אירועי דיומא – 25.03.17 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

מוקדמות המונדיאל – אירופה (מחזור 5):

בית 1:

20:00-שבדיה-בלארוס (ספורט 2). כפי שהבית הזה מסתמן, שבדיה והולנד ייאבקו בו עד הסוף על המקום השני אחרי צרפת. היום המלאכה של שבדיה תהיה מעט יותר קלה, היות והיא נפגשת בבית עם נבחרת חלשה מאד, וצפוייה לגרוף את מלוא הנקודות.

22:45-בולגריה-הולנד (ספורט 1). שתי נבחרות עם עבר הרבה יותר מזהיר נפגשות היום. הולנד, כאמור, במאבק עם שבדיה על המקום השני, והיא בכל זאת יותר חזקה מהיריבה, אלא שזו בבית בכל זאת יכולה להקשות.

22:45-לוקסמבורג-צרפת (ספורט +5). מפגש קצוות בין סגנית אלופת אירופה לאחות הקטנה, שאמור להיגמר בניצחון קל לטריקולור.

בית 2:

20:00-אנדורה-איי פארו (פריצות בספורט 2). מפגש בין המארחת הנמושה לאחת שהייתה פעם כזו ועכשיו מעט פחות. איי פארו עם ארבע נקודות – לא מה שיעלה אותם למונדיאל, אבל בהחלט מכובד יחסית למאזן הנבחרת הזו בעבר.

20:00-שווייץ-לטביה (ספורט 5 גולד). השווייצרים ממשיכים ביכולת המצויינת מאליפות אירופה, ומובילים את הבית עם מלוא הנקודות. היום הם צפויים לסיים את הסיבוב הראשון במאזן מושלם, כיוון שהנבחרת שמולם חלשה מאד.

22:45-פורטוגל-הונגריה (ספורט 2). משחק חשוב מאד על המקום השני. פורטוגל, לאחר ההפסד לשווייץ, התעללה בשלוש נמושות הבית עם שישיות ורביעיות, כאשר רונאלדו מנפח את מאזן הכיבושים שלו. להונגריה היה תסריט דומה, אלא שהתיקו מול איי פארו עלול לעלות לה בעלייה למונדיאל. שתי הנבחרות זכורות מהתיקו 3:3 המהנה באליפות אירופה.

בית 8:

20:00-קפריסין-אסטוניה (פריצות בספורט 1). משחק בין שתי נבחרות חלשות, הנאבקות בעיקר על המקום הרביעי בבית.

20:00-בוסניה-גיברלטר (ספורט 1). בוסניה ספגה שער כואב מאד בדקה ה-95 בתיקו עם נבחרת יוון, שער שעשוי להיות בעל משמעות מכרעת במאבק ביניהן על המקום השני. היום זה לא ישנה, כי הנבחרת הבוסנית המצויינת פוגשת את אחת הנבחרות החלשות ביותר באירופה.

*המלצת צפייה* 22:45-בלגיה-יוון (ספורט 5). וואו, אם יש באמת נבחרת אחת שמרשימה במוקדמות עד כה, זוהי נבחרת בלגיה. הסגל המוכשר עד מאד של הבלגים ממצה בינתיים יפה את הפוטנציאל, ומפרק את כל העומד בדרכו. התוצאה היא מאזן מושלם, והפרש שערים של 21-1. יוון חוזרת בינתיים לעצמה אחרי תקופה מזעזעת, ואותו שער מאוחר נגד בוסניה הותיר אותה במקום השני. עדיין היום המשימה שלה להישאר ללא הפסדים במוקדמות צפוייה להיות קשה עד מאד.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 23:

19:30-מכבי ראשל"צ-הפועל ירושלים (משולב בספורט 5). מצדיעים מפה לירושלים על עונה אירופית אדירה, שהסתיימה בהפסד בוולנסיה השבוע. אלא שעכשיו סגנית האלופה צריכה לרדת אל קרקע המציאות, קרי ליגת העל, ושם הקבוצה לא ממש מככבת. למרות הניצחון במחזור הקודם על נהריה, ירושלים עדיין במקום החמישי, והנתון הבולט הוא מאזן החוץ הדי עלוב שלה. אם לא די בצרות, שחקן הקבוצה, ליאור אליהו, הודיע שהוא שוקל לפרוש מכדורסל בסיום העונה, לא מצב בריא במיוחד לסגנית האלופה. אלא שהיום תחכה לה האלופה, הנמצאת במצב גרוע אף יותר, עם ארבעה הפסדים רצופים (שלושה תחת שמוליק ברנר המאמן החדש), וכשלא ברור מתי שון דאוסון יתאושש מהפציעות החוזרות שלו.

19:30-עירוני נהריה-מכבי חיפה (משולב בספורט 5). לאחר פתיחת עונה גרועה, מכבי חיפה נמצאת בתקופה מצויינת, עם חמישה נצחונות בששת המשחקים האחרונים, כשגם ההפסד היה למכבי ת"א בנקודה. גם נהריה לא פתחה טוב את העונה, אלא שלאחר מה שנראה כמו תקופת התאוששות, חניכיו של מיקי גורקה ספגו שני הפסדים רצופים. נראה שהקבוצה הצפונית תיאלץ להיאבק על מקום בפלייאוף עד סוף העונה.

כדורסל מכללות – אליט אייט (רבע הגמר) / רועי ויינברג:

מיד-ווסט:

3:49-קנזס (1)-אורגון (3). הג'יי-הוקס לא נתקלו בקשיים עד עכשיו כשהם ניצחו כל משחק בסביבות ה-30 נקודות ופשוט נראים מצויין בשני צדדי המגרש, גם הודות ללו"ז הקל שלהם. הברווזים מאורגון יעמדו ביניהם לבין הפיינל פור, כשהם התעלו בקלאץ' מול מישיגן ורואד איילנד מוקדם יותר במהלך הטורניר. כמו שזה נראה כרגע, המשחק הזה לא יגיע למצב של קלאץ'.

מערב:

1:09-גונזגה (1)-אקסבייר (11). הקבוצה הקטנה מאקסבייר רוצה להגיע לפיינל פור בפעם הראשונה בתולדותיה, ואחרי שהדיחה את פלורידה סטייט ואריזונה היא לא הולכת להתבטל מול אף אחת. גם לא מול גונזגה, אחת קבוצות המכללות הטובות ביותר. שתי הקבוצות הציגו הגנה טובה מאוד עד עכשיו, והרבה סלים לא יהיו פה, אבל זה כנראה יהיה משחק צמוד.

 

טניס:

טורניר מיאמי (1000) – סיבוב שני – החלק העליון של ההגרלה

שידורים בערוץ ספורט 2 החל משעה 02:30.

משחקי היום:

הוראסיו זאבלוס-סטניסלס ואוורינקה.

יאן הסון לו-אלכסנדר זוורב.

דמיר דז'ומור-ניקוס קריוס.

אנדריי קוזניצוב-איבו קרלוביץ'.

דייגו שוורצמן-דויד פרר.

לדאריאן קינג-דויד גופן.

פרנסיס טיאפו-רוג'ר פדרר.

רובין האס-חואן מרטין דל פוטרו.

טומי רוברדו-סאם קווארי.

מיכאל קוקושקין-רוברטו באוטיסטה אוגוט.

אנדריי רובלב-תומאס בדריך.

אנדראס ספי-ז'יל מולר.

אדריאן מאנארינו-פאולו לורנצי.

בורנה צ'וריץ'-דומיניק ת'ים.

 

אופניים:

וולטה קטלוניה – קטע 6

קטע 5 אתמול היה ללא ספק קטע המפתח של המירוץ, קטע עם טיפוס ארוך שהזכיר בתוואי ובנפשות הפועלות קטעי גרנד טור טיפוסיים. סיום הקטע הביא לבריחה שכללה את פרום, ואלוורדה וקונטדור, שבסופה פרץ ואלוורדה אל קו הסיום, וחגג ניצחון נוסף בקטע. בעשותו כן, עלה הספרדי הבלתי נגמר לפסגת הדירוג, והשלים "נקמה" במארגני המירוץ אשר לקחו ממנו את ההובלה לאחר קטע הנג"ש הקבוצתי. אשר לפרום, הוא אתמול סיפק תשובה ניצחת לשאלת המוביל של קבוצת סקיי. טי ג'יי ואן גארדרן, שהוביל במירוץ עד אתמול, כצפוי לא הצליח לעמוד בקצב של הזוכים, וסיים הרחק מאחוריהם. תמונת ההובלה המעודכנת היא איפוא ואלוורדה, פרום (21+), קונטאדור (47+).

קטע 6, בן 190 הק"מ, כולל אף הוא פסגה לא פשוטה בדרגה 1 לקראת סופו, אלא שהקטע ממשיך ויורד מאותה הפסגה (לה מוסארה). זה ייתן יתרון ליורדים מצויינים כמו ואלוורדה או כפי שנוכחנו לדעת השנה, גם פרום, והתחרות בין השניים (כאשר גם קונטאדור לא יטמון ידו בצלחת) צפוייה להיות מרתקת. שידור ביורוספורט החל מ-17:30.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה רבה.
    התקווה של פרופ היא שקונטדור יטריד את וולורדה ויעייף אותו עוד לני שיגיעו לפסגה האחרונה.

  2. מה קןרה שם? איך נפתח כזה פער? לא הבנתי עם כל הרעש בבית מי מלפנים, מי מאחור (היה כתוב שפרום) והיכן עומדים הדברים וירטואלית.

  3. תודה דוד.
    אני עדיין לא מבין את זה.
    נניח שלא היית מוכן ופתחו עלייך חצי דקה עד שהתעשתת.
    עכשיו הקרב את כל הרוכבים כדי להביא את המוביל בחזרה.
    אתם רוצים להגיד לי שאם זה הטור דה פראנס סקיי לא עושים סוג של נג"ש קבוצתי לסגור את הדבר הזה?
    ראינו איך בוואלטה הם עבדו ונפלו בקצב אחד אחרי השני כדי לסגור את הבריחה של ניירו.
    כאילו מה הם חשבו? נמשיך בשלנו וזה כבר יסגור בריחה כזו?

    1. לא ראיתי את זה, אבל יכול לחשוב על תרחיש דומה למה שקרה בוואלטה – אם כל הקבוצה גמורה מהמאמץ של אתמול, המתחרים הריחו דם ותקפו בדיוק איפה שכואב.

  4. לפני כמה שנים קרה אעתו הדבר בוולטה רק הפוך.
    וזה קרה יומיים אחרי שולורדה נפל , לוענתו הופל על ידי רוכב סקאי.ואז
    סקאי פתחו על ולורדה שתים עשרה דקות.
    מוביסטאר מסתבר למדו מהטעות שלקלמה קומאנידאד ולנסינה מאז .
    בקשר להיום יתכן שהרוחהמטורפת דהיתה כאן היוםלאבדיוקעזרה לסקאי .
    באתר סקי הרכבל העיקרי היה סגור בשל הרוח .
    והראות היתה קשה מאד .

    1. אף אחד לא תיקן אותי ….
      אבל כתבתי כאן כמה טעויות חריפות.
      אז מודה ועוזב בפעם הבאה אבדוק לעומק כשאני כותב מהזיכרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט