סאן אנטוניו ספרס VS יוסטון רוקטס, טייק 5 / יונתן שגב

בזמן שהאלופה וסגניתה משמידות כל דבר שזז (הפה של דרוזן) ולא זז, ישנן עדיין ארבע קבוצות הרוצות לזכות בכבוד לנסות את מזלן נגד אלופות השנתיים האחרונות. הלילה שתיים מהן יפגשו לדרבי הטקסני ה-5 במספרו בפלייאוף הנוכחי, כשיכול מאוד שניצחון היום יהווה גם ניצחון בסדרה.

המצב בסדרה הוא כמובן 2-2, כשהספרס יצאו עם ידם על העליונה במשחק השני והשלישי, והרוקטס ניצחו את גיים 1 ו-4. דבר נוסף שראוי לציינו אף על פי שכולכם יודעים אותו הוא פציעתו של טוני פארקר, הרכז הצרפתי התזזיתי של הספרס, שסיים את דרכו בפלייאוף הזה.

בואו נתחיל.

3:00 סאן אנטוניו ספרס (2) – יוסטון רוקטס (3) – הסדרה בשיוויון 2-2

 

 

כפי שכתבתי כבר בפריוויו הקודם או זה שלפניו, אחד הדברים המרכזיים כרגע בחיי אלו הם מבחני הבגרות של סוף כיתה י"א, הידועים לשמצה כמעקלי ואוכלי זמן, כחודרים לכל תא במוח (אני מוצא עצמי מחשב הסתברויות של דברים אקראיים ללא כל סיבה מוצדקת) וכמובן כמחריבי כל ניסיון לצפייה סדירה בפלייאוף.

כל הדברים הללו ישפיעו במידה כזו או אחרת על הפריוויו הזה, אך אשתדל להשתמש בכך דווקא לטובתי.

הרמב"ם, איש אשכולות החי במאה ה-12 לספירה, כתב באחד מכתביו המפורסמים, הנקרא "שמונה פרקים לרמב"ם" (אך הוא למעשה ההקדמה שלו על מסכת אבות) על המהות של מי הוא אדם טוב, ואיך להיות אחד כזה. הוא אסף מידע רב מהפילוסופים היוונים ושילב אותם עם כתבי חז"ל ופסוקי התנ"ך. בפרק השישי של אותו הספר, הרמב"ם כותב על ההבדל בין האדם ה"מעולה" לאדם ה"כובש את יצרו". הבה נציג את שני הטיפוסים: המעולה הוא פשוטו כמשמעו. "מעולה". אדם טוב באופן טבעי, העושה מעשים טובים ושום רצון לחטוא – אין זה משנה לפוסט זה (למרות שבחיבור עצמו זה קריטי!) מה אתם מגדירים כחטא; ערבוב בשר וחלב, פגיעה באדם לידי, או רצח. לעומתו, ה"כובש את יצרו" הוא אדם שמודע ומודה ברצונו לחטוא ולמרות זאת הוא לעולם לא חטא ולעולם לא יחטא כי הוא יתגבר עליו.

מי טוב יותר מהטיפוסים זו שאלה שאשאיר לכם, אך אעשה את האנלוגיה המתבקשת ואצא מתחום המוסר לתחום הכדורסל; מצד אחד עומדת הרוקטס, קבוצה "מעולה" – ובריאה במקרה הזה – שנראה שכרגע עם סך כל חלקיה, שלמה יותר מהספרס – בהעדרו של פארקר כמובן. מהצד השני, עומדת ס"א, קבוצה לא בריאה ("הכובשת את יצרה"), אבל שיכול מאוד להיות שאם תתגבר על העדרו של טוני פארקר, תוכל לקבל בוסט מנטאלי ומורלי היהפוך אותה לטובה יותר מיוסטון וחזקה יותר. אז השאלה היא: מי מהן טובה יותר? ה"מעולה" או ה"כובשת את יצרה"? התשובה: זה ממש לא משנה, שתיהן עומדות לחטוף מגולדן סטייט.

עכשיו נעבור הלאה. ב-5 מתוך 9 המשחקים שלו בפלייאוף הזה, ג'יימס הארדן קלע יותר מ-30 נק'. ב-3 מתוך ה-5 המשחקים הללו הוא ניצח. מהי ההסתברות שהוא גם יקלע 30 נק' או יותר וגם ינצח? אבל יותר מכך, ב-4 המשחקים האחרים (בהם קלע פחות מ-30) ממוצע האסיסטים שלו עומד על יותר מ-11, לעומת פחות מ-7 בפעמים שהוא קלע יותר מ-30. ב-4 המשחקים הללו הרוקטס ניצחו 3 והפסידו אחד מצד שני, ההפסד הזה הוא אחד משני ההפסדים לס"א – ב-25 נק'. אז איזה הארדן יוסטון מעדיפה?

תשובה: זה פחות משנה, הוא יגיע – יקלע או ימסור. המפתח עבור הרוקטס הוא ללא ספק הצוות המסייע והספסל במיוחד.

עכשיו כמה מסקנות – שהגיעו בעיקר מצפייה במשחק השלישי אותו הצלחתי לראות בשלמותו ובצפייה בתקצירים מורחבים+סטט' של המשחקים האחרים – נטולות אי אלו לימודים טרחניים בתוכן.

א) איך להגיד זאת בעדינות, רמת הכדורסל אינה גבוהה במיוחד, למרות הרבה מאוד רצון משני הצדדים.

אני חוזר ואומר זאת, איני מאמין שהמעפילה מהסדרה הזו תיקח יותר ממשחק אחד מגולדן סטייט. למעשה, הייתי אומר שמצד הסדרה הוא שני הפסדים ליוסטון ושני הפסדים לס"א. כבר במשחק הראשון ראינו פשוט התפרקות של ס"א – ברמה כזו שחלק ממוחות הכדורסל החריפים באתר כבר קברו את הסדרה כולה. במשחק השני יוסטון החזירה במשחק לא פחות איום, כן הארדן, אני מדבר עליך ועל ה-3 מ-17 מהשדה (18% למי שתהה) שהפגזת על הטבעת המסכנה. המשחק השלישי, בו חזיתי, היה קשה לצפייה לפרקים כשקלעים בימים כתיקונם כאריק גורדון ולו וויליאמס פשוט מחטיאים זריקות פנויות יותר מימי השישי בצהריים של אוהדי הפועל ת"א בכדורגל בשנה הבאה (כן, אני יורד על עצמי). נראה לי שהבנתם את הפואנטה: הקבוצות לא מבצעות מספיק טוב בשני צידי המגרש, ולכן גם ההתפרקויות נהיות יותר קטלניות – כשקבוצה מתרסקת, היא מתרסקת. וזה מוביל אותי ל…

ב) ריצה היא ריצה, פער הוא פער.

זה משהו שמאוד אופייני לא רק לסדרה הזו, אלא גם לסיבוב הזה בפרט, לפלייאוף הזה בכלל ולחיים המודרנים בכלל הכללים.

רק שלשום ראינו את וושינגטון קולעת 26 נק' רצופות ללא מענה. גם בסדרה הזו אין זה דבר נדיר. לא אחטט במשחקים למצוא ריצות והוכיח את הנקודה שלי, אך אני זוכר מגיים 3 כיצד כשהמומנטום החליף ידיים היה אפשר להרגיש בכך באופן רציני. והקבוצה שהייתה במומנטום הייתה משמעותית טובה יותר בשני צידי המגרש והשבירה של הקבוצה שלא הייתה במומנטום הייתה רצינית ביותר. אפשר להסיק מכך שההפרשים הגדולים הרבה פעמים פשוט הראו מי הייתה הקבוצה ש"שברה" את השנייה בפעם האחרונה באותו משחק.

ג) צוות הקלעים המסייעים של יוסטון הוא זה שיכריע את גורל הסדרה.

אם ריאן אנדרסון ואריק גורדון יוכלו לקלוע את הזריקות שמסדרים להם בעזרת תרגילים, פיק אנד רול, או הנעת כדור ואם לו וויליאמס יעשה את הקסם הג'מאל קרופורדי שלו כשהוא עושה עם הכדור מה שהוא רוצה וקולע זריקות ששחקנים אחרים היו עפים לספסל אם היו לוקחים אותן, יוסטון תנצח. כן, הארדן יכול לקלוע הרבה או מעט, יכול למסור או לא למסור, קוואי יכול לתת הופעה ויכול להיות שקט, אך בסופו של דבר, אם השלושה הללו נכנסים לזון, אין לס"א מספיק שומרים רציניים לעצור אותם ואין להם מספיק כוח אש ויכולת אישית כדי להשיב להם כגמולם בצד השני כשהחיסרון של פארקר כשחקן יוצר מאוד בולט בקטגוריה הזו.

לכן, אני מאמין שהסדרה הזו תלויה הרבה יותר ביוסטון מאשר בס"א ואם הם מפסידים אותה הם יכולים להאשים אך ורק את עצמם.

וזה מה שיקרה הלילה, כשהספרס תפתיע את כולם ובעזרת יום נהדר של קוואי לאונרד (בשני צידי המגרש) ולמרקוס אולדריג' תביא את ה-W.  

 

לפוסט הזה יש 428 תגובות

  1. תודה על פריויו מצויין לערב מצויין. קייל לאורי הולך לחתום כנראה בקבוצה במערב #כולם_מפחדים_מלברון

    1. עוד טעות קטנה שרק מדגישה עוד יותר את ההישג של וושינגטון:
      "רק שלשום ראינו את וושינגטון קולעת 23 נק' רצופות ללא מענה"
      26-0

    2. ועוד הערה קטנה ואחרונה "וזה מה שיקרה הלילה, כשהספרס תפתיע את כולם ובעזרת יום נהדר של קוואי לאונרד (בשני צידי המגרש) ולמרקוס אולדריג' תביא את ה-W. "
      זו ממש לא תהיה הפתעה מאחר וכל סוכנויות ההימורים הציבו ליינים של נצחון של הספרס ב5-6 נקודות.

    3. תודה על ההערות. חוסר ריכוז. ולגבי האחרון אני לא מסכים, לדעתי הרוקטס פייבוריטים. במיוחד אם הנחתי לפני שהמנצחת היום תהיה פייבוריטית לנצח את הסדרה.
      למי אכפת מווגאס?

      1. אם אתה חושב שטועים בווגאס תשים על זה כסף. לא יקח הרבה זמן עד שתבין שבדרך כלל הם צודקים.
        נעורים זה דבר נפלא. יש לך כמה דברים ללמוד חוץ מחומר לבגרות

        1. מדהים אותי כל פעם מחדש כיצד כשאני מפרסם את גילי אנשים מרשים לעצמם ללמד אותי ולהתייחס אלי כאילו איני שווה להם. גם לך יש עוד הרבה מה ללמוד. איני מכיר אותך, ולכן לא אשווה בינינו, אבל רק אומר שגיל לא אומר שום דבר על אינטליגנציה ושהאדם היחיד שבוודאות טוב וחכם ממני הוא אני העתידי.

  2. לדעתי זה ממש פשוט היום – אם יוסטון קולעת 15-16 שלשות ומעלה היא מנצחת ואם לא אז לא. אני עם הספרס. הסדרה הכי מעניינת בפלייאוף עד כה לטעמי.

  3. פריוויו נהדר יונתן!
    אגב, לא מאמין שיש אנשים "מעולים" לפי ההגדרה של הרמב"ם. בעיני, אין מישהו שאין לו שום רצון לחטוא.

    לא ממש הצלחתי לראות את משחק 4 אבל מהתקצירים זה נראה שליוסטון היו הרבה ביג שוטס ואאל"ט הם נענו לאתגר של הפופ ולקחו זריקות מידריינג' שנכנסו. אם כך היה, אז הספרס בבעיה.

    1. למיטב הבנתי זה אמור להביע רעיון פילוסופי, ולא מדבר על אנשים ממשיים.
      גם אדם שחושק בכל העבירות האפשריות ומצליח להימנע מכולן לא קיים…

    2. זה לא חייב להיות שהאדם לגמרי מעולה ואין לו רצון לחטוא כלל.אלא למשל במידת הקנאה הוא מעולה וכלל אינו מרגיש קנאה, ובמידת הכעס הוא כובש את יצרו כדי לא לכעוס.

  4. יופי יונתן. תודה על ההשקעה למרות העומס שאתה נמצא בו.
    אמרת שיוסטון פיבוריטים ואז נתת את הנצחון לס"א.
    אם יוסטון תגיע לשחק כמו במשחק מס' 4 הנצחון שלה.
    הגיע הזמן להחזיר את ס"א למקומה הטבעי בטקסס, כלומר המקום השני 🙂
    ולא יעזור מעיל אריאל, פוזמק אריאל, כתונת אריאל, חולצה אריאל, או ז'קט אריאל.

    1. כשחושבים על זה,
      טקסס שולטים.
      מאז 94', בקצת יותר משליש מהעונות, האלופה היא טקסנית.
      אפילו קליפורניה עם 4 קבוצות שאחת מהן היא הלייקרס, לא מגיעים למספר הנ"ל.

  5. כולם מדברים על כריס פול לס"א,
    בפחות כסף, לדעתי לאורי יכול להיות שם שיבוץ מצויין כמחליף של טוני פארקר

  6. הלוואי ולאורי או פול יגיעו לספרס…זה יהפוך אותם מיידית לפייבוריטים לקחת אליפות !!
    אסתפק בניצחון ספרסי בשיניים !!!

    1. ואני מקווה שאף אחד מהם לא יגיע לספרס. הם לא מתאימים לד.נ.א של המועדון. גם הספרס לדעתי לא יהיו מוכנים לשלם להם את המחיר שידרשו.
      ספרס צריכים מישהו שקט וצנוע. ג'רו הולידיי כזה נניח.

        1. גם אני בטוח. ההגיון שמנחה אותי הוא שצוות המאמנים של הספרס יכולים להפוך את הולידיי (הולידיי הוא רק דוגמא) לשחקן הרבה יותר טוב ממה שהוא היום, מה גם שהוא צעיר יחסית, אבל הם לא יצליחו לעשות את זה עם לאורי או פול. אני בטוח למשל שאם קוואי היה בקבוצה אחרת הוא לא היה המפלצת שהוא היום מהסיבה שצוות האימון של הספרס יודעים להפיק את המירב משחקנים שמעוניינים ללמוד (כמו קוואי).

  7. תודה על הסיקור יונתן!

    כעת שגם ננה פצוע, נוצר מצב שהחולשה בסגל של כל קבוצה התחדדה –
    החוסר בשחקני פנים איכותיים ביוסטון, לעומת החוסר בגארדים איכותיים של הספרס ללא פארקר.

    מצד שני, כל קבוצה עד כה למדה להתמודד יפה עם הבעיות –
    הספרס פשוט הסתמכו על יתרון הגודל ומשחקים לרוב עם 2 גבוהים על הםארקט, והרוקטס, כשקאפלה נח, משחקים ללא סנטר.

    עושה רושם שניצחון או הפסד של הרוקטס בסדרה הזו, בניגוד לסדרה מול אוקלהומה, תלוי ביום הקליעות שלנם.

    לא יודע מי תנצח, אבל לדעתי המנצחת הלילה תהיה גם מנצחת הסדרה, כי כרגע הסדרה נמצאת במצב בה אף קבוצה לא נמצאת ממש ב״מומנטום״ –
    יוסטון צברו מומנטום כשגנבו את המשחק הראשון בסן אנטוניו, הספרס החזירו לעצמם את המומנטום כשניצחו את השלישי, אך כעת כששתי הקבוצות ״פיטים״, הלילה הוא שובר השוויון,
    והמנצחת, לדעתי, תדע לסגור את הסדרה בטויוטה סנטר בעוד יומיים.

    ובנימה זו,
    מי ייתן ואלה יהיו הרוקטס!

  8. תודה על הפריוויו הנהדר.
    בגלל הפציעה של ננה יוסטון תעלה עם הרכבים נמוכים מההתחלה לנסות להכתיב קצב מהיר. אריק גורדון יפתח וכנראה שאנדרסון יעלה כסנטר וקפלה על הספסל. הימור רציני של דאנתוני כבר מהפתיחה.
    זה אומר שהארדן ישמור על גאסול או אולדריג' רוב המשחק.
    ממש מלחמת סגנונות. הרבע הראשון לדעתי יקבע לאן ילך המשחק. אם יוסטון יצליחו לייצר חטיפות ולרוץ להתפרצות המשחק שלהם.
    אם סן אנטוניו ישחקו סבלני ולאט וימצאו את הבורות שבטוח יהיו בצבע של הרוקטס הם ינצחו.
    לדעתי יהיה דווקא משחק צמוד ולצערי הקהל והשיפוט הביתי שוב יכריע לטובת הספרס.

  9. בובי וברץ' כבר יומיים שאתם מגיבים אחד אחרי השני והיום אני כבר בטוח – האציל ודון דרייפר נמצאים באותה מסיבה, בדוק.

  10. תודה על הפריוויו המעניין.

    הסדרה הזאת פתוחה לרווחה, משהו די נדיר בפלייאוף הזה (חוץ מיוטה-קליפרס הפלייאוף ברובו היה יחסית חד צדדי).
    לדעתי הספרס יקחו היום ויפסידו את הבא.

  11. הרמב"ם היה ללא ספק אדם מלומד מאוד לתקופתו. עם כמות הכתבים הרבים שהנפיק, ברור שיש שם גם הרבה דברי חוכמה וטעם (והם שהקנו לו את פרסומו, את יוקרתו, ובעיני כסילי זמננו גם את קדושתו).

    אבל הוא היה גם בור עצום בנושאים רבים שמובנים לנו היום (שלא באשמתו). וחמור מכך – היה גם אדם דתי שצידד בפרקטיקות דוחות ביותר. חפשו את פסיקותיו בענייני אונס ילדות גויות למשל.

    כשאני שם על המאזניים את ה-PROS וה-CONS של "הנשר הגדול" לא בטוח אפילו שיהיה שוויון. ולכן בשבילי הוא בסופו של דבר גוזל קטן. כל הכבוד שרחשתי לו (מתוך בורותי) התבטל עם גילוי "יצירתו" האמיתית. חבל. מילא דלי ענק ובעט בו.

    עם הלך הרוח הזה אני גם מגיע לסדרה המדוברת. נראה לי שמדובר בשתי קבוצות שבסה"כ מבטלות זו את יתרונות חברתה, השאלה על איזה יום אתה נופל.

    למרבה הצער אתה צודק בהחלט שמי שתעלה תיטבח ע"י הלוחמים. ולו בשל העובדה שג"ס תגיע לגמר המערב אחרי חודש קל (ואני לא קונה את הביטוי "חלודה". עכשיו 2017) ותפגוש מולה קבוצה עייפה יותר וחבולה יותר.

    שיהיה לך בהצלחה בכל המבחנים וסחתין ענק על הכתיבה והפרשנות.

    1. אני לא מומחה לכתבי הרמבם ואתאיסט מוצהר. אבל מה שכתבת זה זלזול שלי במקומו. אתה מתעלם מההקשר החברתי והתרבותי שבו הוא גדל וחי. העולם היה אז הרבה יותר אלים, מושגים כמו זכות האישה על גופה (או זכויותיה באופן כללי) לא כל כך היו קיימים, וגזענות ושנאת זרים היו נורמה מקובלת. אסור לשכוח את זה כשבאים לבקר או לשפוט

      1. זה בדיוק מה שכתבתי. נתתי לו את כל נקודות הזכות והסברתי למה למרות זאת אני מסתייג ממנו. ולכל הפחות לא משתתף בשום "הערצה" אליו. יודע שעשו ממנו אייקון, מכיר את השטר. ובכל זאת – זו דעתי.

        מניח ש-99 אחוז מהחילונים שמדברים ביראת כבוד על ר' משה בן מימון מעולם לא ראו את כריכת "משנה תורה" או "מורה נבוכים", שלא לדבר על פתחו אותו.

        אני גם מזהה את ההיעלבות האוטומטית שמגיעה כשאני נוגע בפרה הקדושה הזו, ומורגל לה. האיש סלב על-דורי ולא יפה לשבור מיתוסים.

        1. בואנה אתה הדיוט גמור
          אדם שהכתבים הפילוסופים והתלמודיים שלו הם רמה מעל כל השאר
          ובטח ובטח שאתה לא ללמדת אותו או את המקורות שלו להלכות האלה
          ובטח שלא למדת לא קראת למדת פרק שלם כמו שצריך ביד החזקה
          לרוא קצת איגרות שלו ולהוציא תיאוריה הם בושה אקדמאית תרבותית לכל אדם
          חתיכת שפל של נעליך מעל רגליך מדובר באדם הכי מרשים מאז אברהם אבינו(בפרט שהוא גם היה מעורב בדעתו עם הבריות ורופא ענק לתקופתו ומבין בכל חכמה)

        2. אם היית יודע כמה אינך יודע, היית קורא לעצמך כסיל גמור,
          מדובר על העולם שמסביבך,
          לכלכת על אדם שלא יכול להגן על עצמו, וספק אם קראת את כתביו,
          לא קראתי אותו, גם לאמר שאין כח עליון זאת עקב אי חקירה,
          השמש לא זורחת אצלכם מהתחת, רפי הבנה רובנו.

  12. התחלתי את הסדרה בעד ס"א, אבל התהפכתי רק כי לא בא לי לראות את פופ ומאנו מושפלים מול גולדן-סטייט. הארדן ובברלי מקבלים בראש דווקא יכול להיות נחמד…

  13. לחובבי השפות באתר ובמיוחד פורטוגזית חייבים לצטט את השורות הנשגבות:
    דא צופטה דא צופטה.
    פרה ננה נאו שוראר….

  14. Dror2 מפתיע אבל בתקופות היסטריות ותרבויות שלכאורה היו זרות לגמריי מהנורמות הערכיות של המאה ה-21 היו מלומדים והוגי דעות שבכתביהם יש התייחסות קונסיסטנטית לכבוד האדם וזכותו לחרות ללא הבדלי גזע דת ומין. מסתבר שלאורך ההיסטוריה היו אנשים באמת "מעולים", לא אינטלקטואלית אלא גם מוסרית.

  15. הרמב"ם ענק שבענקים.
    וכל מה שנכתב למעלה לא רציני.
    לצערי את מורה נבוכים לא הצלחתי ללמוד כמעט למרות שזהו ספר פילוסופי/ מחשבתי ממדרגה ראשונה.
    אבל מפירושו על התלמוד וכן מפירושו במשנה תורה.
    מתגלה גאון עולם ענק ומיוחד.
    לקחת דברים היסטוריים ולהשליך על ימינו זה לא רציני בעליל ממגוון סיבות שלא כאן המקום להרחיב.

  16. וזאת מהסיבה שהסדרה הזאת תלויה לגמרי באבו זקן והגיע הזמן כבר שהוא יחבר שלושה משחקים טובים ברצף.
    לגבי SAS לא נעים להגיד אבל הכדורסל שלהם מתחיל להעלות באלמנטים מסוימים ממנו ניחוחות של משהו מאוד מיושן ולא שייך לתקופה הזו.

  17. בנוסף האפיפיור של הכדורסל עלי אדמות הלא הוא ה"פופ" יודע את האמת שהוא עצמו לא נציג אלוהי הכדורסל עלי אדמות ושבעצם הדרך היחידה שיש לו לעבור את יוסטון היא להציק לאלוהים האמיתיים של הסדרה הזו (הלא הם השופטים) וזאת כדי למנוע את העמידה של הארדן על הקו (זה המפתח של הסדרה). זה עבד יפה במשחק 2 ו 3 אבל כמה אפשר להתכחש לאמת. הדבר היחיד שהוא בלתי עציר במצ' אפ של הסדרה הזו זה הצעד הסופר מהיר של הארדן בפריצה אל הצבע . אפשר לעצור את זה רק בעבירה או לא לעצור את זה ואז לקבל סל. . זה המפתח של הסדרה לכן הפופ מסלה את עיקר זמנו במשחק בהתבכיינות לשופטים תוך כדי ניצול ציני של מעמדו והכבוד שהם רוחשים לו ולמרת זאת נראה לי ששהעניין נגמר אי אפשר לרבע את המעגל ולכן הפופ יפסיד לאבו זקן את שני המשחקים הבאים.

  18. זה משחק בקצב של יוסטון לגמרי, הארדן פתח בטירוף, קולעים שלשות טוב וקוואי לא לגמרי בעניינים. הספרס חייבים להאט כי אני בספק אם יחזיקו מעמד

  19. שוב פעם אפשר לראות עד כמה הנוכחות של הארדן על הפרקט רחוקה מלהיות קריטית כמו אצל סטארים אחרים בליגה (אפילו בהשוואה לווסטבורק שאני בכלל לא מחבב). יש סביבו קבוצה מצוינת.

  20. קלינט קאפלה נפלא. שחקן בן 22 משחק פעם ראשונה במעמדים האלה, רק 2.08 וחוסם ככה את גאסול ושו"ת.
    ליוסטון יש death lineup משלה

  21. יותר מכל הקבוצות הטובות האחרות בליגה, לס"א יש איזו נטיה להחמיץ באופן סדרתי ממצבים שהייתי קולע ביסודי, זה כאילו מישהו לחץ שם על איזה כפתור סייברי כזה וגורם לכולם להחטיא מכל מצב שוב ושוב.

  22. למרות הפיגור הקל, שפת הגוף של סאן אנטוניו משדרת – אנו לא נפסיד את המשחק הזה.
    בבית סאן אנטוניו לא תפסיד את המשחק הזה. חבל על הארדן עם המשחק האדיר שלו. למשחק הבא הוא כבר יגיע גמור ויש מצב שספרס יקחו את הסדרה ב6.

  23. סיכום מחצית קצר:
    יוסטון לא קולעת טוב מהשלוש, ס,א ובילה 8-6. במחצית השניה יוסטון תהיה יותר טובה.
    שיויון בכ"ח למרות החמישיה הנמוכה של יוסטון.
    יתרון 5-1 ליוסטון בחסימות
    בברלי וקאפלה נותנים הגנה נהדרת, גם הארדן ואריזה.

    1. יוסטון קבוצה מצויינת.העזיבה של הווארד והכנסת קאפלה לחמישייה הרימה את הקבוצה.הארדן אדיר וגם כל הגאנרים לצידו.סן אנטוניו צריכים בקיץ רכז חדש שוטינג גארד חדש פאוור פוורד חדש ולהעביר את אולדרידג ל-5 ואם הוא לא רוצה כמו בפורטלנד אז גם סנטר חדש

  24. מקווה שאנדרסון יעלה בחצי השני. גורדון הרבה יותר יעיל עם המחליפים. מפחיד להיות במשחק צמוד מול הספרס.

      1. כשהוא המוביל כדור העיקרי זו הכוונה. ואני מקווה מאוד שנראה כמה דקות של הראל, הוא באמת יוכל לתרום קצת האסל

  25. פריוויו מצויין. תודה. אני מסתכל על המשחק עם מחשבה אחת בראשי: למי יש יותר סכוי להכות בווריורס? אני משנה דעתי כל הזמן, אבל בס"ה אני מאמין שליוסטון סכוי גדול יותר

  26. יוסטון במשחק בגלל הריבאונד. פופ עוד רגע חוטף התקף לב איך קבוצה עם 3 רכזים ואריזה מובילה עליהם בריבאונד

  27. זו טעות לתת לקוואי לשמור על הארדן – זה מאוד מאוד מעייף ומוריד תפוקה התקפית. זו הסיבה שבג"ס קליי זה שתמיד שומר על הגארד היעיל יותר – הצד ההתקפי שלו צריך הרבה פחות לנהל ויותר להצליח לברוח בחסימה הנכונה – קוואי הוא הציר המרכזי אם לא כמעט היחידי בהתקפת הספרס וזה דורש ממנו המון כוחות שהרבה יותר קשה לגרד אותם במצב בו הוא נותן הכל בהגנה כמו עכשיו

    1. ממש לא ברור. כשראיתי אותו שנה שעברה אמרתי וואללה פופ מצא כאן יהלום שיכול להתפתח לסטאר. ואז ראיתי בן כמה הוא. יליד יוסטון אגב.

  28. מצחיק לראות כשקוואי שומר על הארדן הוא פשוט עומד ליד החצי רק כדי להוציא אותו ממשחק ההגנה. עד כדי כך מפחדים מההגנה שלו

  29. כפי שצפיתי הסטטיסטיקת שלשות של יוסטון תתיישר בסוף והנה הספרס כבר מובילים. אגב גם הסטטיסטיקה המפגרת של הארדן מהמחצית הראשונה התיישרה. למשחק הבא הוא כבר יגיע גמור. הספרס ב6.

  30. שלשה חשובה של גרין! ס"א לא קלעו כמעט מחוץ לצבע הרבע הזה (למרות זריקות טובות) ועדיין הצליחו לחזור!
    איזה משחק

  31. כנראה שהמשחק יהיה צמוד עד הסוף. מקווה שהטעויות של השופטים לא יתחילו לנטות לטובת המארחים (עד כה זה מאוזן)
    ליוסטון קצת נגמר האוויר, הארדן עושה המון שטויות של עייפות
    7 שחקנים ברוטציה, ד'אנתוני מה חשבת?!

      1. מאמן שלא סומך על השחקנים שלו לא יכול להוביל קבוצה לאליפות. איזה מין מסר הוא משדר להם? לא מחסידי דאנטוני. ספולסטרה מאמן העונה מבחינתי ואם לא הוא אז סניידר.

    1. אפשר לא לאהוב את זה אבל הוא מנצל את החוקים בצורה המקסימלית זה גאונות. זה שהוא מנצל את זה טוב יותר מכולם לא נותנת את האפשרות להפנות רק אליו את האצבע המאשימה.

  32. כמות הזריקות הפנויות לחלוטין ש-2 הקבוצות מחמיצות הלילה,
    מעורר השתאות.
    (וחיוך רחב על פניהם של מי מגולדן סטייט שצופים במשחק…)

  33. הארדן הוא גאון, מי לא רואה את זה?!
    מגרד את הטריפל דאבל, רק העייפות תכריע אותו (ואת קוואי)
    .
    .
    כל זריקה שמאנו זורק אני מתפלל שהכדור יכנס, אי אפשר להיות נגדו

  34. שונא יוסטון ולא מבין איך איש סך הכל ברמת שכל בינונית מינוס כמו אפלטון אוהב אותם אבל השופטים שחטו אותם

  35. מילס זה לא שחקן של קלאץ', אם הקרסול של קוואי גמור להיום היה צריך לתת את הכדור האחרון למאנו שלוהט היום.

  36. רוטציה קצרה של דאונתני זה כל ההסבר הארדן לא מכונה רואים כמה הקבלת החלטות שלו נפגעת כשהוא עייף.

  37. עכשיו ההייטרים של הארדן יגידו ככה: אם יוסטון מנצחת זה כי קוואי פצוע אם יוסטון מפסידים זה שהם כל כך אפסים לא מצליחים לנצח את הספרס כשקוואי פצוע. בין כך ובין כך יגידו השונאים שהזקן לא שחקן ושמי שמקיף אותו זה חבורה אימתנית של.. של..

  38. מנחם אני רוצה להסביר לך . הוא כעס על גאסול כי גאסול היה אמור להשאר לחסימה נוספת שתשחרר את מילס לזריקה . הבנת? אם לא אז תתקשר בסוף

  39. יוסטון משלמת עכשיו על הרוטציה, אין מה לעשות. הארדן עם טונות של שטויות בלי חמצן בראש ועם חומצת חלב ברגליים.

    אני לא רואה איך ס"א יפסידו עכשיו ועוד בבית

  40. רבאק, שתי החטאות עונשין של אולדריג מיליון החטאות שלו מחוץ לסל, סימונס במקום להטביע במתפרצת הראשונה, מה זה המשחק הזה?

  41. איזה מאנו. להעריץ את המנייאק הזה.
    הפסד כואב לאללה, לנצח שביעי בחוץ מול סן אנטוניו זה כמעט.בלתי אפשרי.
    הפסד של דאנתוני והרוטציה הלא הגיונית שלו

  42. סיכום הלילה:
    מספר בלתי נדלה של חסרי הבנה שלא מבינים מה עושה עייפות לשחקן.
    מספר לא פחות קטן של מפגרים שלא הבינו למה גאסול עשה שטויות
    מספר גדול של חנפנים שאוהבים את הזקן

  43. יוסטון הכי אובררייטד בליגה – כדי להוכיח שלא הם יצטרכו לנצח את 6 ו7 אבל זה לא יקרה כי מאנו הקשיש החביב לא יתן להם.

  44. ואל תדברו איתי על עייפות, הארדן היה רע מאוד משלב מוקדם של המשחק, התנהג בצורה מגעילה על הפרקט ובמקום לשחק כדורסל לא הפסיק לזעוף על השחקנים האחרים מקבוצתו.

  45. כמה שזה נשמע הזוי החיסרון של ננה יותר משמעותי ליוסטון מאשר החיסרון של פארקר לספרס.
    פאאי מילס גם ככה צריך לפתוח על חשבון פרקר וזה לא משנה את המשחק של סן אנטוניו.
    החיסרון של ננה פשוט שיבש לחלוטין את הרוטציה של הרוקטס והאפשרויות שיש לה מבחינת גיוון משחק.

  46. עוד משהו על הארדן, כמעט את כל הנקודות שלו הוא עשה רק אחרי חילוף בהגנה, הוא לחלוטין לא היה אפקטיבי כשאחד השומרים הראויים של הספרס שמרו עליו, אם זה קוואי, מילס או סימונס.

  47. Basketball NBA Odds
    K. Leonard Plays in Game 6 2.210
    K. Leonard Does NOT play in Game 6 1.666

    זה לא מבשר טובות. בד"כ הם יודעים מה הם עושים שם בוגאס

  48. איכס, גועל נפש לראות את כל התגובות השמחות פה של המלקקים לספרס למיניהם. אני בטוח שחלקכם חוויתם איזה אורגזמה על הבלוק של ג׳ינובלי על הארדן.

    ועכשיו אחרי שפרקתי קצת עצבים –
    מזל טוב לספרס על הניצחון במשחק הצמוד היחידי עד כה בסדרה.
    הייתי מעדיף שיוסטון יובסו מאשר יפסידו כזה משחק צמוד.. בד״כ מסוג ההפסדים שאחריהם קבוצה כבר לא חוזרת ממנה בסדרה.
    מצד שני, אם איכשהו יוסטון ישוו ל3-3, לדעתי בגיים 7 הם ישלחו את האוהדים בסן-אנטוניו הביתה עם דמעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט