טור 'למה' ראשון ליום ששי בערב / מנחם לס

 

טור 'למה' ראשון  (מחר טור 'למה' שני)

הטור של מל: למה, בשם אלוהים, הניקס (הניקס? דולן!) נתנו לפיל ג'קסון את השנתיים האחרונות בחוזהו?"

 

היום התברר שהניקס החתימו את פיל ג'קסון על חוזה מובטח ל-3 שנים, עם אופציה לשנתיים נוספות. על האופציה לשנתיים הנוספות צריכים להסכים פיל ג'קסון והניקס.

המשכורת נשארת כשהיתה – 12 מיליון לשנה.

אתמול (יום חמישי) "הניקס" ופיל הסכימו על הארכת החוזה לשנתיים נוספות (according to ESPN’s Ian Begley and Ramona Shelburne) מבלי לתת על כך הודעה לציבור.

למה לא להודיע לציבור?

פוחדים ממרד אזרחי?

הסיפור הוא ש-

Jackson signed a five-year deal as team president in 2014. He and the Knicks each reserved the right to go a different direction after three seasons

אז מה שקרה הוא שבעל הקבוצה ג'יימס דולן הופיע בסיום הקירקס הנודע בשם "הניקס בעונת 2016-17" בתכנית הרדיו של מייקל קיי

The Michael Kay Show on Feb. 10 for a radio interview,) והודיע קבל עם ועדה שהוא "יכבד את החוזה של מיסטר פיל ג'קסון עד הסוף", ועוד הוסיף שזה "לכבוד לו" להודיע על כך.

מאז שפיל הגיע, הניקס עומדים על רקורד של 166-80, כולל ה-65-14 לפני שנתיים, העונה הגרועה בהסטוריה. יש רק 4 קבוצות מה-30 ב-NBA גרועות יותר. מה התמורה שפיל קיבל על כך? 48 מיליון דולארים.

השלוש שנים של ג'קסון בניקס יכולות להיות מוגדרות כ"טיפה טוב, יותר רע, והמון המון מכוער" כפי שכתב כריסטיאן וינפילד בבלוג שלו.. אולי הדבר הטוב היחיד שעשה ג'קסון – וגם זה בפוקס – היה לבחור בקריסטפאס פורז'ינגיס מס' 4 בדראפט של 2015. אבל באותו דראפט ג'קסון חסר המושג בחר ב-Cleanthony Early כשעל הלוח היו שחקנים לבחירה כניקולה ג'וריץ', ג'ורדן קלרקסון, וגלן רובינסון.

מה היה הצעד הראשון שעשה כבוס של הניקס? להעביר את ג'יי אר סמית' ואימן שומפרט לקאבס עבור שתי בחירות דראפט סיבוב שני עתידיות. כל מה שהשניים עשו היה להיות ברגים חשובים באליפות הקאבס של העונה שעברה.

 

רגע, לא נגמר: ג'קסון עשה טרייד עם הדאלאס מבריקס: הוא נתן את טייסון צ'נדלר וריימונד פלטון עבור חוזה קלדרון, סמואל דלמברט, שיין לרקין (היום אנליסט טיווי), וויין אלינגטון, ובחירת דראפט סיבוב שני, שדאלאס ניצלה לבחור  את האח של הגריק פריק  Thanasis Antetokounmpo שהוא בעל כמה תכונות דומות לאחיו, אבל זקוק לשנתיים-שלוש של התפתחות.

אתם חושבים שנגמר? נו סיר.

הוא שלח את טים הרדאוויי עבור בחירת דראפט שהביאה לו את ג'ריאן גראנט. לא רע הייתי אומר. אבל מה? הוא החליט לנצל את גראנט לעשות טרייד עם הבולס עבור דריק רוז.

מה שהזן מאסטר עשה היה לפרק שתי קבוצות ניקס בעלות פוטנציאל אמיתי, ובמקומם להקים שתי קבוצות שבורות.

רגע, לא נגמר.

ב-2015 הוא החתים את ארון אפללו, דריק ויליאמס, רובין לופז, וקווין סרפין. אף אחד מהם לא נשאר לניקס בעונת 2016. במקומם הוא הביא את דריק רוז, ברנדון ג'נינגס, קורטני לי, ויואקים נואה.

 את ג'נינגס הוא נתן חופשי לוושינגטון ויזרדס באמצע העונה, ונתן לנואה את החוזה האיום ביותר בליגה – איום לקבוצה; נפלא לשחקן – של 72 מיליון ל-4 שנים, לשחקן  שאוטוטו בן 33 שבגלל פציעות שיחק רק 29 משחקים עונה לפני כן עבור הבולס. כמובן שבניקס הוא נפצע שוב. ודריק רוז? הוא יהיה שחקן חופשי הקיץ, ובינתיים הוא קרע את המיניסקוס, ואיש לא יודע מה יעלה בגורלו.
 
זהו? זה כל הנזק שפיל ג'קסון עשה?
 
מה פתאום?
עבור 48 מיליון צריך לחרבן את המצב עוד יותר. הוא וכרמלו אנטוני לא מדברים כבר כמעט שנה. הוא גם הביא שלושה מאמנים. הוא שכר – ואח"כ פיטר – את דרק פישר. הוא החליף אותו עם קורט רמביס – OLD BUDDY מהלייקרס – ואז החליפו עם ג'ף הורנסאק. הוא נתן לג'ף חוזה לשלוש שנים והזהיר אותו שאם הוא לא מתחיל לשחק "משולשים" בעונה הבאה, הוא ייזרק (אבל כמובן שהוא יילקט את ה-7 מיליון לעונה משך שנתיים).
 
ועתה דולן נותן לחסר המושג מספר 1 ב-NBA עוד 24 מיליון לשנתיים הבאות להקים לו קבוצה מהחורבות שהוא עצמו יצר.
אני נשבע לכם שהייתי עתה בוכה אם זה לא היה מצחיק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. " טרגדיה בגן מדיסון המרובע"
    ובהזדמנות זו מודה לכל הכותבים (המתנדבים!!!) על כל הפרוויוים ובכלל. אני קורא הכל אבל מצליח להגיב רק על 80-90% שזה לא רע מהעונשין.
    אז תודה
    תודה
    … ותודה

  2. לא יודע מאיפה הבאת ששיין לארקין הוא אנליסט TV, הבנאדם סוחב את באסקוניה ביורוליג ובליגה הספרדית.
    נותן יופי של עונה

  3. בתור אחד שגר בתפוח הגדול בשנים האחרונות,התחלתי לפתח יחסי אהבה לניקס, אבל מה שדולן עושה שם זה פשוט עצוב, קיבלת מתנה מהמשפחה שערכה 3 מיליארד דולר תן לאנשים המתאימים לנהל אותה, פיל גקסון מוכר את "שיטת המשולשים" ב12 מיליון דולר לשנה,(כשיש לך שחקנים בסגל כמו מייקל וסקוטי ואחר כך שאקיל וקובי אתה יכול לצייר גם שמיניות), עם כל הכבוד לאוהיו ולחברה מהמפרץ ברגע שהניקס יקחו אליפות בעידן הטכנולגיה של היום הNBA יראה שונה לגמרי,

      1. מספר האליפויות של מג'יק ללא ריילי- 1
        מספר האליפויות של דאנקן ללא פופוביץ- 0
        מספר האליפויות כשחקן של ביל ראסל ללא רד אוארבך- 0
        מספר האליפויות של האקים ללא רודי טי- 0

        מה למדנו? כלום

        ג'קסון כבר לא שייך למשחק ב 2017, זה בסדר כי גם הרבה גדולים אחרים לא.

        1. אולי אתה לא למדת כלום, תדבר בשם עצמך.
          כנראה אתה עוד אחד מהאוהדים השוטים של קובי וזה משבש לך את החשיבה אבל אני מדבר על אליפויות של 3 שחקנים ביחד שלא עשו יותר מידי בלי פיל, עובדתית.

          1. בסדר חבוב לך תשתה קצת מים.
            יש הרבה עובדות, מעליהם יש סיפורים.
            אבל זה נראה לי גדול עליך אז אין טעם להמשיך בדיון

          2. מה שדקסטר אומר ובצדק זה שכשיש קבוצת שחקנים משובחת אז מה שנותר למאמן זה בעיקר לא להפריע.
            לפי הטיעון שלך מתקבל הרושם שאלמלא ג'קסון ג'ורדן, פיפן, קובי ושאקיל לא היו מגיעים לכלום. עובדה – בלעדיו הם לא הגיעו לאליפויות.

            יש רק מאמן אחד שאני יכול לחשוב עליו במושגים כאלה – ברג פופוביץ' שמו.

        2. יש לביל ראסל שתי אליפויות כמאמן-שחקן כשרד אורבך הוא הג׳נרל מנג׳ר. אבל הנקודה נכונה והיא ששחקנים טובים משפיעים על המאמנים לא פחות מכך שהמאמנים משפיעים על השחקנים

  4. תכלס ג'קסון עשה כמה וכמה דברים יפים והחלטה אחת ממש גרועה.
    החוזה של נואה הוא טעות לדיראון עולם, אבל החוזה של רוז הוא הימור בלי הפסד גדול כי הוא מסתיים השנה.
    לפני החוזה של נואה היה לניקס המון מקום פנוי מתחת לתקרה כדי לבנות יופי של קבוצה אבל נואה תוקע שם הרבה מקלות הגלגלים.
    גם סעיף הווטו על טרייד של כרמלו נראה כטעות למרות שלך תדע אם מנהל אחר היה מצליח להוציא ממנו חתימה על הארכת חוזה בלי הסעיף הזה.

    1. "We've not been able to win with [Anthony] on the court at this time," Jackson said. "I think the direction with our team is that he's a player that would be better off somewhere else and using his talent somewhere where he can win or chase that championship.

  5. פיל ג'קסון צריך לסיים את מה שהתחיל בניו יורק
    בניית קבוצה סביב פוריזינגיס תעשה את ההבדל למרות שניו יורק היא אכזבת העונה
    בצורה יצירתית אפשר להביא משהו נורמלי על כרמלו

      1. זה הניקס
        כל אכזבה תתקבל שם בטבעיות
        אם אני צריך לדרג את אכזבות העונה
        מינסוטה – הייתה אפילו טופ 6 במערב לפי חלק מהמומחים
        דטרויט – לאחר שסוף סוף עשו פוסט סיזן הציגו עונה רעה מאוד
        ניו אורלינס – לא הבשילו לאחר הטרייד שהביא את קאזינס
        ניו יורק
        שארלוט
        לייקרס – שיחקו את המשחק המגעיל של הטנק, הצעירים לא שיפרו את המשחק שלהם
        גם שיקגו במאכזבות ואפילו ביג טיים

          1. צודק.

            התכוונתי שאחרי הפריצה המרשימה של יוקיץ' ציפיתי שיזכו בסוף במקום השמיני. האירוניה כמובן היא שלא מעט בזכות הטרייד של נורקיץ' הבלייזרס הם אלו שזכו לבסוף בכרטיס כניסה לגיהינום.

            אין ספק שמבחינת אכזבות, דנבר ממוקמת מתחת ללא מעט קבוצות – כפי שמידן ציין למעלה.

    1. כל מה שהוא התחיל – נגמר רע. פרוז'ינגיס היה הימור שהצליח. זה בר היחידי הטוב שג'קסון עשה – בפוקס גדול. לא היה לו מושג מי הוא כשהוא בחר בו.

      1. על סמך מה החלטת שהבחירה הייתה פוקס?
        מסכים איתך בגדול שג'קסון לא משהו אבל אתה לא יכול להגיד שכל מה שהוא עושה טעות וההצלחה המאוד גדולה שלו הייתה פוקס. הוא עשה לא מעט שטויות אבל הבחירה הייתה הברקה.

  6. חייב לעשות הכול לפנות את כרמלו ושהקבוצה תהיה של פורזינגס…להתחיל לבנות סביבו ,הייתה לג'קסון הזדמנות כזו בתחילת דרכו ואז הניקס שוב נתנו לכרמלו חוזה ענק ,אפשר לתקן ולהשיג עליו עוד משהו לעתיד.(מפתיע שעוד יש מועדונים שמעוניינים הסחורה מחרבת הקבוצות הזו)
    אגב דווקא מהעונה המבוססת הזו ישנן כמה הברקות להמשך כמו אוקווין שיכול להיות סנטר מחליף לגיטימי, צמד האירופאים הצעירים המוכשרים קוזמינקאס והרננגומז וכמובן הרכס המחליף עם לוק האייטיז רון בייקר…. יש טיפה (קטנטנה מאוד) של ורוד .

  7. האמת שאני כבר לא יודע אם אני מופתע או לא, כי המועדון הזה הגיע למצב שכמעט שום דבר שיקרה שם כבר לא יפתיע אותנו.
    אם אני צריך לנתח טיפה לעומק את ההגיון במהלך, אז אגיד לעצמי שאולי זה טוב שתהיה קצת יציבות במועדון הסורר הזה וגם אם זה אומר ללכת על ג'קסון ומגרעותיו, לפחות המועדון בחר בדרך ללכת בה.
    מה ההשלכות? זה כבר יצא בכל מיני דיווחים עם ציטוטים של אנתוני, אבל די ברור לרובנו שאם ג'קסון נשאר, אז כנראה שאנתוני לא. קשה לי להאמין שהיחסים ביניהם ניתנים לגישור אחרי השחזת החרבות הפומבית שנעשתה במהלך העונה ביניהם. יהיה מעניין לראות מה יקרה עם המועדון בקיץ. אני מניח שאם אנתוני עוזב, כך גם רוז, אך הניקס עדיין יהיו תקועים עם החוזים של קורטני לי וג'ואקים נואה. החוזה של אנתוני כל כך גדול, שהעברתו בלבד הינה מסובכת מבחינת התאמה כלכלית בין קבוצות, אז קשה לי להאמין שהם יצליחו למסור איתו את אחד מהם. בכל אופן, כנראה שהניקס הולכים על Full-Triangle בפילוסופיית המשחק. עדיף את זה מאשר שילוב לא מוסבר בין שיטתו של הורנסק וג'קסון. זה היה מביך לכולם וגם אם זה לא יילך והשיטה לא תעבוד להם, שוב – לפחות הם בוחרים ללכת בכיוון מסויים וזאת התקדמות.
    לסיכומו של עניין, כנראה שג'קסון מוכיח במהלך הזה שהוא בעל הכח במועדון עכשיו והמושכות נמצאות אצלו, לאחר שבהארכת החוזה שלו, דולאן מצהיר (גם אם לא באופן מילולי) שהוא שם אותן בידיו. לאנתוני עדיין תהיה את המילה האחרונה לגביו וכל פרשת "האם הוא יעבור?", אך אני חושב שנכנסנו כבר למלחמת אגו, כי ההתכסחות בין Jax לאנתוני לא רק על שיח מקצועי וזה ברור לרוב הציבור העוקב. מה שכן, אני מאמין שהדבר היחיד שישכנע את כרמלו לעזוב בלב שלם יותר, היא דעת האוהדים. אם הם ירצו בשבילו שיילך למקום שבו הוא עם סיכוי לנצח (או להפך – ישרקו לו בוז וירצו שיעוף כבר), זה עלול להיות מה שיביא לפרידה המיוחלת הזאת. אישית, אני חושב שלמרות שהמצב הזה לא הוגן לכרמלו, כדאי לו לשים שנייה בצד את ענייניו האישיים ולחשוב כרגע מקצועית בלבד – ייתכן ויש משהו בדבריו של ג'קסון. הגיוני שאנתוני ירצה לזכות באליפות וזה לא יקרה בניקס ככל הנראה. כרגע נוכחותו מפריעה לתהליך של בנייה וביסוס שיטת משחק ובגלל רצונותיו האישיים, קבוצה שלמה נפגעת מכך. שים את האגו בצד ותחשוב על מה נכון גם עבור הקריירה שלך. ולטעמי? הנכון הוא לעזוב למקום שגם ההנהלה תעריך אותך יותר והמאמן ירצה לבסס את שיטת המשחק סביבך. נקודה למחשבה… אני אישית אעקוב אחר המתרחש במועדון בקיץ. יהיה מעניין לראות איזה שחקנים יגיעו ואיך הם מתכננים לבנות לעצמם את תוכניות המשחק החדשות תחת התקפת משולש מלאה. ועם או בלי אנתוני? זאת השאלה האמיתית כאן

  8. עצוב לראות את הניקס תחת ג'קסון, ומנחם פירט את רוב הסיבות. ג'קסון נתן את התחושה שהוא מסתכסך עם כרמלו כדי שאנטוני יסכים לוותר על סעיף הno trade ולאפשר להיפטר ממנו.
    הבעיה עכשיו משולשת:
    הכרזת שאתה מוכר בלבד. רע מאוד. כל מוכר בשוק יגיד לך שברגע שאתה מיואש למכור המחיר שאתה מקבל הרבה יותר נמוך.
    הכרזת שהסחורה שלך פגומה. טמטום מדרגה ראשונה.
    עד כאן למב ג'יאמים יריבים כבר מגחכים ומחכים למו"מ עם הסאקר, מה גם שברור שיש שתיים או שלוש קבוצות שאנטוני מתאים להן. התקווה היחידה היא ריברס, שהוא גם מספיק טפש כדי לתת לנו משהו עם ערך תמורת כרמלו, גם יושב בעיר שתענה על הדרישות המסחריות של כרמלו וגם מנהל קבוצה מתאימה. הבעיה היא שאפילו ריברס מבין את זה. כשאתה הקונה היחיד הקלפים בידיים שלך.
    בעיה שלישית היא כמובן התדמית.
    לא שהניקס היו צריכים את ג'קסון בשביל זה, אבל הוא חיזק וקבע את תדמית הקבוצה כפרנצ'ייז מ"קרטע עם הנהלה שלא מצליחה להסתדר עם כוכבים. איזה סופרסטאר ירצה לחתום בקבוצה כזאת? מה המסר לפורזינגיס, שמביט מהצד במה שג'קסון מעולל למנטור שלו, ופורזינגיס לגמרי תופס ככה את כרמלו, וכבר מהרהר בהמשך הקריירה אחרי סיום חוזה הרוקי.

    1. תמיד יש גי אם אדיוט כמו דיבאץ שיכול להציל את היום
      כשלון של קליבלנד עשוי לגרום לפול וכרמלו לשת״פ עם לברון
      קווין לאב הוא אופציה לא רעה
      מהקליפרס לא תבוא הישועה
      אולי ג׳יני תזכור לפיל חסד נעורים ותיתן משהו טוב בתמורה ( אחד הצעירים + בחירת הדראפט אם תשאר בלייקרס )

  9. דרך אגב, תגובת האינסטגרם של כרמלו להצהרה המטומטמת של ג'קסון:
    דיקפריו בדמות גטסבי הגדול, מביט בבגרות והתנשאות, עם הרבה גיחוך מלמטה.

  10. בעקבות מה שקורה עם פורזיניגיס אם הייתי פילדלפיה הייתי מציע את הטרייד הבא, בהנחה שהבחירה של הלייקרס תעבור לפילדלפיה , הייתי מציע לניקס שתי בחירות טופ 5 בדראפט הנוכחי ואוקפור תמורת פורזינגיס .
    לניקס זה נותן שלושה שחקנים צעירים שיכולים להוות שלד להרבה שנים
    (אוקפור ושני בחירות דראפט) ולפילדלפיה זה נותן בסיס של אמביד,פורזינגיס,סאריץ' , סימונס כאשר הם אינטרצ'יינג'אבל מבחינת התפקוד שלהם על מגרש ומאד מתאימים לשחק יחד

  11. להחתים את ג'קסון לעוד עונות זה כמו להוריד רופא אסייתי בן 70 מטיסה של יונייטד איירלינס כשהכל מצולם.

    האם הניקס יכולים לעשות את זה?
    כן, הם יכולים. דולן הוא הנשיא וזכותו לעשות מהש הוא רוצה עם הכסף שלו.
    האם זה יביא להפסדים כבדים? לפגיעה אנושה במותג ובמוניטין. ללא ספק.
    האם זה מעיד עד כמה מדובר בארגון רקוב, מנוהל רע וחסר כל הבנה מינימלית? מיותר לענות.

    כרגע, ג'קסון נחרץ להעיף את כרמלו למרות שכרמלו חתום בחוזה שיש לו זכות וטו. פורזינגיס כבר עושה קולות שהוא לא מוכן לתת לזה לקרות.

    זאת אומרת שהניקס הולכת לאבד את השחקן הכי חשוב שלה בשנים הקרובות. מוי כיף גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט