הטור של לס ליום ג': "הקבוצה של אלוהים" מבקרת בבית המלך

הקבוצה של אלוהים (אפילו בלי מרכאות כפולות) מבקרת בבית הנשיא

 

איזה יום נפלא היה אתמול. מה אגיד לכם? LIFE IS GOOD! יצאנו לגולף אוף מכסיקו, 5 חברים חולי דייג, ויכולנו לדוג דגי מרלינס במשקל 150 ק"ג. אבל אין לנו את המיכשור להעלותם על הסירה.  כמו בכדורסל, בדיג עליך להשתמש בכלים שאלוהים נתן לך. אז הלכנו על דגי 'סיילפיש' עם הסנפיר העצום על גבם, דגים שהם ברמה שלנו. השיא של הקי-ווסט קוב מרינה הוא 92 ק"ג. אנחנו דגנו אחד, 78 ק"ג. עוד 14 ק"ג ויש לנו פרס של $10,000, ואנחנו בטלוויזיה ממש ליד אדוניס האסלם, מחזיק שיא המרינה עם הסיילפיש שהוא דג לפני 3 שנים. בצהריים יוצאים שוב לים. אולי המזל ישחק לנו פנים.

 

בינתיים מבלים את כל הבוקר בשידורים חוזרים של ביקור "הקבוצה של אלוהים" – סליחה, מיאמי היט – אצל אובמה.

 

זהו הביקור המסורתי בבית הלבן של כל אלופת הופס, פוטבול, בייסבול, והוקי-קרח בבית הנשיא. אצל האמריקאים כל הנשיאים הם או אוהדי ספורט/ספוטראי עבר/  שדרי ספורט / בעלי קבוצות. אני כבר לא זוכר את סדר הנשיאים אבל ניקסון היה חולה בייסבול ופוטבול. רייגן היה שדר ספורט, ושיחק בייסבול. האבא בוש היה שורט סטופ של ייל או הארווארד. הבן שלו היה בעל הטכסס ריינג'רס. ביל קלינטון שיחק גולף באוניברסיטה בה למד על סטפנדיה. לפניו הנשיא פורד היה אול-אמריקן במישיגן בפוטבול. הנשיא אובמה שיחק כדורסל בתיכון, ועד היום משחק כדורסל בבית הלבן עם שחקני NBA של העבר, שר החינוך שהיה שחקן כדורסל מצויין (עדיין!), ושחקני עבר מדיוק, נורת' קרולינה,  ושאר מכללות מהדיביזיה הראשונה המשמשים היום בתפקידי מפתח בוושינגטון. אחד מהשחקנים הוא ג'לן רוז המגיע שלוש פעמים בשבוע מאטלנטה למשחק עם הנשיא. שיין בטייה שיחק שם כמה פעמים ולדעתו הנשיא אובמה היה יכול להיות שחקן ספסל טוב ב-NBA לפני 20 שנה.

 

אני נדהמתי מהוידיאו. אתה לא רואה את לברון ג'יימס כזה אף פעם, והתמונה היתה ממש מאלפת: לברון ג'יימס מבוייש. מרכין ראש לפני הנשיא, מגמגם מעט. הוא מגיש לאובמה כדורסל חתום ע"י כל בני האלוהים של הקבוצה של אלוהים – ממריו צ'אלמרס ועד מייק מילר – ואחרי שהוא נותן את הכדור לאובמה המחייך, לברון מרים ראש ובלחש אומר לאובמה באיסט-רום, "האם עלי לומר עתה משהו?", ואובמה מחייך ואומר לו, "אתה יכול לומר מה שאתה רוצה!". אחר כך לברון מודה שהוא התרגש כפי שלא התרגש מעולם כשהוא אומר לאובמה – למעשה לאמו, "MAMA! עשינו את זה! אני מדבר אל הנשיא!".

 

אובמה הוא לא סתם שחקן כדורסל. הוא עוקב ומבין כדורסל. למייק מילר הוא אומר, "ניכנסת ל-'זון' מה-3 במשחק הגמר, הא? גם לי זה קורה פעם ב-'בלו מון' כשכל כדור ניכנס ואני מרגיש שאני לא אחמיץ יותר לעולם". מייק מגיב, "בדיוק כך, ואני מחכה ליום כזה שוב!". למריו צ'אלמרס הוא אומר, "השלשה שלך נגד ממפיס של קליפרי היתה אחד הדברים המלהיבים ביותר שראיתי אי פעם ב-NCAA. אני חושב שהמצב היה 60-63 לממפיס כששיחררת ג'אמפ באוף-באלאנס שהישוותה ל-63-63 ושלחה את המשחק להארכה שאתם ניצחתם!". מריו מחייך חיוף מבוייש ואומר "I WAS LUCKY!". לדוויין ווייד הוא אומר, "נראה לי מהמשחקים האחרונים כאילו נולדת מחדש. מה יעשו הסלטיקס ללא ראז'ון רונדו?", ודוויין שלא עושה חשבון לאף אחד עונה, "אולי הם יקראו לך לשחק?", ואובמה פורץ בצחוק ועושה היי פייב עם דוויין.

 

בנאןם הקצר הוא אומר, "אנשים לוקחים אתכם ככוכבים. הם לא מתארים לעצמם איזו עבודה השקעתם כדי להגיע למה שהגעתם. אין דבר שאפשר להיות גאים בו יותר מאשר להיות בטופ של העולם. מגיע לכם, ותהנו מכל רגע עתה כי בעוד כמה חודשים הכל מתחיל מחדש, והת'אנדר ידיעו כדב שכול לפלייאוף!". ואז הוא ממשיך: "ההערצה הגדולה ביותר שלי אליכם היא שאחרי ההפסד לדאלאס, כל ה-NAYSAYERS עלו עליכם בשמחה לאיד, ואתם במקום להרגיש פגועים שלא באשמתכם, החלטתם לקחת את הנגטיביות ולהפכה לאנרגיות חיוביות. זהו אופי של מנצחים, ואתם ווינרס כולכם. איחולי לכם, וגוד לאק!".

 

האובמה הזה מתמצא בכל דבר: בהפסד לדאלאס; בשנאה להיט על מעבר לברון וכריס בוש לקבוצה, ועל האומץ והנחישות של כולם להפוך זאת לאנרגיה חיובית במקום לבכות על מר גורלם ולהרגיש רחמים עצמיים.  אובמה נתן להם עוד מחמאה, בעיקר לדוויין ווייד, שאיכשהו אובמה ידע אפילו שהוא מגדל את שני ילדיו ללא האם המסוממת: "אני מעריץ את העובדה ששחקנים מסויימים בהיט לקחו את התפקיד של 'האבהות' ברצינות הגדולה ביותר ומשמשים אבות  למופת. זה חשוב מאד כי כל כך הרבה צעירים מסתכלים עליכם כ-ROLE MODELS, ואתם באמת מודל נפלא לאימוץ ע"י צעירים אחרים!". וכשווייד נותן לו גופייה מספר 44, אובמה שואל, "האם נותר לכם לפי ההסכם הקיבוצי עוד חוזה פנוי לעשרה ימים? רק תודיעו לי. אני מוכן!".

 

כולם צחקו . איש לא תאר לעצמו שהנשיא מתמצא עד כדי כך במה שקורה בליגה, כולל חוזי העשרה ימים. עכשיו אפילו לברון נרגע. "פרז אובמה, רק תזכור שאני מעדיף לקבל כדור בתנועה מימין ולא משמאל!".

אובמה: "אתה חושב שאני לא יודע?", ואז, לפני שהוא עוזב את האיסט רום הוא זורק, "GOD KNOWS שאתם יכולים להשתמש בשוטר שמאלי!"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. דוק
    לייק בגדול:)
    תמשיך לצפר אותנו. לגבי דגים. הייתי יושב תקופה מסויימת 5 ימים בשבוע עם החכה והרולר במרינה בת"א בשביל להכין מרק דגים. היום כשיש חברים עם יכטות אבד לי הדרייב לדוג.
    איזה עולם.

  2. אובמה הוא חובב הכדורסל הגדול ביותר שהיה בבית הלבן, יותר מNBA הוא עוקב קבוע אחרי הNCAA, הוא מגיע ללא מעט משחקים, הוא כמובן מהמר קבוע בבראקט הנשיאותי שאני מקווה שגם כאן נרים את הכפפה ונעשה הימורי בראקט לקראת המרץ מדנס(הוא פעמיים ברציפות הימר על קנזס ופעמיים אכל את הכובע).

    תענוג שיש לך נשיא שכל כך אוהב כדורסל. חבל שהוא לא אוהב כל כך את ישראל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט