שיקגו בלוז – הבולס לא נותנים לשמש להאיר בלילה ארוך מהרגיל/ גיא.א

שיקגו בלוז – הבולס לא נותנים לשמש להאיר בלילה ארוך מהרגיל/ גיא.א

לפני המשחק – סופה של תקופה

הוא הגיע לעיר פחות או יותר באותו זמן שאני הגעתי.  במשחק הראשון שראיתי אותו היה לי ברור מיד שלא מדובר בשחקן ענק. גבוה וחזק אבל לא מספיק כדי להיות אחד מהגדולים. בלי כריזמה או מניירות מיוחדות. שחקן מן השורה באנ.בי.איי. רק בשיקגו – טאג׳ גיבסון הוא כוכב.  אולי זה קשור בשם המשפחה שלו  – במוזיקה, גיטרות גיבסון הם הבחירה הראשונה של חצי מהמוזיקאים בשיקגו, כשזה מגיע לסטייקים, גיבסון סטייק האוס היא מסעדת הבשרים מס׳ 1 בשיקגו.  כשזה מגיע לשחקן כדורסל שדופק עבודה, כל לילה, בכל תנאי טאג׳ גיבסון היה הכתובת שלכם בשיקגו. אולי לא ראיתם את זה בדף הסטטיסטיקות, אבל קחו את המילה שלי כאן – למלחמה, לפני וויד, באטלר או רונדו, הייתי לוקח את טאג׳. הבטחון השקט, ההתמדה, והתשוקה בלטו כל לילה והיה ברור שאת טאג׳ כולם מכבדים. מהעיתונאים ועד לגאר פקסון.

לי באופן אישי לא ברור מי יחליף אותו בקבוצה. גיבסון היה הדבק החברתי  לא פחות וכנראה יותר משהיה ספק סטטיסטיקות. בובי פורטיס ינסה הלילה אבל בובי הוא בחור צעיר וקצת הלום ולמרות שהוא שחקן מוכשר מאד הוא עוד לא הוכיח שהוא יכול לתפקד ברמות האלה לילה אחרי לילה באופן עקבי. אוקלהומה ת׳נדר הרוויחו סוס עבודה והיום בלילה, מול הפיניקס סאן, ננסה לראות מה אנחנו הרווחנו. כידוע, הבולס עשו טרייד ונתנו לאוקלהומה את  גיבסון, מק׳דוארמט (שעלה הון להביא – שני בחירות סיבוב ראשון) ואת הסיכוי לקלוע אי פעם משלוש. בתמורה קיבלנו את פיין הצעיר והלא מוכח, אנתוני מרו הוותיק והלא מרשים, וג׳ופרי לוורגן שבעיקר הרשים את הבנות בשעה לפני המשחק.  נכתבו תילי תילים על הטרייד המוזר הזה ולכן אסכם את הפן המנהלי של השבוע כך- WTF? אם למשהו היה ספק שגאר-פאקסון הם שני מנהלים חסרי חזון, מושג, או יכולת, באה עונת הטריידים והוכיחה את זה סופית. הבנתי גם שבראיון לרדיו הם אישרו שהויברג נשאר לעונה שלישית. אז אם למשהו היו תקוות לעונה הבאה. תשכחו מזה כבר עכשיו ותזכרו את מה שציינתי לפני כמה שבועות. הבולס, מעל לכל, הם מותג ספורט ענק ועסק כלכלי רווחי ביותר. כלומר, שאר הקבוצות גם מתנהלות כמו עסק אבל הבולס לוקחים את זה למקומות קיצוניים. כל עוד הספונסרים משלמים, הטלוויזיה משדרת והאוהדים באים. לא תראו בניה של ממש כי הבולס לא מוכנים לשלם את המחיר. שהמגמה תתגבר ויהיה ממש קשה למכור מנויים וחסויות. אתם תראו שינוי. עד אז, תהנו מהמשחקים ואל תצפו ליותר מדי.

המשחק

הערב הבולס פגשו את הפיניקס סאנס שוב. הבולס שיחקו נגד הסאנס לפני שבועיים במשחק די מביך שהתאפיין בעייפות של הבולס. היום הסאנס באו לבקר בשיקגו והבולס לא יכלו לקוות ליריב נוח יותר לטפל באפטר שוק של הטרייד. איכשהו, הבולס, שלדעתי התמכרו לחיים הקשים שהם עושים לעצמם, הצליחו לסבך משחק מול, אם לא כוללים את עשרים ושמונה הקבוצות שבאות לפניה, הקבוצה החזקה ביותר בליגה. נגמר אחרי הארכה.

האמת היא, שאם מתעלמים מאלמנטים כמו תחרותיות  ואיכות – אני מתחיל להנות מהמשחקים של הבולס. הכללים פשוטים:  נותנים לקבוצה השניה להוביל בלי סיבה מוצדקת (לדוגמא הלילה הבולס היו בפיגור 11 מול הילדים של פיניקס), דואגים שהכוכבים לא יעשו כלום עד רגע האמת, ודואגים לקצת רגעי אקשן כמו הרגע הבא:

 

אז זה נגמר ב128 נקודות לבולס לעומת 121 של הסאנס, אחרי הארכה, והבולס היו מרוצים כאילו זכו בלוטו:

(שווה להסתכל – וויד מרוצה מעצמו עד אין קץ אחרי שהצליח להטביע במשחק)

אם היה פלוס אחד בטרייד, הוא שהרוטציה התבלגנה להויברג, לא שאין פעם היה בה איזה הגיון, והמון שחקנים צעירים קיבלו זמן מגרש. דנזל וולנטיין, שב מליגת הפיתוח ושרף את הרשת עם חמש שלשות. ניקו מירוטיץ, בהעדר דאג מקדורמט, לקח אחריות וקלע עשרים נקודות (לא משהו רגיל אצל ניקו) והזכירו לכולנו שעדיין יש פוטנציאל בקבוצה.

אף אחד משלושת השחקנים החדשים לא שיחק. אבל פיין צפוי לשחק במשחק הבא מול קליבלנד ולוורגן תירגל חתימות לאוהדי הבולס.

 

לפני המשחק פרצה שערורייה זוטא, כשהרכש החדש, מר אנתוני מורו החליט ללבוש את הגופייה מספר 1. מה שמורו לא ידע, או ידע אבל לא העריך, הוא שהגופייה מספר 1 הייתה שייכת לדרק רוז. ודרק רוז, גם אם הוא שנוי במחלוקת, הוא דמות קדושה בקרב קבוצה גדולה של אוהדים.

https://twitter.com/MrAnthonyMorrow/status/835349192629452800

אני באופן אישי הייתי ממליץ למורו על הגופייה 33 מכיוון שבראיונות עם הויברג לפני המשחק היה ניתן להבין שהציפיה ממנו היא להכנס בדקות מפתח במשחק ולקלוע שלשות. אגב שלשות, הלילה הבולס קלעו 12 שלשות שזו הפעם השניה בסך הכל שהם קולעים מספר דו ספרתי של שלשות מאז המשחק מול קליבלנד אי שם בתחילת העונה. והאמת היא, שגם הנתון הזה מסתדר עם העונה הלא הגיונית של הבולס. יומיים אחרי שהם נפטרים מקלע השלשות הכי טוב שלהם, הבולס משווים את שיא השלשות העונתי שלהם. הגיוני. ״ דנזל לא קלע רק חמש שלשות״ אמר הויברג בסוף המשחק, ״הוא גם היה פלוס 25, ניקו היה פלוס 23, והם קלעו קליעות גדולות כל הלילה״. אני לא יודע לגבי הקביעה הזו, בכל זאת, אלו היו הפינקס סאנס. המבחן האמיתי יהיה במשחק הבא מול קליבלנד בחוץ. אגב השמצות על הפיניקס סאנס  – למרות ההפסד, מאד התרשמתי מדווין בוקר. שחקן כספיתי עם משחק שכיף לראות. במבט מקרוב הוא נראה כמו ילד בתיכון, אבל על המגרש הוא שחקן בוסרי אבל אלגנטי שהצליח להלהיב ולזכות בכבוד של הקהל המקומי למרות שהוא לא עשה מהלכים יוצאי דופן. יש בו ניצנים של איכויות של כוכב ויהיה מאד מעניין לראות אותו מתפתח.

ציונים (לבולס כמובן)

די וויד – שלושה שוורים: 23 נקודות, 4 ריב, 3 אסיסט. לא עשה הרבה במחצית הראשונה. הגיע בגדול למחצית השניה ולהארכה עם 17 נקודות והטבעה אחת לפנתיאון. תחקיר עיתונאי נדרש לסוגיית הלק המוזר בציפורניים.

 

(כפות הרגליים של דווין וייד)

 

 

ג׳ימי באטלר – ארבע שוורים:  22 נק, 3 ריב, תשעה אסיסטים. היה על הפנים רב המשחק עם שלוש משלוש עשרה ניסיונות. ברבע הרביעי, דקה לסיום נתן שלשת קלאצ׳ גדולה שעליה הוא נשמע אומר את הדבר הבא (ע״פ קיי סי ג׳ונסון מהשיקגו טריביון) – "המאמן, הוא עומד שם וצועק שמספיק מהלך של שתי נקודות. לא צריך שלוש נקודות. כן, בסדר". ג׳ימי שלט בהארכה והוביל את הקבוצה לניצחון.

("Coach, he's over there saying we don't need a 3. We can take a 2. Yeah, all right.")

רובין לופז – ארבעה שוורים: 19 נק, 6 ריב. בדקות הקשות, האיש הגדול והגמלוני הזה החזיק את הקבוצה במשחק. שקט, יעיל, לוחם.  שחקן טוב שלא מקבל מספיק הכרה. בנוסף, שתי דקות לסיום חסם את דווין בוקר בחסימה גדולה שעזרה לשנות מומנטום

בובי פורטיס – שני שוורים: 9 נק, 7 ריב, 1 אסיסט. אחרי העזיבה של גיבסון, קיבל את המפתחות להרכב הראשון ועשה עבודה סבירה. שילש שלשה, קלע כמה נקודות ותפס כמות יפה של רבאונדים. חבל שבהגנה הלך קצת פחות טוב ועם מינוס 16 במדד הפלוס/מינוס פורטיס יצטרך לעבוד קשה באימונים לקראת השבועות הבאים

מייקל קארטר וויליאמס – עגל: 2 נק, 1 אסיסט והמהלך הבא:

(אם סי הורד אחרי כמה דקות בבושת פנים ושיחק שמונה דקות יותר מדי)

 

ניקולא מירוטיץ – שלושה וחצי שוורים:  20 נק, 8 ריב, 2 אסיסטים. מירוטיץ, אחד השחקנים המושמצים בקבוצה נתן משחק טוב מאד. קלע באחוזים טובים מאד ואלמלא כמה פעולות מרגיזות ומיותרות שכמעט סיבכו את הקבוצה היה מקבל ציון גבוה יותר.

דנזל ולטיין – שלושה וחצי שוורים: 15 נק, 5 ריב, 5 אסיסטים. אחרי תקופת צינון בליגת הפיתוח חזר להרכב וגילה לבולס היכן נמצא קו השלוש ומה אפשר לעשות איתו. קלע חמש שלשות שנתנו הרבה מומנטום בדקות הקשות ואז קצת נעלם בהגנה. משחק טוב מאד של דנזל

ג׳ריאן גרנט – שני שוורים: 7 נק, 3 ריב, 1 אסיסטים. היה המחליף השלישי בעמדת הגארד ולא עשה יותר מדי

רג׳אן רונדו – שלושה שוורים: 6 נק, 4 ריב, 9 אסיסטים. רונדו הביא את הבן החמוד שלו לעבודה (אני מקווה שזה היה הבן שלו) והיה לו חשוב לשחק טוב. אם מתעלמים מתג המחיר, רונדו עושה עבודה מצוינת כמאמן שחקן של הספסל של הבולס. ניהל את המשחק מצוין בדקות ששיחק, ומצא את ולנטיין פנוי פעם אחרי פעם. בפעם הבאה שתראו משחק של הבולס שימו לב לתקשורת של עם השחקנים. זה מרתק.

פליסיו – שניים וחצי שוורים: 5 נק, 6 ריב, 0 אסיסטים. בערב מצוין של לופז לא היה לפליסיו הרבה מה לתרום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. סיקור מעולה למשחק לא רע. אני חושב ששיקגו מצאה היום הרבה חתיכות שיכולות להיות משמעותיות העונה ובשנים הבאות, בעיקר פורטיס ודנזל ולנטיין. נקווה שיקבלו כמה שיותר דקות בהמשך.

  2. תודה על סיקור איכותי וכ"כ מהיר.

    שיקגו באמת רוצה לרוץ עם הסגל הזה לפלייאוף? זאת אומרת, מפגש סיבוב ראשון עם הקאבס? כי אני לא רואה אותם מצליחים לטפס מעבר לזה – מיאמי תעבור אותם, הם בכושר אדיר עם לו"ז קל יחסית עד סוף העונה. חושש שהערב הם יקבלו תזכורת מה קורה ללברון כשהוא רואה שוורים.

  3. ההסבר שלי לטריד הזה הוא רק מתוך הסתכלות על העונה הבאה
    רונדו את ווליאמס לא נשארים ושיקגו לא רצו להמשיך עם גיבסון מעבר לשנה הזו ורצו לקבל תמורה עבורו. ודאג פשוט לא עמד בציפיות הוא לא מספיק חזק לשחק כPF ועם באטלר בSF לא צריך אותו באמת אפשר להביא מהדראפט שחקן לא פחות ממנו או ההשוק החופשי שחקן יותר גמיש בעמדות (כספי?)
    עם שחררו של רונדו (+קמרון פיין כרזכז מחליף) שיגקו יהיו בסביבות ה68 מיליון בשנה הבאה אפשר להחתים PG (גרו הולדי) וPF (מילסאפ/איבקה)
    ויש את וייד שיש לו אופציית שחקן אם הוא לא מממש אותה זה מצוין ויש יותר כסף לבזבוזים ואם הוא ממש גם לא נורא יריצו את הקבוצה לשנה ויהיה להם מקום להחתמות בקיץ הבא אחרי שהקבוצה רצה כבר ביחד
    אבל הדבר הכי חשוב זה לפטר את המאמן המעפן הזה
    הוא פשוט לא מסתדר עם באטלר

    1. תאוריה יפה עם הרבה יותר הגיון ממה שראיתי אצל ההנהלה. אני מניח שעד החורף הבא נדע אם זה נכון. באטלר לא סופר את הויברג אבל הוא מתנהג אליו יחסית בנימוס

  4. מצויין גיא! אנא שלח לי הוראות כיצד אתה מצליח להעתיק מ-BR את הוידיאו (למשל האחרון, שכתוב בו SHOOTERS SHOOT או הזה של STEPHAN NOH) וכיצד אתה מצליח להעתיק את הוידיאו שמתחתיו כתוב NBA עם הלוגו, עם הכיתוב WADE IS LEGENDARY. שלח לי בבקשה הוראות מדוייקות לאימייל שלי. קח את זמנך!

  5. מעולה גיא. הסיקורים האלו רק משתבחים כשלכל כתב יש את החותמת שלו. נראה לי גם שגיבסון לא ממש הסתדר עם הקליקה של באטלר ו-ווייד.
    לא יודע למה, מרגיש לי שלשיקגו יש מה למכור בפלייאוף אם יצליחו להגיע מהמקום השביעי ומעלה. מהקאבס הם יקחו משחק, אולי שניים אם לברון יפרגן לחבר

    1. באטלר וגיבוסון היו חברים. הם יושבים אחד ליד השני בחדר הלבשה וגיבסון היה זה שקלט את באטלר. אני חושב שהטקסט הראשון שהוא שלח אחרי הטרייד היה לבאטלר. וויד בחור טוב אבל ללא ספק עם יותר מניירות של כוכב. הדבר היחיד שלמדתי הוא ששיקגו קבוצה לא צפויה שיכולה להפגין משחק עילאי בכל לילה נתון ומשחק אחר כך לשחק איום ונורא. למדתי לקבל את זה ולא לצפות לכלום ונהיה כיף שוב ללכת למשחקים. תודה על המחמאה!

  6. גיא אתה חייב לכתוב יותר. שיקגו אחת הקבוצות המתסכלות בליגה. עושים טרייד שפשוט צועק טנקינג, מצד שני משאירים את באטלר. הנהלה חסרת מושג, מזל שיש את סקרמנטו שגורמת לכולם להיראות טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט