הלילות של אירופה – הכנה למחזור הסיום של הסיבוב הראשון

מחזור 15 כאן ובשבוע הבא יש פגרה, מחזור שיקבע את התחלתו של הסיבוב השני והמכריע מבחינת הטבלה מה שעשוי לזמן לנו לא מעט קרבות מצד קבוצות רבות. בנוסף, בוגדנוביץ' חוזר, גם תאודוסיץ', מכבי עם מאמן חדש ואיכשהו זה כבר משעמם אבל קווינסי מילר חוזר מה שמעלה את רמת העניין שלי בחזרה. רגע לפני שמתחילים אני עוד טעון מדיון המוזיקה עם עידו מוריה ועל כן החלטתי לעשות פריוויו בסימן מאיר אריאל הגדול זכותו תגן עלינו:

 

אנדולו אפס (7-7) – ריאל מדריד (5-9)

אחרי החזרה לעניינים אפס חזרה לגמגם במחזור הכפול. מאידך, ניצחון הליגה החשוב על דרושאפקה חוזר ומודיע לאירופה שהקבוצה של תומא הורטל היא מהמסוכנות שיש במפעל. בצד השני ריאל מדריד סופרת כבר חמישה הפסדים, יותר ממה שתכננו והפסד אחד לכוכב האדום שלא הופיע אפילו בסיוטים של סרחיו יול.

כפי שאולי שמתם לב שתי שמות מוזכרים בפסקה הקודמת. אם כל הערכה לסגל של ריאל היא זקוקה לסרחיו יול כדי להגיע למקום השני וכמוה, באפס זקוקים להורטל כדי להצליח העונה. המצ' אפ ביניהם עשוי להיות מרתק ולקבוע את מהלכו של המשחק. מה עוד יש? מפגש בין בראון לראנדולף, שניים מהפורוודים המובילים ביבשת,  ומפגש בין וותיקי ריאל לכמה מהפנים החדשות במפעל, הבדלי ניסיון שבהחלט עשויים לעבוד לטובת ריאל. אפס במבחן לא קטן שעשוי לתת כיוןו לשאלה, האם היא התבדרה ומסוגלת לנצח קבוצות בדרג שמעליה או שמא היא עדיין לא מוכנה לעולם הגדול והאכזר שבחוץ?

הימור: אני מסמפט מאוד את אפס ובטח את הורטל, אבל ריאל טובה יותר ואני לא רואה אותה מפסידה שתי משחקים ברצף.

הכוכב האדום בלגראד (8-6) – צסק"א מוסקבה (2-12)

אדם שמגיע הישגים מוצא את עצמו לפעמים מול משוכות גדולות בהרבה שלא חשב שיתקל בהם קודם. אחרי שהפתיע את ריאל מדריד החליטה ההגרלה לאתגר את הכוכב ולזמן לה את האלופה, שאחרי שבוע שעבר, לא תבוא בראש שקט כל כך.

הכוכב הצליחה לגנוב מריאל משחק וההגנה שלה נראתה מצוין ועדיין, קשה לראות את הכוכב עוצרים את צסק"א שקבל בחזרה את תאודוסיץ' ואולי אף את ננו. אם כל אחד מהצמד חמד הללו צסק"א מובילה בפור על כל קבוצה באירופה, בטח על הכוכבף שאם כל הערכה לניצחון על ריאל, כבר הפסידה לקבוצות נחותות יותר. מצד שני, אולי הכוכב יצליחו ליצור עניין? כבר ראינו השנה קבוצות שמאתגרות את הרוסים עד לפוזשן האחרון וייתכן שהכוכב, שתרצה להישאר צמודה לטופ אייט פרוס המחזור הראשון, תספק לנו משחק גדול.

הימור: משחק מצוין וניצחון רוסי. לא בקלות בכלל.

אולימפיאקוס פיראוס (5-9)- פנרבחצ'א אולקר (5-9)

המפגש של המחזור. אחר שהציגה גאות ושל ושפל בסיבוב הראשון מקבלת פנר בחזרה סוף סוף את בוגדנוביץ' כשהייתה יכולה להיות בשלב הזה במקום רע בהרבה. פנר נמצאת בתיקו מאזני עם חמישה קבוצות מהמקום השני לשישי כשאחת מהם אגב, היא אולימפיאקוס.

אולימפיאקוס עדיין יוונית העונה וזו בשורה משמחת בעבור חובבי הזהות המקומית. ספאנוליס בעונה נפלאה (אחת האחרונות?) מוביל את האדומים למאבקי הצמרת במפעל, עוזרים לו הצוות היווני שסביבו ואריק גרין את קאהם בירץ' יבוא חוץ. בפנר נזכיר שקוסטאס סלוקאס בובי דיקבון ואקפה אודו יחזרו לקבל עזרה סוף סוף ומי יודע, אולי החזרה של בוגדנוביץ' תחזיר אגם את ווסלי לעניינים. החזרה של בוגדנוביץ' אמורה לשחרר את ההתקפה של פנר ולמנוע את תלות ההגנה- התקפה שאפיינה את פנר בתקופת היעדרו כך שההתקפה רק תשתפר וההגנה אמורה להישאר מצוינת.

הימור: פנר עם בוגדנוביץ' זו קבוצה אחרת. לא רואה איך אולימפיאקוס מצליחה לחלוץ את ההגנה הטורקית ובנוסף להגן מספיק טוב מנגד. ניצחון צהוב שמחזיר את פנר לדפוק על דלתי המקומות הראשונים.

 

EA7 ארמאני מילאנו (10-4) – ז'לגיריס קובנה (8-6)

הייתם מאמנים בתחילת העונה שהמפגש בין מילאנו לז'לגיריס תהיה בין האחרונה לאחת האמצעיות רק שמילאנו תהיה האחרונה? אחרי שהציגה מופת של התנהלות דפוקה פנויה מילאנו להסריח את הפרקט. ז'לגיריס לעומת זאת מציגה כדורסל חיובי מאוד בשבועות האחרונים. נכון, היא עדיין חלשה ביחס לצמרת המפעל אבל היא לא מתפשרת היא מאומנת והכי חשוב – היא לא מאכלסת את אזור האסון הקרוי תחתית המפעל. ז'לגיריס היא אחת ההוכחות שהמפעל החדש יכול להכיל גם קבוצות מדרג נמוך יותר שלא יורידו מאיכותו ומגיע לה ולשאראס מחמאות רבות על כך.

ככל שעוברת העונה הולכת ומתבררת היררכיה בתוך ז'לגיריס כשפאוליוס יאנקואס ומברוק מוטום מובילים את הקבוצה בנקודות ולאו ווסטרמן אחראי על הניהול. במילאנו ראקים סנדרס הוא הבשורה היחידה שהעונה מבשרת עד עתה ותאמינו לי שיותר משהוא משחק לקברניטי מילאנו הוא משחק לפינקסי הצ'קים שייפתחו בקיץ בכל אירופה. ואם ימשיך כך, הם ייפתחו.

הימור: ז'לגיריס כל כך הרבה יותר סימפטית. לא מוותרת מוכיחה יכולות על המגרש, לא מסתכסכת עם אף אחד. אה כן, היא גם טובה יותר. ניצחון ירוק.

באסקוניה וויטוריה (5-9) – מכבי פוקס תל אביב (9-5)

מעבר להפגנות נגד מדיניות ישראל מחוץ לאצטדיון מכבי צריכה לחשוש הרבה יותר ממה שמצפה לה בתוכו. קבוצת פיינל פור לגיטימית שמציגה כדורסל נפלא ויציב העונה ומובלת על ידי פוינט גארד דומיננטי, הקיצור, הכל הפוך ממכבי של העונה. היא גם החליפה אף מאמן העונה, מדהים שזה עוד יכול לקרות.

ברנייני לא ישחק ועדיין הקבוצה הזו מאיימת אמוד. לארקין בעונה אדירה (קייס רציני לMVP אם תשאלו אותי) מוביל את הבאסקים לצד בובואה האנגה לוז ושנגלייה. הבאסקים מציגים יכולות טובות בשני צידי המגרש מהירות מדהימה ויחסי חמישייה ספסל טובים על אף אינסוף החלופות בחמישייה עקב הפציעות של האדון ברנייני. מאידך, באסקוניה אחרי שתי הפסדים וכולי תקווה שבגצאקיס ראה את המשחקים הללו ושינן רשימות תרגילים.

במכבי מעבר למאמן החדש הבשורה המשמחת ביותר היא חזרתו של קווינסי מילר לסגל. להזכירכם: קווינסי מילר הוחתם ככוכב הגדול לשנה הקרובה, בעונה שעברה העמיד מספרי שיא בכוכב האדם והיה לאול ראונד פלייר בעמדה מספר 4 שמשלב אתלטיות קליעה והגנה. הפציעה בקיץ דרשה התאוששות ארוכה וכעת מכבי תשלב אותו אט אט בעניינים. הוא אמור לכסות על החור הנורא של מכבי בעמדה מספר 4 וכולי תקווה שהוא יביא חלק מסט היכולות למענו הוחתם. הוא לא ישחק הרבה מחר ובכל זאת, בשורה משמחת מספר אחת.

בשורה משמחת מספר שתיים היא כרזתו של בגצאקיס שהקבוצה תשחק בשביל גאודלוק. נשגב מבינתי איך עד עכשיו אף אחד במכבי לא דרש את זה. גם מכבי של אדלשטיין וגם מכבי של הדר לא עשו כמעט אף תרגיל לגאודלוק ורק אלוקים יודע למה. בגצאקיס, אני מקווה, יוציא קצת את הכדור מהידיים של סוני וייתן אותם לגאודלוק. רק טוב יצא מזה.

עוד לא מעט דברים מסקרנים מביא בגצאקיס: מעמדו של גל מקל שמכבי זקוקה לא בדחיפות בעמדה 1 השימוש בקולטון אייברסון ועוד ועוד. מכבי יכולה לצאת מחר לדרך חדשה לקראת הסיבוב השני, קל זה לא הולך להיות.

הימור: לא יודע. הרצון העז שלי שמכבי תנצח מעוור את עיני הכה אובייקטיביות ביום יום. נחזיק אצבעות.


יוניקס קאזאן (10-4) – פנאתינייקוס אתונה (5-9)

פאו בתקופה נפלאה ורואים את זה הן על המגרש והם בטבלה. ברצלונה אוכלת את הכובע על אבדן פסקוול ועשתה בשכל הנהלת פאו שהביאה אותו. הידעתם? קפריזיות עוזרת לפעמים. ניק קלאת'ס בעונה מצוינת ממשיך להוכיח שהוא פוינט מוביל בליגה ומרגיע אותי לגבי עמדת הרכז בימי פוסט תאודוסיץ' ויול. לצידו סינגלטון ג'יימס וריברס קולעים בספרות כפולות וכל זה שג'נטילה עוד לא התערבב ובורוסיס ממשיך בעונת הנפל. ממשיך להמתין שהקבוצה הזו תתחבר לחלוטין, זה יהיה מחזה נפלא.

קאזאן כמו לנגפורד, לא מצליחה ובכל זאת מעוררת כבוד. לא יודע איך זה. הקבוצה הזו כל כ קפריזית שזה נורא לכל מסקר באשר הוא. דבר אחד אנחנו יודעים: לנגפורד יקלע הרבה. מאוד. כשהוא נעזר בחברים היא יכלה לנצח לא מעט קבוצות באירופה. בטח בבית. אבל זה תלוי בזה רק בזה. בהצלחה.

הימור: פאו מרשימים לאחרונה, קאזאן אם כל הערכה ללנגפורד הרבה פחות. פאו מתבססת בצמרת לקראת הסיבוב השני.

גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (10-4) – בורוזה במברג (9-5)

קרב תחתית חסר עניין לכאורה אלא שהמשחק הזה עשוי להחזיר במברג לעניינים לקראת הסיבוב השני לאחר שגילתה שיפור בשבועות האחרונים.

בבמרברג הסיפור הוא עדיין הסגל המאוזן וחסר אבק הכוכבים. מלי מילר קוזר וסטריילניקיס מחזיקים בממוצעים דו ספרתיים כאשר כל התעלות מצד אחד מהם לצד יציבות של השאר עשויה להעניק לבמברג ניצחון. במברג היא עדיין קבוצת הגנה מצוינת שאמורה לסגר את הסלים להתקפה המג'עג'עת של גלא. גלא ממשיכה להסתמך על סינן גולר (שחקן נפלא, שמישהו יוציא אותו מהקבוצה הזו.) על שילב ולאחרונה גם על וולדימיר מיקוב. כל אחד מהשחקנים הללו הוא שחק מצוין בפני עצמו אלא שכקבוצה גלא פשוט קבוצה חלשה. אני מתקשה לראות איך הם עוצרים את במברג, קבוצת התקפה יציבה בהרבה ממנה, וקבוצה הגנתית טובה בהרבה ממנה.

הימור: במברג משיכה במסע ההתאוששות.

FC ברצלונה לאסה (8-6) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (6-8)

לא ככה חשבו קברניטי ברצלונה שתראה העונה שלהם כשבינתיים בארסה מחוץ לטופ אייט וחולקת עם במברג א משבצת אכזבת הסיבוב הראשון. טירייס רייס הוא טייריס רייס אבל מתברר שאפילו הוא, זקוק לקבוצה סביבו. הפיקנרטיה כמובן היא המפגש בין אלופי אירופה בצהוב דיוויד בלאט וטייריס רייס, לא בטוח שיש שני אנשים בעולם כולו שאוהדי מכבי היו שמחים יותר לראות אותם בקבוצה כיום. ברצלונה נצחה את באסקוניה בתחילת שבוע ויכולות יש לה לא מעט, איך זה ייראה מול השביט חסר היציבות מטורקיה?

דרושאפקה בטופ אייט אבל יש לה מה לנוע בחוסר נחת בכיסא. הרבה תצוגות נפל, חוסר יציבות, חולשה מנטאלית ומחסור בכוכב גדול שייקח את המשחק על עצמו ברגעי הכרעה ויסלח לי וויל קלייבורן.  בסוף, בלאט הוא טקטיק יותר מאשר אסטרטג ואת הקבלות ממנו רוצים בטורקיה לראות בטופ אייט, דרושאפקה כרגע שם אבל כדאי לה לשאוף למקום גבוהה יותר. השמח הערב בהחלט יכול לעשות את זה. נספר לכם שדרושאפקה צירפה את אנטה זיזיץ', הבחירה של סלטיק בדראפט האחרון שנתן עד עתה עונה אירופאית מצוינת בציבונה. העובדה שמדובר בשחקן מוכשר מאוד ובפרוספקט ענק ייתכן שנראה לא מעט דקות שלו על המגרש. יהיה מעניין.

הימור: שתי קבוצות שזקוקות לניצחון וחסרות גרוש ללירה כדי להצליח בגדול. אם כל הירידות שלי על המנטליות של דרושאפקה המנטליות של בארסה העונה נראית לי רעה בהרבה. הערב בלאט החבר'ה צועקים את שחסר להם ומנצחים.

 

והנה הטבלה ערב המחזור:

Group Regular Season W L PTS+ PTS- +/-
1. CSKA Moscow 12 2 1259 1133 126
2. Real Madrid 9 5 1224 1126 98
3. Olympiacos Piraeus 9 5 1108 1051 57
4. Panathinaikos Superfoods Athens 9 5 1077 1022 55
5. Baskonia Vitoria Gasteiz 9 5 1103 1069 34
6. Fenerbahce Istanbul 9 5 1068 1073 -5
7. Darussafaka Dogus Istanbul 8 6 1094 1092 2
8. Anadolu Efes Istanbul 7 7 1165 1184 -19
9. Crvena Zvezda mts Belgrade 6 8 1037 1050 -13
10. FC Barcelona Lassa 6 8 1001 1041 -40
11. Brose Bamberg 5 9 1115 1130 -15
12. Zalgiris Kaunas 5 9 1139 1165 -26
13. Unics Kazan 5 9 1120 1151 -31
14. Maccabi FOX Tel Aviv 5 9 1106 1143 -37
15. EA7 Emporio Armani Milan 4 10 1145 1227 -82
16. Galatasaray Odeabank Istanbul 4 10 1093 1197 -104

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה לביא !
    בארסה מפורקת עם המון פציעות ,יש נסיבות מקלות
    משחק שיכול להציל למכבי את העונה באווירה אנטי ציונית הם מסוגלים לעשות את זה

  2. מחזור מעניין במיוחד .כל המשחקים פתוחים לדעתי כולל של מכבי.
    יש תחושה באוויר …אבל הייתה לו אותה תחושה מול צסק"א ואז מול דרושאפקה.
    בכל זאת אולי השילוב של מאמן חדש ונס חנוכה יביאו את הניצחון…הערב גם נר שישי זמן מתאים לניצחון שישי ….

  3. אני בסופ"ש הקרוב בברצלונה עם אשתי, הולכים ביחד למשחק מול החבורה של בלאט. יושבים בשורה 4.. משהו משהו.

  4. טוב, אז מאיר אריאל … מושלם. האמונה העיוורת שלך במכבי הזכירה לי דווקא את "מים מתוקים" המופלא שהוא הטקסט הרומנטי היפה ביותר בעברית של 40 השנים האחרונות.

    מבחינת כדורסל, בוגדונוביץ' לא שיחק בסופו של דבר בפיראוס ופנר צריכה להבין שגם כהוא יחזור חסר לה חשקן בעמדות 2-3. סלוקאס נותן עונה נפלאה, אבל סלוקאס, דיקסון והחבר בוגדנוביץ' זה פשוט לא מספיק.
    סרחיו יול לא שיחק וזה נתן את הבמה ללוקה דונציץ' (שלא היה אמור לשחק, גם אני לא הבנתי). הילד הזה הוא כבר עכשיו שחקן טופ 20-25 ביורוליג. בחירת טופ 5 ודאית בעיניי (אם בנדר נבחר רביעי). פשוט תענוג לראות אותו משחק. הוא בן פאקינג 17!!!
    מילאנו היא הקבוצה הכי חלשה ביורוליג. שזה די מדהים בהתחשב בסגל שלה (בעיקר לפני השחרור של ג'נטילה). שאראס עושה פלאים עם הקבוצה הכי מוגבלת ביורוליג.. לשנה הבאה במכבי? ומשום מה, אתרים ישראלים רבים (ובתוכם גם אתה) התעקשו ש'לגיריס הגיעה למחזור הזה עם מאזן 8-6 בעוד למעשה היא הגיעה אליו עם מאזן 9-5. זה מופיע נכון במשחקים, אך בטבלה ישנה טעות.

    יש לי עוד המון לכתוב, אבל בוקר שישי וזה…
    תודה על הטור. אין כמוך.
    אה, וגם מבחינתי לארקין הוא הMVP. התחיל קצת חלש, אז המספרים שלו הם לא של MVP, אבל מוביל חבורה אלמונית יחסית לעונה אדירה וכדורסל מענג. שני המתחרים שלו בעיניי אמורים להיות מילוש ומי. הבעיה של מלי היא שבאמברג ניסתה להפסיד בכל דרך בפתיחת העונה ושל מילוש היא שצסקא זה האובייסט כמאמר הוטרינר. יש עוד כמה מועמדים אבל אלה הטובים ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט