כדי להספיק מול רפא של השנה על חימר, על אף שנדאל היה במשחק די ממוצע, לא משהו מיוחד.
    ראו בסיום גם עליו וגם על הקבוצה שלו שזה היה ניצחון חשוב מאוד עבורו, אחריו 7 הפסדים ושלוש שנים,באמת הגיעה הזמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט