אירועי דיומא – 02.04.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 28 / מתן גילור

19:00 איחוד בני סכנין-מכבי פתח תקוה – שידור בערוץ ספורט 5 לייב (55). עבור שתי הקבוצות מדובר על משחק שהוא חלק מהמאבק על המקום במוקדמות הליגה האירופית פ"ת כמובן במצב טוב יותר במקום השלישי, אך צריכה להתרחק מירושלים שדולקת אחריה. סכנין תנסה להשיג נקודות ראשונות בפלייאוף העליון. בעונה הסדירה פ"ת ניצחה בדוחא 1:0 ובמושבה המשחק הסתיים בתיקו 1:1.

20:15 הפועל כפר סבא-הפועל רעננה – שידור בערוץ ספורט 1 (54). המשחק קריטי בהרבה עבור כפ"ס. רעננה כמעט בטוח נשארה, אבל מן הסתם שתרצה להבטיח זאת. כפ"ס במאבק צפוף מאד עם ת"א ואשקלון על הישארות בליגה. בעונה הסדירה ניצחה רעננה 2:1 בלויטה ו-0:1 בנתניה.

פרמייר ליג – מחזור 30 / רועי ויינברג

15:30-סוונסי-מידלסברו. קרב תחתית בין המקום ה-16 ל-19. סוונסי מעל הקו וניצחון היום ירחיק אותם, אולי סופית, מסכנת הירידה לצ'מפיונשיפ. משחק לחיים ולמוות עבור 2 הקבוצות.

*המלצת צפייה* 18:00-ארסנל-מנצ'סטר סיטי. משחק הכדורגל המעניין של היום, בין 2 קבוצות עם שאיפות טופ 4 שיתכן ולא יהיו שם. גם התותחים וגם הסיטיזנס לא בכושר מדהים, ו-3 נקודות בקרב הישיר יכולות לתת לכל אחת מהן את הפוש ההכרחי לקראת המחזורים האחרונים של העונה.

לה ליגה – מחזור 29 / רועי ויינברג

13:00-סביליה-ספורטינג גיחון. משחק חד צדדי בין טוענת לאליפות לקבוצה שבדרך לליגה השנייה (1).

17:15-ריאל מדריד-אלאבס. ריאל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד נקודות עם המחזורים הקלים של בארסה וסביליה, ולא צפויה להתקשות מול אלאבס, קבוצת אמצע הטבלה הסימפטית, בבית.

19:30-ולנסיה-דפורטיבו לה קורוניה. שתי הקבוצות רחוקות יחסית מהקו האדום, אבל עם עוד 30 נקודות בקופה לא הבטיחו השארות בליגה הראשונה. ככל הנראה זאת רק שאלה של זמן, אבל עד שיגיעו לשם המשחק חשוב לשתיהן. לאף אחת מן הקבוצות יש סיכוי ריאלי להגיע לאירופה.

21:45-ברצלונה-גרנדה. משחק חד צדדי בין טוענת לאליפות לקבוצה שבדרך לליגה השנייה (2).

בונדסליגה – מחזור 27 / רועי ויינברג

16:30-אינגולשטאט-מיינץ 05. מיינץ עם 29 נקודות ויכולה לסיים את העונה במבחנים מול העולה השלישית מהבונדסליגה השנייה, אבל היא עם 10 נקודות יותר מאינגולשטאט שבדרך לאותה ליגת משנה, למרות שהם עם משחק חסר.

18:30-באייר לברקוזן-וולפסבורג. 2 נקודות ו-5 מקומות מפרידים בין הקבוצות, שאף אחת לא מנועה ממצב שבו היא מגיעה למבחנים מול השלישית. לכן המשחק חשוב לשתיהן, ולברקוזן בכושר יותר טוב וצפויה לנצח.

סרייה איי – מחזור 30 / רועי ויינברג

13:30-טורינו-אודינזה. משחק אמצע טבלה בלי הרבה חשיבות, בין 2 קבוצות שיסיימו במקומות 10-12.

16:00-קרוטונה-קייבו ורונה. קרוטונה יורדת די בטוחה ואילו קייבו באמצע הטבלה וצפויה להוציא נקודה לפחות מהמשחק הזה.

16:00-בולוניה-פיורנטינה. 14 נקודות מפרידות בין הקבוצות, אבל שתיהן נחשבות לקבוצות שבאופן יחסי במרכז הטבלה (מקומות 8 ו-13 בהתאמה) ורחוקות מאירופה ומהתחתית.

16:00-פלארמו-קליארי. פלארמו מרחק 7 נקודות מהקו האדום ותנסה לצאת ממנו באמצעות ניצחון מול קליארי, אבל זאת לא משימה קלה בהתחשב בכושר של המארחת.

16:00-גנואה-אטלאנטה. אטאלנטה עדיין יכולה להגיע לאירופה והיא לא תיתן לגנואה מהמקום ה-16 לעצור אותה.

16:00-מילאן-פסקרה. מילאן מארחת את האחרונה. די ברור שזה יגמר בניצחון של הקבוצה ממילאנו.

*המלצת צפייה* 21:45-נאפולי-יובנטוס. אחד המשחקים הטובים של הערב. ניצחון של נאפולי יפתח את המירוץ לאליפות, אבל יובה בכושר טוב ולא תיתן לאף קבוצה להרחיק אותה מעוד צלחת. השלמה טובה לסיטי-ארסנל.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 25 / מתן גילור

19:15 הפועל חולון (7:17)-הפועל תל אביב (12:12) – שידור בערוץ הספורט (55/555). אחרי ניצחון חוץ ראשון בתולדותיה על מכבי ת"א, חולון עם מאזן זהה למוליכת הטבלה. הפועל ת"א השיגה ניצחון קל על נועלת הטבלה, והיא במקום השביעי. בסיבובים הקודמים ניחצה חולון 92:84 ו-78:80.

19:30 מכבי קרית גת (20:4)-עירוני נהריה (13:11) – שידור באתר ערוץ הספורט (sport5.co.il). הסיכוי של קרית גת לשרוד בליגה הולך ופוחת בכל משחק שעובר. נהריה ניצחה את מכבי, אך כעת זה עדיין לא מספיק לה למקום בפלייאוף. בסיבובים הקודמים ניצחה נהריה 72:80 ו-98:90.

21:05 בני הרצליה (10:14)-מכבי תל אביב (7:17) – שידור בערוץ הספורט (55/555). הרצליה ספגה הפסד מפתיע מאשדוד, אך היא עדיין במקום השלישי. ת"א, גם היא לאחר הפסד, לא מעט בשל העומס, עדיין במקום הראשון, אך תרצה לחזק את אחיזתה. בסיבובים הקודמים ניצחה הרצליה 82:84 ו-99:92. יצוין כי בכובעה כבני השרון היא היתה הראשונה אי פעם להשלים סוויפ של 0:3 עונתי על מכבי ת"א, אך הפסידה בחצי גמר הפיינל-פור. האם התרחיש יחזור על עצמו?

 

טניס / מתן גילור:

טורניר מיאמי (1000) – גמר

*המלצת צפייה* 20:00 רוג'ר פדרר (4)-רפאל נדאל (5)  – שידור בערוץ ספורט 2 (53). הקלאסיקו של ענף הטניס מכה שלישית בחודשיים האחרונים, כשבאוסטרליה ובאינדיאן וולס ידו של פדרר היתה על העליונה. הזכייה השלישית של פדרר או הראשונה של נדאל? פדרר הגיע לשלושה גמרים: ב-2002 הפסיד לאגסי, ב-2005 ניצח את נדאל וב-2006 ניצח את ליוביצ'יץ'. שני המשחקים הראשונים בין השניים היו בטורניר הזה, כשבמפגש הראשון בשנת 2004 ניצח נדאל ובשני, בגמר 2005 כאמור, ניצח פדרר. נדאל הפסיד בגמר גם בשנים: 2008, 2011 ו-2014. בשלושת הפעמים ההפסד היה לנולה. המאזן הכללי ביניהם עומד על 23:13 לטובת השור ממאיורקה, אך פדרר ניצח את שלושת המפגשים האחרונים. הדרך של נדאל לגמר היתה קלה יותר והוא גם הרשים יותר, כשחלף על פני דודי סלע, פיליפ קולשרייבר, ניקולאס מאהו, ג'ק סוק ופאביו פוניני. פדרר עבר את פראנסיס טיאפוא, חואן מרטין דל פוטרו, רוברטו באוטיסטה אגוט, וגירד ניצחונות על תומאס בדריך וניקוס קריוס. המשחק, דרך אגב, הוא לא רק על עוד תואר יוקרתי ועל עוד ניצחון יוקרתי, אלא על המקום הרביעי בדירוג העולמי. אחרי הטורניר, המנצח ידורג במקום הרביעי והמפסיד במקום החמישי. קשה לי לראות מישהו שיכול לנצח את נדאל שלוש פעמיים בחודשיים, אבל פדרר לא מפסיק להפתיע העונה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות סין הפתוחה – הגמר

מארק וויליאמס-מארק סלבי. בחצי הגמר אתמול, גבר אלוף העולם לשעבר, מרק וויליאמס, בקלות על חוסיין ואפאי איורי. וויליאמס ימשיך לגמר, בעוד האיראני המפתיע יישאר עם המחמאות (ומן הסתם יתקדם בדירוג העולמי). וויליאמס יתמודד היום עם מארק סלבי, שניצח אתמול בקרב איכותי מאד את קיירן ווילסון. אלוף העולם המכהן נראה כמנער את התקופה בה היה בכושר גרוע, בתזמון מושלם לפני אליפות העולם עוד שבועיים. שני המארקים התמודדו כבר מספר פעמים השנה, כאשר הוותיק מביניהם היה זה שחגג רוב הפעמים את הניצחון. שידור ביורוספורט בשעה 9:00, וביורוספורט 2 בשעה 14:30 (אפשר לראות כאן).

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור של פלנדריה

*המלצת צפייה* לאחר הכנות רבות, בדמות קלאסיקות חד יומיות בבלגיה, הגענו היום לדבר האמיתי – הטור של פלנדריה. המירוץ הוא אחד מחמשת המונומנטים, אותן קלאסיקות חד יומיות הוותיקות והיוקרתיות ביותר. זהו אחד המירוצים הקשים והאהובים ביותר שניתן למצוא בלוח השנה של הענף, ולא קשה להבין מדוע. המירוץ ארוך מאד, בן 260 ק"מ, עם 14 קטעי פאבה (כבישים מרוצפים), הקשים עד מוות, כשחלקם יכולים להגיע לאורך של כ-2 ק"מ. אם זה לא מספיק קשה, התוואי גם רצוף שיפועים רבים, חלקם על כל אותם קטעי הפאבה. השנה המירוץ אף קשה יותר מאשר בשנים הקודמות: מעבר לנק' הפתיחה שעברה מברוז' לאנטוורפן, נוסף באיזור הק"מ ה-165 טיפוס הנקרא הקיר של גרארדסברגן או בקיצור – "הקיר". זהו קיר המגיע לשיפוע של 20%. לפיכך אין הרבה מה לצפות להתנהלות הרגילה של מירוצי אופניים, הכוללת פלוטון עם קבוצת בריחה אחת או שתיים, אלא בד"כ הדבוקה מתפצלת למספר רב של תתי קבוצות עקב התוואי המתיש, מה שיוצר כאוס מענג במיטבו. הראשון מבין המועמדים לנצח הוא אלוף העולם וזוכה השנה שעברה, פטר סאגאן. סאגאן השנה מתקשה לממש את היכולות המטורפות שלו לכדי זכייה בקלאסיקות (פרט למירוץ קורן-בריסל-קורן המשני), והוא למעשה כאן קורבן להצלחה זו שלו – זאת כיוון ששאר המתחרים פוחדים ממנו ומעדיפים לא לשתף איתו פעולה במירוצים. אחד שוודאי לא סובל מכך הוא הבלגי הנהדר גרג ואן אוורמארט. לאלוף האולימפי יש כבר שלוש קלאסיקות על החגורה העונה (אומלופ, הארלבקה וגנט-וובלגם), כשבכל המירוצים הוא יוזם את מהלכיו ההתקפיים המוכרים, המביאים לו את הזכיות המיוחלות. ואן אוורמארט מחפש עדיין זכייה ראשונה במונומנט, והקרב בינו לבין סאגאן יעמוד במוקד המירוץ היום. עוד אחד שתשומת הלב תהיה עליו היום הוא טום בונן המקומי. בונן קיווה לזכות באיזשהו מירוץ בתקופת הפרישה (כאשר פריס-רובה בשבוע הבא יהיה מירוצו האחרון), אלא שהוא לא עומד במשימה עד כה. את בונן תלווה קבוצתו קוויק סטפ, המשופעת במועמדים לנצח בפני עצמם, כז'ילבר, טרפסטרה, שטיבאר ולמפאר. עוד מועמדים פוטנציאלים לנצח הם דגנקולב, ואן מארק, דורברידג', נסן, קריסטוף ובואסון האגן. גם כמה מאיצים, המקווים (בד"כ לשווא) להגיע ראשונים אל הקו כגרייפל, דמאר, קוקאר ומודולו ישתתפו כאן היום. שידור ביורוספורט החל מ-14:45.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. לגבי חולון: הם החזירו את גוני מההשעיה מוקדם מהמתוכנן, אולי עם קשר לעובדה שקלע את סל הניצחון נגד אותה הפועל ת"א לפני שלושה שבועות. די ברור שהם יסיימו 1-2 עם מכבי ת"א, והשאלה עכשיו מה עדיף. על הביתיות בפיינל פור זה כנראה לא ישפיע (האולם החדש בחולון מאד נחמד אבל לא מספיק גדול), אז השיקול היחיד שנשאר הוא אם יפגשו את ירושלים בחצי או לא (למרות שהם מגמגמים בליגה, עדיף מן הסתם לא לפגוש אותם). ירושלים יכולים לסיים בין 3 ל-6 (נראה לי 4 הכי ריאלי) , אז גם זה לא יהיה ברור עד הסוף.

  2. יום די מעניין …אך פחות מאתמול …וממחר ( גמר המכללות ).
    ומהמשך השבוע .
    יום שלישי מחזור הסיום בליגה הלאומית בכדורסל.+ חצי גמר הגביע בין בני יהודה להפועל רמת גן .
    יום רביעי חצי גמר גביע המדינה המעניין בין מכבי תל אביב לבית"ר וכן גמר היורוקאפ משחק מכריע ועוד משחקי השלמה באנגליה ומשחקי גביע שלבים מתקדמים בכמה מליגות אירופה.
    ויום חמישי מחזור הסיום ביורוליג .

    אשר להיום כמובן שהמלצות הצפייה נכונות.
    ארסנל סיטי בהחלט קריטי לשני מאמנים עם מנייה בירידה.
    יובה תיקח אליפות בין תנצח בין תפסיד.
    הרצליה מול מכבי ….מכבי עלולה לאבד את הפסגה.
    וחולון מול הפועל תל אביב משחק מעניין מהמון סיבות.

    אך המשחק של היום הוא שוב הקלאסיקו של הטניס.
    אם פדרר ינצח זה תואר שלישי גדול ברצף והכי חשוב 4 ברצף על נאדל.

  3. אני מניח כי סייקלחנג אקדמי לא ישתתפו בקחאביקה וישאירו את הניצחון לבואסון האגן או ואן אוורמאט ,תום בונן נראה עייף מאד , פטר סאגאן כפי שכתבת מסומן .

  4. פדרר מנצח את נאדל וזוכה בתואר 3 ב 2017 ….והאדם הראשון בהיסטוריה שחזר עשור אחורה בזמן.
    הפועל תל אביב מנצחת בבזאר בחולוו במשחק עם הסקור הגבוה ביותר בליגת העל ( 102-100 בהארכה מסל של ליואנס ).

  5. אין לרפא תשובה לבקהאנד המשופר של פדרר,
    באוסטרליה עוד היה ניסיון לשחק את המשחק הרגיל שלו על הבקהאנד שלו,היום הוא התייאש לחלוטין וניסה לקצר נקודות! מול פדרר!
    לא חושב שהיה ראלי ארוך יותר מ15 חבטות.
    בקיצור רפא בבעיה, הוא לא מצליח לייצר וינרים עם הפורהאנד לאורך הקו
    (הוא כמעט תמיד מוותר על החבטה הזאת בכלל) וממשיך עם המחלה האינסופית של החזרת כדורים קצרים.
    טוני מויה יצטרכו לשבור את הראש ולמצוא פיתרון לדבר הזה שנקרא פדרר מודל 2017.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט