אירועי דיומא – 23.01.2017/מתן גילור

כדורגל:

אליפות אפריקה – בית B – מחזור 3

21:00 סנגל-אלג'יריה – שידור בערוץ 5+ (56). סנגל מוליכה את הבית עם 6 נקודות והבטיחה את המקום הראשון בבית ואת מקומה בשלב רבע הגמר. אלג'יריה, שנחשבה לאחת המומעדות המרכזיות לזכייה, אם לא המרכזית שבהן, סיימה בתיקו עם זימבבואה והפסד לטוניסיה. כדי לסיים במקום השני היא חייבת לנצח את סנגל ולייחל לניצחון של זימבבואה על טוניסיה בהפרש שערים זהה או נחות.

21:00 זימבבואה-טוניסיה. לזימבבואה נקודה בודדת וכדי להעפיל לשלב רבע הגמר היא צריכה לנצח לוקוות שאלג'יריה לא תנצח את סנגל או שתנצח בהפרש שערים נחות. לטוניסיה מספיק תיקו כדי להבטיח את מקומה בשלב רבע הגמר, הואיל ויש לה 3 נקודות, לאחר ניצחון על אלג'יריה והפסד לסנגל.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 15

19:20 הפועל גליל/גלבוע-מכבי חיפה – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). גלבוע קבוצה בהתרסקות וכבר ירדה למקום האחד לפני האחרון, אחרי שמאז הניצחון על מכבי ת"א היא הפסידה את כל ארבעת המשחקים שלה – שלושה מהם בהפרש גבוה מ-20 נקודות. מכבי אמנם במקום השמיני שמוביל לפלייאוף, אבל כדאי להם להתעורר, כשאחרי 3 ניצחונות רצופים הגיע הפסד מביך לקרית גת, שזולת תרחיש בלתי סביר בעליל, תרד ליגה בסיום העונה.

19:25 מכבי אשדוד/באר טוביה-הפועל חולון – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). למרות שני ההפסדים רצופים, לעירוני נהריה ולמכבי ת"א, חולון עדיין במקום השני בטבלה, אך המומנטום שלילי. דגן יבזורי אמור להוסיף לקבוצה לא מעט. אשדוד בכושר סביר. אמנם גם היא הפסידה לנהריה, אבל לפני זה חיברה שני ניצחונות רצופים. עדיין מדובר על קבוצת תחתית עם מאזן הפוך משל חולון 9:5 לעומת 5:9.

 

 

 

טניס:

אליפות אוסטרליה הפתוחה – שמינית הגמר

החל משעה 05:00 החלק התחתון של ההגרלה – שידורים בערוץ יורוספורט (51).

*המלצת צפייה* גאל מונפיס-רפאל נדאל. המדורג 6 המשיך את הטורניר הטוב שלו וגבר על פיליפ קולשרייבר ב-3 מערכות.  למדורג 9 זה הלך קשה מאד. לשמחתו, במצב של 2:2 במערכה החמישית, אלכסנדר זוורב נפצע, ומשם הוא סגר די בקלות. מעניין איך הגוף שלו יגיב למשחק אינטנסיבי שלקח למעלה מ-4 שעות.

מילוש ראוניץ'-רוברטו באוטיסטה. המדורג 3 נראה פנטסטי וניצח את ג'יל סימון ב-3 מערכות. ככל הנראה הוא יסיים את הריצה היפה של המדורג 13, שגמר על דוד פרר ב-4 מערכות.

דומיניק ט'ים-דויד גופין. משחק מעניין בין המדורג 8, שחלף על פני בנואי פייר ב-4 מערכות, לבין המדורג 11, שניצח את איבו קרלוביץ' ב-3 מערכות.

גריגור דימיטרוב-דניס איסטומין. המדורג 15 ממשיך את פתיחת העונה הטובה וצפוי לנצח גם במשחק הזה. בסיבוב השלישי הוא גבר בקלות על רישאר גסקה. איסטומין המשיך להפתיע והדיח את פאבלו קארנו בוסטה ב-5 מערכות.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

      1. לא אמר שום דבר כזה. היו כמה פעמים שאמר בעבר שהוא פורש (בגלל מצבו הנפשי – סיפור ידוע), ואז חזר בו. כמו שאני מכיר אותו, אם הוא יפרוש זה יהיה בפתאומיות, בלי שאף אחד יצפה לזה.

        1. לדעתי יהיה סוג של סטיבן דייוויס – ימשיך לשחק לנצח אבל בעצימות נמוכה.
          כל עוד הוא מנצח ומגיע לשלבים מתקדמים, מקבל הרבה כסף מחסויות (מה שבטח ימשיך בכל מקרה…) ועל ההשתתפות בתחרויות אין סיבה שהוא ימשיך.
          הוא הרי הודיע לפני כמה שנים שהוא פורש ועוזב וחזר אחרי איזה שנתיים…

          1. בדיוק (ואגב זה סטיב דייויס). אחת הסיבות העיקריות שהוא ממשיך היא כלכלית, והוא הראשון שאומר את זה. הפרסים מהסנוקר יכולים להיות לא רעים (אתמול הוא זכה ב-200,000 ליש"ט), אבל הם לא מסדרים אנשים לכל החיים כמו בענפים אחרים. רוני עצמו אמר פעם שהוא נמצא בחובות, שנובעים גם מהמזונות שהוא משלם.

          2. סטיב-סטיבן… לא כזה רחוק 🙂

            וחוץ מזה שעם הבעיות אישיות שיש לו, אם הוא יעזוב את זה לגמרי הוא ישתגע ויכנס לדיכאון קליני.

          3. (כן מניח שערבבת עם סטיבן הנדרי)
            לגבי המשפט שאמרת – זה חצי נכון. הדיכאון הקליני שלו זה דבר ידוע שלא קשור בהכרח לענף. דווקא לא מעט ממה שקורה במסגרת התחרותית מסביב מגביר את הלחץ שלו וגורם לבעיות שלו לפרוץ החוצה. מה שקרה עם פיטר אבדון ברבע הגמר ב-2005 ידוע לכל. גם באליפות האחרונה בין הסיבוב הראשון לשני, הלחץ נתן את אותותיו, וזה גרם לאיזושהי התפרצות אצלו שקצת הוסתרה מאחורי הקלעים (הוא סיפר על זה אחר כך). ראו את זה רק בכך שהוא סרב ללכת למסיבת העיתונאים הקבועה אחרי הניצחון בסיבוב הראשון, ובמשחק המאד עצבני שלו נגד הוקינס בסיבוב השני, שבסופו הוא הודח.

          4. כל מה שאתה אומר נכון, אבל אני מתכוון לסכנה נוספת של ספורטאים מקצוענים –
            הספורט ממלא להם את כל העולם שלהם וברגע שהם יוצאים מזה נופל עליהם כל הזמן, הם שוקעים במחשבות ותהיות מה לעשות וזה פתח להרבה מאוד בעיות.
            כשאתה מגיע עם דיכאון קליני ובעיות אחרות זה שם אותך עוד יותר בסיכון.
            זו אחת הסיבות שהוא הוגדר כשגריר רשמי של הסנוקר ונתנו לו הרבה מאוד פעילויות ותפקידים בעיקר בשוק הסיני (מעבר לעניין הפיננסי והעניין של השם שלו)
            האיגוד צריך לדאוג לו גם אחרי הפרישה בכל מקרה. לא יכולים לתת לבן אדם כזה לשקוע בדכאונות. חייבים לשמור עליו בתעסוקה כל הזמן ולהשתמש בו.
            היום כשהנדרי, וויגינס והחברה האלה כבר כמעט לא פעילים (או לא פעילים בכלל ובטח לא ברמות האחרות) אין שחקנים אחרים שמושכים קהל כמוהו (תקן אותי אם אני טועה…)

          5. אני מניח שגם יעסיקו אותו כפרשן ביורוספורט במשרה מלאה אחרי הפרישה (הוא כבר ככה מחלטר שם לפעמים).
            לגבי מושכי הקהל: הנדרי הצנון אף פעם לא היה מושך קהל. אם כבר בתקופתו ג'ימי ווייט היה כזה (ולא סתם גם אותו מעסיקים ביורוספורט, הוא גם חבר טוב של רוני). היגינס (אליו התכוונת?) עדיין פעיל, ואפילו זכה בשתי תחרויות השנה. כמובן שמבחינת כישורים וצורת משחק אין אחד שמתקרב לרוני, אבל יש כמה שמזכירים. טראמפ הוא כנראה הכי קרוב לזה. גם מבחינת סגנון המשחק, וגם כי כמו רוני הוא פרץ בגיל צעיר.

          6. כן התכוונתי להיגינס.
            הטלפון מתקן אוטומטית איך שבא לו…
            אני פחות מתמצא במה שקורה היום עם השחקנים, אני רק יודע שהוא מתחיל להיות מוצף בסינים ושבסין הסנוקר הולך ונעשה פופולרי

      1. כן אמרתי את זה שהיה 2:0 לרעתו במערכה השנייה.
        המפתיע הוא שראוניץ' לא מצליח לשמור על ההגשה שלו גם.
        יאללה אולי עוד יש סיכוי

  1. טוב נדאל-מונפיס כרגע נראה כמו משחק בסגנון מושלם לרפא.
    ראלים ארוכים,הרבה החזרות,מעט וינרים, הבעיה שזה משחק מתיש ולא יודע כמה הרפא של היום יכול להחזיק במשחק כזה, במיוחד אחרי המשחק לפני יומיים.
    מונפיס גם עדיין לא ממש התעורר,הוא מאוד כשרוני וברגע שזה יתחיל לצאת אפשרי שהמשחק יסתבך.

    1. פוג התחתן עם ההודית אך הכומר אמר לן שהיום יום ראשון הוא הרויח יום במעבר קו התאריך הבינלאומי .
      גין פייר דיק עבר למקום הרביעי לקח קו ישר ללה סאבל בניגוד להקפה לכיוון אנגליה
      בעוד שביו המסכן תופר במהירות של קשר בודד ….דיק צפוי לטוס בעשרים קשרים ממוצע כל הדרך הביתה .

    1. נראה לי שהיה אפילו 40-0, אם אתה מתכוון למשחקון שהוא הגיש למערכה השלישית. הצליח לפתוח משחק שהיה נראה גמור.

  2. מבחינת מאצ'-אפ, לאורך הקריירה לנדאל היה יותר קשה עם המפציצים הגבוהים שהכדורים הגבוהים שלו עם הטופ ספין לא מעייפים להם את הכתף. נגד הגלדיאטורים היה לו קל. פדרר זה הפוך. את המפציצים הוא פירק, אבל בקרבות התשה היה לו קושי.

    1. הכללים בגמר שונים
      הרריטריון החשוב נסיון במעמדים האלו .
      נסיון בהתמודדות עם לחץ פסיכולוגי.
      מהבחינה הזו והשילוב עם כושר נוכחי היתרון אצל ואריניקה דוקא .
      אבל הלב והיכולת להתעלות במעמדים החשובים נוטה לכיוון פדרר או נאדאל .
      נאדאל די עייף נראה מה תהיה היכולת שלו ברבע הגמר ונדע מהם סיכוייו

  3. רפא הראה היום למה זה כבר לא אותו דבר,
    במשחק בסגנון מושלם עבורו ובשליטה מוחלטת שלו משום מקום הוא מאבד ריכוז,מתחיל לטעות ונותן ליריב לחזור למשחק מכלום.
    למזלו הצליח להתעשת בזמן ולמנוע מערכה חמישית אחרי שגם ברביעית היה בפיגור.
    הטניס בכללי עוד שם,אולי חסר לו חצי צעד מפעם,אבל זה לא הסיבה להפסדים,הוא פשוט מאוד לא יציב.
    נגד ראוניץ' יהיה משחק שונה לחלוטין,ראלים כמו היום לא יהיה, רפא יצטרך להיות מרוכז ולנצל כל חצי הזמנות לשבירה.
    כמו שנאמר פה למעלה רפא מתקשה מסורתית מול סרבים גדולים גם שאין הרבה מעבר לסרבים, לראוניץ' יש גם אחלה משחק בלי הסרב ככה שרפא בבעיה פה לטעמי,ראוניץ' בכושר מצויין,הבקאנד נראה טוב וגם התזוזה במגרש,הוא הפייבוריט במשחק,רפא יכול לנצח אבל הסיכויים נגדו.

    1. אצל וורינקה זה לא רק כושר פיזי, זה כושר מנטלי ויציבות.
      זו גם הבעיה של מונפיס, דימיטרוב, ט'ים, ראוניץ'…
      בגדול השחקנים הצעירים (למרות שוורינקה לא בדיוק צעיר) לא מספיק יציבים לאורך המשחק כדי לנצח את דג'וקוביץ' ומארי (כשהם לא קורסים לתוך עצמם) וגם קשה להם יותר לנצח את נדאל ופדרר כשהם בזון שלהם.
      ההבדל בין ה-4 הגדולה (אם סופרים עדיין את נדאל ופדרר ברביעיה הזאת) לבין כל השאר זה היכולת לשמור על רמה אחידה פחות או יותר לאורך כל המשחק.
      אנחנו רואים שפדרר ונדאל מתקשים בזה יותר ויותר ושהפיזיות כבר יותר קשה להם, אבל בגדול הם יכולים לנצח ביום נתון כל אחד מהם.
      אלא אם כן זה פדרר-נדאל ואז פדרר משקשק.

  4. ידיעה עצובה הקשורה לעולם הרכיבה והטריאתלון בארץ: דמיטרי גרבובסקי, אחד מהרוכבים החזקים שהיו כאן, נפטר היום מדום לב בגיל 31. הוא עלה לארץ מאוקראינה ב-2013. בעבר היה אלוף העולם בקטגורית עד גיל 23. גם בארץ זכה לכמה הישגים יפים בתחום האופניים והטריאתלון. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%99_%D7%92%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%91%D7%A1%D7%A7%D7%99

      1. גם זו דרך לסיים את המירוץ ..
        ותוך 23 שעות נוספות גם גין פייר דיק יאן אליס בעוד שלוש ארבע שעות ולה קלם יהיו מחוץ למירוץ…
        רקלסיום הדיווח עבור גרמי המירוץ הסתיים ב 78 ימים שש שעות ארבעים דקות ועוד קצת … ברוו .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט