הטור של מל: מה קורה עם טורונטו?

מה קורה ברפטורס?

הרפטורס עשו ריצה הוגנת לגמר ה-NBA כשהם לוקחים את האלופה לששה משחקים. את השניים שהיא ניצחה היא ניצחה כהוגן…

הקיץ היא החליטה החלטה קריטית: במקום להביא לגיון זרים, לדאוג קודם לעדר שיש לה ברפת. למעשה היא הביאה רק את הסלטיקי לשעבר ג'רד סולינג'ר. אבל היא עשתה דבר חשוב יותר: לקשור את דמר דרוזן בשלשלאות כנראה עד סוף הקריירה (וזה אחרי שבלייקר נשיון הופיעו שמועות שהוא מעדיף לעזוב את הקבוצה שבניכר, ולחזור לכור מחצבתו, אל.איי.; הווה אומר – במזבלה של הליגה, הרי-היא הלוס אנג'לס לייקרס בכבודה ובעצמה… השטויות שבאות מהלייקר נשיון רק מתעצמות!)

המנכ"ל של הרפטורס Masai Ujiri עשה עוד מעשה חכם: קשר את Jonas Valanciunas בשלשלאות עם חוזה ארוך כדי להבטיח שהעזיבה של ביסמרק ביומבו לא תכאב מדי.

הרפטורס תקעו יתדות להבטיח את הישארותו של טרנס ג'ונס, קייל לאורי, דמר קרול, ופטריק פטרסון. זהו הגרעין הקיים, ואלה השחקנים שהרפטורס יצטרכו לסמוך עליהם להביאם למדרגה הבאה.

המנכ"ל אמר אתמול: "השחקנים שלנו – אם ברצונם להגיע לאליפות המזרח  – יצטרכו להיות יותר טובים, כל אחד בדרכו"

האמת היא שאני לא כל כך מאמין שהצוות הקיים – אפילו אם כולם יעלו את רמתם ב-10-15% כל אחד – הם טובים מספיק לנצח את הקאבס. אבל גם להיות שניים במזרח זו לא בושה עד שלברון יתחיל לרדת ביכולתו. אז אני מגיע לשאלה שבוודאי כבר הבנתם שאני עומד לשאול:

האם הם טובים מספיק למקום שני במזרח?

לי יש רושם שהפעם הרפטורס החליטו לקשור את כוכביהם באזיקים כי, בינינו, מי רוצה לשחק בקנדה? עם כל הכבוד לטורונטו – עיר ואם בקנדה – אתה עדיין משלם שם בדולארים קנדיים, ולמדינה עדיין יש איזה שהוא קשר, רופף ככל שיהיה, למלכה בת 90 וכמה מאנגליה. יותר מדי פעמים הם היו קרובים לרלוונטיות רק לאבד את הכוכב שהביא אותם לשם. אם זה לא היה כריס בוש, אז זה היה וינס קרטר, ואם זה לא היה מרכוס קמבי, אז זה היה דיימון סטודמאייר.

יוג'ירי המנכ"ל מדבר עתה כפרופסור: "אנחננו מנסים לבנות כאן תרבות. תרבות של כדורסל. קנדה מייצרת יותר ויותר כוכבים בעלי שם עולם בכדורסל והמשחק תופס יותר ויותר כמשחק השני אחרי הוקי-קרח. אנחנו מנסים ליצור כאן 'תרבות כדורסל' אחרי שדרוזן וחבריו יעזבו. לשם כך עלינו להשאירם כאן כמה שיותר זמן!"

“Honestly, winning is what I tell the players, that’s what you want your culture to be,” Ujiri said. “You can say all you want about a city — just win. And develop your culture to where players find it enjoyable to come and play. You create a great working environment and you create a great culture.”

Twice during Toronto playoff runs, Ujiri has addressed the crowd that gathers outside of Air Canada Centre and offered fiery words of motivation, being fined $60,000 for separate incidents in which he used an expletive to fuel the crowd.

“We have one of the best cities in the world, the best people, the best fans in the world,” he said. “So what is left for us to do is our jobs and put the team together and not listen to all the negatives that come with that. That’s how I take it. [Not being able to win in Toronto] are excuses to me. We have to do the job well and we have to put the product on the floor and it all comes with winning.

“When you win, players will come.”

הבעייה של טורונטו היא שכל המזרח השתפר, ובעיקר הפייסרס, הסלטיקס, והפיסטונס. גם המג'יק השתפרו, ולך תדע מה ייצא מהניקס ומשיקגו. ומה עם מילווקי? וושינגטון? ולך תדע מה מכינה מיאמי.

מסקנתי? אפילו אם טורונטו טובה יותר כי יש לה עוד שנת משחק יחד כיחידה אחת, היא באופן יחסי במצב גרוע יותר בגלל ההתחזקות של כל האחרות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. קשה לי לראות את טורונטו משחזרים את ההישג משנה שעברה של הגעה לגמר המזרח. בעוד ששאר הקבוצות במזרח דוגמת בוסטון ואינדיאנה התחזקו, הראפטורס די… דרכו במקום. כל עוד לא תהיה קפיצת מדרגה משמעותית של כמה משחקני הקבוצה (ובכנות קשה לי לחשוב על שחקן אחד שסביר שתהיה לו קפיצה ביכולת) הראפטורס רק ידרדרו.

  2. בואו נשים את העונה של טורונטו בפרופורציה. הם אמנם הגיעו לגמא המזרח אבל עשו את זה בקושי רב ואחרי שני ניצחונות בסדרות הטוב מ7, אחת מהן מול קבוצה פצועה מאוד (מיאמי) ובאופן כללי שתי הסדרות היו יכולות ללכת אחרת לגמרי.
    ההישג של הראפטורס בעונה הקודמת הוא שבירת המחסום המנטאלי של הקבוצה. מבחינת כדורסל אין כאן שום בשורה. בהנחה שהמזרח מתחזק אני לא רואה אותם עוברים יותר מסיבוב שני.

  3. יאללה שיצליחו – רואה אותם נאבקים על מקומות 1-4 במזרח וזה מכובד מאוד.
    בשביל יותר מזה הם צריכים לדעת ששני האולסטארים שלהם – הם לא באמת אולסטארים ובטח לא מנהיגים ברמה של הטובים בליגה ולכן צריך לעשות שינוי – זה יהיה כואב אבל זו הדרך היחידה לאליפות

  4. אחלה קבוצה יש בטורונטו, אם כי אני בספק רב שהם יצליחו לשחזר את ההישג מהשנה האחרונה, לא עם ההתחזקות של אינדיאנה ובוסטון, וגם של שאר קבוצות האמצע במזרח מלבד מיאמי ושארלוט. לי זה מרגיש שהם הגיעו לתקרת הזכוכית מבחינתם.

  5. אותו דבר מינוס ביומבו – זו גם לא תהיה הפתעה מרעישה אם טורונטו בקושי תיכנס לפלייאוף. פציעה כלשהי, שיפוט יותר קשוח (טורונטו קבוצה שבנויה על לסחוט הרבה עבירות), יריבות חזקות במזרח התחרותי – לא אפול מהכיסא בכלל: קליבלנד, אינדיאנה, בוסטון, אטלנטה, הפיסטונז, הבולס, הניקס, מילווקי, וושינגטון, שרלוט, אורלנדו – על הנייר, כל אחת מהן יכולה לעבור את טורונטו.

  6. השיפור העיקרי אצל טורונטו צריך להיות בשיטת המשחק. השיטה של חדירות מרובות וסחיטת עבירות של דה רוזן ולאורי לא הוכיחה את עצמה שנה שלישית ברצף למרות שהפעם נשבר איזשהו מחסון מנטלי.
    השינוי העיקרי צריך להגיע בכך שיילכו יותר במכוון אל JV. כשהיה כשיר בפלייאוף הוא הוכיח יכולת נהדרת לצבור נק' וריב' למרות שההתקפה לא הלכה אליו כמעט, אם יילכו אליו יותר במכוון וינצלו אותו יותר זה יכול מאוד לעזור להם להשיג זריקות קלות יותר גם לשני האולסטארים.

    מבחינת חיזוק החיזוק העיקרי צריך להיות דמארה קארול שנתן עונה גדולה ופלייאוף עוד יותר גדול לפני שנתיים ורוב העונה שעברה היה פצוע ובפלייאוף ראו את החלודה. אם הוא יראה את היכולת מלפני שנתיים ויספק קליעה יציבה מבחוץ זה יכול להיות שדרוג חשוב לחמישייה הראשונה כי דווקא מבחינת ספסל יש להם ספסל חזק מאוד

  7. אני ממש לא מזלזל בטורונטו.
    קודם כל, מרבית השחקנים ממשיכים, והמשכיות זה יסוד מהותי במרשם להצלחה ב-NBA.
    אחר כך, יש לזכור ששנה שעברה הקבוצה סבלה מפציעות של שחקני מפתח –
    ,קארול בעונה הרגילה (והוא לא חזר לפלייאוף בכושרו הרגיל)
    ו-JV בפלייאוף.
    (והם עדיין משכו את האלופה לסדרה של 7 משחקים)

    השנה, אם קמת יותר בריאות, אני בהחלט רואה איך הם מסיימים שוב במקום השני,
    ואיך שוב (והפעם יותר בקלות) הם מעפילים לגמר המזרח.

    הבעיה שלהם?
    אותה הבעיה שסבלו ממנה שיקגו, אינדיאנה ואטלנטה.
    לברון.

    1. שכחת להוסיף שאם הם היו במערב אז הדרך שלהם הייתה הרבה יותר קלה והם לא היו צריכים להתמודד מול לברון(רק בגמר) 🙂

  8. על פניו באמת שמרו על הקיים העניין הוא שהמזרח התחזק יחסית הקיץ מבחינת הקבוצות שהיו מתחת להם: אינדיאנה, בוסטון (ויש מצב שעוד יבשלו טרייד על כוכב נוסף), דטרויט שעבדה עד כה שקט ויעיל, אפילו שיקאגו ,אורלנדו ורחמנא ליצלן הניקס שלא היו בפלייאוף התחזקו.
    כן רואה אותם שומרים על מעמדם ברביעייה המובילה אבל בספק אם על המקום השני והאמת שהמזרח ממקומות 2 והלאה מאוד מאוזן אז לא בהכרח שחובה לסיים בו שני בשביל להגיע לגמר אזורי.

  9. האמת שטורונטו היא אחלה קבוצה אבל יש לי תחושה שהם די מסתפקים במה שיש להם. הם יודעים שהם לא יכולים להגיע מעבר לתקרת הזכוכית של גמר המזרח. קבוצה אחרת אולי הייתה מביאה עוד שחקן רציני ביותר כדי לאיים על ההגמוניה של לברון (לצערי בוסטון עדיין לא פעלה בעניין. הורפורד לא מספיק).
    בינתיים טורונטו די מזכירים לי את אטלנטה. סגל טוב שמספיק לחצי גמר/גמר מזרח. לא מרגש במיוחד…

  10. הם עשו החתמה טובה מאוד כשהביאו את סולינג'ר. בתור מישהו שיפתח ויאפשר לפטרסון להיות חלק מהספסל שלהם הוא לא רע בכלל ושדרוג משמעותי לעומת סקולה.

    לדעתי מה שחשוב שם זה הבריאות של דמארה קארול שהשנה עבר עונה מאוד פצועה (26 משחקים בעונה הסדירה, בפלייאוף שיחק פצוע וזה הורגש)ץ מלבדו, השלד הקיים שלהם יותר מתואם מכל קבוצה מזרחית אחרת שהיא לא קליבלנד.

    זה יספיק לטופ 4 במזרח, יחד עם קליבלנד, בוסטון ואינדיאנה/דטרויט, אולי אפילו לראשות הבית הצפון מזרחי. אבל אני לא רואה אותם מגיעים שוב לגמר המזרח, וכמובן שלא למשהו אחריו.

    נ.ב-הבלואו אאוט של משחק 7 בסיבוב השני (ניצחו את מיאמי באיזה 30 הפרש) עדיין כואב.

  11. אני עם מה שגיא כתב למעלה. יש לזכור שהם רצים עוד שנה אחת עם אותו שלד כך שיהיה (כנראה) שיפור מסוים בגיבוש הקבוצתי ובהבנה בין השחקנים.

    1. זה פיקנטי ובטח חשוב ללוקל-פטריוטים של המזרח.

      בעיני הסיפור היותר משמעותי זה איזה קונפרנס יהיה יותר תחרותי.

      ועל פניו, המזרח ימשיך להיות מאוד תחרותי. למעט ברוקלין, פילי (למרות אמביד וסימונס), ואולי מיאמי – כולן מועמדות פלייאוף לגיטימיות. 12-13 קבוצות על 8 מקומות, ופרט לקאבס – אף אחת לא באנקר.

      במערב, אין שום ציפיות מסקרמנטו, לייקרס, פיניקס, ניו אורלינס, אולי גם דנבר ומינסוטה, אפילו יוסטון. אתה פשוט יודע שגולדן סטייט, סן אנטוניו, קליפרס, פורטלנד, יוטה, ממפיס וכנראה דאלאס יהיו שם.

      1. מסכים על המזרח אבל אתה באמת חושב שאין ציפייה מניו אולינס. מינסוטה, יוסטון ואולי דנבר ילחמו על מקומות 7-8 בפליאוף ?
        אני לא חושב שזה תהיה אכזבה אם הן לא יגיעו, אבל אני מצפה שלפחות שתיים מהן ילחמו על מקום בפוסט סיזון

    2. אני מהמר שלראשונה מזה הרבה שנים המזרח ינצח במשחקים בינו לבין המערב. אני גם חושב שעם הנפילה של אוקלהומה נוצר סוג של איזון בין הקבוצות הסופר חזקות בין הצדדים- גולדן סטייט וסן אנטוניו מהמערב, קליבלנד במזרח, ובדרג השני אפשר למקם את קליפרס מהמערב ואת טורונטו ובוסטון מהמזרח, לפחות על הנייר.

  12. אם לאורי ודרוזן ישחקו בפלייאוף כמו בליגה זה יהיה שיפור אדיר!! לא צריך מעבר לזה, צריך שהם יתרגלו ללחץ של הפלייאוף כדי שישחקו יותר טוב.

    ואם אני לא טועה הסיבה שקשה להביא לשם שחקנים זה מס הכנסה גבוה יותר בקנדה מאשר בארה"ב

  13. מה השתפר ?

    פאוול ורייט הצעירים והמוכשרים.

    בתקווה שבריאות (בעיקר קארול).

    מה התחלש ?.

    ביומבו, סקולה וג'יימס ג'ונסון עזבו, סאלינג'ר ופואלטל הגיעו.
    = צעד גדול לאחור.

    בסך הכל הכללי – דריכה במקום במקרה הטוב.
    לדעתי יצטרכו לעשות טרייד של שחקן קו אחורי בשחקן קו קדמי בהמשך העונה.

    אני רואה אותם יותר בטווח של 4-5 מאשר 2-3.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט