הלילות של אירופה – הכנה זריזה למחזור אמצע השבוע

אז כבר הרבה זמן לא היה ביורוליג מחזור אמצע שבוע, איך אמר בגצקיס? 'כולם פה רוצים לשחק בNBA אז בואו ננסה להתאים את עצמנו ללו"ז של הNBA'.

את העובדה שלא מדובר באותם סכומי כסף באותה רמת חשיפה ובכך שמשמעותו של כל משחק שונה לחלוטין שכח בגצקיס, מה לעשות, פדרמניזם זה מדבק וגם כשאתה בתחתית היורוליג אתה כנראה בטוח שאתה קבוצת NBA לכל דבר ועניין. אבל ברצינות רגע, הישורת האחרונה של העונה מתחילה ורוב הנכנסות לטופ אייט ייקבעו בחודש חודש וחצי הקרובים. זו הזדמנות אחרונה לקבוצות התחתית לעלות על העגלה וישורת חשובה לקבוצות הצלבה שלא רוצות למצוא את עצמן במאבקי כניסה עקובים מדם במחזורים האחרונים. העייפות משחקת פה תפקיד משמעותי וההחלטה לעשות את המחזורים התשע עשרה והעשרים ברצף עלולה להתברר כמשמעותית מאוד.

כמנהגנו במחזורים כפולים, כאן יעלו משחקי הלילה ובכל יום משלושת הימים הקרובים אעלה את משחקי אותו יום לאירועי דיומא. מה יש לנו הערב? הקבוצה הכי לוהטת במפעל מגיעה לבאסקוניה שמצידה מקרטעת, פסקוואל פוגש את האקסית בחיכוך ידיים מרושע ולא מעט מקבוצות התחתית של היורוליג משחקות, הזדמנות אחרונה כבר אמרנו?

 

יוניקס קאזאן (11-7) – פנרבחצ'א אולקר (7-11)

קאזאן שלושה מקומות בלבד מהטופ אייט ואילולא הפסד בהפרש קטן לדרושאפקה בשבוע שעבר היא הייתה קרובה יותר. בסיבוב הקודם המפגש מול דרושאפקה הוציא אותם לדרך חדשה מלאה בחוסר יציבות שהעלתה אותם מהמקומות האחרונים אל אמצע הטבלה, ומי יודע, אולי עוד למעלה מזה. קית' לנגפרד קולע 23.5 נקודות פר גיים ומוסר 3.5 אסיסטים וקווינו קולום עם 11 נקודות ו5 אסיסטים עזר לו עם ארט פרחובסקי בעונת ווינטאג' בה הוא קולע 11.5 נקודות ומוריד 5 ריבאונדים. כשיש ללנגפורד צוות מסייע ראוי, הוא מצליח להוביל את הקבוצה לניצחונות ביורוליג ולהוכיח, שלקבוצה יש מה להשיג במפעל הבכיר מלבד להוביל אותו שוב לרשימת מלך הסלים.

בצד השני פנר עדיין מחפשת את ההתקפה האבודה שלה. אמנם הכנו אותכם לזה בשבוע שעבר, אבל אנתוני בנט יערוך הופעת בכורה השבוע וזה בהחלט עשוי להיות הדבר המסקרן ביותר במשחק הזה. בנוסף, אקפה אודו עדיין פצוע ואן ווסלי יצטרך לחפות על היעדרו. העונה סלי חלש מאוד אך לאחר שקע 3 נקודות השבוע בליגה הקבוצה קווה לתפוקה זהה ולמעלה. בובי דיקסון וסלוקאס עדיין מובילים את ההתקפה משל היה בגדנוביץ' פצוע. הוא לא כן?

כל כך הרבה סימני שלה לקבוצה של אוברדוביץ' והמשחק עוד בחוץ, אני מאמין שקאזאן תריח דם ותמשיך את הריצה הנהדרת שלה.

 

גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (11-5) – מכבי פוקס תל אביב (12-6)

מכבי עוד מנסה להיות אופטימית אבל איך שזה נראה כרגע מכבי חוותה העונה כישלון אדיר ואני מאמין שעטי הפרשנים כבר מושחזים. הפסד היום וההספדים יתחילו, ובצדק. אנחנו כרגע לא ניכנס לניתוחי הכישלון וניקולה עדי שיש על מה לדבר, אלא נשים מבטנו על המשחק העצוב שמתרחש בטורקיה. שתי קבוצות שקיוו לכל כך הרבה יותר ומוצאות את עצמם על תקן משחק התחתית ההוא שלא מעניין איש. רגע לפני הזעם והראשים הערופים אפשר לגלות אמפתיה לקבוצות שרצו מאוד, שעשו הרבה שהשקיעו כסף ושלא ראו כל ברכה העונה.

אז מה יהיה באיסטנבול? במשחק הקודם מכבי הפקירה את הקשת לטורקים הבינוניים מהשלוש, הדביקה עבירות לשחקני הפנים, העמדה הכי דלילה בגלא, וניצחה בזכות משחק התקפי בינוני. היא לא זקוקה להרבה יותר מזה הערב, זאת אומרת, בהנחה שהיא לא רוצה להרוויח דברים שוליים כמו תקווה להמשך ושאריות של כבוד עצמי.

על הנייר מכבי חזקה יותר. שלושה שחקנים בצהוב קולעים בספרות כפולות גאודלוק עם 16 (איך הוא היה נראה עם מאמן נורמלי?) ווימס 12 וסמית' עם 10, כשבגלא רק שניים קולעים בספרות כפולות, גולר עם 11 ומיקוב עם 10. מכבי קולעת באחוזים טובים יותר מכל הטווחים, מורידה יותר ריבאונדים, מפגרת באסיסט אחד בלבד ויש לה הרבה יותר מה להפסיד כאן. מצד שני, מול קהל טורקי חם ועם רפיסות קבוצתית, שהוכיחה את עצמה העונה פעם אחר פעם, אי אפשר באמת לדעת.

 

ז'לגיריס קובנה (12-6) – צסק"א מוסקבה (4-14)

שתי הקבוצות השתעשעו לתקופה בלהיות מה שהן לא ונראה שחוסר היציבות הילדותי הזה מאחוריהן. גיל ההתבגרות –  תאמינו לי. צסק"א שיחקה קצת בלהיות לא הכי חזקה בעולם ופגיעה וז'לגיריס שיחקה בלנצח משחקים. ובכן, נראה שהקבוצות חוזרות למסלולן כפי שהחברה מצפה מהן. זאת פירקה את במברג וזו הפסידה לריאל. ואם זה לא מספיק, הן נפגשות ביניהן עכשיו ונראה איך המגמות ממשיכות! כן כן, כל הצוות המקצועי מאמין שהעניינים יחזרו לשגרה, תודה שבאתם אדון וגברת ברתולומאו.

צסק"א שחקה עבים על במברג במחזור הקודם בלי אוודסיץ' כשדה קולו קולע מהספסל 26 נקודות. נראה שאחרי זמן רב מצאו שחקני המשנה בצסק"א את מקומם זו בשורה טובה לקבוצה שהסתמכה יותר מידי בתחילת העונה על הצמד חמד מהקו האחורי. עוד לא ידוע אם הוא וקורי היגינס ישחקו הערב אבל, כשההתקפה של צסק"א קולעת בממוצע 10 נקודות יותר משל הליטאים, מובילה עליה בכל מדד אפשרי, ומחזיקה במצ' אפ הגנתי מצוין מולה, אני מאמין שלא יהיו כאן הפתעות. בסיבוב הקודם היה משחק מותח מאד בין השתיים אבל כבר דיברנו על גיל ההתבגרות.

 

פנאתנייקוס אתונה (8-10) – FC ברצלונה לאסה (10-8)

לא בטוח שפסקוול דמיין לעצמו לאחר שפוטר מברצלונה שחצי שנה אחר כך הוא יארח כפייבוריט את הקבוצה שהראתה לו את הדלת. אז אמנם נכון, פאו טובה יותר ובמיקום גבוהה יותר, אבל בשבועות האחרונים ברצלונה משתפרת ועוד לא הזכרנו את פאברני.   כן כן וויטור פאברני מסתמן כמשיח של ברצלונה, כאילו שבישיבת הנהלת היורליג האחרונה תחת הסעיף 'זריעת מלח על אוהדים אבל בעיקר על אוהדי מכבי' החליטו לביים איזו סצנה מחרידה במיוחד.

אז מה קורה? בפאו ארבעה שחקנים קולעים בספרות כפולות, מיי' ג'יימס עם 12 'לאת'ס עם 12.5, רירס עם 11.9 וכריס סינגלטון שקולע גם הוא בספרות כפולות אך לא יתלבש הערב. הפוטנציאל ההתקפי של פאו ידוע כעת כשגם ג'נטילה ממתין על הספסל. בברצלונה אין יותר מידי חידות מלבד פבראני שקלע 28 והוריד 8 כ"ח בשבוע שעבר. המצ' אפ בינו לבין בורוסיס המאכזב יהיה מעניין מאוד ולדעתי ייצור התעלות של אחד מהשניים. פאו קולעת ארבע נקודות יותר מבארסה העונה ומחזיקה במאזן ביתי מדהים של 1-8. הנתונים הללו מול המאזן החוץ של בארסה שהפסידה בתשעת משחקי החוץ שלה שבעה משחקים, גורמים לי להמר על פאו ועל הנקמה המתוקה של פסקוואל.

באסקוניה וויטוריה (7-11) – הכוכב האדום בלגראד (8-10)

איזה משחק. הקבוצה החמה באירופה מגיעה להתארח אצל זו שרוצה פיינל פור אבל מגמגמת לאחרונה במשחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות במאבקי המיקום בשמינייה הראשונה.

הכוכב האדום היא הקבוצה הכי קבוצתית באופיה שראתה אירופה זה זמן רב וקשה לדבר עליה דרך שחקנים בודדים. ניזכר שהקבוצה הזו ממוקמת במקום השביעי, שהיא קבוצת ההגנה הטובות ביורוליג שסופגת 73.4 בממוצע, שפעם אחר פעם היא מנצחת קבוצות טובות בהרבה ממנה על הנייר. שימו לב לרשימת היבול בשבועות האחרונים: צסק"א ריאל, פנר… אז  למה שלא נוסיף לרשימה איזו קבוצה באסקית אחת?

בבאסקוניה הפסידו בשבוע שעבר בשלושים הפרש לאולימפיאקוס ולדרושאפקה שבוע קודם לכם וחשים את לחץ היציאה אל מחוץ לרביעייה הראשונה. לארקין עדיין מוביל את הקבוצה בנקודות ונעזר בוויג'טמן, בבבואה ובשנגלייה, אך כעת לא נראה שזה מספיק והקבוצה זקוקה לברניני. הקבוצה אמנם קולעת 80 נקודות למשחק, לא רע בכלל, ועדיין, מול הכוכב היא עלולה לרדת מזה בהרבה. דווקא משום כך באסקוניה יזדקקו להגנה טובה ולהתעלות התקפית מיוחדת. משחק ששווה מעקב.

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מעולה לביא. אני מת על הכוכב האדום. איזו קבוצה מרשימה.
    יחד עם דרושפקא הן שתי הקבוצות שאני מעודד במפעל.

  2. אחלה של פריוויו כרגיל…
    מכבי מגיעה למשחק דלילה בעמדות הפנים הרבה יותר מגלא. צירבס חתם בבאיירן ומילר שב להיות פצוע. תכל'ס, גם לי היה נמאס אחרי שלושה שבועות במכבי הנוכחית. מכבי למעשה מגיעה רק עם אייברסון וראד כשחקנים ראויים שמורגלים לשחק בעמדות 4-5 ויסלח לי ג'ו אלכסנדר. נראה שעל אף ההכרזה של בגאצקיס כשהגיע "שויקטור ראד לא אמור לשחק סנטר" נראה אותו משחק שם לא מעט דקות. גם פניני כנראה יקבל תפקיד משמעותי יותר הערב ומכבי מייחלת לדווין סמית' שישוב לכושר סביר.
    הימור שלי: גלא ממשיכה את הצלילה של מכבי ומנצחת בחד ספרתי גבוה, בכיכובו של השחקן הישראלי הטוב ביורוליג- אלכס טיוס.
    קאזאן-פנר משחק שקול שאני מאמין ומקווה שיילך לטורקים. החיסרון של אודו מאפשר לדאטומה להמשיך את השיפור שלו מהשבועות האחרונים אחרי פתיחת עונה חלשה.
    זלגיריס-צסקא- הלאה
    באסקוניה-הכוכב אני הולך עם הספרדים. למרות הניצחון בנוקיהו בשבוע שעבר, הבלגרדים טובים בהרבה בבית, הבאסקים גם כן. הבאסקים מארחים ונלך עליהם. נקודה חשובה: שאנגלייה נפצע והוא בחוץ לחודש. זה מחזק את הנקודה שלך לגבי ברניאני.
    פאו-ברצלונה- איכשהו לא מתעסקים מספיק בפאו והיא לא מצליחה לייצר יציבות מספקת. אבל הצירוף של ג'נטילה והעונה הטובה של האמריקאים שלהם וקלאתס נותנים להם קבוצה חזקה. לא רואה סרט שהם מפסידים בבית לברצלונה. לגבי פבראני, יניב גרין קלע בבכורה שלו ביורוליג 24 נקודות. מאז הוא לא התקרב לזה. אני מאוד אופתע אם פבראני יהפוך לכוכב העונה ביורוליג. גם במורסיה (או מנרסה?) הוא נתן בערך 9 נק' ו5 ריב' למשחק. חושב שלצפות ממנו ליותר מזה בממוצע, זה מוגזם.
    ואני בכלל לא אצפה הערב כי אהיה בארנה במשחק הכי חשוב של הפועל בשלב הזה. יאלללה הפועל!!!

    1. כרגיל התגובות שלך נהדרות. תודה!
      וחשוב מאוד העדכון על שנגלייה.
      לגבי פאברני, תאמין לי שאני מאוד לא רוצה לראות אותו מככב פתאום, איפה זה יעצור? טבק מתמנה לאמן הפועל תל אביבי ולוקח אליפות? צירבס MVP של הפלייאוף בגרמניה? אמבקווה ומילסאפ מאחדים כוחות באיזו קבוצת יורוליג ומביסים את מכבי בבית?

  3. מעולה לביא תענוג לקרוא את הטורים שלך. אני חושב שפבראני קלע 18 נקודות ולא 28 שזה עדין הופעת בכורה מרשימה מאד.
    פנרבחצ'ה אולקר מפתיעה אותי לרעה השנה. היא מאד לא יציבה ונראה שעדיין לא מצאה את החיבור שלה העונה, למרות שכשמדובר באוברדוביץ רוב הסיכויים שנראה את הקבוצה מתחילה להדק את הרוטציה ומשתפרת ככל שהעונה תתקרב לרגעי ההכרעה שלה.
    מכבי אוי מכבי. מה עוד נותר לומר שלא אמרו עד כה… התחושה שלי היא שאם לא יהיה ניעור רציני בקיץ גם בקרב ההנהלה המועדון רק ימשיך להידרדר.
    בסקוניה- הכוכב שתי קבוצות שמפיקות מעצמן הרבה מעבר לתקציב ומצליחות גמעט כל שנה לבנות תלכיד מנצח. אני מניח שיהיה צמוד אבל בבית קשה להמר נגד בסקוניה.
    המשחק המסקרן ביותר הוא פאו- ברצלונה שתי יריבות ותיקות שכבר היו ביניהן סדרות הצלבה רוויות מתח ועצבים. פאו נראית טוב יותר ובבית היא פייבוריטית ברורה.

  4. לביא כל הכבוד על ההתמדה.
    פנרבחצה תנצח בקאזן וצסק"א תביס בליטא.
    …עד המחצית חשבתי שאת הקבוצה המפורקת של גלא מכבי תנצח …אבל מכבי של השנה זה עניין לפסיכאטרים.
    הכוכב עם רצף מרשים ומדהים אבל באסקונה מקבוצות הבית הטובות במפעל והיא תעצור את הרצף של הכוכב הסימפטית.
    פאו ברצלונה קרב של ממש וההזדמנות המעשית אולי האחרונה של ברצלונה לפיינל 8 .
    תחשותי שרייס ייתן תצוגה וברצלונה תישאר בתמונת טופ 8 עם ניצחון גדול באתונה.

    1. מכבי הפסידו ב39 הפרש לגלאטסריי.העונה האירופאית הכי גרועה של מכבי שראיתי.אפילו שנה שעברה שהייתה גם בושה לא היו תבוסות כאלו ליריבות שעל הנייר נחשבות חלשות ממכבי.

  5. משחק בושה למכבי…העונה= שפל, חושך, כלום
    נקודות אור- ניצחון בית על פנרבחצ'ה וניצחון חוץ על אולימפיאקוס
    העונה הבאה- ירידה חדה ברווחים מחסויות ומנויים (בלי קשר למה יקרה בעונה הבאה מבחינת משחק)
    תחילת שיקום בעונה הבאה:
    וויצ'יץ' מתפטר/ מפוטר, כל הבעלים מורידים את ההתערבות שלהם לאפס
    משחקי מכבי- ליגה ישראלית ויורוליג- בערוץ 1/ התאגיד החדש
    שחקנים ישראלים- עבו שבנוער- חותם לפחות 3 שנים ונשלח להשאלה לגליל/ חולון. והישראלים הנוספים שהם אופציה להתחזק- בלייזר (מחיפה) דוסון (ראשל"צ) ומשעור (הרצליה), מי שיבחר את הישראלים הוא המאמן
    מאמן- מקבל חוזה ל3 שנים לפחות מיליון דולר לעונה- צריך לפנות ל- אופציה 1 ראדוניץ' הכוכב האדום, הוא מסיים חוזה/ ברצוקאס יש סיכוי שיפוטר מברצלונה/ טארקניירי ניראלי גם מסיים חוזה/ שרף חופשי
    המאמן יבחר את השחקנים.
    הצבת יעדים- היעדים לעונה הראשונה של התהליך צריכים להיות בארץ- כל התארים ויורוליג- הצלבה ממקום נמוך (יותר מזה- בונוס)
    אם זה לא יקרה – שחזור של העונות האחרונות עד שהבעלים עוזבים את הקבוצה ובעלים חדש יניע את התהליך.

    1. 1. הבעלים לא יקחו צעד אחורה ויודו בטעויות שלהם, סיכוי קלוש שזה יקרה.
      2. מכבי כנראה שוב תחליף את כל הסגל הזר.
      3. ישראלים – לא ימהרו לחתום (בתקווה) כי ראו מה קרה עם יבזורי וקודמיו וגם יבינו שבכל מקרה יביאו זרים על העמדה שלהם.
      4. מכבי עדיין תקבל בוכטה של כסף כי הם משחקים ביורוליג וגם האוהדים כל שנה אופטימים מחדש. אולי יאבדו פה ושם חסויות אבל דריקס (אולי היחידי שמצליח במערכת הזו). עושה אחלה עבודה בלמלא את השורות.
      5. מאמן – אחרי כל מה שקורה פה אני חושב שאין ברירה למאמן ישראלי שיתנו לו לעבוד. אם בוחרים אירופאי שיתנו לו מהתחלה לבנות את הקבוצה (מה שלא יקרה) לפי ראות עיניו.
      6. מה שנשאר מהעונה והסגל של מכבי יפיק לתארים בישראל (לא בטוח שיקחו אך עדיין יאיימו) כי לפחות ברמת הישראלים ואפילו הזרים הסגל הזה אמור להיות רמה מעל הליגה. אני חושב שרק ירושלים באמת מאיימים עליהם.
      7. בתסריטים הכי ורודים שלו אדלשטיין לא יכל לקוות לכזו רמה של מכבי.

  6. ירושלים נראית נהדר מול זניט. מדהים איזה הבדל בין הקבוצות. ירושלים נראית מחוברת מאד. כל שחקן יודע את תפקידו. ירושלים מנצחת כל משחק חשוב ובדרך לסגור את ההפרש מהשבוע שעבר

    1. יופי של עונה שעוברת מתחת לראדר.
      הם יצליחו לשבור את תקרת הזכוכית של השלב הזה ומשם והלאה אני מקווה שימשיכו. אבל גם אם לא, זה ציון דרך חשוב.

  7. בתמונה של הפוסט שמת את אנטה זיזיץ', הוא יכול להיות האס של דרושפקה העונה.
    מההתחלה אמרתי שחסר להם כוח אש בפנים והוא מביא מזה המון, גם נקודות גם ריבאונדים, גם הגנה גם מסה וגם מכווץ את ההגנה בשביל לסדר מבטים נוחים לקלעים שעליהם בנויה דרושפקה.
    לדעתי עד עכשיו זאת החתמה מצוינת, ואם ינצחו את אפס (מינוס 4 במחצית במשחק הפכפך) יפתחו פער של 3 משחקים ממקום 9 ויכולים אפילו להילחם על ביתיות בהצלבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט