אירועי דיומא – 09.01.2017/מתן גילור

כדורגל:

לה ליגה – מחזור 17

21:45 אוסאסונה-ולנסיה – שידור בערוץ ONE (50). שתי קבוצות בעונה מחרידה. אוסאסונה קבורה במקום האחרון, ולפני הפגרה הפסידה ללה קורוניה 0:2. ולנסיה מעל הקו האדום רק תודות להפרש שערים עדיף עם משחק חסר. אל תתלו תקוות באותו משחק חסר – הוא נגד ריאל מדריד.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 11

19:40 מכבי אשדוד/באר טוביה-הפועל גליל/גלבוע – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). מכבי אשדוד ניצחה במחזור הקודם את המשחק הכי חשוב מבחינתה – מכבי קרית גת, שלשמחתה היא הקבוצה החלשה בליגה ולא אשדוד, שנמצא מקום אחד מעליה. גלבוע לא טובה בהרבה עם ניצחון אחד יותר ובמחזור הקודם הפסידה בבית לקבוצה החמה של הליגה – הפועל חולון.

19:45 הפועל אילת-מכבי תל אביב – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). אילת בעונה לא טובה וניצחה 5 משחקים בלבד, אך זהו גם המאזן עד המקום השביעי. במחזור הקודם הפסידה בביתה לאלופה. נראית טוב או לא, ת"א ממשיכה לעשות את שלה בליגה ומוליגה אותה. תגיע פחות לחוצה, אחרי שלא מעט לחץ השתחרר בניצחון על דרושפאקה, למרות שגם שם לא ליקקו דבש, בלשון המעטה.

פוטבול:

4:00 (ה-10 לינואר): אלבאמה – קלמסון – גמר אליפות המכללות מטמפה, פלורידה. משחק חוזר על משחק האליפות של השנה שעברה, אבל האלופה אלבאמה נראתה פחות טוב בחצי הגמר נגד וושינגטון עם הקוורטרבק הפרשמן שלה, בעוד קלמסון, אחת מהסטייט יוניברסיטי'ס של דרום קרולינה, נראתה מצויין בנצחון 0-31 על אוהיו סטייט.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. פער של 70 מיילים בין לה קלאץ' ותומסון, ותומסון מהיר יותר בצורה עקבית בכמה שעות האחרונות.
    נראה שלה קלאץ' נמצא בעמדה טובה יותר – שניהם נמצאים פחות או יותר באותו קו אורך, לא רואה איך תומסון מצליח לעקוף אותו, שניהם נהנים מאותם תנאים בו זמנית פשוט בפער של 4-5 שעות לכל היותר.
    אלא אם כן תהיה הפתעה אדירה זה סגור.
    מרוץ טקטי של לה קלאץ' מעכשיו עד הסוף

    1. אוקי, תיקון של מה שכתבתי…
      תומסון מפליג במהירות גבוהה יחסית בקו ישר צפונה ולה קלאץ' מזגזג ומחפש רוח.
      עוד יש סיכוי להפתעה, למרות שכרגע המיקום של לה קלאץ' די מונע את זה נראה לי

  2. תודה רבה מתן.
    וונדה גלוב- יום 64.
    עוד 2870 מיילים ימיים להקפת העולם.
    24 שעות אומללות עברו על לה קלאצ'. ה'דולדרמס' התעלל בו קשות ופשוט זז יחד איתו. מהירות ממוצעת של 4 קשרים ב-24 שעות. מאחור תומסון הצליח לנצל את משבי הרוח הבודדים וצמצם את הפער ל70 מייל בלבד מלה קלאצ'. המירוץ הפך צמוד צמוד ובימים הקרובים תהיה לתומסון הזדמנות לתפוס את לה קלאצ' ולקחת סוף סוף את ההובלה.
    המובילים צריכים לצאת מהדולדרמס בשעות הקרובות ועכשיו תכנון המסלול והטקטיקה ארוכת הטווח היא קריטית. איך לעבור את הרמה האזורית המפותחת. יהיה כאן מאבק במעלה הרוח שבו צריך לקחת החלטות חשובות לגבי הפשרות שצריך לעשות. המרחק, או הזווית לרוח. בדרך למטה תומסון עשה טעות טקטית חמורה כשניסה לברוח מהרמה האזורית שבסוף זזה ובכך הפסיד מרחק רב. האם הוא יקח סיכון גם עכשיו או יעדיף לשמור את לה קלאצ' קרוב ונראה כאן מאבק טקטי שבו המובילים 'שומרים' אחד על השני, כדי להימנע מטעויות.

    1. זה מדהים שאחרי 64 יום, המרחק בין ה-2 הוא רק 70 מייל ימי.

      בשביל קנה מידה –
      המקום השלישי נמצא 500 מייל ימי מאחורי תומסון, אחרי שכבר היה פער של 1,300 מייל ימי.

      מקומות 4, 5, ו-6 מרחק 1,000 מייל ימי מהמקום השלישי,
      ומקום 7 מרחק 1,000 מייל ימי נוספים (סך הכל מרחק 2,500 מייל ימי מהצמד המוביל).
      מקומות 8 – 10 מרחק 4,000 – 5,000 מייל ימי מהמובילים.

      כך ששוב – 67.9 מייל ימי (125 ק"מ). מדהים!

      והכי חשוב –
      תודה, אפלטון.

  3. וואו, בחיים לא חשבתי שמירוץ כזה ארוך יכול להישאר כזה צמוד, יש אינסוף אפשרויות לברוח ולהיתקע ועדיין צמוד.
    תודה רבה!!!

  4. תודה אפלטון .
    77 מייל הפרש כרגע
    תומפסון בורח מערבה כיוון 347 מפליג 7 9
    לה קלאץ לוקח מערבה קצת 354 מפליג 11 11 .
    הפלגה ברמה אזורית נגד הרוח מענינת בכונה תומפסון שובר מערבה אמרתי לו מזמן אבל לא הקשיב …

  5. תודה אפלטון וטאקי. מה הוא אורך המסלול הכולל?
    היקף כדור הארץ המינימלי הוא 40,000 ק"מ אז המסלול של השייטים גדול יותר.
    אם ההפרש בינהם כרגע הוא 77 מייל (123 ק"מ) אז באופן יחסי ההפרש הוא לכל היותר 0.3% מאורך המסלול הכללי.
    למה זה שקול? לכל שיוסיאיין בולט שרץ 9.58 ל-100 מ' והרץ השני מגיע 3 מאיות השניה אחריו, כלומר בתוצאה 9.61.
    זה מאוד צמוד בהתחשב באורך ובמורכבות המסלול שהשייטים עושים. ולראייה ההפרש הגדול בין שלושת הראשונים לכל השאר.

    1. אורך המסלול המוערך הוא 24,500 ק"מ.
      פירטתי על המסלול בפוסט על ה'וונדה גלוב' אבל בגדול הם יורדים לפי נתיבי הקליפרס לקווי רוחב 50-60 שם זה לא היקף קו המשווה.
      עדיין להיות בכזה הפרש אחרי כל כך הרבה מיילים זה מדהים ונוגד את גבולות ההגיון. (הרי היאכטות האלו עושות 400-500 מיילים ביום, כך שלכאורה מספיקים כמה ימים לא טובים כדי לפתוח פער של 1000 מיילים). זה מה שיפה שיש שייטים שכולם ברמה הכי גבוהה ויאכטות פחות או יותר אחידות ודומות בביצועים שלהן. בסוף דברים מתאזנים. גם ה'וונדה גלוב' הקודם היה פער דומה בין שני המובילים, רק שלה קלאצ' היה אז בצד הרודף.

        1. כן, מיילים ימיים זה הרבה יותר מתאים ממיילים יבשתיים 🙂
          והמהירות היא במספר הקשרים שקשורים על איזה חבל שמלח אנגלי שיכור קשר, ומרחק לפי אורך הרגל של הנרי השמיני שלא נכנס מספר שלם של פעמים לא במייל הימי ולא באחיו היבשתי, ומשקל באונקיות או בכפיות תה של מלך אחר בכלל.

          1. האמת שהמייל הימי הוא בערך אמת המידה היחידה שיש לה סיבה והגדרה מדעית. היא מוגדרת כדקה על זווית הקשת בקו הרוחב.

  6. לה קלאץ דובר מערבה 343 מפליג 10 13 ההפרש צומח ל /90 ננומטרים ? פיספסצי משהו ?
    תומפסון כיוון 349 10 5 .
    שניהם הולכים מערבה כדי לקחת מפנה שצאלי חזק.
    הכיוון מערב …זוכריםאת רבי יהודה הלוי שניבא את כיוון הלגה לפני עידן ועידנים ?

  7. עד עכשיו בהתחשב בעייפות המנטלית והעומס לחץ של השיוט השייטים האלו מפליגים בהפלגה של קרוב לאפס טעויות זה מדהים .
    קל לי מאד בהתחשב בידע העודף במזג אויר ובזמן הפנוי לנבא את ההמשך הנדרש.
    בים זה לא כזה קל אבל עדין זה מה שהם עושים .
    עכשיו יש לנו מערכת מזג אויר פה בארץ.
    מערכות בדרך כלל מגיעות ארצה וממשיכות מזרחה או צפון מזדחה .
    גם רמה היא מערכת וגם היא נעה בשל קוריוליס למרות שהאזורית די קבןעה במיקום יש לה תזוזות בהתאם למזג האויר העולמי .
    המערכת אצלנו עכשיו אפיק שהגיע מאיטליה אמורה לחזור מערבה.
    הרמה האזורית בהתאם צריכה לשבור מערבה .
    עכשיו אני ידעתי זאת חמישה ימים מראש.
    ידע מעמיק במזג אויר יש כאלו שידעו זאת שש עשרה ימים מראש גורואים במזג אויר בחזית המחקר.
    השייטים מוגבלים למיטב ידיעתי ל48 שעות ןישלהם חוץ מעייפות מצטברת המון דאגות נוספות.
    ועדיין מפליגים נכון מדהים .

    1. פומה עם כל הכבוד לידע שלך יש להם צוות יבשה שמנטר את כל תבניות מזג האוויר בתוכנות שלנו אין אפילו גישה אליהן. הם יודעים יותר טוב מכולם מה מזג האוויר ומה המסלול המועדף.
      יותר מזה, הם יודעים לנבא בדיוק של שעות בודדות את זמן ההגעה לנקודת הסיום.
      אנחנו לא תמיד מבינים את הטקטיקה שלהם כי אין לנו את כל הפרטים. כרגע מה שהולך זה קרב טקטי של שמירות. וימשך ככה כנראה ממש עד הסוף.

      1. אז זהו שלא …
        עם כל הכבוד להם או שיושב שם בצוות פרופסור או חוקר שמבין בחיזוי סטטוספירה מחקר נסיוני מעט אנשים מבינים בו קשה לי להאמין שיעשו נסיונות כאשר הכסף על השולחן .
        או שאין להם שום דרך לדעת או להבין מתי מערכות יברחו מזרחה ומתי מערבה.
        הטעויות של תומפסון מוכיחות זאת.
        בקשר ללוין. נסה לך לשירותהמטאורולוגי בארץ רמה גבוהה מאד מנהל השירות חבר שלי אגב ונסה לתכנן מסלול לשבועיים על סמך זה.
        כן הם ישמרו עליך מסערות אבל לנצח תחרות לא תנצח .

        1. אני אגב מעולם לא מפליג יותר משבועיים רצוף בלי שיש לי מנטר מזג אוויר צמוד בתשלום. זה הציל אותי לא פעם ולא פעמיים. כמו שאנשים חכמים משלמים לי שאקח את הסירה שלהם שעולה מיליונים לחוף מבטחים כי הם סומכים עלי שזה המקצוע שלי ואני כנראה יודע יותר מהם, כך אני סומך על יכולת ניתוח מזג האוויר של מקצוענים שלמדו את המקצוע ועובדים בו.
          טעויות קורות, ברור, והן בדרך כלל טקטיות, כמו שעשה תומסון בפתיחת המירוץ. בכלל לתומסון יש נטייה לקחת יותר סיכונים, לפעמים מרוויח מזה ולפעמים לא.
          לגבי ההפלגה מערבה כבר בשלב מוקדם יותר זה היה בעייתי בגלל זווית הרוח. בעניין הזה זה באמת כמו לשחק שח עם הטבע כמו שאמרת. צריך לחשוב כמה מהלכים קדימה, עם הרבה אי הוודאות לגבי התנאים. צריך להתחשב במרחק, זווית ותנאי רוח.
          אם היו פונים קודם מערבה הם היו מפליגים בזווית מאוד קרובה ולא נוחה לרוח.
          אגב אם אתה רוצה ובעניין, יש את הווירטואל ריגטה שזה משחק אדיר בעצם לעשות את ה'וונדה גלוב' יחד איתם רק מהבית עם הכוס קפה. אתה בוחר את המסלול ואת קורס ההתקדמות, יש ממש מתחרים מכל העולם, כולל שייטים שמתכוננים להתחרות ב'וונדה גלוב' ובתחרויות ארוכות טווח כדי לקבל יותר נסיון תגובה למזג אוויר ותכנון מסלול ארוך טווח.

          1. נהדר רק כשראיתי המירוץ כבר החל אז לא הצטרפתי .
            ולענינינו תומפסון הולך 340 עכשיו ומתקדם 11 8 קשר שזה קשר אחד יותר מהר מארמל שהולך 347 שניהם חותכים יותר מערבה ההפרש 78 כרגע .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט