הטור של מל ליום ששי: מי צריך טניס וגולף באולימפיאדה?

היום התקיימו כמה משחקים נהדרים בוימבלדון. כולם מחכים בקוצר רוח לראות מה יהיה עם רוג'ר פדרר, והמנוחה שלקח מאליפות צרפת (וכמה טורנירים אחרים) כדי להגיע בשיא הכושר לוימבלדון – הטורניר המועדף עליו –  והנחשב הטורניר היקרתי בעולם (אם-כי אני כנראה בין היחידים שחושב שהיו.אס.אופן בקווינס ניו-יורק עולה עליו כמעט בכל אספקט – ואני הייתי בוימבלדון פעמיים, וב-USA OPEN איזה 30 פעם לפחות!).

כשוימבלדון ייגמר הדבר הגדול הבא בטניס יהיה ה-US OPEN המתחיל ב-29 באוגוסט.

סליחה, טעיתי: הדבר "הגדול" הבא בטניס יהיה האולימפיאדה, אוגוסט 5 עד אוגוסט 21.

גם לכם לא מסתדר משהו בראש עם כל הדבר הזה?

כמה טניסאים כבר הודיעו לראשי הטניס במדינותיהם שהם החליטו לדלג על האולימפיאדה. ביניהם כמה מהמדורגים בין ה-20 הראשונים ג'ון אייזנר, דומיניק ת'יים, ופיליקיאנו לופז. ג'קוביץ' אמר שהוא "לא מכיר אף אחד שרוצה לשחק, אבל אנחנו מרגישים חובה למדינותינו. זה נכון בעיקר לנו השחקנים ממדינות קטנות שכל מדליה חשובה להן".

בגולף המצב עצוב הרבה יותר. אחד אחרי השני הם פורשים מהאולימפיאדה. האחרון שבהם הוא יקירו של עידו מוריה (עידו יחשיב כ"מוקירו" כל אחד מאוסטרליה, אפילו אנס ורוצח סידרתי, אבל זה כבר סיפור אחר) ג'ייסון דיי. יומיים לפניו רורי מקלרוי פרש. אנחנו מדברים כאן על הגולפאים בין הטובים בעולם.

כולם מאשימים את וירוס הזיקה.

מה אתם מצפים שיגידו? שהם עייפים? שהאולימפיאדה נכנסה לטניס ולגולף כמו עצם בגרון ולוח הזמנים צפוף מדי? שהאולימפיאדה לא נותנת כל דירוג בשני הספורטים? כל הסיבות האלה נכונות, כשוירוס הזיקה הוא למעשה סתם תירוץ.

וירוס זיקה?

אז איך זה שאף שחיין או אתלט, שחיינית או אתלטית,  באתלטיקה-קלה לא חושש ולא חוששת מהוירוס הזה? אגיד לכם למה:

כי האולימפיאדה היא הדבר החשוב ביותר לשחייה ולאתלטיקה, והיא אחד הדברים הפחות חשובים בטניס ובגולף. כמובן שגם בשחייה וגם בא"ק ישנן אליפויות עולם, אבל תוצאותיהן מופיעות בעמוד 8 של מוסף הספורט של הניו יורק טיימס. בארה"ב  בקושי מדברים עליהן. אפילו אליפויות המכללות של ה-NCAA בשחייה וא"ק הרבה יותר פופולריות.

זה לא רק אתלטים ושחיינים. זה נכון גם למתעמלים, לסייפים, לשחקני הכדורמים והכדוריד, ורוב מקצועות היחידים והקבוצתיים באולימפיאדה: היא, האולימפיאדה, היא השיא אליו יכול להגיע ספורטאי.

אבל טניס? גולף? היה פעם ספורט מצחיק יותר שהוכנס לאולימפיאדה – בייסבול. אני זוכר שבאולימפיאדת -1992 בברצלונה עופר שלח ואני הלכנו למשחק בייסבול בין ארה"ב ואיטליה. משום מה שמענו רק אנגלית. היה אפילו משחק די חם וצמוד. למה ואיך? כ-ל הקבוצה האיטלקית היתה מרכבת מאמריקאים מקצוענים (אמנם בליגות המשנה AA ו-AAA) שהיה להם סבא או סבתא איטלקית, ואח"כ שמענו שאף אחד מהם לא מדבר איטלקית, ואף אחד מהם לא ביקר אף פעם באיטליה.

אבל אפילו בייסבול באולימפיאדה הוא יותר הגיוני מגולף או טניס כי בבייסבול זאת ההזדמנות היחידה למדינות מכל העולם לשחק אחת נגד השנייה, וגמר בין ארה"ב לקובה או ליפאן, עלול אפילו לעניין מאד. אמנם ישנה מין "אליפות עולם בבייסבול" אבל אף אחד – במיוחד האמריקאים – לא לוקחים אותה ברצינות (מלבד הקובנים, היפאנים, הדרום קוריאנים, הדומיניקאים והוונזואלים המתים לנצח את היאנקים) המעלים קבוצה המרכבת משחקני מייג'ור ליג, אבל רובם צעירים.

אבל גולף וטניס הם משחקי יחידים, ובטניס יש את הגראנד סלאם – אוסטרליה, צרפת, וימבלדון, ויו אס אופן – ובגולף יש את המייג'ורס – המאסטרס, ה-PGA, הבריטיש אופן, וה-US אופן. לכן לשחקני הטניס והגולף האולימפיאדה היא PAIN IN THE ASS, צרה שלא כתובה בתורה, נטל, ועקה. אם לא אז היא מין שעשוע, בידור, ובדיחה.

מקלרוי, מס'  או 3 בגולף העולמי, נתן עוד סיבה למה הגולף לא שייך: "אני מכיר חבר אישי עוד מבי"ס עממי המתכונן כבר 4 שנים לדבר אחד: לייצג את בריטניה (מקלרוי הוא צפון אירלנדי) באולימפיאדה בריצת 1,500 מטרים. עבורי? עבורי זה יהיה טיסה לריו לשבוע, וחזרה הביתה. נו ביג דיל. אותו דבר לשאר הגולפאים מהטור. זה פשוט לא צודק!"

מה בקשר לכדורסל?

כאן זה תלוי מאין אתה. אם אתה שחקן-על אמריקאי ב-NBA, האולימפיאדה יכולה להיות מאורע מעניין בפעם הראשונה. אבל אחרי פעם-פעמיים, האולימפיאדה הופכת אף היא למעמסה, במיוחד לשחקנים שהלכו רחוק עם קבוצותיהם בפלייאוף כי אליפות ה-NBA היא הדבר החשוב ביותר בכדורסל, אפילו שהוא לקבוצות ולא לנבחרות. שחקנים צעירים כקאווי לינרד שאף פעם לא התנסו בללבוש את הגופייה עם האותיות U.S.A עליה זוהי כנראה חווייה לחיים. לכן אני לא מבין את החלטתו לפסוח על האולימפיאדה. פעם, ב-1992, שחקנים לחמו על לייצג את ארה"ב עם הדרים-טים. שחקן לא היה חולם אפילו לסרב למקום בקבוצה. עם הזמן זה הפך לז'קט ישן ולכן כל כך הרבה אמריקאים פרשו.

קבוצות אחרות בעולם? אם קבוצה מרגישה שיש לה סיכוי למאבק רציני עם האמריקאים – כולם יתגייסו לדגל. אבל שחקנים שכבר היו שם לא ששים להגיע שוב להפסיד ב-25 הפרש לאמריקאים, ולכן שחקנים כפאו גאסול או ג'ינובלי או טוני פרקר יוותרו. אבל עדיין האולימפיאדה חשובה בכדורסל יותר מאליפות העולם, והיא עדיין טורניר די מעניין.

כדורגל? שלא כמו בכדורסל לכדורגל יש את הטורניר החשוב בעולם – המונדיאל. אפילו היורוקאפ המשוחק עתה הוא טורניר חשוב בהרבה מהטורניר האולימפי (בגלל ההגבלה על גיל השחקנים). אז כדורגל אולימפי הוא מין דרגה ב' אצל הגברים. אצל הנשים הטורניר האולימפי בכדורגל לא נופל – ואולי עולה – על אליפות העולם בכדורגל לנשים.

אילו נתתי מספרים מ-1 עד 10 לחשיבות האולימפיאדה לספורטים השונים, הייתי מדרג אותה כך:

  1. שחייה (10)
  2. א"ק (10)
  3. התעמלות (נשים) 9.5
  4. התעמלות (גברים) 9
  5. כדורגל נשים (9)
  6. כל ספורט היחידים מלבד טניס, גולף, ו-MOUNTAIN CLIMBING ו-ROAD RACING באופניים(7-9)
  7. כל המשחקים הקבוצתיים מלבד כדורסל וכדורגל (7-9)
  8. כדורסל גברים (6)
  9. כדורסל נשים (5.5)
  10. כדורגל (גברים) 5
  11. אופניים (הרים וROAD) – 4
  12. טניס (2)
  13. גולף (1)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. חזירים עפים. אני מסכים עם כל הטור.
    הייתי הולך לצעד הבא שזה גם הצעד הראשון.

    בשבועיים של המשחקים יוכרז שלום עולמי וחופש תנועה כלל עולמי. הספורטאים יתחרו יחפים ומשוכים בשמן. מנצח התחרות יוכרז כצאצאו של הרקלס.

    1. עידו, אני אוהב אותך, האמין לי.
      אבל לפעמים התגובות שלך נקראות לי כאילו ראת איזה מאמר אחר.

      I JUST CANNOT FOLLOW YOUR MIND. S-O-R-R-Y

  2. בייסבול באולימיפיאדה זה באמת דבר מפגר, כי מדובר במשחק מאוד פופולארי בארה"ב וכמעט לא קיים בשאר העולם.

    גולף: במובנים רבים המשחק הפופולארי הוא "אנטי ספורט". כמו שחמט אם תרצו. הדינמיקה האיטית שלו אינה מתאימה לאולימפיאדה.

    אם היו מטילים עלי את מלאכת הרכבת המשחקים הייתי פוסק: אולימפיאדה – לתחרויות יחידים בלבד.

    1. בייסבול הוא המשחק פופולרי ביותר בארה"ב, קנדה, כל ארצות מרכז אמריקה, קובה, פורטו ריקו, יפאן, דרום קוריאה, בקריביים, ובעוד כמה וכמה ארצות ואיים שהם מדינות..

  3. תנסה לשחק 18 חורים ליום ב-4 ימים רצופים עם המתח והדרמה במשטח גולף כמו 'אגאסטה' למסטרס, ואז נשמע אותך מדבר.

    היית מתפגר.

    חץ וקשת הוא ספורט. ירייה למטרה הוא ספורט.

  4. אתה יודע מה היא חבטת הגולף הארוכה ביותר? 515 יארדס. טייגר וודס והאחרים חובטים 400 מטר בקביעות. אתה תזדקק ל-10 חבטות להגיע לשם

  5. גולף?
    איפה הפוקר והסנוקר באולימפיאדה?
    ותחרות אכילת נקניקיות? תנסה אתה לאכול 400 נקניקיות ב-20 דקות…

  6. מאמר מעולה
    יש הרבה יציאות הזויות באולימפיאדה.
    היה את השחיין הבלתי נשכח שכמעט טבע בבריכה…..
    ולמי שאהב את הסרט cool running על נבחרת ג'מאייקה במזחלות שלג אני ממליץ על Eddie the eagle
    http://m.imdb.com/title/tt1083452/
    סרט ענק על החלום האולימפי ומשמעות האולימפיאדה…. 🙂

  7. ממתי אנחנו צריכים לחשוב רק מהאינטרס הצר של ספורטאי-על מפונקים עם המון כסף?

    מבחינתי לפחות זה, the more the merrier.

    שיהיה למשל גולף ברמה הכי גבוהה, תחרות ברמה לאומית יכולה לפתח דברים יפים (לא צריך לספר לך מנחם על האקסטזה שנקראת ריידר קאפ).

    שיהיה ועוד איך בייסבול וורלד קאפ אמיתי באולימפיאדה. אני פשוט מפנטז לראות את ארה"ב בהרכב אולסטאר, פשוט מת לראות הרכב כזה – נגד נבחרות מעולות של ונצואלה, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, פורטו ריקו, יפן. ואני שם את הכסף שלי על ונצואלה-דומיניקן בגמר.
    נבחרת של הרפובליקה הדומיניקנית, עם ביג פאפי אורטיז, פוהולס, רובינסון קאנו, ג'וריס פמיליה, ג'וני קוטו, נלסון קרוז, הנלי רמירז, חואן אוריבה… זו נבחרת חלומות. אותו כנ"ל עם ונצואלה – עם מיגי קבררה, ויקטור מרטינז, קיי-רוד, פליקס הרננדז, הפנדה סנדובל, קרלוס גונזאלס, חוזה אלטובה, סלבדור פרז… לא נגמר.

    חוץ מזה, שנים מדברים ועוד ידברו על הדרים-טים. המקורית. ומה שהיא עשתה לכדורסל בכל העולם. מאיפה זה התחיל? בדיוק. אז תעשו עוד תחרויות אולימפיות ברמה הכי גבוהה – יכולים רק להרוויח מזה.

    כל הרעיון האולימפי הוא מיטב ספורטאי תבל – אז אני רוצה לראות שם את פלפס, בולט, פדרר, סרינה, דלה דונה, סטפן קארי ולאו מסי ביחד. מה יכול להיות טוב מזה?

    1. הלוואי אמן אולימפיאדת בייסבול עם כל הכוכבים!!!!!!!!!!!! הרפובליקה הדומיניקנית נגד וונצואלה בגמר? NOT SO FAST, ובנוסף, רוב הכוכבים הגדולים של מרכז אמריקה הם מעבר לשיאם.

  8. טור ממש לא ברור…זה ש"אף אחד" לא רוצה להגיע זה אחלה קריטריון לבחירת ענפים
    אז אולי גם כדורגל נוריד…
    בדמינגטון נשאיר . כי בטוח כל השחקנים רוצים ללכת (זה כי באף מקום אחר לא משחקים את זה) לאולימפיאדה

    1. אם "לא רוצים להשתתף" אז ישנה סיבה, נכון? והסיבות הן:
      1. מונדיאול
      2.אליפות ה-NBA
      3. יורוקאפ
      4. וימבלדון ויו אס אופן

      ך\להמשיך???

  9. לא מעניין אותי מה תגידו, גולף זה לא ספורט אמיתי, זה אולי קשה מאד ומצריך המון יכולות אבל ספורט אולימפי זה בטוח לא… איך אני אמור לראות קרב 10, תחרות שבה ספורטאים מגירים דם במשך שנים רק בשביל ךהגיע לכושר גופני ראוי על מנת להתחרות ולאחר מכן לראות איזה נאד נפוח ומזדקן שיותר קרוב להתקף לב מאשר ל bmi תקין?!
    תחסוך מאיתנו את בלבולי הביצים הללו בבקשה

  10. מנחם
    פדרר לא סתם נעדר מהרולאן גארוס, הבן אדם עבר ניתוח בברך וכאבי גב קבועים, למען האמת זאת הפעם הראשונה שאני רואה אותו ורואים שחסר לו צעד ושהוא לא מהיר וחד כמו פעם. זה מפחיד קצת.

    לגבי האולימפידה, יש טניסאים שזה חשוב להם לדעתי [פדרר אחד מהם אגב]. גם לנולה חסרה מדליה, זה ציון דרך די חשוב משום מה.

    אגב לגבי ה-USOPEN, הבעיה היחידה שלי עם הטורניר זה הקהל החצוף, לא אשכח להם בגמר האחרון איך הם התנהגו לנולה.
    הבנו שאתם אוהבים את פדרר אבל תראו כבוד.

    1. אתה צודק בהחלט. הקהל של ניו ורק באמת לא מבין שטניס זה לא פוטבול. אין להם את הג'נטלמניות הנחוצה. זה ניו יורק. טייק איט אור ליב איט!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט