חם מהתנור: יוסוף נורקיץ' בפורטלנד / רועי ויינברג

דנבר נאגטס (30-24) ופורטלנד טרייל בלייזרס (31-23), שמתחרות ביניהן על הכרטיס השמיני לפלייאוף במערב, ביצעו טרייד. במסגרת הטרייד דנבר קיבלה את מייסון פלאמלי ובחירת סיבוב שני מפורטלנד ב-2018, ואילו פורטלנד קיבלה את יוסוף נורקיץ' ובחירת סיבוב ראשון (ששייכת לממפיס) ב-2017.

העונה פלאמלי, שיהיה שחקן חופשי בקיץ, עם 11.1 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק כשהוא פותח בכל ה-54 משחקים של הטרייל בלייזרס. נורקיץ' עם 8 נקודות ו-5.8 ריבאונדים בערב.

*

פורטלנד נחושה להעביר את פסטוס אזילי, סנטר הקבוצה שחתום על חוזה של 16 מיליון דולר לשנתיים ולא שיחק משחק אחד רשמי במדיה מאז שחתם בקיץ (אחרי ששיחק אצל הווריורס). יכול להיות שהוא יגיע לקבוצה שמחפשת דרך להגיע לרצפת השכר, כשהמועמדות הן ברוקלין, דנבר ופילדלפיה. בחוזהו של אזילי לשנה הבאה, מתוך 7.4 מיליון דולר רק מיליון מובטח כך שלא יהיה נזק כלכלי כבד בשחרורו בסיום העונה.

*

סן אנטוניו (12-41) הודיעה על החתמת הסנטר ג'ואל אנטוני לשאר העונה אחרי שהוא חתם על שני חוזים בני 10 ימים כ"א עם הקבוצה מוקדם יותר העונה. ב-8 משחקים במדי הספרס הסנטר הותיק עם 1.5 נקודות ו-1.8 ריבאונדים ב-6 דקות למשחק.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. טרייד שיכול לשרת את 2 הקבוצות. מצד אחד דנבר מקבלת סנטר מחליף שתפור על השיטה שלה ויכול לתת כמה דקות מנוחה טובות ליוקיץ', ומצד שני פורטלנד מקבלת בחירת סיבוב ראשון נוספת (טרייד צ'יפ שימושי בהנחה שישיגו סופר-סטאר) ותמורה על פלאמלי שכנראה היה עוזב בקיץ בכל מקרה.

  2. לא מבין מה דנבר חשבו לעצמם.

    הם יצטרכו לשלם לפלאמלי הרבה בקיץ (15 מיליון במינימום של המינימום) והוא עומד לעשות בדיוק מה שיוקיץ עושה רק פחות טוב. אתה גם לא יכול להריץ אותם ביחד בליינאפ כי זה יוצר בעיות גם בריווח ובעיקר בהגנה, מה שאומר שהוא ישחק הרבה מהספסל.

    והכי גרוע – אתם כאלה חמים על פלאמלי? חכו לקיץ, ותציעו עליו 2 מיליון דולר מעל מחיר השוק. אין מצב שפורטלנד משווה עם המצב חוזים שלה. במקום זה הם נותנים את הבחירה ה20 בערך בדראפט הקרוב – שאמור להיות לא רע בכלל – ואת נורקיץ שהוא נכס חיובי בשביל 27 משחקים של פלאמלי העונה + הידיעה שהוא יכול לבקש כמה שהוא רוצה בערך בחוזה הבאה ודנבר תהיה חייבת להשוות (כי אחרת הם נתנו בחירת סיבוב ראשון ופרוספקט מבטיח בשביל כלום).

    טירוף מערכות.

    1. עומר, זה באמת מהלך משוגע, אבל תחשוב על זה שנייה – דנבר לא הייתה חייבת להעביר את נורקיץ', אבל בשביל השקט שלה, היא חשקה בכך. פלאמלי עולה המון, עבר בתור השנייה עם תקרת השכר הנמוכה בליגה, זה פחות יזיז לה. נוסף על כך, פלאמלי מסיים את החוזה וזה עוד מקום בתקרה שיפונה ויאפשר הבאת שחקן בכיר בשוק החופשי.

