הלילות של אירופה – סיכום המחזור התשיעי

אני אוהב את הליגה הזאת. מרוב צפיפות לא רואים את הטבלה וכל מחזור הטבלה מתהפכת מחדש. לא בטוח שהצפיפות הזו תמשיך לעד אבל בהחלט יכול להיות שעל ארבעת המקומות האחרונים בטופ אייט תהיה מלחמה עד לרגע האחרון. ערב המחזור התשיעי החזיקו כל קבוצות האמצע של היורוליג במאזן זהה ולאחר המחזור נוצרה שוב הפרדה שחילקה בין שתי קבוצות עיקריות: אילו שבמאזן 4-5 ואילו שבמאזן 5-4 כשבתחתית ז'לגיריס וגלא מתחילות להתאושש ובחלק העליון משקיפות על כולם ריאל וצסק"א.

אפס אנאדולו 100 (5-4) – הכוכב האדום בלגראד  79 (5-4)

עד למחזור התשיעי נחשבה הכוכב האדום לקבוצת ההגנה הטובה במפעל, כזו שמגבילה כמעט כל יריבה על מספר נמוך בהרבה מהממוצע שלה. בשבועות האחרונים התחילה הכוכב גם לתת טון התקפי ולהעלות את הממוצע שלה עצמה. אז כנראה שמרוב עיסוק בהעלאת הממוצע ההתקפי שכחו בכוכב הגנה מהי, כי הקבוצה המקומית קלעה עליהם את מספר הנקודות הרב ביותר העונה שמישהו קלע מולם בתצוגת תכלית התקפית.

אפס שטפה את המגרש מנקודת ההתחלה ויצרה פער ברבע השני בו עצרה את הכוכב על 19 נקודות לעומת 26 וירדה למחצית ביתרון 7. במחצית השנייה קלעה אפס 53 נקודות לעומת 39 עצרה את הכוכב על 15 נקודות ברבע האחרון וניצחה ניצחון רביעי בחמישה משחקים. דריק בראון הוביל את הקבוצה עם 20 נקודות 9 ריבאונדים ו4 אסיס' לצידו ברייס קוטון עם 9 ותומא הורטל, שעלה מהספסל, קלע 17 והוריד 7. הקבוצה קלעה באחוזים מצוינים לשלוש (כמעט חמישים אחוז) והראתה שחוץ מהתקפה היא בהחלט יודעת לעשות גם הגנה. ניצחון חשוב והמשך המגמה החיובית באפס מאז חזרתו של הורטל מפציעה.

בכוכב קארל ג'נקינגס אמנם קלע 20 אך לצידו רק מרקו גורודיץ' קלע בדו ספרתי כששאר שחקני החמישיה קלעו 17 נקודות והקבוצה כולה קולעת ב27 אחוזים לשלוש. כשגם ההגנה לא עובדת ומאפשרת לאפס להביס אותה בריבאונד (25-49) אין אפשרות לנצח, בטח ובטח בחוץ.

בראון. ממשיך להוביל התקפית
בראון. ממשיך להוביל התקפית

אולימפיאקוס פיראוס 73 (4-5) – מכבי פוקס תל אביב 80 (4-5)

במשחקה הטוב ביותר מאז תחילת העונה הצליחה מכבי לעלות למאזן חיובי לראשונה. מכבי הדגימה שוב את שיטת ההגנה שפונה לכוכב המוביל של הקבוצה ומנטרלת אותו כשבמקרה הזה הנטרול של ספאנוליס גם נטרל את הקבוצה כולה. מכבי צופפה את הצבע ובכך מנעה מספאנוליס לחדור בקלות, הדרך בה הוא משיג את מרב הנקודות שלו. לאור זה פנו היוונים לקליעה מבחוץ שהתבררה כנשק לא יעיל בעליל ברוב שלבי המשחק. שימו לב: היוונים קלעו ב18 אחוז לשלוש כאשר הם זורקים 33 זריקות. מזל? תכנון הגנתי מצוין? כנראה שקצת מכל אחד. את היוונים הוביל מאט לוג'סקי שגם חתום על נסיון הקאמבק ברבע הרביעי עם 15 נקודות כשספאנוליס מוסיף 14 אך באחוזים לא טובים ועם לא מעט זריקות מהקו.

ובמכבי? מכבי הציגה משחק מצוין בו לא מעט שחקנים תורמים. אנדרו גאודלוק קלע רק 12 נקודות אך סופסל על ידי הדר ללא מעט דקות לאחר שהשתולל על השופט וחטף עבירה טכנית. אבל, די ג'י סילי ממשיך להתברר כאחת מגניבות הקיץ באירופה כשקלע 19 נקודות באחוזים טובים מחוץ לקשת והוסיף גם הגנה מצוינת, לצידו קולטון אייברסון שהשתלט על עמדת הסנטר הפותח עם 14 נקודות 8 ריבאונדים והרבה אנרגיות. סוני ווימס קלע 12 נקודות אך הוסיף 6 אסיסטים ו5 ריבאונדים ודווין סמית' היה טוב עם 10 נקודות 10 ריבאונדים ו3 אסיסטים. כאמור, משחק מצוין של מכיב שהצליחה ליצור שטף התקפי לצד הגנה חזקה ותקווה שהניצחון הזה יהוה קונטרה לשבועות הקרובים ובראש ובראשנה למפגש מול אפס,  קבוצת התקפה מצוינת.

סנטר ראשון ובצדק
סנטר ראשון ובצדק

 

ז'לגיריס קובנה 86 (6-3) – בורוזה במברג 72 (7-2)

מה קרה לבמברג? הקבוצה שפתחה מצוין את העונה ונראתה כמו אחת ההפתעות הפוטנציאליות מתפרקת לחלוטין והובסה בקובנה מול קבוצת התקפה מהחלשות במפעל כאשר, אם עד עתה החזיקה במברג בטיעון של הפסדים בלא יותר מחמש נקודות, כעת הוא פרח ואיננו. במברג פתחה טוב יחסית והובילה בסיום הרבע הראשון אך רבע שני קטסטרופלי בו ספגה 29 נקודות לעומת 17 וחולשה במחצית השניה בה קלעה 33 נקודות בלבד  מחקו כל סימני חיים אצל הקבוצה של טרינקיירי. בז'לגיריס פאוליוס יאנקונס עם 23  ו9 ריבאונדים קווין פנגוס עם 19 ו6 אסיסטים ולאו ווסטרמן עם 10. ז'לגיריס העלתה את כל ממוצעי ההתקפה שלה במשחק וקלעה מעל ל40 אחוז לשלוש ולשתיים.

בבמברג ניקולו מלי היה חלש להחריד עם 3 נקודות בלבד, דריו סמילר גם הוא תרם 7 בלבד. מובילים את הקבוצה דניאל ת'ייס עם 15 ויאנקיס סטרנלניקס עם 14. הקבוצה התקשתה מול הקצב האיטי שהכתיבה האורחת ועל אף שקלעה באחוזים סבירים, הפער של 15 אחוזים לשלוש בינה לבין המארחת הכריע את המשחק לטובת הליטאים. עוד משחק חלש של במברג שמתחילה לאבד עניין בעונה הזו. כפרס, היא פוגשת בהמשך השבוע את צסק"א מוסקבה.

EA7 אמפוריו מילאנו 70 (5-4) – פנרבחצ'א אולקר 79 (3-6)

לאחר שלושה הפסדים רצופים חוזרת פנר לנצח לאחר שההגנה חזרה לעבוד. 70 נקודות קלעה בבית מילאנו, מקבוצות ההתקפה הטובות במפעל, ואפשרה לפנר להתרכז בהתקפה שלה ולהשיג ניצחון חשוב. במחצית הראשונה הגבילה פנר את מילאנו לפחות מ20 בכל רבע וירדה ביתרון 8, אך רבע רביעי מצוין של האיטלקים החזיר את היתרון לאיטלקים לקראת הרבע האחרון. ברבע האחרון עצרו האורחים את המארחים על 7 נקודת בלבד, קלעו 21 מנגד, וסגרו את המשחק.

בפנר שעדיין חסרה את בוגדנוביץ' סלוקאס קלע 18 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים, דיקסון עם 14 קליניץ' עם 13 ואודו עם 11 ו6 ריבאונדים. המפתח לניצחון של פנר בהתקפה היו ה60 אחוזים במיד ריינג', עלייה משמעותית מהשבועות הקודמים, שחיפתה על החולשה משלוש ועל 11 האסיסטים הבודדים שנמסרו במשחק.

במילאנו שוב הוביל ראקים סנדרס עם 17 וג'מאל מקלין לצידו עם 15 ו8 ריבאונדים. אבל החמישייה הפותחת קלעה רק 22 נקודות, הקבוצה כולה קלעה ב26 אחוז מחוץ לקשת. קולם של שחקנים משמעותיים כגון ג'נטילה, היקמן וראדוליצה נדם. ההתקפה היא מה שיש למילאנו להציע השנה ואם היא תמשיך לא לעבוד כבשבועיים האחרונים, מילאנו לא תנצח הרבה בהמשך.

ריאל מדריד 89 (2-7) – יוניקס קאזאן 75 (7-2)

ניצחון לא קשה לריאל שמתבצרת במקום השני. ריאל פתחה טוב את המשחק ומלבד רבע שני בינוני אותו הפסידה שלטה לכל אורכו ושמרה על פער קטן שצמח ברבע האחרון. פיליפה רייס הוותיק הוביל עם 16 ו5 ריבאונדים, סרחיו יול היה רגוע עם 14 ו7 אסיסטים (אך התבשר על מצטיין חודש נובמבר בסיום המשחק).  פרננדז סיים עם 12 ו7 ריבאונדים ג' סי קרול עם 11 והאנטר עם 10. ריאל קלעה חלש יחסית משלוש אך חיפתה על כך באחוזים מצוינים לשתיים וב24 אסיסטים קבוצתיים. בקאזאן לאנגפורד נעצר על 14 בלבד (אך עם 5 אסיסים ו7 ריבאונדים) ארט פרחובסקי הוביל עם 19 ומרקו בניץ' הוסיף 12. הרוסים שוב קלעו רע מאוד לשלוש (18 אחוז) ומסרו מעט מאוד אסיסטים, כל זה בתוספת יום חלש של לנגפורד הקשו עליהם לנצח את ריאל ביום חלש יחסית.

חייך. אתה מקום שני
חייך. אתה מקום שני

גלאטאסרי אובדנק איסטנבול 78 (6-3) – FC ברצלונה לאסה 65 (4-5)

ברצלונה סופרת הפסד אחר הפסד ושוב מציגה התקפה חלשה מאוד כשהערב גם ההגנה לא תפקדה. מבט ברשימת הקלעים של ברצלונה תבהיר את הכל: רייס עם 22, כל השאר בפחות מדו ספרתי. חוסר האיזון ההתקפי בקבוצה הזו זועק לשמיים ואם משהו לא ישתנה שם הם עלולים למצוא את עצמם מתדרדרים עוד בהמשך. ברצלונה לא קלעה יותר מ19 נקודות באף רבע ואפשרה לטורקים לפתוח פער ברבעים השני והשלישי ממנו לא הצליחה לחזור.

בגלא, שסופרת ניצחון שני ברציפות, סינן גולר ובלייק שילב עם 28 נקודות ו7 ו6 אסיסטים בהתאמה (שילב עם 8 ריבאונדים), וולדימיר מיקוב עם 15 ו7 ריבאונדים ואלכס טיוס עם 12. על אף רוטציה קצרה של תשעה שחקנים בלבד הצליחה גלא להימנע מעבירות טפשיות שאופייניות לה העונה, לקלוע באחוזים טובים ולמסור 25 אסיסטים – הכי הרבה שלהם לשנה הנוכחית. הפעם גם ההגנה עבדה טוב ועצרה את ברצלונה על 65 נקודות. שבוע שני שגלא משיגה ניצחון בזכות וזה בהחלט סימן טוב לקבוצה שפתחה רע מאוד את העונה.

👆🏼 [Blake Schilb: 18p,8r,6a]

A photo posted by EuroLeague Basketball (@euroleague) on

" alt="" />

צסק"א מוסקבה 112 (1-8) – באסקוניה וויטוריה 84 (4-5)

בשבוע שעבר האשימו את צסק"א בחולשה, בכך שהיא מתקשה מול קבוצות קטנות וכבר לא מחסלת משחקים כמו בתחילת העונה. אז אמרו. צסק"א בתצוגת תכלית בשני צידי המגרש הבהירה למה ומי הקבוצה הטובה באירופה. מנגד באסקוניה צונחת קצת אבל באמת שקשה להאשים אותה. מה היה במשחק? פתיחה חלשה מאוד של צסק"א ורבע ראשון שנגמר 27:17 לאורחים. משם מילוש והחברים העלו הילוך, וקלעו בשני הרבעים הבאים 30 פלוס נקודות קינחו ב29 ברבע האחרון בו עצרו את הספרדים על 15 בלבד.

בצסק"א מילוש תאודוסיץ' הגדול עם 34 נקודות ו10 אסיסטים במשחק ענק, וויטלי פרידזון השקט והיעיל עם 14 וג'יימס אגוסטין עם דאבל דאבל של 13 נקודות ו10 ריבאונדים. כל שחקני צסק"א קלעו והנקודות מתחלקות יפה בין החמישייה לספסל. צסק"א קלעה ב48 אחוז לשלוש וב56 אחוז לשתיים מסרה 26 אסיסטים הציגה את מלוא יכולותיה מול קבוצה שמכוונת לטופ וכל זה בלי ננו דה קולו.

אצל הספרדים המצב בסדר. לארקין 19 הנגה עם 12 שנגלייה עם 10 ברנייני נעצר על 8 בלבד בעבודה הגנתית מצוינת של הקו הקדמי האדום וכדאי לו לחשוב איך הוא מחזיר את עצמו לעניינים אחרי השבועות האחרונים כי הספרדים זקוקים לו בהמשך. הספרדים קלעו באחוזים טובים והעמידו מספרים לא רעים בכלל, אבל. אבל זה היה לא רע מול מושלם, ובמפגש כגון זה, 28 הפרש זו תוצאה המשקפת.


פאנתייניקוס אתונה 86 (4-5) – דרושאפקה דואוש איסטנבול 80 (4-5)

ניצחון חשוב לפאו שנמנעה ממאזן השלילי ועל הדרך הוריד את דרושאפקה למאזן שלילי משלה. פאו שיחקה מצוין ופתחה פער ברבע הראשון והשני וירדה למחצית ביתרון 12 שהחזיק אותה בהמשך המשחק גם ברגעי נפילה כמו הרבע השלישי. נאמר כולם ביחד: ברוך הבא יאניס בורוסיס. הביג מן המקומי קלע 18 נקודות שלצידו סינגלטון וריברס עם 13 כ"א (סינגלטון עם 6 ריבאונדים). ניקוס פפס מוסיף 12 מהספסל וניק קלאת'ס קלע רק 11 אך מסר 7 אסיסטים. הספסל של פאו חתום על המשחק כשקלע 52 נקודות והקבוצה כולה קלעה באחוזים טובים לשתיים והצליחה להגביל את הטורקים לכך ששבעה שחקנים בלבד קלעו בשורותיהם.

אצל הטורקים כאמור, שבעה בלבד קלעו.  וויל קלייבורן בשיא קרירה ביורוליג עם 26 נקודות 9 ריבאונדים וד"ש להפועל חולון, בראד וונמיקר עם 19 וג'יימס אנדרסון עם16 ו7 ריבאונדים. לצידם קלעו ארבעה שחקנים 19 נקודות בלבד כשסקוטי ווילבקין נעצר על 8 נקודות. הטורקים קלעו באחוזים טובים אך מיעוט השחקנים שבאו לידי ביטוי בהתקפה פגע בהם בדרך לניצחון יווני והסתבכות במעבה מרכז היורוליג הצפוף.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אני נהניתי מאד ממכבי ולדעתי היא קבוצה שיכולה לפחות לתת פייט טוב לצ'סק"א וריאל מדריד כי אחרי הכל, מה הן? הן לא הווריורס, והן אפילו לא מילווקי באקס.
    מעכשיו אעקוב באדיקות אחרי הדו"חות שלך וזה יעשה ממני מעט יותר בעניינים

  2. תודה רבה מצויין.
    מעניין שבמברג, למרות יכולת טובה בהרבה משחקים עם 2 ניצחונות בלבד. מילאנו מאבדת גובה ומכבי ממצבת עצמה בטופ 8.
    אגב, נראה לי שיש בעיה עם המאזן אצל כמה קבוצות…

  3. תודה על ההשקעה הגדולה.

    עד עכשיו עונה נהדרת של היורוליג. מילאנו מפתיעה אבל לא תהיה ב8 הראשונות. באמברג הפסידה משחקים צמודים בגלל חוסר של גו טו גאי במהלכים המכריעים.

    ים איך שהעונה של מכבי מתפתחת יכול להיות שההבדל בין יתרון ביתיות לבין לא יהיה ניצחונות מפוספסים כמו פנאתינייקוס ומילאנו בחוץ. אבל מכבי בקו עלייה וצריכה להמשיך איתו בשני משחקי הבית שבאים עכשיו בשביל להוכיח שהיא ראוייה לצמרת

  4. סיכום מצוין לביא תודה
    מכבי סוף סוף עם ניצחון על יריבה משמעותית במאבק על העליה. ניצחון שמאזן קצת את הפסדי הבית לריאל ובעיקר ברצלונה שבהחלט עלולה להיות יריבה על המקום בשמינייה.
    נראה שמכבי מצאה סוף סוף את האיזון בהרכב שלה וזה סימן מעודד.

  5. זו ליגה מאוד ארוכה (בדומה לליגה המקומית).
    קצת קשה להתרגל לעובדה הזו, ולמשמעות שהיא טומנת בחובה – לא כל משחק קובע.
    אם בעבר כל משחק בטופ 16 היה קריטי להמשך (כי היו רק 14 משחקים בשלב הזה), הפעם מדובר על כמות יותר מכפולה של משחקים, ואפשרות ממשית של תנודתיות רבה במיקום בטבלה לאורך העונה. זה קצת לא מסתדר עם המנטליות השלטת שהיתה פה לאורך שנים ("או סקנדל או פסטיבל"), וייקח זמן עד שגם אנשי התקשורת המתלהמים יפנימו שזו ריצה למרחקים ארוכים, וספרינטים מקומיים לא מספיקים ואינם משמעותיים אם אינם מגיעים לאורך זמן רב.

    בכל מקרה תודה על העדכונים, לביא.

    1. מצד שני, שלב הבתים הראשון נתן לקבוצות זמן להתחבר, ולתוצאות בו לא הייתה חשיבות למעשה, בעוד שעכשיו לכל תוצאה יש השפעה על המאזן הסופי כבר מהמשחק הראשון. נראה לי שבמקרה של מכבי יש לזה אפילו יותר חשיבות.
      ושאפו ללביא על הסקירות הקבועות והמצויינות.

  6. יוזמה נהדרת, במיוחד למי שאין זמן לראות את רוב המשחקים. מדהימה העובדה שלרוב האתרים, ולא רק אתרי ספורט, מסכמים את הNBA על בסיס יומי, אבל לא טורחים לתת סיכום של היורוליג. ואולי זה פשוט עדות נוספת לחולשת הכדורסל ביבשת ובישראל.

    ושוב, תודה רבה לביא

  7. לביא רמת הידע שלך גבוהה מאוד, כל הכבוד. אתה שומר את כולנו מעודכנים. המשחקים טובים מאוד גם אם לא ברמת האתלטיות של הנב"א.

  8. לביא תודה רבה ניצחוו משמעותי של מכבי.
    במבט יותר רחב נראה שטופ 8 יורכב בוודאות מצסקא , ריאל ,פנרבחצה.
    על יתר הכרטיסים יאבקו .
    אפס , דרושאפקה , ברצלונה ,בוסאקנה, אולימפיקוס , פאו ומכבי.
    5/7 יעפילו כנראה.
    ככה שמכבי עם סיכוי סביר בהחלט .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט