חם מהתנור: כריס בוש לא כשיר למחנה האימונים של מיאמי / רועי ויינברג

מיאמי היט פרסמה היום הודעה לתקשורת בה הודיעה על המצב של כריס בוש. בוש סבל מקריש דם ברגלו בפברואר, לאחר שסבל מקריש דם דומה ב-2014/15, וסיים למעשה את העונה שעברה עם קריש הדם הזה. כיום ההיט הודיעה כי הם עבדו עם בוש בחודשים האחרונים כדי שיוכל לחזור לכשירות, אבל הם לא יכולים לאפשר לו לחזור לפעילויות כדורסל.

ההיט לא יכלו לפרסם מידע נוסף, עקב סעיף בהסכם הקיבוצי של איגוד השחקנים שמונע מקבוצה לפרסם מידע של שחקן ללא הסכמתו. ראוי לציין כי המיאמי הראלד פרסם שהוא נכשל בבדיקות הרפואיות שאלופת הבית הדרום מזרחי עשתה לשחקניה לפני פתיחת מחנה האימונים. פורסם כי נמצא קריש דם נוסף בגופו של בוש, מה שהיה אחד הגורמים העיקריים לכך שהוא נכשל בבדיקה הרפואית.

אדריאן ווג'נבסקי מיאהו ספורט פרסם שככל הנראה התקופה של כריס בוש במיאמי נגמרה (וכי אם בוש לא ישחק במיאמי במשך שנה, החוזה שלו ירד מגג השכר), עקב המשבר ביחסים בינו ובין פט ריילי בקשר למצב הבריאותי של בוש. כשהוא שיחק ב-2015/16, בוש בן ה-32 קלע 19.1 נק' עם 7.4 ריב' למשחק, ונבחר למשחק האול-סטאר.

*

כפי שדיווחנו אתמול, קווין גארנט צפוי להודיע בקרוב על פרישה מכדורסל. גארנט, mvp, אלוף, שחקן ההגנה של העונה ומדליסט אולימפי, שיחק 21 עונות באנ.בי.איי ובממוצע קלע 17.8 נק' עם 10 ריב', 1.3 חט' ו-1.4 חסימות במשחק (1462 משחקים).

*

מינסוטה צפוייה לקנות את חוזהו של ניקולה פקוביץ' (buy-out) ובכך לשחררו מהקבוצה. פקוביץ' לא יוכל לשחק ב-2016/17 עקב פציעות בגיד האכילס ובברכו, מה שמהווה המשך לבעיות הפציעות של הסנטר המונטנגרי ששיחק 43 משחקים בלבד בשנתיים האחרונות ביחד. קיימת סבירות שהוא כלל לא יחזור לשחק כדורסל. ב-271 משחקי NBA, כולם עם הטימברוולבס, פקוביץ' קלע בממוצע 12.6 נק' עם 6.7 ריב' במשחק.

*

אדם סילבר, קומונישנר הליגה, וחלק מבעלי הקבוצות באנ.בי.איי, התחילו בשיחות על חוזה קיבוצי חדש יחד עם איגוד השחקנים. שיחות אלו בעלות אופי חיובי, לפי המעורבים, ויש תקווה שיצליחו לחתום על הסכם חדש באזור ספטמבר ולמנוע שביתה, בדומה ל-1998/99 (בה שוחקו 50 משחקים בלבד) ו-2011/12 (בה שוחקו 66 משחקים בלבד).

נוסף על כך, איגוד השחקנים והליגה מדברים על צעדים שינקטו במידה ושחקנים יחליטו לא לעמוד עם ההמנון האמריקאי, בדומה לשחקן הפוטבול קולין קפרניק. כיום אסור, לפי חוקי ה-NBA, לא לעמוד בהמנון, אבל קיים סיכוי שהחוק הזה ישתנה

*

יוסטון ממשיכה בשיחות עם השחקן החופשי דונטאס מאטיונאס, ומנסה להביא אותו למחנה האימונים של הקבוצה. מאטיונאס שיחק בעונה האחרונה ברוקטס (6.2 נק' ו-2.9 ריב' למשחק) והמחלוקת בין הצדדים היא על גובה החוזה – יוסטון רוצה חוזה באזור ה-4.4 מיליון דולר, הצעת הסף שהיא הגישה למאטיונאס שהוא שחקן חופשי מוגבל, וסוכנו של מאטיונאס רוצה חוזה של פאוור פורוורד/סנטר פותח, ככל הנראה באזור ה-10 מיליון דולר.

*

קליבלנד החתימה מחדש את דאנטיי ג'ונס על חוזה לא מובטח למחנה האימונים. ג'ונס, שחקן עם 623 משחקי NBA ברזומה, שיחק ב-15 משחקי פלייאוף עם הקאבלירס העונה בדרך לאליפות (הוחתם ביום האחרון של העונה הרגילה ושיחק במשחק אחד), וזכה להרבה כבוד בזכות הופעתו במשחק השישי של הגמר, כשקלע חמש נקודות וסחט שתי עבירות מדריימונד גרין, כוכב גולדן סטייט.

*

מילווקי קיבלו מיוסטון את מייקל ביזלי והעבירו לרוקטס את טיילר אניס. ב-2015/16 ביזלי קלע 12.8 נק' עם 4.9 ריב' למשחק ואניס קלע 4.5 נקודות ב-14.2 דקות לערב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. נדירה כמות הפעמים שאני מצליח למצוא תמונה שכ"כ מתאימה לטקסט.

    אני חושב שמיאמי עשו בשכל. אם הם לא בטוחים ששחקנים שלהם יהיו בסדר כשהם עולים למגרש, לא מעלים אותם. אם הוא היה מת, או הופך לצמח, או כל דבר כזה, אף כדורסלן (ובצדק) לא היה חותם במיאמי.

    אני מקווה שבוש יבריא ויחזור כי הוא שחקן מעולה ובן אדם טוב, אבל אופתע אם זה יקרה. במיאמי כבר לא, אבל יכול להיות שבדומה לזה שהוא נתן חצאי עונות עד שקרס בפברואר בשנתיים האחרונות הוא יוכל לתת פלייאוף טוב באיזה אוקלהומה או פורטלנד.

      1. אם הוא עובר את הבחינות הרפואיות שלהן, אז כן. אם לא אז לא. כי מבחינת כישרון, עדיין יש לו המון מה לתרום ואפשר להשיג אותו על חוזה קטן יחסית אם הוא יהיה כשיר ויחפש קבוצה.

        למיאמי יש צוות רפואי מצויין, אולי הטוב בליגה יחד עם זה של פניקס, ואני חושב שאפשר להתייחס אליו כתו איכות מהבחינה הזאת. למרות זאת, אני מניח שכל קבוצה תשתמש בצוות הרפואי שלה ובמומחים שלה כדי לבדוק אותו.

      2. קשה להאמין שאם לא יהיו תוצאות חד משמעיות תקינות של הבדיקות הרפואיות שלו קבוצה כלשהי תקח את הסיכון הזה על עצמה.
        נראה שזה הולך ומסתמן כמו סוף עצוב לקריירה מכובדת מאוד + 2 טבעות אליפות על האצבעות.

  2. חבל על האבדן של ביזלי, הוא אחלה כוח אש מהספסל.
    כנראה שיוסטון מתחילים להישבר במו'ם עם די-מו ולתת לו את ה-8 מיליון ולא 4 כמו שרצו
    לא מצפה מטיילר אניס שישחק, למרות הפוטנציאל

  3. חבל לי על בוש.

    כבר עכשיו מתרוצצת ב-ESPN השאלה האם הוא HOF, גם אם לא ישחק משחק נוסף?

    שאלה לא קלה. אבל הייתי בוחר בו בלי היסוס לפני יאו מינג או מיץ' ריצ'מונד.
    לבוש PER יציב שנע בין 19 ל-21 כבר 11 שנה ברציפות.
    הסטטיסטיקה שלו, לצד 2 אליפויות, ואולי באמת יש לו מקום בהיכל.

    1. התשובה הקצרה: כן.

      התשובה הארוכה: כן, אבל אני לא חושב שיכנס על השנה הראשונה, כי יש עוד שני פאוור פורוורדים עליונים עליו שזמינים (טימי ו-KG).

      שחקן עם 2 אליפויות, עוד 2 גמרים, 11 פעמים אול-סטאר וחמישיית ליגה שנייה. יש לו גם מדליה אולימפית ועונה של 47 ניצחונות ואליפות בית בקבוצה חלשה, עם כל הכבוד לטי ג'יי פורד ופארקר.

      1. התשובה המוחלטת היא "לא".
        הרף שלו הוא רף שמעליו צריך להיול הול אוף פיימר
        שחקן שמוביל, שחקן שמנהיג.
        הוא היה ראש לשועלים בטורונטו. שועלים? בעצם ראש למקקים.
        במיאמי הוא היה נהדר אבל כינור שלישי.

        בוש הוא ההיפך מ"קורבן של הנסיבות". הוא המרוויח מהנסיבות שהביאו אותו ל2 אליפויות במיאמי. בכל סיטואציה אחרת היו לו כרגע 0 אליפויות.
        רוברט הורי למשל מתאים יותר. 7 אליפויות, זריקות קלאץ' שייזכרו לדורות. היה אול אראונד פחות טוב אבל בראי ההיסטוריה הורי מעליו ובלא מעט.

        שוב, הבעיה היא שהיום כל פלוץ נכנס להיכל התהילה ולכן יש לו טיעון חשק עדיין.

      1. נסיון לפנות מקום בתקרת השכר על ידי החלפה של שחקן בשחקן שמרוויח יותר כסף ?

        באמת חדשני הדריל מורי הזה.
        אפילו מהפכני הייתי אומר…

    1. איזה טימטום השכר של ביזלי היה מיליון וחצי.
      ומנסים לפנות מקום לדימו שהוא פחות תורם ממנו איזה טימטום

  4. יכול להיות שאני לא מבין את הקונספט של HOF, אבל נראה שרף הכניסה לשם לא כזה גבוה. לפחות אצלי בראש לHOF אמורים להכנס גדולי המשחק בכל הזמנים. דאנקן וגארנט לחלוטין שם, בוש לחלוטין לא. הוא שחקן מוכשר שעשה לא מעט, אבל הוא היה סקורר בקבוצה קטנה (אחד מיני רבים) ולאחר מכן שחקן שלישי בקבוצה שלקחה שתי אליפויות והפסידה שתי אליפויות שלפחות באחת מהן היא היתה פייבוריטית ברורה. לא זוכר איזו הופעה הירואית שלו, עם כל הכבוד לריבאונד ההתקפה והאסיסט לריי אלן באותה קליעה שנכנסה לפנתיאון (לצערי, הייתי בצד של סן אנטוניו…).
    מהצד השני – נכנסו לHOF כמה שחקנים פחות טובים ממנו לדעתי.

        1. מוריס סטוקס יחסית חריג. הוא היה שחקן מצויין (3 פעמים אול-סטאר, 3 פעמים חמישיית הליגה השנייה, רוקי השנה ב-1956) ואז נפצע במערכת העצבים אחרי שהתנגש בסל באמצע משחק, והמשיך לשחק כאילו כלום לא קרה במהלך אותו משחק ובמשחקים לאחר מכן.

          הוא נפטר 12 שנה לאחר מכן. בכל הזמן הזה ג'ק טווימן, חברו לקבוצה ושחקן מעולה בפני עצמו (6 פעמים אול-סטאר), היה האפוטרופוס שלו וטיפל בו עד שנפטר. הפרס של השחקן הקבוצתי ביותר בליגה קרוי ע"ש שניהם בגלל הקשר המיוחד ביניהם.

      1. פרש אחרי 9 עונות, מתוכן שיחק 7. בארבע עונות שיחק 77 משחקים ומעלה, בשלוש האחרות פחות משישים.
        יא מינג נבחר להיכל כי הוא סיני ולא בגלל השפעתו על המשחק או השגיו יוצאי הדופן

        1. כשהוא היה בריא הוא היה שחקן הרבה יותר טוב מבוש.
          לא יודע אם הגיע לו hof, כי בריאות זה אנדרייטד בעיני, אבל יש לו עוד קרדיט חוץ מלהיות סיני. לא clear cut.

  5. כשכתבתי שאני שומע דברים ממש ממש לא טובים על המצב של בוש, על גבול הטרגיים – כולם עוד חשבו שהוא יושב בחוץ עם פציעה בשוק…

    1. הטימברוולבס צריכים לחלק כרטיסים גדולים (big tickets) למשחק שבו הם יתלו את הגופייה של גארנט. גימיק שיתפוס

  6. חבל לי על בוש, שחקן מפוספס. אני לא יודע אם כן היכל תהילה או לא, הוא די שווה ליאו מינג. אצל גראנט זה "קצת" אחר, סופה של תקופה בבא.

  7. תודה על הידיעה. מישהו אולי יכול להסביר מה קורה בעצם עם השכר שלו? האם מקרים כאלו מבוטחים ובעצם מיאמי יצאה ללא פגע מהבחינה הזו?
    או שהיא עדיין צריכה לשלם לו את מלוא שכרו פשוט בלי שזה יכנס לתקרת השכר וכו'?

    1. הזכרתי את זה בקצרה בפוסט, אבל לא מספיק, אז אפרט פה:

      בוש, בכל מקרה, מקבל את כל המשכורת. בין אם מיאמי משחררת אותו, או לא. השאלה היא איך זה יחשב מתחת לגג השכר של ההיט וכמה הם יצטרכו לשלם.

      אם הוא לא ישחק עד ה-9 לפברואר 2017, ורופא צד שלישי (גם מיאמי וגם בוש צריכים להסכים בקשר אליו) יסכים עם רופאי מיאמי שהוא לא כשיר לשחק, המשכורת שלו יורדת מגג השכר של ההיט.

      אם הוא לא ישחק ב-41 המשחקים הראשונים של העונה (המשחק ה-41 העונה של מיאמי הוא ב-13 בינואר), הביטוח של ה-NBA ישלם 80% מהמשכורת שלו. די הרבה.

      אם מתישהו ב-3 השנים הקרובות הוא משחק, ומשחק יותר מ-25 משחקים, המשכורת שלו חוזרת לגג השכר של מיאמי.

      זהו בגדול, דדי ועומר מזיג יותר ממוזמנים להוסיף/לתקן בגלל שהם מומחי גג שכר יותר גדולים ממני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט