ערב של הפתעות ביום חמישי הגדול! / דור בלוך

 

וואו, איזה ערב זה היה.
הקאבס מפסידים לפיסטונס, ושואלים את עצמם האם מדובר במשברון, בעוד הת'אנדר ממשיכים להוכיח שאפילו כשהם לא טובים פשוט יש להם את המספר של הספרס. במשחקים המשניים הקליפרס הרשימו, הטרייל בלייזרס ניצלו ממבוכה מול פילי, והלייקרס משיגים ניצחון בקרב הנמושות מול הסאנס, אז בואו ניגש לאקשן!

דטרויט פיסטונס (33-32) 106 – קליבלנד קאבלירס (21-42) 101:

לברון מאוד מאוד לא רצה להפסיד את המשחק הזה, ועם 29 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים קשה לבוא אליו בטענות, אבל במשחק רב תהפוכות הייתה ידם של הפיסטונס על העליונה בסופו של דבר. אחרי פתיחה צמודה, קליבלנד הייתה הראשונה לפתח מומנטום ולעלות ליתרון בסוף הרבע הראשון, אבל הפיסטונס לא נתנו לברוח והרבע הסתיים ב-7 הפרש לקליבלנד, והמומנטום נמשך ברבע השני כאשר לקראת סיומו הפיסטונס כבר הובילו.

ברבע השלישי לברון חזר ממנוחת המחצית, והחזיר את היתרון לקאבס, אבל הפיסטונס סירבו להישבר, וברבע רביעי אגרסיבי שבו הרחיקו את הקאבס נטולי בוגוט מהצבע, ונהנו מיום קליעה גרוע של האורחים הם החזיקו אותם על 21 נקודות בלבד כדי להשיג ניצחון יוקרתי בקרב המזרחי.

דטרויט נהנתה מיתרון קטן בריבאונד, אבל הנתון של הערב הוא אחוזי השלוש, עליהם דיברנו לפני המשחק, בהם הפיסטונס נהנו מיתרון של 6%, יתרון קטן שהיה משמעותי בסופו של דבר.

לברון כאמור היה מצוין, ארווינג הוסיף 27, אבל שניהם קלעו 1 מ-12 ביחד מהשלוש, וזה הקשה על השטף של קבוצתם ומצביע גם על בעיה מסוימת בקבוצתיות, שכן פריי קלע 5 מ-7 משלוש, ודרון וויליאמס הסיף 1 מ-1, ועדיין הזריקות הלכו ללברון קיירי וג'יי אר שקלע 1 מ-8 מזעזע מחוץ לקשת ולא לאיש החם.

בצד השני דראמונד הצטיין עם משחק קשוח ואיכותי של 20 ו-16, רג'י ג'קסון הוסיף 21.

ממפיס גריזליס (27-36) 98 – לוס אנג'לס קליפרס (26-39) 114:

המשבר של ממפיס נמשך, בעוד הקליפרס נהנים מחזרתם של הפצועים בדיוק בזמן כדי להתחיל להתחבר לקראת הפלייאוף, ואם אני קבוצת פלייאוף במערב אני ממש לא רוצה לקבל אותם בסיבוב הראשון.

המשחק היה צמוד עד אמצע הרבע השני עת הקליפרס פתחו פער דו ספרתי, ולא נתנו לממפיס סיכוי לחזור מאותו הרגע, וזה לא מפתיע בערב שבו הם נהנים מעליונות מוחלטת בצבע עם 47 ריבאונדים למול 43 של הקבוצה של מארק גאסול שמתגאה בקשיחות שלהם בצבע. כמו כן אין הרבה סיכוי שתראו את הקליפרס מפסידים משחק כשהם קולעים 51.3% מהשדה.

פול הוביל עם 19 ו-7 אסיסטים בעוד בלייק גריפין נתן משחק מזהיר של 14 8 אסיסטים ו-12 ריבאונדים ואוסטין ריברס הוביל את היחידה השניה עם 20 נקודות. יש להודות שמה שעושים לבחור לא ממש הוגן, נכון הוא הבן של המאמן ולא מדובר בפוינט גארד מהעילית אבל הוא מוכיח פעם אחרי פעם שכשלא מבקשים ממנו לעשות יותר ממה שהוא יודע, הוא נותן תרומה ראויה לפוינט גארד מחליף של קבוצת פלייאוף.

בצד השני גאסול תרם 20, ורנדולף הוסיף 18 מהספסל אבל שניהם ניגפו בקרב הריבאונד מול דואו הגבוהים של הקליפרס, בדרך להפסד שמעמיק את המשבר בממפיס.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (29-36) 102– סן אנטוניו ספרס (14-50) 92:

מישהו הרגיז את ראסל ווסטברוק, ואולי את אוקלהומה כולה, כי הסופרסטאר הגיע עם האיי גיים שלו היום, וסיים עם עוד טריפל דאבל, אבל הקבוצה שלו, מול אחת מקבוצות הפנים הטובות בליגה פשוט טרפו את הרחבה עם 46-61 בריבאונד במשחק קשוח שבו החל מהרבע השני הספרס לא הצליחו לעלות ליתרון ולו פעם אחת.

אז כן הספרס שיחקו ללא פרקר, ומארי כפוינט גארד זה לא בדיוק פתרון כשמנגד ניצב אחד היוצרים הטובים בליגה, ונכון שהפופ ממש לא מתעניין בזוטות כמו המקום הראשון בליגה ועדיין התצוגה הזאת שמצטרפת למשחקים האחרים בין השתיים בליגה ולסדרה ביניהן בעונה שעברה יהדהדו אם אכן יפגשו השתיים בפלייאוף השנה.

לאונרד היה פושר מאוד ושיחק 26 דקות בלבד וסיים עם 19 נקודות וללא תרומה סטטיסטית משמעותית נוספת באף טור. גאסול הוסיף 18 מהספסל ואולדרידג' תרם 17.

ווסטברוק בצד השני שהיה חלש מאוד מחוץ לקשת ם 1 מ-6 ו-7 מ-21 מהשדה סיים עם 23 אבל גם 13 אסיסטים ו-13 ריבאונדים. אולדיפו הוסיף 20  וקנטר תרם 14 מהספסל למנצחים.

פורטלנד טרייל בלייזרס (35-28) 114 – פילדלפיה 76'ס (41-23) 108:

פורטלנד הסתבכה כאן קשות וכמעט ספגה הפסד שהיה יכול להיות מכה מוראלית קשה לשאיפות הפלייאוף של לילארד מקאלום וחבריהם אבל בסופו של דבר הם הצליחו לקחת את המושכות של המשחק בהארכה והשיגו את ה-W.

מה שעולה מהמשחק הזה הוא שאם לפורטלנד תהיה סבלנות ויכולת לשמר את הסגל שלה, יש סיכוי לא רע שמתפתח לנו טריו חדש שיהיה כוח של ממש בליגה בשנים הקרובות.

לייאפ של קובינגטון עם הבאזר כפה הארכה. אותו קובינגטון קלע שלשה שהשוותה גם בהארכה אבל זה היה הניסיון האחרון של פילי להישאר במשחק, ומכאן קור הרוח של לילארד מהקו ופלואטר של קראב חיסלו את המשחק סופית.

אבל אל תטעו סיפור המשחק הזה הוא החיה הבוסנית. נרקיץ' סיים את המשחק עם לא פחות מ-28 נקודות, 20 ריבאונדים 8 אסיסטים ו-6 חסימות בערב מפלצתי עבור הסנטר. לילארד הוסיף 24, מקאלום סיים עם 23, וקראב תרם 18 מהספסל.

פיניקס סאנס (44-21) 110 – לוס אנג'לס לייקרס (45-20) 122

פיניקס ממשיכה להראות שהיא טובה הרבה יותר מול הקבוצות החזקות בליגה מאשר מול הנמושות, והיא חטפה כאן בראש מול אחת מהחלשות שבהן
אחרי מחצית ראשונה צמודה ראסל לקח את המושכות והוביל את הלייקרס לריצה במסגרתה ספגה רק 18 נקודות ברבע השלישי וזה חיסל את המשחק הלכה למעשה והלייקרס נוקמים על התבוסה ב-36 נקודות שחטפו מהסאנס במשחק הקודם בין השתיים.
זה היה כאמור המשחק של ראסל שסיים עם 28, כשאינגרם ורנדל עוזרים עם 14 ו-13 בהתאמה, וקלרקסון מוסיף 19 משלו מהספסל. בוקר הוביל את הסאנס עם 23 כאשר כריס מוסיף 18 ווורן מסיים עם 17 משלו.

יום חמישי שמח, פורים שמח ורמונטדה שמחה למי שחוגג!

בואו נקבל את פניהם בשיר

והלילה, קלבלנד יוצאת לדטרויט לאחר הפציעה של האוסטרלי הענק שלה ש-29 שניותיו על המגרש ללא ספק יכתבו באותיות זהב בהיסטוריה של המועדון, ממפיס תארח את הקליפרס, הת'אנדר יארחו את הספרס במשחק המרכזי של הלילה, הטרייל בלייזרס ינסו להמשיך את המומנטום מול פילדלפיה, והסאנס והלייקרס יסגרו את הלילה בפינת הנמושות.

אז בואו ניגש לאקשן!

דטרויט פיסטונס (33-31) – קליבלנד קאבלירס (20-42) 2:30:

הפיסטונס מארחים את הקאבס לקרב מזרחי שבהחלט עשוי להיות הסיבוב הראשון של הפלייאוף העונה. הפיסטונס מגיעים מתבוסה מאוד לא נעימה שספגו מידיה של אינדיאנה אמש, בעוד הקאבס מגיעים מליל מנוחה אך צפויים לחסור את קייל קורבר ואנדרו בוגוט שגמר את העונה. מהצד החיובי ג'יי אר סמית' עשוי לחזור ולתת כוח אש נחוץ לקבוצה מחוץ לקשת.

הנקודה הזאת מחדדת את אחד מההבדלים בין שתי הקבוצות שיפגשו הלילה (כאילו, חוץ מזה שקליבלנד קבוצת כדורסל טובה, ודטרויט אינה כזאת). קליבלנד שניה בליגה באחוזים משלוש, תוצאה של משחק החדירה הנפלא של קיירי, הדומיננטיות של לברון והתיאום הנפלא שנוצר בהתקפת הקבוצה. דטרויט מנגד במקום ה-27 בלבד בקטגוריה, כך שהעובדה שהקבוצה קולעת 102 נקודות למשחק, 8 פחות מיריבתה הלילה אינה מפתיעה במיוחד.

נצחון של דטרויט יעזור לה מאוד במאבקי הדירוג הצפופים במזרח. אם נניח שארבע הראשונות במזרח סגורות (גם אם לא הדירוג ביניהן) הרי שאטלנטה, אינדיאנה, דטרויט, שיקאגו, מיאמי, מילווקי ושארלוט נאבקות ביניהן על ארבעה מקומות בפליאוף והדירוג שלהן כשהגיונית אף קבוצה לא רוצה לפגוש את קליבלנד בוודאי, אבל בין המקום ה-6 ל-7 לא עד הסוף ברור מה יהיה עדיף והשאלה תהיה במידה רבה שאלה של מצ' אפים.

בצד השני קליבלנד עם סיכון אמיתי לאבד את המקום הראשון במזרח, והיא מובילה ב-2.5 משחקים בלבד על בוסטון, ו-3.5 על וושינגטון.

הימור: קליבלנד ב-8.

ממפיס גריזליס (28-36) – לוס אנג'לס קליפרס (26-38) 3:00:

משחק חזק במערב עם ממפיס שכהרגלה, ובשקט בשקט נותנת עונה סדירה יפה שממקמת אותה במקום ה-6 במערב, כאשר היא מקווה מאוד להיאחז בו ולא לאבד אותו לאוקלהומה שמשחקת גם כן הלילה, על מנת להימנע ממפגש עם הספרס או הווריורס בסיבוב הראשון של הפליאוף.

הקליפרס, שעבורם זאת אולי העונה האחרונה לנסות לעשות ריצה גדולה, כאשר כמה משחקני המפתח שלה יהפכו לשחקנים חופשיים בקיץ יחפשו לחזור למסלול אחרי תקופה קשה שנבעה מפציעות רבות לשחקני המפתח.

מאמן ממפיס כינה את הנקודה הנוכחית שלה כנקודה הנמוכה ביותר של הקבוצה העונה, אחרי שזאת הפסידה לברוקלין, במה שהיה ההפסד השלישי ברציפות של הדובים שהעמיד אותם במאזן שלילי בעשרת המשחקים האחרונים. כשאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה חוטפת 122 נקודות מברוקלין ברור שיש כאן בעיה, והניסיון לשנות את החמישיה ולהוריד את טוני אלן וג'מייקל גרין לספסל בבירור לא עשה את העבודה במשחק הזה.

יהיה מעניין לראות איזה שפן ינסה פידזייל לשלוף הלילה.

זה המשחק הרביעי בין הקבוצות העונה כאשר הקליפרס ניצחו פעמיים והגריזליס פעם אחת, כאשר כל המשחקים הסתיימו ב-11 נקודות הפרש או פחות, כך שאל תצפו לבלואו אווט הלילה.

הימור: הקליפס ב-8.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (29-35) – סן אנטוניו ספרס (13-50) 3:00:

המשחק המרכזי של הלילה מגיע אלינו מאוקלהומה, ובמרכזו המאבק בין המועמד ל-MVP באמת לבין המועמד ל-MVP המדומה.

בעוד הקבוצה של האמיתי עומדת על 1-9 בעשרת המשחקים האחרונים, והוא מציג סטטיסטיקות פשוט משוגעות כאשר הקבוצה שלו צריכה אותו תוך כדי שהוא משנה את משחקו והופך לדומיננטי יותר, ולשחקן שיוצר לעצמו ולא רק לכזה שניזון מהסיסטם (ממליץ בחום על המאמר ב-538 בנושא), הקבוצה השניה נמצאת בצלילה חופשית דווקא כאשר היא קיבלה חיזוק שהיה אמור להפוך אותה ליריבת פלייאוף מאיימת יותר.

לעומת זאת קיבלנו הדגמה מושלמת למה שקורה כרגע עם אוקלהומה ומועמד ה-MVP המדומה שלה, כאשר ווסטברוק קלע לא פחות מ-58 נקודות ומסר 9 אסיסטים, אבל קבוצתו לא הצליחה לנצח את פורטלנד ביום שלישי בלילה, זה היה ההפסד הרביעי ברצף של הת'אנדר, אשר סופגים לא פחות מ-115 נקודות למשחק ברצף ההפסדים.

סן אנטוניו מריחה חולשה בגולדן סטייט ומסתערת על המקום הראשון, האם זאת הקבוצה שלברון צריך לפחד ממנה? בעיקר אחרי הפציעה של בוגוט שמשאירה את הקבוצה שוב חסרה עוצמה בצבע, בעוד סן אנטוניו נכון להיום היא הקבוצה המאיימת ביותר מבין קבוצות הצמרת (ניו אורלינס אינה כזאת למי ששאל) בתחום הזה?

שאלות רבות שיקבלו מענה בחודשיים הקרובים, אבל הלילה אפשר להתרכז במשחק הגדול הזה, ובשאלה איך סן אנטוניו תנסה להתמודד עם ווסטברוק, ומנגד כיצד אוקלהומה תנסה לעצור את קוואי, שיחד עם אולדרידג' נחו במשחק האחרון של הספרס על מנת להגיע רעננים למשחק הזה.

הימור: הספרס ב-5.

פורטלנד טרייל בלייזרס (35-27) – פילדלפיה 76'ס (40-23) 5:00:

פורטלנד היא אחת מהקבוצות שנמצאות במאבק איתנים על המקום ה-8 בפליאוף במערב, לאחר ש-7 המקומות הראשונים כבר נתפסו, ואף הדירוג ביניהן לא צפוי להשתנות המון, הרי שתשומת הלב במערב מוקדשת למאבק של דנבר עם פורטלנד ואולי גם דאלאס ומינוסטה ובסבירות קטנה יותר סקרמנטו וניו אורלינס על אותו מקום אחרון בפלייאוף.

הנצחון על אוקלהומה היה השלישי ברצף של פורטלנד, ודומה שהיא מגיעה עם מומנטום חיובי בדיוק בזמן הנכון, אבל אם הם רוצים לתקוע יתד בפלייאוף, מה שיצטרך להשתפר זה ההגנה של הטרייל בלייזרס, שעל אף הנצחונות ספגה 118.5 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים וזה הרבה יותר מדי.

במשחק הראשון בין השתיים פילדלפיה היממה את פורטלנד במשחק צמוד 92-93, אבל ה-76'ס שאומנם נותנים עונה טובה יותר העונה מאשר זאת שקדמה לה, חזרו לסורם עם 4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים, כאשר הנצחון היה על הניקס אז לא בטוח שזה נחשב. פילדלפיה קולעת רק 101 נקודות השנה, ואם היא רוצה לאתגר את פורטלנד שוב היא תצטרך להשתפר בנקודה הזאת.

הימור: פורטלנד ב-12.

פיניקס סאנס (43-21) – לוס אנג'לס לייקרס (45-19) 5:30:

ונסיים עם משחק נמושות בין פיניקס ללייקרס שנאבקות על המקום האחרון במערב והלפני האחרון בליגה כולה (האחרון שמור כמובן לברוקלין), שתי הקבוצות מתבלטות בהגנה חלשה ביותר כשהן סופגות מעל 110 נקודות כך שבהחלט אפשר לצפות למשחק רב נקודות הלילה בפיניקס, למי שזה הקטע שלו.

הלייקרס מגיעים למשחק הזה עם 8 הפסדים רצופים ו-9 ב-10 האחרונים, כאשר העניין המרכזי מגיע מחדרי ההנהלה ולא מחדרי ההלבשה, בקבוצה העצובה הזאת שעדיין סובלת מההנגאובר של השכר והפרישה של קובי ברייאנט.

פיניקס דווקא הראתה יכולת מעוררת השראה עבור קבוצת תחתית כשהשיגה 3 נצחונות רצופים, ביניהם נצחונות יוקרתיים על בוסטון ואוקלהומה, ואף נתנה פייט של ממש לוושינגטון עד שנכנעה 127-131.

הלייקרס ניצחו במפגש הראשון בין השתיים אי שם בתחילת העונה, אבל פיניקס ניצחה את השניים הבאים כשבמפגש האחרון בין השתיים הסאנס קולעים לא פחות מ-137 נקודות מול 101 בלבד של היריבה, ואין סיבה להניח שהלילה יהיה שונה.

הימור: פיניקס ב-15

 

לפוסט הזה יש 150 תגובות

  1. OKC הם הנמסיס שלנו.

    זה לא יעזור כמה אנחנו יותר טובים, זה מעבר לסטטיסטיקות. זה כמו דרבי.
    בטח כשזה B2B.

    הפסד של הספרס לא יפתיע אותי.

  2. תודה דור.
    לדעתי הפעם אוקלהומה יפלו שדודים לרגלי ס"א.
    הם מריחים את המקום הראשון ויתנו פוש כדי להלחיץ את ג"ס ולשמח את גיא.
    המשחק של הקליפרס חשוב, הם לא בתקופה טובה ועייפים (כנראה). אם לא יתעשתו מהר הם עלולים להתדרדר קשות.

  3. איזה יופי שבזמן משבר מקבלים את הספרס. אם הספרס אכן ינצחו כמו שאני מצפה, אני חושב שהמקום הראשון יהיה שלהם בסוף. מי האמין שזה אפשרי לפני חודש. ממפיס קליפרס משחק מאוס ומרתק בו זמנית.

    1. למה משבר? אם אני זוכר נכון אמרת שאתה רואה את המשחקים כך שאתה רואה את ההתקדמות שלהם בכל שבוע, לצד איזה פנצ'ר מידי פעם.

      הקבוצה בבניה רק שהprocess שלהם הרבה פחות בולט מזה שקורה בעיר אחוות הפצועים מ1776. שים לב כמה שחקנים משמעותיים היו בתזוזה פנימה והחוצה, יחד עם פציעות "מתוזמנות" המערכת רק מתחילה להתייצב והקבוצה עדיין מחפשת את האופי שלה.

      עדיין תראה בכל משחק שחקן שאינו מקדרמוט\RW\אולדיפו שיוותר על זריקה ועד שזה לא ישתנה הקבוצה לא תגיע רחוק ועל הדרך הרכז שניהיה פופולרי לחפש אותו ימשיך לקבל ביקורות.

      אבל בחודש האחרון רוברסון עשה סוויצ' בראש ועשה פעולות שלא עשה מעולם – למשל שתי חדירות לדאנק במשחקים עוקבים, מכדרר הרבה יותר, אפילו במס' משחקים ראיתי שהוא ביקש מRW את הכדור כדי להעביר את החצי, זה אמנם עדיין חלוד אצלו והוא בשנת חוזה ומשחק זהיר מידיי אבל הוא מתחיל להשתחרר ולשחק בביטחון רב.

      אברינס, ב32 מש' האחרונים קולע קרוב ל2 שלשות ב46% ומשחק עם המון בטחון ומודעות ליכולותיו, בכלל ממעט לעשות טעויות. אפילו בהגנה הוא לוקח charge מידי פעם כאשר נדמה לי שהעונה מלבדו אלדיפו ו-RW הם הגארדים היחידים שסחטו תוקף. ברגע שהוא יעלה את מסת השריר שלו לרמה סבירה הוא יוכל להיות שחקן משלים מעולה.

      אדאמס בשבועות האחרונים עם ירידה בתפוקה ההתקפית (וגם הגנתית באופן מפתיע) אבל אני בטוח שזה עניין של זמן ולכל היותר יחזור לעצמו בפלייאוף.

      אולדיפו עם מספר פציעות קטנות שמונעות ממנו המשכיות, הוא לדעתי השומר הכי טוב על עמדות 1-3 למעט רוברסון כמובן שחייב להיות באול דפנסיב, הצורה שהוא מדבר על RW מראה על יחסים טובים ואף מעט הערצה וניסיון להתחקות אבל אני מקווה שלאחר שקיבל את החוזה הוא ישחק רגוע יותר והכי חשוב – יציב יותר.

      בקיצור כרגע זו תקופה עם המון שינויים בעמדות מפתח בסגל ותיקח תקופת הסתגלות קצרה (או אינסופית במקרה של סינגלר), אבל העתיד הקרוב של OKC ורוד מאוד.

  4. במחילה ויש המון כבוד לקאווי, לווסטברוק מגיע. הוא לא בסגנון של ווסטברוק. קאווי הוא בסגנון של לברון ההופך את הקבוצה כולה ליותר טובה

    1. בספרס זה גם רוח המועדון כולו. הליגה בשנים האחרונות מחלקת את הפרס לא לחשוב ביותר. אלא למלהיב ביותר וזה ללא ספק ווסטברוק.

  5. מעתה ועד סוף העונה כל משחק של הספארס הוא להיות או לחדול. הם רואים עכשיו את הסכוי לעבור את ג"ס ולזכות ביתרון הביתי.

  6. פתאום שמתי לב שהפער בין ממפיס לקליפרס הוא כולה 2 משחקים,
    יש מצב שהמשחק היום קריטי במאבק על מקום 5 (למרות שלא בטוח שעדיף לסיים 5 ולפגוש את יוטה ולא יוסטון).

  7. אני מחכה כבר שיגיע כתב וישאל את הפופ, עד כמה חשוב לו המקום הראשון, וכמה הם מתאמצים בשבילו.
    התגובה, או יותר נכון המבט שהוא יקבל, יפסיקו את הדיבורים האלה ב סופסוף..

  8. תודה דור, אחלה פריוויו ויש אחלה משחקים.
    שימו לב שרג'י ג'קסון מתחיל לחזור לכושר, הוא יכול לעשות צרות לקליבלנד שתשחק גם בלי קורבר היום.
    לדעתי הקליפרס מתחילים לעשות חישובים בראש ומעדיפים לקבל את יוסטון מאשר את יוטה. יש לי הרגשה שממפיס לוקחים. האמת? גם ביוסטון מעדיפים את הקליפרס על ממפיס בסיבוב ראשון אז כולם מרוצים.
    והספרס לדעתי מפסידים לווסטברוק. הם בעומס ממש רציני, נראה לי משחק 5 ב-6 ימים. והווסטברוקס באים אחרי 4 הפסדים רצופים וחייבים לתת אמירה לגבי הפלייאוף.

    1. ככה אתה באמת חושב? מוזר, אני הפוך לגמרי.
      למה שהקליפרס תעדיף את יוסטון על יוטה?
      ולמה שיוסטון תעדיף את הקליפרס על ממפיס?

      נדמה לי שממפיס היא היריבה הכי נוחה ב-7 הראשונות בסדרת פלייאוף. אוקלהומה של ראסל והטירוף, הקליפרס עם הרביעיה ושני המעופפים האתלטים וספסל עמוק, יוטה שהיא אגוז נוקשה והגנה רצח, שלא לדבר על יוסטון הסילונית ושתי הגדולות למעלה.
      ממפיס אחלה קבוצה וכולנו מתים עליה, אבל היא החלשה בשביעיה הבכירה של המערב, מבוגרת ומתעייפת יותר מכולם בסדרה צפופה.

      לו אתה סן אנטוניו או גולדן סטייט, ואתה נכון לוורסט קייס סצנריו של מקום 2 – את מי מעדיף לקבל, אוקלהומה או ממפיס? לכל אחת משתיהן.

        1. ממפיס היא הנשמה, האובר-אצ'יברית של כל הליגה, אבל תכלס היא גבולית פלייאוף גם במערב החלש, ואולי לא-פלייאוף – ובכל זאת שם. זה נהדר.
          אבל צריך גם כישרון וזה פשוט אין לה מספיק. תשאל אנשים מי זה ממפיס, יגידו קונלי וגאסול. וגם וינס וזיבו על הספסל, כמובן, דור הזהב שעוד משחק.
          מי עוד שם? מי השוטינג גארד? טוני אלן. טוני אלן! מי בפוורוורדים? באמת חידה, מי משחק שם, הרי צ'נדלר פרסונס הוא הכל פרט לשחקן. זו חטיבה אפורה ונחושה, יוטה-עודפים בערך, בלי שום סיכוי לשום נצחון *בסדרה* בפלייאוף.
          לכל אחת מהאחרות, בכל סדרה שהיא, יש *סיכוי* כלשהו. גם לאוקלהומה מול הספרז או גולדן סטייט, כנ"ל הקליפרס, יוטה. ממפיס פשוט לא יכולה 4 מ-7, בכלל.

      1. זה הכל עניין של מצ' אפ.
        יוסטון מתקשה מאוד מול קבוצות עם גבוה דומיננטי שיודע לשמור בפיקנרול ושומרים ארוכים בכנף שמונעים שלשות נוחות.
        ממפיס/יוטה מצליחים לגרור את הקבוצות למשחק שלהם.
        לגבי הקליפרס זה אותו סיפור. לשתי הקבוצות יהיה קשה מול קבוצות בסגנון של יוטה/ממפיס.
        שתי הקבוצות מרגישות הרבה יותר נוח אחת מול השנייה. ליוסטון יהיה מאוד קשה להתמודד עם גריפין מצד אחד אבל הרבה יותר קל לפתח את משחק הראן אנד גאן.
        הקליפרס יוכלו לעשות מה שהם תמיד עושים, פיק אנד רול בין פול לדיאנדרה ופיק אנד פופ לגריפין מהמרפק בלי שיפריעו להם יותר מדי והם מבחינתם רק מקווים שיצליחו לשמור מספיק טוב בסדרה.
        לדעתי אוקלהומה היא הקבוצה הקלה יותר בסיבוב הראשון מבין השלישייה במקומות 4-7. שם אתה יודע בדיוק מה תקבל, וזה ווסטברוק על סטרואידים. הקטע שדווקא לסן אנטוניו זה המצ' אפ היותר גרוע מבין השלושה.

        1. אולי אני שוגה עדיין בראייה אופטימית ורומנטית מדי של אוקלהומה.
          לטעמי – ואני חותר לשם, אילו הייתי שולט בתוצאות – גולדן סטייט נטולת דוראנט/ דורנאט חלש, צריכה לחשוש אימים ממפגש עם הת'אנדר בסיבוב ראשון. זה לא רק עניין "הנקמה" אנד שיט, זה נעלם אחרי דקה. עדיין יש שם מספיק חלקים שיכולים לעשות לה צרות צרורות. הבאק-קורט של ראסל ואולדיפו, לא יכול להסתדר עם הספלאש בראד'רז? ואני לא מדבר על הסוללה בפרונט-קורט, אדאמס שאנחנו זוכרים כמה היה משמעותי בשנה שעברה, קאנטר עם יכולת השגת הנקודות במהירות, ועל זה טאג' גיבסון האמין וסבוניס המוכשר – מול גרין לבדו. ופאצ'וליה, נו. זו סכנה גדולה לווריורז, אפסט אמיתי. נדמה לי שאוקלהומה גם הצטיידה בעוד יצרני נקודות, מקדרמטו אולי – הקבוצה על הנייר נראית שווה הרבה יותר מסתם סיבוב ראשון והדחה מהירה.

          1. מקדרמטו? נישמע כמו השאריות מהחצר בשיקאגו

            מה אפשר לצפות מווסטבריק? כבר היו לו קבוצות יותר טובות והוא זרק אותם לפח.

          2. השגיעה הבסיסית היא לא שלך אלא של כל מי שחושב ש-20 משחקים לסוף, כשההבדל בין הקבוצות בשני הקונפרנסים כל כך קטן, שהקבוצות עושות חשבונות כאלה את מי עדיף להן לקבל.
            רק המאבק על המקום הראשון באמת נותן משהו ברמה הפרקטית, אפילו יוסטון במקום השלישי קרובה מדי ליוטה ברביעי וגם אם לא היתה כל כך קרובה לא נראה שבמקומות 5-6 הקבוצות עושות חשבון מי מהן עדיפה. זה קשקוש בעיניי.
            גם במזרח אף קבוצה לא עושה את החשבונות האלה, אולי כשיישארו 3-4 משחקים לסוף והקאבס לדוגמא יהיו מקום שני אז יתחילו לעשות חשבונות כדי להימנע ממפגש איתם.

          3. רנדי – מקדרמוט ואברינס, ביחד עם אולדיפו, אמור לתת להם יותר סקורינג, מהבלונדיני-גלידה הזה מהשנה שעברה, איך קוראים לו. ורוברסון הוא לא איום על הסל, הם חייבים עוד.

            שגיא – השאלה הונחה, אבל אני מתעסק בה *רק* מכיוון 1-2 במזרח, שם יש אפשרות לעשות את השפיל לקראת הסוף, אם אכן ה-8 מתייצב וברור. כל היתר, בוודאי שקשה בכלל לתכנן משהו – בשנה שעברה 3-6 במזרח גמרו בול על אותו מאזן, עם שובר שוויון מרובע. ברור שאין שום אפשרות לשום תחזית מראש. רק לבודדות בפיסגה.

  9. הימורימהירים:
    דטרויט (בהחלט, ואובייקטיבית), קליפרס, אוקלהומה (המטבע נפלה יותר מדי פעמים לאחרונה על הצד של הספרז – עד כאן), פורטלנד בקלות ופיניקס, כי קודם כל היא פשוט הרבה יותר טובה.

    ומשהו לא קשור שציינתי במקום אחר מול יונתן –

    כל הזמן אנחנו מחשבים חישובים, מי ייכנס, מי לא, גמרים אפשריים – יש אפשרות לפיינאלס שממש מונחת על השולחן אבל אף אחד לא מזכיר אותה גם לא בתיאוריה רחוקה ("כי המזרח הוא שטיח"), וזה יהיה וואחד גמר – סלטיקס-גולדן סטייט.
    תסתכלו על 4 המפגשים בין הקבוצות ב-2 העונות האחרונות. המאצ'-אפ הכי טוב לבוסטון מכל הקונטנדריות.
    אגיד זאת כך – הסיכוי של בוסטון לצאת מהמזרח, קטן משמעותית מהסיכוי שלה לקחת את הגמר מול גולדן סטייט.

    1. אני אוהב את בוסטון, תמיד חיבבתי אותם, אפילו עם גארנט, ועכשיו עם תומאס בכלל כיף לראות אותם, אבל אין שום סיכוי שהם עוברים את הקאבס (כשלברון בריא כמובן, כמו שציין רועי).
      כל עוד כל הכוכבים הגדולים מרוכזים במערב, המזרח הוא הטריטוריה של לברון.

  10. לא כל כך קשור לכדורסל אבל היום נתקלתי במאמר הזה שוב פעם אחרי שקראתי אותו כמה פעמים כבר, וגיליתי שהתאריך שהוא פורסם זה היום לפני כמה שנים. ממליץ בחום לקרוא אותו פעם ראשונה או פעם שנייה, לא משנה.
    http://www.hoops.co.il/?p=42055
    תודה רבה הבן השחור😉

      1. זו היה מאמר בלתי נשכח, קראתי אותו שוב.. אולי במקום לרתום את כישרונך לויכוחים חסרי תוחלת עם סומסום , תפנק אותנו בעוד פנינים כאלה?

        1. סליחה מוש, פספסתי את התגובה שלך עקב ויכוחים חסרי תוחלת עם סומסום… סמיילי.

          בגדול, המוטיבציה בקנטים…

          תודה על הפירגון.

          ומזל טוב בובי !

  11. הקאבס עשו סקאוטינג מעולה, הם גילו את הסוד החשאי של הפיסטונז:
    רג'י ג'קסון הוא טום בריידי.
    לא עושה הגנה. בכלל.

  12. קליבלנד נמצאת במצב פלייאוף פיינאלס טורבו.
    זה אשכרה רק לברון וקיירי, ועליבות של היתר. הקצין מאוד – שני שחקנים וגדוד סייענים בתפקיד נר ג'. כל דקה בלי לברון אנחנו מנצלים עד תום. לא די-וויל, לא שמי-וויל, לא שלומפרט, לא מומפרט – לפני שייכנסו פלדר, מקפלדר ומקפליגינס. הקאבס הם כלום בפיתה ועוד שני כוכבי-על משוגעים.

    1. כמעט לגמרי מסכים איתך.

      אבל מה אני צריך להבין מזה ש "כלום בפיתה" מוביל את המזרח ?

      * לאב עוד לא חזר

      1. אותו כלום בפיתה שניצח גם את אלופת המערב והקבוצה הטובה בהיסטוריה של העונה הרגילה. זה מה שזה. אבל השנה לא יילך להם ככה אם אחרים לא ייתנו קצת יותר, הגוד-מוד הזה חייב להיפסק.

          1. "אותו כלום בפיתה שניצח גם את אלופת המערב" =
            הדבר הזה מוביל ומנצח, כלומר ניצח, לא רק את המזרח (לשאלתך) – אלא גם את מיטב המערב והליגה כולה.
            כרגיל אצלך, מיתמם ולא מבין קל-וחומר הכי פשוט, ובמכוון, כשאתה לא מקבל את התשובה שאתה מנסה לקבל ולא תקבל כי לא מדובר באפונה ריחנית בצד השני (= "זה אומר שהמזרח הוא פח").

          2. לא, אתה לא מבין..

            אם "כלום בפיתה" ניצח את "כל הליגה", זה סימן שהוא לא כלום בפיתה… (או/ו יש לו תנאים יותר טובים)

            ..CHOOSE YOUR POISO

          3. שוב, אתה לא מצטט נכון, וזה רק כמה שורות מעל.
            "הקאבס הם כלום בפיתה ועוד שני כוכבי-על משוגעים", כתבתי.

            המשפט "הקאבס הם כלום + X" איננו זהה ל-"הקאבס הם כלום".
            יש? יש.

            (עוד שאלה חסרת-טעם שמטרתה למנוע ממני לראות את ההמשך, בעוד 5, 4, 3, 2, 1 שניות…)

          4. ו הכלום בפיתה הזה + 2X לקח אליפות, ומוביל את המזרח, כששני שחקני (פלאפלים) חמישיה שלו מחוץ להרכב.

    1. משחקים בין מאמנים. ואן גנדי העביר את דראמונד לסגור את לברון, באחד על אחד, ולהמר על הקליעה שלו מבחוץ, כי צריך לוותר על משהו. זה עבד מצוין, עלינו לפלוס 10, כי הקליעה של לברון לא נכנסה, עד שהדבקת עבירות של השופטים המנוולים אילצה את דראמונד החוצה.
      ביינס נכנס וזה נתן לפריי להחזיר אותם, כמו שכתבתי מתחת, עם ברד שלשות.
      לסיכום – צמוד וזה חייב להיות שלנו.

  13. ומי י שלא עשה שום סקאוטינג, כלומר מה שכל ילד יודע, הוא SVG, שמוצא עצמו נדהם לגלות שצ'אניג פריי הוא 5 מזויף. פריי הוא סטרצ' 5, הוא בכלל לא קשור ל-5, הוא קאצ'-אנד שוט פרימטר שוטר. מה אתה מריץ את ארון ביינס אליו ממעמקי הצבע בנואשות, כדי לחטוף 3 שלשות, בהתקפות רצופות, כמו במטווח? מה, מה, מה?
    עולים ל-10 על הקאבס אחרי מינוס 15, ואז זה.

      1. שלב ראשון והכרחי:
        הצטייד במס' 3 שיכול להאט את לברון ב-3. לא לעצור – אין "לברון סטופר". רק תשבש אותו כמה שאפשר.
        דוראנט, מישהו?

        1. הנתונים ברורים לכל סומא:
          בשלושים דקות, לברון עם 7-11-25, ועוד 2 חטיפות, ופלוס 16 בכללי. הוא החטיא את כל ה-5 מהשלוש, אבל האחוזים שלו נפטסטיים – כי כל היתר דאנקים אכזריים, בערך.
          תשבש אותו ותהמר על הקליעה שלו, ושיפסיק לחלק את האסיסטים האלה לסוללה על הפרימטר. מה שהיה תמיד ידוע.

        2. האם ל SVG יש דוראנט כזה ?

          המא'ץאפים ללברון נמצאים במקום בו שוקעת השמש.

          והכוונה הייתה לצ'ניניג פריי

          1. בפלייאוף האחרון סטנלי ג'ונסון הדהים, כשנכנס לו קצת מתחת לעור.
            הספיק כדי לתת סוויפ אבל 3 משחקים מאוד צמודים.
            אין לנו השנה.
            ותראה מה קורה כשלברון יורד לנוח – זה מדהים. מייד חזרנו עם 0-9, ושוב יתרון. זה לא ייאמן הרי.

          2. בפלייאוף לברון בקונפרס הזה משייט בכיף עם 40+ דק' למשחק. הקאבס יכולים להסתדר 8 דק' בלעדיו.

            הוא הדבק שלהם, סטייל גרין משודרג ביכולת קליעה וחדירה.

          3. להזכיר לך מה הוא עשה לתפארת המערב בגמר?
            מה אתה מתגולל על המזרח – כשהקבוצה שאתה רוכב על העגלה שלה, עשתה מולו במכנסיים?
            *בכל 5 הקטגוריות*, דבר שלא היה מעולם באף סדרה בליגה כולה.

  14. לברון הוא כזה סיוט מאצ'-אפ, מאלץ את הפיסטונז לעבור למערך 3, סמול-בול, בלי אנדרה ובלי ביינס, וזה ממש מנוגד לדי.אנ.איי של הקבוצה. עבד השנה כפתרון דחק בנצחון על וושינגטון בבאזר-ביטר.

  15. הקאבס קבוצה שמותאמת, טיילור-מייד, לגמר עם גולדן סטייט. כשפוגשים קבוצה מסורתית, זה מצחיק.
    טריסטן תומפסון עם 4-0, מול 11-16 של אנדרה.
    הכל נסמך על היכולת של לברון לסתום את כל החורים ולשנות את המשחק של היריבה, ועל קיירי שמייצר לעצמו מכלום. זה קליבלנד.

  16. בשלב הזה ברד סטיבנס היה עושה האק-א-דרה ומנצח את המשחק, או מסלק אותו.
    טיירון לו יותר אצילי.
    וזה יהיה שלנו, כי הם לא פוגעים מהשלוש, ג'ייאר חושך.

      1. אף אחד לא ייקח את זה מאיתנו. זה שכר הפלייאוף.
        היינו פה עם 8, 2 דקות לסוף. מה אנחנו, גולדן סטייט? מישהו לבסוף יקלע, ואנדרה גומר על הקרש שלהם. יהיה בסדר.

      1. אם רג'י ג'קסון נכנס לסל כדי לךתת ללברון עוד בלוק, אז לא.
        אבל יהיה בסדר, נו. הם לא פוגעים היום טוב מבחוץ. וכמובן – לא ידעו להוציא את אנדרה מהמשחק.
        בוסטון עשתה לנו את זה במצב דומה, ולקחה הקופה. הקאבס סומכים על הניסים הרגילים, והיום לא נראה שיש לה.

          1. 2 נדמה לי.
            בוסטון – חוזר שנית – במצב עדיף לראשות המזרח. לקאבס לו"ז קשה מאוד, ואנחנו רואים איך ג'יי.אר חזר. הוא לא חזר. ולא ידוע מתי לאב חוזר.
            הבעיה, שעם המזל שלהם, מיאמי תיתקע ב-8 כשהקאבס ב-2. ומיאמי היא הסכנה הגדולה בסיבוב הראשון. וויטסייד יעשה להם שמות.

  17. תביאו את ה-MF קאבס לסיבוב ראשון. אילו רק היה לנו עוד קלע שלשות טוב – אחד מעשרות הבטלנים הקשישים שעומדים מסביב ללברון וכל מה שהם יודעים זה רק לזרוק מ-9 מטר – אפשר היה לחלום על הפתעה גדולה.
    אבל תביאו אותם, יש לנו מאצ'-אפ מעולה נגד קבוצה בלי סנטר. נשחק הימורים על היכולת שלהם לקלוע מהשלוש – הערב זה עבד. סיכוי קטן מאוד, אבל הוא קיים. יאללה.

  18. החיזוק של הקאבס ייתן את אותותיו בפלייאוף.
    מאז דצמבר, לא היה משחק שבו החמישייה שיחקו כולם ביחד.

    אין קבוצת פלייאוף נוספת אם יותר משחקים שהוחמצו על ידי שחקני חמישייה.

    היום במשחק, ב-39 הדקות של לברון על הפרקט, הקאבס היו 17+ ,
    ב-9 הדקות שלו על הספסל הם היו 22-

    כשהקבוצה תחזור לשחק עם הרכב מלא, אז ביום חלש של ג'יי אר (שעדיין זקוק לתקופת הרצה) יהיה את קורבר מהספסל, ובחמישייה ישחק לאב, ולא ג'פרסון.
    ואז הסיפור יהיה שונה.

    1. המשחק הזה הוא הוכחה מס' 1739, פחות או יותר, למה לברון הוא ה-MVP האמיתי של הליגה, ולא רק השנה. פשוט שני משחקים של קבוצות שונות לגמרי.

      אני מסתכל אחורה בהיסטוריה של ה-NBA – היה עוד מישהו כ"כ דומיננטי, שחקן אחד שההשפעה שלו מכרעת, לא על קבוצה שלה, אלא על כל יריבה, וכל הקונפרנס, וכל הליגה – ובכל האספקטים? אפילו MJ ירום הודו לא היה כ"כ דומיננטי. היה הכי טוב, אבל לא הכי דומיננטי בכל התחומים. לא "השחקן הכי שלם שיש".

      1. שכחת את שאקיל אוניל שהיה הדומיינטי מכולם קבוצות עשו טריידים רק בשביל שיהיה להם מאצאפ סביר כמה שאפשר מולו, הליגה נאלצה לשנות את החוקים כדי לעצור אותו לברון מדהים אבל שאקיך מבחינה דומיננטיות סקאלה מעל כולם

        1. זה ברור, אבל לא התכוונתי לכוח ההתקפי הכי משמעותי שהיה כאן.
          אלא לשליטה בכל חלקי המשחק. אין קומפליט כמו לברון, לא משהו שמתקרב אפילו. ראסל עושה מאמץ גדול, אבל שמיים וארץ איזה הבדל.

        2. לברון הוא האול ארואנד הגדול בהיסטוריה, לא היה שחקן שלם ממנו אבל זה אבולציה של המשחק הוא השיא של היום לכן כל ההשוואה לגורדן לא נכונה (אימונים תזונה רפואה… הכל התקדם בצורה כל כך מדהימה) שלראות משחקים שלפני 20 ו30 שנה נראה היום כמו רמה בתיכון (ממליץ לכולם לצפות שוב ב63 הנקודות של גורדן בגארדן, איינג נראה היום כשחקן בהילוך איטי.

          1. שאקיל הכי דומיננטי זו אגדה.

            הכוכב שקיבל הכי הרבה סוויפים.

            שיחק מול סנטרים גמורים, וקבוצות כמו הנטס בגמר.

            ואפילו הטריפיט שלו בערבון מוגבל.

          2. רק לשם הבנה אין שום בעיה עם הקבוצות ששאק זכה נגדם בגמר יתרה מזאת הקבוצות שהתמודד מולם היו יותר חזקות מאשר גורדן התמודד. ההשוואה של גורדן מגוכחת ללברון זה תקופה שונה לברון מבחינת יכולות הרבה הרבה יותר טוב אבוחצייה של המשחק.

      2. לברון יותר שלם יותר טוב יותר דומיננטי ועוד הרבה תארים אחרים מג'ורדן.

        למה לפחד ללכת עד הסוף ?..

        1. כי MJ העמיד רף של שלמות שאי אפשר לנגוע בו. ועוד עם ה"6 מתוך 6 בסדרות גמר" (וכמובן, מתעלמים מזה שהוא פשוט לא הגיע בהרבה עונות לגמר בכלל. אבל ה-6 מ-6 הזה נעשה עוד סימן היכר של שלמות).

          1. אם כך אני אקח את ה 11 של ביל ראסל.

            מ.ש.ל

            וזה 6 מ13 לא 6 מ6 – כל סדרה היא סדרת גמר בשבילך, אם הפסדת בה…

          1. מסכים,ואני עדיין מעדיף אותו ככה מאשר מתפרע עם 40 זריקות במשחק.ככה הקבוצה הרבה יותר מאוזנת וגם לשאר השחקנים יש ביטחון.

  19. יוסוף נורקיץ' יביא את פורטלנד למקום 8.
    והאיש, רק בן 22, הוא פוטנציאל 5X5 בכל משחק.
    אחרי רק 10 דקות, הוא עם 5-1-3-5-6.

  20. ופורטלנד לא מצליחים לנצח את פילי שהיתה עד אתמול השטיח של הליגה. הבטן של המערב חלשה מאוד ופורטלנד היא הדוגמא הבולטת.
    העיקר קשרנו להם כתרים אחרי שניצחו את ג"ס משחק אחד בפלייאוף וגם זה כשהרעים לא התאמצו

  21. בפוסט גיים בפוקס ספורטס נט המנחה הכוסית ואפילו ג׳יימס ביג גיים וורתי קוראים לזובאק זובי. זובי קולע, זובי חוסם… צחוקים

  22. לכל אלה שאמרו שהטרייד של נורקיץ טוב לדנבר , זה היה ברור שהם ויתרו עליו בזול מממש , פורטלנד מבחינתם קיבלו את החלק החסר , במקומם הייתי שוקל הצעה לבוסטון מלקולם או לילארד תמורת בחירת בדרפט של ברוקלין + סמרט ובראון , כרגע פורטלנד חנוקה עם חוזים

  23. הפתעה ענקית ברבע גמר טורניר הפאק 12. קנזס הפסידה לtcu הקטנה 85-82. הפתיע מאוד למרות שג'וש ג'קסון נעדר עקב עונש מהקבוצה שלו לאחר שלא דיווח על עבירות תנועה שנתפס עליהם. כמה זה יפגע בדירוג שלהם בכניסה לטורניר הגדול עוד נגלה.

      1. יפ נכון. זה אומנם סיפור קטן על ג'קסון אבל מתווסף לסיפור של ההאשמות על ונדליזם על מה שעשה לאוטו של שחקנית קבוצת הנשים. מעניין מה ההשלכות של הסיפור.

  24. סיכום המחזור יתחיל במילה יוסוף וייגמר במילה נורקיץ'. לא רק המחזור – כנראה העונה. העונות.
    גיים-צ'יינג'ר לפורטלנד.

  25. תודה רבה דור.
    לקליבלנד יש בעיה קשה – הגנה יחסית רכה, ומיעוט בתנועה – המשחקים האחרונים שלה לפחות ממה שראיתי בנויים כמעט אך ורק על בידודים או משחק קטלני במתפרצת ובמעבר. ברמת המשחק שלה עכשיו הם מאוד יתקשו אם יקבלו את טורנטו. לאב יכול לפתור את הרכות בהגנה – הוא מאוד שיפר את האספקט הזה במשחק שלו השנה אבל לגבי התנועה זה הרבה יותר שאלה של אמונה בקבוצה – וזה דבר שהמלך הרשע אינו מצטיין בו.
    לספרס יש בעיה דומה – אין כמעט כדורסל בתנועה והמשחק הולך יותר ויותר על בידודים על אולדריג' וכמובן וזו כבר הסתמכות מוחלטת על קוואי. כמה שאני חולה עליו הוא לדעתי לא יצליח לסחוב לבד את הספרס וקשה לי לראות אותם עוברים סיבוב שני אם הם יקבלו את יוסטון. – אפילו בסיבוב הראשון מול הת'נדר במידה והם אכן יקבלו אותם הולכים להיות להם חיים מאוד מאוד קשים. נקודה נוספת על הספרס – גם ממפיס ניצחו הרבה מאוד משחקים צמודים בתחילת השנה – זה שהם ניצחו כל כך הרבה משחקים צמודים אלו לא חדשות טובות עבורם.

  26. פורטלנד נגד פילי:
    מאז עונת 83, היו רק שני שחקנים עם משחק של לפחות 8-20-28 ועוד 6 חסימות –
    צ'ארלס בארקלי, פילי על פורטלנד, 1986
    יוסוף נורקיץ', פורטלנד על פילי, 2017

  27. ועוד נתון מעניין אחר, קליבלנד איטס פור יו:
    בשני המשחקים האחרונים, ב-18 דקות שלברון נח, הקאבס בריצת 64-19 מרשימה.
    וואחד קבוצה עמוקה!

    1. סומסום – אני לא בטוח בכלל מה זה אומר עליו ועל האישיות שלו ועד כמה הכל צריך להיות מרוכז סביבו. האם זה אכן זה שהוא כל כך טוב או שהוא משדר לקבוצה שבעלדיו הם שווים לתחת ויכולים ללכת לקיבינמט???

        1. כי אני חושב שהשחקנים שסביבו שווים הרבה יותר מן הנתונים שהעלת + הנתונים שאנו רואים שהוא לא משחק.

  28. תיאריית קוספירציה בשקל:

    סן אנטוניו העיפה את okc למקום הששי הלילה. ובכך הפכה אותם לבעיה של יוסטון. הספרס בכיף יקחו את הגריזליס של סוף העונה או ידחפו לכיוון מעלה.

    1. ולך תעשה טיול בבלוג המוטרף של פורטלנד –
      אנשים שם, מוכי נורקיץ'-פיוור, כבר מדיחים את גולדן סטייט בסיבוב 1 במערב, ממקום 8. הם באמת באופוריה.

      1. כולם מדיחים את גולדן סטייט בראש שלהם…

        לא זכורה לי קבוצה בהיסטוריה של הליגה שיצרה דיכוטומיה כל כך גדולה באיך העריכו את היכולת שלהם. פרשנים מלומדים עדיין טוענים שגם ללא דוראנט זה עדיין אותו שלד שניצח 73 משחקים ולכן הם פייבוריטים (קשקוש מוחלט. מה זה שלד…) ואחרים שמדברים עליהם כעל קבוצה שניתן להדיח אותה בקלות בסיבוב הראשון.

        1. לפורטלנד, גם אם נורקיץ' ממשיך ביכולת החולנית הזו, וגם אם לילארד-מקולום מתחפשים לפלייאוף הקודם, אין רבע סיכוי לדגדג את ג"ס בסדרה, גם בלי דוראנט. לדגדג אולי כן, משחק נניח. זהו.

  29. תודה על הסיקור
    נראה שהאמריקאים לומדים על החינוך האירופאי של סנטרים ומתחילים להשתמש ביכולות המסירה של החיוורים מהיבשת הישנה.
    נורקיץ', יוקיץ'
    וגם דורקיץ' ופושקיץ' אם יהיו

    🙂

  30. כמה אנקדוטות מהמשחק בין אוק לספרס:
    *זה המשחק השני ברציפות (ושני מתחילת העונה) של אוק שבמחצית הראשונה היא תקפה לכיוון ספסל היריבה ולמעשה גרמה לכך שתסיים את המשחק כאשר שחקני ההתקפה יהיו בסביבה מעט יותר תומכת למשל אחרי אלי הופ.
    עשיתי דגימה קצרה ממשחקים אחרים וראיתי גם כן שהכיוונים שכל קבוצה תוקפת באותו אופן לעיל במחצית השניה מול הספסל.
    מישהו הבחין או יודע האם זו החלטה גורפת בליגה?

    *קני סמית לפני המשחק בדיון האם RW צריך לקחת צעד אחורה וענה שמישהו מחבריו לקבוצה צריך לקחת צעד קדימה והזכיר את אלדיפו:
    https://youtu.be/8mcu5nPnebc?t=240

    ובמחצית הוא הביא ניתוח וידאו שלמעשה הוא די פגע בול כשהתמקד באולדיפו שבמחצית היה עם 5 נק' וסיים עם 20:
    https://youtu.be/lJH_77jTXQk?t=27

    אפשר לומר שגם אני זיהיתי טרנד בתגובה 4.1 אמש כאשר רוברסון עם חדירה לדאנק נוספת (החטיא אך סחט עבירה) זו ה3 או 4 שלו העונה במשחק עומד ולא במתפרצת. למי שיש את ליג פאס או את המשחק באופן אחר זה ב9:30 לסוף הרבע ה3.

    רצף הנצחונות של הספרס נעצר ב9 ושל אוק רצף ההפסדים על 4.
    משעשע שבמשחק הקודם פופ נתן לקוואי ואולדריג' מנוחה הם חזרו מ-28 והיום רק פארקר נח והם הפסידו כאשר ההפרש כבר עמד על 20 ברבע האחרון.
    בקלות הוא יכל להפסיד את שני המשחקים לא תמיד כל התכנונים המתוחכמים משתלמים.

  31. אני לא מסכים לחלוטין עם האמירה שלפופ לא חשוב המקום הראשון. ובקשר לאוסטין ריברס – הוא אחלה שחקן. אתלטי מאד, גבוה לפוינט גארד, יכול לשחק בקלות בחמישייה כפי שעשה עשרות פעמים.ו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט