"19 שנה של מיסטר פונדמנטל" – מכתב פרידה מאורי בן עמי, גולש צעיר בן 14 מפ"ת

 

19 שנה של טים דאנקן.

19 שנה.

19 שנה של אגדה מתמשכת שלא נראה שתיגמר.

19 שנה של גדולה.

19 שנה של גדולה מסוג אחר.

19 שנה של צניעות.

19 שנה של יסודות הכדורסל במלוא הדרם.

19 שנה של המשכיות.

19 שנה של נאמנות.

19 שנה של טים דאנקן.

מאז שהתחלתי לצפות בכדורסל, הוא היה שם. הוא הסיבה שאני התחלתי להיות אוהד של הספרס (פרט לסגנון המשחק המרהיב). לקח לי זמן לקלוט שהוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק, בגלל שהיה כל כך מופנם ושקט. בעולם שבו כל הכוכבים עושים תחרות של מי עושה יותר רעש או מי יותר נוצץ , יש כוכב אחד פחות נוצץ או רועש. הוא טים דאנקן.

מזלי שנולדתי לדור האינטרנט, כך קראתי עליו כל כך הרבה וצפיתי במאות סרטונים, והתחלתי להעריץ אותו יותר ויותר, על אף שאני רק עולה לכיתה ט׳ והוא משחק 19 שנים. טים דאנקן הוא יחיד מסוגו, כוכב שמוכיח כי הכישרון לא תמיד בא עם אגו. אדם שמוכיח שאנשים צנועים, בלי הרבה זוהר, בלי הרבה התרברבויות, עם משמעת, יכולים להשיג הרבה יותר ממה שאנשים עם פה עצום ואגו מנופח יכולים להשיג. השחקן הזה שהתחיל בכלל לשחק כדורסל רק בגלל פוביה מכרישים ומחסור בבריכות שחייה, הגיע עד למעלה, ואני מוכן להתערב שאף אחד לא דמיין שהוא יגיע להצלחה הזו, חוץ מטים דאנקן עצמו. אבל הוא לא אמר, כי הוא צנוע. הוא טימי. הוא ידע שהוא הולך לעבוד קשה יום ולילה כדי להצליח ולהיות הכי טוב במה שהוא עושה. וזה אכן קרה, הוא הפאוור-פורוורד הגדול בתולדות המשחק.

בנוסף לצניעות, לא להרבה אנשים יש נאמנות כמו שלו. הבן אדם הזה נאמן יותר מכלב רועים. מאז שנבחר בדראפט, לא סטה לא ימינה ולא שמאלה. רק הספרס היו בראש שלו. לא אף קבוצה אחרת. עם הנאמנות הזו, הוא השיג חמש טבעות ותהילה עצומה. בנוסף לכל, הוא השחקן הקבוצתי אולי הגדול אי פעם, וכל שחקן ששיחק איתו יעיד על כך, בעיקר בגלל הצניעות, הדרייב להצלחה שהזכרתי קודם והמשמעת הייחודית.

אך ורק בגלל כל מה שהזכרתי, וללא מספרים חוץ ממספר האליפויות, טימי הוא אחד השחקנים הגדולים אי פעם. לא היה ולא יהיה עוד אחד כמוהו.

כל מה שנשאר לי להגיד בלב כבד ועצוב על האגדה שנגמרה ב11.7.16, הוא תודה. תודה לך Mr. Fundamental .

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. לא ברור שהוא הפאוור הגדול בכל הזמנים.
    יכול להיות שבארקלי הוא האיש. הוא היה פאוור אדיר בגובה של גארד והיה ריבאונדר יותר טוב מדאנקן ועם יכולת התקפית טובה יותר (לדאנקן הוא 50.7% מהשדה בעונה הסדירה ו-50.1 בפלייאוף כשלבארקלי 54.1 ו-51.3 בהתאמה כשבשמונה עונותיו הראשונות שבהן שיחק בפילי קלע באחוסי קליעה מהשדה של 57.6 בעונה הסדירה ו-56.9 ב.פלייאוף), יכולת מסירה לא פחות טובה ואף קצת יותר.
    אם טים היה בגובה של בארקלי ספק אם היה מגיע להישגיו אך אם לבארקלי היו עוד לפחות 15 ס"מ היה מדיג יותר ממה שהשיג.
    וכן לדאנקן היה הרבה יותר קשה להגיע לאליפות אם היה משחק בתקופת ג'ורדן כמו.בארקלי.

    1. אפשר להתווכח מי שחקן טוב יותר אבל מספיק עם הקשקוש הזה על הגובה. אם ג'ורדן היה בגובה של אייברסון ספק אם היה טוב ממנו. את מי זה מעניין? אתה חוזר על התגובה הזאת בכל פוסט בימים האחרונים. שחקן נמדד בהתאם לביצועים שלו ולא ביחס לגובה שלו.
      בשורה התחתונה – היתרון ההגנתי של דאנקן על בארקלי כל כך משמעותי שגם אם בארקלי היה קצת יותר טוב בהתקפה זה פשוט מתגמד.

      1. כששחקן מסוים הוא נפלא בעמדתו עם גובה נמוך משמעותית מהרגיל לעמדה זה מעצים את יכולתו לעומת גדולים אחרים באותה עמדה גם אם יש לאחרים יתרון משמעותי ביכולת מסוימת.
        ובארקלי הוא לא רק קצת טוב יותר בהתקפה אלא באופן משמעותית כפי שהראיתי בדבריי בעניין זה. וכן היה ריבאונדר טוב יותר עם כ-15 ס"מ פחות, ומוסר לא פחות טוב.

    2. מביך, ישראל, זה פשוט מביך מה שאתה מנסה לעשות פה. לשחק ב"אם לסבתא היו גלגלים" סיימנו לשחק בגיל 4. אתה לפי דעתי חצית את ה-40, אז למה אתה ממשיך להתעקש על השטות הזאת?

      שחקן לא נמדד ב"אם". הוא נמדד במה עשה בפועל, מה היו ההישגים שלו, התרומה שלו וכול'.

      1. אך כששחקן אחד הגדולים כפאוור עם גובה של גארד זה מעצים את יכולתו לעומת פאוורים גדולים בגובה מתאים לעמדה. לכן האם הזה אינו מביך ואינו שטות אלא נכון מאוד!

  2. הגידו כן לדאנקן!

    כדורסל מושלם ויסודי,
    התקפי והגנתי,
    והכול בשקט מופתי.

    הגידו כן לדאנקן!

    מנהיג ווינר גדול
    בלי לקרוא כתרנגול,
    היסוד הגדול
    בלי להשמיע קול.

    הגידו כן לדאנקן!

    הענק הלוחש
    את פעולותיו עשה באופן הטוב ביותר שיש
    ומדויק כמו במדע,
    ואנו זועקים: תודה לך אגדה!!!

    הגידו כן לדאנקן!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט