שיקגו בלוז – חוטפים טילים/ גיא.א

שיקגו בלוז – חוטפים טילים/ גיא.א

לפני המשחק

עם שמונה עשרה משחקים לסיום ומאזן של 31-33 , בין אם יעלו לפלייאוף או לא, אפשר להתחיל ולסכם את העונה כמאכזבת. הטרייד האניגמטי לא עזר לשנות את המצב והבולס שיחקו כמו קבוצה של פחות מארבעים נצחונות לפני, והם משחקים כמו קבוצה של פחות מארבעים אחרי. אפשר לנסות ולחפש בציציות ולהתנחם במספרים של פורטיס או ולנטיין אבל חוץ מהם אין שום אינדיקציה שדברים הולכים להשתנות. הבולס כרגע במצב של מפולת עם שלושה הפסדים ברצף (כולל הפסד משפיל לאורלנדו הגרועה) והמפגש הלילה מול הקבוצה המצויינת של הזקן ויוסטון לא צפוי לשפר את מצבם.

(הזקן מחכה)

אם הבולס רוצים להשתחל איכשהו לפלייאוף, הם צריכים להילחם בשלושה שבעוות הבאים כמו שהם לא נלחמו כל העונה. ואם הכל ילך טוב, ששת המשחקים האחרונים של העונה יהיו: ברוקלין בבית ובחוץ, אורלנדו בבית, פילי, פלקינס, והניקס בחוץ. שש משחקים קלים שכל קבוצה שהיא לא הבולס היתה חותמת עליהם ברינה ובשמחה.

״אנחנו פשוט לא קונסיסטנטים״ אומר ג׳ריאן גרנט לפני המשחק ברגע של חדות אבחנה ״היינו לא קונסיסטנטים כל העונה ואנחנו מנסים למצוא את הקצב. עד שנעשה את זה לא נהיה טובים כמו שאנחנו יכולים״

 

(מערב פרוע בחלק התחתון של טבלת המזרח)

אז מול מי הבולס מתחרים על מקום לפלייאוף?

הפיסטונס, ההיט והבאקס. המיאמי היט, למי שהיה בתרדמת בחודשיים האחרונים, הם הקבוצה הכי חמה בליגה ולמרות פתיחה (ונתוני פתיחה) וכמה משחקים מזעזעים, אריק ספולטורה האנדרייטד הוכיח שמאמן כן יכול לעשות את ההבדל ולהיט יש סיכוי רציני להגיע לפלייאוף. 

הבאקס, לפני שלושה חודשים, נתנו בראש לשוורים פעמיים באותו שבוע. למזלם של הבולס, לבאקס יש את לוח המשחקים הקשה ביותר ועם קצת מזל היא תידחק החוצה מתמונת הפלייאוף.

נשארנו עם הפיסטונס. קבוצה לא משהו בלשון המעטה שאיכשהו נשארה בתמונה. המשחק בינהן בעשרים לשניים למרץ עשוי להיות המשחק שישנה את התמונה.

אז יש שני מקומות ואם אני צריך להמר ההיט יעשו את כל הדרך לפלייאוף ושיקגו תעלה מהמקום השמיני על חשבון דטרויט. בפוטו פיניש. זה כמובן לא יקרה בגלל שהבולס כאלה טובים. הויברג עדיין בחור נחמד אבל מאמן לא טוב, להנהלת הבולס עדיין אין מושג מה הם עושים, ובאטלר הוא השחקן היחיד שמככב כל לילה אבל גם לו מתחיל להיגמר הדלק. הבולס יעלו כי הפיסטונס יותר גרועים מהם ולבאקס יש לוח משחקים קשה.

מהלך המשחק

מה יש לכתוב? בושה גדולה. הפסד רביעי ברציפות והנה מה שחשוב לדעת:

  • שיא של שתיים עשרה שחקנים ברוטציה, בקומבינציות לא הגיונות שעוד לא נוסו העונה כאילו הויברג אמר לעצמו – ״מרוב יאוש אני הולך לזרוק את כל השחקנים שיש לי למגרש, בכל הקומבינציות האפשריות, ונקווה שמשהו יקרה״. הויברג יכל פשוט להשתמש בכדורי בינגו לקבוע את החמישיה וזה היה נראה יותר הגיוני.
  • רבע ראשון סביר, ואז משחק עלוב שנתן לרוקטס לרוץ לשישים מול עשרים של הבולס. חשבתי שראיתי את הבולס משחקים רע העונה אבל הלילה הם היו עלובים במיוחד. יכל להיגמר ארבעים ואפילו חמישים הפרש. אין מה להגיד, לד׳אנטוני יש לב רחום וחנון.
  • הכי מביש, ועל זה כנראה לא תקראו בשום מקום אחר – לשחקני הבולס פשוט לא היה אכפת. אני עוד זוכר שלפני כמה חודשים היית נכנס לחדר ההלבשה אחרי הפסד וכולם היו שקטים ומכונסים בעצמם. וויד או באטלר היו ממלמלים משהו וכולם היו בורחים הביתה. הלילה? בדיחות בחדר ההלבשה ואפתיה כללית.  באטלר כבר לא ממלמל ואומר: ״אתה לא יודע מה הולך לקרות, מי יכנס באיזה דקה או מה יהיה ההרכב. זה קשה״. חוץ מלופז ואולי רונדו, לשחקני הבולס הלילה לא היה אכפת להפסיד. ההפרש לא השפיל אותם ואפילו את שריקות הבוז הם לא הזכירו. הם לדעתי ויתרו, לפחות מנטלית, על העונה. אם הייתי בנעליים של הויברג, באימון של מחר הייתי בועט למשהו מהם נעל לגבה. קשה לי לדמיין מאמנים גדולים באמת נותנים לאווירה כזו בחדר ההלבשה לעבור בלי תגובה.  אם גם במשחק מול בוסטון הבולס יראו שוב כמו שהם נראו הלילה, האיש חייב ללכת הביתה. העונה לקראת סיום ואין מנהיגות, אין שיטה (תשכחו מההויבול, זו מיתולוגיה שלא תקרה באמת).

 

אז זה סיפורו העגום של המשחק, ערב לא מהנה במיוחד. נמשיך לעקוב ולעדכן על הבולס.

קצת תמונות לסיכום:

(הארדן דופק בי מבט עצבני)
(פול זיפסר הגרמני – שימו לב אליו, לבחור יש ביטחון וכדורסל ומאמן מוכשר מהויברג היה מנצל אותו יותר טוב)
(באטלר במצב צבירה זחוח)

(מעיף לאחד מהחברים שלו את הפופקורן. בסוף המשחק הוא חייך הרבה פחות)

ציונים:

וויד – שלושה שוורים: היה סביר. 21 נק, 3 ריב, 2 אסיסט. פתח מעולה ונחלש בהמשך.

ג׳ימי באטלר – שני עגלים: 16 נק, 5 ריב, 4 אסיסט. הספק סביר לכל שחקן שהוא לא הפאקן סופר סטאר של הקבוצה. קיבל כיתת אמן מהזקן.

רובין לופז – שני עגלים: 4 נק, 4 ריב. ללופז היה אכפת וראו שהוא מתוסכל מהחברים שלו. היה לו משחק חלש, אבל הלילה גם רגש נחשב.

בובי פורטיס – אחד שניצל: 8 נק, 6 ריב, 0 אסיסטים. פתח נורא, שלוש עבירות, שום סל בדקות שהיו צריכים אותו. יוסטון נתנו לו לזרוק קצת זריקות קלות ברבע הרביעי ומשם הנקודות.

מייקל קארטר וויליאמס – רבע עוף: לא מבין איך הבולס מצאו את הגארד היחיד בליגה עם קליעה יותר גרועה משל רונדו. בהגנה הוא עשה עבודה טובה אם המטרה הייתה לו לחטוף ארבעים נקודות מהארדן.

דנזל ולטיין -רבע עוף: 8 נק, 5 ריב, 4 אסיסטים מאד מבלבלים כי רובים קרו ברבע הרביעי. שחקן מוכשר שנתן משחק חלש.

ג׳ריאן גרנט – רבע עוף: 0 נקודות, 2 ריב, 5 אסיסטים. להגנתו יאמר שמה שהויברג עושה לו זה צער בעלי חיים. יצא אחרי שלוש דקות, חזר ואז יצא אחר שתי דקות.

רג׳אן רונדו -שני עגלים: 8 נק, 2 ריב, 2 אסיסטים. עשה את שלו ולא יותר.

פליסיו – רבע עוף: שלוש חסימות וחסל.

פול זיפסר – רבע עוף: 8 נק, 2 ריב, 0 אססיטים. אני מאמין גדול בבחור הזה, אבל היום היה לו משחק רע.

קמרון פיי – אין ציון: טרייד גרוע. קלע את כל הנקודות בגארבג׳ טיים, והיה אפאטי לחלוטין להפסד.

ג׳ופרי לוברגן – רבע עוף: אין לי מושג למה מעדיפים אותו על הויברג, שחקן פשוט נחות במונחים של הליגה שחוץ מריבאונד לא תורם כלום לקבוצה.

 

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה על הסיקור. משהו בשיקגו פשוט לא עובד, זה נראה כאילו כולם שם שונאים אחד את השני יותר מדי בשביל להצליח. אני מקווה שמיאמי ומילווקי/דטרויט יכנסו לפלייאוף על חשבון הבולס.

  2. תודה גיא. שיקגו באמת נראו כבויים לחלוטין.
    ווייד שלט בחצי הראשון וקלע את כל הנקודות שלו שם.
    הרבע השלישי היה כואב לעין. ניסו להתחרות עם יוסטון בהטחת שלשות, הקלאנקים הפעילו התרעת צבע אדום בשדרות.

  3. תודה רבה. הסיקורים מהמגרש של אנשי הופס זה משהו מיוחד.
    לפי מה שאתה מתאר מחדר ההלבשה ומאיך שהם נראים, נראה שהבולס יכולים לשכוח מהפלייאוף בלי קשר ללוח המשחקים.

  4. מצוין, תודה.

    גבריאל גארסיה מארקז אמר את זה יפה ממני –

    "Crónica de una muerte anunciada"
    (כרוניקה של מוות ידוע מראש)

  5. שיקגו לא תעשה פלייאוף בדיוק בגלל כל מה שאתה מתאר כה בבהירות.
    כשהתחרות תיחתך by a nose, מי שלא הביא את האקסטרה-האסל ורצון יישאר בחוץ.

    וגם מבט בלו"ז לא מזיק:
    אם שיקגו תגיע לתחילת אפריל עם צ'אנס, יש לה סיומת קלה מאוד.
    הבעיה – לפני זה יש לה לוח משחקים מהגיהנום:

    בוסטון-שרלוט פעמיים חוץ בק2בק, ממפיס, וושינגטון חוץ יוטה בק2בק, טורונטו חוץ דטרויט בק2בק. ואז מנוחה עם פילי, לפני מילווקי חוץ והקאבס. סוף חודש מרץ.
    אני בקושי רואה כאן נצחונות, ולהערכתי עד אז שיקגו כבר תאבד סיכוי לפלייאוף.

    1. מה אתה אומר על מיאמי-טורנטו היום בלילה…?

      מיאמי בשוונג אדיר ומנוחה של יומיים +
      לעומת זאת טורנטו הפסידה כמה משחקים לאחרונה, כולל הלילה האחרון לאטלאנטה.

      זה רק אני או שמיאמי היום מפרקת?

      הליין בווינר ובבטים הוא -5 למיאמי.

  6. תקשיב, סומסום אתה שאקל רציני, גם בהימורים על משחקים (לא מזמן פגעת בול בכל המשחקים מלבד ניצחון של לייקרס) וגם במגמות ארוכות טווח (מיקומים וחוזק של קבוצות, בין היתר הפיכתם של הלוחמים לקבוצת על יוצאת דופן).
    נראה לי שגם ההערכה שלך לגבי הבולס (סליחה הבלוז…) תתברר כנכונה.
    מניח שאתה, כמו עוד תותחים כאן בהופס, חי את הליגה 24/7 וזה כיף גדול לקרוא אתכם בטורים ובתגובות. תודה.

  7. סקירה מצויינת. תמונות מצויינות. שווה כל רגע.
    מלבד לראות את שיקגו. כואב הלב!
    הסקירה כבר במשרדי הליגה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט