אירועי דיומא – 21.01.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

אליפות אפריקה – בית D – מחזור 2

18:00-גאנה-מאלי (ספורט 5). נבחרת גאנה, למרות הניצחון על אוגנדה במחזור הראשון, היתה רחוקה מלהרשים. בנוסף, לאברם גרנט יש כאב ראש הנובע מפציעתו של המגן באבה רחמן, כזו שגמרה לו את הטורניר. מאלי שמנגד עשתה כנראה את שלה בתיקו מול מצרים, ועשוייה להסתפק בתוצאה דומה גם מול חניכיו של גרנט.

21:00-מצרים-אוגנדה (ספורט 5). מצרים הגיעה עם לא מעט ציפיות לאליפות, אך אם לשפוט מהתיקו המאכזב במחזור הראשון מול מאלי, הן היו מוגזמות. היא עדיין תהיה פייבוריטית מול אוגנדה, שתנסה גם הפעם לא להפסיד כפי שעשתה מול גאנה.

פרמיירליג – מחזור 22

14:30-ליברפול-סוונזי (ספורט 2). ליברפול בתקופה מגמגמת מבחינתה, כאשר מלבד הניצחון על פלימות' מהליגה הרביעית בגביע, היא נמצאת בבצורת ניצחונות ארוכה. התיקו האחרון מול היונייטד כבר הוריד אותה למקום השלישי, והרחיק אותה עוד מצ'לסי המובילה. נראה שהעומס, הפציעות וכעת גם החיסרון של מאנה שבאליפות אפריקה, נותנים את אותותיהם. בכל זאת, היא אמורה לזכות במלוא הנקודות מול נועלת הטבלה היום.

17:00-סטוק-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 2). רצף הנצחונות המצויין של היונייטד נעצר בתיקו במשחק הקשה מול ליברפול. עדיין, השדים האדומים לא יתלוננו על התוצאה, שהגיעה עם שער השוויון של זלאטן, לאחר שפיגרה רוב המשחק. הקבוצה תתמודד היום עם סטוק החלבית, קבוצה המנצחת את הקבוצות החלשות ממנה ומפסידה לאלה החזקות. יונייטד הצפוייה לחדש את רצף הנצחונות, כבר חושבת על העונה הבאה, כך התברר עם הפרסום על החתמתו הצפוייה של אנטואן גריזמן.

*המלצת צפייה* 19:30-מנצ'סטר סיטי-טוטנהאם (ספורט 2). הפרמיירליג מביאה לנו לפחות משחק גדול אחד כל שבוע, והפעם זהו המשחק. סיטי חטפה תבוסה משפילה 4:0 לאברטון במחזור הקודם, תבוסה שהותירה אותה מחוץ לארבע הראשונות. נראה שאין זכר לקבוצה ששלטה בליגה במחזורים הראשונים, ואפילו פפ גוארדיולה המאמן כבר הודה שהאליפות אינה בהישג יד. כזכור, זו הייתה טוטנהאם שהנחילה לסיטי בסיבוב הראשון את ההפסד, שבישר על סיום השליטה של האחרונה בליגה. התרנגולים נמצאים בכושר אדיר, עם ששה נצחונות רצופים, והם שמחים להגיע למשחק מהמקום השני, כאשר היריבה נמצאת במצב המנטלי הרעוע בו היא נמצאת.

ליגת העל – מחזור 19

16:00-הפועל קרית שמונה-מכבי חיפה (ספורט 1). הריצה היפה בצמרת של קרית שמונה נעצרה בחריקת בלמים עם התבוסה המביכה במחזור האחרון לסכנין. הקבוצה הצפונית תנסה לשים את המשחק מאחוריה בבית מול מכבי חיפה, קבוצה שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה שהיא בתקופה טובה. צמד ההפסדים הביתיים למכבי פתח תקווה, בליגה ובגביע, המשיך את התקופה העגמומית של חיפה – עם נקודה אחת מארבעת משחקי הבית האחרונים. הירוקים נמצאים בתקופה של מהפכה בסגל, וכעת סגרו עם הקשר הקוסוברי אניס אלושי והחלוץ הנורבגי פיטים עזמי. עדיין הקבוצה מגיע בהרכב חסר למדי למשחק, בעקבות פציעות והרחקות, מה שהופך את היריבה לפייבוריטית.

18:00-הפועל אשקלון-הפועל ת"א (ספורט 1). דומה שהפועל ת"א, לאחר עונש הפחתת הנקודות, השלימה עם מר גורל הירידה בתום העונה. ההפסד בדרבי (השלישי ברציפות) התאפיין במשחק ברוטלי של האדומים, דבר המעיד על סוג של ייאוש. אם זה לא מספיק, היריבה היום אשקלון, יריבה ישירה למאבק נגד הירידה, זכתה בניצחון נדיר במחזור האחרון נגד רעננה, מה שסיבך את התל אביבים עוד יותר. האשקלונים ינסו לצרף ניצחון נוסף לזה הקודם, דבר שלא עשו עדיין העונה, ולא בטוח שתהיה להם עוד הזדמנות לעשות זאת בהמשך.

18:00-הפועל חיפה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). מפגש בין שתי קבוצות בתקופה לא טובה. הפועל חיפה כבר עם שני הפסדים רצופים. עדיין, זה מתגמד לעומת הצניחה החופשית בה נמצאת רעננה, עם ארבעה הפסדים רצופים, שהביאו אותה מאיזור הצמרת לאיזור התחתית. שתי הקבוצות התחדשו בשחקני חיזוק – חיפה בעדן בן בסט, ורעננה בשמעון אבוחצירא וביובל שבתאי.

20:30-מכבי פ"ת-הפועל ב"ש (ספורט 1). משחק צמרת מבטיח. באר שבע ניערה את התקופה המהוססת מעליה ללא נזק גדול מדי בטבלה, וחזרה לנצח בליגה. האלופה התעסקה השבוע בעניינים שמחוץ למגרש, כמו ההתנהגות של מאור בוזגלו או בחיזוק הסגל בניב זריהן. מכבי פ"ת היא אחת ההפתעות הנעימות של הליגה העונה – העבודה השקטה של המאמן קובי רפואה נושאת פירות, והקבוצה כבר מאיימת על המקום השני. בסיבוב הראשון ב"ש הנחילה לפ"ת תבוסה של 5:0, וקשה להאמין שזו תהיה התוצאה גם היום.

סרייה A – מחזור 21

21:45-מילאן-נאפולי (ספורט 1). אחלה משחק צמרת. מילאן, נמצאת בתקופה מגומגמת עם שלושה תיקו בארבעת המשחקים האחרונים, האחרון לאחר חזרה מפיגור 2:0 מול טורינו. נאפולי לעומתה טיפסה למקום השלישי לאחר שני נצחונות רצופים. משחק בו אף תוצאה לא תפתיע.

לה ליגה – מחזור 18

14:00-אספניול-גרנאדה (ONE). האחות הקטנה של ברצלונה, המארחת את המשחק, פייבוריטית נגד קבוצתו של אצילי (כרגיל לא ידוע אם ישחק או לא), הממוקמת במקום הלפני אחרון.

17:15-ריאל מדריד-מלאגה (ONE). המכונה הלבנה של ריאל מדריד נעצרה בשבוע האחרון. אחרי רצף ארוך של נצחונות, אלופת אירופה הפסידה לסביליה בליגה ולסלטה ויגו בגביע. למזלה היא עדיין במקום הראשון עם כרית נוחה בליגה, ועם אפשרות לחזור מהפיגור בגביע במשחק הגומלין. עוד יותר למזלה, הקבוצה שממול נמצאת בכושר ירוד, והתקרבה לתחתית עם שלושה הפסדים רצופים.

21:45-ויאריאל-ולנסיה (ONE). גם המנוע של הצוללת הצהובה נעצר בשבועות האחרונים עם חמישה משחקים רצופים ללא נצחון, ואיבוד גובה בצמרת. עדיין היא תהיה פייבוריטית מול ולנסיה שממול, שלמרות הניצחון על אספניול, נמצאת בדיוק מעל הקו האדום.

ליגה צרפתית – מחזור 21

21:45-נאנט-פ.ס.ז' (ספורט 5). הרכש החדש של פ.ס.ז', יוליאן דרקסלר, פרע שטרות כבר במשחקו הראשון, כאשר כבש את שער הניצחון מול ראן במחזור האחרון. עם הניצחון, האלופה התקרבה עוד מעט לצמרת, לאחר המעידה של ניס במשחק האחרון. היריבה היא קבוצת מרכז טבלה הנמצאת בתקופה מצויינת, עם ארבעה נצחונות רצופים.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 15

18:15-עירוני נהריה-הפועל ירושלים (ספורט +5). הפועל ירושלים עשתה את שלה בשני המחזורים האחרונים, לאחר שהביסה את קרית גת וגליל החלשות בליגה. ביורוקאפ, לעומת זאת, היא ספגה תבוסה צורמת מידי זניט, כזו העשוייה לפגוע בסיכוייה לסיים בראשות הבית כפי שרצתה. נהריה בתקופה האחרונה מגשימה את הציפיות ממנה מתחילת העונה עם ארבעה נצחונות בחמשת המשחקים האחרונים. צפוי משחק שקול ומהנה.

20:15-מכבי ראשל"צ-מכבי קרית גת (משולב בספורט 5). ראשל"צ מפסידה כבר שני משחקים רצופים צמודים. הקבוצה, החסרה את שון דאוסון הפצוע כבר תקופה ארוכה, נואשה מההמתנה להחלמתו בזמן הקרוב, וכנראה תחתים שחקן זר על המשבצת שלו. קרית גת זכתה לניצחון נדיר על מכבי חיפה במחזור הקודם, אך היא עדיין במקום האחרון וצפוייה להפסיד היום לאלופה.

21:00-מכבי ת"א-הפועל ת"א (ספורט 5). כמו שזה נראה כעת, מכבי ת"א קרובה להתמקד בליגה לאחר ההופעות המאכזבות ביורוליג. הצהובים מובילים בבטחה את הליגה לאחר הניצחון על חולון, ניצחון שהושג בין השאר בזכות יכולת טובה של גל מקל. מכבי תפגוש שוב את רמי הדר היום, אך הפעם מהצד השני של המתרס. הפועל ת"א תחת המאמן זכתה לשני נצחונות רצופים לאחר ארבעה הפסדים רצופים, ולפחות נכון לעכשיו, נראה שהשינוי על הקווים השיג את המטרה.

אופניים:

טור דאון אנדר – קטע 6:

כפי שהיה בקטע הטיפוס הקודם, ריצ'י פורט הראה עליונות על שאר המטפסים, כאשר פרץ קדימה בטיפוס המסכם לגבעת ווילונגה וזכה בקטע 5. פורט הקדים את נתן האס ואסטבן צ'אבז ב-20 שניות. האוסטרלי למעשה הבטיח את זכייתו במירוץ, כאשר הוא מוביל במיקום הכללי על צ'אבז והאס בזמנים של 48 ו-51 שניות בהתאמה. השליטה האוסטרלית במירוץ הזה מוחלטת, כאשר פורט זוכה בשני קטעי הטיפוס בעוד קיילב יואן זוכה בכל קטעי המיאוץ.

קטע 6, הקטע הסוגר של המירוץ, הוא קטע ספרינט קצר ושטוח באורך 90 ק"מ, במסלול של 16 הקפות בתוך רחובות אדלייד. לקטע לא אמורה להיות השפעה על זהות הזוכה במירוץ, אלא כמו בקטעים המסיימים של גראנד טורים, הוא מהווה יעד לניצחון עבור המאיצים, כמו יואן שינסה לסמן עוד וי על חגורתו העמוסה לעייפה. הקטע צפוי להתחיל בשעה 5:00 בבוקר שעון ישראל ולהסתיים בסביבות השעה 7:00. לינק לצפייה.

סנוקר:

טורניר המאסטרס – חצי הגמר:

טורניר המאסטרס ממשיך לא לאכזב, ושלב רבע הגמר לא יוצא דופן כאן. אתמול ראינו את בארי הוקינס מפגין שוב סנוקר מרשים, והקורבן הפעם היה מארק סלבי. הוקינס ניצח את אלוף העולם בצורה משכנעת, ולאחרון לא תהיה הזדמנות להשלים את הטריפל קראון בשנה הקלנדרית הנוכחית. במשחק השני מחץ ג'ו פרי את דינג ז'ונווי 6:1, תוך כדי הפגנת סנוקר התקפי ובטוח בעצמו. פרי הוא שחקן וותיק (25 שנה בענף), המשחק בתקופה האחרונה את הסנוקר הטוב בחייו, ולהוקינס שיתמודד מולו היום תהיה לא מעט עבודה.

היום, במשחק הראשון של חצי הגמר אנו צפויים לקרב מהנה עד מאד בין רוני אוסליבן למארקו פו. למרות שאלוף העולם חמש פעמים תמיד ייחשב בעיני הרוב כפייבוריט במפגש מהסוג הזה, הרי שלפחות לפי היכולת שהציג עד כה, דווקא ההונג קונגי צריך להיות זה שיתקדם לגמר. במשחק השני יתמודדו בארי הוקינס וג'ו פרי, אותם ראינו אתמול. משחקי היום:

15:00-רוני אוסליבן-מארקו פו (יורוספורט 2, ניתן לראות כאן)

21:00-ג'ו פרי-בארי הוקינס (יורוספורט)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה דוד.
    מכבי עם הרכב טלאים. גם אני חושב שק"ש ינצח.
    זוורב לקח את הראשונה ונדאל שבר בשניה. יש לי הרגשה שהולכים ל-5 מערכות.

  2. זברב ב2-1 במערכות,
    רפא נראה רע, משחק יותר מדי הגנתי,
    הוא לא יכול להתפלל שזברז יחטיא כל נקודה, ככה הוא לא ינצח.

  3. יום גדוש, תודה על הסיקור.

    עוד לא יצא לי להתחבר לאליפות אפריקה – מישהו ניסה?
    בד"כ המשחקים מאכזבים, למרות המון שחקנים מצוינים.

  4. יופי נדאל! יאללה מת לקרב קלאסי בין פדרר לנדאל. אני מתגעגע לימים הטובים של הטניס. לפני כל הרובו-דג'וקוביצ'ים

  5. אם אתה משחק מול נדאל כדאי שתדע להתמודד עם 5 מערכות ונקודות של 30 החזרות. איזה שור המאיורקני. מת עליו

  6. איזו מערכה חמישית! זה הטניס שאני יכול לראות שעות. דג'וגוביץ' והחברים הטאווילים שלו גרמו לי לא לראות טניס במשך כמה שנים.
    וואמוס נדאל תראה להם מה זו קלאסה.

  7. ונדי גלוב
    גרמי ביו 341 מייל מהסיום מיקום 48 צפון 9 מערב מתקדם ב6 קשרים
    המערכת לחץ נמוך המזינה את הרמה ממערב בורחת צפונה והרוחות חלשות מאד .
    לגרמי נותרו עוד בסביבות 40 שעות לסיום כאשר ממשיך מאחוריו במקומות 4 עד 6 במרחק 1500 מייל מהסיום מרוחקים 11 מייל זה מזה

    כיןלה קאם מתקדם לאט כרגע יאן אליס מתקדם 15-16 כיוון 44
    גין פייר. דיק 16 עד 17 כיוון 50 .
    דיק נראה הכי טוב כרגע .

      1. בכיף תוכל לספר לנו קצת על דיק ההסטוריה שלו כשייט מהיכן החל מה הנקודות החזקות שלו הוא מרשים עכשיו ולא בפעם הראשונה במירוץ.

  8. גין פייר דיק ממוקם במערב בגבול הלחץ גבוה עם הנמוך המערכת מתקדמת לצפ מז דיק הכי מהיר מהשלישיה ומסתמן בכלל כתגלית של המירוץ הזה .
    מיקומו כרגע 38 צפון 44 מערב .

  9. יאן אליאס מעט מזרחית לדיק ומעט דרומה די מהיר מסתמן כשייט טקטי והשלישי שהוא במקום 4 כרגע מסתמן כזהיר מאד או שיש לו תקלה.

  10. יופי של ניצחון לנדאל במשחק לא קל בכלל! נדאל התחיל את עונת 2017 מצוין אבל מחכה לו משןכה קשה מאוד בדיות מונפיס! מונפיס זה בערך השחקן השנוא על נדאל! למה? כי נדאל לא טוב נגד שחקנים שאוהבים לקצר נקודות ובנוסף מונפיס של לו כפתור זון ברגע שהוא רואה את נדאל.

    1. אם רק הוא לא היה כזה לא יציב…
      החליף בשנה שעברה (אפ רני זוכר נכון) מאמן שקצת סידר לו את הראש וגרם לו להפסיק לעשות כל הזמן הצגות.
      היו לו נקודות מטורפות אבל זה לא השתלם לו בדרך כללל

  11. ואולי גם של תחרות, דברים שרואים ממנו כל הזמן. באמת שחקן מרגש ויש מצב שפייבוריט בגמר. 97% הטבעה היום, די מושלם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט