טור הערב של מל: סוף סוף ליגת "D" בפוטבול (PDFL)

 

(לוגו כבר יש להם: PROFESSIONAL DEVELOPMENTAL FOOTBALL LEAGUE)

משחק הגמר באליפות המכללות בפוטבול בין קלמסון ואלבאמה זכה לרייטיג גבוה ביותר בטיווי, והיווה הוכחה נוספת לדבר שאנחנו יודעים: קולג' פוטבול הוא מגה-ביזנס המגלגל מולטי מיליונים, ובגלל ההכנסה האדירה, למכללות ישנו מספיק כוח להשפיע בעזרת קונגרסמנים, סנטורים, ו-ALUMNI על ה-NFL לא להרשות לבוגרי תיכון להיכנס לדראפט עד שבוגרי התיכון בני כיתתם יכולים להירשם לדראפט, ז"א רק בשנת הסניור במכללות – 4 שנים אחרי התיכון.

מה קורה עם שחקני תיכון מצויינים שאין להם את הציונים להתקבל למכללה? בד"כ "מוצאים דרך" להכניסם, ובמקרים הקיצוניים ביותר הם הולכים לג'וניור קולג' לשנה אחת ואז 'מתחמלים' כניסה למכללה. אני לא מדבר על מכללות IVY LEAGUE או מכללות בסדר גודל אקדמאי כסטנפורד או דיוק, אבל לאוניברסיטת אלבאמה בוגר תיכון מאלבאמה שהוא שחקן פוטבול עליון יתקבל לאוניברסיטה בדרכים מוזרות, אפילו שאונ' אלבאמה תישבע שכל שחקניה סטודנטים 'כשרים'..

מה הסיבה ששחקני פוטבול מצויינים שאין להם יכולת אקדמאית, אבל מלבד זה הם בריאים בנפשם ובעלי אינטיליגנציה הנחשבת בגדר הנורמליות בעקומת הפעמון יצטרכו לחכות 4 שנים לפני שהם יכולים לשחק ב-NFL? זהו אי-צדק משווע. בבייסבול (או כל ספורט אחר מלבד פוטבול וכדורסל) אין כל חוק המונע משחקני תיכון להפוך מיד למקצוענים.

היו נסיונות מצד ה-NFL והמכללות להצדיק את החוק באומרם שצעיר בן 18 אינו חזק מספיק ומפותח מספיק לסבול את האגרסיביות והמסה של ה-NFL. בקשר לכך הייתי רוצה רק להזכיר להם שהשנה האופנסיב ליין של אוניברסיטת נוטר-דאם היה הגדול והכבד מכולם, כולל כל קבוצות ה-NFL, וחלק מהליין היו פרשמנים ישר מהתיכון.

הצעד הראשון להתגבר על החוק הבלתי מוצדק הזה נעשה סוף סוף אחרי שנים על גבי שנים של נסיונות שונים.

ביולי 2018 תיפתח "DEVELOPMENTAL LEAGUE" שמטרתה "אינה להתחרות עם ה-NCAA על שחקנים", אלא "ליגה שתאפשר לבוגרי תיכון שאינם מעוניינים, יכולים, או מוכנים ללימודי מכללה, לשחק פוטבול מאורגן, ולהשתכר משכורת התחלתית של $50,000 לעונה בזמן שהם משחקים".

לליגה עצמה יקראו PACIFIC FOOTBALL LEAGUE ולא יהיה לה כל קשר ל-NFL. למעשה הבוקר כבר נשמעו קולות ב-NFL נגד הליגה הזאת, אבל היא עומדת להיפתח על אפם ועל חמתם.

כמות גדולה מאד של שחקני NFL וותיקים כתבו היום בטוויטרים שלהם, "סוף-סוף!". ג'ים בראון, מגדולי העבר, כתב ש-"זהו צעד הכרחי עבור מספר גדול מאד של צעירים ומשפחותיהם שלימודי מכללה אינה האופציה המתאימה והנכונה עבורם".

הליגה תיפתח עם 4 קבוצות שבכל אחת יהיו כ-50 שחקנים שתשחקנה 8 משחקים כל אחת בחודשי יולי ואוגוסט. הליגה תשחק בחוקי NFL ומאמניה יהיו מאמני NFL לשעבר. התכנית להגדיל את מספר הקבוצות ל-8 ב-2019. הווה אומר כ-400 שחקני פוטבול המתאימים לדעת הסקאוטים להתפתח לשחקני NFL וש-CALCULUS או מיקרו-ביולוגיה, ואפילו חינוך או כלכלה או תורת המחשבים לא מעניינים אותם, ימצאו דרך אחרת, הגונה וישרה, ושתכניס להם ולמשפחותיהם משכורת שתתחיל ב-$50,000 ותעלה עם התפתחות הליגה, ואז פרסומות ו-ENDORSEMENTS שיהיו מורשים ויוסיפו למשכורתם, עד שיגיע הזמן לדראפט של ה-NFL.

לדעתי זוהי התפתחות מצויינת. אלף, היא – לראשונה אי פעם – נותנת אפשרות בחירה לבוגר תיכון אם ללכת ללימודי מכללה או להתחיל מיד חיים מקצועניים של שחקן פוטבול, ובית, זהו צעד גדול וחשוב שלדעתי יכריח מכללות להתחיל לשלם לשחקני הפוטבול שלהם.

 

********************************************

Here are the basics:

• A four-team league based in Southern California. Each 50-player team will be owned/employed by the league, not individuals.

• Players can participate only in their first four years out of high school. This is an alternative to college. While the NFL still requires a draft-eligible prospect to be three years removed from his final year of high school, Pac Pro will allow players to join right out of high school, or after a year or two at a major college, junior college or whatever.

• Total compensation is about $50,000 per season. There is also full worker’s comp and, among other things, a tuition reimbursement at a community college should a player choose to use it in the offseason.

• Six regular-season games and two rounds of playoffs, so teams will play seven to eight games.

• The season runs each Sunday in July and August, finishing before the start of the opening of the NFL and college campaigns.

• Each team will have eight full-time coaches with pro and college experience, plus about eight part-time assistant coaches.

• Play will be pro-style, and based on development and evaluation. For instance, there will be no spread offenses. Quarterbacks will take snaps under center, need to call plays in the huddle and identify defenses at the line of scrimmage. There will be a premium put on one-on-one plays to get viable tape. For example, perhaps rules that prohibit crossing routes for receivers.

• Every player will play. While games will be competitive, with small rosters and brief seasons there will be snaps and opportunities for everyone, particularly in practice. No one is getting buried on a depth chart or losing a season of teaching while residing in a coach’s doghouse.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. יוכלו לשחק שחקנים גם מעל לגיל הדראפט? נניח שחקנים שלא מצאו דרכם ל-NFL וכבר סיימו לימודים?
    בכל מקרה מה שבטוח שזה ייצר תחרות שזה תמיד טוב. מי יודע אולי גם זה יצריך לשדד מחדש את התפיסה המעוותת בנושא ההשתכרות של שחקני המכללות

  2. לא רואה את זה מצליח האמת. היו כמה וכמה נסיונות להקמת ליגות אחרות (אפילו של טראמפ לדעתי). כולם נפלו.
    פוטבול המכללות חזק מדי בשביל לתת למישהו לפגוע בו.

    1. המטרה היא לא להתחרות ב-NCAA אלא לתת לבוגרי תיכון שאינם "מהסוג האקדמאי" אלטרנטיבה אחרת, מסתם לשבת באוניברסיטה 4 שנים על תקן שקרי כשהם לוקחים קורסים בתפירה

      1. אבל אם המכללות כל כך חזקות הן ימשכו אליהן בכל מקרה את הכוכבים הגדולים, אפילו אם הם לא מהסוג שיודע את לוח הכפל. זה לא יוריד לגמרי את רמת הרמאות האקדמית, אבל זה צעד בכיוון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט