BELIEVLAND – קיץ 2016 בקליבלנד – ההיית או חלמתי חלום?

אז לפני שבוע פחות או יותר נכנסתי לצוות של אתר הופס ומאז יש לחיי משמעות 🙂

זה התחיל באינטרו מרגש ממנחם (הדוק, כפי שהוא מכונה על ידי צוות האתר), וכניסה לקבוצת וואטס אפ, שהזהירו אותי לשים על מיוט מהרגע הראשון, ואני חושב שבשבוע חצתה בקלות את רף 2000 ההודעות, ולאט לאט אני מתחיל לעכל את החוויה שאני הולך לעבור השנה ככתב של האתר באיזור המיד-ווסט ועם הקליבלנד קאבלירס, בפרט.

מאז אותה שלשה של קיירי והדמעות של לברון –  אנשי אוהיו באופוריה. אחרי 52 שנים ללא תואר אליפות, ומלאות אכזבות ורגעי ספורט אייקוניים של קבוצת הבייסבול (Indians) וקבוצת הפוטבול (Browns) הקאבס הצליחו לשבור את הקללה ולסדר סיום חדש לסרט “Believland”. אפילו באחת האטרקציות המטורפות שיש לאזור כאן להציע, מבוכי התירס – יש כל כך הרבה תירס במידווסט – בחרו להנציח את המאורע ההיסטורי במבוך תירס מטורף, שזה כמו ריצת ניווט בצבא, רק לא.

Believeland "corn maze" @ Mapleside Farms, בברנשיק, אוהיו

באותו הרגע "הילד מאקרון" ביסס את מעמדו כ-אל נורת' איסט אוהיו לנצח נצחים, ולא משנה שום דבר שלילי שהשונאים מפה ומשם יגידו לרעתו (המגלומניה מגיל צעיר, העזיבה המתוקשרת למיאמי ושבירת הלבבות של אוהדי קליבלנד באותה תקופה, היחסים עם המאמנים והחלק שלו בפיטורים של דייויד…), כרגע – ולתמיד, יש קינג אחד בהיסטוריה וזה קינג ג'יימס. לקליבלנד, הגיעו יותר ממיליון איש להשתתף בתהלוכת האליפות בעיר ובאקרון החליפו את שם הרחוב הראשי בדאונטאון מMain St ל – King James Way ושמו שלט ענק של לברון, עם המוטו של The LeBron James Family Foundation שאומר :

In Akron “nothing is given, Everything is earned. You work for what you have.” 

אני אגב, כבר שנה גר באקרון ולא זכיתי להשתתף בחגיגות האלו כי לא הייתי נוכח בתקופה הזאת. הייתי בחופשת מולדת וראיתי את משחק 7 עם חברים בבית של ההורים שלי באור יהודה, אז אולי השנה אני ארוויח את הריפיט, מי יודע…

צילום: שי גולדנברג
צילום: שי גולדנברג

אותו לברון, החליט לא להצטרף לקרנבל של מיכל בריו עם ה"דרים טים" (אין ולא תהיה יותר דרים טים חוץ מזאת של 1992) ולהשאיר את הבמה לקיירי לזרוח כנציגה היחיד של האלופה אצל מדליסטית הזהב הטרייה. ה"ילד מאקרון" כבר לא ילד, בן 31 ליתר דיוק, אבל הוא השאיר את הדלת פתוחה להשתתפות בטוקיו 2020, אז יהיה בן 35, ולי אישית נראה הגיוני שאם לא תהיה פציעה בדרך, זה בהחלט יכול להיות אקורד הסיום של הקריירה שלו…

מה שבטוח, קשה להגדיר את הקיץ שלו כמנוחה. הוא קיבל חוזה לכל החיים מנייקי של מיליארד דולר, חתם על חוזה ל-3 שנים בשווי של 100 מיליון דולר, שהופך אותו לשחקן שמרוויח את המשכורת הגדולה ביותר בNBA, הוא מפיק עבור ערוץ הטלוויזיה האמריקאי CNBC, יחד עם חברו ואיש העסקים מאווריק קרטר את “Cleveland Hustles” שזה כמו SHARK TANKS רק ליזמים מקומיים מקליבלנד רבתי. בנוסף, הוא קיבל עונה חדשה גם לסדרת הטלוויזיה שלו Survivor’s Remorse, קומדיית כדורסל שמתחילה עונה רביעית במספר, ואם כל זה לא מספיק הוא גם רודף אחרי רוח הרפאים של מייקל ג'ורדן כל הדרך עד לסרט ההמשך של ספייס ג'אם שיגיע למסכים מתי שיתפסו את הרוד ראנר ביפ ביפ. אה, והוא גם קפץ להופעה של דרייק בקולומבוס (ובטח עשה עוד מלא דברים שאין לי סבלנות להמשיך לחפור עליהם).

גם המאמן של המלך התחדש בחוזה של 35 מיליון דולר ל-5 שנים ועל הדרך קליבלנד נפרדו כידידים ממוזגוב, שעבר להדריך בני נעורים אצל הלייקרס ומהדינגו האוסטרלי שהלך לנשוך את הקמע של הבאקס, באנגו.

כדי לשמור על מאזן הDiversity בחדר ההלבשה, ולתת קצת עומק לסגל, הקאבס החתימו את מייק דאנליבי ג'וניור ואת כריס אנדרסן, שהוא בכלל קשת שלמה של צבעים, בזכות עצמו. ג'יי אר סמית' עדיין לא סגר חוזה אבל כנראה יישאר כשוטר, ריצ'ארד ג'פרסון חזר בו מפרישה וימשיך יחד עם צ'אנינג פריי וג'יימס ג'ונס לתת ניסיון ושלשות כשצריך, וטריסטן הוא אחד האופנסיב ריבאונדרס הכי טובים בליגה ונכס בצבע. בסה"כ, השינויים אצל הקאבס נראים לי לגמרי במקום, וכאלה שמחזקים את הקאבס בתור קבוצה מהירה ודינאמית, שתמסור הרבה, תזרוק המון שלשות ותשייט לגמר המזרח די בקלות ולמפגש עם קבוצת האולסטאר של המערב בגמר הNBA, הלא היא הווריורס.

בגזרה של הצעירים אין הרבה, אבל מי שכן יהיו חלק מהרוטציה הם ג'ורדן מקריי וקיי פלדר. מקריי היה אחד השחקנים הכי טובים בליגת הקיץ של השנה, וכבר בסוף העונה הסדירה בשנה שעברה סיפק משחק של 36 נק' נגד הפיסטונס עם שלשה שכפתה הארכה, ונראה לי שהשנה הוא יקבל הרבה יותר דקות. קיי פלדר הוא רוקי מאוניברסיטת אוקלנד, שהקאבס הביאו בטרייד של 2.4 מיליון מההוקס, שבחרו בו במקום ה-54. הוא מתנשא לגובה של 1.75 מ' וכרגע, שיש דיבורים על כך שמו וויליאמס הותיק אולי אפילו יפרוש, הוא הרכז המחליף של קיירי. הוא שחקן מעולה ומעניין אם הוא יהיה באמת הרכז המחליף במידה שוויליאמס יפרוש או שהקאבס יביאו בטרייד רכז אחר (אופציות שעלו כאפשרות הם: אנדרה מילר, קנדל מרשל, נוריס קול או מריו צ'למרס למשל).

בערוץ הספורט פרסמו אתמול שיש שיתוף פעולה בין הקאבס להפועל אילת, אחרי שאילת החתימו את סרדומיניק פוינטר, שלא עשה יותר מדי בליגת הקיץ בוגאס ובעונה שחלפה שיחק בקבוצת הבת של הקאבס, קנטון "צ'ארג" מה-D league. קנטון זאת אחת הערים בה אני עושה את השליחות שלי בקהילה היהודית והצ'ארג' אירחו את הקהילה היהודית, באירוע שארגנתי יחד עם ארוסתי מעיינה, ל- Jewish Heritage Night. את הפוינטר הזה אני לא זוכר מהמשחק בכלל, ככה שעליי הוא כנראה לא השאיר שום רושם, והיחיד שאני זכרתי משם זה את הבן של סטוקטון, מארק. בגדול, אף גורם רשמי שמסקר את קליבלנד, וגם לא באתר הרשמי של הקבוצה, לא הזכירו שיתוף פעולה עם הקאבס, ככה שבינתיים אני לוקח את הידיעה הזאת בערבון מוגבל, אבל אולי אני אתבדה בימים הקרובים.

חדי העין שמו לב שלא הזכרתי קודם את אימאן שאמפרט, זה בגלל שאת הכי מגניבים תמיד שמים בסוף. "האיש המעניין ביותר בעולם" כמו שקורא לו אוסטין קאר, אגדת קאבס ושדר הטלוויזיה של משחקי הבית של הקבוצה כיום, החליט שליילד את הילד של עצמו במקלחת, תוך כדי קשירת חבל הטבור עם אוזניות זה לא מספיק ועכשיו הוא הצטלם עם ארוסתו, טיאנה טיילור, לקליפ של קאניה ווסט לשיר “Fade”, הרבה לדימיון הם לא השאירו שם. אין מה לעשות, כשאתה מגניב, אתה מגניב.

ב5 לאוקטובר העונה של הקליבלנד יוצאת לדרך עם משחקי אימון נגד המג'יק, פילדלפיה, והרפטורס ב-Q, שתי משחקי חוץ אצל שיקגו ואטלנטה, ומשחק "בית" באולם של אוהיו סטייט בקולומבוס נגד הוויזארדס. אני מקווה שאצליח להביא לכם עדכונים כבר ממשחקי קדם העונה, ובטח ובטח ממשחק הפתיחה נגד הניו יורק ניקס, שתקווה מאוד להתמודד מול הקאבס בגמר המזרח עם העגלקטיקוס שהם בנו שם, אבל בינתיים הם יוכלו לראות את החבר'ה מקליבלנד מגשימים חלום, שרוב האנשים באוהיו לא האמינו שהוא אפשרי, ומקבלים את טבעות האליפות.

שייקה, הברון מקריית אקרון

(Twitter) בתמונה: אימאן שאמפרט, הארוסה והילד מאחלים לקאבס ולכולנו שהזמן יעבור מהר עד פתיחת העונה

 

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. טור נפלא על האוף-סיזון של קליבלנד. לדעתי קאי פלדר הוא גניבה מטורפת, ובעולם שבו ג'יי אר סמית' עולה (ובצדק) בחמישייה הוא יהיה השחקן השישי שקופץ מהספסל וטורף את המגרש. תפקיד שתפור עליו.

    עוד דבר מעניין שהקאבס עשו בקיץ הוא ההוספה של דאנליבי, שיכול להתאים טוב כ-3 ליד לברון ב-4. הרכב של אירווינג, ג'יי אר, דאנליבי, לברון ופריי זה הרכב מוות התקפי עם קליעה מטורפת מבחוץ. מקווה שנראה את לו עושה את זה העונה

  2. מצויין!

    ללא קשר, "גולדנברג" באור יהודה?

    כמו שילד פנה ל-JOE SHOELESS

    "PLEASE JOE SAY IN AIN'T SO"

    כך אני שואל את שי…

    (חשבתי שאם אתה לא טוניסאי אין לך רשות לגור באור יהודה)

  3. בקשר ללברון שהוא ה-PRODUCER של התכנית
    ,
    Cleveland Hustles – – הייתי מעדיף שיישאר בכדורסל ולא ייכנס לעניינים שאין לו ושג בהם (ראיתי הצגה מוקדמת, ואני לא מציע לאף אדם אינטיליגנטי לחזות בתכנית הזאת

    ובקשר למגוריך באקרון, מ-1961 עד 1965 לימדנו שם עברית, אשתי רינה ז"ל ואני בבית הכנסת "ביל אל"

  4. ראית מה זה השתחל לאור יהודה בחור חצי אשכנזי מהצד הרומני.. אמא שלי טורקיה אז נראה לי בגלל זה לא מרביצים לי 🙂 מה שבטוח שאני נמצא באקרון אני מתגעגע בכל רגע נתון לשקשוקה של אבויה, שיותר ידועה בתור הסנדביץ' בר.. וכמובן לסעיד, מפגש אנטבה, פארוק, אצל הטורקי ושיפודי חזי.. איי איי איי
    עדיין לא ראיתי את התוכנית אני חושב שאתמול או שלשום היה הפרק בכורה.. כשאראה איך הוא בתוכנית אני אגיב על זה..
    בית אל עדיין חי וקיים, משמש את הקהילה הקונסרבטיבית בעיר ונמצא בJCC איפה שיושבת גם הפדרציה היהודית ויש לי שם משרד..
    איפה אתה גר היום בארה"ב מנחם?

    1. אין על האוכל באור יהודה. גרתי תקופה בקרית אונו ויצא לי לאכול שם לא מעט. המוקפץ והשקשוקה בסנדוויץ' בר אגדיים. שכחת לציין את "אצל עובד בכפר" …
      די, נהייתי כבר רעב

  5. אחלה פוסט, תודה. מעניין לראות מה יהיה עם וויליאמס, מכיוון שלאחר העזיבה של דלי רק וויליאמס נשאר. מריו צ׳אלמרס נראה כמו אחלה התאמה.
    תהנה במשחקים😉

  6. אחלה פוסט! מקווה לקרוא עוד פוסטים רבים שלך מהחזית.
    לפני 3 חודשים הייתה לי חוויה יוצאת מן הכלל בגמר המזרח בקליבלנד. כיף לך שאתה קרוב לאקשן.

  7. איזה כיף. מקווה שתיתן פוסטים על בסיס קבוע, משהו בסגנון 'סודות טיפוח השיער של אימאן שאמפרט'. מה לעזאזל הוא שם עליו?

  8. מצוין שי ובהצלחה!! כולנו מחכים לסיקורים שלך. דרך אגב אל תחסוך בתמונות של האוכל – שנה שעברה זה היה תענוג שיובל עשה זאת.
    לא רק שי מתכונן לעונה החדשה בקליבלנד! גם ללל מתכוננים לעונה חדשה לאחר עונה קשה שהייתה כישלון עבורינו

  9. היום יום המנוחה בוולטה..
    יום המנוחה מסיבות שעדיין לא ברורות לי גורם לשרירים של רוכבים רביםלהיתפס למחרת היום.
    רוב הרוכבים מודעים לכך ורוכבים קצת אבל תמיד מסתבר שיהיו התפרקויות של רוכבים מובילים יום אחרי .
    מחר נראה מה יקרה.
    בקשר לטור נחמד אבל זוהי הוולטה לא טור.
    ובגדול בלאט עשה טעות חריפה ללכת על משרת מאמן ראשי.
    המעוראות בקאבס מאז מוכיחים זאת.
    כמו גם ההצלחה של עוזרי המאמן של הלוחמים .
    ולסיום לא ברור לי מה יש לישראלים לחפש באוהיו בודאי שלא בחורף מה כבר יש במקום הזה ?

    1. אתה רציני בקשר לבלאט? הוא הגיע לגמר הnba כמאמן ראשי. אתה באמת חושב שאליפות כעוזר מאמן זה משהו יותר גדול מזה?

      1. כן ולא.
        הגיע זה יפה לרזומה איפה הוא עכשיו ?
        ואיפה יכל להיות עכשיו ?
        עוזר מאמן בגולדן סטייט עדיף על מאמן ראשי בטורקיה למיטב הבנתי .
        ויתרה מכך מהעמדה הזו הוא יכל לברור את ההצעה שמתאימה לו .
        כעת הוא צריך לחכות הרבה מאד זמן שאיזו קבוצת נ ב א תהמר על שירותיו .

  10. אור יהודה = בירת הקובה של ישראל. ברחוב קזז בלבד יש לך עשרה קובאים אחד ליד השני ורק תבחר. חמוסטה, נבלוסיה, נייה, מטפוניה, במיה, טומייה. לפחות פעם בשבוע אני בא לתת דגימה.

  11. #1
    לדידו של "ראש-המוסד" לשעבר תמיר פרדו, "לישראל-לא-נשקפת-סכנה-קיומית-מבחוץ".
    כאילו שלא עפים טילים בשמיי ישראל אחת לשנתיים.
    כאילו שאויבנו לא יושבים על הגדר מצפון, מדרום וממזרח לנו (תודה לאל שממערב לנו יש ים ולא מוסלמים מסריחים).
    כאילו שאירן היא לא מעצמה גרעינית הממתינה לשעת כושר.
    כאילו שאירופה אינה מוסלמית.

    1. לפי דבריו של "ראש המוסד" לשעבר תמיר פרדו, "מלחמת-אזרחים-היא-הסכנה-הקיומית-של-מדינת-ישראל".
      בפועל, מה שהוא התכוון לומר היה שמלחמת אזרחים היא הסכנה הקיומית של כלכלת ישראל…

      לא דקדוקיי-עניות.

      1. #3
        לדידו של "ראש המוסד" לשעבר תמיר פרדו, מלחמת אזרחים שווה מלחמת אחים.

        בל לנו להילחם אחד בשני!
        אנחנו צריכים להפנות את הזעם שלנו למוסדות השלטון שהפכו את החיים במדינת ישראל לבלתי נסבלים…

        מ ר י – א ז ר ח י!

  12. מעולה!

    אחלה עונה מחכה לך (ולנו). אני גם חושב שהקאבס יצטערו על דלי. מה גם שעכשיו הם בבעיה הגנתית בעמדת הפוינט. מו וויליאמס יכול אולי לקלוע פעם בכמה משחקים, אבל לשמור הוא לא זוכר.

    גריפין שוב נותן עבודה יפה. יש ל GM הזה כישרון לא מבוטל, אפילו שהוא נראה מעט בלתי נסבל. דנליבי תוספת מעולה לקליבלנד, לא מכיר את פלדר. אגב, מישהו פה יודע לשלוף מה מצב הנכסים של הקאבס לקראת טרייד או החתמה מתישהו בהמשך?

    אם קיירי נשאר בריא השנה יהיה מעניין לראות אותו נותן שנה מלאה (קרה אי פעם?). יש לו קטע כזה של להתחיל לא מאופס ואז להתיישר, אבל בשתי העונות האחרונות מסגרת הזמן הזו נחתכה לנו פעמיים, פעם בשיא של הסוף, ומיד אחר כך בשפשוף של ההתחלה. והשנה זה נתן שלשה לא פחות מהיסטורית, בזריקה שלטעמי היא המהלך הכי אנדרייטד מזה שנים בליגה. הילד החצוף הזה, שמשחק בקבוצה של לברון, לקח זריקה:
    בקלאץ׳
    של משחק 7
    בגמר ה NBA
    מול האלופה המכהנת
    אחרי החטאה של לברון
    מול הפאקינג MVP
    אחרי כדרור
    שתעניק אליפות אפית לעיר קליבלנד
    שהוא בכלל לא ממנה
    די דיינו, די דיינו, די דיינו, דיינו דיינו.
    (חד גדיא גם עובד)

    ובסוף כולם מדברים על הבלוק של לברון.

    1. אף אחד לא לוקח מקיירי כלום.
      האיש הוא מיסטר קלאץ' של כל ה-nba, והקליעה הזו שמה חותמת. תיזכר לדורות, ולא חשוב מה יעשה בהמשך. זו סדרה אפית, והלוואי שנקבל משהו קרוב לזה בעתיד.

  13. ההורים שלי היו השליחים באקרון.
    אפרת ומאיר אוחיון היו המשפחה המאמצת שלהם ואני נולדתי שם…
    אם אתה מכיר אולי גם את משפחת צ׳סנט…
    תלמד בליפמן?

    1. איזה עולם קטן!! אפרת ומאיר הם גם המשפחה המאמצת שלנו! אין כמוהם! ובטח אני חבר קרוב של סם וג׳ן וכל המשפחה! בליפמן אני לוקח חלק כבר שנה ! אם בא לך לכתוב לי באופן פרטי תוסיף אותי בפייסבוק ב: Akron canton shlichim Shay! אשמח לשמוע יותר על החוויה שלהם כשליחים ושלך מהזמן שהייתם כאן!

  14. פוסט מגניב שי, איזה כייף יהיה לקרוא אותך כל השנה.

    החברה של שאמפרט כאילו נהפכה לחתולה וכל זה בלייב לעיני מיליוני צופים בטקס הפרסים האחרון של האנ בי סי או משהו. שניהם הופיעו בעירום מלא
    הראש של אימאן הרבה זמן כבר לא בכדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט