הניקס מנצחים בלילה קר בתפוח הגדול – סיקור המשחק מהגארדן בין ניו יורק לאינדיאנה / עידן עופר

 

יום קר ביותר בניו יורק לאחר הסערה שהכתה בארה"ב לא מנע מהמשחק בין הניקס לפייסרס להתקיים וגם להפתיע את יושבי המדיסון סקוור גארדן האגדי.

לאחר זמן ארוך מהרגיל עקב הסופה, הגעתי לאולם ולא התאכזבתי. אחרי שראיתי שפיל ג'קסון האגדי הגיע לאולם לצפות בשחקניו מתחממים וצפייה בחימום של רוז, לי ופורזינגיס המוכשר נתקלתי בגלן רובינסון שזכר אותי מהמשחק שסיקרתי בברוקלין. רובינסון הוא אחד השחקנים היותר נחמדים שיצא לי להיתקל בהם עד כה ולאחר שיחה קצרה בה שאל לשלומי סיכמנו שנערוך ריאיון כשחדר ההלבשה יפתח לעיתונאים לפני המשחק.

ג'קסון צופה בחימום. מראה לא רגיל בגארדן.
שחקני הניקס מתחממים.

כעבור מספר דקות של צפייה בחימום של שחקני הפייסרס ירדתי לחדר ההלבשה על מנת לקבל את הריאיון מרובינסון ואולי לדבר עם שחקן נוסף.

את הריאיון עם רובינסון קיבלתי כמו שהובטח לי ובנוסף מצאתי את פול ג'ורג' יושב לבד אבל כמו כל כוכב בליגה הזו, הוא מתראיין רק בסוף המשחק.

* בשאלתי לרובינסון לגבי המפגש עם הראפטורס חלה טעות והכוונה הייתה לוושינגטון.

גיים טיים !

חמישיות

ניו יורק ניקס: דרק רוז, קורטני לי, כרמלו אנטוני, לאנס תומאס וקריסטפס פורזינגיס.

אינדיאנה פייסרס: ג'ף טיג, סי ג'יי מיילס, פול ג'ורג', ת'דאוס יאנג ומיילס טרנר.

אחרי פתיחה טובה של אינדי עם 4 נקודות רצופות, הניקס ענו עם 5 נקודות בצד השני. במשך 2 דקות הקבוצות התקשו למצוא את הרשת עד שהגיעה שלשה של טיג. התחלה טובה של הניקס בהתקפה עם הרבה תנועה אמנם לא מסתיימת בנקודות אך נותנת אופטימיות להמשך המשחק.

ניו יורק, שעלו עם פורזינגיס בחמישייה מחפשים אותו בכל אפשרות אך המאץ' אפ הפיזי מול מיילס טרנר מונע ממנו לשים את הכדור בסל.

בחזרה מפסק הזמן כשהתוצאה עומדת על 11-9 לאורחים, לאנס תומאס חזר חד ותפר שלשה שהעלתה את קבוצתו ליתרון של נקודה. 4 דקות לסוף הרבע פול ג'ורג' עולה על לוח התוצאות לראשונה אחרי סל לא פשוט על קורטני לי. פי ג'י ממשיך במומנטום ועם אסיסט לטרנר ועוד 2 נקודות מעלה את קבוצתו ליתרון 17-12 ממש לפני שמאמנו מבקש פסק זמן. הניקס אמנם בפיגור אך ממשיכים לשחק טוב עם סל יפה של הרננגומז מאסיסט של מלו.

רון בייקר, השחקן שאף אחד לא היה שומע עליו עד היום אלמלא הניקס הגיב לשלשה של סטאקי עם סל וזה 20-16 לאינדי. התקפה אחת לפני האחרונה של הרבע, מלו לוקח שלשה במעבר ומחטיא. 2 קליעות עונשין מוצלחות של ראקים כריסמס מן העבר השני סיימו את הרבע הראשון, 24-18 לאורחים מאינדיאנפוליס.

כרמלו אמנם קלע רק 2 נקודות כל הרבע אך מסיים אותו עם 7 ריבאונדים ו-2 אסיסטים, גם משהו.

מונטה אליס המושמץ עם 2 נקודות השתיק את הקהל בגארדן שהיה בטירוף אחרי דאנק גדול של פורזינגיס וסל יפה במתפרצת של הולידיי. לאחר עוד 3 נקודות של אליס, פורזינגיס עם דאנק היישר מהריבאונד הוריד את ההפרש לשלוש נקודות, ממש לפני שהרננגומז איבד כדור שהוציא את אינדי למתפרצת.

אחרי כמה דקות ששחקני החמישייה השנייה של הקבוצות מחליפות סלים, דרק רוז ופול ג'ורג' חזרו למגרש והראו על מי יקום ויפול המשחק הזה. רוז עם 4 נקודות רצופות וג'ורג' עם שלשה גדולה שהתווספה לשתי נקודות מידי ת'דאוס יאנג הוציאו את הקבוצות לפסק זמן עם 5:40 דקות לסיום הרבע כשהפייסרס ביתרון של 9 נקודות.

אחרי איבוד כדור נוסף של הלטבי הנהדר של הניקס שממשיך להתקשות מול טרנר, הניקס החזירו לעצמם את הכדור אחרי חטיפה מאותו טרנר ועם שלשה של פורזינגיס הורידו את ההפרש ל-8, טיים אאוט אינדיאנה.

לפני כמה ימים הורנסק צוטט  בתקשורת כשהוא אומר שישמח אם רוז יזרוק שלשות מדי פעם, אז הוא זרק, וגם מלו. 2 השלשות לא נכנסו והראו שאולי עדיף שרוז ישאר עם המשחק שלו שמביא אותו עד לטבעת.

איזה סל של ג'ורג' ! פי ג'י קיבל את אנטוני לאחד על אחד, לקח אותו עד לטבעת וסיים בסל לאחר סיבוב נפלא. אנטוני ממשיך לנסות לקלוע בצד השני ללא הצלחה. בהתקפה האחרונה של הרבע מס' 13 בכחול של אינדי מצא את סי ג'יי מיילס לשלשה פנויה אך הוא מצדו לא קלע אותה והבאזר נשמע, 52-42 לפייסרס בסיומה של המחצית הראשונה.

פול ג'ורג' מוביל את הפייסרס עם 11 נקודות ו-5 ריבאונדים, אליס עוזר לו מהספסל עם 7 נקודות משלו. אצל הניקס פורזינגיס עומד על 9 נקודות ו-2 איבודי כדור, רוז והרננגומז עם 8 נקודות כ"א.

לאחר הסל הראשון של המחצית השנייה שנקלע על ידי ה-MVP לשעבר, דרק רוז, פול ג'ורג' ענה בצד השני עם סטפ בק נפלא. כרמלו ממשיך לשחק כמו הצל של עצמו ומאבד כדור שזוכה לקריאות לא אוהדות מהקהל. פורזינגיס פותח את המחצית השנייה בצורה נהדרת עם 2 חסימות גדולות ומהלכים גדולים בהתקפה אך הפייסרס עדיין מובילים בבטחה.

תשאירו אותו פנוי והוא יקלע. דרק רוז מוביל התקפת מעבר ואף אחד לא ניגש אליו והוא תופר עוד 2 נקודות. 2 התקפות לאחר מכן מגיע עוד סל של רוז, הפעם עם הקרש מהפינה השמאלית וזה רק 59-52 לפייסרס כשעל השעון נותרו 6:36 דקות לסיום הרבע.

איזה כיף לצפות בפול ג'ורג' משחק כדורסל. פול מעלה את הפייסרס בחזרה ליתרון של 8 נקודות עם עוד שלשה נהדרת כשנראה שהוא משחק בהילוך שני. אחרי עוד סל יפהפייה של ג'ורג' זה סוף סוף קורה, כרמלו קולע סל שדה ראשון מאז הרבע הראשון, 64-58 לאינדי כשנותרה דקה וחצי עד לסיום הרבע.

פול ג'ורג'. תענוג לראות אותו משחק.

הנה הוא על הרגליים. הקהל של הגארדן מתעורר אחרי שלשה גדולה של מלו שמורידה את הפער ל-2 נקודות בלבד. התקפה לאחר מכן, כריסמס מחטיא זריקה קלה מתחת לסל אך הניקס מאבדים כדור בצד השני. בהתקפה האחרונה של הרבע הפייסרס לא מצליחים לייצר סל והרבע מסתיים בתוצאה 64-62 לפייסרס.

חצי דקה בתוך הרבע האחרון של המשחק פורזינגיס נפצע ברגלו וירד לחדר ההלבשה, רק זה מה שהיה חסר לניקס.

אחרי מספר החטאות של הניקס, זה מגיע שוב פעם. 2 שלשות, אחת של קורטני לי ( סל השדה השני שלו במשחק ) ואחת של מלו הרימו את הקהל ושלחו את הפייסרס לפסק זמן מהיר כשהיתרון סוף סוף חוזר לקבוצה הביתית, 68-65 לניקרבוקרס.

הניקס ממשיכים. קרוס אובר גדול של הולידיי וזריקה שבאה מיד לאחר מכן הגדילו את הפער ל-5 נקודות, הפייסרס בבעיה. פול ג'ורג' מחטיא 2 זריקות אבל הניקס לא מענישים. 2 נקודות ואסיסט לטרנר מצד סטאקי מוציאים את הניקס פעם נוספת משיווי משקל ונראה כאילו זה הזמן להחזיר את רוז למשחק. אחרי 2 וחצי דקות ללא סל כרמלו תופר סל בסטפ בק פיידאווי והניקס מובילים ב-4 נקודות עם 4:30 דקות לסיום.

עוד שלשה של אנטוני ! איזה מחצית שנייה של הכוכב של הניקס. בצד השני פול ג'ורג' שהיה נהדר עד הרבע הזה, מאבד את הכדור ומאפשר לרון בייקר לצאת למתפרצת שמניבה 2 זריקות עונשין להרננגומז. אחרי שהספרדי החטיא את שתי הזריקות, הפייסרס קלעו 2 נקודות בצד השני. מלו שוב פעם לא נשאר חייב והוציא את הקבוצות לפסק זמן לפני הישורת האחרונה עם עוד ג'אמפ מוצלח מחצי מרחק, 79-72 לניקס כשעל השעון 3:03 דקות לסיום.

ג'ף טיג עם חדירה נהדרת לאחר הטיים אאוט אמנם החטיא אך טרנר דאג לשים את הכדור בסל לשתיים קלות לאחר ריבאונד התקפה גדול. הניקס פשוט לא עוצרים. סל של הרננגומז בפעולת פוסט נהדרת ומיד לאחר מכן אסיסט של רוז ( נכנס לאחר הפסק זמן האחרון ) ללאנס תומאס שתפר עוד שלשה העלו את הניקס ליתרון שיא של עשר נקודות. עם דקה ו-45 שניות לסיום הקבוצות יצאו לפסק זמן נוסף לפני שהמשחק הולך לאורחים לאיבוד.

מהלך גדול של הפייסרס ביציאה מהפסק זמן הוביל לשלשה של ג'ורג' ולאחר החטאה של רוז בצד השני, ג'ף טיג קלע 2 נקודות וסחט עבירה אותה הוא לא תירגם לנקודות, רק 5 נקודות יתרון לניקס. בהתקפה של הניקס הכדור הלך למלו שהחטיא אבל הרננגומז הדף את הריבאונד למלו ששוב פעם לקח זריקה אך הפעם סחט עבירה, 3 זריקות.

מלו קלע את ה-2 הראשונות, החטיא את השלישית אך אינדיאנה לא לקחו את הכדור החוזר ומלו הולך לקו פעם נוספת. אנטוני קלע רק את הזריקה הראשונה ואינדי לקחה את הכדור החוזר הפעם ויצאה לפסק זמן שהמשחק נראה גמור. הפייסרס ניסו לעשות משהו בעשרים שניות האחרונות אך לא הצליחו, 87-81 בסיום, הניקס עוצרים רצף של 3 הפסדים.

סטטיסטיקה

קבוצתית

ניו יורק ניקס: 35-83 מהשדה ( 42.2% ), 9-28 ל-3 נקודות ( 32.1% ), 52 ריבאונדים, 21 אסיסטים ו-15 איבודים.

אינדיאנה פייסרס: 32-87 מהשדה ( 36.8% ), 8-29 ל-3 נקודות ( 27.6% ), 53 ריבאונדים, 16 אסיסטים ו-16 איבודים.

אישית:

ניו יורק ניקס: כרמלו הוביל את הניקס עם 22 נקודות ( 20 במחצית השנייה ) ו-13 ריבאונדים, דרק רוז עם 16 נקודות ו-ווילי הרננגומז במשחק גדול עם 13 נקודות, 16 ריבאונדים ( 6 בהתקפה ), 4 אסיסטים ו-3 חטיפות.

אינדיאנה פייסרס: פול ג'ורג' עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים, מיילס טרנר עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים, טיג עם 9 נקודות ו-6 אסיסטים ומונטה אליס עם 9 מהספסל.

https://www.youtube.com/watch?v=ovDp8sBDfGM

הפייסרס היו צריכים לנצח את המשחק הזה אך למזלם דטרויט שנמצאת משחק אחד מאחוריהם גם הפסידה הלילה והמצב לא השתנה. עם 15 משחקים עד לסוף העונה ומאזן של 11-23 במשחקי חוץ, כדאי לפייסרס להתחיל לשחק טוב גם כשהם לא בבית כי בפלייאוף זה לא יעבוד.

הניקס אמנם לא יהיו בפלייאוף העונה ( ככל הנראה ) אך הלילה הם הראו שיש בהם עוד רצון ולמרות משחק התקפה לא גדול, ההגנה של הקבוצה עבדה לא רע במשחק ועם עוד קצת ריכוז, הכדורים יכנסו בהתקפה.

ביום שישי אביא לכם את הסיקור מהמשחק של איזייאה תומאס והבוסטון סלטיקס שיתארחו בברוקלין כך שאתם מוזמנים לרשום שאלות לשחקנים בתגובות.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. סיקור נהדר,
    ממש עבודה עיתונאית מדויקת ומקצועית. סחתיין!

    (+ ענק על כך שצלחת את הסופה בשביל להגיע למשחק בין הניקס לאינדיאנה!)

  2. סיקור מעולה וראיונות טובים מאוד. רובינסון נראה אחלה גבר. מבחינת המשחק, וילי הרננגומז היה מצויין והוא סופר מבטיח. חבל שאנחנו לא רואים יותר דקות שלו ושל זינגר ביחד.

  3. סחטיין עליך עידן. ממש בן בית במס"ג.
    מת על הראיונות שלך. מאוד מקצועיים. בטוח שהשחקנים גם מעריכים את זה.

  4. מה מצב הפציעה של פורזינגיס?
    יש אור בקצה המנהרה בשביל הניקס, צריכים לבצע כמה החלטות נכונות בקיץ ועוד עם בחירת דראפט גבוהה שנקבל יש אפשרות לעתיד ורוד .

  5. עידן, מי כמוני מכיר את וחות הפרצים בעיר בסערהכזאת. כל הכבוד שהגעת.
    סקירה מצויינת ו+++על הראיון עם רובנסון!
    הצמאמר כבר ב-NBA

  6. כתבה מעולה, פינוק עם הקפה של הצהריים.
    מקווה שמלו יעזוב בקיץ ושיפנה מקום לבנות מסביב לחד הקרן ושאר הצעירים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט