גביע באפור ובירוק – על גמר גביע המדינה של 2008 / גרשון רוקח

הטור של מידן השבוע והתגובות אליו על החוויה הסובייקטיבית מול רגעים מסוימים, החזירו אותי אל אחת החוויות העוצמתיות שהיו לי סביב אירוע ספורטיבי. מעצם היותה סובייקטיבית, היא תלויה בקונטקסט ייחודי, אישי, שקשה להעביר אותו דרך מילה. הוא עובר דרך החושים, דרך העור, דרך תמונות עמומות בזיכרון ודרך המבע הייחודי ששמור רק לאירוע הזה. הטור נכתב כבר לפני כמה שנים, אך מעולם לא פורסם בשום מקום. הרגשתי שהוא אישי ואידיוסינקרטי מכדי שיוכל להפוך לנחלת הכלל. חשבתי שהוא יהיה פרטי מכדי לעניין אנשים אחרים. הרגעים שהועלו השבוע והחיבור שלי לתגובות של אחרים, הדגישו בי לפתע את הייחודיות וההתרגשות במפגש ובהבנה שבין שני אנשים שחווים איזושהי התעלות סביב אותו אירוע גם אם ממקום שונה ואחר. לקרוא על הסל של עדי גורדון או השלשה של ריי אלן החזירו אותי למקום שבו אני הייתי באותם רגעים. יש משהו כמעט קוסמי בחיבור הזה שבין שתי חוויות, חיבור שהוא הנקודה שהחזירה אותי לטור הזה.

הקונטקסט הצבאי שנבחר לטור הזה אינו מקרי, הוא מאפיין חוויות של רבים מחובבי הספורט הישראלים אל מול המערכת הגורפת והטובענית. מערכת שבה צרכי הכלל עומדים הרבה מעל לרצונותיו של הפרט. מערכת שבה ניתן לצאת למארב גם בלילה של משחק מכריע בגמר האן.בי.איי או שתיקרא לתדריך מוצב באמצע חצי-גמר היורו. במהלך השירות הצבאי חשבתי כמה זה לא הוגן לתת את התואר "ספורטאי מצטיין" למוכשרים שבספורטאים ולאפשר להם לפתח קריירה, ובו בזמן להפקיר את חובבי הספורט השקטים- למה הפריווילגיה "ספורטאי מצטיין" לא ניתנת לחובבי הספורט השמנמנים שרק רוצים לראות ספורט?

בתמונה: ספורטאים מצטיינים

"גרשון, תגיע", קרא בשמי הטען העגלגל של הטנק שלי, "יש תדריך מוצב". העפתי מבט נוגה אחרון במסך ועזבתי את המשחק. 73-55 בנוקיה, אפילו הטלוויזיה המרצדת והקליטה החלקית בגבול לבנון לא טישטשו את התמונה. הגביע לא יצטרך להתרגל השנה לקור הירושלמי. פאוזה.

תשעה חדשים קודם לכן, באמצע שבוע מלחמה בסיום הטירונות, מגיע המ"מ בחיוך גדול ואומר שמורידים כוחות לעזה ואנחנו עולים להחליף אותם. אחרי אינסוף הנפצות והשערות בדרך ושמונה שעות אחר-כך, אנחנו במוצב בתפוח, חבורה של טירונים שמנסים להתרגל להתנהלות של קו. הכלל הראשון והברור מכל היה- "רואים את הטלוויזיה שם, בפלוגה המקבילה?" שאל הסמל בחיוך, כולנו הנהנו בציפייה, "לשם אסור לכם להגיע". הטלוויזיה הסמוכה הפכה להיות כמו הנוף המוצל הנשקף מצוק התקווה. אבל אנחנו, בניגוד לסימבה, חששנו לשבתות שלנו ולא בזנו לסכנה. הטלוויזיה היתה מחוץ לתחום. ככה התנהל לו הקו על מי מנוחות לאורך שבועיים. שמירה, מחסום וסיור. בין לבין שעות ארוכות של מנוחה ונחת. תענוג.

מה שמחכה לנו בחלק המוצל

ואז הגיע יום חמישי הארור. הפועל ירושלים העפילה לגמר הפיינל-פור, ואחרי שנים של מאבק חסר סיכוי עם הלהקה של פארקר, היתה תחושה שהפעם קורה משהו אחר. שפתאום יש סיכוי. החמישייה של ירושלים היתה אולי הטובה בתולדותיה: טפירו ובאוורס בקו האחורי, גיא פניני (כואב לי לכתוב את זה) וטרנס מוריס, שהגיע באמצע העונה, כפוורוורדים. מתחת לסל חיכה מריו אוסטין, אחד משחקני הפנים הכי טובים שהגיעו למלחה. על הספסל היה להפועל עומק אדיר: גולמאץ' (לימים בפאו), ג'נקינס שחזר לקראת סיום העונה, נאור, מרקוביץ, חג'ג'. אולי הסגל הכי עמוק שהפועל ירושלים החזיקה. מולנו עמדה מכבי חלשה יחסית. וויצ'יץ' היה העוגן האחרון ממכבי האימתנית שקרעה את אירופה, בורשטיין היה פצוע רוב העונה ולא מאיים. ארנולד? ביינום? יסייטיס? שרון ששון? נואל פליקס? שהם יקחו את האליפות… וכך היה. ירדתי משמירה והתגנבתי מיד לראות את המשחק, זו היתה תחילתו של הרבע השלישי, המומנטום היה בשיאו, וסל של באוורס העלה את ירושלים ל-13 הפרש. הרגשתי שקורה פה משהו אחר. שאנחנו בדרך לאליפ… לא, לא העזתי לעלות את זה על דל שפתיי. זה היה מרגש מדי ובעיקר מוקדם. מוקדם מדי.

ואז הוא הגיע, עם שלושת הפסים הידועים לשמצה על זרועו- "גרשון" הוא קרא והלב שלי נעתק, "מה אתה עושה פה?". לא פחדתי מעונש, פשוט ידעתי. ידעתי שהאליפות שלנו תלויה ביכולת שלי לראות את המשחק. ניסיתי לנמק והתחננתי, הסברתי משהו על הזדמנות היסטורית ופספוס לדורות, מילמלתי משהו על זה שאם אני לא רואה את המשחק, דברים רעים יקרו. "אתה לא פוגע בי" הירהרתי בלבי, "אתה פוגע ביכולת העמידה של עיר הנצח". משום מה, המפקד האיום לא השתכנע מרשימת הטיעונים המחוכמת שהשארתי בלב, ושלח אותי חזרה לחדרי, אבל וחפוי ראש.

חזרה לאזור המקודש של הטלוויזיה לא היתה אופציה. הייתי מוכן להקריב את השבת הקרובה לטובת אליפות היסטורית, אבל לא היה שום ספק שבחיל השריון, שעל לוחמיו מלגלגים שהם לובשים "סרבל של טייסים, עם יציאות של רון ארד", מישהו יבוא לתפוס אותי. לא יכולתי להיות בחלק המוצל פעם נוספת, הצבועים היו טורפים אותי (המשך אנלוגיה למלך האריות, אם מישהו עוקב…). המשכתי לעקוב אחרי התוצאה באס.אם.אסים. אבל ידעתי שהגורל הוכרע, שהאליפות תישאר צהובה. את סל הניצחון של ארנולד כבר שמעתי בשידור חי מחבר שצפה במשחק. רציתי להגיד לו שזה לא בגלל הסגירה לריבאונד, אפילו לא בגלל החמישית של מאיר והמשרוקית של בכר. זה אני. אני וחן המפקד אשמים. התקשיתי להירדם באותו ערב. לא האמנתי שהפקרתי את האליפות הראשונה של הקבוצה שלי לגחמותיו של ילד בן 19 שהרס לאלפי אוהדים את הערב. את העונה.

שלושת הקווים הידועים לשמצה.

חזרה לגבול לבנון, נכנסתי לתדריך המוצב כשעיניי אמרו הכל… חבורת השריונרים החביבים שהיו לצידי לא התעניינו בכדורסל, אבל הבינו שמשהו רע קורה. "18 להם" לחשתי, "מזל שאתם חוסכים לי את הצפיה". האכזבות הרבות לאורך השנים ובמיוחד תחושת האחריות על זו בשנה הקודמת הפכה אותי ציני. ציני לסיכוי שאי-פעם נזכה בתואר חשוב (וכן, היינו אז מחזיקי הגביע, אבל במצבים האלה, אתה לא חושב בהגיון). בטח כשבצד השני עומדת המפלצת הצהובה.

תדריך המוצב היה קצר וממצה. מטרה, משימה, הגנת המוצב.

המוצב עם 13 החיילים השבוזים והקרוואנים הקפואים בקו-דיווח — (ביטחון מידע) היה המקום הראוי להתאבל בו על תואר. הבוץ היה חלק בלתי נפרד מהנוף בחדר. אפור וחום התערבבו להם במגורים כמו בסרט אפל של מאה אחרת. גם כשניסיתי לחשוב באיזשהו אופן על קאם-בק, לא היה לזה סיכוי ריאלי להתממש. דרור חג'ג' שהיה הרכז היחיד בסגל ביצע ארבע עבירות (ביצע זו מילה שגויה, נשרקו לו 4 עבירות בגלל שמסיבה מסויימת שופטים לא הבינו שדרק שארפ הוא פלופר בלתי נסבל…) והסגל של ירושלים כלל ברובו שחקנים שמכבי לא רצתה בקיץ הקודם (ארנולד, ששון ונואל פיליקס. מה? כן, דן שמיר החליט להחתים את נואל פיליקס אחרי העונה הנוראית במכבי תל-אביב. מאז דן שמיר מסתובב עם סימן קטן על המצח כעונש מאלוהי הכדורסל). התחלתי להתכונן לשינה. באמת. ברגע של תיעוב עצמי ומזוכיזם מוחלט, בחרתי לפנות חזרה לקראוון של החבר'ה ממוד"ש- אלה שקצת התעניינו בכדורסל, לטלוויזיה המרצדת והיחידה במוצב, רק לסגור סופית את האבל על התואר.

ברגע שפתחתי את הדלת התחילו הצעקות- "איך הלכת??? מהרגע שאתה לא פה, אתם לגמרי במשחק". האפור של המוצב מעולם לא היה דומה יותר לכסוף, העפתי מבט למסך וראיתי את גיא פניני מסיים חדירה אדירה לסל. 75-71 לתמנון הצהוב, אבל המומנטום איתנו. מצד שני, אם יש משהו שאתה לומד בשנים של אהדה להפועל זה שיש כלל ברור: "אם יש אינדקציה שמשהו לטובתך, אתה כנראה לא מפרש נכון את הנתונים". אבל אפילו אני נסחפתי במומנטום. הפועל לחצה על כל המגרש ודרור חג'ג' שרד מחצית שלמה על הפרקט עם 4 עבירות. במצב של מינוס 2, הפועל חטפה שוב את הכדור בעזרת הלחץ, שמכבי משום מה לא הגיבה אליו, וטימי באוורס סיים בסל ועבירה- 79-78 לנו!!! דרור חג'ג' לקח את ביינום לסל וכל פעם שההתקפה נתקעה, נשרקה עבירה על ג'יימי ארנולד. ארנולד, שהיה האחראי הישיר (חוץ ממני), לשברון הלב בשנה שעברה נותן לנו גביע. 1:13 לסיום, התוצאה 89:84 לירושלים. שלשה אדירה של בלו(ת'נטל), עוד בטרם קיצר את שם המשפחה היהודי להפליא שלו, הורידה לשתיים. ארנולד העלה לשלוש מהקו, ביינום הוריד לנקודה והלך לזריקה מהקו. הוא החטיא, הריבאונד היה של באטיסטה. כדור של מכבי.

כל הסיוטים חזרו, שנים כל אכזבות וכישלונות- ראיתי בעיני רוחי את ה39 הפרש במלחה של 98', את צ'ורה ופנאן יושבים על פיצה, את קטש נתקל באייץ' וולדמן ומקבל עבירת מגן בדרך לגביע שהגיע לנו, את שאראס תופר 8/8 ואת פארקר מרחף לעוד הטבעה. כל הדברים רצו בעיני רוחי. היה ברור לי לאן זה הולך, היה ברור לי מי יחגוג בסוף הערב… ביינום קיבל את הכדור מבאטיסטה וראה מולו את גיא פניני. לכולם היה ברור שביינום ינצל את המיס-מאצ' וילך על פניני לסל. אף אחד לא חשב שביינום ילך על פניני. מילולית. עבירת תוקף!! (שאם נהיה הוגנים דמתה באופן חשוד לזו של טפירו על שארפ בשנה שעברה… גם זו בעיניי לא היתה, אבל אתם מבינים שזה לא ממש עניין אותי בנקודת הזמן ההיא, נכון? אז נחזור למשחק). באוורס סחט עבירה וקלע את שתי הזריקות. בלו החטיא שלשה והגביע שלנו. שכחתי איפה אני, שכחתי שלא ראיתי בית כבר שבועיים והתחלתי לשיר בטירוף מוחלט עם הקהל של ירושלים "מכבי שלום, מכבי שלום איך זה לראות גביע אדום".

מכבי שלום, מכבי שלום, איך זה לראות את נוקיה אדום?

לעיתים כשאני צופה במשחק וחווה התעלות רגשית, לטוב או לרע, אני חש צורך מיידי לקחת את הטלפון ולשתף מישהו בחוויות. להיות עם עוד מישהו שהעולם הרגשי שלו תלוי עכשיו באותה חוויה. זה לא היה המקרה הפעם. הסיטואציה בקו דיווח — היתה מושלמת מדי. כל שיחת טלפון היתה ממעיטה ממה שקורה כאן ועכשיו. הטלוויזיה המרצדת ששידרה את שחקני מכבי יורדים מהפרקט לפני הטקס בגלל זעם על השיפוט. המבט התמה על פני ארבעת רפי ההבנה שאהדו מכבי, אך לא יכלו שלא לשמוח בשמחתי. משיכת הכתפיים המזלזלת של הקצין הנקרופיל (אמיתי, הוא היה אוסף עצמות של פרות) ביחס לתנודת הרגשות הלא סבירה בין הרגע שבו נכנסתי לתדריך המוצב ובין כל מה שקרה לאחר מכן. כל הפרטים האלה הצטרפו לתמונת הניצחון המרגשת ביותר שחוויתי. יותר ממלחה בניצחון על ז'לז'ניק בחצי הגמר היול"ב קאפ, יותר מדאלאס חוזרת ממינוס 15 נגד ממלכת הרוע (לשעבר) במשחק מספר 2 ב-2011. יותר מאינספור הניצחונות בארנה ובמלחה על מכבי בשנים האחרונות. יותר מהאליפות בעונה שעברה. יותר מהחטאות העונשין הן של ניק אנדרסון בגמר 94'. יותר מהכל, המוצב האפור והחום היה התפאורה המושלמת למסיבת הניצחון הבודדת והשלמה ביותר שלי. המסיבה האישית והפרטית ביותר שאפשר לדמיין.

באותו ערב שוב לא נרדמתי, בשעה 1:54 קיבלתי אס.אם.אס מג'יימי ארנולד:

"payback".

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 7:44

מקסים!

מדהים איך "החוויה" של ללבוש ירוק זית תופסת חלק גדול יותר משניתן היה להאמין, בעיצוב זהותינו,
מדהים איך אנחנו כאוהדים נהנים להאמין בקשר הקוסמי שבין אהדתנו, לבין תוצאות משחקי קבוצותינו.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
23 בספטמבר 2016 8:08

כמו שהפוסט של גילרי נתן הצצה מעניינת לתרבות הספורט האמריקאית, הפוסט הזה מראה זווית שונה ממה שאנחנו מדברים עליו בד"כ של תרבות הספורט הישראלית. נפלא

המשגיח
המשגיח
23 בספטמבר 2016 8:15

וואו. כתבה מעולה. תודה.

יניב
יניב
23 בספטמבר 2016 8:20

נהדר. וכמה שאתה צודק. בלוחמים אוהדים אין שום התחשבות ובכלל עד סוף האימון המתקדם. הייתי באמת מנותק כמעט מהכל. למשל את ה3-2 מול צרפת. לא ראיתי. ואני זוכר שקמנו בבוקר בטירונות והחלו השמועות שניצחנו את צרפת. אף אחד לא האמין ורק שהסמל אישר לי את זה בצהריים יכלתי להתרגש באמת. אני זוכר שכל הבוקר הלכתי עם התחושה האם זה אמיתי ישראל הקטנה ניצחה את צרפת הגדולה. וכמובן שהתבאסתי טילים שלא זכיתי לראות את המשחק

Mbk
Mbk
23 בספטמבר 2016 10:03

פוסט מעולה

צביקה
צביקה
23 בספטמבר 2016 10:05

איזה כתבה נהדרת.
עם קצת קשר לזה, זה הזכיר לי מילואים שהיו לי עם מונדיאל. היה לנו במוצב טלביזיה עם לווין והכל היה סבבה, רק היה כל הזמן ויכוחים על סידור המשמרות, לפי המשחקים. בכל מקרה כשיוצא לך לראות משחק טוב עם כל החבר'ה בפלוגה – זה כיף לא נורמלי.

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2016 10:44

נפלא.
זר לא יבין זאת אבל אני אוהד שתי הקבוצות מכבי תל אביב והפועל ירושלים…זה סיפור ארוך אולי פעם נספר בפוסט.
בקצרה אני אוהב כל מה שבירושלים ולא יכול להיות נגד ירושלים.
מצד שני הדבר הראשון שאני זוכר בעצמי בקשר לספורט ישראלי זה מכבי תל אביב בימי חמישי באירופה בתקופה של ערוץ אחד ו מאה אחוזי רייטינג.

ככה שאהדה בין הקבוצות אצלי מתחלפת כמו גרביים …למזלי גמר האליפות האחרון ביניהם נערך בשנת 2007 גמר סמי בכר.

אך נחזור לענייננו אני זוכר חוויה דומה בגמר 96 ושנה אח"כ ב 97 .
ב96 הייתי בצבא אך השתחררתי לגמר .
וכל יתר חבריי היו בעד מכבי והתערבתי שהפועל /גורדון ירושלים תנצח ו…צדקתי.

אך נגעת בנקודה חשובה …מצבי ספורט וצבא.
אני זוכר צמד סיפורים.

1. בטירונות במתקן אדם 1994 גמר גביע אירופה בתל אביב בין חובנטוד לאולימפיקוס….המפקדים מריצים אותנו עד לעץ וחזור …בעץ הייתה משאית ובה שידור משחק הגמר …כל פעם אני נותן ספרינט לעץ …ומסיים אחרון …בגלל שרצנו לאט נותנים לנו לרוץ עוד ועוד ואני מתפלל…שהמפקד לא יתייאש ….בסוף העונש הופסק ובשיחת מחלקה המפקד מספר לנו שאולימפיקוס ניצחה …רק שהגעתי הביתה הסתבר שהוא טעה וחובנטוד זכתה בתואר ראשון ואחרון בתל אביב.

2. בעקבות דיווחי המחלקות נתקלתי בבעיה כמה שבועות לאחר מכן …הגמר של ליגת האלופות הפגיש את מילאן הגדולה של בארזי ,מאלדיני ,דונאדוני,אנצלוטי ,בבואן ,דסאיי ,סאסיסביץ ומאסרו …
על הקווים קאפלו.
מילאן הגיעה כאלופת איטליה ומולה התייצבה ברצלונה שזכתה במוצאי שבת שעוד הייתי בחופשה באליפות דרמטית….מהחמצת פנדל בדקה ה 90 של יריבתה.
ברצלונה הייתה עם רומאריו בשיאו (שינצח את האיטלקים חודש לאחר מכן בגמר מונדיאל 94 …משחק שבו הצלחתי להשתחרר ).
וכן עם קומאן ,סטויצקוב ,לאדרופ והמקומיים גווארדיואלה ,באקרו ,באגירסטיין ,נאדל ,זןביזרטה ,סארג'י ואמור .
זה היה הגמר של אירופה חתיכת קלאסיקו …ואני בטירונות …החלטתי למנוע מידע מעצמי בכל דרך ובשעות ת"ש ברחתי לנקות נשק ולהתקלח שעה…רק לא לראות עיתון …נראה לי שממש בסמוך לגמר נהרג ארטון סנה וזה היה מסקרן ..אך אני נחוש לא לראות עיתון עד שאראה את המשחק המוקלט בבית .
התגברתי על כ"כ הרבה מעמורות בדרך …התנדבתי ביום שישי במטבח בכדי להימנע משעת שיחת מחלקה עם המפקד שבה יספר על התוצאה.
הצלחתי לא להיענש ולא להישאר שבת (לא עניין של מה בכך בטירונות ).
ברחתי מחבריי הטירונים מחשש שמישהו יפלוט …רעדתי מפחד באוטובוס לירושלים שמה איזה שדר ברדיו יספר משהו …אך נרדמתי מיד.
הצלחתי לעבור את כל המכשולים ….הגעתי לירושלים שנייה לפני המונית …שם עוצר אותי אחד מחבריי הטובים שהתגייס כמה חודשים לפניי ….לפני שאני פותח את הפה הוא זורק לי …ראיתי איך מילאן שחטו את ברצלונה …כמעט הרגתי אותו והיה לי נשק…למזלי לא עשיתי זאת שכן הוא הכיר לי את אשתי 8 שנים לאחר מכן…

Dror2
Dror2
25 בספטמבר 2016 6:19

אדיר! יופי של סיפור!

עידו גילרי
עידו גילרי
23 בספטמבר 2016 11:53

נהדר, תודה ששיתפת.

אלעד אייל
אלעד אייל
23 בספטמבר 2016 12:38

נפלא !
גרשון תיאור כל כך מוצלח של חוויה סובייקטיבית ועם זאת גם כזו שכל אוהד יכול למצוא את עצמו חווה אותה באופן זה או אחר.
גם אני אוהד ירושלים וותיק והצלקת של גמר 2007 עדיין מציקה ומכאיבה בימים שהכל אפור בחוץ.
המיני תיקון של גמר הגביע בשנה העוקבת, המתיק קצת הגלולה המרה, אבל למרבה הצער מי שקטפה את פירות המרדף ארוך השנים של ירושלים אחרי מכבי היא דווקא חולון (שהייתה אלופה ראויה ביותר אבל ללא המשכיות).
בכל אופן אובדן האליפות ההיא סימל אובדן דרך ושקיעה בנסיונות לזכות בקיצורי דרך בתואר הנכסף.
כיף לראות שהיום יש דרך ארוכה שהיא קצרה למרות שלעיתים נעשות גם טעויות, אבל הכיוון הכללי הוא של דרך ברורה ועקבית, ומבט ישיר בצהוב של העיניים מתל אביב.
תודה על השיתוף והכתיבה המשובחת

avri
avri
23 בספטמבר 2016 14:02

גרשון, טור נהדר. בדרך כלל האישי והאידיוסינקרטי יוצרים את הטורים הכי טובים.

לא יודע למה אבל גם אצלי רגעי הספורט שהכי זכורים לי באו בימי השירות הצבאי. משהו בצפייה משותפת בימי חמישי בערב במוצב באיזה חור, עם טלוויזיה שמישהו ארגן, עם קליטה מחורבנת ואנטנות מאולתרות ממזלג, נייר כסף וחוט טייל, נצרב אצלי לתמיד. נבא לא היה אז אופציה, מלבד קריאת דיווחים בעיתונים (שהגיעו לרוב באיחור). על אנטרנט לא היה מה לדבר אז.

גלעד
23 בספטמבר 2016 14:09

תודה רבה על השיתוף. המקרה מהשירות הצבאי הקצר שלי (שעדיין בעיצומו) הוא שפספסתי את כל הפלייאוף של העונה ובבוקר של משחק 7 חברים לא האמינו לי שקליבלנד ניצחה (קמתי מוקדם בבוקר לבדוק) עד השעת ט"ש שבה רובם התבאסו על צדקתי 🙂

ישראל קרמר
ישראל קרמר
23 בספטמבר 2016 14:21

האליפויות שהפסידה מכבי בשנים האחרונות חוץ מבשנה שעברה היו בגמר של משחק אחד וזה לא ספורטיבי ולא קיים בכדורסל מקצועני בעולם אלא רק סדרות.

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 14:27

מכבי לא זכתה ביורוליג אחרי גמר של משחק אחד???

רועי ויינברג
רועי ויינברג
23 בספטמבר 2016 14:31
Reply to  גיא

1+

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2016 14:45

לא אותו דבר ואתם יודעים זאת.

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2016 14:47

ואגב לא בטוח שלא כדאי שהיורוליג תעבור לסדרות.
אבל שיקול הפיינל פור ביורוליג היה שיקול מקצועי כללי ולא מתוך שיקול לפגוע דווקא בקבוצה אחת ספציפית.
כזה היה השיקול של הפיינל פור הישראלי.
ובסופו של יום שמעון מזרחי ושות' ניצחו במשך עשרות שנים כל יריב שבא נגדם אם זה פלדה ,מנבר ,קליין או שלזינגר …היחיד שניצח אותם הוא איש השיווק אבנר קופל וזה אומר הכל…

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 14:50

בדיוק אותו הדבר.

אני בעד סדרות, ואני מקווה שהמנהלת ישכילו להנחיל שיטה קבועה, ויפסיקו עם השטות של להחליף שיטה כל שנה.

אבל לטעון שההפסדים של מכבי לא ספורטיביים בגלל שיטת הנוק אאוט,
זה תירוץ אהוב במיוחד על אוהדי מכבי.

אם הכללים ברורים מראש, ולא שונו תוך כדי עונה,
אם אין אפליה מובנית כלפי קבוצה אחת,
או העדפה ברורה לקבוצה אחת,
אז בהגדרה – זו תחרות ספורטיבית.

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 14:29

יש גם מי שיגיד שקבוצה שלאורך שנים נהנתה מיתרון תקציבי קבוע שהגיע מכספי הציבור הרחב,
זה פחות ספורטיבי בהרבה.

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2016 14:48
Reply to  גיא

וכי למה היא נהנתה מהתקציב הציבורי ?
תשובה אחת ויחידה היא לקחה את האליפות והתמודדה בגביע אירופה לאלופות וזכתה בזכיות שידור .
אחרות לא הצליחו להגיע למפעל זה.
ואגב גם כאשר הגליל זכתה באליפות היא הודחה שנה לאחר מכן מול קבוצה אנגלית מביכה שאפילו שמה שכחתי .
ככה שהתקציב ניתן בזכות ולא בחסד.

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 14:53

זו דוגמה מעולה לחוסר ספורטיביות –
חלוקת משאבים עודפים דווקא למנצח.
ב-NBA, או ב-NFL, האלופה מקבלת פחות משאבים, לא יותר.

a.f
a.f
23 בספטמבר 2016 14:32

פוסט משובח כתוב נפלא! לא אשכח את נס מילנו מול צסקא אחי מגיע לשולחן שבת לאחר המשחק ותוך כדי ברכת המוציא זורק איזה דיכאון! הפסקתי לראות ב12 הפרש לצסקא ואני בשיא ההתלהבות מספר לו על השלשה של בלו וסל הניצחון של רייס והוא לא מאמין…עוד אותו הערב ראינו פעמיים את המשחק…

a.f
a.f
23 בספטמבר 2016 14:35

גיא לדעתי אנחנו מפסידים סדרות גמר משובחות בשנים האחרונות. יוחזרו הסדרות.
לי יותר מפריע החוזה עם היורוליג שזה מקומם.
מקומה של האלופה להיות בליגת האלופות!!! זה יתן דרייב כלכלי לקבוצות בינוניות לדעתי.

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 14:42
Reply to  a.f

אני לחלוטין מסכים.
סדרות יעשו רק טוב.
עוד יותר טוב יהיה כאשר תהיה שיטה שלא מתחלפת כל שנה.

התגובה שלי הייתה לדטרמניזם שפסל את האליפויות שלא נצבעו בצהוב.
(או אולי נכון לכתוב – "בצהוב הנכון". יש גם את חולון שזכו…)

ברוך רובין
ברוך רובין
23 בספטמבר 2016 16:31
Reply to  גיא

גיא אני ממש לא מסכים איתך לגבי שיטת הסדרות במיוחד בישראל שפערי התקציב בין הקבוצות עצומים ואין תקרת שכר, הסדרות יהרסו את התחרות ויוציאו ממנו את העוקץ כשנים עברו שבהם השליטה של מכבי ההיתה מוחלטת(בסדרה הסיכוי להפתעה הוא אפסי להבדיל ממשחק בודד), שיטת הנוקואוט היה השיטה הטובה ביותר בליגות שאין בהם תקרת שכר.

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2016 16:44
Reply to  גיא

גיא לא יעזור לדבר בסיסמאות .
אני נימקתי .
לא אותו דבר כמו שבצ'מפיון ובמונדיאל משחקים משחק אחד כך גם בגמר היורוליג שהוא ממשיכו של גביע אירופה לאלופות המקורי (ברעיון לא בחוסר הספורטיביות שבמפעל ).
לדעתי ביורוליג גם יכולים לשחק בסדרות ולדעתי היורוליג לא ספורטיבי מכיוון שזה מפעל סגור אבל שיקול הפיינל פור הוא כלכלי /מסחרי במהותו
בארץ השיקול היה לפגוע במכבי נקודה וזה לא מה שקידם /יקדם את הכדורסל וראינו שחולון /חיפה וגליל לקחו אליפות וכלום לא קרה.
אם ירושלים תצליח זה לא מחמת אליפות מקרית אלא מחמת תהליך.

אשר לתקציבים הציבוריים .
בוא רגע נעשה סדר.
זה לא שבאו למכבי ואמרו להם קחו מיליון דולר.
מכבי הביאה רייטיניג שיא וחסר תקדים מכרח היותה אלופה שמשחקת קבוע בבית הגמר של גביע האלופות (מנה אז 6 קבוצות ) כשאתה מגיע לשם אתה מקבל כסף …בשביל זה אתה צריך להשקיע ולבנות קבוצה ראויה וזה לא פשוט ולראייה לא לפני ולא אחרי לא הייתה קבוצה ישראלית אחת שהגיעה אפילו לשמינית גמר המפעל הבכיר ביבשת לשמותיו השונים.
כנ"ל בכדורגל.
ואגב אם מכבי חיפה למשל הייתה מצליחה לקחת 5 אליפויות ולהתקדם לצ'מפיון היא גם הייתה מקבלת כסף…זה קורה בהרבה מדינות …מי שמצליח יכול להמשיך למנף את ההצלחה זה נכון לכל תחום כלכלי .
זה מה שמכבי עשתה בזכות ולא בחסד.
חבל שאף אחד אחר לא הצליח לייצר תחרות הגונה .

גיא
גיא
23 בספטמבר 2016 17:53

אני דווקא בדרך כלל משתדל שלא לדבר בססמאות.

אתה טוען שקבעו את שיטת הפיינל פור בשביל לפגוע במכבי,
ואני כלל לא מתווכח עם הנקודה.
אני טוען שחולון זכו באליפות בדרך ספורטיבית לחלוטין.
הכללים היו ברורים, לא שינו אותם תוך כדי עונה, ולא קבעו אותם כך שיפלו קבוצה מסוימת.
הנהלת ליגה שמחליטה לקבוע שיטה שמקדמת תחרותיות, זה לא משהו שהוא תקדימי לישראל.
כל הליגות המקצועניות הבכירות עושות זאת.
תקרת שכר, חוזי מקסימום – דוגמאות לצעדים שלא ננקטו בליגה הישראלית, ושהיו יכולים לשפר את התחרותיות.

בקשר למכבי וכספי הארנונה,
באמת???
כאן אתה בחרת להיות פופוליסטי –
רייטינג?
הערוץ הראשון היה מונופול,
והוא זה שקבע לאן הכסף הולך.
הכסף הלך למכבי, ואם הכסף הזה היא בנתה אימפריה.
כשמושג הרייטינג הפך לרלוונטי, ונוצרה תחרות בשוק התקשורת הישראלי –
מכבי כבר בנתה יתרון עצום על פני שאר הליגה.

אתה יודע שבליגה התחרותית, והרווחית בעולם, ה-NFL, הכספים מזכויות השידור מתחלקות בין כל קבוצות הליגה. גם אם באפלו משוכת אחוזי צפייה נמוכים בהרבה מהקאובויז.

טרול מטורלל אומר:
טרול מטורלל אומר:
23 בספטמבר 2016 14:51

רק שתדע, עפר, שאף-על-פי שהיא בעצמה לא יודעת, אני יודע שז'ניה (יהא אשר יהא שמה האמיתי) היא לא יותר מהסחת-דעת לקראת ה"תחבולה" האחרונה שלכם.

אני מוכן לקראתכם.

מנחם לס
מנחם לס
23 בספטמבר 2016 17:16

קראתי באיחור, בהנאה מלאה!

Berch
Berch
23 בספטמבר 2016 20:27

פוסט נהדר.
סיפור גדול על חוויה אישית קטנה

אפלטון
אפלטון
23 בספטמבר 2016 22:44

כתוב נהדר. תודה רבה 🙂

איל
איל
24 בספטמבר 2016 10:36

סיפור נפלא!
הייתי בנוקיה במשחק הזה. זכור לי שכבר איבדתי תקווה אבל מישהו ביציע התעקש להשאיר אותי בעניינים. אין לי מושג איך הוא ידע בכזה ביטחון שנחזור.
בכל מקרה, החלק המדהים הוא שכשראיתי את עבירת התוקף של ביינום, הדבר הראשון שעבר לי בראש הוא ״נקמה!!!״. שמח לראות שאני לא היחיד.