      לא תמיד כל טרייס מבוסס על פוטנציאל תמורת פוטנציאל. לפעמים מדובר במהלכים טקטיים לטווח ארוך או כאלו הנעשים בראש ובראשונה מהסתכלות כלכלית (שזה איך שפורטלנד הסתכלה על הטרייד, כי הם לא יכלו להרשות לעצמם את פלאמלי בקיץ, אחרי כל החוזים המגוחכים מהקיץ האחרון)

      אני מאמין שהמהלך יהיה בסוף טוב לשני הצדדים.

      1. אמרת פה שני דברים שמתנגשים. אם דנבר הייתה קבוצה בלי מקום מתחת לתקרה, והדרך היחידה שלה לשדרג את הסגל הייתה להביא שחקן על חוזה רוקי בשביל הbird rights – סטייל מה שאוקלוהומה עשו עם קאנטר – הייתי מבין. דווקא בגלל העובדה שיהיה להם כל כך הרבה כסף מתחת לתקרה בקיץ אני אומר שהם יכול לחכות 27 משחקים. פורטלנד ממש לא רצו לשלם לפלאמלי וזו לא הייתה אמורה להיות בעיה לתפוס אותו בהצעת חוזה שפורטלנד לא הייתה משווה.

        לגבי נורקיץ – לא קונה את זה. אם הם היו הולכים לאינדיאנה או מינסוטה ומציעים להם את נורקיץ בתמורת לבחירת סיבוב שני, יש לך ספק שהטרייד הזה קורה?

  3. נשמע כמו וויתור מצד פורטלנד על הפלייאוף. נראה אם יצליחו להפתר גם מלפחות מלפחות אחד מטרנר/קראב

    מוזר מאוד מהצד של דנבר מצד שני ככה הם יכולים לשחק 48 דקות בדיוק אותו דבר

  4. אני די מופתע מהמהלך, אם להיות כנה.

    שתי קבוצות שמתחרות על המקום ה-8 בפלייאוף מבצעות טרייד ישיר? אני שואל את עצמי כמה אנשים בכלל פנו לדנבר על נורקיץ'? כי אני מתקשה להאמין שטרייד עם יריבה הדוקה היה הדבר שהכי רצו בו. ומצד שני – שאפו על ה-bold move כאן משתי הקבוצות.

    ואולי Gm's בליגה יודעים כמה דברים שאנחנו לא.

    בכל מקרה, לטעמי זה טרייד מצויין לשני הצדדים. דנבר מרוויחה שקט בעמדה. פלאמלי שחקן קבוצתי שיעלה מהספסל גם אם ידרשו ממנו (למרות שאני רואה את מייק מאלון מנסה אותו קודם בחמישייה לצד יוקיץ'). ובמידה ויעזוב, הם השיגו את שלהם בהבאת בחירת סיבוב ראשון. הדראפט די שופע הקיץ בסנטרים מאמצע הסיבוב הראשון ועד סופו

    פורטלנד מקבלת, לפני הכל, הקלה מסויימת בגובה תקרת השכר שלה. זה משהו שהיא הייתה מאוד זקוקה לו. בנוסף, נורקיץ' שלה על חוזה רוקי לפחות לעוד שנתיים ולפני שיוקיץ' הגיע, הוא הראה המון פוטנציאל. הוסף לא אותו דבר מאז הפציעה שהשביתה אותו בסוף עונת הרוקי, אך מעולם לא ניתנה לו הזדמנות ראויה להוכיח אחרת, כי יוקיץ' השתלט לגמרי על העמדה.

    נחמד לראות פתאום מהלך טוב אחרי כל כך הרבה החלטות חסרות פשר שהיו לאחרונה בליגה. קצת אנדרנלין בשגרה הפרוזאית ששוררת בליגה.

    בוא גם נקווה שזוהי רק יריית הפתיחה ועכשיו נפתח הסכר לכל של מהלכים. חבל להכנס לתרדמת עד אפריל

      1. נכון, טעות שלי. עדיין המהלך עשוי להתברר הטוב עבורם. בעיקר אם ייכנסו בסוף לפלייאוף וירטואלית התקדמות, כי בקיץ הם ידברו חזק בשוק החופשי, כאשר יש להם את התקרת שכר השנייה הכי נמוכה בליגה

          1. זאת סיבה טובה מאוד כשזה פחות ממה שמשלמים כבר על סנטרים מוגבלים יותר ממנו בליגה. ונוסיף לכך שבמהלך הזה הם סגרו לעצמם את הפינה לגביי העמדה וכבר לא יהיה להם כאב ראש מהסאגה של נורקיץ'-יוקיץ'.

            מי שמכיר את הסיטואציה מקרוב יודע שדנבר הייתה גם אצילית במהלך ואפשרה לנורקיץ' מקום לפתוח בו דף חדש, במקום לגרום לו להתנוון בתפקיד על הספסל. יתרה מכך, פלאמלי דווקא הצליח לשחק לצד סנטרים נוספים בפורטלנד וכמו שכבר רשמתי, אני מאמין שהקבוצה ינסו את זה.

  5. אני שמח שדנבר סוף סוף עשו מהלך להזיז את החומה הקטנה שעמדה להם בכניסה לחדר ההלבשה. נורקיץ' נראה כמו שחקן מוכשר מאוד, רק שהוא נפל לסיטואציה עצובה בה צמח שחקן טוב יותר ולמרות ניסיונות, שעלו בפור קטן למקום השמיני, הן לא יכולים לשחק ביחד. אז הוא נפל לתפקיד סותם חורים, מחשבה חולפת ומחבק מודיאיי רשמי בכל פעם שצריך.
    בפורטלנד הוא יקבל הזדמנות להרכב ראשון שנואש לגובה ויוכל להרוויח את מקומו על חשבון יריבו היוגוסלבי לשעבר לעמדה בדנבר.
    רק חבל שדנבר לא באמת הרוויחו כלום מהטרייד.

  6. באמת שאני לא מבין את דנבר, לא מבין איך הם התחזקו פה ועוד נתנו בחירת סיבוב ראשון, אין הבדל גדול בין שניהם בטח לא כזה שנותנים בחירת סיבוב ראשון (גם אם היא לא הכי גבוה) בשביל שחקן שיסיים חוזה בקיץ ויצטרכו לשלם לו הרבה יותר ממה שהוא שווה ועוד שיש לה סנטר מצויין וצעיר כמו גוקיץ.
    לא מצליח להבין את זה

  7. טרייד טוב מאד לדנבר בהנחה שהם מוכנים לשלם לפלאמלי הקיץ – ונראה שכן.
    הכי חשוב – תמורת שחקן שלא תרם, הביאו שחקן שיבטיח להם סוף סוף פלייאוף וסוגר להם את החור האמיתי היחיד ברוסטר – מחליף לג'וקיץ.
    אני עוד לא בטוח שבזה הם סיימו. לדעתי חייבים ללכת על רכז לגיטימי.

    החלק המעניין בכל הסיפור זה פורטלנד שיושבים עכשיו עם 3 בחירות סיבוב ראשון לא גבוהות.
    אין מצב שבזה נגמרו המהלכים שלהם, והטרייד נעשה מספיק מוקדם כדי לאפשר להם לעשות אותם עוד לפני הדדליין.

  8. אם לא רוצים את נורקיץ' אפשר פשוט לשחרר אותו ודי. הם שילמו פה בחירת סיבוב ראשון מדראפט טוב תמורת 30 משחקים של פאקינג מייסון פלאמלי. משמח מאוד מצד פורטלנד שגילתה שגם אחרי הקיץ האחרון שלה יש פראייריות גדולות ממנה

  9. אני כל כך מקווה שדנבר תחשוב רחוק בהרבה מפלאמלי. עם מצב השחקנים שלה והנכסים שלה היא יכולה לחשוב על שחקנים ברמה של באטלר ורג'י ג'קסון (כדוגמאות, אל תתפסו על השמות הללו דווקא). מקווה מאוד שתנקה קצת את העומס בעמדות תמורת סופרסטאר או שתיים ושתהיה פעילה גם בשוק החופשי בקיץ.
    לקבוצה ששנים על שנים שוחה בבינוניות המצב הנוכחי הוא הזדמנות פז לייצר קבוצת עילית.

  10. טרייד מצוין לפורטלנד, לדעתי נורקיץ' יהיה שם מעולה בהגנה על הצבע שכל כך חסרה להם וגם ירוויחו בחירת סיבוב ראשון בדראפט עמוק.
    גם את דנבר אני מבין ויקבלו בוסט רציני מהספסל שיכול להחליף את יוקיץ' מבלי לשנות את סגנון המשחק.
    אחלה טרייד

    1. כי הבעיה שלהם בהגנה היא מתחת הסל. ולא צמד הגארדים שלהם שלא מסוגלים לשמור על כלומה ומאומה וקראב שעובר תחת החסימות ונותן פייט אדיר עד בלתי נראה בהגנה

        1. אבל הם לא החליפו מגן זוועתי במגן על בטרייד אלא מגן די רע בהגנה על הטבעת במגן די רע בחילופים שגם צריך לקבל את הכדור בהתקפה.

  11. נורקיץ' מגן עוד פחות טוב מפלמלי… לדעתי חלק מהתמורה של דנבר זה להחליש את היריבה הישירה בפלייאוף, זה גם מסתדר בעיני עם התמורה 'העודפת' שהם שלמו. יהיה קשה מאוד לנורקיץ' להסתדר עם הסטים ההתקפיים של פורטלנד (מאוד מבוססי תנועה ואפס יצירה לגבוהים), פורטלנד הרוויחה בעיקר בכמה הזדמנויות בדראפט הקרוב, אולי ייצא להם שחקן רוטציה או שניים. עם התקרת שכר החסומה שלהם הדרך היחידה להתחזק היא בדראפט, ורצוי הקרוב, כדי שיהיה קרוב לציר זמן של הקבוצה. ככה אני לפחות רואה את זה (נורקיץ' פחות רלוונטי לדעתי כנכס בטרייד הזה)…

    1. אני חושב שנורקיץ' הולך להפתיע כאן הרבה אנשים לפי התגובות פה.
      הוא השחקן עם הפוטנציאל הטוב יותר לטעמי בטרייד הזה.

        1. רוביו אלביינו? זה ספרדי כפול על האש. ונראה אותך קורא לבוסני אלבני בלי שהוא נוגס בך במקום.
          אגב הרננגומס גם נכנס אצלי לרשימה המצומצמת

          1. בשביל האמריקאי, כל אירופאי הוא חיוור. תשאל את מנחם.
            ובטעות עשיתי את זה פעם. הוא ענה לי שלפחות לא קראתי לו סרבי.

      1. אין שאלה שמבחינת פוטנציאל נורקיץ׳ הוא הפרוספקט הבכיר בטרייד, אבל אין התאמה לסגנון משחק שלהם לצורת המשחק שלו

    2. +10
      אהבתי מאוד את הניתוח לגבי התחזקות של פורטלנד בהתאם לציר הזמן של הקבוצה. בהחלט יכול להיות שהפלייאוף השנה פחות שווה ערך בעינייהם.
      פורטלנד נתקעו עם כמה שחקנים החוזים לא הגיוניים. טרנר, קראו, לאנרד הם שחקנים שעולים לי עם חוזה לא סביר, והם שחקני רוטציה ביום טוב, סף חמישייה מינוס ביום רגיל, בשחקנים חמישייה שניה בביום טוב. אם הם מביאים 3 או 4 כוכבים הם יכולים לטוס (לדעתי יותר 4, שיהיה להם משהו למכור בצבע).
      ווילסון צ'נדלק מאוד יתאים להם לרוטציה, ואיזה ג'ברי פארקר או …. יהפוך אותם לקבוצה אש

  12. אחלה טריד לשני הצדדים פורטלנד מקבלת אחלה שחקן על חוזה נוח לשנתיים ובחירת דראפט שאולי יצליחו באמצעותה למשוך קונים לטרנר/קראב…
    דנבר מקבלת גבוה שיכול לחסום והוא לא תואם יוקיץ ולא מסוכסך עמו
    פלאמלי בשוק של היום שווה 16 מיל לשנה ואף אחד היה מבטיח להם שקבוצה אחרת לא היתה מציעה עליו בקיץ (בוסטון/יוסטון למשל)…
    בקיצור איכשהו דנבר תמיד יוצאת הצד המרוויח מטרידים שבהם הם כביכול מוותרים על השחקן הטוב יותר בטריד דוגמאות מהשנים האחרונות:
    גארי האריס ונוקיץ תמורת מקדרמונט וראנלדוף לשיגאקו (יוני 2014)
    תומאס רובינסון קלאבר וויל בארטון תמורת אפלאלו ואלונזו גיי לפורטלנד (פברואר 2015)
    שלוש "גרוטאות" + בחירת דראפט של 2016 (בחירה 16 גואן הרננאנדז) תמורת טי לאסון ליוסטון (2015 ספטמבר)
    וכמובן המגה טריד הזה
    February 22, 2011: As part of a 3-team trade, New York Knicks traded Danilo Gallinari Wilson Chandler, Raymond Felton, Timofey Mozgov, cash, a 2012 2nd round draft pick (Quincy Miller was later selected), a 2013 2nd round draft pick (Romero Osby was later selected), a 2014 1st round draft pick (Dario Saric was later selected) and a 2016 1st round draft pick (Jamal Murray was later selected) to the Denver Nuggets; the Denver Nuggets traded a 2015 2nd round draft pick (Richaun Holmes was later selected) to the Minnesota Timberwolves; the Denver Nuggets traded Carmelo Anthony, Renaldo Balkman, Chauncey Billups, Anthony Carter, Shelden Williams and a 2016 1st round draft pick (Jakob Poeltl was later selected) to the New York Knicks; the Minnesota Timberwolves traded Kosta Koufos to the Denver Nuggets; the Minnesota Timberwolves traded Corey Brewer to the New York Knicks; and the New York Knicks traded Eddy Curry, Anthony Randolph and cash to the Minnesota Timberwolves. (Nuggets acquired right to swap 2016 1st-Rd picks with Knicks) (Nuggets acquired right to swap 2016 1st-Rd picks with Knicks)

  13. חברים, ההשוואות של רועי הם לא מוששי דקות. פאלמלי שחקן חמישייה ויוסף נרקיס לא.

    הפוטנציאל של שניהם זהה רק שאם פאלמלי אנחנו ב 40% ובלי פאלמלי אנחנו לא יודעים אז שווה לגלגל את הקוביות ועל הדרך להשחיל ליריבה הישירה שלנו שחקן ממוצע מינוס ואת בחירת הדראפט שלהם.

    הייתי מנחש שהשיחה שיזמה את הטרייד באה מאיתנו ולא מדנבר.

  14. הטרייד הזה מבחינת שתי הקבוצות.מאפיל אפילו על הטרייד של אורלנדו אודילופו איבקה.
    הכדור עכשיו עובר לשארלוט האם מייקל גורדן יוכל להתעלות ולהוציא תחת ידיו טרייד עוד יותר מטופש מזה ?

    1. קמבה ווקר תמורת אלן קראב יספיק? והדוק עוד יכתוב טור איזה טרייד גאוני זה לשארלוט(כי קראב יותר גבוה)

  15. באמת שאני מתקשה להבין את דנבר. הם חושבים שפלאמלי ויוקיץ' יכולים לשחק ביחד? אם לא, אז סנטר מחליף שעוזב בסוף שנה כי הוא יקבל הצעה גבוהה יותר ממה שדנבר תהיה מוכנה להציע (אלא אם כן הם רוצים להציע 16 מיל לסנטר מחליף) הוא לא תמורה מספיק טובה לשחקן צעיר עם פוטנציאל גדול ובחירת סיבוב ראשון.

    1. אני חושב שהם יציאו לפלאמלי חוזה שישאיר אותו בקבוצה.
      יש להם המון מקום מתחת לתקרת השכר, וכל מי שחושב שהדרג הראשון של השחקנים בליגה ממתינים בקוצר רוח לחתום בקיץ הקרוב בדנבר – טועה.
      אם לא יסתדר בשנה הקרובה השלוב פלאמלי/יוקיץ', אז יש להם שחקן איכותי בחוזה ארוך כנכס לטרייד עתידי.

      כיום סנטרים רבגוניים הם מצרך מבוקש, כך שחוזה של סנטר צעיר עם PER 18.1 ב-4 שנותיו הראשונות בליגה, יהיה מצרך מבוקש.

      1. אז בהנחה שפלאמלי ויוקיץ' לא יכולים לשחק ביחד יותר מדיי(קשה לי לראות את זה קורה בייחוד מול קבוצות מהירות וקטנות שרוב הליגה הולכת ונהיית יותר מהירה וקטנה) הטרייד הזה נעשה רק בשביל לשמור את פלאמלי כטרייד צ'יפ לשנה הבאה? נשמע לי מאוד מוזר

        1. קשה לדעת אם יצליחו לשחק ביחד, אבל תיאורטית אני יכול לראות את זה קורה כשיוקיץ' מנהל משחק מהמרפק ופלאמלי חותך לסל.
          אבל גם אם לא יסתדר ביחד פלאמלי משחק מאוד דומה ליוקיץ' מבחינת יכולת המסירה מהמרפק, ובליגה של היום לשלם 15 מיליון לעונה לשחקן מחליף שיכול לתת אימפקט זה לא בשמיים, בטח שלקבוצה יש הרבה מקום בתקרת השכר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט