גולדן סטייט – שבר או משבר/יוסי ברקלי ואריק טל

אז אחרי יומן אליפות מכביסטי משהו, גולגלו קוביות אי שם וקווין דוראנט נפצע והפך את העונה על פיה. המקום הראשון כבר לא נראה כל כך בטוח ופתאום אפילו יש דיבור שעדיף לסיים שניים, הלחץ מתחיל לדבר והציפיות מהשחקנים הבריאים גבוהות. בכל זאת, גם בלי דוראנט הקבוצה זכתה באליפות ושברה שיאים. זה היה עם הרכב אחר, עם ספסל אחר. ומכיוון שלוכולנו יש מה להגיד, חשבנו, אריק טל ואני (צמד הפסיבדונים) שיהיה מעניין להתדיין על המצב ולראות האם נוכל להגיע למסקנות משותפות, השתתפותכם בתגובות היא חלק אינטגרלי מהפוסט. החלטנו לדבוק בפורמט השאלה הזהה לכל אחד מאיתנו – לדרך!

שאלה: צריך להיכנס ללחץ?

אריק: אני אחלק את התשובה לשני חלקים. אם אתם חלק מהמערכת, אז לא, ולו משום שלחץ לא עוזר. אם יש ללחץ השפעה, אז היא בדר"כ שלילית. מה איתנו, האוהדים? יש סיבה להילחץ? מתחילת העונה כולם דיברו על איך שהאליפות בכיס, ועל איך שהחתימה של דוראנט הרסה את התחרותיות. אני סבור שיש סיבה טובה מאוד לדאגה. כדי שגולדן סטייט יזכו באליפות, שני דברים חייבים לקרות:
1. דוראנט חוזר, וחוזר לכושר. אף אחד לא יודע מתי הוא יחזור. עוד כ-3 שבועות הוא ייבדק ע"י הרופאים והמצב יאובחן בשנית. מאוד לא סביר שמייד לאחר הבדיקה יחזור לשחק. ההערכות האופטימיות ביותר אומרות שבוע אחרון של העונה הרגילה. זה יכול להיות הרבה יותר מזה. גם כשיחזור, סביר שיהיה חלוד. בלעדיו, הווריורס לא עוברים יותר מסיבוב אחד בפלייאוף.
2. שאר החברים חוזרים ליכולת שלהם מהשנתיים האחרונות. במיוחד אמורים הדברים לגבי הספלאש ברדרס. הווריורס בשנתיים האחרונות שיחקו, בנוסף ל-82 משחקים בכל עונה רגילה, 24 משחקי פלייאוף ב-2016 ו-21 משחקי פלייאוף ב-2015. מדובר בלמעלה מחצי עונה במצטבר. קליי ודריימונד (יחד עם דוראנט) שיחקו בקיץ בנבחרת ארה"ב באולימפיאדה. מדובר על הרבה מאוד קילומטראז'. לא בטוח כמה דלק נשאר בטנק.

יוסי: כן. צריך להיכנס ללחץ (ותודה לפרופסור שהכניס אותי ללחץ).
הפציעה של דוראנט חשפה את אזור הנוחות שהקבוצה ״התדרדרה״ אליו בעזרתו. דוראנט גורם להכל, אבל להכל, להיות הרבה יותר קל. שחקן שעושה 25 נקודות בקלות, ביעילות מדהימה, שומר מעולה, מסדר מצבים לעצמו וחסר על אגו. אז לקרי היה נוח לעשות ניסיונות בלהיות אגרסיבי יותר ופחות, הרוגע הטבעי של קליי הפך לעציצנות והכי גרוע – גרין נכנס לתפקיד רודמן, ״אני לא קולע ובכל זאת משפיע על המשחק״. אבל מעבר לזה שהקבוצה צריכה לצאת מהנוחות שדוראנט הרגיל אותה, נראה שיש גורמים נוספים שהביאו אותה להראות כל כך רע בעשרת הימים האחרונים. אריק ציין את כמות המשחקים הגדולה של חלק מהשחקנים, בעיניי זה גרם לבעיה המרכזית – העייפות המנטלית. אני רואה במשחק של הלוחמים לאות שלא הייתה שם קודם, מדובר לדוגמא באחוזים בשבועיים האלו, באיגודלה שנקנס על ידי הליגה (לא ברור אם הוא כיוון לקר או לליגה), בגרין שכבר מתחבר יותר לבלאגן מלמשחק. צריך להילחץ כי כולם התרגלו למנוחה עם דוראנט ולא בטוח כמה קל יהיה להם מנטלית ופיזית למצוא את המוג׳ו שלהם. כל זה ישתנה כשדוראנט יחזור.

שאלה: מה יהיה עם סטיב קר?

אריק: כלום. סטיב קר יישאר גם אם הווריורס יעופו בסיבוב הראשון. צריכים כמה שנים של כישלונות חוזרים ונישנים כדי שמישהו בהנהלה בכלל יחשוב על להחליף אותו. כולם אוהבים את סטיב, כולל האוהדים. קר הוכיח את עצמו כאומן בתקשורת עם השחקנים, ההנהלה והקהל. השחקנים מכבדים אותו ומקשיבים לו, וגם התבטאות רעה של איגודלה מול המיקרופונים לא תשנה את זה.
הביקורת היחידה שאני יכול להעלות זה התרגילים של הווריורס בהתקפות גורליות. 66 משחקים לתוך העונה, לגולדן סטייט מאזן שלילי במשחקים צמודים, אין אף ניצחון בהארכה, ותקנו אותי אם אני טועה: לווריורס אין אף סל עם הבאזר שמנצח את המשחק או כופה הארכה. התרגילים בהתקפות גורליות נגמרים בזריקה רעה או איבוד כדור.
גם את הביקורת היחידה הזו, צריך לסייג: קודם כל, רוב המשחקים של הווריורס לא הגיעו למצב של הכרעה בהתקפה האחרונה, כך שהרבה הזדמנויות לא היו. בנוסף, אני לא הייתי נוכח בפסקי הזמן ולא ידוע לי מה שרטט קר לשחקנים. יכול להיות שהשחקנים אשמים בביצוע כושל.

יוסי: אני אוהב את סטיב קר. אני מעריץ שלו. סטיב קר הוא הסיבה המרכזית להצלחה של הלוחמים. הכל נכון, אבל סטיב קר נראה כמו מאמן שלא מספיק מרגיש את המשחק ושמגיב מאוחר. כבר בגמר של השנה שעברה הרגשנו את זה. יותר מידי דקות בלי סטף, תחושה קצת רגועה מידי. השנה באופן שמוציא אותי מדעתי, קר שומר על שמרנות אמריקאית. סטף משחק את השלישי – חלילה שיעלה לתחילת הרביעי (והמשחק מול מיניסוטה הופסד על זה), אני מזהה מאמץ אצל קר בתחום האנרגיות – הוא ממש לפעמים יוצא מדעתו כדי לצאת מדעתו. למרות ההרכבים הפחות מוצלחים לפעמים, עדיין קר הוא נדבך חשוב בקבוצה – ההשתלבות הקלילה של דוראנט, האחידות הקבוצתית, החוכמה ומילים הבאמת כל כך חכמות כמעט בכל משפט שלו – אני שוכח לפעמים שמדובר במאמן שנה שלישית בלבד.

שאלה: מה עכשיו?

אריק: עוד 16 משחקים לסיום העונה הרגילה. הווריורס הבטיחו, פחות או יותר, את יתרון הביתיות מול כל קבוצה שלא עונה לשם סן אנטוניו. אם אני סטיב קר, אני מכנס את השחקנים ומודיע להם שהמטרה העיקרית היא להגיע רעננים לפלייאוף. הייתי נותן הרבה מנוחה לכוכבים ב-6 המשחקים הבאים. ב-26 במרץ הגריזליס מגיעים לאורקל. אם עד אז הווריורס לא מאבדים יותר ממשחק אחד, הייתי הולך בכל הכוח על ארבעה משחקים: ממפיס (בית), יוסטון וסן אנטויניו (חוץ), ויוסטון (בית). 4 משחקים בשישה ימים. אם אחרי המשחקים האלה הווריורס עדיין בתמונה על המקום הראשון, אז צריך לנסות ולהשיג אותו. אם לא – עוד ועוד מנוחה לכוכבים, ועוד ועוד דקות לספסל. ניתן להם לנוח, ונקווה לטוב.

יוסי: עכשיו לנשום עמוק. לקחת את השלישייה וליישר אותה. העייפות חשובה, יתרון הביתיות חשוב, אבל הכי חשוב זה למצוא את התשוקה, למצוא את הקצב ולהתחיל לייצר מומנטום.

מי במערב יכולה?

אריק: גולדן סטייט וסן אנטוניו בראש הרשימה. אין צורך להסביר. מה לגבי 5 הקבוצות הבאות? אז ככה:
יוסטון: אני חייב להודות שדעתי על הקבוצה הזו השתנתה לאחרונה. הם נראים לגיטימיים. הערב (יום ראשון) ניצחו את קליבלנד. עד לא מזמן לא נתתי להם שום סיכוי. נכון, ההתקפה מפחידה, אבל אין להם הגנה של אלופים. עם זאת, ככל שהנצחונות נערמים, הספקות שלי מתגברים. אולי בכל זאת? הארדן , לדעתי, צריך להיות MVP. הוא נותן עונה אדירה. הצוות המסייע נראה מוכן לאתגר. יוסטון פיבוריטית מול כל הקבוצות הדולקות אחריה, ובעיניי, היא תהייה גם פיבוריטית מול גולדן סטייט נטולת דוראנט. אני עדיין מהמר נגדם, במיוחד עם דוראנט חוזר.
יוטה: אחלה קבוצה, אך לא מועמדת לאליפות. הם צריכים עוד כישרון ועוד ניסיון.
קליפרס: לא, תודה. מכל הקבוצות ברשימה הזו, זו הקבוצה עם המאצ'אפ הכי טוב מול הספרס. לא שהייתי מהמר עליהם, אבל יש להם מסורת של הצלחות מולם, כולל בפלייאוף. למרות זאת, כדי לנצח את המערב, הם יהיו צריכים לעבור את גולדן סטייט או את יוסטון. אני לא נותן להם שום סיכוי.
אוקלהומה: ווסטברוק תותח, אבל אין להם כלים להתמודד מול 3 הקבוצות המובילות של המערב. לא מועמדים לאליפות.
ממפיס: הם מפסידים לאחרונה, אולם מכל הקבוצות שאחרי יוסטון, הם בנויים הכי טוב למאבקי הפלייאוף. הגנה אגרסיבית, קו קדמי קשוח, רכז איכותי ומנוסה. הם יכולים לעשות רעש בפלייאוף, אבל קשה לי לראות אותם מנצחים את המערב. הם יצטרכו לנצח יותר מדי קבוצות טובות.
לסיכום: המערב קשוח וקשה. אם דוראנט לא חוזר לכושר של לפני הפציעה, אני מהמר על סן אנטוניו. מי שלא תנצח את המערב, תגיע לגמר תשושה מול קליבלנד, שתקבל הרבה מנוחה, עם כל הכבוד לבוסטון ולשאר הירקות מהמזרח. צריך להמר? לברון משאיר את האליפות באוהיו.

יוסי: אחרי הפירוט המצויין הזה של אריק, אין לי הרבה מה להוסיף. יוטה בעיני היא כן הסוס השחור של המערב.
אריק, תודה על התובנות, הסיקורים שלך מהמגרש הם מהטובים שיש! אין ספק שהפציעה של דוראנט חשפה שבירות בלתי צפויה, ואולי, בעונה כזו שכבר נראתה סגורה ונפתחה לה, נזכה למשהו לא צפוי, למרות שאני חותם כבר עכשיו על גמר שלישי רצוף של קליבלנד נגד הלוחמים!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. יוצא שהכל תלוי בדורנט. לגמרי. זה היה הימור אול אין. הם כנראה עוברים סיבוב ראשון בלעדיו, וגם זה לא בקלות, ואין שום סיכוי מעבר לזה. מצד שני, איתו, הם בחזרה מועמדים לאליפות.
    אני חושב שזה חושף מנגנון חולשה בקבוצה. אבל לא מנגנון שעוזר לך כיריב. כי כן דורנט הוא דמות המפתח, אבל במציאות התמקדות בניטרולו תאכיל אותך במשחק רעל קטלני מכיוונים אחרים. זה שונה מהמצב שהוא פצוע בחוץ.
    אבל באמת זאת ההזדמנות של קר והקבוצה להעלות את הרמה והיכולת של כל הסגל שמעבר לאיגי והשלישיה. כי הם כיום לא מספיק מסוכנים ויעילים, וזה ניתן לשיפור.

  2. תודה רבה חברים.
    הגיע הזמן שגם הקבוצה שלכם תיכנס למשברון.
    זה יכול להיות מהלך מסוכן להוריד רגל מהגז מצד אחד, מצד שני זה נותן הזדמנות לעבוד על דברים. צריכים פשוט לחזור לבייסיקס. למצוא את ההגנה בלי דוראנט, להכניס את ליווינגסטון ואיגוואדלה לעניינים.
    וכמובן שיהיה נחמד שתעופו בסיבוב השני 🙂

        1. מלאכתם של לוחמים נעשית בידי פורטלנד….סיכוי טוב למקום ראשון כי אני לא בטוח עד כמה הספרס ״יתאבדו״ עליו.

      1. לא, את זאזא מחליפים בגאורגי אחר (דנג).
        זה עבד כשהחלפנו בזמנו את האחים לופז, מי כבר ישים לב לשני שחקנים עם אותו שם משפחה, או לשני גאורגים.

  3. מציע שגולדן סטייט תיזכר שוב באנשים שהלכו איתה לאורך כל הדרך, והביאו אותה לאן שהגיעה – שני הכוכבים הגדולים ממחזור הדראפט המהולל של שנת 2003.

    זאזא פצ'וליה ודיוויד ווסט. אם יש מישהו שמבין, מה באמת נדרש כדי להשיג טבעת – זה הם.

  4. כמעט בכל משחק שראיתי לאחרונ עם ג"ס הם הוכו קשות תחת הסלים. הם תלויים בשחקנהפרימטר שיסווה את משחק הפנים בחלש שלהם. אני לא יודע כיצד הם מתגברים על זה, אפילו עם דוראנט.

    בקשר לסטיב קר: אני מסכים שהוא טיפוס שקשה לא לאהוב ן=ואני בטוח שהקומוניקציה שלו, והיחסים עם השחקנים על הגובה.

    אבל זה לא יכסה ולא יסווה את העובדה שסטיב קר הינו מאמן בלתי מנוסה, ואני רואה אותו בהרבה מקרים קפוא ממש ואובד עצות. ממש מאבד עשתונות. כשהכל הולך בסדר הוא על הכיפאק. כשהקבוצה במשבר – אין לו את האישיות והידע להוציאם ממנו. זה נכון גם לגבי משחק בודד וגם לגבי "תקופה". הוא גם שקט מדי (למרות כמה צריחות על שופטים לאחרונה) ונראה יותר מדי "נון-שלנטי" לדבי מה שקורה על הפארקט כאילו אומר בבודי אימאג' שלו: "הכל יעבור בסדר", אבל הוא לא יודע מה לומר לקבוצה "איך לעבור את זה בסדר"

    1. תודה מנחם! הכתבה שלך אתמול על המאמנים וחוסר הניסיון שלהם בהחלט פוקחת את העיניים.
      עם דוראנט הם לא מוכים תחת הסלים, להפך…
      אני נדהם מהאפקט של דוראנט על כל ההיבטים של המשחק, משהו שלא ראיתי אותו בא…

  5. לדעתי סטיב קר הוא בעל מניות רבות במצב הקבוצה
    הפיאסקו מול הספרס היה מביש לדעתי זו חוצפה שאין כדוגמתא
    גודלן סטייט נראית רע מאוד מאז הפציעה של דוראנט וזה טיעון במרוץ ל MVP ,כולם מדברים על הארדן ווסטברוק אף אחד לא מדבר על קווין

    1. לפחות כלפי העולם הם משדרים שלא מעניין אותם המיקום ומאוד מעניינת אותם המנוחה. הספרס יצא משחק פארסה בגלל הרבה סיבות. קר, כמאמן, היה צריך להחזיק את החבילה שלא תתפרק למרות הפציעה. לא הלך לו עד עכשיו.

    2. מצחיק שבלי שיש לך מושג בכלל מה קרה בחדר ההלבשה , מה היה מצב השחקנים ומה חשבו בצוות המקצועי , אתה מביע דיעה כל כך נחרצת .

      אפשר לחשוב שאי שיתוף ההרכב הראשון במשחק היתה טובה או רעה
      ( אני חושב שהיא היתה לטובה ). אבל להשתמש במילים פיאסקו וחוצפה זה סתם קישקוש .

      1. אם תסביר לי מה הקשר לבין ההחלטה של קר לבין להיות בחדר ההלבשה אולי אבין את כוונתך ומה בדיוק מצחיק אותך
        זאת בושה לליגה לקר למועדון זלזלול בקהל ותבוסתני ברמה שאין לתאר
        אני אחדד לך את זה – קר מנהל משחק גרוע

        1. בהחלט אסביר לך . קורים דברים שאתה ואני לא יודעים . אולי הוא זיהה עייפות רבה אצל השחקנים , אולי הוא רצה לזעזע אותם קצת , אולי התייעץ עם פסיכולוגים .
          אילו היית כותב בפוסט הראשון שקר מנהל משחק גרוע לא היית מגיב לך , בלי קשר אם זה נכון או לא , כי אז זאת היתה תגובה על מה שאתה רואה במגרש.
          אבל כתבת בכלל לא על זה , אלא על ההחלטה לספסל את ההרכב הראשון מול ס"א. ואלה דברים שאין דרך כרגע לשפוט . אולי בתום העונה.

  6. תודה על שיתוף הפעולה המוצלח.

    יש סיבה ללחץ?
    לא. אני חושב שהעובדה שקר שומר על קור רוח, ולא מגלה סימני לחץ –
    רק תעזור לקבוצה.
    אני משוכנע שהם ייצאו מהמשבר חזקים יותר.

    מי במערב יכולה?
    אם הפציעה של דוראנט, ובלעדיה, דעתי לאורך העונה לא השתנתה.
    גולדן סטייט השנה פגיעים במיוחד בגלל חוסר איזון.
    יש להם קלעים. הטופ של הטופ של הקלעים.
    יש להם גם הגנה מצוינת, אחת החזקות בליגה.
    אבל –
    אין להם משחק פוסט בכלל. וזה קריטי באותם ימים בהם ההתקפה נתקעת, או סתם לא פוגעת.
    וההגנה שלהם בצבע תלויה לחלוטין בגרין. הוא מדהים השנה, אבל יש גבול עד כמה הוא יכול לסחוב את ההגנה של הקבוצה.
    מול קבוצות שחודרות לסל, החסרון בנוכחות של שחקן הגנה ששמנה זריקות, יהיה בעוכריהם.
    בנוסף, ישנו העומס. אחרי 2 עונות בהן הם הגיעו עד לפיינלס,
    העונה הם לדעתי יהיו פגיעים יותר לפציעות שקשורות לעייפות.

    אני נאמן להימור שלי מלפני העונה –
    גולדן סטייט לא מעפילים השנה לפיינלס.

    1. אם דוראנט לא יחזור בריא ובכושר , אולי ההימור שלך ייצא נכון .
      אם הפוך – אתה יכול יכול לזרוק אותו לפח – וגם את המיסמאצ'ים .

    2. גם אני לפני תחילת עונה הימרתי נגדם ואני עדיין עומד על זה שגולדן לא תיקח אליפות.. אני נוטה להאמין שזה קליבלנד ריפיט אבל אם לא אז הפופ שולף עוד אס בפעם המי יודע כמה..
      עדיין גיא להמר שלא יגיעו אפילו לגמר,וואו הימור חריף אני לא יודע לענות על זה (שוב גם אם יגיעו לשם הם לא מנצחים ועל זה אני חותם)

  7. אני חשבתי שזאת הייתה טעות להביאו, וכעת רואים את התוצאות.
    גם עם דוראנט ג"ס הייתה פחות טובה מהקבוצה ההיסטורית של 2015/16, והרבה יותר פגיעה.
    אבל בלי דוראנט… וכל החולשות שנוצרו מתחילות לזעוק לשמיים.

    החולשות שנוצרו:
    – איבוד הכימיה המופלאה (הכי קריטי = אובדן ההרתעה)
    – חוסר ניסיון מהספסל
    – חוסר קליעה מ-3 ו-ווינריות מהספסל
    – אין רים פרוטקטור
    – אין משחק פוסט
    – סטף וקליי לקחו צעד אחורה ואיבדו מיכולתם

    עם כל הכבוד משחק מול אורלנדו לא משקף דבר. הקבוצה תמשיך להתקשות עד סוף העונה מול קבוצות ראויות ותילחם על חייה בכל סיבוב בפלייאוף.

    – ספרס לאליפות –

      1. זה היה כישלון גדול, אבל מקרה נקודתי ופסיכי מבחינת סיכויים

        הכל היה מוכן שיחזרו לעונה זו זועמים ונחושים כמו שהספרס עשו אחרי שהפסידו ב-2013 לשלשה של ריי אלן

  8. דוראנט הורס כל קבוצה שהוא מגיע אליה ושולל לה את סיכויי האליפות !!!
    הד קייס רציני
    ידוע בכינוי " המפנק"
    זו בדיוק הבעיה שלי עם אשתי. אם אני הבעלים אני מפטר את אשתי.
    סליחה, את דוראנט
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט